Vandaag weer een update van gisteren

.
Helaas zonder foto's, ik heb het druk gehad. Voor de verandering geen quarantaine, maar de Lange Gang. Vraag me niet hoe, maar op een of andere manier zijn er nauwelijks zieke katten, er zitten vijf katten op de quarantaine en zes in de ziekenboeg. Tevens hebben wij in de kittenkamer een hoogdrachtige zwerfpoes zitten. Laat ik maar dankbaar zijn dat de maanden van ziekte, zwakte en misselijkheid voorbij zijn...
Om bovenstaande reden is mij gevraagd mee te helpen op de Lange Gang, daar zitten namelijk erg veel katten en een van de vaste krachten op zaterdag was ziek, zodoende.
Voor ik begin over het werk, even een minder leuke mededeling, Jack is helaas ingeslapen. Uiteindelijk is gebleken dat hij nooit zou genezen van zijn bacteriële infectie, tevens had hij ook een stofwisselingstoornis waardoor hij eigenlijk altijd last zou blijven houden van zijn huid en niet zonder jeuk en pijn door het leven zou kunnen gaan. Daarom is besloten hem toch in te laten slapen. Gelukkig heeft hij een paar mooie laatste weken gehad, met veel bewegen, spelen en aandacht.
Dan nu de Lange Gang, veel oudgedienden uit de quarantaine en ziekenboeg. Leida, Tina, Steni, Dex, Dorus, Dirk, Votse, Sipi, Pepper, Chica, Kaatje, Grote Miep, allemaal zag ik ze weer. Uiteraard zijn er ook een aantal quarantainekatten geadopteerd. Eigenlijk gaat het heel goed met ze, ze zien er goed uit, vertonen erg goede eetlust, zijn aanhankelijk en speels. Nu wachten ze alleen nog op een baasje.
De hele ochtend hebben wij besteed aan het schoonmaken, voeren en afwassen, de kamers worden eerst helemaal leeggehaald, de kattenbakken gaan eruit, worden leeggegooid en schoongemaakt. Het buitenverblijf wordt helemaal leeggehaald, daarna worden alle handdoeken, kleedjes en mandjes uitgeklopt, schoon geveegd en desnoods vervangen voor schone. Het buitenverblijf wordt geschrobd en daarna wordt het water weggetrokken met een trekker. Alle mandjes, krabpalen en korfjes gaan naar buiten zodat binnen de vloer en de ligplankjes geschrobd kunnen worden, wanneer dit gebeurd is (de katten zitten ondertussen buiten te eten), wordt het water van de vloer getrokken en wordt de vloer nagedroogd met een dweil, de manden, krabpalen en korfjes gaan weer naar binnen en de kleedjes en handdoeken gaan weer op hun plaats. De bezoekers zijn vanaf 10 uur welkom, daarom hebben wij maar anderhalf uur om de kamers schoon te maken en de katten te voeren. Gelukkig is dit voldoende tijd, maar het is altijd wel even aanpoten.
Ik heb even terug gezocht tussen de foto's voor een beeld van hoe onze kamers eruit zien:
![IMG_0009.jpg]()
Het is al een oude foto, maar even voor het beeld. De dieren kunnen 24/7 naar buiten en hebben zowel binnen als buiten de beschikking over een kattenbak, water en voer. Bijna alle katten krijgen 's ochtends blikvlees, niet omdat het perse nodig is, maar gewoon omdat wij het fijn vinden ze wat extra's te geven. Ik kan dan ook meteen goed zien of alle katten eten (gelukkig is dat het geval) en sommige katten krijgen hun medicatie door het blikvlees. Wanneer alle bezoekers weg zijn, krijgen de katten een ruime hoeveelheid voer verdeeld over twee grote stalen voerbakken, daar doen ze de hele middag en nacht mee, tot het 's ochtends vervangen wordt.
Volgende week neem ik mijn camera mee en wil ik wat foto's schieten van Dex, het is echt ongelooflijk hoe hard hij vooruit is gegaan! Hij ziet er super uit, is wel wat schuw en zal voor altijd iets mank lopen, maar hij heeft geen pijn, eet goed en is lief. Veel aandacht en vertroetelen en op zoek naar een hele goede baas, die verdient hij!
Tevens zijn de eerste 50 kittens al weer binnengebracht en ondergebracht bij de gastgezinnen. En dat voor de maand mei. Dat belooft wat, helaas

.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”