Weer een dag vol ergernis... Helaas.
Ovide is afgelopen week ergens onterecht van de quarantaine naar de kittenkamer verplaatst (de kittenkamer was virusvrij, WAS). Ovide zit nu in de ziekenboeg, ze kan geen adem halen door haar neusje en ze kwijlt en heeft een blaar in haar bekkie. Ze heeft wat dwangvoer gehad, voor de zekerheid.
Ovide dus ziek, en het virus zit nu ook weer in de kittenkamer (Waar Snoesje, Hugo, Minoes en ook Speedy zitten). De ziekenboeg zit nu echt stampesvol, kan geen kat meer bij. De quarantaine is leeg op twee katten na, maar hoe lang dat gaat duren... Kat 1 is een erg lief dier, een heel aanhankelijk grijs cypers poesje zonder staart. Kat twee is een witte volwassen kat met vlekken cypers en met een grote open wond op de rug. Beide katten worden behandeld, maar doordat er afgelopen weekend niet ontsmet is, is de kans groot dat beide katten ook ziek worden. We doen er echter alles aan om dit te voorkomen... Maar op alleen de zaterdag kunnen wij niet veel uithalen.
Ik heb vandaag op de ziekenboeg gewerkt, wij waren met drie mensen vandaag, dus een persoon heeft de quarantaine en de kittenkamer gedaan en ik heb samen met mijn collega de ziekenboeg gedaan. Wat een werk... 20 hokken onder het snot en kwijl, netjes schoon geboend en ondanks de krappe tijd nog eventjes met iedere kat gekroeld.
Kaatje heeft een sonde gekregen, ondanks dat ze wel haar vlees eet (oplikt), gaat haar bekkie steeds minder makkelijk open en ze is erg mager, dus ook zij een sonde zodat ze in ieder geval voldoende vocht en voedingsstoffen binnen krijgt.
Voor alle ziekenboeg katten is de doxy weer verlengd en een aantal katten lijken erg goed op te knappen (Jimi, Flodder, Maria, Jozes, Simba, Roxanne, Dorus, Dirk, Leida, en Spoekie (ja, ook die twee)) en de katten die nog steeds klodders bloed hoesten, beginnen inmiddels zelf ook wat te eten, dus ook dat gaat langzaam de goede kant op (Lisa, Djerba en Dex, o.a. (ik ken alle namen op de ziekenboeg niet uit m'n hoofd)) .
Tijdens het schoonmaken vond ik in Lisa's bakje overblijfselen van medicatie, medicatie die ze echt had moeten hebben, maar dus niet gekregen heeft... Dit bakje heb ik op het kantoor gezet, zodat de leiding ook ziet dat het er op de quarantaine/ziekenboeg/kittenkamer met een jantje van leien wordt afgemaakt. De linker helft is, ondanks dat er maar twee katten zitten, gewoon niet ontsmet... De hokken zijn leeg, maar niet schoongemaakt.
Goed nieuws heb ik ook, het gaat stukken beter met Dex! Hij is nog echt heel erg ziek, maar hij spint, geeft kopjes en eet ook weer

!
![IMG00232-20120324-1150.jpg]()
Hier een recente foto van Dex, nog steeds de sonde, voor de zekerheid. Maar hij is qua gedrag al stukken beter en daar zijn we heel erg blij mee, hij is zo'n lieve en geweldige kat

. Alleen zoveel pech... Als hij beter is, verdient hij de beste baas van de wereld

!
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”