abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112351684
Super dat het zo goed gaat! *O* Hopelijk komt er alsnog een pleeggezin!
pi_112356881
Hopelijk snel een pleeggezin voor de Wilde. Beschermende mamma. O+ Die is vast in paniek geraakt toen ze in een vreemde omgeving moest bevallen. Maar goed dat jullie er op tijd bij waren. ^O^

Hier is het qua opvang ook drama. -O- Doos met 15 (!) kittens met oormijt en niesziekte, 4 zwangere moederpoezen, nestje kittens van 8 dagen oud... allemaal in 2 dagen binnengekomen. :{
We doen nu intakes in een supersnel tempo en als de mensen de informatie hebben dan kunnen ze zowat meteen een nestje bij het asiel ophalen.

Ik zou er graag nog wat bij willen opvangen, maar met mijn 7 dwergjes heb ik toch echt even genoeg.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_112357269
Het is overal even erg als ik het zo hoor. Wij zitten eigenlijk vol terwijl er een behoorlijk aantal nieuwe gastgezinnen zijn bijgekomen en we zijn nog kittens aan het vangen op 2 locaties.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 21:31:22 #179
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_112360630
Ja, je gaat haast denken wanneer mensen eens bij het verstand komen... Ongelooflijk. Hier gaan de kittens ook als een malle.

Als het had gekund, had ik de Wilde zelf in huis genomen, maar dat is echt onmogelijk met mijn allergische vader.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_112360807
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 21:31 schreef Samzz het volgende:
Ja, je gaat haast denken wanneer mensen eens bij het verstand komen... Ongelooflijk. Hier gaan de kittens ook als een malle.

Als het had gekund, had ik de Wilde zelf in huis genomen, maar dat is echt onmogelijk met mijn allergische vader.
Hij was toch ook allergisch voor honden? :P en dat gaat ook goed :+
pi_112360956
Ach Wilde O+ Ik hoop dat er snel een huis voor haar komt... Op basis van 1 foto zou ik haar zo willen.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 21:43:04 #182
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_112361460
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 21:34 schreef Oognip het volgende:

[..]

Hij was toch ook allergisch voor honden? :P en dat gaat ook goed :+
Minder. Daar komt bij dat hij katten haat.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:03:19 #183
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_112658435
Goed, weer een update. De kittens van vorige week zijn afgelopen zondag naar hun pleeggezin gegaan (dierenarts), het lijkt goed te gaan, één kitten (iPhone) is erg zwak, dus dat is even afwachten of ze het redt.

Op de quarantaine en de ziekenboeg gaat het meer dan uitstekend! Vijf zieke katten (ziekenboeg) en 7 katten die voor castratie in de quarantaine zitten. Meer dan prima, dus. Vandaag dus ook extreem vroeg klaar met alles schoonmaken en ontsmetten. Dit ontsmetten doen we met chloorwater (enkel de kattenbakken), want er zit ergens een schimmel of bacterie verstopt (denken we), alle katten zijn aan de diarree. Al gaat het nu wel ietsje beter.

Ik heb dus lekker veel tijd gehad om samen met een stagaire de katten te knuffelen en te vertroetelen, ook wel eens leuk O+.

Dit is Mitzi. Mitzi is lief O+. Ze eet alleen erg slecht, dus ze krijgt naast haar sensitivity brokken, convalescence gemengd met gourmet paté. Dit lijkt goed te gaan.

En nog een keertje... Ik vind haar echt prachtig O+.

Boven Mitzi zit Mask. Mask is eergisteren binnen gekomen en wordt aankomende week gecastreerd.

Mask is lief, maar wel bangig.

Naast Mask zit David Bowie, wat een grappenmaker is dat, ontzettend lief, aanhankelijk en idioot O+.

De King himself :D. Attitude met een klein hartje. Hij is vandaag geadopteerd, rechtstreeks vanuit de quarantaine. Dit gebeurt doorgaans niet, echter zou Bowie morgen naar de Lange Gang gaan, dus was het oké dat hij meteen mee ging naar een nieuw huisje.

Naast Bowie zit mijn schatje:

Azra O+. Wat een lekker ding is dat. Als je met hem kroelt en je rust even, dan legt hij zijn pootje op je hand alsof hij zeggen wil; ga door, ga door, prrrr O+. En dan opeens staat hij op, kijkt je lang aan en gaat weer net zo hard op z'n rug liggen spinnen en wachten tot je hem aait.

En dan nog Ploes. Ploes is naar mensen best wel een schatje, maar met andere katten kan ze niet om gaan. Ze is een schildpadje met wit en met extra veel rood in haar vacht, heel erg mooi. Ze heeft qua oogopslag wat weg van Snoesje.

Verder is er weinig speciaals gebeurd. Met de poes die door Oognip is gevonden gaat het goed. Ze zit nog in de ziekenboeg, maar het gaat steeds beter.
pi_112659402
Bowie ziet ook er buitengewoon aaibaar uit.
O+
pi_112659601
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:03 schreef Samzz het volgende:
Goed, weer een update. De kittens van vorige week zijn afgelopen zondag naar hun pleeggezin gegaan (dierenarts), het lijkt goed te gaan, één kitten (iPhone) is erg zwak, dus dat is even afwachten of ze het redt.

Op de quarantaine en de ziekenboeg gaat het meer dan uitstekend! Vijf zieke katten (ziekenboeg) en 7 katten die voor castratie in de quarantaine zitten. Meer dan prima, dus. Vandaag dus ook extreem vroeg klaar met alles schoonmaken en ontsmetten. Dit ontsmetten doen we met chloorwater (enkel de kattenbakken), want er zit ergens een schimmel of bacterie verstopt (denken we), alle katten zijn aan de diarree. Al gaat het nu wel ietsje beter.

Ik heb dus lekker veel tijd gehad om samen met een stagaire de katten te knuffelen en te vertroetelen, ook wel eens leuk O+.

[ afbeelding ]
Dit is Mitzi. Mitzi is lief O+. Ze eet alleen erg slecht, dus ze krijgt naast haar sensitivity brokken, convalescence gemengd met gourmet paté. Dit lijkt goed te gaan.

[ afbeelding ]

En nog een keertje... Ik vind haar echt prachtig O+.

Boven Mitzi zit Mask. Mask is eergisteren binnen gekomen en wordt aankomende week gecastreerd.

[ afbeelding ]

Mask is lief, maar wel bangig.

Naast Mask zit David Bowie, wat een grappenmaker is dat, ontzettend lief, aanhankelijk en idioot O+.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De King himself :D. Attitude met een klein hartje. Hij is vandaag geadopteerd, rechtstreeks vanuit de quarantaine. Dit gebeurt doorgaans niet, echter zou Bowie morgen naar de Lange Gang gaan, dus was het oké dat hij meteen mee ging naar een nieuw huisje.

Naast Bowie zit mijn schatje:

[ afbeelding ]

Azra O+. Wat een lekker ding is dat. Als je met hem kroelt en je rust even, dan legt hij zijn pootje op je hand alsof hij zeggen wil; ga door, ga door, prrrr O+. En dan opeens staat hij op, kijkt je lang aan en gaat weer net zo hard op z'n rug liggen spinnen en wachten tot je hem aait.

[ afbeelding ]

En dan nog Ploes. Ploes is naar mensen best wel een schatje, maar met andere katten kan ze niet om gaan. Ze is een schildpadje met wit en met extra veel rood in haar vacht, heel erg mooi. Ze heeft qua oogopslag wat weg van Snoesje.

Verder is er weinig speciaals gebeurd. Met de poes die door Oognip is gevonden gaat het goed. Ze zit nog in de ziekenboeg, maar het gaat steeds beter.
Joepie O+ Wat ben ik blij dat we dat dametje gevangen hebben zeg!

Fijn om te lezen dat het redelijk goed gaat op het DOC ^O^
  zondag 17 juni 2012 @ 15:05:33 #186
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_113005042
Komt er nog een update deze week? :P
You sound reasonable...Time to up my medication.
  zondag 17 juni 2012 @ 21:32:14 #187
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113021961
Ja, morgen komt de update van afgelopen zaterdag.
  maandag 18 juni 2012 @ 14:43:20 #188
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_113051097
Ik voel me stom :')
Ik dacht dat als er over DOC gesproken werd het om een naam van een Dieren OpvangCentrum ging :')
  maandag 18 juni 2012 @ 18:31:58 #189
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113061600
Afgelopen zaterdag voor het eerst bij de O+ honden O+ gestaan! En dus ook meteen ooraids opgelopen door het geblaf :').

Normaal sta ik dus altijd bij de katten quarantaine, vandaag bij de honden quarantaine :D. In principe werkt dit hetzelfde als bij de katten, behalve dat de honden WEL een buitenkennel hebben. Dus voor ik begin met schoonmaken, heb ik eerst de honden naar buiten gelokt en het luik naar buiten dicht gedaan. Dat had nogal wat voeten in de aarde, aangezien de poedelkruising met geen mogelijkheid naar buiten wilde en steeds tegen me aan kroop. Wat ergens heen aandoenlijk was, maar toch vervelend omdat ze onder de stront zat waar ze net in had gestaan :').

Uiteindelijk de poedel met de hand naar buiten geholpen en haar daar gehouden met de schrobber ( :') ) zodat ik het luik naar beneden kon laten (ze wilde steeds weer naar binnen glippen). Uiteindelijk de honden naar buiten gekregen en begonnen met het schoonmaken van de hokken. Een heel simpel principe:

Eerst de dekens en manden eruit, uitkloppen en bekijken of ze vies zijn, zo niet, dan kan het nog een dag gebruikt worden. Daarna de inklapbare verhoging omhoog zetten en de waterbak en voerbak eruit om afgewassen te worden, dan de kennel uitspuiten met water. Na het water worden de kennels uitgespoten met een sanitairreiniger, de vloer en wanden worden met de schrobber flink geschrobd en daarna wordt alles weer helemaal uitgespoten en droog getrokken. Dit gebeurt met iedere kennel, daarna wordt de gang voor de kennels schoongemaakt en worden de kennels en de gang drooggemaakt met een dweil.

Ondertussen zijn alle honden op 'het veld' gezet. Dit zijn afgezette stukken betegelde ruimte van 3 bij 4 meter, waar ze wat kunnen uitrennen en wij de buiten kennels schoon kunnen maken, hetzelfde principe als binnen.

En dan nu een paar van mijn hondjes van die dag O+.

Als eerste Jay, de grote Canadese Herder, luistert goed, maar heeft een enorme harde blaf en is aan de ene kant behoorlijk onzeker, maar ook erg brutaal.

Op de onderste foto staat zijn informatiekaart. In principe is deze voor de honden hetzelfde qua structuur als die van de katten. Op deze kaart wordt iedere keer aangevuld wat we over het dier te weten komen door de dagelijkse omgang. Vaak weten wij van binnengekomen dieren geen achtergrond, door met de dieren om te gaan, kunnen we een redelijk beeld krijgen van hoe het dier is.

Ook komt het voor dat binnengekomen honden vanuit de quarantaine weer terug gaan naar hun baas, omdat ze bijvoorbeeld zijn weggelopen.

Dan de poedelkruising. Een ontzettend lelijk dier, maar wel erg lief, aanhankelijk en ook zij luistert behoorlijk goed. Ze gaat netjes zitten en loopt aan de voet. Echter blaft ze erg snel en is ze (nog) niet zo heel goed met andere honden en loopt ze je graag voor de voeten.

Dit is Caya. Caya is een border collie van 6 jaar. Ze is ontzettend onderdanig en onzeker. Ze luistert ERG goed, een knip met de vingers en ze zit naast je en kijkt je aan tot je haar een andere opdracht geeft.

Een foto van de quarantaine kennels, die een stukje kleiner zijn dan de asiel en pension kennels. Honden verblijven hier in principe ongeveer twee weken.

Als alles is schoongemaakt en opgeruimd, is het tijd om de honden uit te laten. In verband met puppy cursus op zaterdag ochtenden, is het niet mogelijk om de honden op het grote renveld te laten, dit gebeurt door de week wel.

Als laatste heb ik nog een foto van Will:

*Smelt O+!
  maandag 18 juni 2012 @ 22:46:29 #190
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_113078153
Kun je wat meer vertellen over caya? Ik zie haar nog niet op de website staan. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 18 juni 2012 @ 22:53:26 #191
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113078689
Dat kan kloppen, Caya zit in de quarantaine, die honden komen nog niet op de website te staan.

Ik weet niet zoveel van Caya, ik weet niet of ze in beslag is genomen, of ze is gevonden of gewoon is afgestaan. Wel weet ik dat ze een ontzettend lieve hond is met een berg energie. Ze is erg onzeker en onderdanig in de buurt van andere honden en bij mensen ook wat, dit kan echter ook komen omdat ze bij ons gewoon (nog) niet op haar plek is.

Met uitlaten leefde ze op, lekker met haar lopen en rennen, dat vond ze leuk, toen kwam de staart ook omhoog. Ze luistert erg goed, als ik zit zeg, dan zit ze, wijs ik naar de grond, dan gaat ze liggen. Heel goed opgevoed, dus.
  maandag 18 juni 2012 @ 23:06:19 #192
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_113079478
Die foto van Will :D
  maandag 18 juni 2012 @ 23:37:23 #193
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_113081087
Kunnen we al komen kijken terwijl ze in quarantaine zit eigenlijk? Zou ze bij 2 katten kunnen denk je? :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  maandag 18 juni 2012 @ 23:38:55 #194
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113081164
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 23:37 schreef monsterd. het volgende:
Kunnen we al komen kijken terwijl ze in quarantaine zit eigenlijk? Zou ze bij 2 katten kunnen denk je? :+
Nee, helaas. Zoals ik zei, ik weet niet of ze afgestaan is, kwijtgeraakt of in beslag genomen... Dus sowieso zit ze eerst twee weken in de quarantaine zodat de mogelijke baas tijd heeft zich te melden, mocht ze kwijtgeraakt zijn.

Of ze met katten kan, geen idee.
  maandag 18 juni 2012 @ 23:41:09 #195
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_113081272
Oke goed, dan wachten we af :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_113081354
OMG, David Bowie is echt Awesome met hoofdletter A. :D

En als ik Jay, de Canadese herder, zie 'loeien' op de foto moet ik een beetje slikken, alsof ik het blaffen van de honden kan horen die eruit willen.

Wat blijft het toch mooi en knap werk wat je doet, Samzz. O+ ^O^
  maandag 18 juni 2012 @ 23:45:02 #197
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113081439
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 23:41 schreef monsterd. het volgende:
Oke goed, dan wachten we af :)
Ik zal het zaterdag eens voor je navragen :).

quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 23:43 schreef Pisces29 het volgende:
OMG, David Bowie is echt Awesome met hoofdletter A. :D

En als ik Jay, de Canadese herder, zie 'loeien' op de foto moet ik een beetje slikken, alsof ik het blaffen van de honden kan horen die eruit willen.

Wat blijft het toch mooi en knap werk wat je doet, Samzz. O+ ^O^
Nah, Jay blaft altijd als hij een mens ziet :D. Aandachtvrager dat hij is O+.
pi_113082169
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 23:45 schreef Samzz het volgende:

Nah, Jay blaft altijd als hij een mens ziet :D. Aandachtvrager dat hij is O+.
Ohhhh :D O+
  dinsdag 19 juni 2012 @ 12:02:13 #199
276761 Vaith
Moet nog een paradox oplossen
pi_113091625
Leuk dat je iets doet met zoveel toewijding. Succes.
Nog steeds op zoek naar een oplosbare paradox. Mijn paradox is als volgt; ''als ik deze paradox oplos heb ik mijn paradox opgelost'' dus als de paradox van mijn paradox is opgelost heb ik mijn doelstelling behaald.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 12:16:06 #200
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_113092121
Samzz, je werkt in Enschede toch?
Want dan kom ik binnenkort langs om adoptiepapieren te tekenen en te betalen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')