Afgelopen zaterdag voor het eerst bij de

honden

gestaan! En dus ook meteen ooraids opgelopen door het geblaf

.
Normaal sta ik dus altijd bij de katten quarantaine, vandaag bij de honden quarantaine

. In principe werkt dit hetzelfde als bij de katten, behalve dat de honden WEL een buitenkennel hebben. Dus voor ik begin met schoonmaken, heb ik eerst de honden naar buiten gelokt en het luik naar buiten dicht gedaan. Dat had nogal wat voeten in de aarde, aangezien de poedelkruising met geen mogelijkheid naar buiten wilde en steeds tegen me aan kroop. Wat ergens heen aandoenlijk was, maar toch vervelend omdat ze onder de stront zat waar ze net in had gestaan

.
Uiteindelijk de poedel met de hand naar buiten geholpen en haar daar gehouden met de schrobber (

) zodat ik het luik naar beneden kon laten (ze wilde steeds weer naar binnen glippen). Uiteindelijk de honden naar buiten gekregen en begonnen met het schoonmaken van de hokken. Een heel simpel principe:
Eerst de dekens en manden eruit, uitkloppen en bekijken of ze vies zijn, zo niet, dan kan het nog een dag gebruikt worden. Daarna de inklapbare verhoging omhoog zetten en de waterbak en voerbak eruit om afgewassen te worden, dan de kennel uitspuiten met water. Na het water worden de kennels uitgespoten met een sanitairreiniger, de vloer en wanden worden met de schrobber flink geschrobd en daarna wordt alles weer helemaal uitgespoten en droog getrokken. Dit gebeurt met iedere kennel, daarna wordt de gang voor de kennels schoongemaakt en worden de kennels en de gang drooggemaakt met een dweil.
Ondertussen zijn alle honden op 'het veld' gezet. Dit zijn afgezette stukken betegelde ruimte van 3 bij 4 meter, waar ze wat kunnen uitrennen en wij de buiten kennels schoon kunnen maken, hetzelfde principe als binnen.
En dan nu een paar van mijn hondjes van die dag

.
![20120616_105729.jpg]()
![20120616_105632.jpg]()
![20120616_103237.jpg]()
Als eerste Jay, de grote Canadese Herder, luistert goed, maar heeft een enorme harde blaf en is aan de ene kant behoorlijk onzeker, maar ook erg brutaal.
Op de onderste foto staat zijn informatiekaart. In principe is deze voor de honden hetzelfde qua structuur als die van de katten. Op deze kaart wordt iedere keer aangevuld wat we over het dier te weten komen door de dagelijkse omgang. Vaak weten wij van binnengekomen dieren geen achtergrond, door met de dieren om te gaan, kunnen we een redelijk beeld krijgen van hoe het dier is.
Ook komt het voor dat binnengekomen honden vanuit de quarantaine weer terug gaan naar hun baas, omdat ze bijvoorbeeld zijn weggelopen.
![20120616_105529.jpg]()
Dan de poedelkruising. Een ontzettend lelijk dier, maar wel erg lief, aanhankelijk en ook zij luistert behoorlijk goed. Ze gaat netjes zitten en loopt aan de voet. Echter blaft ze erg snel en is ze (nog) niet zo heel goed met andere honden en loopt ze je graag voor de voeten.
![20120616_105258.jpg]()
Dit is Caya. Caya is een border collie van 6 jaar. Ze is ontzettend onderdanig en onzeker. Ze luistert ERG goed, een knip met de vingers en ze zit naast je en kijkt je aan tot je haar een andere opdracht geeft.
![20120616_103224.jpg]()
Een foto van de quarantaine kennels, die een stukje kleiner zijn dan de asiel en pension kennels. Honden verblijven hier in principe ongeveer twee weken.
Als alles is schoongemaakt en opgeruimd, is het tijd om de honden uit te laten. In verband met puppy cursus op zaterdag ochtenden, is het niet mogelijk om de honden op het grote renveld te laten, dit gebeurt door de week wel.
Als laatste heb ik nog een foto van Will:
![20120616_105855.jpg]()
*Smelt

!
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”