Is het ook, als ik naar de buurt hier kijk.. + Sanne ook een hema-kak naam.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:15 schreef debuurvrouw het volgende:
Fleur vind ik inmiddels echt een Hema- kakker naam.
quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:23 schreef debuurvrouw het volgende:
Een honda civic is een Hema- porsche. Dus dan weet je ook wat een hema- kakker is
Haha, dat zat ik me ook al te bedenken!quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:13 schreef Claudia_x het volgende:
Het was tof geweest als m'n onderzoek stiekem over vooroordelen ging.
quote:Op zaterdag 25 februari 2012 20:16 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Nog een Sterre en een Luna erbij en je bent klaar!
Ik heb een Honda Civicquote:Op woensdag 22 februari 2012 20:23 schreef debuurvrouw het volgende:
Een honda civic is een Hema- porsche. Dus dan weet je ook wat een hema- kakker is
Nou ja, je bent in ieder geval geen Hema-punker,quote:
Zo'n artsendochter die heel kakkineus is eigenlijk maar in de puberteit "alternatief" wordt. Maar net niet.quote:
Ik ken een Suna.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 20:26 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik ken overigens een Sunna en een Nova!
Ja, heel Wageningen loopt er vol mee, allemaal anders zijn... op dezelfde manierquote:Op zondag 26 februari 2012 00:21 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Zo'n artsendochter die heel kakkineus is eigenlijk maar in de puberteit "alternatief" wordt. Maar net niet.
nah, niet helemaal dat, ik geloof wel dat dát bij Wageningen hoort. Meer zo kant en klaar gekocht uniform, maar niet écht alternatief zijn. dus "verkleed"maar zelf denken dat je dan alternatief bent.quote:Op zondag 26 februari 2012 08:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, heel Wageningen loopt er vol mee, allemaal anders zijn... op dezelfde manier
Echt, ik heb sinds 1982 niet zoveel punkers bij elkaar gezien als op bevrijdingsdag (2009?) in Wageningen.
Je komt wel over als zo iemand die meteen haar (negatieve) oordeel over iemand klaar heeft. Op mij dan.quote:Op zondag 26 februari 2012 09:01 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nah, niet helemaal dat, ik geloof wel dat dát bij Wageningen hoort. Meer zo kant en klaar gekocht uniform, maar niet écht alternatief zijn. dus "verkleed"maar zelf denken dat je dan alternatief bent.
nou ja, niet belangrijk verder.
Fleur is voor mij iig allang geen kak meer. Zelfde probleem. door je kind zo te noemen kom je zelf niet in een sociaal hogere klasse. dat denk ik wel eens, dat mensen zo redeneren. Maar dan vergeten hun Nike air Max uit te doen.
hahahaha! de pot verwijt de ketel?quote:Op zondag 26 februari 2012 09:39 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Je komt wel over als zo iemand die meteen haar (negatieve) oordeel over iemand klaar heeft. Op mij dan.
Primaquote:Op zondag 26 februari 2012 09:44 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
hahahaha! de pot verwijt de ketel?
ik denk dat het meevalt persoonlijk. dat hema-gedoe stamt nog uit mijn middelbare schooltijd (auw) en leek mij beeldend om uit te leggen wat ik zie gebeuren bij de naam Fleurquote:
punkers/metalheads komen dan allemaal bij elkaar op Kabaal am Gemaal pleinquote:Op zondag 26 februari 2012 08:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, heel Wageningen loopt er vol mee, allemaal anders zijn... op dezelfde manier
Echt, ik heb sinds 1982 niet zoveel punkers bij elkaar gezien als op bevrijdingsdag (2009?) in Wageningen.
oh dat verklaart een hoop!quote:Op zondag 26 februari 2012 09:55 schreef Poppejans het volgende:
[..]
punkers/metalheads komen dan allemaal bij elkaar op Kabaal am Gemaal plein
Ach welnee, dat komt ze helemaal niet.quote:Op zondag 26 februari 2012 09:39 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Je komt wel over als zo iemand die meteen haar (negatieve) oordeel over iemand klaar heeft. Op mij dan.
quote:Op maandag 27 februari 2012 11:45 schreef Gerberaatje het volgende:
Zo ken ik een Steen(ja als in een steen ja
)
Ik moet er even over nadenken.quote:Op maandag 27 februari 2012 13:15 schreef Iwanius het volgende:
Wat denken jullie van de meisjesnaam Liefka.
bij ons wel hoor!quote:Op zondag 26 februari 2012 11:15 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, in 1980 was "kakker" nog geen scheldwoord, of dat was het wel maar je droeg het als een geuzennaam.
ik vind 't niet zo mooi, net iets teveel of je 'm zelf bedacht en samengesteld hebt. dan liever Livka of Rifka.quote:Op maandag 27 februari 2012 13:15 schreef Iwanius het volgende:
Bij ons niet, maar wij waren per definitie al kakkers, op basis van de straatnaam zeg maarquote:
ik ben even heel eerlijk..quote:Op maandag 27 februari 2012 13:15 schreef Iwanius het volgende:
Ach zo ken ik een B illie en B allie!!quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:22 schreef oh-oh het volgende:
Shayla en Shaya als zusjes, lekker orgineel ook
LOLquote:Op maandag 27 februari 2012 13:57 schreef Ynske het volgende:
K krijg hier net de naam Lubbert onder ogen
dat geef je je zoon toch niet als naam
Hey Lubbert, lubbert je ding?
Ballie? For reall????quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:24 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ach zo ken ik een B illie en B allie!!
Ja, ze hebben nog geprobeerd om dat toen dat ventje naar school moest te veranderen maar dat koste teveel geld en dat hadden ze niet. Op school noemen ze hem niet zo in overleg. Gelukkig voor hem!!quote:
Hoe noemden ze hem dan op school?quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:27 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ja, ze hebben nog geprobeerd om dat toen dat ventje naar school moest te veranderen maar dat koste teveel geld en dat hadden ze niet. Op school noemen ze hem niet zo in overleg. Gelukkig voor hem!!
Nee volgens mij zijn 2de naam. Was ook niet zo heel normaal maar beter dan B ally!!quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:30 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Hoe noemden ze hem dan op school?
Bal?
![]()
Mijn neefje heet A rchimedes M alaihollo - P attipeilohy.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:32 schreef Shopaholic1984 het volgende:
En sommige kinderen hebben veel moeite om hun eigen naam te schrijven. Arme kinderen!
quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:35 schreef oh-oh het volgende:
Ergste naam van iemand die ik ken is Lavieenschka.
Ja ja met dubbel e, maar geen puntjes hoor, want dat is zo lastig met typen ( was serieus de reden)
Je zus spoort ook niet hoor?quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:33 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Mijn neefje heet A rchimedes M alaihollo - P attipeilohy.
Ouders wilden persé een dubbele achternaam geven, alsof een van beide achternamen niet al moeilijk zat was
Niet van mn zus hoorquote:Op woensdag 29 februari 2012 15:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Je zus spoort ook niet hoor?![]()
En je spreekt het uit La-fie-jen-esjka.quote:
Ik gok op pleegkinderenquote:Op woensdag 29 februari 2012 17:22 schreef Leandra het volgende:
Hoe zit er een tweeling bij met 3 personen van 34 jaar?
Zilpha is een naam uit de Bijbel. Niet dat dat het per se minder raar maakt overigens, maar het is minder raar dan Bilhaquote:
Dan krijg je het niet als resultaat bij googlequote:Op donderdag 1 maart 2012 11:20 schreef Nora.. het volgende:
Ik blijf me maar afvragen waarom jullie namen met zo'n rare spatie of punt na de v oorletter typen?
Dan kunnen we roddelen over J eroen en S amantha zonder dat ze er achter komenquote:Op donderdag 1 maart 2012 11:20 schreef Nora.. het volgende:
Ik blijf me maar afvragen waarom jullie namen met zo'n rare spatie of punt na de v oorletter typen?
Als Shenayneh (of haar moeder) haar naam dan googlet dan komt het niet naar boven en ziet ze niet dat de buurvrouw het dus eigenlijk een absurde naam vindt.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:20 schreef Nora.. het volgende:
Maar dit is een jongenquote:Op donderdag 1 maart 2012 09:30 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Zilpha is een naam uit de Bijbel. Niet dat dat het per se minder raar maakt overigens, maar het is minder raar dan Bilha(beide worden genoemd als bijvrouw van Jakob, die verder nog als vrouwen Rachel en Leah had)
Ik zie dat je er wat Russische namen tussen hebt staan, maar voor het geval je een Russische achtergrond hebt dan zou ik Ilja beter in het jongenslijstje vinden passen. In Rusland is Ilja een jongensnaam maar in Nederland word het wel vaak aan meisjes gegeven.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 19:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Hahahha kampenellie.. Heb net weer even een site bezocht en daar stond inderdaad Jenna. Eigenlijk vind ik dat mooier geschreven![]()
Voor een jongen had ik tot nog toe:
Finn
Bing
Bink
Demian
Fer
Dex
Boris
Boy
Yuri
Ivan
Jamie
Jurre
Kay/Kai
Timo
Tigo/Tygo
Ivar
Voor een meisje:
Djenna/Jenna
Lois
Yiva
Ilja
Ilva
Juul
Mila
Lastig.. lastig... ik heb nog 7 maanden .. maar in die 7 maanden moet ik ook nog een hoop andere dingen doen![]()
Maar dit topic prikkelt mijn creativiteit een beetje!![]()
Manlief vind Jenna/Djenna okay
Als jongensnaam hadden we nu in eerste instantie Bink.. maar dat bekt niet helemaal lekker. Dus dat gaat hem waarschijnlijk niet worden maar wat dan wel haha.
Zal hem ook eens vragen wat voor ideeen hij heeft.
Maar bedankt voor jullie creativiteit tot nog toe!![]()
Ik herken het! Ik sta zelf voor de klas en had een favoriete naam, totdat ik een leerling in de klas kreeg met die naamquote:Op zondag 4 maart 2012 10:58 schreef Twinkle20 het volgende:
Nu moet ik zeggen, ik heb zelf een paar jaar voor de klas gestaan. En het is gewoon zo dat namen van favoriete kindjes je beter in de oren klinken dan namen van kindjes die je af en toe achter het behang kon plakken.. heeft ook weer puur te maken met associaties!
en Yoram/Joram?quote:Op maandag 5 maart 2012 07:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik vind Yoran ook een hele mooie naam maar manlief zei gelijk: Gaan we niet doen want dan moet iedereen gelijk aan Yoran vd Sloot denken!
Toch een beetje jammer.. Maja komt goed! We hebben nog effe
Mijn zwager heet Jorrinquote:Op maandag 5 maart 2012 07:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik vind Yoran ook een hele mooie naam maar manlief zei gelijk: Gaan we niet doen want dan moet iedereen gelijk aan Yoran vd Sloot denken!
Andreas = Andersquote:Op maandag 5 maart 2012 11:01 schreef Kleurdoos het volgende:
Nee dat niet, maar die associatie is er natuurlijk wel. Je noemt je kind ook niet snel Adolf
Veel voorkomende namen zijn dan weer geen probleem ofzo want Jack the ripper, Andreas Breivik en zulks
Ik kende een Joodse man uit +/- 1918 die Adolf heette. Dat werd dus Dolf later...quote:Op maandag 5 maart 2012 11:01 schreef Kleurdoos het volgende:
Nee dat niet, maar die associatie is er natuurlijk wel. Je noemt je kind ook niet snel Adolf
Veel voorkomende namen zijn dan weer geen probleem ofzo want Jack the ripper, Andreas Breivik en zulks
Het is Joran dus dat vind ik ook weer heel anders.quote:Op maandag 5 maart 2012 07:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik kende hem wel, hij komt bij ons in de regio voor en B had volgens mij zelfs een meisje in de klas zitten met dezelfde naam, en/of in z'n korfbalteam, en ik lag tijdens de zwangerschap van Soneal met iemand met die naam op een kamer, maar haar ouders hadden de schrijfwijze zeg maar iets vernederlandst en daarbij over het hoofd gezien (of gewoon niet geweten) dat het dan een raar buitenlands woord wordt...quote:Op maandag 5 maart 2012 11:48 schreef Juud79 het volgende:
Onze meisjesnaam had ik nog nooit gehoord, hij komt ook niet veel voor, dus totaal geen associatie. Onze jongensnaam zie ik wel eens voorbij komen, maar niet veel, en dan met een andere spelling of als achternaam, dus ook associatieloos.
En toch zijn het hele 'normale' namen.
Hoezo, staan er geen namen op die websites danquote:Op dinsdag 6 maart 2012 00:44 schreef ia het volgende:
Die namensites lijst is flink verouderd.. Dit is een goede nederlandse namensite: www.batykenis-bebenamen.nl , terwijl sommige websites in die lijst echt onbruikbaar slecht zijn.
Niet eens, Yaron is een Hebreeuwse naam en vrij internationaal.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:11 schreef SacreCoeur het volgende:
ik vind Joran, Jaron, Joram beetje cheesy.. beetje categorie Djayden.
Uit een kinderboek van vroeger ken ik wel Jarim. Vond ik ook altijd mooi! Maar ik heb er toch een beetje een oosterse associatie bij en wij zijn nogal blondquote:Op maandag 5 maart 2012 10:01 schreef tennisster198 het volgende:
Een variatie op Yoran/Joran is J a r i n. Misschien vindt je dat mooi? Ook een stuk unieker, volgens mij?
Ik heb die naam wel eens gehoord, vind 't een mooie naam!![]()
Jullie meisjesnaam ken ik wel! Wij hadden een stagaire met die naam en ik had vroeger een meiske in de klas die zo heet.quote:Op maandag 5 maart 2012 11:48 schreef Juud79 het volgende:
Onze meisjesnaam had ik nog nooit gehoord, hij komt ook niet veel voor, dus totaal geen associatie. Onze jongensnaam zie ik wel eens voorbij komen, maar niet veel, en dan met een andere spelling of als achternaam, dus ook associatieloos.
Dat kan dan wel weer overeenkomen met de reden(en) waarom ik hem ken; S'veen is nogal grefo, en dat meisje in het ziekenhuis was dat van huis uit ook...quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:12 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Jullie meisjesnaam ken ik wel! Wij hadden een stagaire met die naam en ik had vroeger een meiske in de klas die zo heet.
Waren wel hele gelovige dames (is het een bijbelse naam?)
Ook niet eens... Mijn broertje heet ook Jaron (maar heeft ook Israelische roots) en ik vind het wel een toffe naam eigenlijk.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:23 schreef Quarant het volgende:
[..]
Niet eens, Yaron is een Hebreeuwse naam en vrij internationaal.
quote:
Zo heet ik ook (doopnaam alleen met een a op t end), met CH, en niemand zegt Grista. Zelfs niet op werk, waar mensen mijn naam voornamelijk kennen vanwege mijn naamplaatje (supermarkt he) Ik vind dat sowieso een rare uitspraak. En ik heb zelf op fora mijn nickname vaak als Kr ysta (hier expres niet) maar ik zal het nooit in het echt anders gaan schrijven.quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:41 schreef Quarant het volgende:
Ik ken een meisje wier doopnaam Christine was, haar roepnaam was eerst C hrista en haar moeder heeft het vrij snel laten schrijven als K rista, omdat men 'Grista' uitsprak, wat vinden jullie daarvan? Ik vind zelf C hrista mooier als schrijfwijze, wel met als uitspraak 'K rista'.
vanuit het Grieks werd die letter toch echt als "g" uitgesproken, dat is de reden waarom er mensen zijn die gristen zeg en waarschijnlijk dus ook gristaquote:Op woensdag 7 maart 2012 15:34 schreef Risu het volgende:
[..]
Zo heet ik ook (doopnaam alleen met een a op t end), met CH, en niemand zegt Grista. Zelfs niet op werk, waar mensen mijn naam voornamelijk kennen vanwege mijn naamplaatje (supermarkt he) Ik vind dat sowieso een rare uitspraak. En ik heb zelf op fora mijn nickname vaak als Kr ysta (hier expres niet) maar ik zal het nooit in het echt anders gaan schrijven.
Ik vind tegenwoordig sowieso ook dat mensen rare namen kiezen voor hun kids. Heb hier nog geen moeders voorbij zien komen met een rare keus, maar in de krant lees ik af en toe zulke verschrikkelijke namen.
quote:
We hebben DE jongensnaam al, jij hebt er destijds nog op gereageerd dat je het geweldig bij elkaar vond passen!quote:
Ik ken Jacha als jongensnaam en Josje als meisjesnaam, dus misschien zat het kind er wel echt tusseninquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:06 schreef Poppejans het volgende:
[..]
en zij/hij heette J o s j a/J o s c ha (of iig zo sprak je het uit)
Is dat nou een jongensnaam of een meisjesnaam?![]()
Hahaha! Of een kind wat ze sexloos laten opgroeien en het zelf laten bepalenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:12 schreef Nora.. het volgende:
[..]
Ik ken Jacha als jongensnaam en Josje als meisjesnaam, dus misschien zat het kind er wel echt tussenin
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:11 schreef Poppejans het volgende:
[..]
We hebben DE jongensnaam al, jij hebt er destijds nog op gereageerd dat je het geweldig bij elkaar vond passen!
Kan ook een jongetje zijn die een oudere zus heeft.. Als zij een haarknipje in mag, wil hij dat ook! Zo heeft m'n broertje naar voorbeeld van z'n twee oudere zussen ook wel eens een badpak aangehad, want een zwembroek was maar vreemdquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:14 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Hahaha! Of een kind wat ze sexloos laten opgroeien en het zelf laten bepalen![]()
Als ik google zie ik zowel mannen als vrouwen die zo heten!
Ik moet maandagochtend toch eens goed luisteren als ze hem/haar roepen, ben ervan overtuigd dat het een jochie is
Joop is een ouderwetse meisjesnaam. Maar eh.. nee, ook niet mijn smaakquote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:05 schreef oh-oh het volgende:
Ik zie net op FB een baby. Jopie. Een meisje.
Gevalletje ken uw cosmeticamerken? Die vader bedoelde natuurlijk Christian (van Dior)quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:51 schreef Twinkly het volgende:
Een jongetje hier in de buurt heet C hanel...
O ik vind het gaaf en zeker Joop! van (Josephine) (Joop ter Heul)quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:05 schreef oh-oh het volgende:
ik vind het juist heel leuk voor een jongen!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:48 schreef Troel het volgende:
Zo hoorde ik onlangs een jongens Se nna en ik vond het maar raarMet dank aan miss_sly dus
Heronquote:Op maandag 5 maart 2012 11:06 schreef Quarant het volgende:
[..]
Andreas = Anders
Yoram is wel erg 2009
Jaron/Yaron vind ik mooi![]()
Geslacht:
m
verklaring:
Oudgrieks Iaron, Hiaroon, Hieroon, vermoedelijk verwant met hiëros `heilig', vgl. Hieronymus.
Ja, ik denk ook direct aan Joop ter Heul! Dan vind ik het een erg toffe naam, maar ik begrijp ook dat m'n vriend het niets vindt.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:53 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
O ik vind het gaaf en zeker Joop! van (Josephine) (Joop ter Heul)
Hier schuin tegenover woont een klein jochie, Novelle
haha zo hadden wij buren een paar huizen verderop; Joop en Piet stond er op hun naambordje... en wij kenden alleen Piet van gezicht. En hadden het altijd over 'die homo's van 96'.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:05 schreef oh-oh het volgende:
Anne, Jet, Lies(ke), Loes, Noor/Nora.quote:Op zondag 11 maart 2012 18:59 schreef Kwisted het volgende:
Ik kan wel wat hulp gebruiken bij het vinden van een leuke meisjes naam. Vriend en ik zijn het er niet over eens. Nu hebben we nog wel even de tijd, maar ben benieuwd of een van jullie misschien goede inspiratie kan bieden.
Ikzelf vind bijna alle meisjes namen wel leuk, mits niet te gek. Ik opperde Hanna, Bente, Fleur, Floor, Maud. Maar dit vond mijn vriend niet leuk/te hockey.Ook oud-Hollandse namen vind ik mooi, zoals Wies, Fien, Pien etc. Maar dat kwam ook niet door de keuring
![]()
Wat hij wel mooi vindt en waar ik over twijfel/niet meteen oeh-en-ah bij voel is: Saar, Eline, Nienke.
Zoals hij het verteld wil hij gewoon 'een zo normaal mogelijke Nederlandse naam'. Zoiets als Laura, Lieke, Anouk. Maar met die namen ken ik mensen, en ik wil geen associatie hebben tenzij die heel leuk is.![]()
Dus als er iemand nog een leuke naam weet!
Ik ken een *julliedochter*. Een wat oudere vrouw, en ik vind het een mooie naam!quote:Op maandag 5 maart 2012 11:48 schreef Juud79 het volgende:
Die ene?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:11 schreef Poppejans het volgende:
[..]
We hebben DE jongensnaam al, jij hebt er destijds nog op gereageerd dat je het geweldig bij elkaar vond passen!
Ja leuk, maar dan als Theije (hoi, flappe, moet gelijk weer aan die oreilles de flap denken)quote:
Zielig, een jongetje met een vrouwelijke 'uitgang'.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:53 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
als ie later groot is mag je 'm zeker Roman noemen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:53 schreef Kleurdoos het volgende:
en met obesitas en de goede achternaam zeker de dikke van dalen?quote:Op zondag 11 maart 2012 23:16 schreef trui het volgende:
[..]
als ie later groot is mag je 'm zeker Roman noemen.
Jet / Jetskequote:Op zondag 11 maart 2012 18:59 schreef Kwisted het volgende:
Ik kan wel wat hulp gebruiken bij het vinden van een leuke meisjes naam. Vriend en ik zijn het er niet over eens. Nu hebben we nog wel even de tijd, maar ben benieuwd of een van jullie misschien goede inspiratie kan bieden.
Ikzelf vind bijna alle meisjes namen wel leuk, mits niet te gek. Ik opperde Hanna, Bente, Fleur, Floor, Maud. Maar dit vond mijn vriend niet leuk/te hockey.Ook oud-Hollandse namen vind ik mooi, zoals Wies, Fien, Pien etc. Maar dat kwam ook niet door de keuring
![]()
Wat hij wel mooi vindt en waar ik over twijfel/niet meteen oeh-en-ah bij voel is: Saar, Eline, Nienke.
Zoals hij het verteld wil hij gewoon 'een zo normaal mogelijke Nederlandse naam'. Zoiets als Laura, Lieke, Anouk. Maar met die namen ken ik mensen, en ik wil geen associatie hebben tenzij die heel leuk is.![]()
Dus als er iemand nog een leuke naam weet!
Ik denk dan aan de naam van een straat hier.quote:Op zondag 11 maart 2012 19:20 schreef SacreCoeur het volgende:
Of Meander, dat vind ik ook echt super stoer voor een meisje
Ik ken een Kitty en die wordt strontziek van mensen die HELLO KITTY tegen r roepenquote:Op maandag 12 maart 2012 18:13 schreef livelink het volgende:
Meander is de naam van een ziekenhuis in Amersfoort. Ik kan die naam dus alleen maar met ziekte en ellende associeren. Het zou op zich wel een idee zijn om je kind te vernoemen naar het ziekenhuis waarin ze geboren is.
Oh, en we zaten weer op de oud-hollandsche namen van de Jopopinoloukicoclub.![]()
(Joop, Pop, Pien, Noor, Louk, Kitty en Connie uit mijn hoofd)
Nou ja, van die namen vind ik Kitty stiekem zo heel erg leuk.
Nee joh, klinkt zo honds...en Lemmy ist ook niet!quote:
Sofie is in het locatie Sofia van het ziekenhuis hier geboren.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:13 schreef livelink het volgende:
Meander is de naam van een ziekenhuis in Amersfoort. Ik kan die naam dus alleen maar met ziekte en ellende associeren. Het zou op zich wel een idee zijn om je kind te vernoemen naar het ziekenhuis waarin ze geboren is.
Oh, en we zaten weer op de oud-hollandsche namen van de Jopopinoloukicoclub.![]()
(Joop, Pop, Pien, Noor, Louk, Kitty en Connie uit mijn hoofd)
Nou ja, van die namen vind ik Kitty stiekem zo heel erg leuk.
Haha, "De Stadsmaten" (ben ik geboren) bekt ook al niet lekker...quote:Op maandag 12 maart 2012 20:11 schreef Kleurdoos het volgende:
dan zou ik Wezenlanden moeten heten, thnx but no thnx
Nee joh, PC Hooftstraat 137! In een taxi heb je een groter probleem BA-BY-12..quote:Op maandag 12 maart 2012 22:52 schreef SacreCoeur het volgende:
Pf en wat als je thuis bent geboren dan, ben je dan gewoon Koos naamloos?
Variant van Ingeborg. Vind ik wel kunnen, hoor!quote:
Isabel en Améliequote:
Jasmijn hequote:Op woensdag 14 maart 2012 21:43 schreef Sonnetje85 het volgende:
Leuke namen Skoap!
"onze" naam staat er ook bijGrappig ook dat je Joris erop heb staan
(lijkt toch weer op Floris )
En ik Engelenbergquote:Op maandag 12 maart 2012 20:11 schreef Kleurdoos het volgende:
dan zou ik Wezenlanden moeten heten, thnx but no thnx
Alles beter dan Vroedvrouwenschool, lijkt mequote:Op donderdag 15 maart 2012 15:10 schreef Quarant het volgende:
[..]
En ik Engelenberg![]()
Is nu opgegaan met het Sophia en de Weezenlanden in Isala klinieken.
Ik heb het gelezen ja. Vegasquote:Op maandag 19 maart 2012 12:13 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Alles beter dan Vroedvrouwenschool, lijkt me
Wat vinden we van Vegas voor een meisje?
Mijn Sofie is in het Sophia geboren!quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:10 schreef Quarant het volgende:
[..]
En ik Engelenberg![]()
Is nu opgegaan met het Sophia en de Weezenlanden in Isala klinieken.
Minke (Henriette Elisabeth) is in het Elisabeth ziekenhuis geboren...quote:Op maandag 19 maart 2012 12:53 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Mijn Sofie is in het Sophia geboren!
Jullie zijn in ieder geval al verder dan wij... We moeten eerst maar eens een tactiek bedenken. Ik dacht eerst dat het handig zou zijn om de SVB-lijst door te nemen, maar ik merk dat ik na de zoveelste vreemde onuitspreekbare naam afhaak. Of na 3 pagina's de namen wel lees, maar niet meer opneem. Eigenlijk heb ik nog het meest aan dit topicquote:Op woensdag 14 maart 2012 18:33 schreef Skoap het volgende:
Jongen
- Joris
- Dex
- Nik
- Mika
- Tim
Meisje
- Kim
- Elise
- Malou
- Milou
- Jasmijn
- Sara
- Sanne
Nou de eerste selectie.
Heb maar een lijstje aangemaakt online waar mijn man en ik dan namen aan toe kunnen voegen. Hopelijk gaat we er ooit uitkomen samen
Bronnie voor Xquote:Op maandag 19 maart 2012 17:12 schreef Pvoesss het volgende:
Ik had duidelijk ergens anders moeten baren..
Je kind Bronovo noemen is niet heel hip
Wat een goede smaak heeft hij!quote:Op maandag 19 maart 2012 18:14 schreef Mangostine het volgende:
wat vinden we van Sam, voor een meisje?
Ik ben er helemaal weg van, maar mijn vent twijfelt nog.
Voor een jongen zijn we eruit, maar een meisje is zo moeilijk... ik wil graag een stoere korte naam (Saar, Noor, Anne) en hij heeft een voorkeur voor klassiekere namen (Rianne, Esther, Vera).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar jouw smaak vind ik beterSam is leuk, stoer. En Sammie is een lieve verkleining. Roos is op zich ook stoer en kort, maar ook klassiek zoals jouw man mooi vindt. Misschien ook een optie?
Waarom is een dubbele achternaam vreemd?quote:Op maandag 19 maart 2012 17:43 schreef Sonnetje85 het volgende:
Floris was reinier geweest als ie naar t ziekenhuis was vernoemd(nja reinier de Graaff, maar dubbele achternaam is een beetje vreemd
)
quote:Op maandag 19 maart 2012 18:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Waarom is een dubbele achternaam vreemd?
En zou roepnaam 'Sara(h)' iets zijn? Dan kun jij als koosnaampje/afkorting gewoon het stoere 'Saar' gebruiken.quote:Op maandag 19 maart 2012 18:14 schreef Mangostine het volgende:
wat vinden we van Sam, voor een meisje?
Ik ben er helemaal weg van, maar mijn vent twijfelt nog.
Voor een jongen zijn we eruit, maar een meisje is zo moeilijk... ik wil graag een stoere korte naam (Saar, Noor, Anne) en hij heeft een voorkeur voor klassiekere namen (Rianne, Esther, Vera).
Da's te gtst.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:58 schreef oh-oh het volgende:
Charlotte zou ik Charlie van maken voor een meisje
Dat vind ik echt zo stom he.. Ik ken er dus eentje, die voorgesteld wordt als Charlotte, maar door ouders idd Charlie genoemd wordt.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:58 schreef oh-oh het volgende:
Charlotte zou ik Charlie van maken voor een meisje
Ook mooi, maar helaas heb ik al een kat en daarvoor een konijn met die naam. Dus áls... dan Saar. Vind ik ook stoerder klinken ofzo.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:38 schreef tennisster198 het volgende:
[..]
En zou roepnaam 'Sara(h)' iets zijn? Dan kun jij als koosnaampje/afkorting gewoon het stoere 'Saar' gebruiken.
Staan X en V in de namenlijst onder die voorletter?quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:50 schreef Pvoesss het volgende:
Daan vind ik voor een meisje een beetje tokkie...
Ik ken maar een paar Danielle's die niet tokkie zijn en alle tokkie danielle's noemen zich Daan.
Max vind ik wel leuk.. Charlie vind ik ook zo standaard voor bij charlotte..
Ik merk dat de namen die ik nu allemaal zou kiezen heel anders zijn dan vroeger.
Ik ben benieuwd hoe ik X en V nu had genoemd..
Die naam met een X moet erbij, interessant, zeldzame voorletter.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:49 schreef Pvoesss het volgende:
Nee ze staan niet in de namenlijst.oh ik zie V wel
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Zo makkelijk lijk je me niet traceerbaar...Maar misschien zou men standaard een spatie moeten doen na de hoofdletter in de namenlijst?
Je hebt gelijk, ik zou de namen van mijn kinderen ook niet in een forumbericht gebruiken. Mijn eigen voornaam is ook heel zeldzaam en probeer ik zoveel mogelijk van het internet te weren. Ik ben nog wel steeds benieuwd als het een naam met een X is, pm?quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:06 schreef Leandra het volgende:
Mensen zijn makkelijker traceerbaar dan je denkt, en ik kan me heel goed voorstellen dat iemand de namen van zijn/haar kinderen online niet gebruikt.
Ik doe het ook niet, voor de oudste gebruik ik alleen z'n voorletter (hij is nu te oud om hem de (post-)puber te noemen) en zijn naam gebruiken lijkt me helemaal ongewenst voor een 20-jarige, en de jongste heeft gewoon een nickname op FOK!: de naam die wij als OUD undercover nick gebruikten toen we de zwangerschap(swens) nog niet aan de grote klok wilden hangen.
Wat mij betreft heeft Pvoesss (en ieder ander die de namen van haar kinderen niet online gebruikt) gewoon groot gelijk.
hhmmm, daar zeg je wat. Helemaal niet aan gedacht. Nouja, ik post geen gekke dingen dacht ik zo. toch?quote:Op donderdag 22 maart 2012 16:10 schreef Pvoesss het volgende:
maar met geboortedatum erbij kom je wel weer direct op fok terecht Summerbreeze
Met haar 2e naam erbij is het zelfs de eerste hit op google
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |