O ik vind het gaaf en zeker Joop! van (Josephine) (Joop ter Heul)quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:05 schreef oh-oh het volgende:
Ik zie net op FB een baby. Jopie. Een meisje.
ik vind het juist heel leuk voor een jongen!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:48 schreef Troel het volgende:
Zo hoorde ik onlangs een jongens Se nna en ik vond het maar raarMet dank aan miss_sly dus
Heronquote:Op maandag 5 maart 2012 11:06 schreef Quarant het volgende:
[..]
Andreas = Anders
Yoram is wel erg 2009
Jaron/Yaron vind ik mooi![]()
Geslacht:
m
verklaring:
Oudgrieks Iaron, Hiaroon, Hieroon, vermoedelijk verwant met hiëros `heilig', vgl. Hieronymus.
Ja, ik denk ook direct aan Joop ter Heul! Dan vind ik het een erg toffe naam, maar ik begrijp ook dat m'n vriend het niets vindt.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:53 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
O ik vind het gaaf en zeker Joop! van (Josephine) (Joop ter Heul)
Hier schuin tegenover woont een klein jochie, Novelle
haha zo hadden wij buren een paar huizen verderop; Joop en Piet stond er op hun naambordje... en wij kenden alleen Piet van gezicht. En hadden het altijd over 'die homo's van 96'.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:05 schreef oh-oh het volgende:
Ik zie net op FB een baby. Jopie. Een meisje.
Anne, Jet, Lies(ke), Loes, Noor/Nora.quote:Op zondag 11 maart 2012 18:59 schreef Kwisted het volgende:
Ik kan wel wat hulp gebruiken bij het vinden van een leuke meisjes naam. Vriend en ik zijn het er niet over eens. Nu hebben we nog wel even de tijd, maar ben benieuwd of een van jullie misschien goede inspiratie kan bieden.
Ikzelf vind bijna alle meisjes namen wel leuk, mits niet te gek. Ik opperde Hanna, Bente, Fleur, Floor, Maud. Maar dit vond mijn vriend niet leuk/te hockey.Ook oud-Hollandse namen vind ik mooi, zoals Wies, Fien, Pien etc. Maar dat kwam ook niet door de keuring
![]()
Wat hij wel mooi vindt en waar ik over twijfel/niet meteen oeh-en-ah bij voel is: Saar, Eline, Nienke.
Zoals hij het verteld wil hij gewoon 'een zo normaal mogelijke Nederlandse naam'. Zoiets als Laura, Lieke, Anouk. Maar met die namen ken ik mensen, en ik wil geen associatie hebben tenzij die heel leuk is.![]()
Dus als er iemand nog een leuke naam weet!
Ik ken een *julliedochter*. Een wat oudere vrouw, en ik vind het een mooie naam!quote:Op maandag 5 maart 2012 11:48 schreef Juud79 het volgende:
Onze meisjesnaam had ik nog nooit gehoord, hij komt ook niet veel voor, dus totaal geen associatie. Onze jongensnaam zie ik wel eens voorbij komen, maar niet veel, en dan met een andere spelling of als achternaam, dus ook associatieloos.
En toch zijn het hele 'normale' namen.
Die ene?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:11 schreef Poppejans het volgende:
[..]
We hebben DE jongensnaam al, jij hebt er destijds nog op gereageerd dat je het geweldig bij elkaar vond passen!
Ja leuk, maar dan als Theije (hoi, flappe, moet gelijk weer aan die oreilles de flap denken)quote:
Zielig, een jongetje met een vrouwelijke 'uitgang'.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:53 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
als ie later groot is mag je 'm zeker Roman noemen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:53 schreef Kleurdoos het volgende:
en met obesitas en de goede achternaam zeker de dikke van dalen?quote:Op zondag 11 maart 2012 23:16 schreef trui het volgende:
[..]
als ie later groot is mag je 'm zeker Roman noemen.
Jet / Jetskequote:Op zondag 11 maart 2012 18:59 schreef Kwisted het volgende:
Ik kan wel wat hulp gebruiken bij het vinden van een leuke meisjes naam. Vriend en ik zijn het er niet over eens. Nu hebben we nog wel even de tijd, maar ben benieuwd of een van jullie misschien goede inspiratie kan bieden.
Ikzelf vind bijna alle meisjes namen wel leuk, mits niet te gek. Ik opperde Hanna, Bente, Fleur, Floor, Maud. Maar dit vond mijn vriend niet leuk/te hockey.Ook oud-Hollandse namen vind ik mooi, zoals Wies, Fien, Pien etc. Maar dat kwam ook niet door de keuring
![]()
Wat hij wel mooi vindt en waar ik over twijfel/niet meteen oeh-en-ah bij voel is: Saar, Eline, Nienke.
Zoals hij het verteld wil hij gewoon 'een zo normaal mogelijke Nederlandse naam'. Zoiets als Laura, Lieke, Anouk. Maar met die namen ken ik mensen, en ik wil geen associatie hebben tenzij die heel leuk is.![]()
Dus als er iemand nog een leuke naam weet!
Ik denk dan aan de naam van een straat hier.quote:Op zondag 11 maart 2012 19:20 schreef SacreCoeur het volgende:
Of Meander, dat vind ik ook echt super stoer voor een meisje
Ik ken een Kitty en die wordt strontziek van mensen die HELLO KITTY tegen r roepenquote:Op maandag 12 maart 2012 18:13 schreef livelink het volgende:
Meander is de naam van een ziekenhuis in Amersfoort. Ik kan die naam dus alleen maar met ziekte en ellende associeren. Het zou op zich wel een idee zijn om je kind te vernoemen naar het ziekenhuis waarin ze geboren is.
Oh, en we zaten weer op de oud-hollandsche namen van de Jopopinoloukicoclub.![]()
(Joop, Pop, Pien, Noor, Louk, Kitty en Connie uit mijn hoofd)
Nou ja, van die namen vind ik Kitty stiekem zo heel erg leuk.
Nee joh, klinkt zo honds...en Lemmy ist ook niet!quote:
Sofie is in het locatie Sofia van het ziekenhuis hier geboren.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:13 schreef livelink het volgende:
Meander is de naam van een ziekenhuis in Amersfoort. Ik kan die naam dus alleen maar met ziekte en ellende associeren. Het zou op zich wel een idee zijn om je kind te vernoemen naar het ziekenhuis waarin ze geboren is.
Oh, en we zaten weer op de oud-hollandsche namen van de Jopopinoloukicoclub.![]()
(Joop, Pop, Pien, Noor, Louk, Kitty en Connie uit mijn hoofd)
Nou ja, van die namen vind ik Kitty stiekem zo heel erg leuk.
Haha, "De Stadsmaten" (ben ik geboren) bekt ook al niet lekker...quote:Op maandag 12 maart 2012 20:11 schreef Kleurdoos het volgende:
dan zou ik Wezenlanden moeten heten, thnx but no thnx
Nee joh, PC Hooftstraat 137! In een taxi heb je een groter probleem BA-BY-12..quote:Op maandag 12 maart 2012 22:52 schreef SacreCoeur het volgende:
Pf en wat als je thuis bent geboren dan, ben je dan gewoon Koos naamloos?
Variant van Ingeborg. Vind ik wel kunnen, hoor!quote:
Isabel en Améliequote:
Jasmijn hequote:Op woensdag 14 maart 2012 21:43 schreef Sonnetje85 het volgende:
Leuke namen Skoap!
"onze" naam staat er ook bijGrappig ook dat je Joris erop heb staan
(lijkt toch weer op Floris )
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |