Dat kan dan wel weer overeenkomen met de reden(en) waarom ik hem ken; S'veen is nogal grefo, en dat meisje in het ziekenhuis was dat van huis uit ook...quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:12 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Jullie meisjesnaam ken ik wel! Wij hadden een stagaire met die naam en ik had vroeger een meiske in de klas die zo heet.
Waren wel hele gelovige dames (is het een bijbelse naam?)
Ook niet eens... Mijn broertje heet ook Jaron (maar heeft ook Israelische roots) en ik vind het wel een toffe naam eigenlijk.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:23 schreef Quarant het volgende:
[..]
Niet eens, Yaron is een Hebreeuwse naam en vrij internationaal.
quote:
Zo heet ik ook (doopnaam alleen met een a op t end), met CH, en niemand zegt Grista. Zelfs niet op werk, waar mensen mijn naam voornamelijk kennen vanwege mijn naamplaatje (supermarkt he) Ik vind dat sowieso een rare uitspraak. En ik heb zelf op fora mijn nickname vaak als Kr ysta (hier expres niet) maar ik zal het nooit in het echt anders gaan schrijven.quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:41 schreef Quarant het volgende:
Ik ken een meisje wier doopnaam Christine was, haar roepnaam was eerst C hrista en haar moeder heeft het vrij snel laten schrijven als K rista, omdat men 'Grista' uitsprak, wat vinden jullie daarvan? Ik vind zelf C hrista mooier als schrijfwijze, wel met als uitspraak 'K rista'.
vanuit het Grieks werd die letter toch echt als "g" uitgesproken, dat is de reden waarom er mensen zijn die gristen zeg en waarschijnlijk dus ook gristaquote:Op woensdag 7 maart 2012 15:34 schreef Risu het volgende:
[..]
Zo heet ik ook (doopnaam alleen met een a op t end), met CH, en niemand zegt Grista. Zelfs niet op werk, waar mensen mijn naam voornamelijk kennen vanwege mijn naamplaatje (supermarkt he) Ik vind dat sowieso een rare uitspraak. En ik heb zelf op fora mijn nickname vaak als Kr ysta (hier expres niet) maar ik zal het nooit in het echt anders gaan schrijven.
Ik vind tegenwoordig sowieso ook dat mensen rare namen kiezen voor hun kids. Heb hier nog geen moeders voorbij zien komen met een rare keus, maar in de krant lees ik af en toe zulke verschrikkelijke namen.
quote:
We hebben DE jongensnaam al, jij hebt er destijds nog op gereageerd dat je het geweldig bij elkaar vond passen!quote:
Ik ken Jacha als jongensnaam en Josje als meisjesnaam, dus misschien zat het kind er wel echt tusseninquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:06 schreef Poppejans het volgende:
[..]
en zij/hij heette J o s j a/J o s c ha (of iig zo sprak je het uit)
Is dat nou een jongensnaam of een meisjesnaam?![]()
Hahaha! Of een kind wat ze sexloos laten opgroeien en het zelf laten bepalenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:12 schreef Nora.. het volgende:
[..]
Ik ken Jacha als jongensnaam en Josje als meisjesnaam, dus misschien zat het kind er wel echt tussenin
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |