Minke (Henriette Elisabeth) is in het Elisabeth ziekenhuis geboren...quote:Op maandag 19 maart 2012 12:53 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Mijn Sofie is in het Sophia geboren!
Jullie zijn in ieder geval al verder dan wij... We moeten eerst maar eens een tactiek bedenken. Ik dacht eerst dat het handig zou zijn om de SVB-lijst door te nemen, maar ik merk dat ik na de zoveelste vreemde onuitspreekbare naam afhaak. Of na 3 pagina's de namen wel lees, maar niet meer opneem. Eigenlijk heb ik nog het meest aan dit topicquote:Op woensdag 14 maart 2012 18:33 schreef Skoap het volgende:
Jongen
- Joris
- Dex
- Nik
- Mika
- Tim
Meisje
- Kim
- Elise
- Malou
- Milou
- Jasmijn
- Sara
- Sanne
Nou de eerste selectie.
Heb maar een lijstje aangemaakt online waar mijn man en ik dan namen aan toe kunnen voegen. Hopelijk gaat we er ooit uitkomen samen
Bronnie voor Xquote:Op maandag 19 maart 2012 17:12 schreef Pvoesss het volgende:
Ik had duidelijk ergens anders moeten baren..
Je kind Bronovo noemen is niet heel hip
Wat een goede smaak heeft hij!quote:Op maandag 19 maart 2012 18:14 schreef Mangostine het volgende:
wat vinden we van Sam, voor een meisje?
Ik ben er helemaal weg van, maar mijn vent twijfelt nog.
Voor een jongen zijn we eruit, maar een meisje is zo moeilijk... ik wil graag een stoere korte naam (Saar, Noor, Anne) en hij heeft een voorkeur voor klassiekere namen (Rianne, Esther, Vera).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar jouw smaak vind ik beterSam is leuk, stoer. En Sammie is een lieve verkleining. Roos is op zich ook stoer en kort, maar ook klassiek zoals jouw man mooi vindt. Misschien ook een optie?
Waarom is een dubbele achternaam vreemd?quote:Op maandag 19 maart 2012 17:43 schreef Sonnetje85 het volgende:
Floris was reinier geweest als ie naar t ziekenhuis was vernoemd(nja reinier de Graaff, maar dubbele achternaam is een beetje vreemd
)
quote:Op maandag 19 maart 2012 18:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Waarom is een dubbele achternaam vreemd?
En zou roepnaam 'Sara(h)' iets zijn? Dan kun jij als koosnaampje/afkorting gewoon het stoere 'Saar' gebruiken.quote:Op maandag 19 maart 2012 18:14 schreef Mangostine het volgende:
wat vinden we van Sam, voor een meisje?
Ik ben er helemaal weg van, maar mijn vent twijfelt nog.
Voor een jongen zijn we eruit, maar een meisje is zo moeilijk... ik wil graag een stoere korte naam (Saar, Noor, Anne) en hij heeft een voorkeur voor klassiekere namen (Rianne, Esther, Vera).
Da's te gtst.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:58 schreef oh-oh het volgende:
Charlotte zou ik Charlie van maken voor een meisje
Dat vind ik echt zo stom he.. Ik ken er dus eentje, die voorgesteld wordt als Charlotte, maar door ouders idd Charlie genoemd wordt.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:58 schreef oh-oh het volgende:
Charlotte zou ik Charlie van maken voor een meisje
Ook mooi, maar helaas heb ik al een kat en daarvoor een konijn met die naam. Dus áls... dan Saar. Vind ik ook stoerder klinken ofzo.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:38 schreef tennisster198 het volgende:
[..]
En zou roepnaam 'Sara(h)' iets zijn? Dan kun jij als koosnaampje/afkorting gewoon het stoere 'Saar' gebruiken.
Staan X en V in de namenlijst onder die voorletter?quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:50 schreef Pvoesss het volgende:
Daan vind ik voor een meisje een beetje tokkie...
Ik ken maar een paar Danielle's die niet tokkie zijn en alle tokkie danielle's noemen zich Daan.
Max vind ik wel leuk.. Charlie vind ik ook zo standaard voor bij charlotte..
Ik merk dat de namen die ik nu allemaal zou kiezen heel anders zijn dan vroeger.
Ik ben benieuwd hoe ik X en V nu had genoemd..
Die naam met een X moet erbij, interessant, zeldzame voorletter.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:49 schreef Pvoesss het volgende:
Nee ze staan niet in de namenlijst.oh ik zie V wel
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Zo makkelijk lijk je me niet traceerbaar...Maar misschien zou men standaard een spatie moeten doen na de hoofdletter in de namenlijst?
Je hebt gelijk, ik zou de namen van mijn kinderen ook niet in een forumbericht gebruiken. Mijn eigen voornaam is ook heel zeldzaam en probeer ik zoveel mogelijk van het internet te weren. Ik ben nog wel steeds benieuwd als het een naam met een X is, pm?quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:06 schreef Leandra het volgende:
Mensen zijn makkelijker traceerbaar dan je denkt, en ik kan me heel goed voorstellen dat iemand de namen van zijn/haar kinderen online niet gebruikt.
Ik doe het ook niet, voor de oudste gebruik ik alleen z'n voorletter (hij is nu te oud om hem de (post-)puber te noemen) en zijn naam gebruiken lijkt me helemaal ongewenst voor een 20-jarige, en de jongste heeft gewoon een nickname op FOK!: de naam die wij als OUD undercover nick gebruikten toen we de zwangerschap(swens) nog niet aan de grote klok wilden hangen.
Wat mij betreft heeft Pvoesss (en ieder ander die de namen van haar kinderen niet online gebruikt) gewoon groot gelijk.
hhmmm, daar zeg je wat. Helemaal niet aan gedacht. Nouja, ik post geen gekke dingen dacht ik zo. toch?quote:Op donderdag 22 maart 2012 16:10 schreef Pvoesss het volgende:
maar met geboortedatum erbij kom je wel weer direct op fok terecht Summerbreeze
Met haar 2e naam erbij is het zelfs de eerste hit op google
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |