Ik herken het! Ik sta zelf voor de klas en had een favoriete naam, totdat ik een leerling in de klas kreeg met die naamquote:Op zondag 4 maart 2012 10:58 schreef Twinkle20 het volgende:
Nu moet ik zeggen, ik heb zelf een paar jaar voor de klas gestaan. En het is gewoon zo dat namen van favoriete kindjes je beter in de oren klinken dan namen van kindjes die je af en toe achter het behang kon plakken.. heeft ook weer puur te maken met associaties!
en Yoram/Joram?quote:Op maandag 5 maart 2012 07:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik vind Yoran ook een hele mooie naam maar manlief zei gelijk: Gaan we niet doen want dan moet iedereen gelijk aan Yoran vd Sloot denken!
Toch een beetje jammer.. Maja komt goed! We hebben nog effe
Mijn zwager heet Jorrinquote:Op maandag 5 maart 2012 07:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik vind Yoran ook een hele mooie naam maar manlief zei gelijk: Gaan we niet doen want dan moet iedereen gelijk aan Yoran vd Sloot denken!
Andreas = Andersquote:Op maandag 5 maart 2012 11:01 schreef Kleurdoos het volgende:
Nee dat niet, maar die associatie is er natuurlijk wel. Je noemt je kind ook niet snel Adolf
Veel voorkomende namen zijn dan weer geen probleem ofzo want Jack the ripper, Andreas Breivik en zulks
Ik kende een Joodse man uit +/- 1918 die Adolf heette. Dat werd dus Dolf later...quote:Op maandag 5 maart 2012 11:01 schreef Kleurdoos het volgende:
Nee dat niet, maar die associatie is er natuurlijk wel. Je noemt je kind ook niet snel Adolf
Veel voorkomende namen zijn dan weer geen probleem ofzo want Jack the ripper, Andreas Breivik en zulks
Het is Joran dus dat vind ik ook weer heel anders.quote:Op maandag 5 maart 2012 07:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik kende hem wel, hij komt bij ons in de regio voor en B had volgens mij zelfs een meisje in de klas zitten met dezelfde naam, en/of in z'n korfbalteam, en ik lag tijdens de zwangerschap van Soneal met iemand met die naam op een kamer, maar haar ouders hadden de schrijfwijze zeg maar iets vernederlandst en daarbij over het hoofd gezien (of gewoon niet geweten) dat het dan een raar buitenlands woord wordt...quote:Op maandag 5 maart 2012 11:48 schreef Juud79 het volgende:
Onze meisjesnaam had ik nog nooit gehoord, hij komt ook niet veel voor, dus totaal geen associatie. Onze jongensnaam zie ik wel eens voorbij komen, maar niet veel, en dan met een andere spelling of als achternaam, dus ook associatieloos.
En toch zijn het hele 'normale' namen.
Hoezo, staan er geen namen op die websites danquote:Op dinsdag 6 maart 2012 00:44 schreef ia het volgende:
Die namensites lijst is flink verouderd.. Dit is een goede nederlandse namensite: www.batykenis-bebenamen.nl , terwijl sommige websites in die lijst echt onbruikbaar slecht zijn.
Niet eens, Yaron is een Hebreeuwse naam en vrij internationaal.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:11 schreef SacreCoeur het volgende:
ik vind Joran, Jaron, Joram beetje cheesy.. beetje categorie Djayden.
Uit een kinderboek van vroeger ken ik wel Jarim. Vond ik ook altijd mooi! Maar ik heb er toch een beetje een oosterse associatie bij en wij zijn nogal blondquote:Op maandag 5 maart 2012 10:01 schreef tennisster198 het volgende:
Een variatie op Yoran/Joran is J a r i n. Misschien vindt je dat mooi? Ook een stuk unieker, volgens mij?
Ik heb die naam wel eens gehoord, vind 't een mooie naam!![]()
Jullie meisjesnaam ken ik wel! Wij hadden een stagaire met die naam en ik had vroeger een meiske in de klas die zo heet.quote:Op maandag 5 maart 2012 11:48 schreef Juud79 het volgende:
Onze meisjesnaam had ik nog nooit gehoord, hij komt ook niet veel voor, dus totaal geen associatie. Onze jongensnaam zie ik wel eens voorbij komen, maar niet veel, en dan met een andere spelling of als achternaam, dus ook associatieloos.
Dat kan dan wel weer overeenkomen met de reden(en) waarom ik hem ken; S'veen is nogal grefo, en dat meisje in het ziekenhuis was dat van huis uit ook...quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:12 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Jullie meisjesnaam ken ik wel! Wij hadden een stagaire met die naam en ik had vroeger een meiske in de klas die zo heet.
Waren wel hele gelovige dames (is het een bijbelse naam?)
Ook niet eens... Mijn broertje heet ook Jaron (maar heeft ook Israelische roots) en ik vind het wel een toffe naam eigenlijk.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:23 schreef Quarant het volgende:
[..]
Niet eens, Yaron is een Hebreeuwse naam en vrij internationaal.
quote:
Zo heet ik ook (doopnaam alleen met een a op t end), met CH, en niemand zegt Grista. Zelfs niet op werk, waar mensen mijn naam voornamelijk kennen vanwege mijn naamplaatje (supermarkt he) Ik vind dat sowieso een rare uitspraak. En ik heb zelf op fora mijn nickname vaak als Kr ysta (hier expres niet) maar ik zal het nooit in het echt anders gaan schrijven.quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:41 schreef Quarant het volgende:
Ik ken een meisje wier doopnaam Christine was, haar roepnaam was eerst C hrista en haar moeder heeft het vrij snel laten schrijven als K rista, omdat men 'Grista' uitsprak, wat vinden jullie daarvan? Ik vind zelf C hrista mooier als schrijfwijze, wel met als uitspraak 'K rista'.
vanuit het Grieks werd die letter toch echt als "g" uitgesproken, dat is de reden waarom er mensen zijn die gristen zeg en waarschijnlijk dus ook gristaquote:Op woensdag 7 maart 2012 15:34 schreef Risu het volgende:
[..]
Zo heet ik ook (doopnaam alleen met een a op t end), met CH, en niemand zegt Grista. Zelfs niet op werk, waar mensen mijn naam voornamelijk kennen vanwege mijn naamplaatje (supermarkt he) Ik vind dat sowieso een rare uitspraak. En ik heb zelf op fora mijn nickname vaak als Kr ysta (hier expres niet) maar ik zal het nooit in het echt anders gaan schrijven.
Ik vind tegenwoordig sowieso ook dat mensen rare namen kiezen voor hun kids. Heb hier nog geen moeders voorbij zien komen met een rare keus, maar in de krant lees ik af en toe zulke verschrikkelijke namen.
quote:
We hebben DE jongensnaam al, jij hebt er destijds nog op gereageerd dat je het geweldig bij elkaar vond passen!quote:
Ik ken Jacha als jongensnaam en Josje als meisjesnaam, dus misschien zat het kind er wel echt tusseninquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:06 schreef Poppejans het volgende:
[..]
en zij/hij heette J o s j a/J o s c ha (of iig zo sprak je het uit)
Is dat nou een jongensnaam of een meisjesnaam?![]()
Hahaha! Of een kind wat ze sexloos laten opgroeien en het zelf laten bepalenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:12 schreef Nora.. het volgende:
[..]
Ik ken Jacha als jongensnaam en Josje als meisjesnaam, dus misschien zat het kind er wel echt tussenin
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:11 schreef Poppejans het volgende:
[..]
We hebben DE jongensnaam al, jij hebt er destijds nog op gereageerd dat je het geweldig bij elkaar vond passen!
Kan ook een jongetje zijn die een oudere zus heeft.. Als zij een haarknipje in mag, wil hij dat ook! Zo heeft m'n broertje naar voorbeeld van z'n twee oudere zussen ook wel eens een badpak aangehad, want een zwembroek was maar vreemdquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:14 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Hahaha! Of een kind wat ze sexloos laten opgroeien en het zelf laten bepalen![]()
Als ik google zie ik zowel mannen als vrouwen die zo heten!
Ik moet maandagochtend toch eens goed luisteren als ze hem/haar roepen, ben ervan overtuigd dat het een jochie is
Joop is een ouderwetse meisjesnaam. Maar eh.. nee, ook niet mijn smaakquote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:05 schreef oh-oh het volgende:
Ik zie net op FB een baby. Jopie. Een meisje.
Gevalletje ken uw cosmeticamerken? Die vader bedoelde natuurlijk Christian (van Dior)quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:51 schreef Twinkly het volgende:
Een jongetje hier in de buurt heet C hanel...
O ik vind het gaaf en zeker Joop! van (Josephine) (Joop ter Heul)quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:05 schreef oh-oh het volgende:
ik vind het juist heel leuk voor een jongen!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:48 schreef Troel het volgende:
Zo hoorde ik onlangs een jongens Se nna en ik vond het maar raarMet dank aan miss_sly dus
Heronquote:Op maandag 5 maart 2012 11:06 schreef Quarant het volgende:
[..]
Andreas = Anders
Yoram is wel erg 2009
Jaron/Yaron vind ik mooi![]()
Geslacht:
m
verklaring:
Oudgrieks Iaron, Hiaroon, Hieroon, vermoedelijk verwant met hiëros `heilig', vgl. Hieronymus.
Ja, ik denk ook direct aan Joop ter Heul! Dan vind ik het een erg toffe naam, maar ik begrijp ook dat m'n vriend het niets vindt.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:53 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
O ik vind het gaaf en zeker Joop! van (Josephine) (Joop ter Heul)
Hier schuin tegenover woont een klein jochie, Novelle
haha zo hadden wij buren een paar huizen verderop; Joop en Piet stond er op hun naambordje... en wij kenden alleen Piet van gezicht. En hadden het altijd over 'die homo's van 96'.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:05 schreef oh-oh het volgende:
Anne, Jet, Lies(ke), Loes, Noor/Nora.quote:Op zondag 11 maart 2012 18:59 schreef Kwisted het volgende:
Ik kan wel wat hulp gebruiken bij het vinden van een leuke meisjes naam. Vriend en ik zijn het er niet over eens. Nu hebben we nog wel even de tijd, maar ben benieuwd of een van jullie misschien goede inspiratie kan bieden.
Ikzelf vind bijna alle meisjes namen wel leuk, mits niet te gek. Ik opperde Hanna, Bente, Fleur, Floor, Maud. Maar dit vond mijn vriend niet leuk/te hockey.Ook oud-Hollandse namen vind ik mooi, zoals Wies, Fien, Pien etc. Maar dat kwam ook niet door de keuring
![]()
Wat hij wel mooi vindt en waar ik over twijfel/niet meteen oeh-en-ah bij voel is: Saar, Eline, Nienke.
Zoals hij het verteld wil hij gewoon 'een zo normaal mogelijke Nederlandse naam'. Zoiets als Laura, Lieke, Anouk. Maar met die namen ken ik mensen, en ik wil geen associatie hebben tenzij die heel leuk is.![]()
Dus als er iemand nog een leuke naam weet!
Ik ken een *julliedochter*. Een wat oudere vrouw, en ik vind het een mooie naam!quote:Op maandag 5 maart 2012 11:48 schreef Juud79 het volgende:
Die ene?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:11 schreef Poppejans het volgende:
[..]
We hebben DE jongensnaam al, jij hebt er destijds nog op gereageerd dat je het geweldig bij elkaar vond passen!
Ja leuk, maar dan als Theije (hoi, flappe, moet gelijk weer aan die oreilles de flap denken)quote:
Zielig, een jongetje met een vrouwelijke 'uitgang'.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:53 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
als ie later groot is mag je 'm zeker Roman noemen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:53 schreef Kleurdoos het volgende:
en met obesitas en de goede achternaam zeker de dikke van dalen?quote:Op zondag 11 maart 2012 23:16 schreef trui het volgende:
[..]
als ie later groot is mag je 'm zeker Roman noemen.
Jet / Jetskequote:Op zondag 11 maart 2012 18:59 schreef Kwisted het volgende:
Ik kan wel wat hulp gebruiken bij het vinden van een leuke meisjes naam. Vriend en ik zijn het er niet over eens. Nu hebben we nog wel even de tijd, maar ben benieuwd of een van jullie misschien goede inspiratie kan bieden.
Ikzelf vind bijna alle meisjes namen wel leuk, mits niet te gek. Ik opperde Hanna, Bente, Fleur, Floor, Maud. Maar dit vond mijn vriend niet leuk/te hockey.Ook oud-Hollandse namen vind ik mooi, zoals Wies, Fien, Pien etc. Maar dat kwam ook niet door de keuring
![]()
Wat hij wel mooi vindt en waar ik over twijfel/niet meteen oeh-en-ah bij voel is: Saar, Eline, Nienke.
Zoals hij het verteld wil hij gewoon 'een zo normaal mogelijke Nederlandse naam'. Zoiets als Laura, Lieke, Anouk. Maar met die namen ken ik mensen, en ik wil geen associatie hebben tenzij die heel leuk is.![]()
Dus als er iemand nog een leuke naam weet!
Ik denk dan aan de naam van een straat hier.quote:Op zondag 11 maart 2012 19:20 schreef SacreCoeur het volgende:
Of Meander, dat vind ik ook echt super stoer voor een meisje
Ik ken een Kitty en die wordt strontziek van mensen die HELLO KITTY tegen r roepenquote:Op maandag 12 maart 2012 18:13 schreef livelink het volgende:
Meander is de naam van een ziekenhuis in Amersfoort. Ik kan die naam dus alleen maar met ziekte en ellende associeren. Het zou op zich wel een idee zijn om je kind te vernoemen naar het ziekenhuis waarin ze geboren is.
Oh, en we zaten weer op de oud-hollandsche namen van de Jopopinoloukicoclub.![]()
(Joop, Pop, Pien, Noor, Louk, Kitty en Connie uit mijn hoofd)
Nou ja, van die namen vind ik Kitty stiekem zo heel erg leuk.
Nee joh, klinkt zo honds...en Lemmy ist ook niet!quote:
Sofie is in het locatie Sofia van het ziekenhuis hier geboren.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:13 schreef livelink het volgende:
Meander is de naam van een ziekenhuis in Amersfoort. Ik kan die naam dus alleen maar met ziekte en ellende associeren. Het zou op zich wel een idee zijn om je kind te vernoemen naar het ziekenhuis waarin ze geboren is.
Oh, en we zaten weer op de oud-hollandsche namen van de Jopopinoloukicoclub.![]()
(Joop, Pop, Pien, Noor, Louk, Kitty en Connie uit mijn hoofd)
Nou ja, van die namen vind ik Kitty stiekem zo heel erg leuk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |