abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108689793
:D jenna jameson!

ik vond Jenna ook mooi, want Jenna Malone :)
pi_108689940
Nee ik heb geen Russische achtergrond en manlief ook niet :D
We zijn zo Nederlands als wat!

Tja weet je ... bij heel veel namen heb je gelijk associaties.

Wij kennen dus een meisje wat Djenna heet .. In eerste instantie toen ik deze naam voorstelde aan mijn man, zei hij gelijk: Nee want die en die heet ook Djenna.

En toen zei ik dus: Welke naam je ook verzint, je zult hem altijd wel ergens van kennen ..

Nu moet ik zeggen, ik heb zelf een paar jaar voor de klas gestaan. En het is gewoon zo dat namen van favoriete kindjes je beter in de oren klinken dan namen van kindjes die je af en toe achter het behang kon plakken :@ .. heeft ook weer puur te maken met associaties!

Ik heb het lijstje van hierboven ook aan manlief gegeven.. of hij eens wil kijken of hij er iets van vindt ... nog geen reactie.

Maar we hebben nog effe, dat scheelt :+

Hoop alleen niet dat ik dadelijk bij de echo de boodschap krijg dat we een tweeling, of nee nog meer, een drieling :o .. verwachten ofzo.. Want dan kan ik mijn hele plan weer op zijn kop zetten :D
  zondag 4 maart 2012 @ 11:09:56 #103
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_108690144
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 10:58 schreef Twinkle20 het volgende:

Nu moet ik zeggen, ik heb zelf een paar jaar voor de klas gestaan. En het is gewoon zo dat namen van favoriete kindjes je beter in de oren klinken dan namen van kindjes die je af en toe achter het behang kon plakken :@ .. heeft ook weer puur te maken met associaties!

Ik herken het! Ik sta zelf voor de klas en had een favoriete naam, totdat ik een leerling in de klas kreeg met die naam ;( Ik heb zelf geen kinderen, dus nog tijd genoeg om te bedenken wat we dan wel leuk vinden en wat niet.
pi_108731167
Ik vind Yoran ook een hele mooie naam maar manlief zei gelijk: Gaan we niet doen want dan moet iedereen gelijk aan Yoran vd Sloot denken!

Toch een beetje jammer.. Maja komt goed! We hebben nog effe ;)
pi_108733105
Een variatie op Yoran/Joran is J a r i n. Misschien vindt je dat mooi? Ook een stuk unieker, volgens mij?

Ik heb die naam wel eens gehoord, vind 't een mooie naam! :Y O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 5 maart 2012 @ 10:10:07 #106
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_108733286
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 07:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik vind Yoran ook een hele mooie naam maar manlief zei gelijk: Gaan we niet doen want dan moet iedereen gelijk aan Yoran vd Sloot denken!

en Yoram/Joram?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_108734454
quote:

Mijn zwager heet Jorrin O+ En als hij mn zwager niet was geweest hadden mn kinderen grote kans op die naam gemaakt O+

(Maar Joran of Tristan zouden hier best kunnen. Omdat er debielen rondlopen wil toch niet zeggen dat elk kind met die naam zo is? :? :') )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_108734730
Nee dat niet, maar die associatie is er natuurlijk wel. Je noemt je kind ook niet snel Adolf :P

Veel voorkomende namen zijn dan weer geen probleem ofzo want Jack the ripper, Andreas Breivik en zulks
pi_108734885
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:01 schreef Kleurdoos het volgende:
Nee dat niet, maar die associatie is er natuurlijk wel. Je noemt je kind ook niet snel Adolf :P

Veel voorkomende namen zijn dan weer geen probleem ofzo want Jack the ripper, Andreas Breivik en zulks
Andreas = Anders

Yoram is wel erg 2009 :{

Jaron/Yaron vind ik mooi :)

Geslacht:
m

verklaring:
Oudgrieks Iaron, Hiaroon, Hieroon, vermoedelijk verwant met hiëros `heilig', vgl. Hieronymus.

[ Bericht 5% gewijzigd door Quarant op 05-03-2012 11:12:19 ]
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_108735071
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:01 schreef Kleurdoos het volgende:

Ik kende een Joodse man uit +/- 1918 die Adolf heette. Dat werd dus Dolf later...
88.888.888
pi_108735305
quote:

Het is Joran dus dat vind ik ook weer heel anders.
En zelf heb ik een hekel aan bepaalde namen die niet gelinkt zijn aan erge dingen maar daar zou ik meer aan moeten wennen dan aan iemand met een bepaalde "foute" naam
pi_108735336
Adolf is ook gewoon een stomme naam :P

Maar namen van populaire bekenden worden sneller gegeven dan stoute mensen. Dat hou je toch
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 5 maart 2012 @ 11:48:42 #113
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_108736126
Onze meisjesnaam had ik nog nooit gehoord, hij komt ook niet veel voor, dus totaal geen associatie. Onze jongensnaam zie ik wel eens voorbij komen, maar niet veel, en dan met een andere spelling of als achternaam, dus ook associatieloos.

En toch zijn het hele 'normale' namen.
  maandag 5 maart 2012 @ 12:15:58 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108737012
Vreemd genoeg had de naam Joran een piek in 2006, het jaar na de verdwijning van Natalee Holloway...
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/Joran

Wij zouden de naam daarom trouwens ook vermeden hebben als die al op ons lijstje zou staan (no way), en N was blij dat ik mijn voorkeur voor Tristan niet doorgezet had, maar ik heb toch het gevoel dat dat veel sneller wegzakt, al was het maar omdat de dader niet meer leeft en niet constant de arrogante zakkenwasser zit uit te hangen.

Adolf is idd in Europa redelijk weggevallen als naam, en als iemand jonger dan WO II dan wel Adolf heet (zoals de burgemeester van Duisburg die net weggestemd is door de bevolking, vanwege het Love parade drama) dan heb ik toch zoiets van hmmz.... wat dachten die ouders?
Maar goed, het kan in de familie ook al eeuwen traditie zijn te vernoemen en daarbij een bepaalde naam door te geven, de vraag is dan of je die traditie gaat onderbreken omdat er een dictator/moordenaar met dezelfde naam berucht is geworden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 5 maart 2012 @ 12:19:39 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108737136
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:48 schreef Juud79 het volgende:
Onze meisjesnaam had ik nog nooit gehoord, hij komt ook niet veel voor, dus totaal geen associatie. Onze jongensnaam zie ik wel eens voorbij komen, maar niet veel, en dan met een andere spelling of als achternaam, dus ook associatieloos.

Ik kende hem wel, hij komt bij ons in de regio voor en B had volgens mij zelfs een meisje in de klas zitten met dezelfde naam, en/of in z'n korfbalteam, en ik lag tijdens de zwangerschap van Soneal met iemand met die naam op een kamer, maar haar ouders hadden de schrijfwijze zeg maar iets vernederlandst en daarbij over het hoofd gezien (of gewoon niet geweten) dat het dan een raar buitenlands woord wordt...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_108769042
Die namensites lijst is flink verouderd.. Dit is een goede nederlandse namensite: www.betekenis-babynamen.nl , terwijl sommige websites in die lijst echt onbruikbaar slecht zijn.
pi_108770955
:O
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 6 maart 2012 @ 09:11:20 #118
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_108772241
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 00:44 schreef ia het volgende:
Die namensites lijst is flink verouderd.. Dit is een goede nederlandse namensite: www.batykenis-bebenamen.nl , terwijl sommige websites in die lijst echt onbruikbaar slecht zijn.
Hoezo, staan er geen namen op die websites dan :?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:11:57 #119
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_108772253
ik vind Joran, Jaron, Joram beetje cheesy.. beetje categorie Djayden.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 6 maart 2012 @ 09:13:35 #120
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_108772289
Ik vind Tristan nog steeds O+ Maar dat associeer ik dan ook nog steeds met Tristan en Isolde.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_108773780
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 09:11 schreef SacreCoeur het volgende:
ik vind Joran, Jaron, Joram beetje cheesy.. beetje categorie Djayden.
Niet eens, Yaron is een Hebreeuwse naam en vrij internationaal.
88.888.888
  dinsdag 6 maart 2012 @ 10:32:11 #122
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_108773979
ik geloof je wel :P
maar de klank is gewoon echt heel lelijk.
pi_108774909
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:01 schreef tennisster198 het volgende:
Een variatie op Yoran/Joran is J a r i n. Misschien vindt je dat mooi? Ook een stuk unieker, volgens mij?

Ik heb die naam wel eens gehoord, vind 't een mooie naam! :Y O+
Uit een kinderboek van vroeger ken ik wel Jarim. Vond ik ook altijd mooi! Maar ik heb er toch een beetje een oosterse associatie bij en wij zijn nogal blond :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_108775109
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:48 schreef Juud79 het volgende:

Jullie meisjesnaam ken ik wel! Wij hadden een stagaire met die naam en ik had vroeger een meiske in de klas die zo heet.
Waren wel hele gelovige dames (is het een bijbelse naam?)
pi_108775184
Ik ken hem ook wel. Had een buurmeisje dat zo heette :Y
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')