Ik herken het! Ik sta zelf voor de klas en had een favoriete naam, totdat ik een leerling in de klas kreeg met die naamquote:Op zondag 4 maart 2012 10:58 schreef Twinkle20 het volgende:
Nu moet ik zeggen, ik heb zelf een paar jaar voor de klas gestaan. En het is gewoon zo dat namen van favoriete kindjes je beter in de oren klinken dan namen van kindjes die je af en toe achter het behang kon plakken.. heeft ook weer puur te maken met associaties!
en Yoram/Joram?quote:Op maandag 5 maart 2012 07:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik vind Yoran ook een hele mooie naam maar manlief zei gelijk: Gaan we niet doen want dan moet iedereen gelijk aan Yoran vd Sloot denken!
Toch een beetje jammer.. Maja komt goed! We hebben nog effe
Mijn zwager heet Jorrinquote:Op maandag 5 maart 2012 07:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik vind Yoran ook een hele mooie naam maar manlief zei gelijk: Gaan we niet doen want dan moet iedereen gelijk aan Yoran vd Sloot denken!
Andreas = Andersquote:Op maandag 5 maart 2012 11:01 schreef Kleurdoos het volgende:
Nee dat niet, maar die associatie is er natuurlijk wel. Je noemt je kind ook niet snel Adolf
Veel voorkomende namen zijn dan weer geen probleem ofzo want Jack the ripper, Andreas Breivik en zulks
Ik kende een Joodse man uit +/- 1918 die Adolf heette. Dat werd dus Dolf later...quote:Op maandag 5 maart 2012 11:01 schreef Kleurdoos het volgende:
Nee dat niet, maar die associatie is er natuurlijk wel. Je noemt je kind ook niet snel Adolf
Veel voorkomende namen zijn dan weer geen probleem ofzo want Jack the ripper, Andreas Breivik en zulks
Het is Joran dus dat vind ik ook weer heel anders.quote:Op maandag 5 maart 2012 07:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik kende hem wel, hij komt bij ons in de regio voor en B had volgens mij zelfs een meisje in de klas zitten met dezelfde naam, en/of in z'n korfbalteam, en ik lag tijdens de zwangerschap van Soneal met iemand met die naam op een kamer, maar haar ouders hadden de schrijfwijze zeg maar iets vernederlandst en daarbij over het hoofd gezien (of gewoon niet geweten) dat het dan een raar buitenlands woord wordt...quote:Op maandag 5 maart 2012 11:48 schreef Juud79 het volgende:
Onze meisjesnaam had ik nog nooit gehoord, hij komt ook niet veel voor, dus totaal geen associatie. Onze jongensnaam zie ik wel eens voorbij komen, maar niet veel, en dan met een andere spelling of als achternaam, dus ook associatieloos.
En toch zijn het hele 'normale' namen.
Hoezo, staan er geen namen op die websites danquote:Op dinsdag 6 maart 2012 00:44 schreef ia het volgende:
Die namensites lijst is flink verouderd.. Dit is een goede nederlandse namensite: www.batykenis-bebenamen.nl , terwijl sommige websites in die lijst echt onbruikbaar slecht zijn.
Niet eens, Yaron is een Hebreeuwse naam en vrij internationaal.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:11 schreef SacreCoeur het volgende:
ik vind Joran, Jaron, Joram beetje cheesy.. beetje categorie Djayden.
Uit een kinderboek van vroeger ken ik wel Jarim. Vond ik ook altijd mooi! Maar ik heb er toch een beetje een oosterse associatie bij en wij zijn nogal blondquote:Op maandag 5 maart 2012 10:01 schreef tennisster198 het volgende:
Een variatie op Yoran/Joran is J a r i n. Misschien vindt je dat mooi? Ook een stuk unieker, volgens mij?
Ik heb die naam wel eens gehoord, vind 't een mooie naam!![]()
Jullie meisjesnaam ken ik wel! Wij hadden een stagaire met die naam en ik had vroeger een meiske in de klas die zo heet.quote:Op maandag 5 maart 2012 11:48 schreef Juud79 het volgende:
Onze meisjesnaam had ik nog nooit gehoord, hij komt ook niet veel voor, dus totaal geen associatie. Onze jongensnaam zie ik wel eens voorbij komen, maar niet veel, en dan met een andere spelling of als achternaam, dus ook associatieloos.
En toch zijn het hele 'normale' namen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |