abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108203953
Deel 1: Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen
Deel 2: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 2
Deel 3: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3
Deel 4: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 4
Deel 5: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 5
Deel 6: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 6
Deel 7: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 7
Deel 8: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 8
Deel 9: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 9
Deel 10: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 10
Deel 11: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 11

1,5 jaar geleden hadden we onze droomwoning gevonden: Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd nu ons tweede kindje geboren is. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne. Dat ligt hier:

Artist impressions van het project (het gaat om een reguliere tussenwoning):

In december 2010 is er begonnen met de bouw; donderdag 24 november (2011) hebben we de sleutel gekregen! We zijn inmiddels verhuisd en al heel behoorlijk geïnstalleerd. 8-)

Het gesprek van het vorige topic was de nis. Daar hebben we inmiddels dit mee gedaan:

[ Bericht 4% gewijzigd door Claudia_x op 20-02-2012 21:57:01 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108204102
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:15 schreef bl0emetjE het volgende:

Ohh en ik kwam van de week nog een masking tape inspiratie plaatje tegen:
[ afbeelding ]
Die tape is echt geweldig! Heb een paar rolletjes besteld en ben alvast begonnen met de kast hier. Geeft een leuk effect al zeg ik het zelf.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_108204225
Het is wel bar en boos daar in A'dam zeg Claudia. Ik geloof dat Stiemie ook al zoveel problemen had om de BSO te regelen voor Linde -O-

Mefke, laat eens zien dan O-)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_108204364
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:15 schreef bl0emetjE het volgende:
Maar hier ook hoor, we hebben nu het idee opgevat om onze bank te gaan verkopen en een nieuwe bank te kopen. We hebben deze nu pas 2,5 jaar, destijds gekozen voor een donkere bank (ivm huisdieren). Inmiddels is het donkere ons tegen gaan staan, we willen heel graag een grijze bank (nu ook mogelijk, andere huisdieren). We hebben eerst overwogen om hoezen te fabriceren voor om onze huidige bank, maar de hoeveelheid werk en het geld dat erin gaat zitten is bij nader inzien erg aanzienlijk! Wanneer we onze bank verkopen + het geld optellen dat we in hoezen wilden steken, dan hebben we voor dat bedrag ook een hele nieuwe bank die naar onze zin is.
Leuk! Heb je al een bank op het oog?

quote:
En dat allemaal met dank aan je geweldige inspiratie Claudia O+
Haha, lief van je. :*

quote:
Ohh en ik kwam van de week nog een masking tape inspiratie plaatje tegen:
]
Oh, gaaf! Kan ik daarmee de lelijke plekken op mijn kastje verbloemen. :+ Misschien ga ik er komende dagen mee aan de slag. *O*
pi_108204603
Wow wat ben je weer opgeschoten Claudia! Leuk allemaal zeg en die grijze kleur in de nis is fantastisch!

Yup hier veel gedoe gehad met de bso. Vooral dinsdag en donderdag zijn gewoon bijna onmogelijk lijkt wel -O-
pi_108204616
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:21 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Die tape is echt geweldig! Heb een paar rolletjes besteld en ben alvast begonnen met de kast hier. Geeft een leuk effect al zeg ik het zelf.
Ik ga je topic checken!

Claudia: Ik ben benieuwd! Ik heb ook nog meer kleuren van dat spul nodig echt :Y
pi_108204729
Waar koop je de masking tape in Amsterdam? Ik zie het overal online, maar ben het in de winkels nog niet echt tegengekomen :)
pi_108204983
ik heb het ook online besteld, geen idee waar ik het hier zou moeten kopen. Maar online ging prima!
Ik heb er ook al lege olvaritpotjes mee versierd. Leuk spul.
pi_108205019
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:29 schreef Stiemie het volgende:

Yup hier veel gedoe gehad met de bso. Vooral dinsdag en donderdag zijn gewoon bijna onmogelijk lijkt wel -O-
Daar ben ik ook bang voor. Onze eerste keuze is maandag, dinsdag en donderdag, onze tweede keuze maandag, woensdag en vrijdag. Maar ik heb wel gemerkt dat er over het algemeen meer mogelijkheden zijn in Noord. Onze favoriete school is bijvoorbeeld nieuw en dus zijn er nog volop plaatsen. En de opvang die er tegenover zit, zit waarschijnlijk niet bomvol.

Maar eigenlijk vind ik het belachelijk dat ik er nu al over na moet denken. Ik weet niet eens hoeveel dagen ik tegen die tijd buitenschoolse opvang wil.
pi_108205045
Oeke had laatst een linkje in één van de delen hier gezet voor een winkel in Amsterdam :Y
The way you rock'n'roll
pi_108205097
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:31 schreef Stiemie het volgende:
Waar koop je de masking tape in Amsterdam? Ik zie het overal online, maar ben het in de winkels nog niet echt tegengekomen :)
Papierwinkel de Vlieger bij de Munt. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_108206128
Clau je inbox is vol O-)
The way you rock'n'roll
pi_108206230
Damn, dat gaat snel altijd. Afijn, er is weer ruimte!

Lief vindt het masking tape-idee niks. Ik ga even uitzoeken hoe ik het kastje kan restaureren.
pi_108206367
Van omaweetraad.com:

Heb jaren geleden een tip gehad van moeder van vriendin, toen mijn vissenkom was geklapt op mijn midden eiken eettafel toen ik een weekend op de camping was, kwam thuis en echt helemaal wit en dik, het dikke is er niet meer uit gegaan maar wel de uitgebeten witte vlek die over heel mijn tafel zat, papje maken van 2 eetlepels slaolie en 1 eetlepel spirtus dat even mengen en op de vlek aanbrengen goed dik, tijdje laten intrekken en je ziet de kleur al terug komen daarna droog poetsen met zachte doek en de kleur is weer helemaal terug zoals hij was voor het gebeurde was echt een waanzinige tip toe en gebruik hem nog wel is als ik een klein vlekje heb.
pi_108206555
Van omroep Max:

Maak een papje van een deel spiritus en een deel slaolie in een bakje en wrijf dat met een oude kurk op de vlekken of kringen. Laat het even intrekken en het hout ziet er uit als nieuw.

Beetje jammer dat we geen slaolie in huis hebben, laat staan oude kurk.
pi_108207000
creatief met kurk ;)
pi_108207244
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
Van omroep Max:

Maak een papje van een deel spiritus en een deel slaolie in een bakje en wrijf dat met een oude kurk op de vlekken of kringen. Laat het even intrekken en het hout ziet er uit als nieuw.

Beetje jammer dat we geen slaolie in huis hebben, laat staan oude kurk.
Wel zonnebloemolie? Dat is vaak het hoofdbestanddeel van slaolie.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_108207474
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:16 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Wel zonnebloemolie? Dat is vaak het hoofdbestanddeel van slaolie.
Oh, goeie! Hebben we vast wel. En spiritus ook. Probeer ik het wel met een oude doek in plaats van kurk.
pi_108225555
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, goeie! Hebben we vast wel. En spiritus ook. Probeer ik het wel met een oude doek in plaats van kurk.
Wil je even melden of het werkt? Ik heb ook watervlekken op mijn (grenen) tafel en ben te lui om het ding te schuren. Als zoiets helpt, wil ik dat wel proberen.
pi_108225647
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:59 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Wil je even melden of het werkt? Ik heb ook watervlekken op mijn (grenen) tafel en ben te lui om het ding te schuren. Als zoiets helpt, wil ik dat wel proberen.
Doe ik! Ik denk dat ik het morgen ga proberen, want dan is er rust in huis.
pi_108277675
Hoe bevalt het huis eigenlijk qua wooncomfort?
pi_108277938
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:40 schreef mrien het volgende:
Hoe bevalt het huis eigenlijk qua wooncomfort?
Goede vraag. Best goed, geloof ik. Vooral met de keuken zijn we er enorm op vooruit gegaan. Ik hoef me niet meer in onmogelijke hoeken te wringen om een glas te pakken, bijvoorbeeld. We hebben veel en handige opbergruimte in de keuken. Ik ben ook erg blij met de quooker.

Verder lopen de gordijnen heerlijk. En de badkamer bevalt ook erg goed, met name het bad. Ook vind ik het fijn dat we nu zwevende toiletten hebben; dat maakt makkelijker schoon. En het is gewoon fijn om op de begane grond te wonen.

Wat dingen die wat kwaliteit/comfort betreft tegenvallen:
- de voordeur gaat stroef open
- sommige deuren maken iets te veel geluid als je ze dichtdoet
- het open- en dichtdoen van de ramen gaat wat stroef
- de lichtknoppen zijn van een baggerkwaliteit
- het afzuigding op zolder maakt zoveel lawaai dat we hem altijd uit hebben staan
- de auto staat niet meer overdekt en dus moet ik regelmatig krabben

Dat zijn de dingen die me nu te binnen schieten.
  woensdag 22 februari 2012 @ 20:47:31 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108278041
En het douchen in bad? Valt het mee?
The love you take is equal to the love you make.
pi_108278081
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:47 schreef Lienekien het volgende:
En het douchen in bad? Valt het mee?
Ja! Sterker nog, ik vind het zelfs fijner dan douchen in onze oude douchecabine. We hebben nóg meer ruimte en nu kan ik makkelijker bij m'n handdoek. :+

Echt geen enkel probleem dus. Ik ben wel heel blij dat we niet voor het standaard bad hebben gekozen.
  woensdag 22 februari 2012 @ 20:49:18 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108278129
Kijk eens aan!
The love you take is equal to the love you make.
pi_108278158
En het is héél fijn om daglicht in de badkamer te hebben. Wat ik wel jammer vind is dat de afzuiging zoveel lawaai maakt dat ik die 's ochtends om 6 uur niet aan durf te zetten in verband met het wakker maken van de kindjes. Maar de afzuiging valt me dus sowieso tegen. Het apparaat in onze oude woning maakte véél minder lawaai.
pi_108278316
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja! Sterker nog, ik vind het zelfs fijner dan douchen in onze oude douchecabine. We hebben nóg meer ruimte en nu kan ik makkelijker bij m'n handdoek. :+

Echt geen enkel probleem dus. Ik ben wel heel blij dat we niet voor het standaard bad hebben gekozen.
En scheelt het bij jullie ook dat je niet meer van een warme cabine zo 'hoeps' in een koude badkamer stapt, om af te drogen?
Dat heb ik vaak als ik bij mijn vriend ben; die hebben een douchecabine en het temperatuurverschil is echt opmerkelijk. Wij zelf hebben thuis ook een douche in het bad, en dan kan de warmte zich meer/makkelijker verspreiden.
pi_108278365
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Goede vraag. Best goed, geloof ik. Vooral met de keuken zijn we er enorm op vooruit gegaan. Ik hoef me niet meer in onmogelijke hoeken te wringen om een glas te pakken, bijvoorbeeld. We hebben veel en handige opbergruimte in de keuken. Ik ben ook erg blij met de quooker.

Verder lopen de gordijnen heerlijk. En de badkamer bevalt ook erg goed, met name het bad. Ook vind ik het fijn dat we nu zwevende toiletten hebben; dat maakt makkelijker schoon. En het is gewoon fijn om op de begane grond te wonen.

Wat dingen die wat kwaliteit/comfort betreft tegenvallen:
- de voordeur gaat stroef open
- sommige deuren maken iets te veel geluid als je ze dichtdoet
- het open- en dichtdoen van de ramen gaat wat stroef
- de lichtknoppen zijn van een baggerkwaliteit
- het afzuigding op zolder maakt zoveel lawaai dat we hem altijd uit hebben staan
- de auto staat niet meer overdekt en dus moet ik regelmatig krabben

Dat zijn de dingen die me nu te binnen schieten.
Voor 2 van je minpuntjes heb ik nog wel een opmerking naar aanleiding van ons eigen nieuwbouwhuis:
- Wat betreft de ramen deze zijn waarschijnlijk gemaakt van heel jong hout waardoor ze zo moeilijk openen en sluiten. Dit kan voor een groot deel opgelost worden door ze af te laten stellen, dit moet je gewoon neerleggen bij de bouwmaatschappij, zij moeten dan een monteur langs sturen om de afstelling aan te passen. Wij hebben hier in de straat deze ramen ook als openslaande deuren en je wilt niet weten hoe vaak en bij hoeveel huizen hier een timmerman is langs geweest om het bij te stellen.
- Wij hebben tijdens de bouw een brief gekregen dat de bouwmaatschappij verplicht was een kast te bouwen om de ketel en de afzuiginstallatie ivm het geluid, er moesten namelijk 2 deuren tussen het apparaat en de slaapkamer zitten en wij hebben ook een open zolder. Dus ik vind het vreemd dat dit bij jullie wel zo is gemaakt. Als je wil kan ik kijken of ik deze brief kan terugvinden en hem scannen en naar je toesturen.

Hoe minder minpunten je overhoudt hoe beter toch :)
pi_108278539
Ik ben zeker geïnteresseerd in je brief, SV! Ik heb het lawaai indertijd trouwens nog aangestipt bij de aannemer. Er is zelfs gecontroleerd of het apparaat niet te veel lawaai maakte, maar het was volgens hen normaal. (Helaas hing het apparaat er nog niet toen we de inspectie hadden met iemand van Vereniging Eigen Huis erbij, dus we hebben hem niet om zijn mening kunnen vragen.)

We hebben overwogen om zelf een kast om dat ding te laten bouwen, maar er zit op het apparaat zelf een afzuigopening voor de zolderruimte. Die kunnen we dan toch niet zomaar afsluiten? -O-
pi_108278591
Dat van het afstellen van deuren en ramen wist ik trouwens wel! Is nog wel een punt. Fijn dat je me eraan herinnert.
pi_108278614
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:53 schreef Candaasje het volgende:

[..]

En scheelt het bij jullie ook dat je niet meer van een warme cabine zo 'hoeps' in een koude badkamer stapt, om af te drogen?
Dat heb ik vaak als ik bij mijn vriend ben; die hebben een douchecabine en het temperatuurverschil is echt opmerkelijk. Wij zelf hebben thuis ook een douche in het bad, en dan kan de warmte zich meer/makkelijker verspreiden.
Ja, dat scheelt inderdaad ook heel erg!
pi_108279248
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben zeker geïnteresseerd in je brief, SV! Ik heb het lawaai indertijd trouwens nog aangestipt bij de aannemer. Er is zelfs gecontroleerd of het apparaat niet te veel lawaai maakte, maar het was volgens hen normaal. (Helaas hing het apparaat er nog niet toen we de inspectie hadden met iemand van Vereniging Eigen Huis erbij, dus we hebben hem niet om zijn mening kunnen vragen.)

We hebben overwogen om zelf een kast om dat ding te laten bouwen, maar er zit op het apparaat zelf een afzuigopening voor de zolderruimte. Die kunnen we dan toch niet zomaar afsluiten? -O-
Ik ga de brief even opzoeken, als je me je mailadres geeft zal ik 'm inscannen en opsturen.
Bij ons (en mijn ouders ook bedenk ik me nu) zit er een grotere kast omheen, maar bij een kleinere kast is het belangrijk dat het gat van de afzuiger net zo groot is als de spleten rondom de deur van de kast.
pi_108279353
Super!
pi_108285153
claudia wij hebben een nachtklok op de afzuiging gezet. Dus die horen we dan niet 's nachts omdat ie uitstaat. De ramen op onze slaapkamer staan altijd open, die bij oudste meestal en op zolder de dauerluften (of hoe je het ook schrijft) van de veluxramen (5) ook. Dat levert genoeg frisse lucht op en overdag gaat het ding weer aan. Het maakt gewoon herrie, niet eens het ding zelf alleen, maar ook de luchtstroom door de buizen.
pi_108285241
Ik vind het geluid overdag ook niet acceptabel. Ik werk regelmatig op zolder bijvoorbeeld.
pi_108291011
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het geluid overdag ook niet acceptabel. Ik werk regelmatig op zolder bijvoorbeeld.
Zou je hem ook op een lager niveau in kunnen stellen?
Wij hebben de centrale afzuiging in ons huis schoon gemaakt waardoor hij opeens veel meer herrie maakt (omdat ie beter zuigt). Dit kan opgelost worden door hem op een langzamere snelheid te laten draaien. Er moeten dan een paar draadjes anders aangesloten worden.
Ik zeg natuurlijk niet dat jullie dit moeten doen, want die van jullie is nieuwe, dus misschien is dat hadiger om door de monteur te laten doen die hem heeft geplaatst.
pi_108314230
Mooi huis Claudia! Ik volgde je een tijdje terug omdat ons huis (nieuwbouw, wonen er nu een jaar) in indeling sterk op die van jullie lijkt. Grappig om te zien dat de indeling van jullie woonkamer / keuken nu ook echt bijna identiek is aan die van ons!

(Overigens: probleem met de gordijnen hebben wij ook, een beetje jammer dat ik er pas achter kwam hoe doorschijnend ze 's avonds zijn toen we er al een tijdje woonden :'). Ben nog steeds bang voor wat de buren gezien hebben in de tijd dat er nog geen schutting stond :X .
pi_108319968
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:42 schreef -Maartje- het volgende:

(Overigens: probleem met de gordijnen hebben wij ook, een beetje jammer dat ik er pas achter kwam hoe doorschijnend ze 's avonds zijn toen we er al een tijdje woonden :'). Ben nog steeds bang voor wat de buren gezien hebben in de tijd dat er nog geen schutting stond :X .
:o :D

Ik zal om die reden ook blij zijn als we schuttingen hebben. Helaas blijkt het scherm pas vanaf medio maart leverbaar. -O-
pi_108320027
Bedankt trouwens voor het meedenken over de afzuiginstallatie! Ik ga op een oplossing broeden.
pi_108351085
En we hebben een schoonmaakster! *O*

Andere updates:
- ik heb de vlekken van het kastje bewerkt en ben in afwachting van het resultaat
- het fietspad hiervoor is geasfalteerd
pi_108351801
Hoe komen jullie aan deze schoonmaakster?

Onze huidige schoonmaakster houdt er mee op dus we zijn op zoek naar een ander. Ik heb nog wel een nummer van een vriendin van haar dus dat ga ik nog proberen. Maar wie weet is die van jullie ook wat voor ons!

Ik zoek iemand die 2,5 uur per week komt voor 10 euro per uur.
pi_108355258
Fijn dat je een schoonmaakster hebt! Ik ben ook zoooooo blij dat wij die hebben!

Was dat Amsterdam Noord-topic er inmiddels al, eigenlijk?
  vrijdag 24 februari 2012 @ 19:02:10 #43
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_108356094
Goed bezig nog steeds, Claudia! Ik ben zelf nu héél druk aan het klussen en overmorgen verhuizen. Als ik ben geïnstalleerd kom ik weer echt meepraten. En ook dat Noord-topic maken, als het er nog niet is.
maar dat mag jij ook doen hoor Bleie!

Oh, over gordijnrailsen, wat voor type heb je? Wij hadden gisteren een discussie over zo'n rails die je op de muur schroeft vs. een stang.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_108356459
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:51 schreef loeszie het volgende:
Hoe komen jullie aan deze schoonmaakster?

Onze huidige schoonmaakster houdt er mee op dus we zijn op zoek naar een ander. Ik heb nog wel een nummer van een vriendin van haar dus dat ga ik nog proberen. Maar wie weet is die van jullie ook wat voor ons!

Ik zoek iemand die 2,5 uur per week komt voor 10 euro per uur.
Via de andere buurvrouw! Ze heeft hiervoor niet voor haar schoongemaakt maar wel een vriendin van haar. Laat maar weten als ik aan haar moet vragen of ze nog een gaatje heeft. (Ze schijnt vrij drukbezet te zijn.)
pi_108356470
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 18:37 schreef Bleie het volgende:
Was dat Amsterdam Noord-topic er inmiddels al, eigenlijk?
Voor zover ik weer niet. Lijkt me wel iets voor General Chat.
pi_108356521
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:02 schreef Lemijn het volgende:

Oh, over gordijnrailsen, wat voor type heb je? Wij hadden gisteren een discussie over zo'n rails die je op de muur schroeft vs. een stang.
Veel succes gewenst met de laatste werkzaamheden! Ik hoop dat de verhuizing voorspoedig gaat.

Ik weet niet precies wat je bedoelt met de gordijnrails. Wij hebben rails die aan het plafond zijn vastgeschroefd.
pi_108357462
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Voor zover ik weer niet. Lijkt me wel iets voor General Chat.
Stad en streek toch? :D
The way you rock'n'roll
pi_108357620
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Via de andere buurvrouw! Ze heeft hiervoor niet voor haar schoongemaakt maar wel een vriendin van haar. Laat maar weten als ik aan haar moet vragen of ze nog een gaatje heeft. (Ze schijnt vrij drukbezet te zijn.)
ja wil je het vragen? Vraagt ze 10 euro per uur?
pi_108357961
We hebben ook weer eea gedaan.

De kast laten schilderen tijdens onze vakantie http://instagr.am/p/HWoC2ygR-7/

Ik heb de bank anders neergezet en de hocker naar zolder gebracht. Nu is het raam vrij en en heb ik de legerkist tegen de zijkant van de bank gezet. Ziet er ook leuk uit!

Verder ga ik morgen nog een keertje kijken naar de buffetkast. Die heb ik een half jaar geleden gezien in een winkeltje en waar ik verliefd op ben geworden. Het schijnt toch een echte Pastoe te zijn dus het is dan best een koopje voor 325 euro. Toch hoop ik er nog wat vanaf te krijgen omdat hij al een tijdje in de winkel staat. Die kast komt dan in Milou haar kamer ipv die witte ikea expedit kast.

Lief gaat van het weekend dan toch eindelijk wat lampen ophangen in de gangen en de woonkamer. Het wordt wel wat :P
pi_108358143
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:40 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Stad en streek toch? :D
Sinds ik in OUD post kom ik te weinig in andere delen van het forum, dat blijkt wel weer. :Y)
pi_108358163
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:43 schreef loeszie het volgende:

[..]

ja wil je het vragen? Vraagt ze 10 euro per uur?
Jep!

Ze komt hier volgende week vrijdag, dan vraag ik het wel.
pi_108358315
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:50 schreef loeszie het volgende:
We hebben ook weer eea gedaan.

De kast laten schilderen tijdens onze vakantie http://instagr.am/p/HWoC2ygR-7/

Ik heb de bank anders neergezet en de hocker naar zolder gebracht. Nu is het raam vrij en en heb ik de legerkist tegen de zijkant van de bank gezet. Ziet er ook leuk uit!

Verder ga ik morgen nog een keertje kijken naar de buffetkast. Die heb ik een half jaar geleden gezien in een winkeltje en waar ik verliefd op ben geworden. Het schijnt toch een echte Pastoe te zijn dus het is dan best een koopje voor 325 euro. Toch hoop ik er nog wat vanaf te krijgen omdat hij al een tijdje in de winkel staat. Die kast komt dan in Milou haar kamer ipv die witte ikea expedit kast.

Lief gaat van het weekend dan toch eindelijk wat lampen ophangen in de gangen en de woonkamer. Het wordt wel wat :P
Ja, dat viel mijn lief meteen op, dat jullie nog geen lampen hebben hangen. :+

Ik vind de kast heel geslaagd! En ik ben benieuwd naar de nieuwe opstelling van de bank. Dat kastje moet je gewoon doen, want het is een geweldig ding.
pi_108358363
Hoe lang en hoe vaak gaat ze komen als het bevalt? Onze oude schoonmaakster kwam 2x per maand 3 uur en deed dan een huis van ruim 100m2. Maar ik wil graag dat het elke week gedaan wordt. Hopelijk vind ik iemand die 2 verdiepingen kan doen in 2,5 uur.
pi_108358437
Ja het is zelfs een heuse kast :P Hij past precies tegen de muur met de uiltjes.

[ Bericht 4% gewijzigd door loeszie op 24-02-2012 20:13:56 ]
pi_108358453
Ze gaat hier volgens mij gewoon schoonmaken en kijkt dan hoelang ze erover doet. De andere buurvrouw wil haar één keer in de week 3 uur langs laten komen en dat zie ik zelf ook wel zitten. Al vraag ik misschien of ze ook bereid is was te vouwen, want dat vind ik zo'n kloteklus. :+
pi_108358489
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:00 schreef loeszie het volgende:
Ja het is zelfs een heuse kast :P [ afbeelding ] Hij past precies tegen de muur met de uiltjes.
Ik heb zelfs overwogen om hem te kopen, maar ik wou er sowieso mee wachten tot je terug was van vakantie. :Y) Maar mijn lief wil dus geen hout.
pi_108359288
Ja dat had je al gezegd. Jammer want hout is bij dat soort kasten altijd warm en tijdloos. Vind ik dan :D

Ik zoek iemand die goed schoonmaakt: alles stoffen, vloer stofzuigen en dweilen, badkamer en keuken goed schoon. Was hoeft niet van mij. Oh en eens in de zoveel tijd ramen lappen zou helemaal ideaal zijn! O+
pi_108360408
Noh ik wil ook zo'n kast <3 Mooi loeszie!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_108361419
loeszie, wat was de link ook alweer naar de site van degene waar je de commode voor op de babykamer hebt gekocht?
pi_108366704
Bezigebebie.nl!
pi_108381330
Weet wat kleine vorderingen. Ik heb het uiltje in Lena's kamer opgehangen (de kleuren zijn niet helemaal zoals ze in werkelijkheid zijn):

Deze afbeeldingen zullen wickie bekend voorkomen:

De witte plekken heb ik uit het kastje gekregen! Ik had geen zonnebloemolie in huis en dus heb ik het met olijfolie (en spiritus) gedaan. Zelfs de kras die erop zat valt nu niet meer op. Als ik onder een bepaalde hoek ernaar kijk zie ik nu wel wat doffe plekken, maar die vallen veel minder op. Misschien krijg ik die er nog wel uit.

pi_108381355
Ivan heeft voor het eerst in de tuin gespeeld! Als het morgen weer zulk mooi weer is zetten de we zandbak op.

Weet iemand waar je zandbakzand kunt krijgen? De Gamma schijnt 'speelzand' te hebben.

[ Bericht 19% gewijzigd door Claudia_x op 25-02-2012 13:49:49 ]
pi_108382416
Misschien weet iemand hoeveel zand ik nodig heb voor een zandbak van 1.20 bij 1.20 meter?
pi_108383846
bij 30 cm hoogte ruim 400 liter
en dat is 250 kilo zand ongeveer
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_108383857
Oh die Ixxi is tof Claudia!
Is het een beetje kwaliteit, die foto´s? Krullen ze niet om in de hoeken? Zit er ook over na te denken er 1 te bestellen..
pi_108384743
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 15:00 schreef densmee het volgende:
bij 30 cm hoogte ruim 400 liter
en dat is 250 kilo zand ongeveer
Bij mij is zand zwaarder dan water en is 400 liter zand pak 'm beet 600kg zand.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 25 februari 2012 @ 16:52:35 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108386581
Ik zou eerst eens informeren bij een zand- en grondhandel wat die voor zand rekenen want Gamma-zand is best duur hoor. :Y
pi_108386616
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 15:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Bij mij is zand zwaarder dan water en is 400 liter zand pak 'm beet 600kg zand.
klopt niet op zitten letten
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_108392972
Hm, het klinkt als gedoe. Ik vraag anders wel aan de hovenier of hij het kan fixen. Kan hij meteen de zandbak verankeren, want dat lijkt me ook gedoe.
pi_108393517
Dat klinkt als gedoe ja. Wij krijgen waarschijnlijk ook een zandbak (zo'n schelpding), maar als ik dit zo lees, weet ik niet of ik daar wel zin in heb... Al zal daar wel minder zand in gaan.

Oh, en ik heb een Noord-topic geopend in STA: Amsterdam Noord.
pi_108393617
Ivan vermaakt zich trouwens prima in de tuin, nu al.

pi_108394181
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 20:12 schreef Bleie het volgende:
Dat klinkt als gedoe ja. Wij krijgen waarschijnlijk ook een zandbak (zo'n schelpding), maar als ik dit zo lees, weet ik niet of ik daar wel zin in heb... Al zal daar wel minder zand in gaan.

Oh, en ik heb een Noord-topic geopend in STA: Amsterdam Noord.
Wij hebben ook een schelpding (althans, de buren hebben er een :') )
maar daar hebben we maar 2 zakken van dat speelzand in geknikkerd hoor, dat viel best mee, meer dan genoeg zand om mee te spelen. En het kostte iets van 3 euro per zak. Was bij de hornbach.
:)
pi_108394221
Hoeveel kg zit er in zo'n zak? Ik lag ergens dat ze bij de Gamma per 25 kg gaan en ik zou er een stuk of 10 in ieder geval ingooien, geloof ik. In onze zandbak dan, maar die lijkt me veel meer inhoud hebben dan een schelpending?
pi_108394293
Oh kijk: 1,99 euro per zak van 25 kg.

Dat valt me ontzettend mee.
pi_108394390
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 20:30 schreef Claudia_x het volgende:
Hoeveel kg zit er in zo'n zak? Ik lag ergens dat ze bij de Gamma per 25 kg gaan en ik zou er een stuk of 10 in ieder geval ingooien, geloof ik. In onze zandbak dan, maar die lijkt me veel meer inhoud hebben dan een schelpending?
Ik heb werkelijk geen idee meer :@
25 zou wel eens goed kunnen, ik heb ze niet getild t zag me er te zwaar uit :P

Dit is het geval wat hier staat:

t moet een kikker voorstellen :') komt ongeveer overeen met die schelpdingen. Het hoeft niet helemaal vol natuurlijk op zich.
In zo'n bak gaat idd wel behoorlijk meer. Wickie heeft ook zo'n zandbak toch?
pi_108394414
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 20:32 schreef Claudia_x het volgende:
Oh kijk: 1,99 euro per zak van 25 kg.

Dat valt me ontzettend mee.
ja kijk, dan was dat het, bij hadden net een kleine discussie of het nou 1,95 per zak was of 2,95 per zak. Maar dan zal het waarschijnlijk dat eerste zijn geweest.
Het kostte geen kont in elk geval.
pi_108394430
Ja, wickie moet gewoon even advies komen geven.
pi_108394543
Oh, wie heeft een bankjestip? Ik zoek iets om voor het huis te zetten. Kan ik mezelf daar met iPad installeren als de koters in de zandbak spelen. :Y)
pi_108394630
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 20:38 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, wie heeft een bankjestip? Ik zoek iets om voor het huis te zetten. Kan ik mezelf daar met iPad installeren als de koters in de zandbak spelen. :Y)
wat voor soort zoek je? hout, metaal, kunststof?

mn pa heeft zo'n ding staan en hij wil er vanaf :P

:Y)
pi_108394706
of zo'n unit:
pi_108394778
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 20:41 schreef mignonne het volgende:

[..]

wat voor soort zoek je? hout, metaal, kunststof?

mn pa heeft zo'n ding staan en hij wil er vanaf :P

[ afbeelding ]

:Y)
Zit 'ie niet lekker? Of vindt hij hem niet mooi (meer)?
pi_108394803
Voor de voorkant van het huis zoek ik trouwens een bescheiden bankje. Ik vind dit heel mooi:

Een beetje gezellig/romantisch.
pi_108394857
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 20:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zit 'ie niet lekker? Of vindt hij hem niet mooi (meer)?
zn vriendin vindt em niet mooi :+
en mn moeder heeft er ooit op gezeten :')

ik vind hem zelf wel lekker zitten, ondanks dat t kunststof is zit het niet 'hard', hoewel als je er een paar uur doorbrengt is een kussentje erbij wel handig denk ik zo.

Dat setje is lief zeg! idd beetje romantisch <3
pi_108394864
Ik dacht dat ik die laatste bank ooit gepind had als 'een onbetaalbare droombank'. Maar ik zie nu dat het een betaalbaar exemplaar van de Wehkamp is.

Lief vindt 'em "truttig". }:|
pi_108395094
Ik vind die bank van je vader trouwens wel leuk, maar voor ons iets te modern. Dat wil zeggen, we hebben al zoveel modern.
pi_108395128
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 20:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind die bank van je vader trouwens wel leuk, maar voor ons iets te modern. Dat wil zeggen, we hebben al zoveel modern.
hehe ik vind het eh niet mijn smaak :P maar goed, hij heeft het ding nog steeds in de achtertuin staan :')
pi_108395226
Jeuj de lamp in de woonkamer en in de hal hangt! En ik heb nog een leuke trolley gescoord voor in de gang. Beetje industrieel ding. Nog spiegeltjes opplakken en dan is de gang klaar *O*
pi_108395240
Hoe is het met de kast gegaan?
pi_108395273
Ja die komt hij maandag brengen. Zaten best wat krassen op maar ik mocht hem voor 50 euro minder hebben en ik ga er toch dingen op zetten.
pi_108395312
Tof!
pi_108395315
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 20:30 schreef Claudia_x het volgende:
De gamma rekent 120 euro/kuub. Je hovenier koopt voor 120 euro 10 kuub.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_108395345
Wij denken er trouwens over om bij de wasmachine een inbouwkast te laten maken. Verschillende buren hebben daar Polen voor ingehuurd en die zijn er heel tevreden over.

Maar goed, we zouden ook even niet zoveel geld meer uitgeven. :+ En lief wil een nieuw kleed in de woonkamer.
pi_108395380
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 21:00 schreef sigme het volgende:

[..]

De gamma rekent 120 euro/kuub. Je hovenier koopt voor 120 euro 10 kuub.
True, true.
pi_108395414
mignonne, heeft hij een bubble club bank staan? Welke kleur? Ik zou em wel graag in de tuin zetten, maar wat claudia al zei: onbetaalbaar voorlopig. En om die reden zou ik em ook nooit voor het huis zetten, wel achter.
Claudia, rond pasen komen alle tuincentra en bouwmarkten vast met bankjes in de aanbieding! En sissyboy heeft mooie ijzeren, maar vast ook onbetaalbaar.
pi_108395450
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 21:03 schreef mefke79 het volgende:
mignonne, heeft hij een bubble club bank staan? Welke kleur? Ik zou em wel graag in de tuin zetten, maar wat claudia al zei: onbetaalbaar voorlopig. En om die reden zou ik em ook nooit voor het huis zetten, wel achter.
Claudia, rond pasen komen alle tuincentra en bouwmarkten vast met bankjes in de aanbieding! En sissyboy heeft mooie ijzeren, maar vast ook onbetaalbaar.
ja zo heet dat ding geloof ik.
Een grijs-witte is het.
pi_108395468
Wij hebben al jaren zo'n bankje staan:

Bevalt best. Licht genoeg om makkelijk te verplaatsen en stevig (hardhout) genoeg om een paar jaar mee te gaan.
pi_108395876
Hm, zo'n tafeltje ertussen ziet er wel handig uit.
pi_108395926
pi_108395960
ja die is leuk! Maar kan die wel buiten staan?
pi_108395992
jaaaa <3
mét kussens!
pi_108396106
Dit lijkt me voor binnen, maar dat model is wel precies wat ik zoek! Zo gaat dat altijd: ik weet precies wat ik wil alleen bestaat het nergens. :+

Trouwens, loeszie, die Ikeastoel die jij op het oog hebt kun je ook voor buiten gebruiken. Of wist je dat al?
pi_108396159
Of zoiets:

pi_108396230
Oh die is ook helemaal geweldig!

Ja die ikeastoel moeten we nog halen. En dat ding waar de wasmachine onder kan met een gootsteen. We moeten nog zo veel dingen doen...
pi_108406639
Ik kom ook even uit lurkstand om je te complimenteren met je mooie huis! ^O^

Is zoiets niet wat voor in je voortuin? http://www.fermob.com/en/(...)urg/Bench-2-3-places
pi_108406998
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 20:15 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan vermaakt zich trouwens prima in de tuin, nu al.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat heerlijk, dat je je tuin zo "binnen" hebt, door zoveel glas :)
Komt er bij jullie een zelfgemaakte zandbak?

Ik lees nu 2 delen mee, het is een leuk topic om te volgen (en ik zie allerlei dingen waar ik zelf ook naar op zoek ben, zoals met de tuin, het zand en een bankje ;) , dus leuk om ideeën op te doen ^O^ ). Jullie hebben een mooi huis!
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_108407432
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 20:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, wickie moet gewoon even advies komen geven.
Ik ben Wickie dan wel niet, maar wij hebben ook zo'n zandbak en hebben er geloof 4 of 5 zakken ingegooid. Hij is niet helemaal vol, maar wel goed.speelbaar. althans vonden wij voor Floris goed genoeg :D

Is wel minder dan ik dacht :D mja lag genoeg naast steeds (en in huis :X)

[ Bericht 21% gewijzigd door Sonnetje85 op 26-02-2012 10:20:46 ]
pi_108407702
Leuke bankjes! Wil ik ook nog stteds voor t huis, zodat we de peuter in de gaten kunnen houden als ze daar speelt.

En we mogen kennelijk geen apart topic voor Noord, dus dan moeten we t algemene A'damtopic maar kapen...
pi_108412945
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:15 schreef Draadjes het volgende:
Ik kom ook even uit lurkstand om je te complimenteren met je mooie huis! ^O^

Is zoiets niet wat voor in je voortuin? http://www.fermob.com/en/(...)urg/Bench-2-3-places
Oh leuk! Deze vind ik zelfs nog leuker:

Lekker vrolijk. Maar ik heb het idee dat ik een tweedehands bankje erg leuk zou vinden en dat beits ik dan wel. Ik wil dan wel een echt heel goedkoop exemplaar. :+
pi_108412993
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 10:14 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ik ben Wickie dan wel niet, maar wij hebben ook zo'n zandbak en hebben er geloof 4 of 5 zakken ingegooid. Hij is niet helemaal vol, maar wel goed.speelbaar. althans vonden wij voor Floris goed genoeg :D

[ afbeelding ]
Is wel minder dan ik dacht :D mja lag genoeg naast steeds (en in huis :X)
Oh, dat valt me ontzettend mee!

En wat is Floris toch schattig. O+
pi_108413010
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 10:29 schreef Bleie het volgende:

En we mogen kennelijk geen apart topic voor Noord, dus dan moeten we t algemene A'damtopic maar kapen...
Ik heb haar al een pm gestuurd om te vragen of het topic niet toch open kan blijven.
pi_108413556
pi_108413782
Ik denk dat er bij ons ook ongeveer 5 à 6 zakken, maar dat moet ik aan onze tuinman vragen :+ (broerlief).
En de kaarten in Lena's kamer, die staan ook bij Wies op haar kamertje :)

Wij hebben achter in de tuin een eigen gemaakte bank, die kostte echt bijna niks en was in een paar uurtjes gemaakt. Er passen precies Ikea kussens op en zit heerlijk. Voorin in de tuin hebben we een klein bankje van de Praxis. Een model met een dieper zitvlak, zit wat luxer.

Ik wil nog heel veel zeggen maar ik weet het niet meer :D

Oja en een rondscharrelende Ivan O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_108415475
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 13:50 schreef wickie het volgende:
Ik denk dat er bij ons ook ongeveer 5 à 6 zakken, maar dat moet ik aan onze tuinman vragen :+ (broerlief).
En de kaarten in Lena's kamer, die staan ook bij Wies op haar kamertje :)

Wij hebben achter in de tuin een eigen gemaakte bank, die kostte echt bijna niks en was in een paar uurtjes gemaakt. Er passen precies Ikea kussens op en zit heerlijk. Voorin in de tuin hebben we een klein bankje van de Praxis. Een model met een dieper zitvlak, zit wat luxer.

Ik wil nog heel veel zeggen maar ik weet het niet meer :D

Oja en een rondscharrelende Ivan O+
Hoe hebben jullie die bank eigenlijk gemaakt?

Er zijn in ieder geval genoeg voor mij acceptabele opties. Deze vind ik bijvoorbeeld ook leuk:

Voor achterin de tuin laat ik denk ik maar toch een bank maken.

Ik wist dat je die kaartjes had. Ik heb ze gekocht omdat jij ze ooit op het forum liet zien. :@
pi_108418152
Vandaag hebben we de vogeltjes in Lena's kamer opgehangen:

Haar kamer is nu bijna klaar. Ik wil alleen nog één of twee schapjes in de hoek bij haar bed voor de spulletjes die nu in de vensterbank staan. En misschien hangen we de vogels nog verder van de muur af, maar dan moet er geboord worden in het plafond en daar hadden we nu geen tijd voor of zin in.
pi_108418471
In Ivans kamer gebeurt er momenteel nog weinig. Ik wil eerst even kijken of ik het behangbeest nog een optie vind. Ik denk ook aan een mooie, grote letterbak in plaats daarvan. Daar kunnen al zijn Kuifjepoppetjes en Schleichdiertjes in. Mijn schoonmoeder gaat op koninginnedag voor me uitkijken naar een letterbak.
  zondag 26 februari 2012 @ 15:38:15 #117
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_108418670
Wat zijn dat voor vogeltjes Claudia! Ik wil ze ook, geloof ik!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_108421722
Vijf Fok!-sters (oeke, wickie, mignonne, miss_sly en Twinkly) hebben ze voor Lena gemaakt toen ze net geboren was. De tak komt uit de tuin van oeke.

Ik ben wel eens tutorials tegengekomen waarin uitgelegd werd hoe je die zelf kunt maken. Maar ik ben niet handig en zou me er niet eens aan durven wagen.
  zondag 26 februari 2012 @ 16:40:48 #119
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_108421932
quote:
17s.gif Op zondag 26 februari 2012 16:36 schreef Claudia_x het volgende:
Vijf Fok!-sters (oeke, wickie, mignonne, miss_sly en Twinkly) hebben ze voor Lena gemaakt toen ze net geboren was. De tak komt uit de tuin van oeke.

[ afbeelding ]

Ik ben wel eens tutorials tegengekomen waarin uitgelegd werd hoe je die zelf kunt maken. Maar ik ben niet handig en zou me er niet eens aan durven wagen.
Oh wat leuk. Ik wil zoiets met (nep)opgezette vogeltjes, denk ik. Ik ga er eens op zitten broeden.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_108422316
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 16:40 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Oh wat leuk. Ik wil zoiets met (nep)opgezette vogeltjes, denk ik. Ik ga er eens op zitten broeden.
Als je je in OUD durft te wagen zou je er eens naar kunnen vragen in het kinderkamertopic. Ik meen het principe eerder tegen te zijn gekomen. Er worden in kinderkamers vaak vogelhuisjes opgehangen met bijbehorende vogels.

Dit lijkt misschien ook wel op wat je zoekt?

Of wil je het graag zelf maken?
  zondag 26 februari 2012 @ 17:03:03 #121
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_108422839
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 16:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als je je in OUD durft te wagen zou je er eens naar kunnen vragen in het kinderkamertopic. Ik meen het principe eerder tegen te zijn gekomen. Er worden in kinderkamers vaak vogelhuisjes opgehangen met bijbehorende vogels.

Dit lijkt misschien ook wel op wat je zoekt?

[ afbeelding ]

Of wil je het graag zelf maken?
Nee ik wil nooit ook maar iets zelf maken! :D

Dank voor je linkjes. Ik waag me heus in OUD hoor, al vond jij bewust kinderlozen ietwat betreurenswaardig, begreep ik. Ik ben groot fan van OUD, vanwege de leuke ideeën. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_108423018
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 17:03 schreef Duderinnetje het volgende:

Dank voor je linkjes. Ik waag me heus in OUD hoor, al vond jij bewust kinderlozen ietwat betreurenswaardig, begreep ik. Ik ben groot fan van OUD, vanwege de leuke ideeën. O+
Welnee. Sommige van mijn beste vrienden zijn bewust kinderlozen.
  zondag 26 februari 2012 @ 17:12:17 #123
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_108423176
quote:
11s.gif Op zondag 26 februari 2012 17:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Welnee. Sommige van mijn beste vrienden zijn bewust kinderlozen.
:D
Sterkte. ;)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_108423351
Ik schreef er wel bij dat ik me er heel erg voor schaamde, hè.
  zondag 26 februari 2012 @ 17:22:09 #125
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_108423541
quote:
9s.gif Op zondag 26 februari 2012 17:16 schreef Claudia_x het volgende:
Ik schreef er wel bij dat ik me er heel erg voor schaamde, hè.
Dat maakt wel heel veel gemis goed. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  † In Memoriam † zondag 26 februari 2012 @ 22:32:11 #126
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108442620
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 13:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh leuk! Deze vind ik zelfs nog leuker:

[ afbeelding ]

Lekker vrolijk. Maar ik heb het idee dat ik een tweedehands bankje erg leuk zou vinden en dat beits ik dan wel. Ik wil dan wel een echt heel goedkoop exemplaar. :+
goed opletten bij grofvuil of marktplaats! :D
zo ben ik ook aan mijn bankjes gekomen.
pi_108451582
Franse brocanterien zijn ook heel goed voor mooie bankjes, maar ja, dan zit je wel met vervoer.
pi_108462016
Je wilt niet weten wat wij allemaal in O+ de Honda O+ krijgen.
pi_108462075
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_108462108
Ja, ik zag gister ineens dat de Ikea tuinmeubels heeft!

Beetje jammer dat ik ze lelijk vind. ;(
pi_108462176
Deze gaat nog wel:

De maten komen ook net niet handig uit. Maar ik ga er zeker naar kijken.
pi_108462391
Ik wist gister dit nog tegen, van Hillhout:

Als die tafel nou inklapbaar zou zijn, zou ik de set zo nemen!
pi_108462600
Inklapbaar, om op te bergen in de winter? Denk dat je deze tafel wel makkelijk uit elkaar kunt schroeven.
Met een meidenkwartet
pi_108466337
Ja, je kunt hem wel uit elkaar schroeven. Maar het liefst zou ik het nóg makkelijker hebben zodat de tafel niet altijd op het terras staat.
pi_108467621
Deze is ook leuk voor in de voortuin!

http://www.hema.nl/winkel(...)-bank-%2841837053%29
pi_108475260
Nog in de aanbieding ook! Hmm. Zou hij stevig zijn en lekker zitten? Het is niet helemaal de familiebank die ik me had voorgesteld. :+
pi_108480159
Wij hebben deze:
In de achtertuin in het wit en precies dezelfde in de voortuin in het donkergroen. Ik vind ze erg mooi. Door de gekrulde zijkanten en poten zijn ze ook ietwat romantisch en verder perfect formaat ^O^ .

Hij is net wat hoger. Hij staat hier zo'n 10 cm in de grond omdat ik vorig jaar wilde dat R er ook zelf op kon klimmen.

Ik heb er vooral voor al menig uur op doorgebracht :Y).
Ze komen allebei trouwens van marktplaats.

[ Bericht 8% gewijzigd door groofskendezoveelste op 28-02-2012 20:13:14 ]
pi_108480314
Nou het heeft wat stukwerk en wat krassen in het houtwerk gekost maar de kast staat nu in Milou haar kamer. Woensdag even alles goed schoonmaken want hij is echt vies en dan maar inrichten!
pi_108480548
Oh, toch ook een foto van het bankje voor:

(Hij lijkt toch zwart, morgen eens goed kijken bij daglicht :P .)

[ Bericht 21% gewijzigd door groofskendezoveelste op 28-02-2012 20:13:24 ]
pi_108480755
Wat een leuke bankjes O+
pi_108481941
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, ik zag gister ineens dat de Ikea tuinmeubels heeft!

Beetje jammer dat ik ze lelijk vind. ;(
Ikea heeft inderdaad buitenmeubels :Y

Vandaag toevallig perspresentatie gehad over de outdoor collectie. Zitten best mooie dingen bij hoor. Deze metalen stoeltjes lijken bijvoorbeeld op dat metalen bankje dat je liet zien. Ze zijn er ook in een relaxvorm met leuningen

pi_108483443
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:49 schreef Claudia_x het volgende:
Nog in de aanbieding ook! Hmm. Zou hij stevig zijn en lekker zitten?
Ik heb geen idee ;) kwam hem toevallig tegen en heb hem nog nooit in het echt gezien.
Ik vind hem leuk voor in een voortuin bijvoorbeeld, voor achter zou ik ook wat anders kiezen.
pi_108483871
Er staat er nu ook één op, dezelfde als wij hebben O+ :

http://link.marktplaats.nl/535393429

Of dees O+

http://link.marktplaats.nl/535371472
pi_108483971
En nog tweedrie in wat betere staat :-p:

http://link.marktplaats.nl/535271279

http://link.marktplaats.nl/535129994

http://link.marktplaats.nl/534977334

En dees *O*

http://link.marktplaats.nl/535153020

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Het barst ervan. :D

[ Bericht 31% gewijzigd door groofskendezoveelste op 27-02-2012 22:19:52 ]
pi_108514778
Wat lief dat je dat gezocht hebt! Wat me fijn lijkt aan die bankjes is dat ze stevig zijn. Ze zien er in ieder geval robuust uit. Maar ik houd niet zo van die krullen.
pi_108515094
Oh, haha, nee dan houdt het op natuurlijk. :D
pi_108515551
Ik heb net nog een probleem bedacht: hoe neem je zoiets in hemelsnaam mee? Daar moet je zeker een busje voor huren?
pi_108517502
Ik bood na het akkoord 10 (? zoiets in elk geval) euro meer als ze het bankje wilde komen brengen :-p.
pi_108517540

[ Bericht 100% gewijzigd door groofskendezoveelste op 28-02-2012 21:30:20 ]
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2012 @ 21:17:02 #150
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108518303
en een gewone parkbank? daar zitten geen krullen aan.
zoiets bedoel ik http://link.marktplaats.nl/533651522
wel even door het houtrot heenkijken :P
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2012 @ 21:30:47 #151
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108518991
slecht hout en roest hoeft je natuurlijk niet tegen te houden :P

bankje toen ik m afgebedeld had

bankje een paar weken later
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2012 @ 21:33:59 #152
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108519168
je hebt een medestander hoor, groofsken *O*

ik heb drie van dergelijke bankjes, een parkbank en een schommelbank :@
pi_108520206
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:17 schreef lady-wrb het volgende:
en een gewone parkbank? daar zitten geen krullen aan.
zoiets bedoel ik http://link.marktplaats.nl/533651522
wel even door het houtrot heenkijken :P
Ja, zo'n bankje is een heel goede optie! Ik kom ze best veel tegen en ze zijn heel betaalbaar.

Mooie opknapper! O+
pi_108520238
Ze zitten ook zo heerlijk! In tegenstelling tot vele andere tuinbankjes. Deze welven met je mee!
pi_108520300
Even algemeen advies inwinnen. We zitten heel erg te twijfelen over het soort meubilair voor in de achtertuin. Ik denk dat ik het het allerbelangrijkst vind om er te kunnen relaxen, hangen en liggen en wil daarom een hoekbank/lounge set. Maar het is natuurlijk ook wel fijn om juist een eettafel in de tuin te hebben en er met de kinderen aan te kunnen zitten. Maarja, daar heb je meubels met een heel ander soort 'zit' voor nodig. En de stoelen die je naar achter kunt klappen zijn in de regel zo lelijk.

Wat zouden jullie kiezen?
pi_108520504
Claudia, wat ik je zeker niet aanraad zijn houten stoelen die niet van briljante kwaliteit zijn. Die moet je namelijk na 1 zomer schilderen en geloof me, dat is zo'n rotklus dat je het laat na de eerste keer en je dus drie zomers later de boel weg kan gooien. Investeer dan in echt goed hout of...koop gewoon toch plastic of aluminium. Wij hebben de houten stoelen de deur tuin uit gedaan en hebben nu aluminium. Licht, makkelijk op te ruimen in de winter en geen onderhoud. De houten tafel hebben we nog wel, die gaat nog wel een zomer of twee mee. We kopen gewoon weer een plastic kleed dat we er de hele zomer op gooien.

Daarnaast hebben we dan nog van die luie goedkope 'achterovergooistoelen'. Ik zal eens kijken of ik daar een plaatje van kan vinden.
pi_108520585
Ik vind beitsen niet zo erg om te doen!

Maar ik vraag me vooral af welke van de twee je het belangrijkst vind. Ik wil de tuin niet volgooien met meubels, dus we moeten een keuze maken.
pi_108520658
deze dus.

Ik zou altijd gaan voor een eettafel met stoelen. Maar wij eten dan ook eigenlijk altijd buiten als het maar een beetje weer is. En voor bij de bbq. En dan kan je de stoel zoals hierboven ook nog wel ergens in een hoekje kwijt. Je klapt em zo op en dan kan je em in de berging hangen (=redelijk plat pakketje)
pi_108520699
Hoewel ik het juist niet heb zou ik toch voor de bank gaan denk ik.
pi_108520716
Ja, gaat 'ie heel plat?
pi_108520722
O het beitsen is trouwens niet eens het probleem, het schuren wel. En als het in de olie staat, dan lekt het weer op de stoep, geeft lelijke vlekken die niet verdwijnen, zelfs niet na 5 jaar ;( }:|
pi_108520727
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:03 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hoewel ik het juist niet heb zou ik toch voor de bank gaan denk ik.
Eten jullie niet buiten?
pi_108520752
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:03 schreef mefke79 het volgende:
O het beitsen is trouwens niet eens het probleem, het schuren wel. En als het in de olie staat, dan lekt het weer op de stoep, geeft lelijke vlekken die niet verdwijnen, zelfs niet na 5 jaar ;( }:|
Oh, goed om te weten van dat lekken! En dat schuren moet je ook elk jaar doen?
pi_108520791
Had ik deze al laten zien? O+

Maarja, dat is geen hangbank.
pi_108520827
Ja gaat plat. Bovenkant klapt plat op onderkant en dan klap je de beugel nog in. Je kan ze zo zelfs aan de muur of het plafond van je berging kwijt. En ze zitten heerlijk, want je kan em dus in de achteruit gooien en dan lig je echt. En dat voor rond de 20 euro :) (wij moeten dit jaar een nieuwe, na 5 jaar buitenstaan is ie ingepikt door het konijn en is de bekleding wel op, dat is dan 4 euro afschrijving per jaar, daar doe ik het voor)
pi_108520892
Voor het beitsen moet je wel effe schuren ja. Als je nu goede teak koopt hoeft het niet, die spuit je met water af na de winter, die hoeven ook niet binnen. Maar al het andere hout is echt schilderen/schuren elk jaar, zeker met die heerlijk zomers en winters in Nederland.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 22:06:58 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108520912
Wij hebben een kleine vierkante Eettafel op ons voorterras bij het huis en als er meer mensen komen eten zetten we, via de openslaande deuren gewoon de grote eettafel buiten. :Y

En nu wil ik achterin de tuin een loungebank of zoiets als die leuke hoekbank van Ikea.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 28-02-2012 22:14:14 ]
pi_108520923
Of ook misschien juist niet....
pi_108520995
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Eten jullie niet buiten?
Jawel, bijna altijd! Alleen als er te veel vliegen of westen zitten niet. Daar zou ik nog wel een gouden tip voor willen.
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2012 @ 22:08:57 #170
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108521008
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
Even algemeen advies inwinnen. We zitten heel erg te twijfelen over het soort meubilair voor in de achtertuin. Ik denk dat ik het het allerbelangrijkst vind om er te kunnen relaxen, hangen en liggen en wil daarom een hoekbank/lounge set. Maar het is natuurlijk ook wel fijn om juist een eettafel in de tuin te hebben en er met de kinderen aan te kunnen zitten. Maarja, daar heb je meubels met een heel ander soort 'zit' voor nodig. En de stoelen die je naar achter kunt klappen zijn in de regel zo lelijk.

Wat zouden jullie kiezen?
een adirondack chair *O*
pi_108521045
Maar ik vind zo.n bank er zo heerlijk uitnodigend uitzien.
pi_108521190
Een steigerhouten bank klinkt mij toch wel ideaal in de oren. Die hoef je niet te beitsen en je kunt er als je er kussens op gooit volgens mij heerlijk op hangen. Maarja, het lijkt me gewoon zo'n gemiste kans om geen eettafel buiten te hebben.
pi_108521223
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:06 schreef Brighteyes het volgende:
En nu wil ik achterin de tuin een loungebank of zoiets als die leuke hoekbank van Ikea.
Welke heb je op het oog?
pi_108521228
Ik gebruik mijn ligstoelen dus om lekker te hangen. Of ik lig op een kleed op het gras (tussen het speelgoed en de nijnenkeutels, dat dan weer wel). O en eerlijk gezegd heb ik ook nog een ligbed en kan ik, in geval van 'nood', de strechter nog van zolder halen. Maar ja, mijn tuintje is net wat groter dan die van Claudia.
pi_108521258
Ik zou deze trouwens willen, zonder salontafel, denk ik. En met goede kussens, ook in de rug:

De kussens kun je in de bank gooien. Heel handig!
  dinsdag 28 februari 2012 @ 22:15:05 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108521293
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Welke heb je op het oog?
Die ene die hier eerder ook gepost is, met die licht achteroverbuigende houten rugleuningen, met dat hoekstuk erin.
Zou hier precies mooi in een zonnige hoek van de tuin passen.
pi_108527814
Wij hebben alleen een eettafel (van goedkoop hout), maar onze tuin ligt op t noordoosten, dus daar valt toch niet heel veel te zonnen...
pi_108542906
Lastige keuze! Wij hadden die lounge hoekbank set natuurlijk al dus een eettafel gaat er never nooit niet meer bijpassen. Ik denk dat we een tafeltje in de voortuin gaan zetten met 2 kleine stoeltje. Meer past ook niet trouwens :') want daar is 's avonds nog zon. En 's ochtends en 's middags ga ik wel een bordje lekker zitten in de achtertuin. Dus het wordt niet uitgebreid buiten tafelen bij ons.

Maar als ik de keuze nog zou hebben dan zou ik ook geen keuze kunnen maken.

Maandagavond kwam de kast van Milou en de trolley voor in de gang. Ik heb net besloten om de spiegel niet in de gang te doen. Vind ik zonde van het behang. Hij komt dus net na de gang op dat stukje muur. Ik zal zo wat foto's uploaden van het interieur. Zolder is ook al ietjes meer opgeruimd :')

Vanmorgen kwamen ze de laatste ramen vervangen. We hebben het bouwdepot vastgehouden tot ze dat gedaan hadden. We vonden de krassen dus niet acceptabel. En jullie? En de keukenmeneer is geweest om de laatste dingen aan de keuken te fixen. 1 Kastje was nl kapot gevallen en er waren nog wat dingetjes niet goed. Ik ben nog steeds heel erg blij met de keuken en zeker met de afwerking. Alles is keurig afgekit tussen alle losse onderdelen en alles doet het perfect. Ook de verf houdt zich erg goed. Is volkomen waterafstotend, erg handig!

Zaterdag wordt de voortuin afgegraven en betegeld en de borders daar komen muurtjes. Dan alleen nog planten en zon!
pi_108543063
Wij hebben alles ( :') dakterras is dan ook groot en natuurlijk geen last van gras of borders, hooguit bakken) en we gebruiken de loungebank het meeste. De eettafel hebben we eigenlijk nauwelijks gebruikt tot nu toe. Eten kan ook op de loungebank (bord op schoot, Senna staat dan aan het tafeltje) maar loungen kan niet aan de eettafel! De ligstoelen worden sporadisch gebruikt, maar zijn wel eens fijn om gewoon lekker te liggen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_108543522
Kast in Milou haar kamer. Dat witte kastje moet nog worden opgehangen.

Boompjes alert!!! :P

Zo is bij ons de nis

Doorkijkje naar de keuken

Bank is gedraaid

En tot slot, de gang.

[ Bericht 0% gewijzigd door loeszie op 29-02-2012 14:24:39 ]
pi_108543813
Ik vind alle foto's stuk voor stuk erg mooi Loeszie O+
The way you rock'n'roll
pi_108543908
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 14:12 schreef loeszie het volgende:
Kast in Milou haar kamer. Dat witte kastje moet nog worden opgehangen.
[ afbeelding ]

Wat een énig huis O+ , heel erg geslaagd :)
pi_108543917
Dank!! O+
pi_108543944
Ik ga morgen dat van Claudia in het echt bekijken trouwens *O* en dan loer ik wel even stiekem naar dat van loeszie :P
The way you rock'n'roll
pi_108544436
Leuk! Wij hebben nog geen gordijnen bij de schuifpui dus het kan prima *O* :D

Vriend en Milou zijn morgen thuis en ik op mijn werk dus die zullen wel raar kijken naar die turende mensen ineens :P
pi_108544464
Ik vind het er ook erg leuk uitzien, loeszie O+
pi_108545007
Het was al heel mooi en is nu nog mooier geworden! Vooral de kamer van Milou!
pi_108545034
We moeten nodig een foto maken van Ivan en Milou samen, ieder op de eigen wishbonebike.
pi_108545080
Ja het moet gewoon even heeeel mooi weer worden. En ik moet de fietspomp vinden want de banden zijn erg zacht :)
pi_108545122
Ik kan die van ons wel even buiten zetten. Dan kun je die gebruiken als je 'em nodig hebt.

Ik moet toch naar buiten om de stoep aan te vegen die dankzij Ivan een grote modderpoel is geworden. Hij heeft pas ook water in de schoen van het buurmeisje gegoten dat er helemaal door van slag was. Ik hoor hem in zijn slaap nog sorry zeggen soms. O+
pi_108545313
Ach gossie die Ivan. Haha dat is er eentje met groene vingers hoor! Begiet de plantjes voordat er plantjes zijn O+
pi_108545365
Ik zag dat het jongetje van de andere buren ook al een wishbone bike had. Gaan we van de zomer zo'n filmpje maken:

pi_108547090
O Loeszie ik ben jaloers op je kast op de kamer van Milou en die in je woonkamer. Net als het boompjesbehang O+
Je hebt gewoon een heel tof huis!
pi_108547143
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:53 schreef loeszie het volgende:

Vanmorgen kwamen ze de laatste ramen vervangen. We hebben het bouwdepot vastgehouden tot ze dat gedaan hadden. We vonden de krassen dus niet acceptabel. En jullie?
Ze hadden bij ons de ramen al allemaal vervangen. Of hadden jullie ze nóg een keer laten vervangen?
pi_108547153
Oh, en ik neig door jullie reacties toch naar een loungebank.
pi_108547830
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 15:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ze hadden bij ons de ramen al allemaal vervangen. Of hadden jullie ze nóg een keer laten vervangen?
Er waren bij ons 2 ramen die ze zogenaamd 'binnen' de norm vonden qua krassen. Dat dat accepteerden we niet.
pi_108548357
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 16:11 schreef loeszie het volgende:

[..]

Er waren bij ons 2 ramen die ze zogenaamd 'binnen' de norm vonden qua krassen. Dat dat accepteerden we niet.
Oh, dat hadden we niet. Bij ons waren alle ramen afgekeurd. Geloof ik. Pin me er niet op vast.
pi_108549669
Ik ben zo jaloers op jullie hal O+ die van ons is zo krap -O-

[ Bericht 15% gewijzigd door Vlinder op 29-02-2012 17:14:43 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_108560695
Loeszie wat een vreselijk gaaf huis heb je O+
  † In Memoriam † woensdag 29 februari 2012 @ 21:07:53 #200
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108560838
loeszie ik vind je inrichting helemaal geweldig _O_
pi_108576244
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 15:52 schreef mefke79 het volgende:
O Loeszie ik ben jaloers op je kast op de kamer van Milou en die in je woonkamer. Net als het boompjesbehang O+
Je hebt gewoon een heel tof huis!
Mijn huis zou er zo uitzien als ik alleenstaand was. O+
pi_108576333
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 16:57 schreef Vlindur het volgende:
Ik ben zo jaloers op jullie hal O+ die van ons is zo krap -O-
Onze hal is ook niet zo ruim, helaas. Onze duowagen staat bijvoorbeeld in de berging. Als het echt zou moeten zou hij wel opgeklapt in de hal kunnen.

Ik zeg wel 'helaas', maar alle ruimte die je beschikbaar maakt voor een hal gaat weer van een andere ruimte af. Maar het lijkt me wel heel gaaf om zo'n gigantische binnenkomst te hebben met een royale, naar boven krullende trap.
pi_108577335
Loeszie: prachtig je huis. Ik ben ook erg fan van het boompjesbehang. Tegen de tijd dat de peuter hier aan een 'nieuwe' kamer toe is (maar dat duurt nog wel even), ga ik er echt beter over nadenken...

Hier ook een vrij ruime hal, ik vind t heerlijk, al gaat het inderdaad van andere ruimte af. Maar het komt echt fijn binnen. In ons vorige huis hadden we een smalle gang waar je in binnenkwam, niet heel fijn.
  Moderator donderdag 1 maart 2012 @ 10:25:12 #204
5428 crew  miss_sly
pi_108577433
Ik vind het ook mooi en het lijkt me heerlijk, een grote, ruime hal O+
Onze hal is denk ik 90 x 120? Het i echt puur de binnenkomst beneden, breedte van de voordeur en net voldoende ruimte voor een kapstok en een ingeklapte buggy. En dan nog kun je er je kont niet keren. Maar het is hier ook puur de binnenkomst, daarna trap op naar boven en daar is dan ook lekker ruimte over. Dit is hier nog luxe, want eigenlijk zou onze voordeur voor de trap zitten en dan hadden we geen hal gehad :D
pi_108577907
Ja, weet je, het is ook maar net waar je vandaan komt. Het is niet lang geleden dat we bijvoorbeeld een badkamer hadden met een douche, een wasbak er precies tegenover en een wc ernaast, de enige wc van de woning. Nu wonen we veel ruimer. Het voelt als luxe.
  Moderator donderdag 1 maart 2012 @ 10:45:55 #206
5428 crew  miss_sly
pi_108577967
Dat is ook zo! Ik vind het ook niet erg dat we een kleine hal hebben, want hij voldoet en we missen dus boven geen m² door een kapstok of buggy en het is mooi uit het zicht.
pi_108585105
Ja ons eerste idee was om de hal te verkleinen zodat onze keuken groter kon. Maar dat was toen niet mogelijk. Nu vind ik het wel handig met de buggy en straks de bugaboo die je dan in de hal kan plempen :D maar hij had van mij dus wel kleiner gemogen. Uiteindelijk lijkt de keuken niet heel klein en past het allemaal wel. Maar Claudia kan haar 6 persoons tafel kwijt en dat is toch ook wel heel fijn hoor. Zaterdag komen er vrienden eten met hun 2 kleine kinderen en ik zit nu al te bedenken hoe dat allemaal gaat passen tijdens het eten.

Oh en ik kwam nog een leuk tuinbankje tegen bij Leenbakker
Edit - plaatje doet het niet
http://www.leenbakker.nl/(...)uinbankje_cross.aspx

[ Bericht 0% gewijzigd door loeszie op 01-03-2012 19:59:47 ]
pi_108585137
Dank jullie allemaal trouwens voor de complimenten :@
pi_108593396
De complimenten zijn meer dan terecht! Je hebt echt een goed gevoel voor inrichten. En het is geen showroom of reclamefoto maar een heel huiselijk huis.

Dat tuinbankje lijkt identiek aan een bankje bij de Wehkamp. Hier staat bij dat het hardhout is. Kan dat, voor zo weinig geld? :o
pi_108593484
En dan maak je toch een lopend buffet en ga je met de bordjes op de bank? Zo deden wij dat voorheen ook.
pi_108598182
We gaan een drie gangen diner van Jamie koken dus ik denk dat de volwassenen aan tafel eten en de kindjes aan de salontafel. Ofzo :')
pi_108598874
Als je graag een opklapbare tafel wil zou je ook zo iets kunnen zoeken:

Dat is een biertafel-set, in elk geval te koop bij de Hornbach.
pi_108598923
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:11 schreef Claudia_x het volgende:

Dat tuinbankje lijkt identiek aan een bankje bij de Wehkamp. Hier staat bij dat het hardhout is. Kan dat, voor zo weinig geld? :o
En maar 5 euro bezorgkosten. Vind hem zelf ook wel erg leuk voor de voortuin!
pi_108600254
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:11 schreef sigme het volgende:
Als je graag een opklapbare tafel wil zou je ook zo iets kunnen zoeken:
[ afbeelding ]

Dat is een biertafel-set, in elk geval te koop bij de Hornbach.
Oh, dat ziet er tamelijk ideaal uit voor momenten waarop we goed in de tuin willen kunnen eten!
pi_108604133
Biertafels hadden ze van de zomer volgens mij ook bij de Leenbakker, die zit bijna bij je om de hoek. Ze zijn wel erg smal, vind ik altijd. Er kunnen geen 2 mensen tegenover elkaar zitten. Maar verder zijn ze wel ideaal. Kan heeeeeel plat worden opgeklapt, en is vrij licht, dus goed te verplaatsen.
pi_108604292
Ah, dus als je 2 biertafels koopt ben je er al!
pi_108617274
:D

Je kan wel 5 of 6 mensen kwijt aan een biertafel hoor (voor avondeten, voor alleen maar drankjes wel meer), maar je moet dan dus een beetje om en om zitten.

Oh enne, je inbox is vol ;).
pi_108618202
Er is weer ruimte.
pi_108631100
Ik heb het behangbeest maar eens uit de berging gehaald. De eettafel heb ik als behangtafel gebruikt:

Eindresultaat:

Een panorama van Ivans kamer:

Ik hoop morgen prenten voor op zijn kamer te ontvangen. Die heb ik zelf laten printen. Het zal me benieuwen of dat gelukt is. Ik weet nog niet precies waar en hoe ik die op wil hangen. De groene muur lijkt een logische plek.
pi_108639269
Ja op de groene muur! En met masking tape? Ik heb nu een aantal kaarten op mijn zoontjes muur geplakt met verschillende kleuren masking tape. Ik vind het leuk. En handig, want snel en makkelijk te verwijderen, geen gaten in de muur en geen lijsten nodig.
pi_108639721
Ik denk dat het wel lijsten worden. Met maskingtape maak je de prenten zelf weer kapot, heb ik ontdekt.
pi_108640356
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 17:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het behangbeest maar eens uit de berging gehaald. De eettafel heb ik als behangtafel gebruikt:

[ afbeelding ]

Eindresultaat:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik hoop morgen prenten voor op zijn kamer te ontvangen. Die heb ik zelf laten printen. Het zal me benieuwen of dat gelukt is. Ik weet nog niet precies waar en hoe ik die op wil hangen. De groene muur lijkt een logische plek.
Ik vind de giraffe heel geslaagd! :)

En ik vraag me af wat voor schilderij er bij de eettafel hangt, ik vind de kleuren geweldig.
pi_108642924
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 20:55 schreef Pisces29 het volgende:

En ik vraag me af wat voor schilderij er bij de eettafel hangt, ik vind de kleuren geweldig.
Het is een schilderij van Pim Bronkhorst. Mijn schoonouders hebben het ooit gekocht en wij hebben het een paar jaar geleden gekregen. We vonden het allebei een tof ding. Mooie kleuren, enigmatisch beeld.

Ik vind het overige werk niet bepaald sterk. Mijn schoonouders hebben dit nog hangen:

pi_108660164
En vandaag maar even planken opgehangen:

pi_108660506
quote:

[ afbeelding ]

Eindresultaat:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Leuk!

(alleen als ik heel eerlijk ben, vind ik persoonlijk het kleed daar niet mooi bij staan, bij de giraf zeg maar).
pi_108660717
Ja, ik begrijp wat je bedoelt! Ik schreef het hier zelf pas al, eerst dat ik m'n bedenkingen had bij het kleed en daarna dat ik de giraf niet op wilde plakken vanwege het kleed. Dat jullie - je bent niet de eerste die het zegt - het ook zien sterkt me erin dat m'n gevoel gelijk zat/zit. (M'n lief vindt het namelijk maar onzin.)

De kamer heeft wel echt een kleed nodig, maar we kijken wel rustig uit naar een alternatief.
pi_108661775
De prenten zijn gelukt! *O*

pi_108672449
Ik vind het girafbeest juist wel speciaal leuk in combinatie met dat kleed, het heeft iets kubistisch, met een savanne in het horizontale vlak en de giraf op het verticale. Maar dat zal wel aan mij liggen :@.
De prenten zijn mooi!
pi_108673777
Ik denk dat een effen kleed mooier zal staan. Om de een of andere reden denk ik dan aan een warme kleur zoals bijvoorbeeld okergeel.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_108675425
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 19:02 schreef sigme het volgende:
Ik vind het girafbeest juist wel speciaal leuk in combinatie met dat kleed, het heeft iets kubistisch, met een savanne in het horizontale vlak en de giraf op het verticale. Maar dat zal wel aan mij liggen :@.
:D! Ik zie het nu ook.

Nou ja, ach, het kleed is er gewoon fijn. En als je in de ruimte zelf staat voelt het allemaal anders. Op de foto kijk je er natuurlijk heel 'plat' naar.
pi_108675478
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 19:46 schreef Cyan het volgende:
Ik denk dat een effen kleed mooier zal staan. Om de een of andere reden denk ik dan aan een warme kleur zoals bijvoorbeeld okergeel.
Interessante suggestie! Heb ik niet eens overwogen. Ik heb de kamer altijd héél rustig willen houden. Maar het zou inderdaad mooi staan. Ik houd het in m'n hoofd.
pi_108675502
Joehoe, loeszie, kom eens foto's laten zien van je tuin!
pi_108680433
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Interessante suggestie! Heb ik niet eens overwogen. Ik heb de kamer altijd héél rustig willen houden. Maar het zou inderdaad mooi staan. Ik houd het in m'n hoofd.
Dank! Ik denk dat het mooi in het totaalplaatje past. Het voegt kleur en warmte toe maar houdt het geheel toch rustig.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_108680937
Oh okergeel lijkt me inderdaad mooi!
En ik zou het kleed wat je nu hebt een kwartslag draaien, en los van de muur leggen dan is het al een stuk beter volgens mij. Nu ligt het zo in verlengde van de giraffe waardoor het samen iets gaat betekenen ofzo. Een savanne inderdaad. :D

En je prenten zijn mooi geworden! Stoer! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 3 maart 2012 @ 23:13:51 #235
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_108681560
Claudia je prentplaatjes O+ O+ O+ zeker gelukt!!
pi_108681728
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 13:32 schreef Claudia_x het volgende:
De prenten zijn gelukt! *O*

[ afbeelding ]
Leuk!!!
Mooie kleuren!

Wij zijn iets opzichtiger te werk gegaan ( van de ikea, 2 stickervellen voor 1 roos ):
pi_108689600
Heb je een foto van het geheel, BJDD? Ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet, het plafond een kleurtje! Leuk idee.
pi_108689605
En ik ben verliefd! O+

pi_108689907
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 10:38 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je een foto van het geheel, BJDD? Ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet, het plafond een kleurtje! Leuk idee.
Ben nu kooflijsten aan het plaatsen. Zal een foto plaatsen als het klaar is!
  zondag 4 maart 2012 @ 14:31:54 #240
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_108695833
Claudia, ik kwam deze opklapbare tafel tegen op de site van Ikea en moest meteen aan jullie denken.
http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/30152252/

Wij hebben zelf kunstof stoelen van Ikea voor buiten, ideaal, doekje erover en klaar, geen problemen meer met houten stoelen die door vocht toch naar verloop van tijd minder stevig worden. Als je iets opklapbaars wilt zou je ook gewone kunstof klapstoelen kunnen gebruiken.
  zondag 4 maart 2012 @ 15:20:28 #241
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_108697616
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 19:02 schreef sigme het volgende:
De prenten zijn mooi!
Dat ligt niet alleen aan jou, ik zag het ook zo! :)
  zondag 4 maart 2012 @ 18:44:09 #242
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_108708273
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 23:18 schreef BJDD het volgende:

[..]

Leuk!!!
Mooie kleuren!

Wij zijn iets opzichtiger te werk gegaan ( van de ikea, 2 stickervellen voor 1 roos ):
[ afbeelding ]
Had je geen zin een kwast te kopen voor de randen van het plafond? :o
Stop the world, I want to get out.
pi_108709444
quote:

[ afbeelding ]

Eindresultaat:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hey wat grappig, doet me denken aan wat ons nichtje maakt http://www.dewinkelvanlea.nl/
Het ziet er echt heel mooi uit zo :Y

/lurkt ;)
pi_108715537
Dankjewel, lief! Die krokodil, wat leuk zeg. O+

Ik heb vandaag voor het eerst sinds lange tijd zonder doel door Noord gelopen. Nou ja, het doel was om Lena aan het slapen te krijgen. Ik heb (her)ontdekt hoe leuk de buurt is:

In het park was er een en al gezelligheid; de nieuwe bar werd geopend:

pi_108716438
We zijn ook in het Wilhelmina-dok geweest. De panorama doet geen recht aan het geweldige uitzicht (aanrader!):

pi_108718392
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:44 schreef Lkw het volgende:

[..]

Had je geen zin een kwast te kopen voor de randen van het plafond? :o
Nee, paste niet binnen ons budget...

( Er zitten nu kooflijsten tegenaan. dus de hoek plafond/ muur is verdwenen achter een lijst! )
pi_108727924
Was Die tweede foto in de Noorderparkkamer? Daar zijn allerlei activiteiten in de zomer, al moet ik bekennen dat we er nog nooit heen zijn geweest...
  maandag 5 maart 2012 @ 01:09:48 #248
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_108729035
quote:
14s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:29 schreef BJDD het volgende:

[..]

Nee, paste niet binnen ons budget...

( Er zitten nu kooflijsten tegenaan. dus de hoek plafond/ muur is verdwenen achter een lijst! )
Ah, gelukkig maar! Anders is het behoorlijk zonde van alle inspanningen. Zo'n blommeke op het plafond is trouwens leuk. Onverwachte plek om het op te plakken, geinig.
  maandag 5 maart 2012 @ 01:16:40 #249
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_108729175
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:50 schreef Claudia_x het volgende:
Dankjewel, lief! Die krokodil, wat leuk zeg. O+

Ik heb vandaag voor het eerst sinds lange tijd zonder doel door Noord gelopen. Nou ja, het doel was om Lena aan het slapen te krijgen. Ik heb (her)ontdekt hoe leuk de buurt is:

[ afbeelding ]

In het park was er een en al gezelligheid; de nieuwe bar werd geopend:

[ afbeelding ]
De oude tuindorpen, Buiksloot, Kadoelen en de Nieuwendammer- en Schellingwouderdijk vind ik érg leuk aan Noord. Verder natuurlijk Landelijk Noord, ten noorden van de ring. Buikslotermeerplein is handig doch lelijk.

De rest van Noord vind ik in grote lijnen stiekem eigenlijk maar niks :)
pi_108731124
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 00:28 schreef Bleie het volgende:
Was Die tweede foto in de Noorderparkkamer? Daar zijn allerlei activiteiten in de zomer, al moet ik bekennen dat we er nog nooit heen zijn geweest...
Dit was het.
pi_108731135
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 01:16 schreef Lkw het volgende:

[..]

De oude tuindorpen, Buiksloot, Kadoelen en de Nieuwendammer- en Schellingwouderdijk vind ik érg leuk aan Noord. Verder natuurlijk Landelijk Noord, ten noorden van de ring. Buikslotermeerplein is handig doch lelijk.

De rest van Noord vind ik in grote lijnen stiekem eigenlijk maar niks :)
Het verbaast me eigenlijk hoe gemakkelijk je de lelijke dingen kunt omzeilen. Zo hebben verschillende mensen me gewaarschuwd voor Floradorp, maar ik kom er nooit en merk er dus niks van. Als je er niets te zoeken hebt, maakt het geen deel uit van je dagelijks leven. Hiervoor woonde ik bij de Indische buurt; stiekem vond ik die buurt maar niks.
pi_108731239
Volgens mij zij de 'slechte' stukken van Noord ook vooral vervelend als je er echt woont, niet als je er alleen maar doorheen komt.
pi_108757768
Ik heb donderdag de kinderen elders ondergebracht en ga in m'n uppie een dagje op speurtocht! *O* Op het programma staan:

- Ikea
- Neef Louis
- kringloopwinkel

Kom maar door met suggesties in Amsterdam. :s)
pi_108760188
loeszie: Wat een leuke smaak en inrichting heb je! Ook weer fijne foto's om inspiratie op te doen!

claudia: Wat worden de kinderkamers leuk O+ Ik vind het behangbeest op de foto best bij het kleed passen trouwens.
En ik had het al eerder genoemd, maar ik vind jullie schilderij boven de eettafel ook erg mooi, vooral het kleurgebruik en de rustige uitstraling.

Hier is de bank nog niet verkocht ;) dus tot die tijd vooral inspiratie opdoen. Ik heb wel al een bank op het oog, maar dat is meteen weer een prijzige natuurlijk... Namelijk de Montis Axel. En dan met houten pootjes en grijze stof en dan een 3 of 4 zitter, lekker breed. Maar wellicht kan ik ergens een gelijkende bank op de kop tikken voor een ietsje vriendelijker prijsje :9 want poezen en in de toekomst wellicht een kindje ;)
pi_108760336
Ja, de houten pootjes! Geweldig!

Zijn je poezen krabbers? Zo niet, doen!
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2012 @ 21:40:13 #256
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108760495
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb donderdag de kinderen elders ondergebracht en ga in m'n uppie een dagje op speurtocht! *O* Op het programma staan:

- Ikea
- Neef Louis
- kringloopwinkel

Kom maar door met suggesties in Amsterdam. :s)
suggesties? het kringlooptopic misschien?
pi_108760535
Ik vind Ivans kamer nu echt een fijn plekje. Het kleed ga ik gek genoeg steeds meer waarderen. We liggen er zo heerlijk op, 's avonds bij het bedritueel, en dan lezen we een boek. De giraf vind ik ook mooi, en Lena is er erg door gebiologeerd. De schappen geven op een of andere manier meer gevoel van ruimte en daar ben ik ook blij mee!

Donderdag wil ik lijsten kopen om de prenten op te hangen. Ik heb ook leuke ansichtkaarten gekocht. Ik weet nog niet of ik die al meteen ophang, maar ik kon ze niet laten liggen.

pi_108760809
quote:
17s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, de houten pootjes! Geweldig!

[ afbeelding ]

Zijn je poezen krabbers? Zo niet, doen!
Ja gaaf is ie he O+ Ben er wel een beetje verliefd op en mijn vriend vindt hem ook mooi!

De poezen zijn geen krabbers, tenminste, dat doen ze netjes aan de krabton *) Dus als iemand nou onze bank voor een beetje leuk prijsje gaat overnemen, dan zie ik mogelijkheden!

En dat behangbeest is zeker erg gaaf, mooie rustige kleur ook! Sowieso vind ik dat je een fijne kijk op kleur hebt.

Wow, wat gaaf die afbeelding op de ansichtkaart!
pi_108761057
Weet je wat het is, je hebt altijd wel een goede reden om zo'n bank niet te kopen. De katten kunnen er een ongelukje op krijgen, een kind kan er een bord spaghetti overheen gooien, en als je kind het niet doet doet je lief het wel. Maar hey, het leven is te kort om alsmaar met een crappy bank opgescheept te zitten.
pi_108761211
Zegt zij die mij een lichte bank afraadde :6

We hebben trouwens een grijze besteld :+
The way you rock'n'roll
pi_108761587
quote:
6s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:47 schreef Claudia_x het volgende:
Weet je wat het is, je hebt altijd wel een goede reden om zo'n bank niet te kopen. De katten kunnen er een ongelukje op krijgen, een kind kan er een bord spaghetti overheen gooien, en als je kind het niet doet doet je lief het wel. Maar hey, het leven is te kort om alsmaar met een crappy bank opgescheept te zitten.
O+

Sounds like music to my ears en hartstikke waar ook gewoon!

Daarbij heb ik nog het een en ander aan inboedel in de verkoop gegooid, dus alles bij elkaar hebben we dan met een beetje mazzel al een groot gedeelte van de bank bij elkaar.
pi_108761606
Ja, dat zou ik wel doen, een donkere kleur nemen.

Doe eens een foto, DML?
pi_108761611
quote:
12s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zegt zij die mij een lichte bank afraadde :6

We hebben trouwens een grijze besteld :+

grijs O+ goede keus ;)
pi_108761790
quote:
17s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:54 schreef bl0emetjE het volgende:

Daarbij heb ik nog het een en ander aan inboedel in de verkoop gegooid, dus alles bij elkaar hebben we dan met een beetje mazzel al een groot gedeelte van de bank bij elkaar.
Ja ach, als je het niet kunt lijden moet je het natuurlijk niet doen. Maar verder vind ik het echt heel fijn om spullen te kopen die ik mooi én knap gemaakt vind. Ik heb bijvoorbeeld een bijzettafeltje (Dutch design, tsjing tsjing, je hebt hem volgens mij voorbij zien komen) op het oog dat ik normaliter te duur zou vinden maar dat ik over een tijdje, als we het geld gespaard hebben, gewoon ga kopen. Bij de Ikea was zoiets 10x zo goedkoop geweest.
pi_108761896
quote:
10s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, dat zou ik wel doen, een donkere kleur nemen.

Doe eens een foto, DML?
Heb ik niet :P

Ik ben nu een behangetje aan het uitzoeken en aan het discussiëren met de meneer over wel of geen salontafel nemen :D
En ik probeer een oplossing te vinden om die spuuglelijke ladenkast er uit te werken maar niet de opbergruimte te verliezen.
The way you rock'n'roll
pi_108761979
Geen salontafel! Doe! Het! Niet!

Wat voor soort behang zoek je? Ik ken inmiddels zo'n beetje elk type. :+

Welk kastje bedoel je? Is verven geen optie?
pi_108762342
Mr.DML ziet het echt niet voor zich zonder salontafel terwijl ik denk dat het zo vol wordt met...

Dit lelijke geval
Verven is Geen optie! Hij moet er gewoon uit :X (En dan heb ik al twee van zulke dingen de deur uit gekregen de laatste weken :7 )

Maar door de hoekbank die we gekocht hebben past er eigenlijk geen kast met net zoveel opbergruimte naast maar de gehele ramenpartij heeft radiatoren en een draagbalk in het midden dus daar kan je ook niks zetten. Blijft over de plek waar de speelgoedkist staat en die kist dan toch voor de radiator.
Meer foto's staan op fb ;)

Ik vind dit behang wel wat trouwens
The way you rock'n'roll
pi_108762491
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja ach, als je het niet kunt lijden moet je het natuurlijk niet doen. Maar verder vind ik het echt heel fijn om spullen te kopen die ik mooi én knap gemaakt vind. Ik heb bijvoorbeeld een bijzettafeltje (Dutch design, tsjing tsjing, je hebt hem volgens mij voorbij zien komen) op het oog dat ik normaliter te duur zou vinden maar dat ik over een tijdje, als we het geld gespaard hebben, gewoon ga kopen. Bij de Ikea was zoiets 10x zo goedkoop geweest.
Dat herken ik ook wel, een half jaar geleden hebben we ook zo'n gave eettafel gekocht. Die viel qua prijs nog erg mee (was rond de 700 euro) maar elke dag ben ik er weer super blij mee O+ Een ovale van teakhout is het. En liever ook 1 mooi ding dan 3 net-niet dingen. Dus vandaar de halve inboedel in de verkoop en dan maar eens azen op die mooie bank!

Ik heb op pinterest inderdaad wat super gave tafeltjes voorbij zien komen, straks even spieken welke het is!

Oh en over de salontafel: Ik vind het ook fijner om gewoon een paar kleine krukjes als bijzettafeltjes te gebruiken, die zet je ook makkelijk opzij. En ik heb eens bij een winkel een soort houten matjes gekocht die je op de bank, bankleuning of poef kunt leggen en waar je dan spullen op kwijt kunt, ook extreem handig! Eens kijken of ik er een plaatje van kan vinden.
pi_108762710
Voor welke ruimte zoek je behang, DML?

En kun je niet iets van opbergruimte aan de muur hangen, boven de bank? Je kunt ook een hoofdeinde van de Ikea met opbergruimte achter de bank zetten:

pi_108762800
Voor de muur die je achter dat kastje ziet. Het komt dus achter de bank dat behang.

Dat hoofdbord vind ik niks sorry en bij lange na niet genoeg voor de zooi die in die 6 lades zit :@
The way you rock'n'roll
pi_108762959
Ah kijk:

Zulke dingen hebben we dus ook, die leggen we random op de bank of een poef. Eentje hebben we door midden gezaagd, hebben we twee kleinere. Erg handige dingen!

Zoiets vond ik ook nog net op google:

Twee krukjes erbij, et voila, geen salontafel meer nodig!
pi_108763002
Als zo'n hoofdeinde niet boven de bank uitsteekt kan het wel. Maar ik heb niet gekeken hoe hoog die is.
pi_108763027
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:15 schreef bl0emetjE het volgende:
Ah kijk:
[ afbeelding ]

Zulke dingen hebben we dus ook, die leggen we random op de bank of een poef. Eentje hebben we door midden gezaagd, hebben we twee kleinere. Erg handige dingen!

Zoiets vond ik ook nog net op google:
[ afbeelding ]

Twee krukjes erbij, et voila, geen salontafel meer nodig!
Ziet er handig uit! Zonder kinderen zou ik het zeker doen. Met kinderen durf ik het niet aan. Als er dan iets omvalt komt het op de bank. Zo ben ik dan ook wel weer. :+
pi_108763077
Dat blijft nooit liggen met een kind. Tenminste niet met de mijne :')
The way you rock'n'roll
pi_108763189
Whehe, kijk, daar kan ik dan meteen weer wat leren, niet handig met kinderen zulke dingen!

Nou ja, een bakje chips zo tussenin op de bank als je een film kijkt bijv.
  maandag 5 maart 2012 @ 22:21:54 #276
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_108763350
Ik breek ff in......hoe doen jullie dat zonder salontafel en bezoek of een verjaardag???? Misschien zijn onze verjaardagen ook wel uitzonderlijk (zon 30 man in huis) en dan kunnen we echt niet zonder salontafel om koffie, vlaai, chips en alles kwijt te kunnen.....

Als je nooit bezoek krijgt enzo snap ik het nog wel, maar dat lijkt me sterk toch
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_108763515
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:21 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik breek ff in......hoe doen jullie dat zonder salontafel en bezoek of een verjaardag???? Misschien zijn onze verjaardagen ook wel uitzonderlijk (zon 30 man in huis) en dan kunnen we echt niet zonder salontafel om koffie, vlaai, chips en alles kwijt te kunnen.....

Als je nooit bezoek krijgt enzo snap ik het nog wel, maar dat lijkt me sterk toch
Die vraag had ik eerder in dit topic al gesteld omdat Mr.DML dat net zo stelde ja :D
Hij is ook erg bezorgd over waar hij zijn voeten moet laten :')
Overigens waren we op de laatste verjaardag alleen maar bezig het bij de kleintjes weg te houden en moest het vooral hoog gezet worden allemaal :P
The way you rock'n'roll
pi_108763541
Nou, kleine bijzettafeltjes dus. En als we veel hapjes hebben, zetten we die op de eettafel. Heeft de visite meteen een reden om op te staan en ontstaat er niet zo'n suffe sfeer waarin iedereen zich op een stoel parkeert en er niet meer vanaf komt. :Y)
pi_108763605
Maar je hebt toch een hoekbank straks? Daar kan hij zijn benen toch op gooien?
pi_108763718
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:25 schreef Claudia_x het volgende:
Maar je hebt toch een hoekbank straks? Daar kan hij zijn benen toch op gooien?
Wie dacht je dat daar straks in die hoek zit? :+

En zijn benen erbij gooien gaat niet omdat de hoek de andere richting op is dan de tv dus dat zit wat rottig denk ik.
The way you rock'n'roll
pi_108763771
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mr.DML ziet het echt niet voor zich zonder salontafel terwijl ik denk dat het zo vol wordt met...

Dit lelijke geval [ afbeelding ]
Verven is Geen optie! Hij moet er gewoon uit :X (En dan heb ik al twee van zulke dingen de deur uit gekregen de laatste weken :7 )

Oeh ik vind het best een tof kastje! :o :D
Wat is de bovenste laag?
pi_108763789
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Wie dacht je dat daar straks in die hoek zit? :+
Daar hoef je niet voor in de hoek te zitten! Da's juist het voordeel van een hoekbank, dat je er allebei lekker op kunt hangen.

Als de hoek niet handig is, is het misschien een optie om de bank te draaien. Of je zet de tv anders. Niet zo rigide denken!
pi_108763918
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:28 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Oeh ik vind het best een tof kastje! :o :D
Wat is de bovenste laag?
Een los blad van marmer. We hebben een kleinere versie ook nog bij zijn ouders staan. Hebbuh? :7

Claudia, heb je onze tv kast gezien? Die wil ik op geen andere plek in de kamer. We zouden hooguit de bank kunnen draaien idd maar dat moet ik in het echt zien denk ik. Hij komt over twee weken dus to be continued.

En tot zo ver de topickaping. Sorry hoor :@
The way you rock'n'roll
pi_108763949
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Claudia, heb je onze tv kast gezien? Die wil ik op geen andere plek in de kamer. We zouden hooguit de bank kunnen draaien idd maar dat moet ik in het echt zien denk ik. Hij komt over twee weken dus to be continued.
Heb je een plattegrondje via Floorplanner?
pi_108763987
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Een los blad van marmer. We hebben een kleinere versie ook nog bij zijn ouders staan. Hebbuh? Kopuh? :7

pi_108764085
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heb je een plattegrondje via Floorplanner?
Ja moet ik hem hier neer gooien of Fb?

Goede wijziging idd :D Mr.DML kan er alleen afstand van doen als het doekoes oplevert :P
The way you rock'n'roll
pi_108764156
Hola, ik heb ineens een idee voor het vervangen van ons tv-kastje! En we hebben het al in huis! Morgen eens in de groep gooien.
pi_108764189
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ja moet ik hem hier neer gooien of Fb?

Goede wijziging idd :D Mr.DML kan er alleen afstand van doen als het doekoes oplevert :P
Gooi maar hier neer, hoor. Ik vind het leuk.
pi_108764210
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:35 schreef Claudia_x het volgende:
Hola, ik heb ineens een idee voor het vervangen van ons tv-kastje! En we hebben het al in huis! Morgen eens in de groep gooien.
Vertel vertel. Ik ben nog verbaasd dat jouw kinders dat kastje gewoon negeren :o
The way you rock'n'roll
  maandag 5 maart 2012 @ 22:36:29 #290
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_108764231
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:24 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, kleine bijzettafeltjes dus. En als we veel hapjes hebben, zetten we die op de eettafel. Heeft de visite meteen een reden om op te staan en ontstaat er niet zo'n suffe sfeer waarin iedereen zich op een stoel parkeert en er niet meer vanaf komt. :Y)
Hmm ja...dat is een optie, maar gaat hier waarschijnlijk niet lukken :P
Maar ik snap de reden van geen salontafel willen ook wel hoor....Zo zou ik mijn huis graag vol zetten met poefs en krukjes...maar ja zo onpraktisch :P

al merk ik dat ik al een stuk onpratischer probeer te denken/inrichten dan dat pap en mam doen/zouden doen
pi_108764257
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Vertel vertel. Ik ben nog verbaasd dat jouw kinders dat kastje gewoon negeren :o
Dat doen ze niet, hoor. Maar als ze aan de apparatuur gaan zitten dirigeer ik ze naar het speelgoed ernaast.
pi_108764296
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:36 schreef Tyler-Girl het volgende:

al merk ik dat ik al een stuk onpratischer probeer te denken/inrichten dan dat pap en mam doen/zouden doen
_O-
pi_108764404
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat doen ze niet, hoor. Maar als ze aan de apparatuur gaan zitten dirigeer ik ze naar het speelgoed ernaast.
En dat werkt zonder dramatische banaanpartijen en de hele rambam?

Ik ben nog een kneus met de floorplanner DUS...
Aan de rechterkant is allemaal raam met radiatoren er onder en twee balkondeuren. Dat witte is een draagbalk :+
The way you rock'n'roll
  maandag 5 maart 2012 @ 22:40:08 #294
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_108764461
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

_O-
Het begon al met dat ik een 4 persoonsbank wil ipv een 3 en een 2zits.....dus er is dan geen plaats naast de bank voor een bijzettafeltje. en een buffetkast met open vakjes ipv overal deurtjes enzo.....

en zo oud en bekrompen zijn mijn ouders niet eens:P
pi_108764531
Heel oude foto:

We hebben nog 3 keukenkastjes die ik op kan hangen, net iets boven de grond. Ik zou er dan denk ik één iets hoger hangen. En misschien zou ik ze niet strak tegen elkaar hangen.

Ik weet alleen niet of ik deze deurjes in de woonkamer wil, maar misschien kan ik daar iets op bedenken (plakplastic?).
pi_108764658
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

En dat werkt zonder dramatische banaanpartijen en de hele rambam?

Ik ben nog een kneus met de floorplanner DUS...
Aan de rechterkant is allemaal raam met radiatoren er onder en twee balkondeuren. Dat witte is een draagbalk :+
[ afbeelding ]
En waar staat de televisie? Onderin? Ohnee, dat was de kist van Puck. In de Besta-kast?
pi_108764685
Ik vind het wel een mooi idee eigenlijk Claudia :Y Hoewel dat rood idd ook niet echt mijn kleur zou zijn.

Ja de tv staat onderin die kast. Het is een mega geval uit de Besta serie van Ikea.

Niet editten als ik edit }:| :P
The way you rock'n'roll
pi_108764845
Oh, maar dan moet je de boel echt om gaan gooien! Zo zit je niet lekker voor de tv. Zijn er dingen heilig in de opstelling?

Je hebt best veel ruimte in het midden!
pi_108765071
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:46 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, maar dan moet je de boel echt om gaan gooien! Zo zit je niet lekker voor de tv. Zijn er dingen heilig in de opstelling?

Je hebt best veel ruimte in het midden!
Nou gezien het feit dat we willen verhuizen zou ik zeggen de tafel en de tv kast laten staan want dat scheelt een hoop gedoe met kabels en lampen verleggen/verhangen.

Ik vind het midden ook vrij leeg zo maar een salontafel zou op het kleed komen en het daar alleen maar voller maken vind ik persoonlijk. Ik dacht aan een poef/hocker of een stoel bij de draagbalk zoals we nu ook hebben. Er staat nu een chesterfield.

We zitten nu ook zo voor de tv al jaren :D
The way you rock'n'roll
pi_108765753
Ga je die Chesterfieldstoel wegdoen? Of heb je die al weggedaan?

Met de veranderingen die je al bedacht hebt wordt het echt veel beter! O+ En ruimte is juist fijn om te hebben. Je hebt de boel niet meteen vol te bouwen. :Y)
pi_108765841
Ik gooi 'em even dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')