Die tape is echt geweldig! Heb een paar rolletjes besteld en ben alvast begonnen met de kast hier. Geeft een leuk effect al zeg ik het zelf.quote:Op maandag 20 februari 2012 21:15 schreef bl0emetjE het volgende:
Ohh en ik kwam van de week nog een masking tape inspiratie plaatje tegen:
[ afbeelding ]
Leuk! Heb je al een bank op het oog?quote:Op maandag 20 februari 2012 21:15 schreef bl0emetjE het volgende:
Maar hier ook hoor, we hebben nu het idee opgevat om onze bank te gaan verkopen en een nieuwe bank te kopen. We hebben deze nu pas 2,5 jaar, destijds gekozen voor een donkere bank (ivm huisdieren). Inmiddels is het donkere ons tegen gaan staan, we willen heel graag een grijze bank (nu ook mogelijk, andere huisdieren). We hebben eerst overwogen om hoezen te fabriceren voor om onze huidige bank, maar de hoeveelheid werk en het geld dat erin gaat zitten is bij nader inzien erg aanzienlijk! Wanneer we onze bank verkopen + het geld optellen dat we in hoezen wilden steken, dan hebben we voor dat bedrag ook een hele nieuwe bank die naar onze zin is.
Haha, lief van je.quote:En dat allemaal met dank aan je geweldige inspiratie Claudia
Oh, gaaf! Kan ik daarmee de lelijke plekken op mijn kastje verbloemen.quote:Ohh en ik kwam van de week nog een masking tape inspiratie plaatje tegen:]
Ik ga je topic checken!quote:Op maandag 20 februari 2012 21:21 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Die tape is echt geweldig! Heb een paar rolletjes besteld en ben alvast begonnen met de kast hier. Geeft een leuk effect al zeg ik het zelf.
Daar ben ik ook bang voor. Onze eerste keuze is maandag, dinsdag en donderdag, onze tweede keuze maandag, woensdag en vrijdag. Maar ik heb wel gemerkt dat er over het algemeen meer mogelijkheden zijn in Noord. Onze favoriete school is bijvoorbeeld nieuw en dus zijn er nog volop plaatsen. En de opvang die er tegenover zit, zit waarschijnlijk niet bomvol.quote:Op maandag 20 februari 2012 21:29 schreef Stiemie het volgende:
Yup hier veel gedoe gehad met de bso. Vooral dinsdag en donderdag zijn gewoon bijna onmogelijk lijkt wel
Papierwinkel de Vlieger bij de Munt.quote:Op maandag 20 februari 2012 21:31 schreef Stiemie het volgende:
Waar koop je de masking tape in Amsterdam? Ik zie het overal online, maar ben het in de winkels nog niet echt tegengekomen
Wel zonnebloemolie? Dat is vaak het hoofdbestanddeel van slaolie.quote:Op maandag 20 februari 2012 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
Van omroep Max:
Maak een papje van een deel spiritus en een deel slaolie in een bakje en wrijf dat met een oude kurk op de vlekken of kringen. Laat het even intrekken en het hout ziet er uit als nieuw.
Beetje jammer dat we geen slaolie in huis hebben, laat staan oude kurk.
Oh, goeie! Hebben we vast wel. En spiritus ook. Probeer ik het wel met een oude doek in plaats van kurk.quote:Op maandag 20 februari 2012 22:16 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Wel zonnebloemolie? Dat is vaak het hoofdbestanddeel van slaolie.
Wil je even melden of het werkt? Ik heb ook watervlekken op mijn (grenen) tafel en ben te lui om het ding te schuren. Als zoiets helpt, wil ik dat wel proberen.quote:Op maandag 20 februari 2012 22:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, goeie! Hebben we vast wel. En spiritus ook. Probeer ik het wel met een oude doek in plaats van kurk.
Doe ik! Ik denk dat ik het morgen ga proberen, want dan is er rust in huis.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:59 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Wil je even melden of het werkt? Ik heb ook watervlekken op mijn (grenen) tafel en ben te lui om het ding te schuren. Als zoiets helpt, wil ik dat wel proberen.
Goede vraag. Best goed, geloof ik. Vooral met de keuken zijn we er enorm op vooruit gegaan. Ik hoef me niet meer in onmogelijke hoeken te wringen om een glas te pakken, bijvoorbeeld. We hebben veel en handige opbergruimte in de keuken. Ik ben ook erg blij met de quooker.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:40 schreef mrien het volgende:
Hoe bevalt het huis eigenlijk qua wooncomfort?
Ja! Sterker nog, ik vind het zelfs fijner dan douchen in onze oude douchecabine. We hebben nóg meer ruimte en nu kan ik makkelijker bij m'n handdoek.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:47 schreef Lienekien het volgende:
En het douchen in bad? Valt het mee?
En scheelt het bij jullie ook dat je niet meer van een warme cabine zo 'hoeps' in een koude badkamer stapt, om af te drogen?quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja! Sterker nog, ik vind het zelfs fijner dan douchen in onze oude douchecabine. We hebben nóg meer ruimte en nu kan ik makkelijker bij m'n handdoek.
Echt geen enkel probleem dus. Ik ben wel heel blij dat we niet voor het standaard bad hebben gekozen.
Voor 2 van je minpuntjes heb ik nog wel een opmerking naar aanleiding van ons eigen nieuwbouwhuis:quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Goede vraag. Best goed, geloof ik. Vooral met de keuken zijn we er enorm op vooruit gegaan. Ik hoef me niet meer in onmogelijke hoeken te wringen om een glas te pakken, bijvoorbeeld. We hebben veel en handige opbergruimte in de keuken. Ik ben ook erg blij met de quooker.
Verder lopen de gordijnen heerlijk. En de badkamer bevalt ook erg goed, met name het bad. Ook vind ik het fijn dat we nu zwevende toiletten hebben; dat maakt makkelijker schoon. En het is gewoon fijn om op de begane grond te wonen.
Wat dingen die wat kwaliteit/comfort betreft tegenvallen:
- de voordeur gaat stroef open
- sommige deuren maken iets te veel geluid als je ze dichtdoet
- het open- en dichtdoen van de ramen gaat wat stroef
- de lichtknoppen zijn van een baggerkwaliteit
- het afzuigding op zolder maakt zoveel lawaai dat we hem altijd uit hebben staan
- de auto staat niet meer overdekt en dus moet ik regelmatig krabben
Dat zijn de dingen die me nu te binnen schieten.
Ja, dat scheelt inderdaad ook heel erg!quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:53 schreef Candaasje het volgende:
[..]
En scheelt het bij jullie ook dat je niet meer van een warme cabine zo 'hoeps' in een koude badkamer stapt, om af te drogen?
Dat heb ik vaak als ik bij mijn vriend ben; die hebben een douchecabine en het temperatuurverschil is echt opmerkelijk. Wij zelf hebben thuis ook een douche in het bad, en dan kan de warmte zich meer/makkelijker verspreiden.
Ik ga de brief even opzoeken, als je me je mailadres geeft zal ik 'm inscannen en opsturen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben zeker geïnteresseerd in je brief, SV! Ik heb het lawaai indertijd trouwens nog aangestipt bij de aannemer. Er is zelfs gecontroleerd of het apparaat niet te veel lawaai maakte, maar het was volgens hen normaal. (Helaas hing het apparaat er nog niet toen we de inspectie hadden met iemand van Vereniging Eigen Huis erbij, dus we hebben hem niet om zijn mening kunnen vragen.)
We hebben overwogen om zelf een kast om dat ding te laten bouwen, maar er zit op het apparaat zelf een afzuigopening voor de zolderruimte. Die kunnen we dan toch niet zomaar afsluiten?
Zou je hem ook op een lager niveau in kunnen stellen?quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het geluid overdag ook niet acceptabel. Ik werk regelmatig op zolder bijvoorbeeld.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:42 schreef -Maartje- het volgende:
(Overigens: probleem met de gordijnen hebben wij ook, een beetje jammer dat ik er pas achter kwam hoe doorschijnend ze 's avonds zijn toen we er al een tijdje woonden. Ben nog steeds bang voor wat de buren gezien hebben in de tijd dat er nog geen schutting stond
.
Via de andere buurvrouw! Ze heeft hiervoor niet voor haar schoongemaakt maar wel een vriendin van haar. Laat maar weten als ik aan haar moet vragen of ze nog een gaatje heeft. (Ze schijnt vrij drukbezet te zijn.)quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:51 schreef loeszie het volgende:
Hoe komen jullie aan deze schoonmaakster?
Onze huidige schoonmaakster houdt er mee op dus we zijn op zoek naar een ander. Ik heb nog wel een nummer van een vriendin van haar dus dat ga ik nog proberen. Maar wie weet is die van jullie ook wat voor ons!
Ik zoek iemand die 2,5 uur per week komt voor 10 euro per uur.
Voor zover ik weer niet. Lijkt me wel iets voor General Chat.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:37 schreef Bleie het volgende:
Was dat Amsterdam Noord-topic er inmiddels al, eigenlijk?
Veel succes gewenst met de laatste werkzaamheden! Ik hoop dat de verhuizing voorspoedig gaat.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:02 schreef Lemijn het volgende:
Oh, over gordijnrailsen, wat voor type heb je? Wij hadden gisteren een discussie over zo'n rails die je op de muur schroeft vs. een stang.
Stad en streek toch?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Voor zover ik weer niet. Lijkt me wel iets voor General Chat.
ja wil je het vragen? Vraagt ze 10 euro per uur?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Via de andere buurvrouw! Ze heeft hiervoor niet voor haar schoongemaakt maar wel een vriendin van haar. Laat maar weten als ik aan haar moet vragen of ze nog een gaatje heeft. (Ze schijnt vrij drukbezet te zijn.)
Sinds ik in OUD post kom ik te weinig in andere delen van het forum, dat blijkt wel weer.quote:
Jep!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:43 schreef loeszie het volgende:
[..]
ja wil je het vragen? Vraagt ze 10 euro per uur?
Ja, dat viel mijn lief meteen op, dat jullie nog geen lampen hebben hangen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:50 schreef loeszie het volgende:
We hebben ook weer eea gedaan.
De kast laten schilderen tijdens onze vakantie http://instagr.am/p/HWoC2ygR-7/
Ik heb de bank anders neergezet en de hocker naar zolder gebracht. Nu is het raam vrij en en heb ik de legerkist tegen de zijkant van de bank gezet. Ziet er ook leuk uit!
Verder ga ik morgen nog een keertje kijken naar de buffetkast. Die heb ik een half jaar geleden gezien in een winkeltje en waar ik verliefd op ben geworden. Het schijnt toch een echte Pastoe te zijn dus het is dan best een koopje voor 325 euro. Toch hoop ik er nog wat vanaf te krijgen omdat hij al een tijdje in de winkel staat. Die kast komt dan in Milou haar kamer ipv die witte ikea expedit kast.
Lief gaat van het weekend dan toch eindelijk wat lampen ophangen in de gangen en de woonkamer. Het wordt wel wat
Ik heb zelfs overwogen om hem te kopen, maar ik wou er sowieso mee wachten tot je terug was van vakantie.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 20:00 schreef loeszie het volgende:
Ja het is zelfs een heuse kast[ afbeelding ] Hij past precies tegen de muur met de uiltjes.
Bij mij is zand zwaarder dan water en is 400 liter zand pak 'm beet 600kg zand.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 15:00 schreef densmee het volgende:
bij 30 cm hoogte ruim 400 liter
en dat is 250 kilo zand ongeveer
klopt niet op zitten lettenquote:Op zaterdag 25 februari 2012 15:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Bij mij is zand zwaarder dan water en is 400 liter zand pak 'm beet 600kg zand.
Wij hebben ook een schelpding (althans, de buren hebben er eenquote:Op zaterdag 25 februari 2012 20:12 schreef Bleie het volgende:
Dat klinkt als gedoe ja. Wij krijgen waarschijnlijk ook een zandbak (zo'n schelpding), maar als ik dit zo lees, weet ik niet of ik daar wel zin in heb... Al zal daar wel minder zand in gaan.
Oh, en ik heb een Noord-topic geopend in STA: Amsterdam Noord.
Ik heb werkelijk geen idee meerquote:Op zaterdag 25 februari 2012 20:30 schreef Claudia_x het volgende:
Hoeveel kg zit er in zo'n zak? Ik lag ergens dat ze bij de Gamma per 25 kg gaan en ik zou er een stuk of 10 in ieder geval ingooien, geloof ik. In onze zandbak dan, maar die lijkt me veel meer inhoud hebben dan een schelpending?
ja kijk, dan was dat het, bij hadden net een kleine discussie of het nou 1,95 per zak was of 2,95 per zak. Maar dan zal het waarschijnlijk dat eerste zijn geweest.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 20:32 schreef Claudia_x het volgende:
Oh kijk: 1,99 euro per zak van 25 kg.
Dat valt me ontzettend mee.
wat voor soort zoek je? hout, metaal, kunststof?quote:Op zaterdag 25 februari 2012 20:38 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, wie heeft een bankjestip? Ik zoek iets om voor het huis te zetten. Kan ik mezelf daar met iPad installeren als de koters in de zandbak spelen.
Zit 'ie niet lekker? Of vindt hij hem niet mooi (meer)?quote:Op zaterdag 25 februari 2012 20:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
wat voor soort zoek je? hout, metaal, kunststof?
mn pa heeft zo'n ding staan en hij wil er vanaf
[ afbeelding ]
zn vriendin vindt em niet mooiquote:Op zaterdag 25 februari 2012 20:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zit 'ie niet lekker? Of vindt hij hem niet mooi (meer)?
hehe ik vind het eh niet mijn smaakquote:Op zaterdag 25 februari 2012 20:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind die bank van je vader trouwens wel leuk, maar voor ons iets te modern. Dat wil zeggen, we hebben al zoveel modern.
De gamma rekent 120 euro/kuub. Je hovenier koopt voor 120 euro 10 kuub.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 20:30 schreef Claudia_x het volgende:
Hoeveel kg zit er in zo'n zak? Ik lag ergens dat ze bij de Gamma per 25 kg gaan en ik zou er een stuk of 10 in ieder geval ingooien, geloof ik. In onze zandbak dan, maar die lijkt me veel meer inhoud hebben dan een schelpending?
True, true.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:00 schreef sigme het volgende:
[..]
De gamma rekent 120 euro/kuub. Je hovenier koopt voor 120 euro 10 kuub.
ja zo heet dat ding geloof ik.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:03 schreef mefke79 het volgende:
mignonne, heeft hij een bubble club bank staan? Welke kleur? Ik zou em wel graag in de tuin zetten, maar wat claudia al zei: onbetaalbaar voorlopig. En om die reden zou ik em ook nooit voor het huis zetten, wel achter.
Claudia, rond pasen komen alle tuincentra en bouwmarkten vast met bankjes in de aanbieding! En sissyboy heeft mooie ijzeren, maar vast ook onbetaalbaar.
Wat heerlijk, dat je je tuin zo "binnen" hebt, door zoveel glasquote:Op zaterdag 25 februari 2012 20:15 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan vermaakt zich trouwens prima in de tuin, nu al.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben Wickie dan wel niet, maar wij hebben ook zo'n zandbak en hebben er geloof 4 of 5 zakken ingegooid. Hij is niet helemaal vol, maar wel goed.speelbaar. althans vonden wij voor Floris goed genoegquote:Op zaterdag 25 februari 2012 20:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, wickie moet gewoon even advies komen geven.
Oh leuk! Deze vind ik zelfs nog leuker:quote:Op zondag 26 februari 2012 09:15 schreef Draadjes het volgende:
Ik kom ook even uit lurkstand om je te complimenteren met je mooie huis!![]()
Is zoiets niet wat voor in je voortuin? http://www.fermob.com/en/(...)urg/Bench-2-3-places
Oh, dat valt me ontzettend mee!quote:Op zondag 26 februari 2012 10:14 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ik ben Wickie dan wel niet, maar wij hebben ook zo'n zandbak en hebben er geloof 4 of 5 zakken ingegooid. Hij is niet helemaal vol, maar wel goed.speelbaar. althans vonden wij voor Floris goed genoeg
[ afbeelding ]
Is wel minder dan ik dachtmja lag genoeg naast steeds (en in huis
)
Ik heb haar al een pm gestuurd om te vragen of het topic niet toch open kan blijven.quote:Op zondag 26 februari 2012 10:29 schreef Bleie het volgende:
En we mogen kennelijk geen apart topic voor Noord, dus dan moeten we t algemene A'damtopic maar kapen...
Hoe hebben jullie die bank eigenlijk gemaakt?quote:Op zondag 26 februari 2012 13:50 schreef wickie het volgende:
Ik denk dat er bij ons ook ongeveer 5 à 6 zakken, maar dat moet ik aan onze tuinman vragen(broerlief).
En de kaarten in Lena's kamer, die staan ook bij Wies op haar kamertje
Wij hebben achter in de tuin een eigen gemaakte bank, die kostte echt bijna niks en was in een paar uurtjes gemaakt. Er passen precies Ikea kussens op en zit heerlijk. Voorin in de tuin hebben we een klein bankje van de Praxis. Een model met een dieper zitvlak, zit wat luxer.
Ik wil nog heel veel zeggen maar ik weet het niet meer
Oja en een rondscharrelende Ivan
Oh wat leuk. Ik wil zoiets met (nep)opgezette vogeltjes, denk ik. Ik ga er eens op zitten broeden.quote:Op zondag 26 februari 2012 16:36 schreef Claudia_x het volgende:
Vijf Fok!-sters (oeke, wickie, mignonne, miss_sly en Twinkly) hebben ze voor Lena gemaakt toen ze net geboren was. De tak komt uit de tuin van oeke.
[ afbeelding ]
Ik ben wel eens tutorials tegengekomen waarin uitgelegd werd hoe je die zelf kunt maken. Maar ik ben niet handig en zou me er niet eens aan durven wagen.
Als je je in OUD durft te wagen zou je er eens naar kunnen vragen in het kinderkamertopic. Ik meen het principe eerder tegen te zijn gekomen. Er worden in kinderkamers vaak vogelhuisjes opgehangen met bijbehorende vogels.quote:Op zondag 26 februari 2012 16:40 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Oh wat leuk. Ik wil zoiets met (nep)opgezette vogeltjes, denk ik. Ik ga er eens op zitten broeden.
Nee ik wil nooit ook maar iets zelf maken!quote:Op zondag 26 februari 2012 16:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als je je in OUD durft te wagen zou je er eens naar kunnen vragen in het kinderkamertopic. Ik meen het principe eerder tegen te zijn gekomen. Er worden in kinderkamers vaak vogelhuisjes opgehangen met bijbehorende vogels.
Dit lijkt misschien ook wel op wat je zoekt?
[ afbeelding ]
Of wil je het graag zelf maken?
Welnee. Sommige van mijn beste vrienden zijn bewust kinderlozen.quote:Op zondag 26 februari 2012 17:03 schreef Duderinnetje het volgende:
Dank voor je linkjes. Ik waag me heus in OUD hoor, al vond jij bewust kinderlozen ietwat betreurenswaardig, begreep ik. Ik ben groot fan van OUD, vanwege de leuke ideeën.![]()
quote:Op zondag 26 februari 2012 17:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welnee. Sommige van mijn beste vrienden zijn bewust kinderlozen.
Dat maakt wel heel veel gemis goed.quote:Op zondag 26 februari 2012 17:16 schreef Claudia_x het volgende:
Ik schreef er wel bij dat ik me er heel erg voor schaamde, hè.
goed opletten bij grofvuil of marktplaats!quote:Op zondag 26 februari 2012 13:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh leuk! Deze vind ik zelfs nog leuker:
[ afbeelding ]
Lekker vrolijk. Maar ik heb het idee dat ik een tweedehands bankje erg leuk zou vinden en dat beits ik dan wel. Ik wil dan wel een echt heel goedkoop exemplaar.
Ikea heeft inderdaad buitenmeubelsquote:Op maandag 27 februari 2012 14:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, ik zag gister ineens dat de Ikea tuinmeubels heeft!
Beetje jammer dat ik ze lelijk vind.
Ik heb geen ideequote:Op maandag 27 februari 2012 19:49 schreef Claudia_x het volgende:
Nog in de aanbieding ook! Hmm. Zou hij stevig zijn en lekker zitten?
Ja, zo'n bankje is een heel goede optie! Ik kom ze best veel tegen en ze zijn heel betaalbaar.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:17 schreef lady-wrb het volgende:
en een gewone parkbank? daar zitten geen krullen aan.
zoiets bedoel ik http://link.marktplaats.nl/533651522
wel even door het houtrot heenkijken
Eten jullie niet buiten?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 22:03 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hoewel ik het juist niet heb zou ik toch voor de bank gaan denk ik.
Oh, goed om te weten van dat lekken! En dat schuren moet je ook elk jaar doen?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 22:03 schreef mefke79 het volgende:
O het beitsen is trouwens niet eens het probleem, het schuren wel. En als het in de olie staat, dan lekt het weer op de stoep, geeft lelijke vlekken die niet verdwijnen, zelfs niet na 5 jaar![]()
Jawel, bijna altijd! Alleen als er te veel vliegen of westen zitten niet. Daar zou ik nog wel een gouden tip voor willen.quote:
een adirondack chairquote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
Even algemeen advies inwinnen. We zitten heel erg te twijfelen over het soort meubilair voor in de achtertuin. Ik denk dat ik het het allerbelangrijkst vind om er te kunnen relaxen, hangen en liggen en wil daarom een hoekbank/lounge set. Maar het is natuurlijk ook wel fijn om juist een eettafel in de tuin te hebben en er met de kinderen aan te kunnen zitten. Maarja, daar heb je meubels met een heel ander soort 'zit' voor nodig. En de stoelen die je naar achter kunt klappen zijn in de regel zo lelijk.
Wat zouden jullie kiezen?
Welke heb je op het oog?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 22:06 schreef Brighteyes het volgende:
En nu wil ik achterin de tuin een loungebank of zoiets als die leuke hoekbank van Ikea.
Die ene die hier eerder ook gepost is, met die licht achteroverbuigende houten rugleuningen, met dat hoekstuk erin.quote:
Wat een énig huisquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:12 schreef loeszie het volgende:
Kast in Milou haar kamer. Dat witte kastje moet nog worden opgehangen.
[ afbeelding ]
Ze hadden bij ons de ramen al allemaal vervangen. Of hadden jullie ze nóg een keer laten vervangen?quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:53 schreef loeszie het volgende:
Vanmorgen kwamen ze de laatste ramen vervangen. We hebben het bouwdepot vastgehouden tot ze dat gedaan hadden. We vonden de krassen dus niet acceptabel. En jullie?
Er waren bij ons 2 ramen die ze zogenaamd 'binnen' de norm vonden qua krassen. Dat dat accepteerden we niet.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze hadden bij ons de ramen al allemaal vervangen. Of hadden jullie ze nóg een keer laten vervangen?
Oh, dat hadden we niet. Bij ons waren alle ramen afgekeurd. Geloof ik. Pin me er niet op vast.quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:11 schreef loeszie het volgende:
[..]
Er waren bij ons 2 ramen die ze zogenaamd 'binnen' de norm vonden qua krassen. Dat dat accepteerden we niet.
Mijn huis zou er zo uitzien als ik alleenstaand was.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:52 schreef mefke79 het volgende:
O Loeszie ik ben jaloers op je kast op de kamer van Milou en die in je woonkamer. Net als het boompjesbehang![]()
Je hebt gewoon een heel tof huis!
Onze hal is ook niet zo ruim, helaas. Onze duowagen staat bijvoorbeeld in de berging. Als het echt zou moeten zou hij wel opgeklapt in de hal kunnen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:57 schreef Vlindur het volgende:
Ik ben zo jaloers op jullie haldie van ons is zo krap
En maar 5 euro bezorgkosten. Vind hem zelf ook wel erg leuk voor de voortuin!quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:11 schreef Claudia_x het volgende:
Dat tuinbankje lijkt identiek aan een bankje bij de Wehkamp. Hier staat bij dat het hardhout is. Kan dat, voor zo weinig geld?
Oh, dat ziet er tamelijk ideaal uit voor momenten waarop we goed in de tuin willen kunnen eten!quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:11 schreef sigme het volgende:
Als je graag een opklapbare tafel wil zou je ook zo iets kunnen zoeken:
[ afbeelding ]
Dat is een biertafel-set, in elk geval te koop bij de Hornbach.
Ik vind de giraffe heel geslaagd!quote:Op vrijdag 2 maart 2012 17:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het behangbeest maar eens uit de berging gehaald. De eettafel heb ik als behangtafel gebruikt:
[ afbeelding ]
Eindresultaat:
[ afbeelding ]
Een panorama van Ivans kamer:
[ afbeelding ]
Ik hoop morgen prenten voor op zijn kamer te ontvangen. Die heb ik zelf laten printen. Het zal me benieuwen of dat gelukt is. Ik weet nog niet precies waar en hoe ik die op wil hangen. De groene muur lijkt een logische plek.
Het is een schilderij van Pim Bronkhorst. Mijn schoonouders hebben het ooit gekocht en wij hebben het een paar jaar geleden gekregen. We vonden het allebei een tof ding. Mooie kleuren, enigmatisch beeld.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 20:55 schreef Pisces29 het volgende:
En ik vraag me af wat voor schilderij er bij de eettafel hangt, ik vind de kleuren geweldig.
Leuk!quote:Op vrijdag 2 maart 2012 17:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het behangbeest maar eens uit de berging gehaald. De eettafel heb ik als behangtafel gebruikt:
[ afbeelding ]
Eindresultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik hoop morgen prenten voor op zijn kamer te ontvangen. Die heb ik zelf laten printen. Het zal me benieuwen of dat gelukt is. Ik weet nog niet precies waar en hoe ik die op wil hangen. De groene muur lijkt een logische plek.
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 19:02 schreef sigme het volgende:
Ik vind het girafbeest juist wel speciaal leuk in combinatie met dat kleed, het heeft iets kubistisch, met een savanne in het horizontale vlak en de giraf op het verticale. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Interessante suggestie! Heb ik niet eens overwogen. Ik heb de kamer altijd héél rustig willen houden. Maar het zou inderdaad mooi staan. Ik houd het in m'n hoofd.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 19:46 schreef Cyan het volgende:
Ik denk dat een effen kleed mooier zal staan. Om de een of andere reden denk ik dan aan een warme kleur zoals bijvoorbeeld okergeel.
Dank! Ik denk dat het mooi in het totaalplaatje past. Het voegt kleur en warmte toe maar houdt het geheel toch rustig.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Interessante suggestie! Heb ik niet eens overwogen. Ik heb de kamer altijd héél rustig willen houden. Maar het zou inderdaad mooi staan. Ik houd het in m'n hoofd.
Leuk!!!quote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:32 schreef Claudia_x het volgende:
De prenten zijn gelukt!
[ afbeelding ]
Ben nu kooflijsten aan het plaatsen. Zal een foto plaatsen als het klaar is!quote:Op zondag 4 maart 2012 10:38 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je een foto van het geheel, BJDD? Ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet, het plafond een kleurtje! Leuk idee.
Dat ligt niet alleen aan jou, ik zag het ook zo!quote:Op zaterdag 3 maart 2012 19:02 schreef sigme het volgende:
Ik vind het girafbeest juist wel speciaal leuk in combinatie met dat kleed, het heeft iets kubistisch, met een savanne in het horizontale vlak en de giraf op het verticale. Maar dat zal wel aan mij liggen.
De prenten zijn mooi!
Had je geen zin een kwast te kopen voor de randen van het plafond?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 23:18 schreef BJDD het volgende:
[..]
Leuk!!!
Mooie kleuren!
Wij zijn iets opzichtiger te werk gegaan ( van de ikea, 2 stickervellen voor 1 roos ):
[ afbeelding ]
Hey wat grappig, doet me denken aan wat ons nichtje maakt http://www.dewinkelvanlea.nl/quote:Op vrijdag 2 maart 2012 17:18 schreef Claudia_x het volgende:
[ afbeelding ]
Eindresultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, paste niet binnen ons budget...quote:Op zondag 4 maart 2012 18:44 schreef Lkw het volgende:
[..]
Had je geen zin een kwast te kopen voor de randen van het plafond?
Ah, gelukkig maar! Anders is het behoorlijk zonde van alle inspanningen. Zo'n blommeke op het plafond is trouwens leuk. Onverwachte plek om het op te plakken, geinig.quote:Op zondag 4 maart 2012 21:29 schreef BJDD het volgende:
[..]
Nee, paste niet binnen ons budget...
( Er zitten nu kooflijsten tegenaan. dus de hoek plafond/ muur is verdwenen achter een lijst! )
De oude tuindorpen, Buiksloot, Kadoelen en de Nieuwendammer- en Schellingwouderdijk vind ik érg leuk aan Noord. Verder natuurlijk Landelijk Noord, ten noorden van de ring. Buikslotermeerplein is handig doch lelijk.quote:Op zondag 4 maart 2012 20:50 schreef Claudia_x het volgende:
Dankjewel, lief! Die krokodil, wat leuk zeg.
Ik heb vandaag voor het eerst sinds lange tijd zonder doel door Noord gelopen. Nou ja, het doel was om Lena aan het slapen te krijgen. Ik heb (her)ontdekt hoe leuk de buurt is:
[ afbeelding ]
In het park was er een en al gezelligheid; de nieuwe bar werd geopend:
[ afbeelding ]
Dit was het.quote:Op maandag 5 maart 2012 00:28 schreef Bleie het volgende:
Was Die tweede foto in de Noorderparkkamer? Daar zijn allerlei activiteiten in de zomer, al moet ik bekennen dat we er nog nooit heen zijn geweest...
Het verbaast me eigenlijk hoe gemakkelijk je de lelijke dingen kunt omzeilen. Zo hebben verschillende mensen me gewaarschuwd voor Floradorp, maar ik kom er nooit en merk er dus niks van. Als je er niets te zoeken hebt, maakt het geen deel uit van je dagelijks leven. Hiervoor woonde ik bij de Indische buurt; stiekem vond ik die buurt maar niks.quote:Op maandag 5 maart 2012 01:16 schreef Lkw het volgende:
[..]
De oude tuindorpen, Buiksloot, Kadoelen en de Nieuwendammer- en Schellingwouderdijk vind ik érg leuk aan Noord. Verder natuurlijk Landelijk Noord, ten noorden van de ring. Buikslotermeerplein is handig doch lelijk.
De rest van Noord vind ik in grote lijnen stiekem eigenlijk maar niks
suggesties? het kringlooptopic misschien?quote:Op maandag 5 maart 2012 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb donderdag de kinderen elders ondergebracht en ga in m'n uppie een dagje op speurtocht!Op het programma staan:
- Ikea
- Neef Louis
- kringloopwinkel
Kom maar door met suggesties in Amsterdam.
Ja gaaf is ie hequote:Op maandag 5 maart 2012 21:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, de houten pootjes! Geweldig!
[ afbeelding ]
Zijn je poezen krabbers? Zo niet, doen!
quote:Op maandag 5 maart 2012 21:47 schreef Claudia_x het volgende:
Weet je wat het is, je hebt altijd wel een goede reden om zo'n bank niet te kopen. De katten kunnen er een ongelukje op krijgen, een kind kan er een bord spaghetti overheen gooien, en als je kind het niet doet doet je lief het wel. Maar hey, het leven is te kort om alsmaar met een crappy bank opgescheept te zitten.
grijsquote:Op maandag 5 maart 2012 21:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zegt zij die mij een lichte bank afraadde
We hebben trouwens een grijze besteld![]()
Ja ach, als je het niet kunt lijden moet je het natuurlijk niet doen. Maar verder vind ik het echt heel fijn om spullen te kopen die ik mooi én knap gemaakt vind. Ik heb bijvoorbeeld een bijzettafeltje (Dutch design, tsjing tsjing, je hebt hem volgens mij voorbij zien komen) op het oog dat ik normaliter te duur zou vinden maar dat ik over een tijdje, als we het geld gespaard hebben, gewoon ga kopen. Bij de Ikea was zoiets 10x zo goedkoop geweest.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:54 schreef bl0emetjE het volgende:
Daarbij heb ik nog het een en ander aan inboedel in de verkoop gegooid, dus alles bij elkaar hebben we dan met een beetje mazzel al een groot gedeelte van de bank bij elkaar.
Heb ik nietquote:Op maandag 5 maart 2012 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, dat zou ik wel doen, een donkere kleur nemen.
Doe eens een foto, DML?
Dat herken ik ook wel, een half jaar geleden hebben we ook zo'n gave eettafel gekocht. Die viel qua prijs nog erg mee (was rond de 700 euro) maar elke dag ben ik er weer super blij meequote:Op maandag 5 maart 2012 21:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja ach, als je het niet kunt lijden moet je het natuurlijk niet doen. Maar verder vind ik het echt heel fijn om spullen te kopen die ik mooi én knap gemaakt vind. Ik heb bijvoorbeeld een bijzettafeltje (Dutch design, tsjing tsjing, je hebt hem volgens mij voorbij zien komen) op het oog dat ik normaliter te duur zou vinden maar dat ik over een tijdje, als we het geld gespaard hebben, gewoon ga kopen. Bij de Ikea was zoiets 10x zo goedkoop geweest.
Ziet er handig uit! Zonder kinderen zou ik het zeker doen. Met kinderen durf ik het niet aan. Als er dan iets omvalt komt het op de bank. Zo ben ik dan ook wel weer.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:15 schreef bl0emetjE het volgende:
Ah kijk:
[ afbeelding ]
Zulke dingen hebben we dus ook, die leggen we random op de bank of een poef. Eentje hebben we door midden gezaagd, hebben we twee kleinere. Erg handige dingen!
Zoiets vond ik ook nog net op google:
[ afbeelding ]
Twee krukjes erbij, et voila, geen salontafel meer nodig!
Die vraag had ik eerder in dit topic al gesteld omdat Mr.DML dat net zo stelde jaquote:Op maandag 5 maart 2012 22:21 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik breek ff in......hoe doen jullie dat zonder salontafel en bezoek of een verjaardag???? Misschien zijn onze verjaardagen ook wel uitzonderlijk (zon 30 man in huis) en dan kunnen we echt niet zonder salontafel om koffie, vlaai, chips en alles kwijt te kunnen.....
Als je nooit bezoek krijgt enzo snap ik het nog wel, maar dat lijkt me sterk toch
Wie dacht je dat daar straks in die hoek zit?quote:Op maandag 5 maart 2012 22:25 schreef Claudia_x het volgende:
Maar je hebt toch een hoekbank straks? Daar kan hij zijn benen toch op gooien?
Oeh ik vind het best een tof kastje!quote:Op maandag 5 maart 2012 22:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mr.DML ziet het echt niet voor zich zonder salontafel terwijl ik denk dat het zo vol wordt met...
Dit lelijke geval [ afbeelding ]
Verven is Geen optie! Hij moet er gewoon uit(En dan heb ik al twee van zulke dingen de deur uit gekregen de laatste weken
)
Daar hoef je niet voor in de hoek te zitten! Da's juist het voordeel van een hoekbank, dat je er allebei lekker op kunt hangen.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Wie dacht je dat daar straks in die hoek zit?
Een los blad van marmer. We hebben een kleinere versie ook nog bij zijn ouders staan. Hebbuh?quote:Op maandag 5 maart 2012 22:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oeh ik vind het best een tof kastje!![]()
Wat is de bovenste laag?
Heb je een plattegrondje via Floorplanner?quote:Op maandag 5 maart 2012 22:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Claudia, heb je onze tv kast gezien? Die wil ik op geen andere plek in de kamer. We zouden hooguit de bank kunnen draaien idd maar dat moet ik in het echt zien denk ik. Hij komt over twee weken dus to be continued.
quote:Op maandag 5 maart 2012 22:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Een los blad van marmer. We hebben een kleinere versie ook nog bij zijn ouders staan. Hebbuh? Kopuh?![]()
Ja moet ik hem hier neer gooien of Fb?quote:Op maandag 5 maart 2012 22:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je een plattegrondje via Floorplanner?
Gooi maar hier neer, hoor. Ik vind het leuk.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja moet ik hem hier neer gooien of Fb?
Goede wijziging iddMr.DML kan er alleen afstand van doen als het doekoes oplevert
Vertel vertel. Ik ben nog verbaasd dat jouw kinders dat kastje gewoon negerenquote:Op maandag 5 maart 2012 22:35 schreef Claudia_x het volgende:
Hola, ik heb ineens een idee voor het vervangen van ons tv-kastje! En we hebben het al in huis! Morgen eens in de groep gooien.
Hmm ja...dat is een optie, maar gaat hier waarschijnlijk niet lukkenquote:Op maandag 5 maart 2012 22:24 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, kleine bijzettafeltjes dus. En als we veel hapjes hebben, zetten we die op de eettafel. Heeft de visite meteen een reden om op te staan en ontstaat er niet zo'n suffe sfeer waarin iedereen zich op een stoel parkeert en er niet meer vanaf komt.
Dat doen ze niet, hoor. Maar als ze aan de apparatuur gaan zitten dirigeer ik ze naar het speelgoed ernaast.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Vertel vertel. Ik ben nog verbaasd dat jouw kinders dat kastje gewoon negeren
quote:Op maandag 5 maart 2012 22:36 schreef Tyler-Girl het volgende:
al merk ik dat ik al een stuk onpratischer probeer te denken/inrichten dan dat pap en mam doen/zouden doen
En dat werkt zonder dramatische banaanpartijen en de hele rambam?quote:Op maandag 5 maart 2012 22:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat doen ze niet, hoor. Maar als ze aan de apparatuur gaan zitten dirigeer ik ze naar het speelgoed ernaast.
Het begon al met dat ik een 4 persoonsbank wil ipv een 3 en een 2zits.....dus er is dan geen plaats naast de bank voor een bijzettafeltje. en een buffetkast met open vakjes ipv overal deurtjes enzo.....quote:
En waar staat de televisie? Onderin? Ohnee, dat was de kist van Puck. In de Besta-kast?quote:Op maandag 5 maart 2012 22:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
En dat werkt zonder dramatische banaanpartijen en de hele rambam?
Ik ben nog een kneus met de floorplanner DUS...
Aan de rechterkant is allemaal raam met radiatoren er onder en twee balkondeuren. Dat witte is een draagbalk![]()
[ afbeelding ]
Nou gezien het feit dat we willen verhuizen zou ik zeggen de tafel en de tv kast laten staan want dat scheelt een hoop gedoe met kabels en lampen verleggen/verhangen.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:46 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, maar dan moet je de boel echt om gaan gooien! Zo zit je niet lekker voor de tv. Zijn er dingen heilig in de opstelling?
Je hebt best veel ruimte in het midden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |