abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2012 @ 21:30:47 #151
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108518991
slecht hout en roest hoeft je natuurlijk niet tegen te houden :P

bankje toen ik m afgebedeld had

bankje een paar weken later
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2012 @ 21:33:59 #152
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108519168
je hebt een medestander hoor, groofsken *O*

ik heb drie van dergelijke bankjes, een parkbank en een schommelbank :@
pi_108520206
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:17 schreef lady-wrb het volgende:
en een gewone parkbank? daar zitten geen krullen aan.
zoiets bedoel ik http://link.marktplaats.nl/533651522
wel even door het houtrot heenkijken :P
Ja, zo'n bankje is een heel goede optie! Ik kom ze best veel tegen en ze zijn heel betaalbaar.

Mooie opknapper! O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108520238
Ze zitten ook zo heerlijk! In tegenstelling tot vele andere tuinbankjes. Deze welven met je mee!
pi_108520300
Even algemeen advies inwinnen. We zitten heel erg te twijfelen over het soort meubilair voor in de achtertuin. Ik denk dat ik het het allerbelangrijkst vind om er te kunnen relaxen, hangen en liggen en wil daarom een hoekbank/lounge set. Maar het is natuurlijk ook wel fijn om juist een eettafel in de tuin te hebben en er met de kinderen aan te kunnen zitten. Maarja, daar heb je meubels met een heel ander soort 'zit' voor nodig. En de stoelen die je naar achter kunt klappen zijn in de regel zo lelijk.

Wat zouden jullie kiezen?
pi_108520504
Claudia, wat ik je zeker niet aanraad zijn houten stoelen die niet van briljante kwaliteit zijn. Die moet je namelijk na 1 zomer schilderen en geloof me, dat is zo'n rotklus dat je het laat na de eerste keer en je dus drie zomers later de boel weg kan gooien. Investeer dan in echt goed hout of...koop gewoon toch plastic of aluminium. Wij hebben de houten stoelen de deur tuin uit gedaan en hebben nu aluminium. Licht, makkelijk op te ruimen in de winter en geen onderhoud. De houten tafel hebben we nog wel, die gaat nog wel een zomer of twee mee. We kopen gewoon weer een plastic kleed dat we er de hele zomer op gooien.

Daarnaast hebben we dan nog van die luie goedkope 'achterovergooistoelen'. Ik zal eens kijken of ik daar een plaatje van kan vinden.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_108520585
Ik vind beitsen niet zo erg om te doen!

Maar ik vraag me vooral af welke van de twee je het belangrijkst vind. Ik wil de tuin niet volgooien met meubels, dus we moeten een keuze maken.
pi_108520658
deze dus.

Ik zou altijd gaan voor een eettafel met stoelen. Maar wij eten dan ook eigenlijk altijd buiten als het maar een beetje weer is. En voor bij de bbq. En dan kan je de stoel zoals hierboven ook nog wel ergens in een hoekje kwijt. Je klapt em zo op en dan kan je em in de berging hangen (=redelijk plat pakketje)
pi_108520699
Hoewel ik het juist niet heb zou ik toch voor de bank gaan denk ik.
pi_108520716
Ja, gaat 'ie heel plat?
pi_108520722
O het beitsen is trouwens niet eens het probleem, het schuren wel. En als het in de olie staat, dan lekt het weer op de stoep, geeft lelijke vlekken die niet verdwijnen, zelfs niet na 5 jaar ;( }:|
pi_108520727
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:03 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hoewel ik het juist niet heb zou ik toch voor de bank gaan denk ik.
Eten jullie niet buiten?
pi_108520752
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:03 schreef mefke79 het volgende:
O het beitsen is trouwens niet eens het probleem, het schuren wel. En als het in de olie staat, dan lekt het weer op de stoep, geeft lelijke vlekken die niet verdwijnen, zelfs niet na 5 jaar ;( }:|
Oh, goed om te weten van dat lekken! En dat schuren moet je ook elk jaar doen?
pi_108520791
Had ik deze al laten zien? O+

Maarja, dat is geen hangbank.
pi_108520827
Ja gaat plat. Bovenkant klapt plat op onderkant en dan klap je de beugel nog in. Je kan ze zo zelfs aan de muur of het plafond van je berging kwijt. En ze zitten heerlijk, want je kan em dus in de achteruit gooien en dan lig je echt. En dat voor rond de 20 euro :) (wij moeten dit jaar een nieuwe, na 5 jaar buitenstaan is ie ingepikt door het konijn en is de bekleding wel op, dat is dan 4 euro afschrijving per jaar, daar doe ik het voor)
pi_108520892
Voor het beitsen moet je wel effe schuren ja. Als je nu goede teak koopt hoeft het niet, die spuit je met water af na de winter, die hoeven ook niet binnen. Maar al het andere hout is echt schilderen/schuren elk jaar, zeker met die heerlijk zomers en winters in Nederland.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 22:06:58 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108520912
Wij hebben een kleine vierkante Eettafel op ons voorterras bij het huis en als er meer mensen komen eten zetten we, via de openslaande deuren gewoon de grote eettafel buiten. :Y

En nu wil ik achterin de tuin een loungebank of zoiets als die leuke hoekbank van Ikea.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 28-02-2012 22:14:14 ]
pi_108520923
Of ook misschien juist niet....
pi_108520995
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Eten jullie niet buiten?
Jawel, bijna altijd! Alleen als er te veel vliegen of westen zitten niet. Daar zou ik nog wel een gouden tip voor willen.
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2012 @ 22:08:57 #170
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108521008
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
Even algemeen advies inwinnen. We zitten heel erg te twijfelen over het soort meubilair voor in de achtertuin. Ik denk dat ik het het allerbelangrijkst vind om er te kunnen relaxen, hangen en liggen en wil daarom een hoekbank/lounge set. Maar het is natuurlijk ook wel fijn om juist een eettafel in de tuin te hebben en er met de kinderen aan te kunnen zitten. Maarja, daar heb je meubels met een heel ander soort 'zit' voor nodig. En de stoelen die je naar achter kunt klappen zijn in de regel zo lelijk.

Wat zouden jullie kiezen?
een adirondack chair *O*
pi_108521045
Maar ik vind zo.n bank er zo heerlijk uitnodigend uitzien.
pi_108521190
Een steigerhouten bank klinkt mij toch wel ideaal in de oren. Die hoef je niet te beitsen en je kunt er als je er kussens op gooit volgens mij heerlijk op hangen. Maarja, het lijkt me gewoon zo'n gemiste kans om geen eettafel buiten te hebben.
pi_108521223
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:06 schreef Brighteyes het volgende:
En nu wil ik achterin de tuin een loungebank of zoiets als die leuke hoekbank van Ikea.
Welke heb je op het oog?
pi_108521228
Ik gebruik mijn ligstoelen dus om lekker te hangen. Of ik lig op een kleed op het gras (tussen het speelgoed en de nijnenkeutels, dat dan weer wel). O en eerlijk gezegd heb ik ook nog een ligbed en kan ik, in geval van 'nood', de strechter nog van zolder halen. Maar ja, mijn tuintje is net wat groter dan die van Claudia.
pi_108521258
Ik zou deze trouwens willen, zonder salontafel, denk ik. En met goede kussens, ook in de rug:

De kussens kun je in de bank gooien. Heel handig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')