Dat ze meer vrijheid hebben om zijn leven te beëindigen in stilte mocht het helemaal fout zitten?quote:Op zondag 19 februari 2012 18:52 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Maar we waren inderdaad aan het speculeren over wat dat nou wil zeggen dat ze pas aan het einde van de week meer kunnen zeggen...
Bah, blijft bizar dat hij dit misschien niet gaat overleven.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:56 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dat ze meer vrijheid hebben om zijn leven te beëindigen in stilte mocht het helemaal fout zitten?
Ja maar het gaat om een prins dus dat mag je eigenlijk niet zeggen.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:57 schreef timmmmm het volgende:
Zo zo, 19 topics alweer?
Maar het blijft toch een eigen schuld dikke bult verhaal?
want offpiste is offpiste en het staat bij voorbaat vast dat hij het zelf heeft veroorzaakt?quote:Op zondag 19 februari 2012 18:57 schreef timmmmm het volgende:
Zo zo, 19 topics alweer?
Maar het blijft toch een eigen schuld dikke bult verhaal?
Dat is inderdaad ook wel het gevoel dat ik er een beetje bij blijf houden...quote:Op zondag 19 februari 2012 18:56 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dat ze meer vrijheid hebben om zijn leven te beëindigen in stilte mocht het helemaal fout zitten?
Een gewaarschuwd mens telt voor twee en bovendien was hij niet goed voorzien van spul voor noodsituaties.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
want offpiste is offpiste en het staat bij voorbaat vast dat hij het zelf heeft veroorzaakt?
Ook als je een prins bent, moet je niet raar opkijken als je onder een lawine zit, als je toch buiten de piste gaat skiën nadat men een waarschuwing heeft afgegeven voor lawinegevaar buiten de piste.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:58 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Ja maar het gaat om een prins dus dat mag je eigenlijk niet zeggen.
Tuuk mag je het wel zeggen, je kunt jezelf alleen afvragen hoe relevant het nog is. Het zal niets aan de huidige situatie veranderen toch?quote:Op zondag 19 februari 2012 18:58 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
net zoals toen onze aanstaande koning jaaaren geleden zijn volvo total loss reed in Duitsland toen hij onderweg was naar Lech?quote:Op zondag 19 februari 2012 18:58 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Preciesquote:Op zondag 19 februari 2012 19:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ook als je een prins bent, moet je niet raar opkijken als je onder een lawine zit, als je toch buiten de piste gaat skiën nadat men een waarschuwing heeft afgegeven voor lawinegevaar buiten de piste.
En normaal vind ik het op zijn zachtst gezegd niet slim als je zo'n risico neemt, maar als pappa ben je dan helemaal oerdom. Dan moet je ook nog aan iets anders dan jezelf denken.
Maar zelfs dat in coma houden is dus niet bevestigd he... We doen alleen aannames hier aan de hand van standaard medische protocollen met een flink sausje speculatie erover..quote:Op zondag 19 februari 2012 19:01 schreef Re het volgende:
Ik zie het wel als iets hoopvol dat er nog genoeg reden is om hem in coma te laten, anders had het nu wel duidelijk geweest
Hij had een zender mee toch waarmee ze hem gevonden hebben...quote:Op zondag 19 februari 2012 19:01 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Een gewaarschuwd mens telt voor twee en bovendien was hij niet goed voorzien van spul voor noodsituaties.
Waarschuwing 4 wil zeggen, ga niet van de piste, als je dat dan toch doet, is het eigen schuld dikke bultquote:Op zondag 19 februari 2012 19:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
want offpiste is offpiste en het staat bij voorbaat vast dat hij het zelf heeft veroorzaakt?
Ligt eraan hoe lang de RVD de informatiecyclus gaat rekken en hoe de afloop is van dit ziektebed gok ik...quote:
volgens sommige sites droeg hij een helmquote:Op zondag 19 februari 2012 19:02 schreef Specularium het volgende:
Zou hij nou een helm op hebben gehad?
ik denk het nietquote:
Hij had een soort van airbags moeten hebben die onder sneeuw voor ruimte en zuurstof zorgen.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:03 schreef Re het volgende:
[..]
Hij had een zender mee toch waarmee ze hem gevonden hebben...
Volgens mij hebben ze hem alleen gevonden omdat die maat van hem zo'n gekke airbag omhad die hij af liet gaan. Maar dat weet ik niet zekerquote:Op zondag 19 februari 2012 19:03 schreef Re het volgende:
[..]
Maar mag je het daarom niet meer erg vinden voor de familie?quote:Op zondag 19 februari 2012 19:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waarschuwing 4 wil zeggen, ga niet van de piste, als je dat dan toch doet, is het eigen schuld dikke bult
Tsja, je moet toch iets. Ik ga er vanuit dat hij nog in coma ligt. Als het nu al een kasplantje had geweest is die dat ook over tig dagenquote:Op zondag 19 februari 2012 19:02 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Maar zelfs dat in coma houden is dus niet bevestigd he... We doen alleen aannames hier aan de hand van standaard medische protocollen met een flink sausje speculatie erover..
En ik hoop het niet. Niet voor hem, want wat ie heeft gedaan "was een beetje dom" (om met de woorden van Maxima te sprekenquote:
weten we officieel al waar het is gebeurd? een meter buiten de piste is ook al offpiste hequote:Op zondag 19 februari 2012 19:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ook als je een prins bent, moet je niet raar opkijken als je onder een lawine zit, als je toch buiten de piste gaat skiën nadat men een waarschuwing heeft afgegeven voor lawinegevaar buiten de piste.
En normaal vind ik het op zijn zachtst gezegd niet slim als je zo'n risico neemt, maar als pappa ben je dan helemaal oerdom. Dan moet je ook nog aan iets anders dan jezelf denken.
O, dat vind ik ook hoor, ik vind het heel erg voor de familie. Ik hoop ook dat hij het haalt. Maar heel veel medelijden met hem kan ik niet hebben, want hij doet het zichzelf aan.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:04 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Maar mag je het daarom niet meer erg vinden voor de familie?
Aan de filmpjes bij RTL Nieuws te zien was het echt offpiste, niet een meterquote:Op zondag 19 februari 2012 19:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
weten we officieel al waar het is gebeurd? een meter buiten de piste is ook al offpiste he
Ik denk dat de situatie gewoon echt heel ernstig is. De RVD houdt wel van positief uitleggen en dat heb ik ze hier nog niet één keer zien doen...quote:Op zondag 19 februari 2012 19:05 schreef Re het volgende:
[..]
Tsja, je moet toch iets. Ik ga er vanuit dat hij nog in coma ligt. Als het nu al een kasplantje had geweest is die dat ook over tig dagen
Wij begrijpen elkaar.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En ik hoop het niet. Niet voor hem, want wat ie heeft gedaan "was een beetje dom" (om met de woorden van Maxima te spreken), maar ik hoop het vooral voor z'n kinderen.
Dat is dan ook meteen het enige wat ie bijhad qua lawine-noodspullen.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:03 schreef Re het volgende:
[..]
Ook al zou ie een helm op hebben gehad, dan doet dat niks af aan dat ie 20 minuten zonder zuurstof gezeten zou hebben.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:02 schreef Specularium het volgende:
Zou hij nou een helm op hebben gehad?
het is altijd eigen schuld dikke bult en je hoort hem toch niet janken?quote:Op zondag 19 februari 2012 19:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waarschuwing 4 wil zeggen, ga niet van de piste, als je dat dan toch doet, is het eigen schuld dikke bult
Dan denken we toch hetzelfdequote:Op zondag 19 februari 2012 19:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
O, dat vind ik ook hoor, ik vind het heel erg voor de familie. Ik hoop ook dat hij het haalt. Maar heel veel medelijden met hem kan ik niet hebben, want hij doet het zichzelf aan.
Medelijden heb ik met zijn kindjes, daar denk ik nu vooral aan, dat die het straks misschien zonder pappa moeten doen. Had hij aan moeten denken voor hij tegen de officiele waarschuwingen en adviezen inging.
Heb ik ook al gezegd maar dat is volgens de users hier niet relevant.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou maarja, ik vind dit wel makkelijk gezegd. 't is hetzelfde als te hard rijden (en wie doet dat nou niet) en als hij zich met 140 om een boom vouwt zeggen: oerdom, moet je je maar aan de regels houden, zeker als je pappa bent moet je niet zulke risico's nemen. Of zeilen bij windkracht 6, want de boot kan wel eens omslaan en kun je verdrinken.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het is nu ook niet relevant meer... Het is gewoon stom om buiten de piste te skien met lawinegevaar. Daar valt niemand over... Het is echter wel gebeurd en hij betaald flink voor z'n stommiteit.. En de familie ook...quote:Op zondag 19 februari 2012 19:08 schreef Lauzi-1993 het volgende:
[..]
Heb ik ook al gezegd maar dat is volgens de users hier niet relevant.
quote:Op zondag 19 februari 2012 19:13 schreef Travel. het volgende:
Zooo, hoe laat is het fotomoment morgen?
Ze kunnen hem toch naar buiten rijden of voor het ziekenhuis doen?
Gaat niet door immers.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:13 schreef Travel. het volgende:
Je weet dat het fotomoment is afgelast?quote:Op zondag 19 februari 2012 19:13 schreef Travel. het volgende:
Of gewoon met sneeuw op de achtergrond, denken we Friso er wel onder...quote:Op zondag 19 februari 2012 19:13 schreef Travel. het volgende:
quote:Op zondag 19 februari 2012 19:14 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Of gewoon met sneeuw op de achtergrond, denken we Friso er wel onder...
quote:Op zondag 19 februari 2012 19:14 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Of gewoon met sneeuw op de achtergrond, denken we Friso er wel onder...
Hahahaha.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:13 schreef Travel. het volgende:
quote:19.15 uur: Koninklijke familie dankt voor steun
De koninklijke familie bedankt met een officieel communique via de Rijksvoorlichtingsdienst iedereen die steun heeft betuigd:
De Koninklijke Familie is zeer dankbaar en diep geroerd door alle steunbetuigingen en blijken van medeleven na het ski-ongeval van Prins Friso. Het is een grote steun voor hen in deze moeilijke tijd.
http://nos.nl/artikel/342674-live-prins-friso-in-ziekenhuis.html
Of gezellig met z'n allen aan t bed van Friso.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:13 schreef Travel. het volgende:
En dat vind ik dus echt belachelijk. Die koninklijke familie doet maar waar ze zelf zin in hebben. Het volk kijkt hier ieder jaar naar uit. Kunnen ze gewoon niet maken dit.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:14 schreef roos85 het volgende:
[..]
Je weet dat het fotomoment is afgelast?
Tja niets menselijker dan (ver)oordelen.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:10 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou maarja, ik vind dit wel makkelijk gezegd. 't is hetzelfde als te hard rijden (en wie doet dat nou niet) en als hij zich met 140 om een boom vouwt zeggen: oerdom, moet je je maar aan de regels houden, zeker als je pappa bent moet je niet zulke risico's nemen. Of zeilen bij windkracht 6, want de boot kan wel eens omslaan en kun je verdrinken.
Was het bedankje van WA gisteren niet genoeg?quote:Op zondag 19 februari 2012 19:17 schreef flugeltje het volgende:
Nou ze lezen hier mee hoor, het gevraagde bedankje is er...
[..]
Inderdaad, als de pers ze nu gaat lastig vallen dan is het hun eigen schuldquote:Op zondag 19 februari 2012 19:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
En dat vind ik dus echt belachelijk. Die koninklijke familie doet maar waar ze zelf zin in hebben. Het volk kijkt hier ieder jaar naar uit. Kunnen ze gewoon niet maken dit.
Voor mij wel, voor anderen blijkbaar niet getuige de discussie hier vanmiddagquote:Op zondag 19 februari 2012 19:19 schreef roos85 het volgende:
[..]
Was het bedankje van WA gisteren niet genoeg?
Nooit er van uit gaan dat omdat jij iets niet weet, niemand het weetquote:Op zondag 19 februari 2012 19:19 schreef gebrokenglas het volgende:
Praktisch niemand, behalve dan de leden van de Gooise Skivereniging Lech, had ooit van dat plaatsje gehoord, maar nu weet heel Nederland waar het ligt... Goed voor het toerisme volgend jaar.
Sjors en Sjimmie - De rampestampersquote:Op zondag 19 februari 2012 19:19 schreef gebrokenglas het volgende:
Praktisch niemand, behalve dan de leden van de Gooise Skivereniging Lech, had ooit van dat plaatsje gehoord, maar nu weet heel Nederland waar het ligt... Goed voor het toerisme volgend jaar.
Had het eigenlijk ook niet tegen jouquote:Op zondag 19 februari 2012 19:20 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Voor mij wel, voor anderen blijkbaar niet getuige de discussie hier vanmiddag
Ik zeg ook, bijna niemand.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Nooit er van uit gaan dat omdat jij iets niet weet, niemand het weet
De familie gaat al jaaaaren naar Lech en daar doen de media al net zo lang verslag van.
Dat nieuws dat van Friso dat ze aan het einde van de week misschien meer weten heb ik vanmiddag paar keer gehoord op tv tussen het schaatsen doorquote:Op zondag 19 februari 2012 18:56 schreef Arcee het volgende:
Dus zal de rest dat nieuws ook nog niet geweten hebben?
Het koninklijk huis komt er ook pas sinds eind jaren 50 ja...quote:Op zondag 19 februari 2012 19:19 schreef gebrokenglas het volgende:
In Blech.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:23 schreef zaans_boefje het volgende:
[ afbeelding ]
In het verhaal komen ze de koningin tegen op de ski-piste.....
Ook 'bijna niemand' zal niet het geval zijn. Als je boven de 15 bent weet je dat soort dingen gewoon.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:25 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik zeg ook, bijna niemand.
En al die verslagen van het Koninklijk huis, ik luister nooit naar dat soort verslagen, dus nee ik had nog nooit van Lech gehoord, of houd ik bij waar de Oranjes de hele tijd uithangen...
En skien doe ik niet.
Nou ik verbaasde me eerlijk gezegd ook over het feit hoe veel mensen er nog nooit van Friso gehoord hadden... Blijkbaar is mijn beeld van algemene ontwikkeling anders dan dat van anderen...quote:Op zondag 19 februari 2012 19:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Ook 'bijna niemand' zal niet het geval zijn. Als je boven de 15 bent weet je dat soort dingen gewoon.
Da's wel heel erg ja. Meteen inruilen voor al die mensen die hun inburgeringsexamen hebben doorstaan.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:28 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Nou ik verbaasde me eerlijk gezegd ook over het feit hoe veel mensen er nog nooit van Friso gehoord hadden... Blijkbaar is mijn beeld van algemene ontwikkeling anders dan dat van anderen...
Dat dus. Stukje algemene ontwikkelingquote:Op zondag 19 februari 2012 19:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Ook 'bijna niemand' zal niet het geval zijn. Als je boven de 15 bent weet je dat soort dingen gewoon.
Ze worden nu al lastig gevallen. Dat pers moment zou er voor gezorgd hebben dat ze de rest van de vakantie niet gefotografeerd zouden worden. Nu is elke stap buiten het hotel nieuwswaardig.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Inderdaad, als de pers ze nu gaat lastig vallen dan is het hun eigen schuld
Hij heeft al kinderen..quote:Op zondag 19 februari 2012 19:33 schreef Madame_Paon het volgende:
Zelfs ik wist dat de koninklijke familie regelmatig naar Lech gaat, en ik ben niet eens een royaltykenner.
Maar als Prins Friso komt te overlijden, verdient hij eigenlijk wel een Darwin Award.
Nou, dit soort dingen gaat bij mij het ene oor in, en het andere weer uit.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja. Ik zie alleen niet wat dat ermee te maken heeft.quote:
Ergens verbaast het me ook weer niet.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:28 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Nou ik verbaasde me eerlijk gezegd ook over het feit hoe veel mensen er nog nooit van Friso gehoord hadden... Blijkbaar is mijn beeld van algemene ontwikkeling anders dan dat van anderen...
Ik vind het ook ernstig dat er volwassenen zijn die nog nooit van hem gehoord hadden.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:35 schreef zaans_boefje het volgende:
[..]
Ergens verbaast het me ook weer niet.
Vaderlands geschiedenis klinkt voor een hoop mensen saai in de oren.
Maar tja iedereen leest, of hoort, toch ergens wel iets.
Koninginnedag is hij er toch altijd bij met mabel?
En dan mabel-gate van peter de vries, het huwelijk zelf met Friso.....
Als je dat allemaal ontgaat, ben je of onder de 15, of je zit onder een steen.
Welke trauma-arts, die Eelco Dijkstra die gisteren alle zenders langs ging?quote:Op zondag 19 februari 2012 19:32 schreef roos85 het volgende:
Trauma arts vindt het statement niet echt positief, volgens hem zijn er complicaties en hebben ze daarom meer tijd nodig..
ja....Eelco Dykstraquote:Op zondag 19 februari 2012 19:39 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Welke trauma-arts, die Eelco Dijkstra die gisteren alle zenders langs ging?
Ja, ik gok dat we de 374 delen in deze reeks gaan halen.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:40 schreef kibo het volgende:
Kunnen er al ergens weddenschappen over de afloop afgesloten worden?
Zoals de site whenwillamydie.com, waar je kon voorspellen wanneer Amy Winehouse dood zou gaan?quote:Op zondag 19 februari 2012 19:40 schreef kibo het volgende:
Kunnen er al ergens weddenschappen over de afloop afgesloten worden?
Niet minder morbide dan al dat gekakel hierquote:Op zondag 19 februari 2012 19:40 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Zoals de site whenwillamydie.com, waar je kon voorspellen wanneer Amy Winehouse dood zou gaan?
Nogal morbide ...
Die man zou er goed aan doen gewoon z'n muil eens te houden, ipv z'n 15 minutes of fame uit te melken.quote:
Zeker niet minder nee.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:41 schreef kibo het volgende:
[..]
Niet minder morbide dan al dat gekakel hier
"De Darwin Award is een cynische "eer" die wordt gegeven aan mensen die "bijdragen" aan de menselijke evolutie door zichzelf op een spectaculair domme manier te laten verongelukken en dus de mogelijkheid om zichzelf voort te planten verliezen."quote:Op zondag 19 februari 2012 19:35 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ja. Ik zie alleen niet wat dat ermee te maken heeft.
Het was gewoon absoluut niet slim om off-piste te gaan, zeker niet met die hevige sneeuwval van de laatste tijd.
Dat had hij moeten weten.
Ja, wat dat betreft zou ik het logischer vinden als mensen niet weten wie Constantijn is.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:37 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik vind het ook ernstig dat er volwassenen zijn die nog nooit van hem gehoord hadden.
Na Mabelgate is dat helemaal bizar.
Dat is ontzettend veel in het nieuws geweest.
quote:Op zondag 19 februari 2012 19:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
"De Darwin Award is een cynische "eer" die wordt gegeven aan mensen die "bijdragen" aan de menselijke evolutie door zichzelf op een spectaculair domme manier te laten verongelukken en dus de mogelijkheid om zichzelf voort te planten verliezen."
Hij heeft zich al voortgeplant dus het telt niet meer
Laatste nieuws van RTL-verslaggeverquote:@koenderegt
We begrijpen dat Prins Friso zometeen, rond kwart over negen, bezoek krijgt van Prins Willem Alexander en zijn vrouw Prinses Mabel.
Kijk, dit vind ik nou fijn om te lezen. Gewoon fijn.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:17 schreef flugeltje het volgende:
Nou ze lezen hier mee hoor, het gevraagde bedankje is er...
[..]
En Rutte gaat gewoon op wintersport vakantiequote:Op zondag 19 februari 2012 19:57 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Laatste nieuws van RTL-verslaggever
Maakt toch niet uit? Als het echt nodig zou zijn komt ie wel terug.quote:Op zondag 19 februari 2012 20:00 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
En Rutte gaat gewoon op wintersport vakantie
http://nos.nl/artikel/342918-rutte-alsnog-op-wintersport.html
Als de familie zelf nog gaat skiën, mag hij het ook hoor.quote:Op zondag 19 februari 2012 20:00 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
WA heeft gisteren al zijn dank uitgesproken, of was dat niet voldoende?quote:Op zondag 19 februari 2012 19:59 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Kijk, dit vind ik nou fijn om te lezen. Gewoon fijn.
Je snapt 't niet hé....quote:Op zondag 19 februari 2012 20:02 schreef roos85 het volgende:
[..]
WA heeft gisteren al zijn dank uitgesproken, of was dat niet voldoende?
Net als toen de euro om dreigde te flikkeren zeker...quote:Op zondag 19 februari 2012 20:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit? Als het echt nodig zou zijn komt ie wel terug.
Nee Roos, doe ik echt niet meer.quote:Op zondag 19 februari 2012 20:07 schreef roos85 het volgende:
[..]
Wat snap ik niet dan? leg eens uit wat er mis is met het wat WA gisteren heeft gezegd..
Het zijn gravinnen, officieel.quote:Op zondag 19 februari 2012 20:08 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Waarom noemen ze op het journaal de twee dochters van Johan Friso prinsessen? Doen ze tegenwoordig geen onderzoek meer bij de NOS?
O ik weet het al, Boca voelde zich afgepoeierd door WAquote:Op zondag 19 februari 2012 20:07 schreef roos85 het volgende:
[..]
Wat snap ik niet dan? leg eens uit wat er mis is met het wat WA gisteren heeft gezegd..
Zelfs onofficieel zijn het gravinnen.quote:
Nou, ik moet zeggen *kijkt naar d'r nagels*: het is een leuke humorvolle vent.quote:Op zondag 19 februari 2012 20:10 schreef kwiwi het volgende:
[..]
O ik weet het al, Boca voelde zich afgepoeierd door WA
Veel tijd zullen ze niet krijgen om er bij stil te staan. In tegenstelling tot wat sommigen hier (niet jij hoorquote:Op zondag 19 februari 2012 20:10 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar hoe dan ook: in het beste geval komt Friso hier toch nog gezond uit. Maar hij zal toch wel moeten revalideren denk ik. En dan krijg je als dierbare ook alsnog de terugslag van die afgrijselijke dagen. Dit zal voor alle betrokkenen nog lang duren.
Oh had Bea een verklaring moeten voorlezen?quote:Op zondag 19 februari 2012 20:10 schreef kwiwi het volgende:
[..]
In zo'n bizarre situatie als deze, nét nog na het ongeluk, dan ga je dóór, maar vraag niet hoe. Zolang de spanning er nog is over zijn situatie, zal de stress blijven. Maar verandert de situatie, dan krijg je als dierbare ook nog eens de nasleep van alles. Dit hakt er zó in.quote:Op zondag 19 februari 2012 20:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Veel tijd zullen ze niet krijgen om er bij stil te staan.
quote:20.15 uur: "Laat prinsesjes met rust"
Verslaggever Marieke de Vries meldt in het achtuurjournaal dat de fotografen en cameramensen vriendelijk is verzocht om vanaf morgen de kinderen van prins Friso met rust te laten. De afgelopen dagen gingen ze naar de ski-school en werden daar veelvuldig gefilmd en gefotografeerd.
Reken maar dat de familie bedolven wordt onder de post van oprecht betrokken en meelevende Nederlanders.quote:Op zondag 19 februari 2012 20:11 schreef roos85 het volgende:
[..]
Oh had Bea een verklaring moeten voorlezen?![]()
Schandalig. We willen op de hoogte gehouden worden maar we hoeven toch niet te weten of de kinderen huilen op de piste?quote:
Misschien kunnen ze ook tegelijk de gravinnen met rust laten.quote:
Het verhaal gaat dat Friso niet genoeg had getankt van te voren. Hij wist niet hoe het moest.quote:Op zondag 19 februari 2012 20:10 schreef kwiwi het volgende:
[..]
alstie slim is gaat ie naar Lechquote:Op zondag 19 februari 2012 20:00 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ja, ik weet het: in dit Tetter/Fakeboek-tijdperk is een briefje schrijven een enorrrrrrme opgave. Maar doe eens gek en stuur gewoon wat.quote:
Nee echt niet... Je moet ze juist afleiden , zolang ze niet off-piste gaan is er niets mis meequote:Op zondag 19 februari 2012 21:06 schreef Caland het volgende:
Las trouwens dat die kinderen van Friso vandaag gewoon hebben geskied? Best luguber lijkt me dat.
Daar is al een hele discussie over gevoerdquote:Op zondag 19 februari 2012 21:06 schreef Caland het volgende:
Las trouwens dat die kinderen van Friso vandaag gewoon hebben geskied? Best luguber lijkt me dat.
Ah gelukkigquote:Op zondag 19 februari 2012 21:05 schreef Jojoke het volgende:
[ afbeelding ]
Onderweg naar het ziekenhuis, inclusief hoed.
Ja, dat snap ik ook wel. Maar het skieën lijkt me nogal raar als je pa ligt dood te gaan door een ongeluk tijdens dat skieënquote:Op zondag 19 februari 2012 21:08 schreef roos85 het volgende:
[..]
Daar is al een hele discussie over gevoerd
Die kinderen hebben er niks aan om een hele dag een kamertje te zitten kniezen..
Dat wordt schrikken mocht ie wakker worden...quote:Op zondag 19 februari 2012 21:05 schreef Jojoke het volgende:
[ afbeelding ]
Onderweg naar het ziekenhuis, inclusief hoed.
Zouden die kinderen dat besef wel hebben vraag ik me af...quote:Op zondag 19 februari 2012 21:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook wel. Maar het skieën lijkt me nogal raar als je pa ligt dood te gaan door een ongeluk tijdens dat skieën
Ik heb het even opgezocht: Ze zijn 6 en 5 jaar oud. Ik denk dat ze amper begrijpen wat er aan de hand is eigenlijk.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:14 schreef Starlie het volgende:
[..]
Zouden die kinderen dat besef wel hebben vraag ik me af...
Je wil ze bedelven onder een lawine aan post?quote:Op zondag 19 februari 2012 20:59 schreef Boca_Raton het volgende:
Kom mensen, wie heeft er tijd om een briefje te sturen? De mijne is net af. Dat zal een enorme steun zijn!
Paleis Noordeinde
Postbus 30412
2500 GK Den Haag
Heet hun hotel niet Gasthof Post...?quote:Op zondag 19 februari 2012 21:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je wil ze bedelven onder een lawine aan post?
Thermosfles ofzo.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
Wat is dat blauwe ding in haar hand?
Sporten helpt je je hoofd leeg te maken. Ik kan me 100% voorstellen dat de familie toch nog een beetje gaat wintersporten voor de afleiding. 24 uur per dag zitten kniezen schiet je niks mee op.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:10 schreef Caland het volgende:
Ja, dat snap ik ook wel. Maar het skieën lijkt me nogal raar als je pa ligt dood te gaan door een ongeluk tijdens dat skieën
Voor een bakkie koffie onderwegquote:
Gek he?quote:Op zondag 19 februari 2012 21:29 schreef Deisyy het volgende:
Mabel gaat er met de dag slechter uit zien.
Ja ze ziet er echt slecht uitquote:Op zondag 19 februari 2012 21:29 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Mabel gaat er met de dag slechter uit zien.
Ik zie het in haar mond, vooral in de beelden die ik vanavond op tv zag, toen ze met Beatrix uit of naar het ziekenhuis ging. Een verwrongen verdrietig gezicht.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:41 schreef 22 het volgende:
Ik zie ook niet zoveel verschil tussen de foto's van Mabel de afgelopen dagen eigenlijk.
In d'r houding wel, vond ik (bij de bewegende beelden vanmorgen)... eerst leek zij de steunpilaar te zijn, nu steunde Bea haar....... als er écht zoveel onzekerheid is en ze dus geen tijd aan het kopen zijn met deze verklaringen, hoop ik maar dat ze snel die zekerheid hebben. Leven tussen hoop en vreesquote:Op zondag 19 februari 2012 21:41 schreef 22 het volgende:
Ik zie ook niet zoveel verschil tussen de foto's van Mabel de afgelopen dagen eigenlijk.
Het ''waarom'' is iedereen hier wel duidelijk hoor!quote:Op zondag 19 februari 2012 21:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
Oh god... gaan we nu speculeren waarom Mabel er wel of niet goed uitziet?
Het lijkt hier RTL Boulevard wel
En daarna gaan we een briefje schrijven.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nee hoor. Ik vroeg me af waaraan je kon zien dat ze er slechter uit zag en daarom de antwoorden.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ja... nouquote:Op zondag 19 februari 2012 21:50 schreef 22 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik vroeg me af waaraan je kon zien dat ze er slechter uit zag en daarom de antwoorden.![]()
Gelukkig zijn de andere delen allemaal informatief en inhoudelijk gebleven.
Moet dat?quote:Op zondag 19 februari 2012 21:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En daarna gaan we een briefje schrijven.
Heb jij hem al af?quote:Op zondag 19 februari 2012 21:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En daarna gaan we een briefje schrijven.
'Rotan'quote:Op zondag 19 februari 2012 21:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Volgens Johann Flemmings Bocan_Rotan wel!
Het klinkt vast heel stom, maar ik ga morgen een briefje schrijven. Vind het ongeluk verschrikkelijk en helemaal hoe dit is voor de familie. Als ik 50 ct moet betalen voor een steunbetuiging, so what. Ik vind het koningshuis wel aardig hoor, daar gaat het me niet om. Voor mijn gevoel hebben we het hier niet over de familie van de Koningin maar een familie die iets ergs meemaakt. Als het gebeurt in je eigen omgeving, of erger nog in je eigen familie dan worden steunbetuigingen op prijs gesteld, zoals vanavond ook aangegeven via de media. Kleine moeite imo..quote:Op zondag 19 februari 2012 20:59 schreef Boca_Raton het volgende:
Kom mensen, wie heeft er tijd om een briefje te sturen? De mijne is net af. Dat zal een enorme steun zijn!
Paleis Noordeinde
Postbus 30412
2500 GK Den Haag
Nee, geen smoesjesquote:Op zondag 19 februari 2012 21:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Heb jij hem al af?
Ik heb een writers block geloof ik.
Als iedereen dat denkt dan ontvangen ze helemaal niks.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:59 schreef Greys het volgende:
Nou ja ik vind het echt een lief idee, maar de koningin krijgt duizenden en duizenden kaartjes en ik denk niet dat ze die te zien/lezen krijgt eerlijk gezegdDat wordt netjes door haar postmensen afgehandeld. Dus ik vind het niet zoveel zin hebben, maar da's persoonlijk
Natuurlijk. Zolang er maar geen liefdesverklaring in zit.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:00 schreef computergirl het volgende:
Mag het ook een kaartje aan WA zijn B_R?
Hoi Bea,quote:Op zondag 19 februari 2012 21:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Heb jij hem al af?
Schijnbaar krijgt iedereen antwoord, en zou het niet fijn zijn als je te horen krijgt dat duizenden mensen de moeite doen een brief/kaartje te sturen? Geen excuus dus Greysquote:Op zondag 19 februari 2012 21:59 schreef Greys het volgende:
Nou ja ik vind het echt een lief idee, maar de koningin krijgt duizenden en duizenden kaartjes en ik denk niet dat ze die te zien/lezen krijgt eerlijk gezegdDat wordt netjes door haar postmensen afgehandeld. Dus ik vind het niet zoveel zin hebben, maar da's persoonlijk
Dat dacht ik ook toen ik de post van Greys las, maar ik denk er wel hetzelfde over en gelukkig zijn er genoeg mensen die er anders over denkenquote:Op zondag 19 februari 2012 22:00 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als iedereen dat denkt dan ontvangen ze helemaal niks.
Je kunt ook een kleurplaat makenquote:Op zondag 19 februari 2012 21:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Heb jij hem al af?
Als er normale dingen opstaan, echt wel! Maar hoe stuur je zoiets op....?quote:Op zondag 19 februari 2012 22:06 schreef roos85 het volgende:
[..]
Kunnen we namens FOK! een paint maken?
Uitprinten en in een envelop proppen?quote:Op zondag 19 februari 2012 22:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als er normale dingen opstaan, echt wel! Maar hoe stuur je zoiets op....?
In het TV SC topic is een verjaardagskaartje voor Alberto Stegeman gemaakt..quote:Op zondag 19 februari 2012 22:08 schreef Boca_Raton het volgende:
Dit is toch al eens eerder gebeurd bij iemand die bekend was, niet lang geleden....?
Oh ik was al bijna een roos aan het painten...quote:Op zondag 19 februari 2012 22:08 schreef Greys het volgende:
Maar laten we maar niets namens FOK! doenNiet iedereen wil dat en staat daar achter.
Gewoon als je dat zelf wilt een kaartje sturen.
Lekker, ga je op wintersport?quote:Op zondag 19 februari 2012 22:11 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik had 't graag verzorgd maar ga morgenochtend met vakantie, dus die tijd heb ik écht niet.
Sven Kramer?quote:Op zondag 19 februari 2012 22:08 schreef Boca_Raton het volgende:
Dit is toch al eens eerder gebeurd bij iemand die bekend was, niet lang geleden....?
Ja dat is inderdaad ook het gedeelte in mijn post waar ik me op zou concentreren als ik jou wasquote:Op zondag 19 februari 2012 21:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
'Rotan'Ik ben niet van rotan, snuitje.
Ik heb een kaartje namens danny gestuurd, dat mag wel?quote:Op zondag 19 februari 2012 22:08 schreef Greys het volgende:
Maar laten we maar niets namens FOK! doenNiet iedereen wil dat en staat daar achter.
Gewoon als je dat zelf wilt een kaartje sturen.
Beste Bea,quote:Op zondag 19 februari 2012 21:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Heb jij hem al af?
quote:Op zondag 19 februari 2012 22:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Beste Bea, Lieve Koningin Beatrix
Kut voor je! Wat erg voor u!
Grtz Sterkte!
Swetseneggert. De Zwets©
Bronquote:Ook in Lech was er vandaag veel belangstelling voor de Oranjes, die er voor kozen om voor de kinderen zoveel mogelijk het gewone wintersportvakantieprogramma te volgen. Dit weekeinde was de enige gelegenheid Luana en Zaria, de dochtertjes van Friso en Mabel, om samen met hun neefje en nichtjes te gaan skiën. Ze moesten daarna naar huis in Londen, omdat hun schoolvakantie erop zat.
Dat lijkt me ook niet..quote:Op zondag 19 februari 2012 22:23 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Bron
De vakantie van de dochtertjes van Mabel en Friso zit er dus op, maar ik kan me toch niet voorstellen dat ze daadwerkelijk teruggaan naar Engeland.
Nee, als vader op het randje van de dood zweeft in Oostenrijk, dan zullen ze voorlopig gewoon onder de bescherming van de familie in Oostenrijk blijven.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:23 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Bron
De vakantie van de dochtertjes van Mabel en Friso zit er dus op, maar ik kan me toch niet voorstellen dat ze daadwerkelijk teruggaan naar Engeland.
Dat lijkt mij ook, beetje vreemd dan dat er geschreven wordt dat de meisjes terug naar Londen gaan.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:30 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Nee, als vader op het randje van de dood zweeft in Oostenrijk, dan zullen ze voorlopig gewoon onder de bescherming van de familie in Oostenrijk blijven.
goed lezen. Er staat 'moesten'quote:Op zondag 19 februari 2012 22:32 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook, beetje vreemd dan dat er geschreven wordt dat de meisjes terug naar Londen gaan.
Onderwijsinspecteurs hebben na Laura Dekker een nieuwe uitdaging gevonden? Vader op de IC? Niks mee te maken. naar school en de tafel van twee uit je hoofd leren.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:32 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook, beetje vreemd dan dat er geschreven wordt dat de meisjes terug naar Londen gaan.
Ik denk dat het gewoon stof isquote:Op zondag 19 februari 2012 22:36 schreef computergirl het volgende:
Hoe heet dat ook al weer, een looden jas?
Hij kan ook met hermelijnen mantel en kroon door Lech schreiden.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vind het wel wat hebben eigenlijk. Hij moet toch iets doen om er koninklijker uit te zien.
Oh maar dat ijs gaat altijd zo aan je mantel plakken he. Is geen beginnen aan om dat telkens schoon te maken.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:40 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Hij kan ook met hermelijnen mantel en kroon door Lech schreiden.
Dus was dit weekend niet de enige gelegenheid om samen met hun neefjes en nichtjes te skiën.quote:
De zoon van de koningin ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis, en jij gaat op vakantie?quote:Op zondag 19 februari 2012 22:11 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik had 't graag verzorgd maar ga morgenochtend met vakantie, dus die tijd heb ik écht niet.
Kasjmier.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:41 schreef computergirl het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaa, maar een speciaal soort wol Heeft een bepaalde naam maar kom er niet op
Zonder nieuws wel. Mét nieuws schieten we zeker door naar 200.quote:
Ze probeert haar schuldgevoel af te kopen met een briefje aan de koninginquote:Op zondag 19 februari 2012 22:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
De zoon van de koningin ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis, en jij gaat op vakantie?![]()
![]()
Wat een medeleven weer, als het je echt zo aan het hart ging dan annuleerde je je vakantie![]()
Als we achteraf moeten lezen dat je met Rutte op vakantie was dan krijg je strafpunten wegens het niet verstrekken van informatie
Hij zou ook gewoon zijn baard kunnen laten staan, dat helpt meestal ook.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vind het wel wat hebben eigenlijk. Hij moet toch iets doen om er koninklijker uit te zien.
Rutte gaat met zijn moeder op vakantiequote:Op zondag 19 februari 2012 22:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
De zoon van de koningin ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis, en jij gaat op vakantie?![]()
![]()
Wat een medeleven weer, als het je echt zo aan het hart ging dan annuleerde je je vakantie![]()
Als we achteraf moeten lezen dat je met Rutte op vakantie was dan krijg je strafpunten wegens het niet verstrekken van informatie
pfffff.. Als het ongeluk niet was gebeurd hadden ze naar huis gemoeten. Nu niet meerquote:Op zondag 19 februari 2012 22:41 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dus was dit weekend niet de enige gelegenheid om samen met hun neefjes en nichtjes te skiën.
Nou dat wordt best sexyquote:Op zondag 19 februari 2012 22:44 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Hij zou ook gewoon zijn baard kunnen laten staan, dat helpt meestal ook.
Dat staat er ook niet, er staat dat het normale geplande programma afgewerkt is, en daarin zou dit weekend het enige weekend zijn dat de meisjes met hun nichtjes en neefje konden skiën, omdat ze daarna terug moesten naar school.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:32 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, daarom vind ik het een raar stukje tekst.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:45 schreef Ole het volgende:
[..]
pfffff.. Als het ongeluk niet was gebeurd hadden ze naar huis gemoeten. Nu niet meer
Oh ik heb een baard! Wil jij mijn prinsesje worden??quote:Op zondag 19 februari 2012 22:44 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Hij zou ook gewoon zijn baard kunnen laten staan, dat helpt meestal ook.
quote:Op zondag 19 februari 2012 22:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh ik heb een baard! Wil jij mijn prinsesje worden??
tnx dat heb ik nodigquote:Op zondag 19 februari 2012 22:49 schreef Strani het volgende:
[..]
Duidelijk, ik geef je nog wat bedenkttijd
Volgens mij is het deels een verklaring voor al die azijnpissers die niet begrijpen dat de kinderen gewoon gaan skiën.... er was dus duidelijk een planning over wat wanneer zou gebeuren, en de kans is best dat de kinderen die planning deels kenden, en die planning hebben ze dus gewoon vastgehouden.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:47 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, daarom vind ik het een raar stukje tekst.
Volgens mij is het iets wat Maximá heeft geïntroduceerd, misschien een Argentijns hoedje?quote:Op zondag 19 februari 2012 22:50 schreef Mula het volgende:
Is dit dezelfde hoed?
http://krant.telegraaf.nl(...)rland.alexander.html
Ik vind het maar een raar hoedje.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:52 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Volgens mij is het iets wat Maximá heeft geïntroduceerd, misschien een Argentijns hoedje?
Dank!quote:Op zondag 19 februari 2012 22:44 schreef quirigua het volgende:
die jas is van tyroler loden, heel duur spul van langharige wol, specialiteit in zuid duitsland en oostenrijk ;
Als het inderdaad een stukje voor azijnpissers is is meteen duidelijk waarom ik het verkeerd begrijpquote:Op zondag 19 februari 2012 22:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij is het deels een verklaring voor al die azijnpissers die niet begrijpen dat de kinderen gewoon gaan skiën.... er was dus duidelijk een planning over wat wanneer zou gebeuren, en de kans is best dat de kinderen die planning deels kenden, en die planning hebben ze dus gewoon vastgehouden.
Prima manier om zulke kleine kinderen in zo'n situatie nog een beetje bezig te houden, maar voor sommige mensen is het allemaal kennelijk te moeilijk dat ze niet met z'n allen op een zolderkamertje van het hotel gaan zitten huilen.
Nou ja, ze zijn eigenlijk in de kern allemaal hetzelfde....."Stabiel maar niet buiten levensgevaar"quote:
Britse toch?quote:Op zondag 19 februari 2012 22:55 schreef Jojoke het volgende:
Vallen de kinderen trouwens onder de Britse of Nederlandse leerplicht als ze Nederlands zijn, maar in Londen wonen?
En wat had je dan graag willen horen als ze behalve dat zelf eigenlijk ook nog niet veel meer weten?quote:Op zondag 19 februari 2012 22:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou ja, ze zijn eigenlijk in de kern allemaal hetzelfde....."Stabiel maar niet buiten levensgevaar"
Alsof de directeur lastig gaat doen als je pa op sterven ligt.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:55 schreef Jojoke het volgende:
Vallen de kinderen trouwens onder de Britse of Nederlandse leerplicht als ze Nederlands zijn, maar in Londen wonen?
Ah bedankt. Dat van Laura Dekker heb ik niet helemaal gevolgd.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:57 schreef Teslynd het volgende:
Leerplicht in het land waar je woont. Had je kunnen weten door miss Laura Dekker, die zich in Nederland uitgeschreven heeft.
Dat, plus dat ze gewoon alles wat ze weten in een bericht stoppen... of het in feite wel of niet interessant is dat Mabel en Friso vandaag of morgen naar huis zouden gaan maakt niet zoveel uit, ze weten het en dus moeten ze het publiceren, want dan hebben ze weer wat ruimte gevuld.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:54 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Als het inderdaad een stukje voor azijnpissers is is meteen duidelijk waarom ik het verkeerd begrijp
quote:Op zondag 19 februari 2012 23:01 schreef Teslynd het volgende:
Noch niet over een week, want eerst moet hij een week of drie zo gek als een ui zijn.
Uiteraard moet het medisch beleid maar op 1 ding gericht zijn: het belang van de patient en daarna de familie. Het volk heeft in deze weinig te willen.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
En wat had je dan graag willen horen als ze behalve dat zelf eigenlijk ook nog niet veel meer weten?
Of moet er maar voor de patiënt besloten worden dat zijn medische gegevens met het volk gedeeld worden?
Als hij in coma ligt en de familie besluit daartoe dan is dat een ding, als hij in coma gehouden wordt omdat dat beter is voor zijn genezing en ze nog hoop hebben dat het goed gaat komen dan zou het aardig voorbarig zijn als de familie voor hem zou besluiten dat zijn medische gegevens idd wel met de wereld gedeeld mogen worden, terwijl hij er over een week wellicht zelf over zou kunnen beslissen en dat mogelijk helemaal niet zou willen.
Lijkt er verdacht veel op. Toen Maxima thuiskwam met die pinata op dr hoofd zal Alex vast gedacht hebben 'Hey ik heb ook nog ergens een hoed.' Het ding opgezocht, stof er wat af, op zijn hoofd gezet. Maxima heeft iets gezegd als: 'Zek zonder dohllen, dat hoed staat joe best' en sindsdien heeft ie hem op.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:50 schreef Mula het volgende:
Is dit dezelfde hoed?
http://krant.telegraaf.nl(...)rland.alexander.html
En meer duidelijkheid, bijvoorbeeld over de behandelwijze, zou speculaties voorkomen hebben?quote:Op zondag 19 februari 2012 23:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Uiteraard moet het medisch beleid maar op 1 ding gericht zijn: het belang van de patient en daarna de familie. Het volk heeft in deze weinig te willen.
Maar het neemt niet weg dat de berichten weer wel kunnen leiden tot allerlei speculaties.
In beginsel wel...quote:Op zondag 19 februari 2012 23:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
En meer duidelijkheid, bijvoorbeeld over de behandelwijze, zou speculaties voorkomen hebben?
Het waren neurologen en intensivisten die natuurlijk wel weten wat het beleid is van interventie bij dergelijke trauma's. En ze gaven commentaar met de nodige reserves.quote:Ik denk dat het weinig uitmaakt, we hebben inmiddels al 2 dagen lang allerlei (zelfbenoemde) experts op TV en in de kranten gehad, en feit is dat we het niet weten, en in principe ook niet hoeven te weten.
Ik denk niet dat meer berichtgeving vanuit de koninklijke familie ook automatisch meer duidelijkheid zou hebben betekend, want ze hebben zelf ook nog geen duidelijkheid.
De moderne journalistiek.quote:Op zondag 19 februari 2012 23:11 schreef Caland het volgende:
Het is wel fascinerend om te zien de laatste dagen hoe de diverse media omgaan met het totale gebrek aan nieuws maar toch uitzendingen blijven vol lullen.
Stabiel: Hartslag en ademhaling zijn onder controle, evenals andere basisfuncties van het lichaam (bloeddruk, bloedwaarden, urine etc)quote:Op zondag 19 februari 2012 22:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
En wat had je dan graag willen horen als ze behalve dat zelf eigenlijk ook nog niet veel meer weten?
Of moet er maar voor de patiënt besloten worden dat zijn medische gegevens met het volk gedeeld worden?
Als hij in coma ligt en de familie besluit daartoe dan is dat een ding, als hij in coma gehouden wordt omdat dat beter is voor zijn genezing en ze nog hoop hebben dat het goed gaat komen dan zou het aardig voorbarig zijn als de familie voor hem zou besluiten dat zijn medische gegevens idd wel met de wereld gedeeld mogen worden, terwijl hij er over een week wellicht zelf over zou kunnen beslissen en dat mogelijk helemaal niet zou willen.
Protocollen, dit is de standaard behandelmethode.quote:Op zondag 19 februari 2012 23:36 schreef Leandra het volgende:
Met zoveel duidelijkheid stap je dus klakkeloos over zijn recht op privacy heen... zelfs als het gaat om zijn medische gegevens.
Omdat hij een kind van de koningin is?
Hoe koelen ze het lichaam eigenlijk af, want het lichaam zal in beginsel koste wat het kost weer op 37 graden willen komen....quote:Op zondag 19 februari 2012 23:34 schreef Poeke het volgende:
[..]
Stabiel: Hartslag en ademhaling zijn onder controle, evenals andere basisfuncties van het lichaam (bloeddruk, bloedwaarden, urine etc)
Levensgevaar in dit soort gevallen: Ze hebben geen idee wat er gaande is in zijn hoofd door het zuurstofgebrek. Zijn lichaam zal worden opgewarmd (als dit ter sprake is in dit geval, vooral gissen), de sedatie wordt afgebouwd. Tot 12 uur hierna is hij in principe nog onder invloed, pas na 12 uur kunnen ze zeggen dat de middelen voor sedatie geen werking meer hebben.
Nu zou hij uit zichzelf wakker moeten worden. Als dit gebeurd, gaan ze onderzoeken doen hoe hij wakker wordt. Reageert hij op pijnprikkels, heeft hij vrijwillig oogreflex, reageert hij op opdrachten ("knijp in mijn hand etc") Als hij niet wakker wordt gaan ze een EEG maken. (plakkertjes op hoofd) Hierbij meten ze de hersenactiviteit. Als dit laag blijkt te zijn kunnen ze nog een test doen om de doorbloeding in de hersenen te meten door middel van contrastvloeistof (meestal via de lies) Als er geen doorstroming meer wordt gemeten in de hersenen is iemand "Hersendood" zoals men dat noemt.
Beetje duidelijkheid misschien
Of men de behandeling kan beperken tot de standaard behandelmethoden zal nogal afhangen van de aard van zijn verwondingen.... Zodra zijn verwondingen erger zijn dan met de standaard behandelmethode te behandelen zijn, ben je er dus al niet meer met de standaard methode.quote:Op zondag 19 februari 2012 23:41 schreef Poeke het volgende:
[..]
Protocollen, dit is de standaard behandelmethode.
Ik hoop dat ze hem lekker langer laten slapen en meer tijd geven zodat hij straks uit het ziekenhuis kan komen lopen en tegen al die pers kan zeggen dat alles goed is en hij lekker naar huis gaat met zijn vrouw en dochters.
Ligt eraan wat voor soort procedures moeten worden gevolgd. Als het iemand is die snel gekoeld moet worden, bijvoorbeeld voor een hersenoperatie gebruiken ze gewoon ijs (verpakt, naast het hoofd) Voor het koelen van een heel lichaam worden kan het infuus koud worden gegeven (zoutoplossing) en er worden pockets (soort zakjes) gebruikt die gevuld zijn moet ijskoud water. Deze worden naast het lichaam gelegd.quote:Op zondag 19 februari 2012 23:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoe koelen ze het lichaam eigenlijk af, want het lichaam zal in beginsel koste wat het kost weer op 37 graden willen komen....
Helemaal mee eens, maar iemand vroeg om wat "Stabiel, maar nog in levensgevaar" betekende, daar heb ik antwoord opgegeven. Hierbij bedoelde ik niet specifiek de toestand van Friso.quote:Op zondag 19 februari 2012 23:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of men de behandeling kan beperken tot de standaard behandelmethoden zal nogal afhangen van de aard van zijn verwondingen.... Zodra zijn verwondingen erger zijn dan met de standaard behandelmethode te behandelen zijn, ben je er dus al niet meer met de standaard methode.
En dan moet je dus of gaan liegen over de gebruikte methode, of je geeft meer medische informatie vrij dan gewenst ivm privacy.
Het gros van NL zal toch niet zoveel met een uitgebreide verklaring kunnen, en degenen die genoeg medische kennis hebben om het wel te begrijpen hebben zelf ook de mogelijkheid om te achterhalen wat de situatie nu waarschijnlijk zal zijn.
Ik vind je bericht zeer duidelijk, ook in de context.quote:Op maandag 20 februari 2012 00:02 schreef Poeke het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar iemand vroeg om wat "Stabiel, maar nog in levensgevaar" betekende, daar heb ik antwoord opgegeven. Hierbij bedoelde ik niet specifiek de toestand van Friso.
Meer medische informatie vrijgeven ben ik het niet mee eens, dit is gewoon een hele logische procedure, en naar mijn mening ook onderschreven door wat we tot nu toe te horen hebben gekregen.
Wel jammer dat totaal voorbij gaat aan het 2e gedeelte van mijn bericht, het zou je sieren om niet meteen over de flos te gaan maar te begrijpen wat ik bedoel. Ik geeft je alleen informatie, niet een diagnose.
Is gewoon einde verhaal hoor.quote:Op maandag 20 februari 2012 00:05 schreef remlof het volgende:
Ik hoop dat ie het redt, maar ik vrees het ergste, afgaande op de berichtgeving.
Duidelijke uitleg, dankjewelquote:Op zondag 19 februari 2012 23:34 schreef Poeke het volgende:
[..]
Stabiel: Hartslag en ademhaling zijn onder controle, evenals andere basisfuncties van het lichaam (bloeddruk, bloedwaarden, urine etc)
Levensgevaar in dit soort gevallen: Ze hebben geen idee wat er gaande is in zijn hoofd door het zuurstofgebrek. Zijn lichaam zal worden opgewarmd (als dit ter sprake is in dit geval, vooral gissen), de sedatie wordt afgebouwd. Tot 12 uur hierna is hij in principe nog onder invloed, pas na 12 uur kunnen ze zeggen dat de middelen voor sedatie geen werking meer hebben.
Nu zou hij uit zichzelf wakker moeten worden. Als dit gebeurd, gaan ze onderzoeken doen hoe hij wakker wordt. Reageert hij op pijnprikkels, heeft hij vrijwillig oogreflex, reageert hij op opdrachten ("knijp in mijn hand etc") Als hij niet wakker wordt gaan ze een EEG maken. (plakkertjes op hoofd) Hierbij meten ze de hersenactiviteit. Als dit laag blijkt te zijn kunnen ze nog een test doen om de doorbloeding in de hersenen te meten door middel van contrastvloeistof (meestal via de lies) Als er geen doorstroming meer wordt gemeten in de hersenen is iemand "Hersendood" zoals men dat noemt.
Beetje duidelijkheid misschien
Ik hoop met je mee, maar vrees ook met je mee.quote:Op maandag 20 februari 2012 00:05 schreef remlof het volgende:
Ik hoop dat ie het redt, maar ik vrees het ergste, afgaande op de berichtgeving.
Ik hoop het ook, maar toch is er volgens mij weinig uit op te maken. Je kan met het laatste communiqué alle kanten op volgens mij.quote:Op maandag 20 februari 2012 00:05 schreef remlof het volgende:
Nou ja, als die berichten van die NRC mevrouw kloppen, dan is er ook weer wat hoop....quote:Op maandag 20 februari 2012 00:05 schreef remlof het volgende:
Ze hadden de aard van de verwondingen toch wel kunnen toelichten?quote:Op maandag 20 februari 2012 00:02 schreef Poeke het volgende:
[..]
Meer medische informatie vrijgeven ben ik het niet mee eens
Het blijft balanceren tussen berichtgeving en beroepsgeheim en privacy.quote:Op maandag 20 februari 2012 00:10 schreef Rica het volgende:
[..]
Ze hadden de aard van de verwondingen toch wel kunnen toelichten?
Nou kreeg je gespeculeer over wel of geen schedelbasisfractuur en dergelijke. Oostenrijkse kranten, een journaliste die iets van een arts heeft gehoord en het ziekenhuis die 'iets' tegenspreekt maar we weten niet wat ze tegenspreken.
Ze zullen sowieso toestemming van de naaste familie nodig hebben voor verdere bekendmaking van informatie. En ik kan begrijpen waarom de familie niet wil dat er elke 5 uur een persconferentie is met hijgerige journalisten en andere ramptoeristen.quote:Op maandag 20 februari 2012 00:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het blijft balanceren tussen berichtgeving en beroepsgeheim en privacy.
Ja, ben ik het mee eens. Maar het blijft een prive-persoon, ik zou het ook niet op prijs stellen als iedereen zomaar te horen krijgt wat ik heb, als ik in het ziekenhuis lig. Jij welquote:Op maandag 20 februari 2012 00:10 schreef Rica het volgende:
[..]
Ze hadden de aard van de verwondingen toch wel kunnen toelichten?
Nou kreeg je gespeculeer over wel of geen schedelbasisfractuur en dergelijke. Oostenrijkse kranten, een journaliste die iets van een arts heeft gehoord en het ziekenhuis die 'iets' tegenspreekt maar we weten niet wat ze tegenspreken.
Ik kan mij de terughoudenheid ook wel goed voorstellen. Op dit punt moet de familie ook maar een inschatting maken voor Friso, die zich immers niet kan uiten.quote:Op maandag 20 februari 2012 00:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Ze zullen sowieso toestemming van de naaste familie nodig hebben voor verdere bekendmaking van informatie. En ik kan begrijpen waarom de familie niet wil dat er elke 5 uur een persconferentie is met hijgerige journalisten en andere ramptoeristen.
En volgens mij vooral Friso niet. Die leek al niet al te happig te zijn op de pers en zijn publieke leven.quote:Op maandag 20 februari 2012 00:15 schreef Poeke het volgende:
[..]
Ja, ben ik het mee eens. Maar het blijft een prive-persoon, ik zou het ook niet op prijs stellen als iedereen zomaar te horen krijgt wat ik heb, als ik in het ziekenhuis lig. Jij wel
hey, jij steelt mijn avatar!quote:Op zondag 19 februari 2012 22:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]Hier schiet ik écht van in de lach!
Ehm nee, in die post waar je je verklaring van stabiel enz. geeft heb je mij gequote, en als er iemand is die de afgelopen 19 topics niet gevraagd heeft wat het betekende ben ik dat wel.quote:Op maandag 20 februari 2012 00:02 schreef Poeke het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar iemand vroeg om wat "Stabiel, maar nog in levensgevaar" betekende, daar heb ik antwoord opgegeven. Hierbij bedoelde ik niet specifiek de toestand van Friso.
Meer medische informatie vrijgeven ben ik het niet mee eens, dit is gewoon een hele logische procedure, en naar mijn mening ook onderschreven door wat we tot nu toe te horen hebben gekregen.
Wel jammer dat totaal voorbij gaat aan het 2e gedeelte van mijn bericht, het zou je sieren om niet meteen over de flos te gaan maar te begrijpen wat ik bedoel. Ik geeft je alleen informatie, niet een diagnose.
Als het om een genitale herpes ofzo gaat ja, bij een ongeluk zou me dat niks uitmaken.quote:Op maandag 20 februari 2012 00:15 schreef Poeke het volgende:
[..]
Ja, ben ik het mee eens. Maar het blijft een prive-persoon, ik zou het ook niet op prijs stellen als iedereen zomaar te horen krijgt wat ik heb, als ik in het ziekenhuis lig. Jij wel
Dus terwijl je niet weet wat er met hem aan de hand is, weet je al wel dat het jou in het geval van een ongeluk niets zou uitmaken als ze je medische toestand openbaar zouden maken?quote:Op maandag 20 februari 2012 00:43 schreef Rica het volgende:
[..]
Als het om een genitale herpes ofzo gaat ja, bij een ongeluk zou me dat niks uitmaken.
Je vertelt in dit geval ook vooral wat Friso niet heeft, nog meer dan wat hij wel heeft.
Goede opmerking, zou mij ook niks uitmaken als het om een ongeluk gaat. Maar het is een non-discussie want wij hebben geen recht op nieuws maar we willen het wel graag horen en de Oranjes willen dat ook wel. Alleen zij bepalen de manier waarop en dat lijkt me volstrekt normaal.quote:Op maandag 20 februari 2012 00:43 schreef Rica het volgende:
[..]
Als het om een genitale herpes ofzo gaat ja, bij een ongeluk zou me dat niks uitmaken.
Je vertelt in dit geval ook vooral wat Friso niet heeft, nog meer dan wat hij wel heeft.
Het is een vraag die zinloos is om te stellen. Als jij of ik in levensgevaar zouden zijn komt het domweg niet in de openbaarheid. Want er is geen reden voor. Dus je hoeft je ook niet af te vragen of het je interesseert.quote:Op maandag 20 februari 2012 00:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus terwijl je niet weet wat er met hem aan de hand is, weet je al wel dat het jou in het geval van een ongeluk niets zou uitmaken als ze je medische toestand openbaar zouden maken?
Ongeacht wat er met je aan de hand zou zijn?
Komt het niet in je op dat het mensen simpelweg niet aangaat, of dat zijn vrouw en moeder liever niet hebben dat bepaalde zaken openbaar worden?
Het zou imo gewoon handiger zijn geweest ipv 'stabiel maar niet buiten levensgevaar'.quote:Op maandag 20 februari 2012 00:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus terwijl je niet weet wat er met hem aan de hand is, weet je al wel dat het jou in het geval van een ongeluk niets zou uitmaken als ze je medische toestand openbaar zouden maken?
Ongeacht wat er met je aan de hand zou zijn?
Komt het niet in je op dat het mensen simpelweg niet aangaat, of dat zijn vrouw en moeder liever niet hebben dat bepaalde zaken openbaar worden?
Daar wachten ze mee tot na de carnaval, vanaf aswoensdag.quote:Op maandag 20 februari 2012 01:10 schreef remlof het volgende:
Volgens mij is de vraag of ie nog redelijk kan herstellen of een kasplantje wordt. In dat laatste geval moeten ze gewoon de stekker er uit trekken.
Waarom altijd de term 'kasplantje' gebruiken? De tuinbouwsector zou hier eigenlijk bezwaar tegen moeten maken. Producten uit kassen vormen een belangrijk Nederlands exportproduct en Nederland speelt een leidende rol op het gebied van de ontwikkeling van sterke en productieve plantensoorten waardoor kassen een betere kwaliteit product kunnen leveren.quote:Op maandag 20 februari 2012 01:10 schreef remlof het volgende:
Volgens mij is de vraag of ie nog redelijk kan herstellen of een kasplantje wordt. In dat laatste geval moeten ze gewoon de stekker er uit trekken.
Carnaval vierend Nederland schat het belang van Carnaval wel heel hoog in als ze denken dat de koninklijke familie daar rekening mee gaat houden door het verwijderen van een stekker uit te stellen.quote:Op maandag 20 februari 2012 01:14 schreef _joepie_ het volgende:
[..]
Daar wachten ze mee tot na de carnaval, vanaf aswoensdag.
Lijkt mij niet, de koninklijke familie is Nederlands hervormd.quote:Op maandag 20 februari 2012 01:14 schreef _joepie_ het volgende:
[..]
Daar wachten ze mee tot na de carnaval, vanaf aswoensdag.
Nee, ik vind het niet deerniswekkend, en het staat alleen maar op de twee-euromunten.quote:Op maandag 20 februari 2012 01:35 schreef Perico het volgende:
Dankzij de Nederlands Hervormde staatsgodsdienst van de Oranjes staat er "God Zij Met Ons" op de vette euro munten.
Vinden jullie dat ook deerniswekkend? En zou Friso vroeger in zijn brieven aan zijn moeder expres een niet-Trix postzegel hebben gekozen?
Ze hebben zelfs de katholieke Maxima hervormd.quote:Op maandag 20 februari 2012 01:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Lijkt mij niet, de koninklijke familie is Nederlands hervormd.
Waarom wordt daar zo zwaar aan getild?quote:Op maandag 20 februari 2012 01:41 schreef Teslynd het volgende:
Nee, maar wel haar kinderen en WA vond het niet goed dat ze bij een katholieke dienst opstond voor de hosti.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |