Dat, plus dat ze gewoon alles wat ze weten in een bericht stoppen... of het in feite wel of niet interessant is dat Mabel en Friso vandaag of morgen naar huis zouden gaan maakt niet zoveel uit, ze weten het en dus moeten ze het publiceren, want dan hebben ze weer wat ruimte gevuld.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:54 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Als het inderdaad een stukje voor azijnpissers is is meteen duidelijk waarom ik het verkeerd begrijp
quote:Op zondag 19 februari 2012 23:01 schreef Teslynd het volgende:
Noch niet over een week, want eerst moet hij een week of drie zo gek als een ui zijn.
Uiteraard moet het medisch beleid maar op 1 ding gericht zijn: het belang van de patient en daarna de familie. Het volk heeft in deze weinig te willen.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
En wat had je dan graag willen horen als ze behalve dat zelf eigenlijk ook nog niet veel meer weten?
Of moet er maar voor de patiënt besloten worden dat zijn medische gegevens met het volk gedeeld worden?
Als hij in coma ligt en de familie besluit daartoe dan is dat een ding, als hij in coma gehouden wordt omdat dat beter is voor zijn genezing en ze nog hoop hebben dat het goed gaat komen dan zou het aardig voorbarig zijn als de familie voor hem zou besluiten dat zijn medische gegevens idd wel met de wereld gedeeld mogen worden, terwijl hij er over een week wellicht zelf over zou kunnen beslissen en dat mogelijk helemaal niet zou willen.
Lijkt er verdacht veel op. Toen Maxima thuiskwam met die pinata op dr hoofd zal Alex vast gedacht hebben 'Hey ik heb ook nog ergens een hoed.' Het ding opgezocht, stof er wat af, op zijn hoofd gezet. Maxima heeft iets gezegd als: 'Zek zonder dohllen, dat hoed staat joe best' en sindsdien heeft ie hem op.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:50 schreef Mula het volgende:
Is dit dezelfde hoed?
http://krant.telegraaf.nl(...)rland.alexander.html
En meer duidelijkheid, bijvoorbeeld over de behandelwijze, zou speculaties voorkomen hebben?quote:Op zondag 19 februari 2012 23:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Uiteraard moet het medisch beleid maar op 1 ding gericht zijn: het belang van de patient en daarna de familie. Het volk heeft in deze weinig te willen.
Maar het neemt niet weg dat de berichten weer wel kunnen leiden tot allerlei speculaties.
In beginsel wel...quote:Op zondag 19 februari 2012 23:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
En meer duidelijkheid, bijvoorbeeld over de behandelwijze, zou speculaties voorkomen hebben?
Het waren neurologen en intensivisten die natuurlijk wel weten wat het beleid is van interventie bij dergelijke trauma's. En ze gaven commentaar met de nodige reserves.quote:Ik denk dat het weinig uitmaakt, we hebben inmiddels al 2 dagen lang allerlei (zelfbenoemde) experts op TV en in de kranten gehad, en feit is dat we het niet weten, en in principe ook niet hoeven te weten.
Ik denk niet dat meer berichtgeving vanuit de koninklijke familie ook automatisch meer duidelijkheid zou hebben betekend, want ze hebben zelf ook nog geen duidelijkheid.
De moderne journalistiek.quote:Op zondag 19 februari 2012 23:11 schreef Caland het volgende:
Het is wel fascinerend om te zien de laatste dagen hoe de diverse media omgaan met het totale gebrek aan nieuws maar toch uitzendingen blijven vol lullen.
Stabiel: Hartslag en ademhaling zijn onder controle, evenals andere basisfuncties van het lichaam (bloeddruk, bloedwaarden, urine etc)quote:Op zondag 19 februari 2012 22:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
En wat had je dan graag willen horen als ze behalve dat zelf eigenlijk ook nog niet veel meer weten?
Of moet er maar voor de patiënt besloten worden dat zijn medische gegevens met het volk gedeeld worden?
Als hij in coma ligt en de familie besluit daartoe dan is dat een ding, als hij in coma gehouden wordt omdat dat beter is voor zijn genezing en ze nog hoop hebben dat het goed gaat komen dan zou het aardig voorbarig zijn als de familie voor hem zou besluiten dat zijn medische gegevens idd wel met de wereld gedeeld mogen worden, terwijl hij er over een week wellicht zelf over zou kunnen beslissen en dat mogelijk helemaal niet zou willen.
Protocollen, dit is de standaard behandelmethode.quote:Op zondag 19 februari 2012 23:36 schreef Leandra het volgende:
Met zoveel duidelijkheid stap je dus klakkeloos over zijn recht op privacy heen... zelfs als het gaat om zijn medische gegevens.
Omdat hij een kind van de koningin is?
Hoe koelen ze het lichaam eigenlijk af, want het lichaam zal in beginsel koste wat het kost weer op 37 graden willen komen....quote:Op zondag 19 februari 2012 23:34 schreef Poeke het volgende:
[..]
Stabiel: Hartslag en ademhaling zijn onder controle, evenals andere basisfuncties van het lichaam (bloeddruk, bloedwaarden, urine etc)
Levensgevaar in dit soort gevallen: Ze hebben geen idee wat er gaande is in zijn hoofd door het zuurstofgebrek. Zijn lichaam zal worden opgewarmd (als dit ter sprake is in dit geval, vooral gissen), de sedatie wordt afgebouwd. Tot 12 uur hierna is hij in principe nog onder invloed, pas na 12 uur kunnen ze zeggen dat de middelen voor sedatie geen werking meer hebben.
Nu zou hij uit zichzelf wakker moeten worden. Als dit gebeurd, gaan ze onderzoeken doen hoe hij wakker wordt. Reageert hij op pijnprikkels, heeft hij vrijwillig oogreflex, reageert hij op opdrachten ("knijp in mijn hand etc") Als hij niet wakker wordt gaan ze een EEG maken. (plakkertjes op hoofd) Hierbij meten ze de hersenactiviteit. Als dit laag blijkt te zijn kunnen ze nog een test doen om de doorbloeding in de hersenen te meten door middel van contrastvloeistof (meestal via de lies) Als er geen doorstroming meer wordt gemeten in de hersenen is iemand "Hersendood" zoals men dat noemt.
Beetje duidelijkheid misschien
Of men de behandeling kan beperken tot de standaard behandelmethoden zal nogal afhangen van de aard van zijn verwondingen.... Zodra zijn verwondingen erger zijn dan met de standaard behandelmethode te behandelen zijn, ben je er dus al niet meer met de standaard methode.quote:Op zondag 19 februari 2012 23:41 schreef Poeke het volgende:
[..]
Protocollen, dit is de standaard behandelmethode.
Ik hoop dat ze hem lekker langer laten slapen en meer tijd geven zodat hij straks uit het ziekenhuis kan komen lopen en tegen al die pers kan zeggen dat alles goed is en hij lekker naar huis gaat met zijn vrouw en dochters.
Ligt eraan wat voor soort procedures moeten worden gevolgd. Als het iemand is die snel gekoeld moet worden, bijvoorbeeld voor een hersenoperatie gebruiken ze gewoon ijs (verpakt, naast het hoofd) Voor het koelen van een heel lichaam worden kan het infuus koud worden gegeven (zoutoplossing) en er worden pockets (soort zakjes) gebruikt die gevuld zijn moet ijskoud water. Deze worden naast het lichaam gelegd.quote:Op zondag 19 februari 2012 23:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoe koelen ze het lichaam eigenlijk af, want het lichaam zal in beginsel koste wat het kost weer op 37 graden willen komen....
Helemaal mee eens, maar iemand vroeg om wat "Stabiel, maar nog in levensgevaar" betekende, daar heb ik antwoord opgegeven. Hierbij bedoelde ik niet specifiek de toestand van Friso.quote:Op zondag 19 februari 2012 23:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of men de behandeling kan beperken tot de standaard behandelmethoden zal nogal afhangen van de aard van zijn verwondingen.... Zodra zijn verwondingen erger zijn dan met de standaard behandelmethode te behandelen zijn, ben je er dus al niet meer met de standaard methode.
En dan moet je dus of gaan liegen over de gebruikte methode, of je geeft meer medische informatie vrij dan gewenst ivm privacy.
Het gros van NL zal toch niet zoveel met een uitgebreide verklaring kunnen, en degenen die genoeg medische kennis hebben om het wel te begrijpen hebben zelf ook de mogelijkheid om te achterhalen wat de situatie nu waarschijnlijk zal zijn.
Ik vind je bericht zeer duidelijk, ook in de context.quote:Op maandag 20 februari 2012 00:02 schreef Poeke het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar iemand vroeg om wat "Stabiel, maar nog in levensgevaar" betekende, daar heb ik antwoord opgegeven. Hierbij bedoelde ik niet specifiek de toestand van Friso.
Meer medische informatie vrijgeven ben ik het niet mee eens, dit is gewoon een hele logische procedure, en naar mijn mening ook onderschreven door wat we tot nu toe te horen hebben gekregen.
Wel jammer dat totaal voorbij gaat aan het 2e gedeelte van mijn bericht, het zou je sieren om niet meteen over de flos te gaan maar te begrijpen wat ik bedoel. Ik geeft je alleen informatie, niet een diagnose.
Is gewoon einde verhaal hoor.quote:Op maandag 20 februari 2012 00:05 schreef remlof het volgende:
Ik hoop dat ie het redt, maar ik vrees het ergste, afgaande op de berichtgeving.
Duidelijke uitleg, dankjewelquote:Op zondag 19 februari 2012 23:34 schreef Poeke het volgende:
[..]
Stabiel: Hartslag en ademhaling zijn onder controle, evenals andere basisfuncties van het lichaam (bloeddruk, bloedwaarden, urine etc)
Levensgevaar in dit soort gevallen: Ze hebben geen idee wat er gaande is in zijn hoofd door het zuurstofgebrek. Zijn lichaam zal worden opgewarmd (als dit ter sprake is in dit geval, vooral gissen), de sedatie wordt afgebouwd. Tot 12 uur hierna is hij in principe nog onder invloed, pas na 12 uur kunnen ze zeggen dat de middelen voor sedatie geen werking meer hebben.
Nu zou hij uit zichzelf wakker moeten worden. Als dit gebeurd, gaan ze onderzoeken doen hoe hij wakker wordt. Reageert hij op pijnprikkels, heeft hij vrijwillig oogreflex, reageert hij op opdrachten ("knijp in mijn hand etc") Als hij niet wakker wordt gaan ze een EEG maken. (plakkertjes op hoofd) Hierbij meten ze de hersenactiviteit. Als dit laag blijkt te zijn kunnen ze nog een test doen om de doorbloeding in de hersenen te meten door middel van contrastvloeistof (meestal via de lies) Als er geen doorstroming meer wordt gemeten in de hersenen is iemand "Hersendood" zoals men dat noemt.
Beetje duidelijkheid misschien
Ik hoop met je mee, maar vrees ook met je mee.quote:Op maandag 20 februari 2012 00:05 schreef remlof het volgende:
Ik hoop dat ie het redt, maar ik vrees het ergste, afgaande op de berichtgeving.
Ik hoop het ook, maar toch is er volgens mij weinig uit op te maken. Je kan met het laatste communiqué alle kanten op volgens mij.quote:Op maandag 20 februari 2012 00:05 schreef remlof het volgende:
Nou ja, als die berichten van die NRC mevrouw kloppen, dan is er ook weer wat hoop....quote:Op maandag 20 februari 2012 00:05 schreef remlof het volgende:
Ze hadden de aard van de verwondingen toch wel kunnen toelichten?quote:Op maandag 20 februari 2012 00:02 schreef Poeke het volgende:
[..]
Meer medische informatie vrijgeven ben ik het niet mee eens
Het blijft balanceren tussen berichtgeving en beroepsgeheim en privacy.quote:Op maandag 20 februari 2012 00:10 schreef Rica het volgende:
[..]
Ze hadden de aard van de verwondingen toch wel kunnen toelichten?
Nou kreeg je gespeculeer over wel of geen schedelbasisfractuur en dergelijke. Oostenrijkse kranten, een journaliste die iets van een arts heeft gehoord en het ziekenhuis die 'iets' tegenspreekt maar we weten niet wat ze tegenspreken.
Ze zullen sowieso toestemming van de naaste familie nodig hebben voor verdere bekendmaking van informatie. En ik kan begrijpen waarom de familie niet wil dat er elke 5 uur een persconferentie is met hijgerige journalisten en andere ramptoeristen.quote:Op maandag 20 februari 2012 00:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het blijft balanceren tussen berichtgeving en beroepsgeheim en privacy.
Ja, ben ik het mee eens. Maar het blijft een prive-persoon, ik zou het ook niet op prijs stellen als iedereen zomaar te horen krijgt wat ik heb, als ik in het ziekenhuis lig. Jij welquote:Op maandag 20 februari 2012 00:10 schreef Rica het volgende:
[..]
Ze hadden de aard van de verwondingen toch wel kunnen toelichten?
Nou kreeg je gespeculeer over wel of geen schedelbasisfractuur en dergelijke. Oostenrijkse kranten, een journaliste die iets van een arts heeft gehoord en het ziekenhuis die 'iets' tegenspreekt maar we weten niet wat ze tegenspreken.
Ik kan mij de terughoudenheid ook wel goed voorstellen. Op dit punt moet de familie ook maar een inschatting maken voor Friso, die zich immers niet kan uiten.quote:Op maandag 20 februari 2012 00:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Ze zullen sowieso toestemming van de naaste familie nodig hebben voor verdere bekendmaking van informatie. En ik kan begrijpen waarom de familie niet wil dat er elke 5 uur een persconferentie is met hijgerige journalisten en andere ramptoeristen.
En volgens mij vooral Friso niet. Die leek al niet al te happig te zijn op de pers en zijn publieke leven.quote:Op maandag 20 februari 2012 00:15 schreef Poeke het volgende:
[..]
Ja, ben ik het mee eens. Maar het blijft een prive-persoon, ik zou het ook niet op prijs stellen als iedereen zomaar te horen krijgt wat ik heb, als ik in het ziekenhuis lig. Jij wel
hey, jij steelt mijn avatar!quote:Op zondag 19 februari 2012 22:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]Hier schiet ik écht van in de lach!
Ehm nee, in die post waar je je verklaring van stabiel enz. geeft heb je mij gequote, en als er iemand is die de afgelopen 19 topics niet gevraagd heeft wat het betekende ben ik dat wel.quote:Op maandag 20 februari 2012 00:02 schreef Poeke het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar iemand vroeg om wat "Stabiel, maar nog in levensgevaar" betekende, daar heb ik antwoord opgegeven. Hierbij bedoelde ik niet specifiek de toestand van Friso.
Meer medische informatie vrijgeven ben ik het niet mee eens, dit is gewoon een hele logische procedure, en naar mijn mening ook onderschreven door wat we tot nu toe te horen hebben gekregen.
Wel jammer dat totaal voorbij gaat aan het 2e gedeelte van mijn bericht, het zou je sieren om niet meteen over de flos te gaan maar te begrijpen wat ik bedoel. Ik geeft je alleen informatie, niet een diagnose.
Als het om een genitale herpes ofzo gaat ja, bij een ongeluk zou me dat niks uitmaken.quote:Op maandag 20 februari 2012 00:15 schreef Poeke het volgende:
[..]
Ja, ben ik het mee eens. Maar het blijft een prive-persoon, ik zou het ook niet op prijs stellen als iedereen zomaar te horen krijgt wat ik heb, als ik in het ziekenhuis lig. Jij wel
Dus terwijl je niet weet wat er met hem aan de hand is, weet je al wel dat het jou in het geval van een ongeluk niets zou uitmaken als ze je medische toestand openbaar zouden maken?quote:Op maandag 20 februari 2012 00:43 schreef Rica het volgende:
[..]
Als het om een genitale herpes ofzo gaat ja, bij een ongeluk zou me dat niks uitmaken.
Je vertelt in dit geval ook vooral wat Friso niet heeft, nog meer dan wat hij wel heeft.
Goede opmerking, zou mij ook niks uitmaken als het om een ongeluk gaat. Maar het is een non-discussie want wij hebben geen recht op nieuws maar we willen het wel graag horen en de Oranjes willen dat ook wel. Alleen zij bepalen de manier waarop en dat lijkt me volstrekt normaal.quote:Op maandag 20 februari 2012 00:43 schreef Rica het volgende:
[..]
Als het om een genitale herpes ofzo gaat ja, bij een ongeluk zou me dat niks uitmaken.
Je vertelt in dit geval ook vooral wat Friso niet heeft, nog meer dan wat hij wel heeft.
Het is een vraag die zinloos is om te stellen. Als jij of ik in levensgevaar zouden zijn komt het domweg niet in de openbaarheid. Want er is geen reden voor. Dus je hoeft je ook niet af te vragen of het je interesseert.quote:Op maandag 20 februari 2012 00:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus terwijl je niet weet wat er met hem aan de hand is, weet je al wel dat het jou in het geval van een ongeluk niets zou uitmaken als ze je medische toestand openbaar zouden maken?
Ongeacht wat er met je aan de hand zou zijn?
Komt het niet in je op dat het mensen simpelweg niet aangaat, of dat zijn vrouw en moeder liever niet hebben dat bepaalde zaken openbaar worden?
Het zou imo gewoon handiger zijn geweest ipv 'stabiel maar niet buiten levensgevaar'.quote:Op maandag 20 februari 2012 00:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus terwijl je niet weet wat er met hem aan de hand is, weet je al wel dat het jou in het geval van een ongeluk niets zou uitmaken als ze je medische toestand openbaar zouden maken?
Ongeacht wat er met je aan de hand zou zijn?
Komt het niet in je op dat het mensen simpelweg niet aangaat, of dat zijn vrouw en moeder liever niet hebben dat bepaalde zaken openbaar worden?
Daar wachten ze mee tot na de carnaval, vanaf aswoensdag.quote:Op maandag 20 februari 2012 01:10 schreef remlof het volgende:
Volgens mij is de vraag of ie nog redelijk kan herstellen of een kasplantje wordt. In dat laatste geval moeten ze gewoon de stekker er uit trekken.
Waarom altijd de term 'kasplantje' gebruiken? De tuinbouwsector zou hier eigenlijk bezwaar tegen moeten maken. Producten uit kassen vormen een belangrijk Nederlands exportproduct en Nederland speelt een leidende rol op het gebied van de ontwikkeling van sterke en productieve plantensoorten waardoor kassen een betere kwaliteit product kunnen leveren.quote:Op maandag 20 februari 2012 01:10 schreef remlof het volgende:
Volgens mij is de vraag of ie nog redelijk kan herstellen of een kasplantje wordt. In dat laatste geval moeten ze gewoon de stekker er uit trekken.
Carnaval vierend Nederland schat het belang van Carnaval wel heel hoog in als ze denken dat de koninklijke familie daar rekening mee gaat houden door het verwijderen van een stekker uit te stellen.quote:Op maandag 20 februari 2012 01:14 schreef _joepie_ het volgende:
[..]
Daar wachten ze mee tot na de carnaval, vanaf aswoensdag.
Lijkt mij niet, de koninklijke familie is Nederlands hervormd.quote:Op maandag 20 februari 2012 01:14 schreef _joepie_ het volgende:
[..]
Daar wachten ze mee tot na de carnaval, vanaf aswoensdag.
Nee, ik vind het niet deerniswekkend, en het staat alleen maar op de twee-euromunten.quote:Op maandag 20 februari 2012 01:35 schreef Perico het volgende:
Dankzij de Nederlands Hervormde staatsgodsdienst van de Oranjes staat er "God Zij Met Ons" op de vette euro munten.
Vinden jullie dat ook deerniswekkend? En zou Friso vroeger in zijn brieven aan zijn moeder expres een niet-Trix postzegel hebben gekozen?
Ze hebben zelfs de katholieke Maxima hervormd.quote:Op maandag 20 februari 2012 01:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Lijkt mij niet, de koninklijke familie is Nederlands hervormd.
Waarom wordt daar zo zwaar aan getild?quote:Op maandag 20 februari 2012 01:41 schreef Teslynd het volgende:
Nee, maar wel haar kinderen en WA vond het niet goed dat ze bij een katholieke dienst opstond voor de hosti.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |