Dan is de oude "Sneeuwschop" Ferrari een goed idee. Moet nog ergens in het museum staanquote:Op donderdag 2 februari 2012 13:06 schreef vosss het volgende:
Eerder sneeuwschuiven met de voorvleugel
Haha, verstandig maar er zal ook nog wel wat aangepast worden voor Melbourne.quote:Op donderdag 2 februari 2012 14:52 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt duidelijk zien dat er daar wat onderdelen ontbreken, dus dat is niet te zeggen nog
Als je naar die diffuser kijkt, lacht ie heel hard of... de uiteindelijke dif zit er niet op of de regels vereisen helaas geen andere (iemand daar een kijk op?)quote:Op donderdag 2 februari 2012 14:49 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Maken ze kans of lacht Newey hard?
zeg je dat ook nog als ie hard blijkt te gaan?quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:03 schreef Nober het volgende:
Die Caterham zag er trouwens amateuristisch uit.
Ja.quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeg je dat ook nog als ie hard blijkt te gaan?
Ze schermen de diffuser eigelijk altijd af of installeren een extreem versimpelde versie. Net zoals de voor- en achtervleugel nog van de MP4-26 komen. Iets wat je bij de Ferrari en Force India ook zal zien.quote:Op donderdag 2 februari 2012 15:09 schreef nils7 het volgende:
[..]
Als je naar die diffuser kijkt, lacht ie heel hard of... de uiteindelijke dif zit er niet op of de regels vereisen helaas geen andere (iemand daar een kijk op?)
Kennelijk gaat in de sneeuw rijden met een Ferrari FF wel prima:quote:Op donderdag 2 februari 2012 14:11 schreef Sabata het volgende:
[..]
Dan is de oude "Sneeuwschop" Ferrari een goed idee. Moet nog ergens in het museum staan
edit: voluit de Ferrari 312 B3 "Spazzaneve"
[ afbeelding ]
Kudo's voor die knakkerquote:Hun werkzaamheden zijn ontzettend belangrijk voor de medische wetenschap en ik lever op deze manier graag mijn bijdrage hieraan".
Als ik dan toch stervensrijk was en 2 wereldtitels op zak had, dan wilde ik ook wel de grootste bedrag doneren ooitquote:Het is het op twee na grootste bedrag dat ooit is gedoneerd door een privépersoon aan een universiteit in Europa.
Mateschitz dusquote:Op vrijdag 3 februari 2012 00:27 schreef vosss het volgende:
Dave Natteschnitzel heeft 92 miljoen gedoneerd aan de Paracelsus Medical University in Salzburg die onderzoek doen naar spierziekten en verlammingsverschijnselen.
[..]
Kudo's voor die knakker![]()
![]()
[..]
Als ik dan toch stervensrijk was en 2 wereldtitels op zak had, dan wilde ik ook wel de grootste bedrag doneren ooit
Maargoed, mooi gebaar van iemand die stikt van het geld. Dat zouden meer mensen moeten doen
een mooi duoquote:Karthikeyan racet voor HRT in 2012
Het HRT F1 Team heeft bekendgemaakt dat Narain Karthikeyan de teamgenoot van Pedro de la Rosa zal gaan worden. De Indiër startte vorig jaar ook het seizoen al voor de Spaanse renstal, maar werd toen halverwege vervangen door Daniel Ricciardo.
"Het heeft veel werk gekost om dit voor elkaar te krijgen, maar ik ben opgetogen om met het HRT F1 Team op de Formule 1-grid van 2012 te mogen staan. Ik was blij met onze sterke prestaties in de Indiase Grand Prix, voor mijn gepassioneerde thuisfans en ik kijk er naar uit om dit in 2012 voort te zetten," zei de 35-jarige Karthikeyan.
Met het vastleggen van Karthikeyan is de Formule 1-grid voor het seizoen 2012 compleet. Er zijn alleen nog enkele plaatsen voor derde coureurs vacant. Giedo van der Garde zal nog op een van deze plaatsen azen.
Kijk het filmpje van een paar posts hierboven daar wordt het uitgelegd.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:34 schreef nils7 het volgende:
Waarom kan McLaren wel een fatsoenlijke neus produceren?
ah oke... ff zonder het filmpje te kijken...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Kijk het filmpje van een paar posts hierboven daar wordt het uitgelegd.
Die knakker denkt dat men bij McLaren ook beter voor een bult had kunnen gaan ivm dat de onderkant van de neus dan hoger kan zijn en dus meer lucht onder de auto waarmee ze verder naar achter toe meer kunnen sturen zegmaar.
Hoe meer lucht hoe beter volgens hem.
De andere teams kunnen dat ongetwijfeld ook, een auto zonder bult maken, echter zullen zij van mening zijn dat ze meer voordeel kunnen halen uit een neus met bult dan uit een neus zonder bult.
Teams maken auto's niet omdat ze mooi zijn, die kijken puur naar wat zo snel mogelijk kan en dit jaar is dat waarschijnlijk die lelijke bult.
Als het hard gaat maakt het mij niks uit overigens
En misschien beginnen ze met een enorme achterstand die ze niet meer bijgewerkt krijgenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:59 schreef SimtekF1 het volgende:
Wat een grafbakken zeg, bah!
Toch wel apart dat Mclaren tot nu toe de enige is die niet zo'n achterlijke neus heeft.
Die dude is Gary Anderson he ;-)quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:01 schreef vosss het volgende:
[..]
En misschien beginnen ze met een enorme achterstand die ze niet meer bijgewerkt krijgen
Of ze hebben een truuk op hun mouw en weten ondanks geen bobbel in de neus toch voordeel te halen.
Waarschijnlijk gokken ze op het laatste, echter die dude in dat filmpje zei dat je in een windtunnel weinig verschil zou zien tussen bobbel en geen bobbel, maar in de praktijk dat je veel meer kan sturen met de hoeveelheid meer lucht onder de auto door die bobbel.
We zullen zien
Geen achterstand, want de neus van vorig jaar voldeed al aan de regels voor dit jaar en waren op het laatst net zo snel als de Red Bull, die een hogere neus hadden.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:01 schreef vosss het volgende:
[..]
En misschien beginnen ze met een enorme achterstand die ze niet meer bijgewerkt krijgen
Of ze hebben een truuk op hun mouw en weten ondanks geen bobbel in de neus toch voordeel te halen.
Waarschijnlijk gokken ze op het laatste, echter die dude in dat filmpje zei dat je in een windtunnel weinig verschil zou zien tussen bobbel en geen bobbel, maar in de praktijk dat je veel meer kan sturen met de hoeveelheid meer lucht onder de auto door die bobbel.
We zullen zien
quote:This [de lagere neus (sasquatsch)] creates less space under the raised nose, but the teams snow plough device under the nose works aggressively as a turning vane, so perhaps the team don’t need the higher chassis to get the correct airflow to the sidepods leading edge. McLaren also find the lower nose provides the classic vehicle dynamics benefits of a low CofG and a less extreme front suspension geometry. This trade off works for McLaren and goes to prove not everything in F1 has to be a compromise in search of aero advantage.
Hoezo? Misschien heeft McLaren juist iets anders gevonden dat goed werkt.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:31 schreef Fokkingvet het volgende:
Erg interessant filmpje van Gary Anderson, niet heel positief over de McLaren.
Als Red Bull ook zo'n sneeuwploeg heeft dan ziet het er slecht uit voor McLaren...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat garpje wilde ik maken![]()
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:21 schreef Sinister-D- het volgende:
De nieuwe HRT is ook gepresenteerd!
[ afbeelding ]HOAX! De HRT haalt die snelheden heul niet!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je weet wat ze zeggen, if it looks good it flies good. Er kunnen in ieder geval wat meer gewone steentjes in de lego-versie.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:28 schreef Katlaah het volgende:
Vindt de Mclaren tot nu toe de mooiste zonder lelijke neus namelijk, vindt het gewoon een lelijk gezicht, helemaal op de Ferrari waar het gewoon bijna vierkant is
Geen vogelbek neusquote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:53 schreef King_Merc het volgende:
spyshot van de nieuwe williams
[ afbeelding ]
Dat is een photoshop van de FW33 in een nieuwe livery.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:53 schreef King_Merc het volgende:
spyshot van de nieuwe williams
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:21 schreef Sinister-D- het volgende:
De nieuwe HRT is ook gepresenteerd!
[ afbeelding ]Toch nog een plaatsje voor Van der Garde... achterinSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
Voorin, tussen Glock en Pic.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:23 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Toch nog een plaatsje voor Van der Garde... achterin.
Deze wagen lijkt op heel veel vlakken op de Caterham, grappig om te zien dat ze de camera gebruiken als aërodynamisch-instrument.quote:
Is het ook. Als je goed kijkt dan zie je dat er nergens gaten open zijn voor koeling (behalve die van de uitlaten dan) en hebben ze een soort van blindplaten gezet waar normaal de radiateur zit.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:55 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik moet nog zien of de wagen die McLaren toonde niet meer dan een nepshell is.. Puur voor presentatie.
quote:Op woensdag 1 februari 2012 17:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Duidelijk dummy wagen. Gevalletje more than meets the eye.
Als ze er zo van overtuigd zijn dat ze protesten gaan krijgen over de legaliteit van sommige dingen gaan ze de innovatieve zaken echt wel achterwege laten. En dan zullen die pas bij de laatste test of zelfs Australië op de wagen zitten.
Voor de rest wel een heel mooi vormgegeven wagen
Inderdaad. En de Multipla zit aerodynamisch gezien ook beter in elkaar.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
HOAX! De HRT haalt die snelheden heul niet!
quote:Technical director James Key to part company with Sauber
Sauber technical director James Key is to leave the Swiss team to take up a role with one of its rivals.
In a statement issued by the Hinwil-based outfit on Friday, Sauber said that the design and development of its 2012 car would now be led by the heads of department for its aerodynamic, design, performance and operations divisions.
Key said: "I've enjoyed the past two years working at the Sauber F1 Team. It has been a very intense and interesting time, in which we had to manage the transition from a much larger team to a smaller one, and everybody handled that very well.
"I think the team is now well set for the future and I wish it the very best. I have been offered a new role back in the UK, which I decided to accept."
The identity of the team Key is heading to has not been released, but Key previously worked at the Force India outfit prior to joining Sauber at the start of 2010 as replacement for Willy Rampf.
Team boss Peter Sauber added: "A qualified team shares the overall technical responsibility. This structure has proved to work well at other racing outfits. Over a period of almost two years, James has accomplished a lot for our team.
"Especially in the difficult transition period from a manufacturer team into a private enterprise, he contributed significantly to ensure the team regained stability. We would like to thank him for his efforts and wish him all the best for his future."
Driver Sergio Perez lamented the timing of the move.
"James Key's exit from the team comes at the worst moment, but we have a great team and we will push forward. There's a great year ahead," the Mexican wrote on Twitter.
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 22:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Sinds de regelveranderingen in 1998 is het alleen maar downhill gegaan met het uiterlijk van de auto's. Het jaar waarin de auto's er naar mijn mening het mooist uit zagen was 1996. Een Formule 1 auto hoort er gewoon uit te zien als een Benetton B196 of McLaren MP4/11.
QFT.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 23:45 schreef ari_zahav het volgende:
[..]![]()
Ikzelf vind auto's uit 1995 het mooiste. Dat jaar had mooie moderne auto's (een paar hoge neuzen) maar minder veiligheidseisen zoals de achtelijke grote cockpit randen.
als je tegejwoordig iets bedenkt wat andere teams niet hebben word het zelfs gewoon verbodenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 07:58 schreef Disavowed het volgende:
[..]
QFT.
Daarnaast was er een grotere diversiteit, waarbij elk team met andere oplossingen kwam. Tegenwoordig is het een grote eenheidsworst.
twitter:GvanderGarde twitterde op zaterdag 04-02-2012 om 09:18:46Finally I can say something. Third driver at #CaterhamF1 . They way they think and work suits me like a fireproof overall! reageer retweet
Hahahahahaha, is dit nou het grote nieuws waar we maanden op hebben gewacht? Nouja, het is iets. Hopen dat een van de vaste coureurs ziek word en hij een weekend kan rijden.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:43 schreef Xebber het volgende:
twitter:GvanderGarde twitterde op zaterdag 04-02-2012 om 09:18:46Finally I can say something. Third driver at #CaterhamF1 . They way they think and work suits me like a fireproof overall! reageer retweet
Er is in ieder geval een reële kans dat dit het laatste seizoen van Trulli gaat worden. Dus misschien maakt hij op deze wijze wel extra kans op dat stoeltje.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:25 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Hahahahahaha, is dit nou het grote nieuws waar we maanden op hebben gewacht? Nouja, het is iets. Hopen dat een van de vaste coureurs ziek word en hij een weekend kan rijden.
Dat was het eerste waar ik aan dacht!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:44 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Er is in ieder geval een reële kans dat dit het laatste seizoen van Trulli gaat worden. Dus misschien maakt hij op deze wijze wel extra kans op dat stoeltje.
Daarom lijkt dit me ook een betere optie voor Van der Garde dan een racestoeltje bij Marussia of HRT. Die teams zie ik voorlopig niet snel wegkomen van de achterkant van de grid. Terwijl Caterham in ieder geval dichter bij de teams voor ze komt en zo steeds dichter in de buurt van een punt kan komen. Nu is het uiteraard afwachten of ze dat dit seizoen gaat lukken, maar daar heb ik wel vertrouwen in.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:08 schreef Trystar het volgende:
[..]
Dat was het eerste waar ik aan dacht!
QFT. Zou me eigenlijk niets verbazen als ze Trulli halverwege eruit kicken als die weer zo'n commentaar heeft op de wagen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:44 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Er is in ieder geval een reële kans dat dit het laatste seizoen van Trulli gaat worden. Dus misschien maakt hij op deze wijze wel extra kans op dat stoeltje.
Hoe moet ik die zin rijmen met deze zin:quote:De Nederlandse coureur zal in eerste instantie zes tot acht vrijdagtrainingen in actie komen, waarna het de bedoeling is dat hij doorgroeit bij het voormalige team Lotus.
Als ie van de 6 tot 8 vrijdagen betere tijden neerzet dan Trulli dan rijt ie de rest van het seizoen ipv van Trulli?quote:Van der Garde wordt dus derde coureur achter Heikki Kovaleinen en Jarno Trulli en zal op termijn de vervanger moeten worden van één van de twee rijders.
Karten (hobby) > Wedstrijden > WK > Formule Ford/Renault > F3 > Formule Nippon / F2 > F1.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:14 schreef Narada het volgende:
Misschien een rare vraag, maar hoe wordt iemand nou F1-coureurIk neem aan dat dat niet even te doen is zonder een rijke papa en miljoen uur karten in de jeugd...
Net als voetbal dus.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:23 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Karten (hobby) > Wedstrijden > WK > Formule Ford/Renault > F3 > Formule Nippon / F2 > F1.
Beginnen rond je 8 en zorgen dat je met je 20e in een hogere formule-klasse zit, anders kun je het schudden. Hoewel, Ratzenberger was ook aan de oudere kant. Helaas heeft hij er niet zo lang van mogen genieten.
Damon Hill is een beter voorbeeld , debuteerde ook pas op z,n 32ste, en eigenlijk ook met 0 begonnen (ja had alleen z,n achternaam mee), voor de rest was de familie "straatarm" na het vliegtuigongeluk van Graham hill (geen verzekeringen)quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:23 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Karten (hobby) > Wedstrijden > WK > Formule Ford/Renault > F3 > Formule Nippon / F2 > F1.
Beginnen rond je 8 en zorgen dat je met je 20e in een hogere formule-klasse zit, anders kun je het schudden. Hoewel, Ratzenberger was ook aan de oudere kant. Helaas heeft hij er niet zo lang van mogen genieten.
Sterker nog, Hill reed eerst motorraces voordat ie de overstap naar de autosport maaktequote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:08 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Damon Hill is een beter voorbeeld , debuteerde ook pas op z,n 32ste, en eigenlijk ook met 0 begonnen (ja had alleen z,n achternaam mee), voor de rest was de familie "straatarm" na het vliegtuigongeluk van Graham hill (geen verzekeringen)
Dat bedoelde ik met F2. Ik ben niet scherp vandaagquote:
Karten is niet perse nodig (Doornbos, Bruno Senna), maar wel een pre.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:23 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Karten (hobby) > Wedstrijden > WK > Formule Ford/Renault > F3 > Formule Nippon / F2 > F1.
Beginnen rond je 8 en zorgen dat je met je 20e in een hogere formule-klasse zit, anders kun je het schudden. Hoewel, Ratzenberger was ook aan de oudere kant. Helaas heeft hij er niet zo lang van mogen genieten.
Heeft niet zozeer met de reglementen te maken (kijk naar McLaren) als wel met wat de teams de beste oplossing voor het vinden van downforce vinden.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 01:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
De hoge/grote cockpitranden heb ik geen probleem mee omdat ze hun nut de afgelopen 15 jaar wel hebben bewezen. In iedere single seater klasse die er een beetje toe doet is het gemeengoed geworden.
Maar de vogelbek neuzen en afschuwelijke engine covers zijn dus wel volledig onnodig, dat had reglementair wel iets handig gekund lijkt me?
Eigenlijk is de GP2 nog een tussenstap net na de F2 , dus de F2 past prima in dat lijstjequote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:10 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik met F2. Ik ben niet scherp vandaag.
Nouja eigenlijk wel. Sinds dit jaar is er een vlak waar geen neus mag zitten.quote:Heeft niet zozeer met de reglementen te maken
twitter:Lotus_F1Team twitterde op zondag 05-02-2012 om 16:46:3215 minutes @Lotus_F1Team fans! The #E20 is coming! #F1 http://t.co/IgMOP0nX reageer retweet
Dat dus. Ziet er goed uit en die livery blijft natuurlijk superstrakquote:Op zondag 5 februari 2012 17:15 schreef nils7 het volgende:
redelijke normale neus... gewoon de oortjes en nauwelijks een bobbel
quote:
quote:I hope they've got a well stocked fridge of ice creams.
SirKnobofCheese 9 minuten geleden 9
Ga je mond spoelen met groene zeep!quote:Op zondag 5 februari 2012 17:40 schreef Fir3fly het volgende:
Zo zonde. Die Renault livery was honderd keer mooier.
quote:Op zondag 5 februari 2012 17:45 schreef Fir3fly het volgende:
Het is zwart en een beetje goud, zo bijzonder kan het niet zijn.
quote:Exclusive interview with Finnish press, translated by some Finnish guy... FInnish to English is not easy but Kimi to English is even harder.. It's hard to capture that unique atmosphere..
1. Kimi, what's on your mind?
- Nothing. Why don't you ask me something, since you came all the way here.
2. What are your expectations from testdays?
- Hard to say. Then you can see what kind of a car the it is. I don't believe it's that much different. Not sure about the tires. I heard they've changed a bit...
3. What kind of season would make you satisfied?
- I really have nothing thought out completely. When it's time for testing we see what kind of a car we have. That's the bottom line. What kind of a feeling it has, that's the first thing to notice. At least in the past it has worked like that.
4. You've used to larger teams in your career. Is there something that shows that it's smaller than McLaren or Ferrari?
- No, it's just the same. We have all the same equipment here too and thus a chance to make a good car. It's the same group that've won championships. And physically the team is still in the same location. Smaller perhaps in the sense that Lotus doesn't have a big constructor behind it like Merc[sic] or Ferrari.
(source: Iltalehti)
At least one thing won't change... He's somehow immune to stress and unnecessary thoughts.. Just chillin..
Ja. Morgen Williams en Mercedes (?).quote:
Haha, geinig.quote:Op zondag 5 februari 2012 23:00 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
met name:
1. Kimi, what's on your mind?
- Nothing. Why don't you ask me something, since you came all the way here.
Mercedes is pas voor de tweede testsessiequote:Op maandag 6 februari 2012 08:30 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Ja. Morgen Williams en Mercedes (?).
Newey zegt: Geen bobbelquote:
Iddquote:
quote:Op maandag 6 februari 2012 10:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mercedes is pas voor de tweede testsessie
Op deze zeker?quote:
twitter:GPUpdate_nl twitterde op maandag 06-02-2012 om 10:31:27Drie Formule 1-presentaties vandaag. Sauber om 11:00 uur, Red Bull Racing om 14:00 uur en Scuderia Toro Rosso om 17:30 uur. #F1 reageer retweet
die staat hier al bovenquote:Op maandag 6 februari 2012 11:09 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
vindt hem ook erg lelijk. Och jah, vanmiddag the real thing met Red Bull..
Nee, maar hoe ik die heb kunnen missenquote:Op maandag 6 februari 2012 10:45 schreef nils7 het volgende:
[..]
Op deze zeker?twitter:GPUpdate_nl twitterde op maandag 06-02-2012 om 10:31:27Drie Formule 1-presentaties vandaag. Sauber om 11:00 uur, Red Bull Racing om 14:00 uur en Scuderia Toro Rosso om 17:30 uur. #F1 reageer retweet
quote:Jacky Eeckelaert has left the HRT team, where he was heading up the design work of its new 2012 challenger.
The Belgian was appointed to the role last October after Geoff Willis left during the summer, but HRT has opted not to give him a new contract after his existing one expired at the end of January.
"It is part of the restructuring of the team and the decision was taken some time ago," a spokesperson told AUTOSPORT.
Chief designer Jean-Claude Martens is now in charge of overseeing work on the new car, which it is hoped will make its debut at the first Barcelona test that kicks off on February 21.
Martens joined the team in the latter part of 2011.
Simon Jenkins, formerly head of production, has also left the team after his contract expired. His role has been taken by Dave Campbell.
The team will start testing tomorrow at Jerez with its 2011 car, hoping the new one makes its debut at Barcelona later this month.
Engelse tijd natuurlijkquote:Op maandag 6 februari 2012 13:07 schreef nils7 het volgende:
nou nou... pics
ooh was pas om 14.00u hahahah
aaahtwitter:jakehumphreyf1 twitterde op maandag 06-02-2012 om 14:03:33Red Bull RB8 has been revealed...thoughts?? Another title winner? I think the battle will be hotter than ever... reageer retweet
Jep, goed gezien.quote:Op maandag 6 februari 2012 14:08 schreef nils7 het volgende:
aah wel een bobbel of zie ik dat verkeerd?
luchtinlaat in de bobbel?quote:Op maandag 6 februari 2012 14:19 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
Het is alleen wel een aparte render hummzz
hoe vaak heb je deze post al gewijzigd?quote:Op maandag 6 februari 2012 14:33 schreef ari_zahav het volgende:
Maar wat een zielige presentatie. Een anderhalve minuut durend filmpje waar je nauwelijks iets ziet. Dan doet Mclaren het toch wat beter met anderhalf uur en tegelijk foto's vrijgeven.
Teveelquote:Op maandag 6 februari 2012 14:44 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
hoe vaak heb je deze post al gewijzigd?
Van Adrian Neweyquote:How have you coped with the removal of the exhaust blown diffuser for RB8?
RB7 was designed around the exhaust, this year knowing that the exhaust position from last year would be taken away, we’ve had to go back and look at how we developed the car through the last one and two years with the side exit exhaust and try and, if you like, make sure that the routes we had taken that were only suitable for that exhaust position we now had to re-evaluate. Probably one of the key things there is the rear ride height. The exhaust allowed us to run a high rear ride height, it’s much more difficult without that to sustain a high rear height so we have to go back down and have to redevelop the car around that lower ride height.
The other major change is the height of the nose. Did that present difficulties?
The restriction nose height which is a maximum height just in front of the front bulkhead hasn’t really changed the chassis shape very much. We’ve kept more or less the same chassis shape, but had to drop the nose just in front of the front bulkhead, which, in common with many other teams, has led us to I think I’d probably say a slightly ugly looking nose. We’ve tried to style it as best we can, but it’s not a feature you would choose to put in were it not for the regulation.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:19.832 Michael Schumacher Mercedes 1:20.352 Nick Heidfeld Renault 1:20.361 Felipe Massa Ferrari 1:20.413 Fernando Alonso Ferrari 1:20.493 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1:20.601 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:21.009 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:21.099 Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:21.213 Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:21.214 Bruno Senna Renault 1:21.400 Sergio Pérez Sauber-Ferrari 1:21.483 Mark Webber Red Bull-Renault 1:21.522 Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:21.574 Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1:21.632 Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1:21.755 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:21.780 Nico Rosberg Mercedes 1:22.103 Timo Glock Virgin-Cosworth 1:22.208 Vitaly Petrov Lotus Renault 1:22.493 Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1:22.591 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:22.945 Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1:22.985 Jarno Trulli Lotus-Renault 1:23.216 |
Zijn dat totaaltijden over alle testsessies van Jerez in 2011 gezien?quote:Op maandag 6 februari 2012 14:55 schreef sasquatsch het volgende:
Testtijden van vorig jaar op Jerez (ter vergelijking)
[ code verwijderd ]
Ja, de snelste tijden van de coureurs over de 4 dagen dat ze testten op Jerez.quote:Op maandag 6 februari 2012 14:56 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zijn dat totaaltijden over alle testsessies van Jerez in 2011 gezien?
Mooier dan wat we nu hebben.quote:Op maandag 6 februari 2012 15:47 schreef Glijdt_licht het volgende:
Diegenen die niet blij zijn met de huidige neuzen moeten maar uitkijken naar 2014..
De reglementswijzigingen die dan ingaan leiden tot dit soort neuzen:
[ afbeelding ]
QFT ! Doet mij denken aan begin jaren 90 ! En dan in 2015 weer een seizoen waar teams foefjes gaan bedenken om de neus toch hoger te maken...quote:
Mag ik dromen? Laat ze weer auto's bouwen zoals dit:quote:Op maandag 6 februari 2012 16:41 schreef Meike26 het volgende:
[..]
QFT ! Doet mij denken aan begin jaren 90 ! En dan in 2015 weer een seizoen waar teams foefjes gaan bedenken om de neus toch hoger te maken...
Het speelt al iets langer dan dat natuurlijk, ik heb het gevoel dat we ook met de reglementen van 1998 anno nu de meest belachelijke flapjes en vleugelconstructies zouden zien.quote:Op maandag 6 februari 2012 16:54 schreef RingBewoner het volgende:
Over de gehele linie vind ik dat sinds ze maatregelen hebben getroffen om de sport "langzamer" te maken de auto's lelijker zijn geworden.
Is dit de HRT van dit seizoen? Dat is wel een slimme oplossingquote:Op maandag 6 februari 2012 14:23 schreef nils7 het volgende:
Opeens ga je de HRT waarderen hahaha
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 6 februari 2012 16:54 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Mag ik dromen? Laat ze weer auto's bouwen zoals dit:
[ afbeelding ]
Of dit:
[ afbeelding ]
Maar ik ben niet de eerste die dit zegt.
Over de gehele linie vind ik dat sinds ze maatregelen hebben getroffen om de sport "langzamer" te maken de auto's lelijker zijn geworden. Maar de snelheid is nou niet veel lager geworden.
Weet ook niet waar het vandaan is, heb het van een ander forumquote:Op maandag 6 februari 2012 18:01 schreef Sinister-D- het volgende:
Wou net vragen waarom de presentatie van STR nog nergens terug te vinden is
Die begon pas om half 6 :-)quote:Op maandag 6 februari 2012 18:01 schreef Sinister-D- het volgende:
Wou net vragen waarom de presentatie van STR nog nergens terug te vinden is
Ben ik ook heel benieuwd naar. Lijkt me namelijk sterk dat dat er zomaar zit.quote:Op maandag 6 februari 2012 14:32 schreef Sinister-D- het volgende:
Daar zit idd een sleuf in. Foefje om lucht via het bodywork richting diffuser te sturen?
Dat wist ik niet, anders zou ik niet hoeven vragen waar de foto's blevenquote:
Maar goed dat het seizoen in Australie begintquote:
Haha dat dan weer wel. Ik vind het echt hele lelijke ontwerpen, ik hoop echt dat McLaren iedereen zoek rijdtquote:Op maandag 6 februari 2012 20:50 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Maar goed dat het seizoen in Australie begint.
http://www.racedepartment(...)rndest-things.38084/quote:Q: The helmet has a special meaning for many drivers. How important is it to you?
Kimi: It protects my head.
Q: Do you have any special rituals when the helmet is concerned?
Kimi: I wipe it so that I can see better.
Q: Lewis has said that his first victory felt better than sex..
Kimi: Maybe he isn't good at it.
Interviewer: The most exciting moment during the race weekend?
Kimi: The race start.
Interviewer: The most boring?
Kimi: Now.
.
De enige functie van deze neuzen is schijnbaar nog dat er iets moet zitten om de voorvleugel aan op te hangen.quote:
Dank voor de prachtige foto's. Vind ook de Lotus de mooiste wagen van het veld, prachtige livery. Kijk ooks eens hoe smal de lotus is bij de achtervleugel!quote:Op maandag 6 februari 2012 21:19 schreef Glijdt_licht het volgende:
De Lotus fullHD breedte.
Toch de mooiste wagen met de neus..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik blijf het de mooiste vinden tot nu toe. Het blijft afwachten wat McLaren uit de garage rolt tijdens de eerste trainingquote:Op maandag 6 februari 2012 21:24 schreef nils7 het volgende:
damn die bobbel viel eerst niet op hahaha (op de Lotus)
Nou, nee.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:23 schreef Fir3fly het volgende:
[ afbeelding ]
Zeg nou zelf, behalve die gegroefde banden is dit toch 100 keer beter?
Oneens. Ik vond al die flapjes ronduit lelijk. Liever een B&H's zoals hierboven.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:23 schreef Fir3fly het volgende:
[ afbeelding ]
Zeg nou zelf, behalve die gegroefde banden is dit toch 100 keer beter?
Die Brawn is ook niet verkeerd.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Oneens. Ik vond al die flapjes ronduit lelijk. Liever een B&H's zoals hierboven.
Rond die periode zijn de mooiste F1 wagens uit de moderne geschiedenis gemaakt imo
Ja..quote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:07 schreef Googolplexian het volgende:
Zit er nou een lucht-happer in de bobbel van de Red Bull?
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:59 schreef vosss het volgende:
Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dient die voor lucht te happen.
Mooie wagen! En het idee is top!quote:Op maandag 6 februari 2012 23:34 schreef Fokkingvet het volgende:
Dit is mijn alltime favo: Senna in de 1988 McLaren
[ afbeelding ]
Een racewagen hoort er zo uit te zien als men op dat moment dat hij het snelst is. En dat is per definitie binnen de regels. Schoonheid, of indrukwekkendheid, is een bijproduct.quote:Op maandag 6 februari 2012 23:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Zoals de auto's er halverwege de jaren 90 uitzagen zo hoort een racewagen er gewoon uit te zien. Nu zijn het gekke gammel uitziende auto's waarbij alle verhoudingen zoek zijn geraakt.
Ik ben niet zo voor standaard. Elkaar aftroeven met die dingen is ook onderdeel van de sport. Ik zou er wel voor zijn om gewoon het frontaal oppervlak te maximeren, elk seizoen 10% eraf of zo. En zo opschuiven naar minder downforce en meer mechanische grip en meer vermogen. Dan wordt er meer ingehaald zonder kunstgrepen, zie je meer drift, heb je lichtere crashes, en verliest een coureur vooral snelheid als hij te hard gaat en niet meteen de auto.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hoe zouden jullie staan tegenover identieke voor en achtervleugels in de formule 1?
Ze zijn de laatste tien jaar godsgruwelijk lelijk geworden, met als hoogtepunt die smalle achtervleugels van nu.
Bovendien heeft de ontwikkeling van met name de achtervleugel in het teken gestaan van de verstoring van de luchtstroom achter de wagen ipv het sneller maken van de eigen wagen.
Dus waarom geen standaard voorgeschreven brede achtervleugels met 2 planken en een brede voorvleugel zonder 20 flapjes erop?
Ook nog gekke regels met betrekking tot de achtervleugel erbij om de boel kunstmatig "spannend" te maken weet je wel. Gaat nergens meer over. Dit is een raceauto:
[ afbeelding ]
Alleen jammer dat dat aftroeven door de FIA vakkundig onmogelijk wordt gemaakt. En als er iets gevonden wordt, bijvoorbeeld de F-duct, wordt het na een seizoen alweer verboden.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 08:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een racewagen hoort er zo uit te zien als men op dat moment dat hij het snelst is. En dat is per definitie binnen de regels. Schoonheid, of indrukwekkendheid, is een bijproduct.
Vleugels werden in het begin ook lelijk gevonden, toen die zijschotten kregen werd het nog lelijker. Toen de neus omhoog ging vond ook iedereen het lelijk. Toch gaan mensen dat vaak mooi vinden, of in ieder geval indrukwekkend. Form follows function. De schoonheid zit hem in de functionaliteit, dat het resultaat de ene keer wat mooier is dan de andere keer doet daar niet aan af. Die prachtige sigaren uit de jaren 50 t/m 70 werden ook zo gemaakt omdat men dacht dat het aerodynamisch het beste was. Vliegtuigen worden ook vaak mooi gevonden. De Jaguar E (en D) is ook puur aerodynamisch ontworpen, primitief aerodynamisch maar uitsluitend aerodynamisch, en is volgens velen de mooiste auto ooit.
[..]
Ik ben niet zo voor standaard. Elkaar aftroeven met die dingen is ook onderdeel van de sport. Ik zou er wel voor zijn om gewoon het frontaal oppervlak te maximeren, elk seizoen 10% eraf of zo. En zo opschuiven naar minder downforce en meer mechanische grip en meer vermogen. Dan wordt er meer ingehaald zonder kunstgrepen, zie je meer drift, heb je lichtere crashes, en verliest een coureur vooral snelheid als hij te hard gaat en niet meteen de auto.
Mooi zo, en de F-duct had meteen verboden moeten worden, voor zover die dat al niet was.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:14 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Alleen jammer dat dat aftroeven door de FIA vakkundig onmogelijk wordt gemaakt. En als er iets gevonden wordt, bijvoorbeeld de F-duct, wordt het na een seizoen alweer verboden.
[ afbeelding ]
Dit soort innovaties zullen we met de huidige regelgeving nooit meer terug zien.
Kortom: Williams meldt zicht waarschijnlijk weer bovenaan de time sheets in de pre season tests.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:07 schreef Fiorano het volgende:
Apparte voorvleugel van de Williams, en heeeeel weinig sponsoren. Hopelijk komen er nog wat bij.
Er gaan twee geruchten:quote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:56 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ja..
En waar zou die voor dienen..
live updates van autosport.comquote:09:55 Raikkonen sets a new fastest time - a blistering 1m19.670s.
1 van mijn favorieten, samen met deze 2:quote:Op maandag 6 februari 2012 22:40 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Nou, nee.
[ afbeelding ]
Doe mij dit soort auto's maar.
R.I.P. Jordan
Zou toch wat wezen als die Lotus een knaller van een wagen blijkt te zijnquote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:57 schreef sasquatsch het volgende:
Raikkonen nu al sneller dan de snelste tijd van vorig jaar.
[..]
live updates van autosport.com
Dat dachten we van de Arrows A21 ook. Uiteindelijk was dat ook niet veelquote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:00 schreef Fokkingvet het volgende:
[..]
Zou toch wat wezen als die Lotus een knaller van een wagen blijkt te zijn
Barrichello had vorig jaar de snelste tijd op Jerez in 4 dagen testen, Red Bull was daar 2 seconde langzamer. We weten allemaal hoe de kaarten werkelijk geschud warenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:57 schreef sasquatsch het volgende:
Raikkonen nu al sneller dan de snelste tijd van vorig jaar.
[..]
live updates van autosport.com
Ik verwacht alleen niet dat Lotus de boel flest, terwijl Williams vorig jaar druk op zoek was naar sponsors.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:36 schreef DennisDeBengel het volgende:
[..]
Barrichello had vorig jaar de snelste tijd op Jerez in 4 dagen testen, Red Bull was daar 2 seconde langzamer. We weten allemaal hoe de kaarten werkelijk geschud waren
Andere interpretatie en toepassing van aerodynamica.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:59 schreef franklop het volgende:
Ik snap er waarschijnlijk toch niks van, maar waarom heeft zo'n beetje elk team een knik in de neus en heeft McLaren dat niet?
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:59 schreef franklop het volgende:
Ik snap er waarschijnlijk toch niks van, maar waarom heeft zo'n beetje elk team een knik in de neus en heeft McLaren dat niet?
Is Ferrari nu nog bezig met hun achtervleugel om te kijken hoe het allemaal verloopt (zie gele verf).quote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:26 schreef Fiorano het volgende:
Even wat foto's van de auto's in actie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij is het vandaag de eerste mogelijkheid om te testen (afgezien van een eventuele shakedown).quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Is Ferrari nu nog bezig met hun achtervleugel om te kijken hoe het allemaal verloopt (zie gele verf).
Dat is ook een beetje aan de late kant niet?
Ah thanks voor posten.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 1 Raikkonen Lotus 1m19.670s 2 Di Resta Force India 1m19.772s +0.102 3 Rosberg* Mercedes 1m20.219s +0.549 4 Ricciardo Toro Rosso 1m20.694s +1.024 5 Kobayashi Sauber 1m22.112s +2.442 6 Button McLaren 1m22.366s +2.696 7 Massa Ferrari 1m22.815s +3.145 8 Kovalainen Caterham 1m23.178s +3.508 9 Maldonado Williams 1m23.371s +3.701 10 Webber Red Bull 1m23.556s +3.886 11 De la Rosa* HRT 1m24.209s +4.539 |
Nouja ik vind het er altijd zo uit zien alsof ze niet zeker weten of het wel werkt ondanks wat de windtunnel uitwees.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij is het vandaag de eerste mogelijkheid om te testen (afgezien van een eventuele shakedown).
Waarom staat Lotus vlak bij de uitgang? Worden die plaatsen tijdens testen gewoon uitgedeeld zonder te kijken naar behaald resultaat vorig seizoen?quote:10:50 Raikkonen rockets out of the pits. From his position near the pit exit, he barely needs to bother with the limiter.
Zegt helemaal niks. Kijk maar even naar de tijden die gisteren gereden zijn. En denk je nou echt dat redbull, ferrari en mclaren opeens middenmoters en hekkensluiters zijn geworden? We weten pas echt iets zodra Q3 in Australië is verreden. En zelfs dan kan er nog genoeg gebeuren.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:14 schreef vosss het volgende:
Een Lotus én een Force India die allebei sneller zijn dan de snelste tijd vorig jaar.
Wat denkde zelf?quote:Zit er wel een motor in?
Het werd op de noemer 'veiligheid' gegooid ja, maar toen Tyrrell in '97 als enige constructeur met de X-Wings rondreed had de FIA er bar weinig interesse in.quote:
Voor Max Mosley, omdat hij het lelijk vond.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:13 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het werd op de noemer 'veiligheid' gegooid ja, maar toen Tyrrell in '97 als enige constructeur met de X-Wings rondreed had de FIA er bar weinig interesse in.
Pas toen begin '98 de halve grid verscheen met X-Wings, met als hoogtepunt het grote Ferrari in de San Marino GP was de maat voor de FIA vol.
[ afbeelding ]
quote:
quote:14:38 Ricciardo's Toro Rosso has stopped at Curva Expo, the first turn.
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:41 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vraag me wel eens af of er ook F1 fans zijn die niet nog in de jaren 90 leven.
Driver cooling? Ik moet het nog zienquote:"The slot in the nose is simply driver cooling. Traditionally the driver cooling slot is at the front of the nose, but really for styling as much as anything we moved it to where you now see it to break up the aesthetics of the ramp."
quote:15:13 Caterham news from @MikeGascoyne: "Testing finished for the day unfortunately. No problem with the car but a damaged starter shaft means we can't start it"
heeft die grijze sticker op de voorkant van de neus niet ongeveer de grootte van het normale gat voor driver cooling? dan zullen de rijders het nog koud gaan krijgenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:19 schreef Fiorano het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi plaatje van de Air intake van Red bull
Inderdaad, wel een groot gat voor alleen 'driver cooling'. En alsof Newey zich bezigt houd met aesthetics, die kijkt alleen wat het beste voor de auto is, niet wat het mooist is.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:12 schreef vosss het volgende:
Newey over die intake in de bobbel:
[..]
Driver cooling? Ik moet het nog zien
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:33 schreef nils7 het volgende:
De FIA moet nu nog ingrijpen!
lijkt net alsof iemand niet met Paint om kan gaan hahaha
[ afbeelding ]
Yeah, right. Ik vermoed iets van een f-duct.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:12 schreef vosss het volgende:
Newey over die intake in de bobbel:
[..]
Driver cooling? Ik moet het nog zien
Ik las het. Wat is daar in godsnaam het nut van? Laten zien dat je met zachte banden niet snel bent?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
Sauber heeft met rode banden gereden, de kleur voor superzacht, alleen die worden in Jerez niet gebruikt. Bleken overgeschilderde harde banden te zijn
gewoon even de concurrentie foppen. Ze even even met wat vraagtekens opzadelen omdat het superzachte rubber niet gebruikt mocht worden.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik las het. Wat is daar in godsnaam het nut van? Laten zien dat je met zachte banden niet snel bent?![]()
quote:1:21.530
1:22.124
1:22.342
1:22.661
1:22.845
1:24.345
1:23.185
1:23.084
1:23.041
1:22.892
1:23.090
1:23.163
1:23.407
1:23.731
1:23.520
Dat zei ik niet hoor. Zei dat het wat tijden waren van een stint die Button tegen het eind van de sessie reed. Is alleen handig om het verval te zien.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:20 schreef vosss het volgende:
En wat bedoel je precies met "wat een tijden"?
Ik bedoel het is tamelijk consistent, maar echt snel is het niet imo
En ik zie een soort van tunnelsysteem wat begint aan de zijkanten op hetzelfde punt waar de sleuf zit. (althans zo ziet het uitquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:19 schreef Fiorano het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi plaatje van de Air intake van Red bull
Beetje gejat.... vind je niet?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:47 schreef vosss het volgende:
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=39198
Nieuwe helm voor Guido vd Garde.
Mooi design vind ik persoonlijk
Van?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:12 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Beetje gejat.... vind je niet?
En voordat je je post heb verandert was ik dus al met paint aan de gang.quote:
Ik zie daar weinig gelijkenissen tussen. Ik moest meer aan de V op de helm van verstappen denken, of die banen op de helm van Villeneuve..quote:
Hé, dat was mij nog niet eens opgevallen. Wat apart, mijn interesse is nu wel gewekt naar wat het is.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:20 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En voordat je je post heb verandert was ik dus al met paint aan de gang.
[ afbeelding ]
Maar wat ik dus bedoelde is dat je hier een soort buis-achtige vorm ziet die over de gehele lente van de voorkant van de monocoque loopt. Wat voorheen werd bestempeld als die krokodil bultjes, en wat typisch is aan de V-vorm van de neus, zie je nu ook weer bij meerdere team. Maar dan wel bovenop de neus, en bij de RB8 zie je ze ook naar de zijkant uitsteken. Misschien om een minimale doorsnede te hebben, om de volledige opening van die sleuf te kunnen gebruiken als een luchthapper voor de diffuser aan te sturen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |