abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107512856


Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2012:

Openingsposts van de Grands Prix van afgelopen seizoen 2011:
1. Bahrein (13 maart) - geen topic, race afgelast -
2. Australië (27 maart) 2011 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
3. Maleisië (10 april) 2011 Formula 1 Petronas Malaysia Grand Prix #1
4. China (17 april) 2011 Formula 1 UBS Chinese Grand Prix #1
5. Turkije (8 mei) 2011 Formula 1 DHL Turkish Grand Prix #1
6. Spanje (22 mei) Formula 1 Gran Premio de España Santander 2011 #1
7. Monaco (29 mei) Formula 1 Grand Prix de Monaco 2011 #1
8. Canada (12 juni) Formula 1 Grand Prix du Canada 2011 #1
9. Europa (Valencia, Spanje) (26 juni) 2011 Formula 1 Grand Prix of Europe #1
10. Groot-Brittannië (10 juli) 2011 Formula 1 Santander British Grand Prix #1
11. Duitsland (24 juli) Formula 1 Grosser Preis Santander von Deutschland 2011 #1
12. Hongarije (31 juli) Formula 1 Eni Magjar Nagydíj 2011 (Grand Prix van Hongarije) #1
13. België (28 augustus) GP van België - Spa Francorchamps.
14. Italië (11 september) FORMULA 1 GRAN PREMIO SANTANDER D'ITALIA 2011 #1
15. Singapore (25 september) 2011 FORMULA 1 SINGTEL SINGAPORE GRAND PRIX
16. Japan (9 oktober) 2011 FORMULA 1 JAPANESE GRAND PRIX
17. Zuid-Korea (24 oktober)
18. India (30 oktober)
19. Abu Dhabi (13 november)
20. Brazilië (27 november)

Eindstanden 2011
Nog geen link

Teams:

- Ferrari
- Force India
- Hispania Racing Team
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams

Wie staan er in 2012 aan de start:

Red Bull Racing WCC 2011
Chassis/Motor: RB8 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
01. Sebastian Vettel WDC 2010/11
02. Mark Webber

Vodafone McLaren Mercedes
Chassis/Motor: McLaren MP4-27 - Mercedes FO108Z
KERS: Ja
03. Jenson Button WDC 2009
04. Lewis Hamilton WDC 2008

Scuderia Ferrari
Chassis/Motor: Ferrari F2012 - Ferrari 056
KERS: Ja
05. Fernando Alonso WDC 2005/06
06. Felipe Massa

Mercedes AMG Petronas Formula One Team
Chassis/Motor: Mercedes F1 W03 - Mercedes FO108Z
KERS: Ja
07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04
08. Nico Rosberg

Lotus F1 Team
Chassis/Motor: Lotus E20 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
09. Kimi Räikkönen WDC 2007
10. Romain Grosjean

Sahara Force India F1 Team
Chassis/Motor: Force India VJM05 - Mercedes FO108Z
KERS: Ja
11. Paul Di Resta
12. Nico Hülkenberg

Sauber F1 Team
Chassis/Motor: Sauber C31 - Ferrari 056
KERS: Ja
14. Kamui Kobayashi
15. Sergio Pérez

Scuderia Toro Rosso
Chassis/Motor: Toro Rosso STR7 - Ferrari 056
KERS: Ja
16. Daniel Ricciardo
17. Jean-Éric Vergne

AT&T Williams
Chassis/Motor: Williams FW34 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
18. Pastor Maldonado
19. Bruno Senna

Caterham F1 Team
Chassis/Motor: Caterham CT01 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
20. Jarno Trulli
21. Heikki Kovalainen

HRT F1 Team
Chassis/Motor: HRT F112 - Cosworth CA2012
KERS: Ja
22. Pedro de la Rosa
23. TBA

Marussia F1 Team
Chassis/Motor: Marussia MR-01 - Cosworth CA2012
KERS: Nee
24. Timo Glock
25. Charles Pic

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic en de voorlopige entry list 2012 van de FIA (30-11-2011).

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Christijan Albers
- Robert Doornbos
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks

Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)

Regulations pagina van FIA

Teampresentaties

• Caterham - 26 januari 2012
• McLaren - 1 februari 2012
• Ferrari - 3 februari 2012
• Force India - 3 februari 2012
• Red Bull Racing - 6 februari 2012
• Sauber F1 Team - 6 februari 2012
• Williams - 7 februari 2012

Testschema 2012


De kalender voor 2012 met 20 races


Uitzendingen van BBC
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
Denk aan het uur verschil met Engeland!

De GP's die live worden uitgezonden:

China - 15 April
Spain - 13 May
Monaco - 27 May
Europe - 24 June
Britain - 8 July
Belgium - 2 September
Singapore - 23 September
Korea - 14 October
Abu Dhabi - 4 November
Brazil - 25 November

4.gif *onder voorbehoud van wijzigingen

FOK!sport F1-gedeelte

FOK! Formule 1-manager 2011

De OP is hier te vinden
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_107512879
Ferrari heeft de presentatie van hun nieuwe bolide afgelast ivm heel erg veel sneeuw en zal alleen online presenteren ;(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_107512888
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:01:15 #4
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_107513456
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:41 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]
Driften.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_107513631
Eerder sneeuwschuiven met de voorvleugel :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_107515731
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:06 schreef vosss het volgende:
Eerder sneeuwschuiven met de voorvleugel :P
Dan is de oude "Sneeuwschop" Ferrari een goed idee. Moet nog ergens in het museum staan

edit: voluit de Ferrari 312 B3 "Spazzaneve"

"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_107516823


Maken ze kans of lacht Newey hard?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 februari 2012 @ 14:52:20 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_107516897
je kunt duidelijk zien dat er daar wat onderdelen ontbreken, dus dat is niet te zeggen nog
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_107516947
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:52 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt duidelijk zien dat er daar wat onderdelen ontbreken, dus dat is niet te zeggen nog
Haha, verstandig maar er zal ook nog wel wat aangepast worden voor Melbourne.
  donderdag 2 februari 2012 @ 15:09:16 #10
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_107517538
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:49 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]

Maken ze kans of lacht Newey hard?
Als je naar die diffuser kijkt, lacht ie heel hard of... de uiteindelijke dif zit er niet op of de regels vereisen helaas geen andere (iemand daar een kijk op?)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_107517622
Ze laten nooit de diffuser zien bij McLaren, en de meeste teams doen dat ook niet bij een presentatie.
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_107517656
Net zoals de vleugels. Die worden waarschijnlijk voor de race ook nog goed aangepast.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_107518386
Morgen de nieuwe Ferrari en Force India.
pi_107519368
Die Caterham zag er trouwens amateuristisch uit.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 februari 2012 @ 16:11:02 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_107519659
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:03 schreef Nober het volgende:
Die Caterham zag er trouwens amateuristisch uit.
zeg je dat ook nog als ie hard blijkt te gaan?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_107520244
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zeg je dat ook nog als ie hard blijkt te gaan?
Ja.
pi_107526046
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:09 schreef nils7 het volgende:

[..]

Als je naar die diffuser kijkt, lacht ie heel hard of... de uiteindelijke dif zit er niet op of de regels vereisen helaas geen andere (iemand daar een kijk op?)
Ze schermen de diffuser eigelijk altijd af of installeren een extreem versimpelde versie. Net zoals de voor- en achtervleugel nog van de MP4-26 komen. Iets wat je bij de Ferrari en Force India ook zal zien.
pi_107542717
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:11 schreef Sabata het volgende:

[..]

Dan is de oude "Sneeuwschop" Ferrari een goed idee. Moet nog ergens in het museum staan

edit: voluit de Ferrari 312 B3 "Spazzaneve"

[ afbeelding ]
Kennelijk gaat in de sneeuw rijden met een Ferrari FF wel prima:


Stom dat het met een F1 auto niet kan ;( :(!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_107543307
Dave Natteschnitzel heeft 92 miljoen gedoneerd aan de Paracelsus Medical University in Salzburg die onderzoek doen naar spierziekten en verlammingsverschijnselen.

quote:
Hun werkzaamheden zijn ontzettend belangrijk voor de medische wetenschap en ik lever op deze manier graag mijn bijdrage hieraan".
Kudo's voor die knakker _O_ *O* _O_

quote:
Het is het op twee na grootste bedrag dat ooit is gedoneerd door een privépersoon aan een universiteit in Europa.
Als ik dan toch stervensrijk was en 2 wereldtitels op zak had, dan wilde ik ook wel de grootste bedrag doneren ooit :@

Maargoed, mooi gebaar van iemand die stikt van het geld. Dat zouden meer mensen moeten doen :Y
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_107544914
Natteschnitzel ja :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 03:03:44 #22
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_107545302


})
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 februari 2012 @ 09:40:52 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_107547370
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 00:27 schreef vosss het volgende:
Dave Natteschnitzel heeft 92 miljoen gedoneerd aan de Paracelsus Medical University in Salzburg die onderzoek doen naar spierziekten en verlammingsverschijnselen.

[..]

Kudo's voor die knakker _O_ *O* _O_

[..]

Als ik dan toch stervensrijk was en 2 wereldtitels op zak had, dan wilde ik ook wel de grootste bedrag doneren ooit :@

Maargoed, mooi gebaar van iemand die stikt van het geld. Dat zouden meer mensen moeten doen :Y
Mateschitz dus
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 3 februari 2012 @ 09:48:16 #24
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_107547490
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 03:03 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]

})
Originele grap!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 februari 2012 @ 10:06:00 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_107547832
zo, eerst de presentatie van Ferrari maar eens kijken
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 februari 2012 @ 10:06:19 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_107547836
En met een grote knik zoals verwacht
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_107547839
fugly

die neus is wel heel erg play-mobil
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 februari 2012 @ 10:09:21 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_107547906
uhuh, het ziet er iig agressief uit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_107548043


Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 10:18:52 #30
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_107548113
Dit is toch geen reclame voor de sport man.
Wat een gedrocht. :D
pi_107548129
De nieuwe Force India:


Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 10:21:13 #32
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_107548162
Wat zit daar voorop? :')!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 februari 2012 @ 10:21:38 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_107548172
Eendenbekkentijd :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 3 februari 2012 @ 10:25:14 #34
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_107548280


B200 O+
pi_107548350
Toch wel apart dat de Ferrari voor de pull-rod is gegaan aan de voorkant terwijl de neus best hoog is.
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_107548533
quote:
Karthikeyan racet voor HRT in 2012

Het HRT F1 Team heeft bekendgemaakt dat Narain Karthikeyan de teamgenoot van Pedro de la Rosa zal gaan worden. De Indiër startte vorig jaar ook het seizoen al voor de Spaanse renstal, maar werd toen halverwege vervangen door Daniel Ricciardo.

"Het heeft veel werk gekost om dit voor elkaar te krijgen, maar ik ben opgetogen om met het HRT F1 Team op de Formule 1-grid van 2012 te mogen staan. Ik was blij met onze sterke prestaties in de Indiase Grand Prix, voor mijn gepassioneerde thuisfans en ik kijk er naar uit om dit in 2012 voort te zetten," zei de 35-jarige Karthikeyan.

Met het vastleggen van Karthikeyan is de Formule 1-grid voor het seizoen 2012 compleet. Er zijn alleen nog enkele plaatsen voor derde coureurs vacant. Giedo van der Garde zal nog op een van deze plaatsen azen.
een mooi duo :{
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_107548737
Verschil met vorig jaar

2011
2012


2011
2012


[ Bericht 34% gewijzigd door Gebraden_Wombat op 03-02-2012 10:50:11 ]
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_107549003
Technische analyse van de MP4-27, als je weer behoefte hebt om een normale auto te zien:
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/16864721
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_107550015
Die is niet zo heel erg enthousiast over de McLaren zo te horen :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_107550250
Alonso en Massa hebben allebei een Jeep Grand Cherokee SRT8 gekregen van hun baas





6,4L V8 met 470pk en 630Nm, 0-100 in 4,8 seconden en een top van 257km/u

:9~
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 11:34:48 #41
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_107550337
Waarom kan McLaren wel een fatsoenlijke neus produceren?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_107550460
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:34 schreef nils7 het volgende:
Waarom kan McLaren wel een fatsoenlijke neus produceren?
Kijk het filmpje van een paar posts hierboven daar wordt het uitgelegd.
Die knakker denkt dat men bij McLaren ook beter voor een bult had kunnen gaan ivm dat de onderkant van de neus dan hoger kan zijn en dus meer lucht onder de auto waarmee ze verder naar achter toe meer kunnen sturen zegmaar.

Hoe meer lucht hoe beter volgens hem.

De andere teams kunnen dat ongetwijfeld ook, een auto zonder bult maken, echter zullen zij van mening zijn dat ze meer voordeel kunnen halen uit een neus met bult dan uit een neus zonder bult.

Teams maken auto's niet omdat ze mooi zijn, die kijken puur naar wat zo snel mogelijk kan en dit jaar is dat waarschijnlijk die lelijke bult.

Als het hard gaat maakt het mij niks uit overigens :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 11:41:12 #43
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_107550556
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Kijk het filmpje van een paar posts hierboven daar wordt het uitgelegd.
Die knakker denkt dat men bij McLaren ook beter voor een bult had kunnen gaan ivm dat de onderkant van de neus dan hoger kan zijn en dus meer lucht onder de auto waarmee ze verder naar achter toe meer kunnen sturen zegmaar.

Hoe meer lucht hoe beter volgens hem.

De andere teams kunnen dat ongetwijfeld ook, een auto zonder bult maken, echter zullen zij van mening zijn dat ze meer voordeel kunnen halen uit een neus met bult dan uit een neus zonder bult.

Teams maken auto's niet omdat ze mooi zijn, die kijken puur naar wat zo snel mogelijk kan en dit jaar is dat waarschijnlijk die lelijke bult.

Als het hard gaat maakt het mij niks uit overigens :)
ah oke... ff zonder het filmpje te kijken...

Lijkt het alsof er een regel is dat de neuscone dus een minimaal hoogte heeft qua onder en bovenkant.
Wil je dus meer lucht aan de onderkant hebben dan schiet de bovenkant omhoog... wel vreemd dat ze het puntje zo dan afkappen of is dat ook weer een regel?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_107550795
McLaren analyse van Craig Scarborough:

http://scarbsf1.wordpress(...)ren-mercedes-mp4-27/
  vrijdag 3 februari 2012 @ 11:48:29 #45
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_107550833
Heb het filmpje gezien maar die praat echt over die "oren" die je vrij duidelijk hier ziet:



En begrijp het idee... maar "oren" is iets anders dan een bobbel of ik heb gemist dat ze geen oren meer mogen hebben dus het moeten oplossen met een bobbel.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_107551053
Deze kwam ik op een ander forum tegen nadat de Caterham was gepresenteerd:



Maar hij gaat nu ook op voor Ferrari en Farce India
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  vrijdag 3 februari 2012 @ 11:58:08 #47
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_107551142
het is gewoon een marketing stunt hahahah ze proberen die Cherokee er mee te verkopen, want hij lijkt er wel wat op hahaha
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_107551200
Wat een grafbakken zeg, bah!
Toch wel apart dat Mclaren tot nu toe de enige is die niet zo'n achterlijke neus heeft.
pi_107551241
McLaren schijnt een lagere monoque hebben (ter hoogte van de voorwielophanging) en daarom niet zo'n vogelbekneus nodig te hebben. Vorig jaar al hadden ze een iets lagere neus, en daar plukken ze nu de vruchten van
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_107551262
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:59 schreef SimtekF1 het volgende:
Wat een grafbakken zeg, bah!
Toch wel apart dat Mclaren tot nu toe de enige is die niet zo'n achterlijke neus heeft.
En misschien beginnen ze met een enorme achterstand die ze niet meer bijgewerkt krijgen :X

Of ze hebben een truuk op hun mouw en weten ondanks geen bobbel in de neus toch voordeel te halen.
Waarschijnlijk gokken ze op het laatste, echter die dude in dat filmpje zei dat je in een windtunnel weinig verschil zou zien tussen bobbel en geen bobbel, maar in de praktijk dat je veel meer kan sturen met de hoeveelheid meer lucht onder de auto door die bobbel.

We zullen zien :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')