Dankjewel!!quote:Op maandag 30 januari 2012 17:40 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Fiat Punto, heerlijke auto, goedkoop in onderhoud en alle luxe die je je maar kunt wensen.
Een civic dan?quote:Op maandag 30 januari 2012 17:37 schreef XxSwollie het volgende:
helaas mag ik van mijn ouders geen golf ofzo omdat ze dat te asociaal vinden, voor op de oprit...
voor dat geld zou ik op marktplaats kijken welke dealers er bij jou in de buurt goeie auto te koop heeft en alleen van een garage of dealer kopen, dan kun je er tenminste nog mee terug gaan mocht ie echt gewoon kut zijnquote:Op maandag 30 januari 2012 17:42 schreef XxSwollie het volgende:
[..]
Dankjewel!!en uhm, als ik er een koop... ik had les in een diesel, en ik had gehoord dat een benzine anders rijd xD uhmm, ik heb er geen verstand van, maar waar moet je op letten, als je via marktplaats een auto koopt?
![]()
Ik heb helaas niemand, in de familie die er wat vanaf weet, ik heb namelijk een hele kleine familie ;p
Dus ik kan niemand meenemen die er verstand van heeft![]()
Waarom niet? Je geeft aan totaal niets van auto's te weten. Vanwaar dan die max km-stand?quote:Voor de rest, de kilometerstand niet boven de 130.000 duizend.![]()
naja, ik dacht dat de auto sneller op is, of eerder kuren gaat vertonen met een hoge kilometerstandd, verbeter me als ik het mis heb!quote:Op maandag 30 januari 2012 17:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom niet? Je geeft aan totaal niets van auto's te weten. Vanwaar dan die max km-stand?
Ergo: wie heeft je aangepraat dat auto's met km-stand van boven die 130K compleet ruk zijn?
m'n vader zei dat ik er geen een moest nemen met meer dan 120 - 130.000 ..quote:Op maandag 30 januari 2012 17:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom niet? Je geeft aan totaal niets van auto's te weten. Vanwaar dan die max km-stand?
Ergo: wie heeft je aangepraat dat auto's met km-stand van boven die 130K compleet ruk zijn?
Die heeft er dus ook geen verstand van. Je kan prima een auto kopen met meer dan 130K op de klok.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:53 schreef XxSwollie het volgende:
[..]
m'n vader zei dat ik er geen een moest nemen met meer dan 120 - 130.000 ..
quote:helaas mag ik van mijn ouders geen golf ofzo omdat ze dat te asociaal vinden, voor op de oprit...![]()
Bullshit, een Golf 5 is voor de eckte eckte bazen.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:57 schreef _GdR_ het volgende:
[..]yes er zijn nog ouders die het snappen
dan geef je een goed voorbeeld. en dan doe je het nog precies fout ookquote:Op maandag 30 januari 2012 17:58 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Bullshit, een Golf 5 is voor de eckte eckte bazen.
[ afbeelding ]
Stoere auto, hé.quote:Op maandag 30 januari 2012 18:08 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
dan geef je een goed voorbeeld. en dan doe je het nog precies fout ook
nee afschuwlijk. en dan nog langzamer zijn dan een golf 1 gtiquote:
Geef eens een voorbeeld van een goede auto in een redelijke prijsklasse?quote:Op maandag 30 januari 2012 18:14 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
nee afschuwlijk. en dan nog langzamer zijn dan een golf 1 gti
gewoon een nette japanner zonder 30" velgen en onnodige plastic rotzooiquote:Op maandag 30 januari 2012 18:19 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld van een goede auto in een redelijke prijsklasse?
Ik was er alquote:Hopelijk komt Vosss ook nog even kijken... hij is mede Lancia-fan...die zal het laatste ook wel kunnen beamen !!
quote:Op maandag 30 januari 2012 17:37 schreef XxSwollie het volgende:
helaas mag ik van mijn ouders geen golf ofzo omdat ze dat te asociaal vinden, voor op de oprit...
Euh wat?!quote:Op maandag 30 januari 2012 19:49 schreef jack4ya het volgende:
Als je dan een corolla koopt, koop er een waar de motor van vervangen is, of van na 2004 geloof ik.
Hmm nu ben ik zelf ook wel Lancia fan maar toch denk ik dat ik het ergens iemand als eerste auto niet direct zou aanradenquote:Op maandag 30 januari 2012 19:43 schreef Meike26 het volgende:
Tja, geheel onverwacht, ga ik hier even een vooroordeel de wereld uit helpen !!
Italiaanse en Franse auto's hebben het vooroordeel onbetrouwbaar te zijn en dat zij roesten. Maar sinds mid jaren 90 is dat sterk verbeterd en als je goed zoekt, dan heb je hele nette auto's, tegen nette kilometer standen en betrouwbaar + lekkere reisgenoten !
Bovendien hebben Italianen en Fransen nog een voordeel, ze zijn "goedkoop" in onderhoud en onderdelen.
Als je 3500 tot 4000 euro te besteden hebt, kan ik je 3 auto's aanraden:
Peugeot 306
Fiat Punto
Lancia Ypsilon
Van deze 3 is de Peugeot 306 de veiligste, maar in gebruik ook wel de duurste per kilometer !
De Fiat is de goedkoopste en de meest verstandige keus.
Als laatst de Lancia. We hebben zelf ervaring met het modelletje er na en het leuke van Lancia is dat je echt het idee hebt dat je wat anders rijdt, wat je daadwerkelijk ook wel doet. Zo is het dashboard bekleed, de ronde vormen/uiterlijke kenmerken herken je van ver af...op een grote parkeerplaats herken je je wagentje direct !
Hopelijk komt Vosss ook nog even kijken... hij is mede Lancia-fan...die zal het laatste ook wel kunnen beamen !!
Laat je in iedergeval niet wijs maken dat Italianen zo onbetrouwbaar zijn en roesten...dat is altijd het napraten van mensen die zelf nooit een Zuid-Europese auto hebben gehad. Een Japanner kan nog zo betrouwbaar zijn, als ze naar de garage moeten ben je over het algemeen wel duurder uit op de onderdelen.
En mocht je voor een Italiaan gaan... Ga dan vooral naar een dorpsgarage en laat de auto niet onderhouden door grote merkdealers...die zijn meestal erg duur en rekenen veel hogere uur-prijzen ! Zet hem op
Ontzettend bedankt, dan ga ik van de week toch even bij een dealer in Zwolle kijken voor zo een!quote:Op maandag 30 januari 2012 21:46 schreef Meike26 het volgende:
Ford Ka moet je laten staan, die roesten echt te erg !! Dan kan je inderdaad beter een Fiesta nemen. Rijden nog lekker ook en kan je op lange afstand ook lekker blijven rijden...
Bij een Ka toch al snel vermoeiend/harde zit. Maar vooral vanwege de roest zal ik de KA echt af willen raden !
Goeie keusquote:Op maandag 30 januari 2012 22:21 schreef XxSwollie het volgende:
[..]
Ontzettend bedankt, dan ga ik van de week toch even bij een dealer in Zwolle kijken voor zo een!![]()
[ afbeelding ]
Fiesta. Wel ietsjes minder karakter dan een Punto ofzo toch?:Pquote:Op maandag 30 januari 2012 22:21 schreef XxSwollie het volgende:
[..]
Ontzettend bedankt, dan ga ik van de week toch even bij een dealer in Zwolle kijken voor zo een!![]()
[ afbeelding ]
Klopt. Starlet, Corolla enzo vind ik ook niks. En Lancia is zeker comfortabel. En fantastisch designquote:Op maandag 30 januari 2012 22:23 schreef Meike26 het volgende:
Zeker weten !! Zou het ook zeker wel verstandig vinden als het een Starletje word, of een Charade, maar daar word iedereen al in gepraat... want ik onderhand ook wel zat begin te worden.
Waarom niet de Europese mobiel wat meer te promoten ! En zeker niet onterecht, want als je goed op let, zie je nog voldoende van die Lancia's rijden en zijn het in die klasse erg comfortabele wagentjes !!
Maar feit blijft..de Punto en Corsa zijn idd "verstandiger" , maar je eerste auto vergeet je nooit, dus dan is die Ypsilon ook wel erg leuk natuuurlijk
Die zijn fraai idd! Heb alleen persoonlijke voorkeur voor iets grotere auto':Pquote:Op maandag 30 januari 2012 22:33 schreef Meike26 het volgende:
Tja, ik had ook liever nog in de Ypsilon willen rijden (model later, zo'n bi-colore), maar die werd goed kort gereden vorig jaar. We rijden nu in een ander raar maar leuk gebakje
Sorry echt niet mijn ding. Maar als jij 'm mooi vindt. Prima! Have fun With it:Pquote:Op maandag 30 januari 2012 22:49 schreef Meike26 het volgende:
We rijden nu JapansDaihatsu Materia :
[ afbeelding ]
Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat het voornamelijk zo is dat het erg moeilijk was om een Ypsilon te vinden die voldeed aan onze wensen qua budget/opties... Dus hebben we voor jonger/veiliger en ook groter gekozen. De Materia vonden we dan ook wel een leuk alternatief.
Maar ik heb echt goed afscheid moeten nemen van de Ypsilon
Ik vind de Musa dan weer minder :$quote:Op maandag 30 januari 2012 23:00 schreef vosss het volgende:
Had dan voor dat geld een leuke Musa gekocht bv![]()
En ja ik schaam me er voor dat ik de Musa een puik autootje vind als kerel zijnde![]()
!!!
Thesis na je Lybra dus ?quote:Op maandag 30 januari 2012 23:19 schreef vosss het volgende:
Ik zei niet dat ik er zelf een zou kopen he. Die is toch net te klein voor mij.
Misschien als ik over 30 jaar een opaatje ben
Dit dus..Niet doen,neem iemand mee die er verstand van heeftquote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:50 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Wat heeft een proefrit voor zin als je niet zelf gereden hebt? Je weet alleen dat de wielen er tot zover niet vanaf zijn gevallen.
Aangezien je tegenwoordige tijd en verleden tijd door elkaar gebruikt de vraag: heb je nu al een auto gekocht, of ben je van plan hem morgen te gaan kopen?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:40 schreef XxSwollie het volgende:
Zo, ik ga morgen een auto kopen, in m'n eentje ;o
Omdat ik nooit benzine heb gereden, alleen diesel.. Maakt de man van het bedrijf een proefritje voor me, met ik ernaast.
een meisje helemaal alleen, die een auto koopt..
Helaas kon er niemand mee van m'n familie, allemaal werken, en de eerste optie dat iemand mee kon, was zondag... en ik zag dat er al geboden op was, op marktplaats..
Dus dan er maar snel bij zijn, auto kopen.. dan rijbewijs aanvragen, en als ik m'n rijbewijs heb, de auto ophalen...
Een heel gedoe, maarja. ik heb een auto dus
Dit inderdaad. Benzine is absoluut niet moeilijk.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:43 schreef Kriegel het volgende:
Wtf...
Diesel of benzine maakt niks uit, je kunt prima in een benzineauto rijden als je diesel hebt gelest. Dat gaat je geld kosten...
Ok en als de man van het bedrijf zegt dat ie heerlijk rijdt ( wat ie wss zal zeggen) geloof je 'm op z'n mooie blauwe ogen?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:40 schreef XxSwollie het volgende:
Zo, ik ga morgen een auto kopen, in m'n eentje ;o
Omdat ik nooit benzine heb gereden, alleen diesel.. Maakt de man van het bedrijf een proefritje voor me, met ik ernaast.
een meisje helemaal alleen, die een auto koopt..
Helaas kon er niemand mee van m'n familie, allemaal werken, en de eerste optie dat iemand mee kon, was zondag... en ik zag dat er al geboden op was, op marktplaats..
Dus dan er maar snel bij zijn, auto kopen.. dan rijbewijs aanvragen, en als ik m'n rijbewijs heb, de auto ophalen...
Een heel gedoe, maarja. ik heb een auto dus
hoezo?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:21 schreef vosss het volgende:
Die 3 maanden garantie kan je op je buik schrijven.
of 500 bijbetalen ofzoquote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:21 schreef vosss het volgende:
Die 3 maanden garantie kan je op je buik schrijven.
daar zou ik persoonlijk geen 2500 aan uitgevenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:22 schreef XxSwollie het volgende:
http://www.autobedrijf-fl(...)9&adid=294&Itemid=34
oh! Misschien is het inderdaad wat te gehaast wat ik wou..quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:23 schreef welkominspace het volgende:
[..]
daar zou ik persoonlijk geen 2500 aan uitgeven
Ook niet als ik zeg dat ik dan wel het volle bedrag zou betalen?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:24 schreef vosss het volgende:
Dat zal hendig kunnen. Met bijbetaling.
Uiteraard geven ze op dergelijke auto's geen standaard garantie, het is nou eenmaal een ouwe bak
Het is sowieso best duur ook vind je niet?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:26 schreef XxSwollie het volgende:
[..]
Ook niet als ik zeg dat ik dan wel het volle bedrag zou betalen?
hmmm, misschien wel inderdaad..quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:27 schreef H-D het volgende:
[..]
Het is sowieso best duur ook vind je niet?
Mja mss krijg je wel veel korting ....maar check voor dat geld zeker of de onderhoudshistorie en alles klopt..want als ie dat bij elke auto zegt...goed checken!quote:
als je voor dat geld dit soort auto's weet te vinden: http://link.marktplaats.nl/520685540quote:
Ja ik zat ook te denken van 1750 max. Met wat garantie ofzoquote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:31 schreef welkominspace het volgende:
[..]
als je voor dat geld dit soort auto's weet te vinden: http://link.marktplaats.nl/520685540
dan zou ik die 2500 euro dus echt niet voor een klein fordje neertellen.
voor zo'n autootje als die fiesta zou ik hooguit 1500 betalen voor een heel goed exemplaar
quote:
als ik dat zo zie dan rij je die fiesta daar echt niet voor minder dan 2000 met een beetje garantie weg.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:35 schreef Kriegel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Jup. Dat is het echt niet waard.
De auto ook niet trouwens. 1.3 8v, vrij kaal.
Die 1.3 lijkt me gezien het vermogen ook gruwelijk traag tov van de Zetec 1.2...en onzuinig wss.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:35 schreef Kriegel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Jup. Dat is het echt niet waard.
De auto ook niet trouwens. 1.3 8v, vrij kaal. 2000 euro hooguit.
Ja, zie de ninja-edit. Had ik het eerder trouwens ook al over, die Fiësta's moet je echt ontwijken. Belachelijk dat ze in 2002 nog verkocht werden naast de 1.25's.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:37 schreef H-D het volgende:
[..]
Die 1.3 lijkt me gezien het vermogen ook gruwelijk traag tov van de Zetec 1.2...en onzuinig wss.
Beter neem je een met Zetec motor dus.
Wss wel. 2000 is echt teveel. Het bedrijf roept ook niet een hele toffe indruk bij mij op maar das persoonlijk :pquote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:36 schreef welkominspace het volgende:
[..]
als ik dat zo zie dan rij je die fiesta daar echt niet voor minder dan 2000 met een beetje garantie weg.
dikke kans dat ie hem voor 300 ofzo heeft ingekocht.
Inderdaad. Die 1.3 is gewoon een museumstuk.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:39 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ja, zie de ninja-edit. Had ik het eerder trouwens ook al over, die Fiësta's moet je echt ontwijken. Belachelijk dat ze in 2002 nog verkocht werden naast de 1.25's.
maar wat zoek je dan precies in een auto?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:42 schreef XxSwollie het volgende:
Ik wacht gewoon even tot dat ik echt m'n rijbewijs binnen heb, en ga op m'n dooie gemak iets uitzoeken, ik laat me voortaan niet meer leiden tot impulsieve actie's!.
Echt bedankt!!
Heel verstandig van je.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:39 schreef XxSwollie het volgende:
Ik doe het niet!!Ik ben echt zo blij met jullie, anders had ik hem waarschijnlijk gekocht...
En inderdaad, hij klonk ook al echt een beetje gladjes..
Bedankt in iedergeval, jullie hebben me aan het denken gedacht!!!
Idd^*quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:45 schreef welkominspace het volgende:
[..]
maar wat zoek je dan precies in een auto?
moet ie luxe van binnen zijn of juist sportief rijden.
moet ie groot zijn of klein?
grote kofferbak of niet.
als je daar rustig over na gaat denken is de kans dat je met een goede auto thuiskomt wel veel groter.
maar als vuistregel: meer dan 2000 voor een klein kutautootje is echt te veel
Bedankt, ik ga er vanaf nu echt de tijd er voor nemen, en als ik iets leuks vind, laat ik het uiteraard eerst door de ''fok-scan'' halen..quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:45 schreef welkominspace het volgende:
[..]
maar wat zoek je dan precies in een auto?
moet ie luxe van binnen zijn of juist sportief rijden.
moet ie groot zijn of klein?
grote kofferbak of niet.
als je daar rustig over na gaat denken is de kans dat je met een goede auto thuiskomt wel veel groter.
Dat hangt er toch echt vanaf hoe nieuw zo'n kutautootje is en op welk niveau uitgerust. Ik vind het te kort door de bocht.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:45 schreef welkominspace het volgende:
Idd. Als ie 3 jr oud is en in nieuwstaat is...tja dan is de prijs natuurlijk meer dan 2000;). Tis ook niet mijn smaak maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat een bepaalde auto het niet waard is.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:08 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat hangt er toch echt vanaf hoe nieuw zo'n kutautootje is en op welk niveau uitgerust. Ik vind het te kort door de bocht.
Een Micra K11, om daar nog maar even op terug te komen, is bijvoorbeeld een auto waar je normaal gesproken maximaal 1700-1900 voor betaalt, en vaak minder omdat het model zo'n tien jaar bestaan heeft, dus genoeg oud spul op de markt dat het even goed nog prima doet.
Maar! Als ik ruim het geld had en gewoon een probleemloos eerste karretje zocht zou ik voor zo'n hele late (2001-2002) in de meest luxe uitvoering nog best 2400-2800 neer willen leggen. Gewoon, omdat ik weet dat ik dan het allerbeste heb dat het model te bieden heeft: laatste facelift, beste motor, optimaal in z'n opties (voor zover die er zijn) en goed bijgehouden.
Zekerheid dat je ergens nog jaren mee vooruit kunt, en dan op een net iets minder gedateerde manier dan bij goedkopere soortgenoten, dat is best wat geld waard. Ook in de doorverkoop, dus als het model al bijna is afgeschreven en waardevast voel je het verschil op termijn amper in je knip.
Desondanks zou ik voor zo'n bedrag persoonlijk een heel andere auto kopen, maar dat komt doordat ik andere eigenschappen zoek. Verder is het natuurlijk maar een voorbeeld, maar voor genoeg auto's kun je op een dergelijke manier redeneren.
Ehhh, een goedkope bak.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:14 schreef H-D het volgende:
[..]
Idd. Als ie 3 jr oud is en in nieuwstaat is...tja dan is de prijs natuurlijk meer dan 2000;). Tis ook niet mijn smaak maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat een bepaalde auto het niet waard is.
Wat rij jij eigenlijk zelf dan?
ja dat is zeker waarquote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:08 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat hangt er toch echt vanaf hoe nieuw zo'n kutautootje is en op welk niveau uitgerust. Ik vind het te kort door de bocht.
Een Micra K11, om daar nog maar even op terug te komen, is bijvoorbeeld een auto waar je normaal gesproken maximaal 1700-1900 voor betaalt, en vaak minder omdat het model zo'n tien jaar bestaan heeft, dus genoeg oud spul op de markt dat het even goed nog prima doet.
Maar! Als ik ruim het geld had en gewoon een probleemloos eerste karretje zocht zou ik voor zo'n hele late (2001-2002) in de meest luxe uitvoering nog best 2400-2800 neer willen leggen. Gewoon, omdat ik weet dat ik dan het allerbeste heb dat het model te bieden heeft: laatste facelift, beste motor, optimaal in z'n opties (voor zover die er zijn) en goed bijgehouden. De crème de la crème zeg maar.
Zekerheid dat je ergens nog jaren mee vooruit kunt, en dan op een net iets minder gedateerde manier dan bij goedkopere soortgenoten, dat is best wat geld waard. Ook in de doorverkoop, dus als het model al bijna is afgeschreven en waardevast voel je het verschil op termijn amper in je knip.
Desondanks zou ik voor zo'n bedrag persoonlijk een heel andere auto kopen, maar dat komt doordat ik andere eigenschappen zoek. Verder is het natuurlijk maar een voorbeeld, maar voor genoeg auto's kun je op een dergelijke manier redeneren.
Vet ding:). 156 doen! Mooie auto's vooral de 2.5 V6 ofzo.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:20 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ehhh, een goedkope bak.
Hyundai Tiburon tweeliter uit '99. ik wilde voor 2100 euro wat meer kracht, bochtengedrag en smoelwerk, dan maar ten koste van ultieme betrouwbaarheid. Volgend jaar wil ik trouwens overstappen naar een 156 of MX-5. Maar het gaat hier ff niet om mijn auto.
Das ook waar:p voor deze auto was het gewoon 1500 teveel.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:22 schreef welkominspace het volgende:
[..]
ja dat is zeker waar
maar voor een ford fiesta of iets vergelijkbaars uit 2001 ongeveer met een kutmotor en bijna geen opties alias "een klein kutautootje" is 2000+ echt teveel.
voor dat geld wil je er zeker wat voor terugzien maar dat is bij veel auto's helaas niet het geval zoals je al ziet
De Spaanse Polder, daar noem je me ook een plek.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:50 schreef XxSwollie het volgende:
Nee inderdaad, mijn moeder is wel is in Schiedam opgelicht bij.. uhm, spaansepolder?![]()
Met een groene citroën saxo uit 1996 , die binnen de kortse keren naar de sloop moest....
ik rij anders op het moment in een auto van jetcars, wel extra goed opgelet daar maar dan kun je er wel een goeie auto vindenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:33 schreef Kriegel het volgende:
[..]
De Spaanse Polder, daar noem je me ook een plek.Dat is echt het schoolvoorbeeld van een gebied waar je beter geen auto kan kopen, zeker als het qua prijs een heel mooi aanbod lijkt, één grote verzamelplek voor laaielichters.
Zoek maar eens op tenten als Jetcars, daar lassen ze desnoods twee halve sloopauto's aan elkaar.
Dan heb je ballen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:37 schreef welkominspace het volgende:
[..]
ik rij anders op het moment in een auto van jetcars, wel extra goed opgelet daar maar dan kun je er wel een goeie auto vinden
ik heb ook echt de meest wilde verhalen over die tent gehoord ja, maar de service was goed, de auto is goed en het was een behoorlijke grote tent.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:42 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dan heb je ballen.![]()
En het klopt dat er zelfs daar soms best een eerlijke auto tussenzit, en dan doe je prima zaken met die dumpprijzen. Heb ik vaker mensen over gehoord. Echter, het is inmiddels ook wel bekend dat ze daar tussendoor echt de allergrootste rommel verkopen met een mooie strik erom. Misbruik maken van onwetendheid.
Mensen doen het zichzelf natuurlijk aan, maar je helpt er als zaak wel actief aan mee. Het is gewoon net effe een stukkie schaamtelozer dan de gemiddelde handelfabriek.
Jetcars idd ') net als 'bepaalde' plekken in Apeldoorn. Beter mijden.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:33 schreef Kriegel het volgende:
[..]
De Spaanse Polder, daar noem je me ook een plek.Dat is echt het schoolvoorbeeld van een gebied waar je beter geen auto kan kopen, zeker als het qua prijs een heel mooi aanbod lijkt, één grote verzamelplek voor laaielichters.
Zoek maar eens op tenten als Jetcars, daar lassen ze desnoods twee halve sloopauto's aan elkaar.
Daar zitten van die zigeuners/kampers ja, volgens mij een soort familiekliek. Maar niet heel Apeldoorn is rot hoor, je hebt er ook gewoon hele nette merkdealers, ik heb er zes maanden terug bij Segerink & Wolbers (Renault) een koopje gescoord voor m'n vader. Da's dan weer het leuke van een dealer, ze weten occasions soms niet goed op waarde te schatten als ze van een ander merk komen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:38 schreef H-D het volgende:
[..]
Jetcars idd ') net als 'bepaalde' plekken in Apeldoorn. Beter mijden.

Nee klopt. De merkdealers zijn ok maar doelde meer op die handelaren in de Sleutelbloemstraat enzo..iig een aantal staan toch niet heeel goed bekend.quote:Op woensdag 1 februari 2012 00:12 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Daar zitten van die zigeuners/kampers ja, volgens mij een soort familiekliek. Maar niet heel Apeldoorn is rot hoor, je hebt er ook gewoon hele nette merkdealers, ik heb er zes maanden terug bij Segerink & Wolbers (Renault) een koopje gescoord voor m'n vader. Da's dan weer het leuke van een dealer, ze weten occasions soms niet goed op waarde te schatten als ze van een ander merk komen. [ afbeelding ]
Ik ben trouwens even vergeten of dat lasverhaal (geen indianenverhaal dacht ik toch) nou over Jetcars of Liekendiek ging. Nou ja, allebei op de grens Rotterdam - Schiedam dus dan weet je het wel.
Dit is hoe ik vaak zelf ook zoekquote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:05 schreef vosss het volgende:
Wat misschien ook wel een goeie tip is, is op www.gaspedaal.nl kijken en dan bij uitgebreidt zoeken aanvinken welke opties je wilt hebben (en dan niet kleur ofzo) en een maximum prijs en dan alle merken en modellen.
Vaak kom je dan hele leuke modellen tegen waarvan je niet eens wist dat die tegenwoordig in die prijsklasse te krijgen zijn en dan kan je vanaf daar verder zoeken op bv bouwjaar of kleur of km-stand etc.
Als het beetje onderhouden is kan een auto heel wat meer dan 130.000 km lopen hr?quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:52 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dit is hoe ik vaak zelf ook zoekVoor mijzelf, of voor een ander. Ik sorteer altijd op prijs van hoog naar laag. Dan zie je vanzelf ook meestal de kilometerstand er bij staan. Je hebt zelf aangegeven niet hoger te gaan dan 130.000 kilometer en dat is best realistisch...maar dat ligt ook wel per model verschillend. Een Suzuki Alto is makkelijk onder de 100.000 km te vinden, terwijl een Volkswagen Polo dan toch echt wat moeilijker word.
Probeer bij het maken van proefritten echt iemand te vinden die met je mee wil en wat meer van auto's af weet ! Beter kan je ook een proefrit maken zonder de verkoper er bij.. Je kan dan meer letten op geluidjes, rij-eigenschappen, het comfort, opties enz. enz.
De Seat Arosa is inderdaad een goed alternatief...voor ca ¤ 3.000 tot ¤ 4.000 kan je een hele nette vinden en ze rijden erg lekker/volwassen ! Ook erg fijne autootjes om te leren parkeren, want de wielen zitten echt op de hoeken..(geen overhang). Neem het model van na 2002, dus na de facelift. Let ook op de kleur, want de gelen en roden Arosa's zien er wel leuk uit, maar kunnen na verloop van tijd snel verkleuren (geldt trouwens voor veel auto's).
Als je ergens een nette Arosa ziet staan in de Signo uitvoering, dan heb je helemaal prijsschieten, de meest luxe uitvoering !![]()
Deze zien er wel eerlijk en goed uit:
Seat Arosa 1.4 S
Seat Arosa 1.4 Signo
Nog een Signo
Ja oke. Bij de wat kleinere jonge auto's is dat idd misschien geruststellenderquote:Op woensdag 1 februari 2012 21:05 schreef Meike26 het volgende:
Dat weet ik, maar ik snap heel goed waarom mensen liever een auto kopen met net de kop er af...dan dat er al 40 keer mee de wereld om gereden is.
Een oude Peugeot 405 zou ik bijvoorbeeld eerder met 2 ton op de teller willen kopen dan met net 40.000 op de klok. Maar met de wensen van TS zou ik ook liever onder de 100.000 willen zoeken en kopen, met name ook het gevoel dat je een jonge auto koopt, dan dat ik een auto met 2 ton op de teller koop en maar de vraag in mijn hoofd heb hoeveel kilometer hij het nog gaat uithouden. Er zijn maar weinig Arosa's die de 3 ton op de teller halen en zo ja, vaak van eigenaar zijn gewisseld
Als het goed is wel. Een 1.4 met 16 kleppen die 75paardjes heeftquote:Op woensdag 1 februari 2012 21:33 schreef Kriegel het volgende:
Wat ik apart vind aan de Lupo/Arosa is dat zelfs de luxe uitvoering nog airconditioning mist. Dat hoort toch eigenlijk niet bij een moderne auto.
Heeft de Arosa trouwens geen 75 pk-versie van de 1.4? De Lupo in ieder geval wel. Lijkt me een stukje prettiger opschieten, 60 pk en 116 Nm is toch net iets onderbemeten voor het gewicht.
Ooh sorry ik vergiste me. De Arosa 1.4 16v is volgens mij de Arosa Sport en die heeft 100pkquote:Op woensdag 1 februari 2012 21:59 schreef Kriegel het volgende:
Maar deze zijn dus allemaal 60.
De Micra 1.4 (is ie weer) peurt er 81 uit (terwijl het eigenlijk een 1.3 is) waardoor je met wat schakelwerk echt vlot vooruitkomt, heeft wél een airco op zelfs gemiddelde uitvoeringen, en is zeker even zuinig als de 75 pk Lupo als ik een beetje de praktijkgemiddeldes van bestuurders op een rijtje zet.
De Arosa ziet er best tof uit, maar zo op papier lijkt het me niet de allerbeste auto. Of misschien klinkt dat te negatief, ik geloof namelijk best dat het een leuk karretje is en over betrouwbaarheid niks te klagen, maar puur objectief kan ie niet aan de Micra tippen.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volkswagen/lupo/8129674quote:Op woensdag 1 februari 2012 22:08 schreef H-D het volgende:
[..]
Ooh sorry ik vergiste me. De Arosa 1.4 16v is volgens mij de Arosa Sport en die heeft 100pk
De 1.4 diesel heeft wel 75 pk. Maar in benzine is die er niet.
Ja klopt. Ik weet dat die bestaat. Bedoelde ook niet dat die motor niet bestond maar meer dat die niet in de Arosa geleverd isquote:Op woensdag 1 februari 2012 22:11 schreef Kriegel het volgende:
[..]
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volkswagen/lupo/8129674
Da's toch echt een benzineauto, 1.4 en 75 pk.
Die Arosa Sport klinkt dan trouwens weer interessant.
Ook op de snelweg enzo? Tussensprint naar 120? Want hij oogt qua cijfers gewoon echt traagquote:Op donderdag 2 februari 2012 11:29 schreef Meike26 het volgende:
Ziet er op het eerste gezicht goed onderhouden uit en prijs is nog net oké.
De Arosa is inderdaad niet met die 75PK motor uitgerust, maar die 15 extra PK mis je echt niet. We hebben zelf altijd prima mee gekund in het verkeer met die 60 paardjes onder de kap.
Die eerste heeft ook een heerlijke 90's kleurquote:Op donderdag 2 februari 2012 11:58 schreef Kriegel het volgende:
Hey Swollie,
De Starlet is een hele goede en vlotte auto, vooral handig als je wat geld over wil houden, want zoals je ziet zijn ze niet erg duur. Daardoor mis je wel wat moderne luxe, maar rijden doen ze en blijven ze doen.
Dit exemplaar vind ik een klein beetje twijfelachtig. Het is een Limited versie, dat is leuk vanwege de meegespoten bumpers en het sportuitlaatje, en hij staat er op het oog goed bij. Maar ik zie geen onderhoudsboekjes, geen NAP (nu is dat niet het allerbelangrijkste, maar toch) en wél twee keer een verloren kentekenbewijs (zie het tweetje op de plaat).
Zegt niet alles, maar zulke dingen zijn wel indicaties dat het misschien niet de meest lief behandelde Starlet is die je kan krijgen. En met die status hoef je er niet zoveel geld voor neer te leggen, vind ik.
Handig dat ie in Zwolle staat natuurlijk, maar voor ongeveer hetzelfde bedrag kun je er ook eentje vinden waarvan je wat meer zekerheid hebt. Als ik een paar suggesties mag doen:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/toyota/starlet/8575473
http://www.autowereld.nl/(...)2678843/details.html
http://www.autowereld.nl/(...)2089509/details.html (wat meer KM's, maar ziet er keurig uit en ze kunnen het hebben)
http://www.autotrack.nl/tweedehands/toyota/starlet/8578966
Die eerste lijkt me nog het mooiste als uiterlijk een beetje mee moet tellen, en Houten is niet heel ver weg. Voskuilen is bovendien een nette zaak, verkopen geen rommel. Die voorbereidingskosten praat je er desnoods nog wel af.
Die twee in Lieren (Gelderland, dus ook vlakbij) zijn aantrekkelijk geprijsd en staan op dezelfde plek, da's wel handig. Onthoud vooral: onderhoud is belangrijker dan kilometerstand.
Klopt! Zo'n Starlet kan het wel hebben inderdaad. Al had het bij de 323 weer iets fouts wat het dan wel weer leuk maaktquote:Op donderdag 2 februari 2012 13:09 schreef Kriegel het volgende:
Scheelt dat het om een dame gaat, die voelen zich vaak wat minder afgestoten door die kleur.
Ik moet ook zeggen, het staat een Starlet beter dan die 323 van laatst.
Het was meer dat ie er nog bij lijkt te staan alsof ie net uit de fabriek is gerold; mooi glimmende lak, geen duidelijke plekjes, schone velgen, banden met een hoop profiel, gewoon een hele nette auto op het eerste gezicht. Om het zeker te weten moet je 'm van dichtbij bekijken natuurlijk.
Ow wut? 1750quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:37 schreef Mercer het volgende:
Je gaat een auto reserveren die je nog niet hebt gezien
1750¤ voor zo'n hok uit '97 zonder elektrische ramen, twee keer kenteken kwijtgeraakt, sportuitlaat(dus dan weet je het al), in geen 100.000 jaar!![]()
Maar goed, zo heeft iedereen zijn mening, en dit is de mijne.![]()
Ik werk op het zelfde bedrijventerrein, maar hij is opzich heel mooi!quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:37 schreef Mercer het volgende:
1750¤ voor zo'n hok uit '97 zonder elektrische ramen, twee keer kenteken kwijtgeraakt, sportuitlaat(dus dan weet je het al), in geen 100.000 jaar!![]()
Als je er nog vanaf kan, dan zou ik dat absoluut doen. Heb je al aanbetaald? Er is veel beter te krijgen dan dit.quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:48 schreef XxSwollie het volgende:
[..]
Ik werk op het zelfde bedrijventerrein, maar hij is opzich heel mooi!
Die sportuitlaat hoort bij de uitvoering, je ziet ze wel vaker. Niet versjonnied dus. Als je zulke bedragen gaat uitgeven zou ik nogmaals wel op z'n minst een onderhoudshistorie willen, anders kun je er net zo goed eentje van 1200 kopen, ben je net zo wijs.quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:37 schreef Mercer het volgende:
Ja boekjes ofzo..en misschien ook wel paar maanden garantie erbij als ie dat wil doen. Voor dat geld. Of uitgebreide afleveringsbeurt misschien nog...quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:51 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Die sportuitlaat hoort bij de uitvoering, je ziet ze wel vaker. Niet versjonnied dus. Als je zulke bedragen gaat uitgeven zou ik nogmaals wel op z'n minst een onderhoudshistorie willen, anders kun je er net zo goed eentje van 1200 kopen, ben je net zo wijs.
Hij checkt hem zei hij nog helemaal, doet er 4 nieuwe banden op, en een nieuwe apk, ik vraag zaterdag ook nog even naar de onderhoud historie inderdaad, en mijn collega maakt er een proefritje mee, en de uitlaat.. het is gelukkig een originele uitlaat vertelde hij!!quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:53 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja boekjes ofzo..en misschien ook wel paar maanden garantie erbij als ie dat wil doen. Voor dat geld. Of uitgebreide afleveringsbeurt misschien nog...
Mja wat checkt ie dan? Eigenlijk zou je dan wel iets moeten hebben dat je ook kan zien wat ie gedaan heeft eraan en/of van te voren weet wat ie gaat doen. Anders heb je er ook vrij weinig aan....quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:55 schreef XxSwollie het volgende:
Ik
[..]
Hij checkt hem zei hij nog helemaal, doet er 4 nieuwe banden op, en een nieuwe apk, ik vraag zaterdag ook nog even naar de onderhoud historie inderdaad, en mijn collega maakt er een proefritje mee, en de uitlaat.. het is gelukkig een originele uitlaat vertelde hij!!
Voor de rest. tijdens de proefrit zet ik hem ook nog even stil, en check ik op roestt
Alleen gereserveerd, zonder betaling dus voor de rest.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:01 schreef Mercer het volgende:
Dus je hebt nu een auto gekocht waar je nog niet in hebt gereden?
Ze heeft 'm nog niet gekocht toch? Zaterdag zou er vanalles op papier gezet worden...quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:01 schreef Mercer het volgende:
Dus je hebt nu een auto gekocht waar je nog niet in hebt gereden?
Inderdaad!! Ik ga proberen om er ook een stukje in te rijden!quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:59 schreef H-D het volgende:
[..]
Mja wat checkt ie dan? Eigenlijk zou je dan wel iets moeten hebben dat je ook kan zien wat ie gedaan heeft eraan en/of van te voren weet wat ie gaat doen. Anders heb je er ook vrij weinig aan....
En ga ook zelf even rijden dan! Jij moet er tenslotte in gaan rijden straks.
Want was me eigenlijk even helemaal ontschoten over de prijs te beginnen maar het is inderdaad best stevig voor zo'n auto. Dus je mag ook wel wat verwachten vind ik.
Dan lekker afzeggen. Op deze manier vergroot je gewoon de kans dat je over een jaar weer 1750¤ uitgeeft. Dat is ¤3500quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:01 schreef XxSwollie het volgende:
[..]
Alleen gereserveerd, zonder betaling dus voor de rest.
Ja dat is goed. Maar ook kritisch bezig gaan met de onderhoudshistorie en die afleveringsbeurt van die verkoper. En voor dat geld moet je eigenlijk gewoon garantie krijgen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:02 schreef XxSwollie het volgende:
[..]
Inderdaad!! Ik ga proberen om er ook een stukje in te rijden!dankje voor je bericht!!
er rijden ook nog auto's uit de jaren 60-70 en zelfs 50 rond, met goed onderhoud kun je hem rijden tot de buitenkant weggeroest is.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:04 schreef XxSwollie het volgende:
En stel je voor, het gaat om een redelijk goede auto, hoelang kan ik er dan ongeveer mee doen?, toch wel 3 a 4 jaar? als ik hem goed onderhoud?
.
Ik heb nog aardig wat geld over nu, voor een leuke routeplanner, en voor onderhoud.
Nu overdrijf je echt, je verkijkt je puur op opties. Een Starlet kost geen drol om te bezitten, wil goed vooruit en is vrij zuinig, als ie dan goed is mag je zeker blij zijn. ¤800 betaal je voor een afgetrapt hok of een hele oude wagen, niet voor een nette auto uit '97 die een ultra-betrouwbare status meedraagt.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:08 schreef Mercer het volgende:
Voor 800¤ zou ik nog niet blij zijn hiermee
Dat kan, maar dan moet je het bij het oudere model zoeken. Je gaat echt geen nette van dit type vinden voor zo weinig.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:07 schreef welkominspace het volgende:
[..]
er rijden ook nog auto's uit de jaren 60-70 en zelfs 50 rond, met goed onderhoud kun je hem rijden tot de buitenkant weggeroest is.
maar deze auto maakt op mij ook niet zo'n goede indruk eigenlijk,een auto in deze staat en met die opties kun je met goed zoeken al voor 800 vinden.
dus om er nou 1000 teveel aan uit te geven
nee, idd ik heb ook een daihatsu charade voor 400 gekocht ooit waar ik volgens mij net zoveel plezier mee heb gehad als je met dit karretje dan hebben.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:08 schreef Mercer het volgende:
Voor 800¤ zou ik nog niet blij zijn hiermee
nee, maar dit soort auto's zijn in principe maar 800 waard.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:11 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Nu overdrijf je echt, je verkijkt je puur op opties. Een Starlet kost geen drol om te bezitten, wil goed vooruit en is vrij zuinig, als ie dan goed is mag je zeker blij zijn. ¤800 betaal je voor een afgetrapt hok of een hele oude wagen, niet voor een nette auto uit '97.
[..]
Dat kan, maar dan moet je het bij het oudere model zoeken. Je gaat echt geen nette van dit type vinden voor zo weinig.
Zo'n Starlet is inderdaad wel wat 'rudimentairder' dan een Arosa/Lupo-achtig iets.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:09 schreef Kriegel het volgende:
Als een Starlet nu goed is dan kun je er nog tijden mee vooruit, dat is het punt niet. Wel vraag ik me af of je bepaalde luxes niet gaat missen, je zit bijvoorbeeld 's zomers in een zwarte auto en je hebt geen airco, zomaar iets.
Mja het oog wil ook watquote:Op donderdag 2 februari 2012 17:14 schreef welkominspace het volgende:
[..]
nee, maar dit soort auto's zijn in principe maar 800 waard.
het feit dat ie van 97 is maakt hem duurder dan z'n prestaties.
eentje uit 93 zal net zo fijn rijden en bijna evenveel opties hebben voor 800 lijkt me
Even rudimentair juist, de Arosa en Lupo zijn ook klein (misschien wel kleiner) en zijn eveneens barebones op luxegebied, hooguit zien ze er wat moderner uit.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:14 schreef H-D het volgende:
[..]
Zo'n Starlet is inderdaad wel wat 'rudimentairder' dan een Arosa/Lupo-achtig iets.
Wel rekening mee houden TS
helemaal mee eensquote:Op donderdag 2 februari 2012 17:24 schreef Kriegel het volgende:
Hoe dan ook, als je (in de nabije toekomst) er wat vaker met de auto op uitmoet dan wat kleine ritjes, zou ik nog altijd iets meer geld uittrekken en zoiets als dit kopen (alternatief). Dan heb je voor een relatief bescheiden meerprijs een veel modernere auto met meer ruimte en comfort. Echt waar, je merkt het verschil.
Zoiets komt zelf ook weer met een prijs in de vorm van wat meer wegenbelasting en een iets hoger verbruik, maar als je het geld tot je beschikking hebt dan is dit het waard. Je 'groeit' er ook minder snel uit, dus is het makkelijk nog een aantal jaar met dezelfde auto te doen.
Daar heb je in wezen wel een punt, ja. Maar veel mensen vinden leeftijd ook belangrijk, of dat kortzichtig is laat ik maar even in het midden.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:14 schreef welkominspace het volgende:
[..]
nee, maar dit soort auto's zijn in principe maar 800 waard.
het feit dat ie van 97 is maakt hem duurder dan z'n prestaties.
eentje uit 93 zal net zo fijn rijden en bijna evenveel opties hebben voor 800 lijkt me
De Xsara is qua prijs/kwaliteitsverhouding subliem, daarom strooi ik 'm zo spam-achtig in de rondte. Moet je zien wat er allemaal op zit, en dan rijdt het ook nog eens goed, en ze zijn zelfs degelijk gebouwd (geen gevalletje Franse slag). 3000 euro en je hebt een keurig exemplaar.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:28 schreef welkominspace het volgende:
[..]
helemaal mee eens
al zou ik niet voor een xsara gaan persoonlijk maar zou hem ook zeker niet afraden.
mss een mooie opel ofzo?
heb je groot gelijk in hoor het is een prima autoquote:Op donderdag 2 februari 2012 17:39 schreef Kriegel het volgende:
[..]
De Xsara is qua prijs/kwaliteitsverhouding subliem, daarom strooi ik 'm zo spam-achtig in de rondte. Moet je zien wat er allemaal op zit, en dan rijdt het ook nog eens goed, en ze zijn zelfs degelijk gebouwd (geen gevalletje Franse slag). 3000 euro en je hebt een keurig exemplaar.
Ik kan niet echt een vergelijkbare Opel van toen bedenken die ik de voorkeur zou geven bij zo'n bedrag, maar goed, dat is misschien smaakgebonden.
Ja klopt inderdaad. Maar het ziet er iig minder rudimentair uit dan door jet moderne Xdquote:Op donderdag 2 februari 2012 17:26 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Even rudimentair juist, de Arosa en Lupo zijn ook klein (misschien wel kleiner) en zijn eveneens barebones op luxegebied, hooguit zien ze er wat moderner uit.
Ik zou ook naar een VW Bora kijken. En een Volvo S40.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:48 schreef Kriegel het volgende:
Maar dat zeg ik dus juist, net als de eerdere Xantia is het weliswaar een Franse auto maar in tegenstelling maar dan wél betrouwbaar. Roestproblemen en storingen horen in dit geval niet tot de jaarlijkse praktijk. Daarom heb je dus een totaalpakket dat erg sterk is, maar wel voor de typische lage prijs van een gemiddelde Franse occasion.
ja, ik vind hem gewoon niet mooiquote:Op donderdag 2 februari 2012 17:48 schreef Kriegel het volgende:
Maar dat zeg ik dus juist, net als de eerdere Xantia is het weliswaar een Franse auto maar dan wél betrouwbaar. Roestproblemen en storingen horen in dit geval niet tot de jaarlijkse praktijk. Daarom heb je dus een totaalpakket dat erg sterk is, maar wel voor de typische lage prijs van een Franse occasion.
S40 had ik ook al genoemd ja, die zijn ook wel in het budget te krijgen alleen dan zit je weer met de vrij hoge onderhoudskosten natuurlijkquote:Op donderdag 2 februari 2012 17:51 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik zou ook naar een VW Bora kijken. En een Volvo S40.
Allebei ook wel mooie auto's die niet tè groot zijn en wel binnen budget te krijgen zijn.
Ben ff op iPad nu anders had ik wel linkjes bij gedaan TS, sorry
Oh sorry niet gezienquote:Op donderdag 2 februari 2012 17:52 schreef welkominspace het volgende:
[..]
S40 had ik ook al genoemd ja, die zijn ook wel in het budget te krijgen alleen dan zit je weer met de vrij hoge onderhoudskosten natuurlijk
alfa zou ik niet doen nee.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:56 schreef H-D het volgende:
[..]
Oh sorry niet gezien. Maar het zijn wel goede auto's..en mooi. Maar ik ben Volvo-fan dus mss ben ik wel bevooordeeld
. Voor dat geld koop je trouwens ook wel een fraaie Alfa 156/166 maar dat zal, hoewel erg mooi, wel niet aan te raden zijn als eerste auto voor TS
.
Misschien nog een Peugeot 406 btw?
Nee maar Alfa blijft mooiquote:Op donderdag 2 februari 2012 18:04 schreef welkominspace het volgende:
[..]
alfa zou ik niet doen nee.
misschien een mooie Mitsubishi
die uit de link is wat prijzig maar het zijn zeker goede/leuke auto's
ja, als je sportief wil moet je natuurlijk de lancer hebben maar die in de 2de link (http://link.marktplaats.nl/526541617) is wel baasquote:Op donderdag 2 februari 2012 18:08 schreef H-D het volgende:
[..]
Nee maar Alfa blijft mooi.
Ik vind die Carisma wel duur idd..en op een of andere manier vind ik sport niet passen bij de Carisma. Als iets niet is imo is het wel sportief namelijk
Een Galant vind ik wel fraaier dan..en ook verkrijgbaar binnen budget ^^.
Niet alleen op opties, ik kijk naar de hele auto. Bij een Starlet kan alles kapot wat bij een Peugeot ook kapot kan, simpel.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:11 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Nu overdrijf je echt, je verkijkt je puur op opties. Een Starlet kost geen drol om te bezitten, wil goed vooruit en is vrij zuinig, als ie dan goed is mag je zeker blij zijn. ¤800 betaal je voor een afgetrapt hok of een hele oude wagen, niet voor een nette auto uit '97 die een ultra-betrouwbare status meedraagt.
Ja beter dan de 1e. Maar wel klein beetje van de prijs af danquote:Op donderdag 2 februari 2012 18:09 schreef welkominspace het volgende:
[..]
ja, als je sportief wil moet je natuurlijk de lancer hebben maar die in de 2de link (http://link.marktplaats.nl/526541617) is wel baas
ja, maar zeker een mooie autoquote:Op donderdag 2 februari 2012 18:10 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja beter dan de 1e. Maar wel klein beetje van de prijs af dan
Denk je?quote:Op donderdag 2 februari 2012 18:13 schreef Mercer het volgende:
Overigens gaat TS toch die auto kopen, dus we kunnen lullen wat we willen maar dat gaat niet helpen.
hopen van niet want bijna 2000 voor zo'n koekblik is wel een eeuwige zondequote:Op donderdag 2 februari 2012 18:13 schreef Mercer het volgende:
Overigens gaat TS toch die auto kopen, dus we kunnen lullen wat we willen maar dat gaat niet helpen.
Klopt. Het is wel relatief jong nog. Misschien is het ook wel persoonlijk dat ik het veel vind voor een Carisma.:Pquote:Op donderdag 2 februari 2012 18:13 schreef welkominspace het volgende:
[..]
ja, maar zeker een mooie auto
en 2600 is niet heel gek voor een 2003 auto met 140k op de teller.
ze zijn er natuurlijk wel goedkoper maar deze zit nog wel strak in de lak enzo
ik vind het ook een beetje veel lijken maar dat komt volgens mij puur door het feit dat het een aziaat isquote:Op donderdag 2 februari 2012 18:15 schreef H-D het volgende:
[..]
Klopt. Het is wel relatief jong nog. Misschien is het ook wel persoonlijk dat ik het veel vind voor een Carisma.:P
Ja denk ik ook. Sowieso heb ik echt totaal helemaal niks met Aziatische auto'squote:Op donderdag 2 februari 2012 18:16 schreef welkominspace het volgende:
[..]
ik vind het ook een beetje veel lijken maar dat komt volgens mij puur door het feit dat het een aziaat is
ik rij/koop zelf eigenlijk alleen maar japansquote:Op donderdag 2 februari 2012 18:18 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja denk ik ook. Sowieso heb ik echt totaal helemaal niks met Aziatische auto's.
je hebt er echt meer aan als je voor een grotere en eventueel duurdere auto gaat hoorquote:Op donderdag 2 februari 2012 18:19 schreef XxSwollie het volgende:
Sorry jongens, ik ben al verliefd geworden op de buitenkant van die starlett ;p
Beter dan een citroen saxo of peugoet 107!
Alleen van binnen is ie niet mooi nee idd
die 150 euro betekend wss dat er van alles moet gebeuren dan, of het is gewoon een oplichter.quote:Op donderdag 2 februari 2012 18:21 schreef XxSwollie het volgende:
Wat ik jullie btw nog niet gedurft heb te melden, dat 'ie boven op de prijs 150 euro voor apk wilt..
De huidige apk is nog maar 3 maandjes geldig.
Maarja, sowieso beter dan die fiesta waar jullie me voor waarschuwde.![]()
Waarom ga je toch deze actie ondernemen TS? Durf je geen nee meer te zeggen?quote:Op donderdag 2 februari 2012 18:21 schreef XxSwollie het volgende:
Wat ik jullie btw nog niet gedurft heb te melden, dat 'ie boven op de prijs 150 euro voor apk wilt..
of niet danquote:Op donderdag 2 februari 2012 18:36 schreef Mercer het volgende:
Ik denk dat ik autohandelaar ga worden, en dan alleen auto's voor vrouwen.
Euh niet doen? Die 1750 is al meer dan genoeg. En veel te veel voor als ie geen onderhoudshistorie heeft en alleen een nieuwe apk erop gooit. Voor die prijs moet je gewoon wel meer krijgen dan dat. En zeker niet extra geld gaan betalen voor die APK nog. Anders gewoon verder kijken. Je wordt gewoon afgezet anders.quote:Op donderdag 2 februari 2012 18:21 schreef XxSwollie het volgende:
Hmm kwestie van van smaak denk ikquote:Op donderdag 2 februari 2012 18:22 schreef welkominspace het volgende:
[..]
ik rij/koop zelf eigenlijk alleen maar japans
met een enkele bmw als uitzondering![]()
maar heb nu m'n oog op een mooie s40 voor een koopje
Dat of het is liefde op het eerste gezicht.quote:Op donderdag 2 februari 2012 18:32 schreef Mercer het volgende:
[..]
Waarom ga je toch deze actie ondernemen TS? Durf je geen nee meer te zeggen?
http://link.marktplaats.nl/519631109quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:05 schreef H-D het volgende:
[..]
Euh niet doen? Die 1750 is al meer dan genoeg. En veel te veel voor als ie geen onderhoudshistorie heeft en alleen een nieuwe apk erop gooit. Voor die prijs moet je gewoon wel meer krijgen dan dat. En zeker niet extra geld gaan betalen voor die APK nog. Anders gewoon verder kijken. Je wordt gewoon afgezet anders.
En wat anderen hiervoor ook al zeiden; bedenk wel of je evt. nog 3 jaar in zo'n Starlet wil blijven rondrijden. Ook als je langere (snelweg) ritten gaat rijden. Of je moet het ok vinden dat je misschien over een jaar ofwat weer een andere auto koopt. Wat ook kan natuurlijk.
[..]
Hmm kwestie van van smaak denk ik![]()
Watvoor S40 als ik vragen mag?
Mooie prijs! Maar hij is wel basic ofniet? Mis je niet wat opties dan?quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:36 schreef welkominspace het volgende:
[..]
http://link.marktplaats.nl/519631109
deze, heb er al ff in gezeten enzo en vind het wel een mooie bak
ff kijken nog of ie technisch wel een slimme zet is maar die garagehouder ken ik goed dus eventuele aandachtspuntjes lossen ze ter plekke voor me op
ja hij is wel basic maar zolang de radio en de verwarming het doet vind ik het best.quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:40 schreef H-D het volgende:
[..]
Mooie prijs! Maar hij is wel basic ofniet? Mis je niet wat opties dan?
Ze stralen inderdaad wel klasse uit vind ik. En het rijdt ook geweldigquote:Op donderdag 2 februari 2012 19:49 schreef welkominspace het volgende:
[..]
ja hij is wel basic maar zolang de radio en de verwarming het doet vind ik het best.
alleen de elektrische ramen ga ik missen denk ik, bij de mcdrive enzo
navigatie plak ik er zelf wel in.
volvo's schijnen dus heel goed te zijn en lekker te rijden en ze stralen een zekere klasse uit.
om "het volvo gevoel" een beetje te krijgen lijkt het me beter om met zo'n wat goedkoper karretje te beginnen dan een hele grote dure met alle opties.
dan val je namelijk voor de opties en niet voor de auto
Ja die gozer maakt op mij ook niet een hele solide indrukquote:Op donderdag 2 februari 2012 19:45 schreef Meike26 het volgende:
Doe het ajb niet !! Je begaat je de miskoop van je leven als je koopt van deze knakker. 150 euro vragen bovenop de aanschafprijs is echt een NO- GO !!
Als het liefde op het eerste gezicht is, ga dan op zoek naar zo'n zelfde auto, van mij part aan andere kant van het land...maar je bespaard daarmee nog steeds een hoop ellende !
Zo kochten wij ooit (begin 2007) de Lancia Ypsilon bij dit bedrijf...er stonden er genoeg in onze regio, maar hij had het beste aanbod, eerlijk, geen verkooppraatjes... Het voelde direct goed.
Wij hebben zelf dus een fijne ervaring met deze merkhandelaar: Auto Verhoeven uit Standdaarbuiten (West Brabant) en hij heeft tegen het max van jouw budget bijvoorbeeld deze mooie Ford Fiesta staan, of een Fiat Punto, zoals het advies in het begin van dit topic !
Als je toch DIE Starlet koopt, tja...dan ben je in iedergeval wel gewaarschuwd.
see you therequote:Op donderdag 2 februari 2012 19:52 schreef H-D het volgende:
[..]
Ze stralen inderdaad wel klasse uit vind ik. En het rijdt ook geweldigmaar we gaan wel beetje offtopic nuxD misschien ff in de SC verder ofzo?
maar het grootste deel van het autorijden zijn toch echt normale wegen en geen krappe bochtjes en alleen maar parkeren.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:25 schreef Meike26 het volgende:
Vind het wel raar, adviseren jullie nu werkelijk sedans als de Alfa 156 en Volvo's S40 aan XsZwollie ??
Als je een eerste auto koopt/gaat rijden, rijd je al snel je eerste deukje door verkeerd te parkeren of te scherp in te draaien. Door een sedan als eerste auto te adviseren getuigt mij niet echt van autokennis jongens... Een gemiddelde sedan heeft gigantische overhang voor en achter en voelt al snel log en groot aan.
Auto's zoals de Arosa, Starlet en Punto hebben de wielen op de hoeken zitten en bij dit soort hatchbacks heb je juist het gevoel/idee dat je dit soort auto's kan manouvreren, zonder één keer uit je stoel omhoog te komen om over de neus heen te kijken, uit je raam te gaan leunen of andere vage houdingen.
Mijn "eerste" auto was een Alfa 145, kijk, dat bakkie had wel een beetje overhang aan de voorzijde, maar achter was het een afgehakte kont.. Reed tegelijk ook snaarstrak en sportief en inparkeren was een eitje. Een hatchback lijkt me als beginnend bestuurder dus wel een pré.
S40 ja. Alfa 156 nee, dat was niet serieus.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:25 schreef Meike26 het volgende:
Vind het wel raar, adviseren jullie nu werkelijk sedans als de Alfa 156 en Volvo's S40 aan XsZwollie ??
Als je een eerste auto koopt/gaat rijden, rijd je al snel je eerste deukje door verkeerd te parkeren of te scherp in te draaien. Door een sedan als eerste auto te adviseren getuigt mij niet echt van autokennis jongens... Een gemiddelde sedan heeft gigantische overhang voor en achter en voelt al snel log en groot aan.
Auto's zoals de Arosa, Starlet en Punto hebben de wielen op de hoeken zitten en bij dit soort hatchbacks heb je juist het gevoel/idee dat je dit soort auto's kan manouvreren, zonder één keer uit je stoel omhoog te komen om over de neus heen te kijken, uit je raam te gaan leunen of andere vage houdingen.
Mijn "eerste" auto was een Alfa 145, kijk, dat bakkie had wel een beetje overhang aan de voorzijde, maar achter was het een afgehakte kont.. Reed tegelijk ook snaarstrak en sportief en inparkeren was een eitje. Een hatchback lijkt me als beginnend bestuurder dus wel een pré.
er is toch niks mis met in stijl rijden?quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:40 schreef Meike26 het volgende:
Klopt, maar ik denk dat TS meer een autootje zoekt, dan een auto !
Gewoon een boodschappenwagentje in de klasse Alto tot Golf hooguit... Ze studeerdt nog en dan kan je een S40 niet echt mainstream noemen. Ook al zijn het fijne wagens,, ik heb zelf een half jaar in een Citroën CX mogen rijden van mijn ouders. Rijdt heerlijk en dat grote went ook wel. Maar ik rijd veel liever in de ZX, Lancia of ander hatchback achtig voertuig.
En zo'n Starlet t.o.v. een S40 zul je als student ook wel snel merken in verbruik, wegenbelasting en onderhoud. S40 is een leuke auto voor een gezin of alleenstaande, maar voor een student niet echt praktisch.
Lancia Thesisquote:Op donderdag 2 februari 2012 20:40 schreef Meike26 het volgende:
Klopt, maar ik denk dat TS meer een autootje zoekt, dan een auto !
Gewoon een boodschappenwagentje in de klasse Alto tot Golf hooguit... Ze studeerdt nog en dan kan je een S40 niet echt mainstream noemen. Ook al zijn het fijne wagens,, ik heb zelf een half jaar in een Citroën CX mogen rijden van mijn ouders. Rijdt heerlijk en dat grote went ook wel. Maar ik rijd veel liever in de ZX, Lancia of ander hatchback achtig voertuig.
En zo'n Starlet t.o.v. een S40 zul je als student ook wel snel merken in verbruik, wegenbelasting en onderhoud. S40 is een leuke auto voor een gezin of alleenstaande, maar voor een student niet echt praktisch.
Krijg de indruk van niet...quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:59 schreef Fritessaus het volgende:
Ik vind die Starlet helemaal niet zo netjes eigenlijk, ik mis de naafkappen op de voorste velgen, een velg achter is zelfs compleet anders dan de andere velgen.
Er zijn wel mooiere auto's te vinden dan die voor dat geld. Ik zou het niet doen, zeker niet als je nog 150 euro moet bijbetalen voor een APK. Heb je trouwens uberhaupt onderhandeld over de prijs?
nee. ik vroeg alleen ''als ik het volledige bedrag betaal, krijg ik dan ook een apk erbij?''quote:
Als je gezegd had: 'Voor 1500 met een nieuwe apk" had ie het misschien ook wel gedaan...altijd onderhandelen over de prijs. Vraagprijs van zo'n handelaar is bijna altijd te hoog.quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:05 schreef XxSwollie het volgende:
[..]
nee. ik vroeg alleen ''als ik het volledige bedrag betaal, krijg ik dan ook een apk erbij?''
Hij: nee..
Maarja, ik vind het zelf nou niet echt een vervelende prijs.. Ik hoop alleen dat het niet echt een sport uitlaat is die meer geluid maakt dan een normale, hij zegt dat het een originele is, maar daar kom ik zaterdag wel achturr.
Doe het niet !quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:05 schreef XxSwollie het volgende:
[..]
nee. ik vroeg alleen ''als ik het volledige bedrag betaal, krijg ik dan ook een apk erbij?''
Hij: nee..
Maarja, ik vind het zelf nou niet echt een vervelende prijs.. Ik hoop alleen dat het niet echt een sport uitlaat is die meer geluid maakt dan een normale, hij zegt dat het een originele is, maar daar kom ik zaterdag wel achturr.
Ja inderdaad. Die zegt altijd neequote:Op donderdag 2 februari 2012 21:09 schreef Fritessaus het volgende:
Nee nee nee![]()
Nooit zeggen ik ga het volledige bedrag betalen, die handelaar lacht zich dood.
Nou nou Isofix is wel heel ver vooruit heaquote:Op donderdag 2 februari 2012 21:07 schreef Meike26 het volgende:
Jullie denken denk ik te ver vooruit. Natuurlijk wil/zoek je een auto die je langer kan rijden dan 2 a 3 jaar, daarom zoek ik in de klasse van polotjes naar de auto's met lage kilometerstanden, maar ook die comfortabel rijden.
Jullie adviseren nu auto's waarmee TS inderdaad wel vooruit kan, maar jullie gaan er al bijna van uit dat ze de eventuele iso-fix bevestigingspunten ook wil gaan gebruiken![]()
Die VW Bora vind ik ook al to much ! Best een aardige auto, maar naar mijn mening al te groot wil je je fijn en onbekommerd voelen in je eerste auto. Voorbeeld VW Bora vs Alfa 145:
Alfa 145
[ afbeelding ]
Wel een QV...dus in stijl
VW Bora
[ afbeelding ]
En dan nu niet kijken naar stijl, merk, betrouwbaarheid, maar gewoon naar formaat, de verhouding van wielbasis t.o.v. de overhang bij beide auto's.
Dan kan je er toch niet omheen dat je aan een hatchback meer hebt, dan aan een sedan ? Het is de auto waarin je je eerste kilometers gaat maken zonder instructeur naast je...dus nu gaat TS pas echt rij-ervaring op doen.
Wat was jullie eerste auto dan ?? Denk dat voor de grote meerderheid een auto/hatchback de eerste auto was en niet een sedan. Of anders wel een coupétje...CRX ofzo
Dankjewel.. Gelukkig gaat er zaterdag waarschijnlijk iemand mee!,quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:10 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Die zegt altijd neeen gaat gewoon incasseren en zich 3x in de rondte lachen. En dan nog een keer 3x. En dan misschien nog wel 3x.
Dit kan zo fout gaan..goed nadenken TS!
Maar dan nog..als je jezelf echt niet kan bedwingen probeer dan iig nog iets van die prijs af te krijgen..waarschijnlijk al te laat maargoed. Misschien kan je nog wat extra services bij krijgen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:13 schreef XxSwollie het volgende:
[..]
Dankjewel.. Gelukkig gaat er zaterdag waarschijnlijk iemand mee!,
Die apk moet je gewoon met die knakker overleggen. Waarschijnlijk kan ie dat gewoon regelen voor je als 'm koopt. En eigenlijk moet je dat gewoon in de prijs krijgen. Onderhandelen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:18 schreef XxSwollie het volgende:
Inderdaad!! En voor bijna de zelfde prijs! ;o
Maar ook weer geen apk..
quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:32 schreef Meike26 het volgende:
Ander leuk ding om over te onderhandelen: Luxe kenteken-platen ! Altijd beter en mooier dan die saaie platte platen :
[ afbeelding ]
Bij luxe platen liggen de letters dus echt op het nummerbord, dan dat het er in gedrukt is.
Alles kan. Maar het lijkt me een iets minder realistische wens dan een nieuwe APK. Maar ach...niet geschoten is altijd mis.quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:35 schreef XxSwollie het volgende:
Ik ga morgen naar die renault toe, ik laat die vent varen idd!!en ik eis, dat er een radio in komt, als ik hem koop, dat kan ook tochh?
Op een meter afstand zie je geen verschil. En van dichterbij bekijk je een kenteken toch niet.quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:39 schreef Meike26 het volgende:
Zat mensen die dat "Who Cares" van jou ook beantwoorden met een![]()
![]()
Ooit wel eens een dikke BMW of Audi met platte platen gezien ? Of een Jaguar ?
Zo ja, dan is het pasvan die eigenaar...
Ziet er echt veel beter uit met luxe platen dan met platte plaatjes. Welke auto je ook neemt.
Heb je haast? Anders zou ik het wat rustiger aan doen, geeft meer kans op een goede koop.quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:35 schreef XxSwollie het volgende:
Ik ga morgen naar die renault toe, ik laat die vent varen idd!!en ik eis, dat er een radio in komt, als ik hem koop, dat kan ook tochh?
Ja dat sowieso. Maar ik heb het idee dat er de hele tijd wel een soort van 'onvermijdelijkheid' in het topic hangt dat het wel binnen nu en week gaat gebeuren zegmaarquote:Op donderdag 2 februari 2012 21:43 schreef Mercer het volgende:
[..]
Heb je haast? Anders zou ik het wat rustiger aan doen, geeft meer kans op een goede koop.
distributie bedoel je dn?quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:45 schreef Meike26 het volgende:
Ik zou die radio laten voor wat het is... niet eisen, maar zelf een radiootje kopen als je de Renault gaat kopen. Beter is om te eisen dat er een nieuwe snaar op komt + nieuwe APK. That's it.
Ja eventueel ook luxe kenteken platen, maar die nieuwe snaar is belangrijker ! Bij 129.000km zal ik dat wel vragen/eisen eerlijk gezegd.
Oh kut, je hebt gelijk, ik zat verkeerd te kijken.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:14 schreef Fritessaus het volgende:
Misschien ben ik blind, maar die andere Clio heeft toch ook een achterwisser?
Totdat het subframe onvermijdelijk doorroest (krijgen ze allemaal) en je daar 1200 euro voor kan lappen, de ophanging begint te kraken als een malle of er overal elektronische ditjes en datjes optreden.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:17 schreef Fritessaus het volgende:
Kan gebeuren![]()
Zijn er ook geen leuke Twingo's te koop? Ook een leuk beginnerswagentje voor een vrouw.
Blijkbaar wil je in een oude bak rijden, niemand die je tegenhoud.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:25 schreef XxSwollie het volgende:
En die swift? Doe ik er aan goed om daar langs te gaan morgen na m'n werk?
Waarom niet die andere Clio of zo'n VTS? Veel leuker....quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:25 schreef XxSwollie het volgende:
En die swift? Doe ik er aan goed om daar langs te gaan morgen na m'n werk?
Ah, daar was ik niet van op de hoogte. Ik heb vrijwel geen ervaring met Twingo's, wel met de Clio II (I ook, zelf gehad) en dat zijn prima wagens. Kameraad van mij heeft een Clio II 1.2 8v met inmiddels 220.000 km op de klok, rijdt nog prima.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:23 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Totdat het subframe onvermijdelijk doorroest (krijgen ze allemaal) en je daar 1200 euro voor kan lappen, de ophanging begint te kraken als een malle of er overal elektronische ditjes en datjes optreden.
Het is slechts de ervaring van een enkeling maar ik spreek wel uit eerste hand, wat een kloteauto is die Twingo van d'r. Ding doet het nooit helemaal goed, en het is echt een gebakje om in te rijden; bloot plaatwerk aan de binnenkant, rumoerig, overhellen in bochten... De Clio is volgens mij wel wat beter.
Zeikerds zijn we, hmm?quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:31 schreef XxSwollie het volgende:
Ik wacht denk ik toch nog een maandje, even niet meer aan auto's denken..en dan is er misschien wel iets waar ik gelijk echt verliefd op word,
![]()
Maar ontzettend bedankt voor alles, dankzij jullie heb ik nu geen ford fiesta die niks waard was, of die toyota!!
Echt heel erg bedankt!!![]()
Welrustenn!
Hmm, tja.. Ik wil er ook mee op vakantie in de mei naar Luxemburg, en een mooie tomtom met flitsverklikker..quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:31 schreef Kriegel het volgende:
Ik begrijp die Swift nooit, iedereen zit altijd te roepen dat het zo'n vlug autootje is en vervolgens zie ik overal 16 seconden staan voor de 0-100 sprint, en dat is dan de snelste uitvoering (buiten de GTi om). Wat.
Verder wel degelijk lijkt me, weer zo'n typische motorisch onsloopbare studenten-jap, het model en alles erin is alleen zo ontzettend... ouderwets...
Meid, je kunt zoveel leukers krijgen met het geld dat je hebt. Wat is er trouwens precies met die 3500-4000 gebeurd? Gewoon even om te informeren hoor, ik begrijp het prima als je eerder de helft van dat budget in een eerste auto wil stoppen zodat je er nog 'ns ongegeneerd een deuk in kan rijden. Logisch, zou ik ook doen.
Nou dat is al dikke winst lijkt me zo, en niet je om laten praten door die garagequote:Op donderdag 2 februari 2012 22:40 schreef XxSwollie het volgende:
[..]
Dankzij jullie zit ik nu niet met een oude bak opgescheept!!
Eigenlijk zijn we echt erg hè?quote:
Geen probleem, slaap ze.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:40 schreef XxSwollie het volgende:
[..]
Hmm, tja.. Ik wil er ook mee op vakantie in de mei naar Luxemburg, en een mooie tomtom met flitsverklikker..ik heb nog zoveel wat ik ook wil.. En als ik alles in een auto stop, dan ja.. Ik heb liever een wat goedkopere, maar ik wacht nog ff met het aanschaffen van een auto!
Dankzij jullie zit ik nu niet met een oude bak opgescheept!!
Slaap lekker allemaall!
Heb jij eigenlijk ooit één zinnige opmerking uit je strot gekregen?quote:
een beetje autoliefhebber ziet dat al vanaf afstand, vrint.quote:Op donderdag 2 februari 2012 21:42 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
Op een meter afstand zie je geen verschil. En van dichterbij bekijk je een kenteken toch niet.
Sowieso, wie geeft aandacht aan een kentekenplaat?
ik snap je zin niet?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 00:02 schreef H-D het volgende:
Meer km maken in niet-japanners ook niet uit zolang er onderhoud is geweest.
Is goed hoor. Zien we je volgende maand wel weerquote:Op donderdag 2 februari 2012 22:31 schreef XxSwollie het volgende:
Ik wacht denk ik toch nog een maandje, even niet meer aan auto's denken..en dan is er misschien wel iets waar ik gelijk echt verliefd op word,
![]()
Maar ontzettend bedankt voor alles, dankzij jullie heb ik nu geen ford fiesta die niks waard was, of die toyota!!
Echt heel erg bedankt!!![]()
Welrustenn!
quote:Op donderdag 2 februari 2012 18:21 schreef XxSwollie het volgende:
Dat meer km sowieso niet uit maken als onderhoud is gedaan. Ook als is het een duitser , fransoos etc. Geldt niet alleen bij japannersquote:
klopt als een busquote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:56 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat meer km sowieso niet uit maken als onderhoud is gedaan. Ook als is het een duitser , fransoos etc. Geldt niet alleen bij japanners
Je bedoelt zo een buggy?quote:Op maandag 30 januari 2012 17:38 schreef Jellereppe het volgende:
Als onervaren rijder zou ik met een goedkope botsautootje beginnen.
quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:40 schreef XxSwollie het volgende:
[..]
maar ik wacht nog ff met het aanschaffen van een auto!
Tss. En ons dan niet eens even updatenquote:Op woensdag 8 februari 2012 19:47 schreef XxSwollie het volgende:
Beste fokkerss!,
Ik ben 18 ik werk 36 uur in de week fulltime bij McDonald's en heb sinds kort een auto aangeschaft.
Wat een bitchquote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:32 schreef Anne het volgende:
Oh ja:
[..]
Tss. En ons dan niet eens even updaten!
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:32 schreef Anne het volgende:
Oh ja:
[..]
Tss. En ons dan niet eens even updaten!
Maar de vraag is...wat is het gewordenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:31 schreef welkominspace het volgende:
denk ik eigenlijk ook wel
ik zou ook niet wachten
Ts is nu zwolle onveilig aan het maken in d'r nieuwe koektrommel
ik gok eigenlijk van welquote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:38 schreef H-D het volgende:
[..]
Maar de vraag is...wat is het geworden![]()
![]()
Zou ergens wel lol zijn als het een van de autos is geworden die wij hier afgeraden hadden
Hou ons op de hoogtequote:
Wie weetquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |