abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107459032
Verstandig B-).
pi_107459050
en ook heel belangrijk: rij de proefrit zelf!
tijdens de proefrit moet je sws:
een stukje knoeterhard optrekken.
van 50-0 hard remmen
80+ naar 0 hard remmen
stukje achteruit rijden.
stukje snelweg pakken.

en vraag de verkoper bij elk vreemd geluidje of iets anders wat je opvalt wat het is.
en wees ook zeker niet bang om na een proefrit de auto niet te nemen, een andere idioot koopt hem dan wel :Y
niet meer
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:08:48 #103
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_107459337
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:45 schreef welkominspace het volgende:

maar als vuistregel: meer dan 2000 voor een klein kutautootje is echt te veel :Y
Dat hangt er toch echt vanaf hoe nieuw zo'n kutautootje is en op welk niveau uitgerust. Ik vind het te kort door de bocht.

Een Micra K11, om daar nog maar even op terug te komen, is bijvoorbeeld een auto waar je normaal gesproken maximaal 1700-1900 voor betaalt, en vaak minder omdat het model zo'n tien jaar bestaan heeft, dus genoeg oud spul op de markt dat het even goed nog prima doet.

Maar! Als ik ruim het geld had en gewoon een probleemloos eerste karretje zocht zou ik voor zo'n hele late (2001-2002) in de meest luxe uitvoering nog best 2400-2800 neer willen leggen. Gewoon, omdat ik weet dat ik dan het allerbeste heb dat het model te bieden heeft: laatste facelift, beste motor, optimaal in z'n opties (voor zover die er zijn) en goed bijgehouden. De crème de la crème zeg maar.

Zekerheid dat je ergens nog jaren mee vooruit kunt, en dan op een net iets minder gedateerde manier dan bij goedkopere soortgenoten, dat is best wat geld waard. Ook in de doorverkoop, dus als het model al bijna is afgeschreven en waardevast voel je het verschil op termijn amper in je knip.

Desondanks zou ik voor zo'n bedrag persoonlijk een heel andere auto kopen, maar dat komt doordat ik andere eigenschappen zoek. Verder is het natuurlijk maar een voorbeeld, maar voor genoeg auto's kun je op een dergelijke manier redeneren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kriegel op 31-01-2012 22:15:04 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_107459654
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:08 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Dat hangt er toch echt vanaf hoe nieuw zo'n kutautootje is en op welk niveau uitgerust. Ik vind het te kort door de bocht.

Een Micra K11, om daar nog maar even op terug te komen, is bijvoorbeeld een auto waar je normaal gesproken maximaal 1700-1900 voor betaalt, en vaak minder omdat het model zo'n tien jaar bestaan heeft, dus genoeg oud spul op de markt dat het even goed nog prima doet.

Maar! Als ik ruim het geld had en gewoon een probleemloos eerste karretje zocht zou ik voor zo'n hele late (2001-2002) in de meest luxe uitvoering nog best 2400-2800 neer willen leggen. Gewoon, omdat ik weet dat ik dan het allerbeste heb dat het model te bieden heeft: laatste facelift, beste motor, optimaal in z'n opties (voor zover die er zijn) en goed bijgehouden.

Zekerheid dat je ergens nog jaren mee vooruit kunt, en dan op een net iets minder gedateerde manier dan bij goedkopere soortgenoten, dat is best wat geld waard. Ook in de doorverkoop, dus als het model al bijna is afgeschreven en waardevast voel je het verschil op termijn amper in je knip.

Desondanks zou ik voor zo'n bedrag persoonlijk een heel andere auto kopen, maar dat komt doordat ik andere eigenschappen zoek. Verder is het natuurlijk maar een voorbeeld, maar voor genoeg auto's kun je op een dergelijke manier redeneren.
Idd. Als ie 3 jr oud is en in nieuwstaat is...tja dan is de prijs natuurlijk meer dan 2000;). Tis ook niet mijn smaak maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat een bepaalde auto het niet waard is.

Wat rij jij eigenlijk zelf dan? :P
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:20:01 #105
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_107459970
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:14 schreef H-D het volgende:

[..]

Idd. Als ie 3 jr oud is en in nieuwstaat is...tja dan is de prijs natuurlijk meer dan 2000;). Tis ook niet mijn smaak maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat een bepaalde auto het niet waard is.

Wat rij jij eigenlijk zelf dan? :P
Ehhh, een goedkope bak. :D

Hyundai Tiburon tweeliter uit '99. ik wilde voor 2100 euro wat meer kracht, bochtengedrag en smoelwerk, dan maar ten koste van ultieme betrouwbaarheid. Volgend jaar wil ik trouwens overstappen naar een 156 of MX-5. Maar het gaat hier ff niet om mijn auto.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_107460095
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:08 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Maar! Als ik ruim het geld had en gewoon een probleemloos eerste karretje zocht zou ik voor zo'n hele late (2001-2002) in de meest luxe uitvoering nog best 2400-2800 neer willen leggen. Gewoon, omdat ik weet dat ik dan het allerbeste heb dat het model te bieden heeft: laatste facelift, beste motor, optimaal in z'n opties (voor zover die er zijn) en goed bijgehouden. De crème de la crème zeg maar.

ja dat is zeker waar :Y
maar voor een ford fiesta of iets vergelijkbaars uit 2001 ongeveer met een kutmotor en bijna geen opties alias "een klein kutautootje" is 2000+ echt teveel.

voor dat geld wil je er zeker wat voor terugzien maar dat is bij veel auto's helaas niet het geval zoals je al ziet :P
niet meer
pi_107460177
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:20 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Ehhh, een goedkope bak. :D

Hyundai Tiburon tweeliter uit '99. ik wilde voor 2100 euro wat meer kracht, bochtengedrag en smoelwerk, dan maar ten koste van ultieme betrouwbaarheid. Volgend jaar wil ik trouwens overstappen naar een 156 of MX-5. Maar het gaat hier ff niet om mijn auto.
Vet ding:). 156 doen! Mooie auto's vooral de 2.5 V6 ofzo.
Weet ik was gewoon ff benieuwd :P
pi_107460296
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:22 schreef welkominspace het volgende:

[..]

ja dat is zeker waar :Y
maar voor een ford fiesta of iets vergelijkbaars uit 2001 ongeveer met een kutmotor en bijna geen opties alias "een klein kutautootje" is 2000+ echt teveel.

voor dat geld wil je er zeker wat voor terugzien maar dat is bij veel auto's helaas niet het geval zoals je al ziet :P
Das ook waar:p voor deze auto was het gewoon 1500 teveel. :+
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:33:13 #109
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_107460675
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:50 schreef XxSwollie het volgende:
Nee inderdaad, mijn moeder is wel is in Schiedam opgelicht bij.. uhm, spaansepolder? :{
Met een groene citroën saxo uit 1996 , die binnen de kortse keren naar de sloop moest....
De Spaanse Polder, daar noem je me ook een plek. :D Dat is echt het schoolvoorbeeld van een gebied waar je beter geen auto kan kopen, zeker als het qua prijs een heel mooi aanbod lijkt, één grote verzamelplek voor laaielichters.

Zoek maar eens op tenten als Jetcars, daar lassen ze desnoods twee halve sloopauto's aan elkaar.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_107460861
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:33 schreef Kriegel het volgende:

[..]

De Spaanse Polder, daar noem je me ook een plek. :D Dat is echt het schoolvoorbeeld van een gebied waar je beter geen auto kan kopen, zeker als het qua prijs een heel mooi aanbod lijkt, één grote verzamelplek voor laaielichters.

Zoek maar eens op tenten als Jetcars, daar lassen ze desnoods twee halve sloopauto's aan elkaar.
ik rij anders op het moment in een auto van jetcars, wel extra goed opgelet daar maar dan kun je er wel een goeie auto vinden :Y
Ts waarschijnlijk niet maar toch :+

uiteindelijk zijn alle garagehouders oplichters, de een wat erger dan de andere maar je moet altijd goed opletten :P
niet meer
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:42:21 #111
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_107461086
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:37 schreef welkominspace het volgende:

[..]

ik rij anders op het moment in een auto van jetcars, wel extra goed opgelet daar maar dan kun je er wel een goeie auto vinden :Y
Dan heb je ballen. 8-)

En het klopt dat er zelfs daar soms best een eerlijke auto tussenzit, en dan doe je prima zaken met die dumpprijzen. Heb ik vaker mensen over gehoord. Echter, het is inmiddels ook wel bekend dat ze daar tussendoor echt de allergrootste rommel verkopen met een mooie strik erom. Misbruik maken van onwetendheid.

Mensen doen het zichzelf natuurlijk aan, maar je helpt er als zaak wel actief aan mee. Het is gewoon net effe een stukkie schaamtelozer dan de gemiddelde handelfabriek.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_107461249
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:42 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Dan heb je ballen. 8-)

En het klopt dat er zelfs daar soms best een eerlijke auto tussenzit, en dan doe je prima zaken met die dumpprijzen. Heb ik vaker mensen over gehoord. Echter, het is inmiddels ook wel bekend dat ze daar tussendoor echt de allergrootste rommel verkopen met een mooie strik erom. Misbruik maken van onwetendheid.

Mensen doen het zichzelf natuurlijk aan, maar je helpt er als zaak wel actief aan mee. Het is gewoon net effe een stukkie schaamtelozer dan de gemiddelde handelfabriek.
ik heb ook echt de meest wilde verhalen over die tent gehoord ja, maar de service was goed, de auto is goed en het was een behoorlijke grote tent.
en allemaal dikke nieuwe mercedessen enzo kon het me moeilijk voorstellen dat ook maar de helft van de verhalen waar is over die tent.
hoewel ik er wel echt wrakken zag staan idd maar dan wel zo erg dat het wel duidelijk is dat het een kutauto is :+
niet meer
pi_107462115
Wat misschien ook wel een goeie tip is, is op www.gaspedaal.nl kijken en dan bij uitgebreidt zoeken aanvinken welke opties je wilt hebben (en dan niet kleur ofzo }:| ) en een maximum prijs en dan alle merken en modellen.

Vaak kom je dan hele leuke modellen tegen waarvan je niet eens wist dat die tegenwoordig in die prijsklasse te krijgen zijn en dan kan je vanaf daar verder zoeken op bv bouwjaar of kleur of km-stand etc.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_107463733
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:33 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Jetcars idd ') net als 'bepaalde' plekken in Apeldoorn. Beter mijden.
  woensdag 1 februari 2012 @ 00:12:12 #115
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_107465108
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 23:38 schreef H-D het volgende:

[..]

Jetcars idd ') net als 'bepaalde' plekken in Apeldoorn. Beter mijden.
Daar zitten van die zigeuners/kampers ja, volgens mij een soort familiekliek. Maar niet heel Apeldoorn is rot hoor, je hebt er ook gewoon hele nette merkdealers, ik heb er zes maanden terug bij Segerink & Wolbers (Renault) een koopje gescoord voor m'n vader. Da's dan weer het leuke van een dealer, ze weten occasions soms niet goed op waarde te schatten als ze van een ander merk komen. 14.gif

Ik ben trouwens even vergeten of dat lasgebeuren (geen indianenverhaal dacht ik toch) nou over Jetcars of Liekendiek ging. Nou ja, allebei op de grens Rotterdam - Schiedam dus dan weet je het wel. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Kriegel op 01-02-2012 01:19:28 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_107465744
Zonder gekkigheid: wat dacht je van een Honda Civic, een VW Lupo/Polo of Seat Arosa? :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_107466230
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 00:12 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Daar zitten van die zigeuners/kampers ja, volgens mij een soort familiekliek. Maar niet heel Apeldoorn is rot hoor, je hebt er ook gewoon hele nette merkdealers, ik heb er zes maanden terug bij Segerink & Wolbers (Renault) een koopje gescoord voor m'n vader. Da's dan weer het leuke van een dealer, ze weten occasions soms niet goed op waarde te schatten als ze van een ander merk komen. [ afbeelding ]

Ik ben trouwens even vergeten of dat lasverhaal (geen indianenverhaal dacht ik toch) nou over Jetcars of Liekendiek ging. Nou ja, allebei op de grens Rotterdam - Schiedam dus dan weet je het wel. ;)
Nee klopt. De merkdealers zijn ok maar doelde meer op die handelaren in de Sleutelbloemstraat enzo..iig een aantal staan toch niet heeel goed bekend.
pi_107494314
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 23:05 schreef vosss het volgende:
Wat misschien ook wel een goeie tip is, is op www.gaspedaal.nl kijken en dan bij uitgebreidt zoeken aanvinken welke opties je wilt hebben (en dan niet kleur ofzo }:| ) en een maximum prijs en dan alle merken en modellen.

Vaak kom je dan hele leuke modellen tegen waarvan je niet eens wist dat die tegenwoordig in die prijsklasse te krijgen zijn en dan kan je vanaf daar verder zoeken op bv bouwjaar of kleur of km-stand etc.

:)
Dit is hoe ik vaak zelf ook zoek :Y Voor mijzelf, of voor een ander. Ik sorteer altijd op prijs van hoog naar laag. Dan zie je vanzelf ook meestal de kilometerstand er bij staan. Je hebt zelf aangegeven niet hoger te gaan dan 130.000 kilometer en dat is best realistisch...maar dat ligt ook wel per model verschillend. Een Suzuki Alto is makkelijk onder de 100.000 km te vinden, terwijl een Volkswagen Polo dan toch echt wat moeilijker word.

Probeer bij het maken van proefritten echt iemand te vinden die met je mee wil en wat meer van auto's af weet ! Beter kan je ook een proefrit maken zonder de verkoper er bij.. Je kan dan meer letten op geluidjes, rij-eigenschappen, het comfort, opties enz. enz.

De Seat Arosa is inderdaad een goed alternatief...voor ca ¤ 3.000 tot ¤ 4.000 kan je een hele nette vinden en ze rijden erg lekker/volwassen ! Ook erg fijne autootjes om te leren parkeren, want de wielen zitten echt op de hoeken..(geen overhang). Neem het model van na 2002, dus na de facelift. Let ook op de kleur, want de gelen en roden Arosa's zien er wel leuk uit, maar kunnen na verloop van tijd snel verkleuren (geldt trouwens voor veel auto's).

Als je ergens een nette Arosa ziet staan in de Signo uitvoering, dan heb je helemaal prijsschieten, de meest luxe uitvoering ! :)

Deze zien er wel eerlijk en goed uit:

Seat Arosa 1.4 S

Seat Arosa 1.4 Signo

Nog een Signo
pi_107494537
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:52 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dit is hoe ik vaak zelf ook zoek :Y Voor mijzelf, of voor een ander. Ik sorteer altijd op prijs van hoog naar laag. Dan zie je vanzelf ook meestal de kilometerstand er bij staan. Je hebt zelf aangegeven niet hoger te gaan dan 130.000 kilometer en dat is best realistisch...maar dat ligt ook wel per model verschillend. Een Suzuki Alto is makkelijk onder de 100.000 km te vinden, terwijl een Volkswagen Polo dan toch echt wat moeilijker word.

Probeer bij het maken van proefritten echt iemand te vinden die met je mee wil en wat meer van auto's af weet ! Beter kan je ook een proefrit maken zonder de verkoper er bij.. Je kan dan meer letten op geluidjes, rij-eigenschappen, het comfort, opties enz. enz.

De Seat Arosa is inderdaad een goed alternatief...voor ca ¤ 3.000 tot ¤ 4.000 kan je een hele nette vinden en ze rijden erg lekker/volwassen ! Ook erg fijne autootjes om te leren parkeren, want de wielen zitten echt op de hoeken..(geen overhang). Neem het model van na 2002, dus na de facelift. Let ook op de kleur, want de gelen en roden Arosa's zien er wel leuk uit, maar kunnen na verloop van tijd snel verkleuren (geldt trouwens voor veel auto's).

Als je ergens een nette Arosa ziet staan in de Signo uitvoering, dan heb je helemaal prijsschieten, de meest luxe uitvoering ! :)

Deze zien er wel eerlijk en goed uit:

Seat Arosa 1.4 S

Seat Arosa 1.4 Signo

Nog een Signo
Als het beetje onderhouden is kan een auto heel wat meer dan 130.000 km lopen hr?
pi_107495093
Dat weet ik, maar ik snap heel goed waarom mensen liever een auto kopen met net de kop er af...dan dat er al 40 keer mee de wereld om gereden is.

Een oude Peugeot 405 zou ik bijvoorbeeld eerder met 2 ton op de teller willen kopen dan met net 40.000 op de klok. Maar met de wensen van TS zou ik ook liever onder de 100.000 willen zoeken en kopen, met name ook het gevoel dat je een jonge auto koopt, dan dat ik een auto met 2 ton op de teller koop en maar de vraag in mijn hoofd heb hoeveel kilometer hij het nog gaat uithouden. Er zijn maar weinig Arosa's die de 3 ton op de teller halen en zo ja, vaak van eigenaar zijn gewisseld ;)
pi_107496188
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:05 schreef Meike26 het volgende:
Dat weet ik, maar ik snap heel goed waarom mensen liever een auto kopen met net de kop er af...dan dat er al 40 keer mee de wereld om gereden is.

Een oude Peugeot 405 zou ik bijvoorbeeld eerder met 2 ton op de teller willen kopen dan met net 40.000 op de klok. Maar met de wensen van TS zou ik ook liever onder de 100.000 willen zoeken en kopen, met name ook het gevoel dat je een jonge auto koopt, dan dat ik een auto met 2 ton op de teller koop en maar de vraag in mijn hoofd heb hoeveel kilometer hij het nog gaat uithouden. Er zijn maar weinig Arosa's die de 3 ton op de teller halen en zo ja, vaak van eigenaar zijn gewisseld ;)
Ja oke. Bij de wat kleinere jonge auto's is dat idd misschien geruststellender :P
  woensdag 1 februari 2012 @ 21:33:18 #122
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_107496604
Wat ik apart vind aan de Lupo/Arosa is dat zelfs de luxe uitvoering nog airconditioning mist. Dat hoort toch eigenlijk niet bij een moderne auto.

Heeft de Arosa trouwens geen 75 pk-versie van de 1.4? De Lupo in ieder geval wel. Lijkt me een stukje prettiger opschieten, 60 pk en 116 Nm is toch net iets onderbemeten voor het gewicht.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_107497167
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:33 schreef Kriegel het volgende:
Wat ik apart vind aan de Lupo/Arosa is dat zelfs de luxe uitvoering nog airconditioning mist. Dat hoort toch eigenlijk niet bij een moderne auto.

Heeft de Arosa trouwens geen 75 pk-versie van de 1.4? De Lupo in ieder geval wel. Lijkt me een stukje prettiger opschieten, 60 pk en 116 Nm is toch net iets onderbemeten voor het gewicht.
Als het goed is wel. Een 1.4 met 16 kleppen die 75paardjes heeft :P
  woensdag 1 februari 2012 @ 21:59:15 #124
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_107497984
Maar deze zijn dus allemaal 60. :?

De Micra 1.4 (is ie weer) peurt er 81 uit (terwijl het eigenlijk een 1.3 is) waardoor je met wat schakelwerk echt vlot vooruitkomt, heeft wél een airco op zelfs gemiddelde uitvoeringen, en is zeker even zuinig als de 75 pk Lupo als ik een beetje de praktijkgemiddeldes van bestuurders op een rijtje zet.

De Arosa ziet er best tof uit, maar zo op papier lijkt het me niet de allerbeste auto. Of misschien klinkt dat te negatief, ik geloof namelijk best dat het een leuk karretje is en over betrouwbaarheid niks te klagen, maar puur objectief kan ie niet aan de Micra tippen.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_107498506
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:59 schreef Kriegel het volgende:
Maar deze zijn dus allemaal 60. :?

De Micra 1.4 (is ie weer) peurt er 81 uit (terwijl het eigenlijk een 1.3 is) waardoor je met wat schakelwerk echt vlot vooruitkomt, heeft wél een airco op zelfs gemiddelde uitvoeringen, en is zeker even zuinig als de 75 pk Lupo als ik een beetje de praktijkgemiddeldes van bestuurders op een rijtje zet.

De Arosa ziet er best tof uit, maar zo op papier lijkt het me niet de allerbeste auto. Of misschien klinkt dat te negatief, ik geloof namelijk best dat het een leuk karretje is en over betrouwbaarheid niks te klagen, maar puur objectief kan ie niet aan de Micra tippen.
Ooh sorry ik vergiste me. De Arosa 1.4 16v is volgens mij de Arosa Sport en die heeft 100pk :P
De 1.4 diesel heeft wel 75 pk. Maar in benzine is die er niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')