Dan lekker afzeggen. Op deze manier vergroot je gewoon de kans dat je over een jaar weer 1750¤ uitgeeft. Dat is ¤3500quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:01 schreef XxSwollie het volgende:
[..]
Alleen gereserveerd, zonder betaling dus voor de rest.
Ja dat is goed. Maar ook kritisch bezig gaan met de onderhoudshistorie en die afleveringsbeurt van die verkoper. En voor dat geld moet je eigenlijk gewoon garantie krijgen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:02 schreef XxSwollie het volgende:
[..]
Inderdaad!! Ik ga proberen om er ook een stukje in te rijden!dankje voor je bericht!!
er rijden ook nog auto's uit de jaren 60-70 en zelfs 50 rond, met goed onderhoud kun je hem rijden tot de buitenkant weggeroest is.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:04 schreef XxSwollie het volgende:
En stel je voor, het gaat om een redelijk goede auto, hoelang kan ik er dan ongeveer mee doen?, toch wel 3 a 4 jaar? als ik hem goed onderhoud?
.
Ik heb nog aardig wat geld over nu, voor een leuke routeplanner, en voor onderhoud.
Nu overdrijf je echt, je verkijkt je puur op opties. Een Starlet kost geen drol om te bezitten, wil goed vooruit en is vrij zuinig, als ie dan goed is mag je zeker blij zijn. ¤800 betaal je voor een afgetrapt hok of een hele oude wagen, niet voor een nette auto uit '97 die een ultra-betrouwbare status meedraagt.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:08 schreef Mercer het volgende:
Voor 800¤ zou ik nog niet blij zijn hiermee
Dat kan, maar dan moet je het bij het oudere model zoeken. Je gaat echt geen nette van dit type vinden voor zo weinig.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:07 schreef welkominspace het volgende:
[..]
er rijden ook nog auto's uit de jaren 60-70 en zelfs 50 rond, met goed onderhoud kun je hem rijden tot de buitenkant weggeroest is.
maar deze auto maakt op mij ook niet zo'n goede indruk eigenlijk,een auto in deze staat en met die opties kun je met goed zoeken al voor 800 vinden.
dus om er nou 1000 teveel aan uit te geven
nee, idd ik heb ook een daihatsu charade voor 400 gekocht ooit waar ik volgens mij net zoveel plezier mee heb gehad als je met dit karretje dan hebben.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:08 schreef Mercer het volgende:
Voor 800¤ zou ik nog niet blij zijn hiermee
nee, maar dit soort auto's zijn in principe maar 800 waard.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:11 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Nu overdrijf je echt, je verkijkt je puur op opties. Een Starlet kost geen drol om te bezitten, wil goed vooruit en is vrij zuinig, als ie dan goed is mag je zeker blij zijn. ¤800 betaal je voor een afgetrapt hok of een hele oude wagen, niet voor een nette auto uit '97.
[..]
Dat kan, maar dan moet je het bij het oudere model zoeken. Je gaat echt geen nette van dit type vinden voor zo weinig.
Zo'n Starlet is inderdaad wel wat 'rudimentairder' dan een Arosa/Lupo-achtig iets.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:09 schreef Kriegel het volgende:
Als een Starlet nu goed is dan kun je er nog tijden mee vooruit, dat is het punt niet. Wel vraag ik me af of je bepaalde luxes niet gaat missen, je zit bijvoorbeeld 's zomers in een zwarte auto en je hebt geen airco, zomaar iets.
Mja het oog wil ook watquote:Op donderdag 2 februari 2012 17:14 schreef welkominspace het volgende:
[..]
nee, maar dit soort auto's zijn in principe maar 800 waard.
het feit dat ie van 97 is maakt hem duurder dan z'n prestaties.
eentje uit 93 zal net zo fijn rijden en bijna evenveel opties hebben voor 800 lijkt me
Even rudimentair juist, de Arosa en Lupo zijn ook klein (misschien wel kleiner) en zijn eveneens barebones op luxegebied, hooguit zien ze er wat moderner uit.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:14 schreef H-D het volgende:
[..]
Zo'n Starlet is inderdaad wel wat 'rudimentairder' dan een Arosa/Lupo-achtig iets.
Wel rekening mee houden TS
helemaal mee eensquote:Op donderdag 2 februari 2012 17:24 schreef Kriegel het volgende:
Hoe dan ook, als je (in de nabije toekomst) er wat vaker met de auto op uitmoet dan wat kleine ritjes, zou ik nog altijd iets meer geld uittrekken en zoiets als dit kopen (alternatief). Dan heb je voor een relatief bescheiden meerprijs een veel modernere auto met meer ruimte en comfort. Echt waar, je merkt het verschil.
Zoiets komt zelf ook weer met een prijs in de vorm van wat meer wegenbelasting en een iets hoger verbruik, maar als je het geld tot je beschikking hebt dan is dit het waard. Je 'groeit' er ook minder snel uit, dus is het makkelijk nog een aantal jaar met dezelfde auto te doen.
Daar heb je in wezen wel een punt, ja. Maar veel mensen vinden leeftijd ook belangrijk, of dat kortzichtig is laat ik maar even in het midden.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:14 schreef welkominspace het volgende:
[..]
nee, maar dit soort auto's zijn in principe maar 800 waard.
het feit dat ie van 97 is maakt hem duurder dan z'n prestaties.
eentje uit 93 zal net zo fijn rijden en bijna evenveel opties hebben voor 800 lijkt me
De Xsara is qua prijs/kwaliteitsverhouding subliem, daarom strooi ik 'm zo spam-achtig in de rondte. Moet je zien wat er allemaal op zit, en dan rijdt het ook nog eens goed, en ze zijn zelfs degelijk gebouwd (geen gevalletje Franse slag). 3000 euro en je hebt een keurig exemplaar.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:28 schreef welkominspace het volgende:
[..]
helemaal mee eens
al zou ik niet voor een xsara gaan persoonlijk maar zou hem ook zeker niet afraden.
mss een mooie opel ofzo?
heb je groot gelijk in hoor het is een prima autoquote:Op donderdag 2 februari 2012 17:39 schreef Kriegel het volgende:
[..]
De Xsara is qua prijs/kwaliteitsverhouding subliem, daarom strooi ik 'm zo spam-achtig in de rondte. Moet je zien wat er allemaal op zit, en dan rijdt het ook nog eens goed, en ze zijn zelfs degelijk gebouwd (geen gevalletje Franse slag). 3000 euro en je hebt een keurig exemplaar.
Ik kan niet echt een vergelijkbare Opel van toen bedenken die ik de voorkeur zou geven bij zo'n bedrag, maar goed, dat is misschien smaakgebonden.
Ja klopt inderdaad. Maar het ziet er iig minder rudimentair uit dan door jet moderne Xdquote:Op donderdag 2 februari 2012 17:26 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Even rudimentair juist, de Arosa en Lupo zijn ook klein (misschien wel kleiner) en zijn eveneens barebones op luxegebied, hooguit zien ze er wat moderner uit.
Ik zou ook naar een VW Bora kijken. En een Volvo S40.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:48 schreef Kriegel het volgende:
Maar dat zeg ik dus juist, net als de eerdere Xantia is het weliswaar een Franse auto maar in tegenstelling maar dan wél betrouwbaar. Roestproblemen en storingen horen in dit geval niet tot de jaarlijkse praktijk. Daarom heb je dus een totaalpakket dat erg sterk is, maar wel voor de typische lage prijs van een gemiddelde Franse occasion.
ja, ik vind hem gewoon niet mooiquote:Op donderdag 2 februari 2012 17:48 schreef Kriegel het volgende:
Maar dat zeg ik dus juist, net als de eerdere Xantia is het weliswaar een Franse auto maar dan wél betrouwbaar. Roestproblemen en storingen horen in dit geval niet tot de jaarlijkse praktijk. Daarom heb je dus een totaalpakket dat erg sterk is, maar wel voor de typische lage prijs van een Franse occasion.
S40 had ik ook al genoemd ja, die zijn ook wel in het budget te krijgen alleen dan zit je weer met de vrij hoge onderhoudskosten natuurlijkquote:Op donderdag 2 februari 2012 17:51 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik zou ook naar een VW Bora kijken. En een Volvo S40.
Allebei ook wel mooie auto's die niet tè groot zijn en wel binnen budget te krijgen zijn.
Ben ff op iPad nu anders had ik wel linkjes bij gedaan TS, sorry
Oh sorry niet gezienquote:Op donderdag 2 februari 2012 17:52 schreef welkominspace het volgende:
[..]
S40 had ik ook al genoemd ja, die zijn ook wel in het budget te krijgen alleen dan zit je weer met de vrij hoge onderhoudskosten natuurlijk
alfa zou ik niet doen nee.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:56 schreef H-D het volgende:
[..]
Oh sorry niet gezien. Maar het zijn wel goede auto's..en mooi. Maar ik ben Volvo-fan dus mss ben ik wel bevooordeeld
. Voor dat geld koop je trouwens ook wel een fraaie Alfa 156/166 maar dat zal, hoewel erg mooi, wel niet aan te raden zijn als eerste auto voor TS
.
Misschien nog een Peugeot 406 btw?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |