abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107422383
We rijden nu Japans O-) Daihatsu Materia :

Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat het voornamelijk zo is dat het erg moeilijk was om een Ypsilon te vinden die voldeed aan onze wensen qua budget/opties... Dus hebben we voor jonger/veiliger en ook groter gekozen. De Materia vonden we dan ook wel een leuk alternatief.

Maar ik heb echt goed afscheid moeten nemen van de Ypsilon :@
pi_107422887
OMG Meike! :(

Er waren toch wel alternatieven neem ik aan? Waarom van Lancia naar zo een gedrocht?
Je had op zn minst in Italië kunnen blijven :'(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_107422967
Had dan voor dat geld een leuke Musa gekocht bv O+

En ja ik schaam me er voor dat ik de Musa een puik autootje vind als kerel zijnde :@ :D!!!
pi_107423369
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:49 schreef Meike26 het volgende:
We rijden nu Japans O-) Daihatsu Materia :

[ afbeelding ]

Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat het voornamelijk zo is dat het erg moeilijk was om een Ypsilon te vinden die voldeed aan onze wensen qua budget/opties... Dus hebben we voor jonger/veiliger en ook groter gekozen. De Materia vonden we dan ook wel een leuk alternatief.

Maar ik heb echt goed afscheid moeten nemen van de Ypsilon :@
Sorry echt niet mijn ding. Maar als jij 'm mooi vindt. Prima! Have fun With it:P
pi_107423426
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:00 schreef vosss het volgende:
Had dan voor dat geld een leuke Musa gekocht bv O+

En ja ik schaam me er voor dat ik de Musa een puik autootje vind als kerel zijnde :@ :D!!!
Ik vind de Musa dan weer minder :$
Phedra (A) ?
Of dan een 147. Of een 156.
pi_107423979
Ik zei niet dat ik er zelf een zou kopen he. Die is toch net te klein voor mij.

Misschien als ik over 30 jaar een opaatje ben :)
pi_107424526
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:19 schreef vosss het volgende:
Ik zei niet dat ik er zelf een zou kopen he. Die is toch net te klein voor mij.

Misschien als ik over 30 jaar een opaatje ben :)
Thesis na je Lybra dus ? :D
  dinsdag 31 januari 2012 @ 02:11:59 #58
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_107428890
Nissan Micra? Hele fijne dingetjes. Ze zijn licht, zuinig, en met de juiste motor hangen ze ook lekker aan het gas. Voor ongeveer 3000 heb je een hele puike van de laatste exemplaren van het K11-model:

http://www.autotrack.nl/tweedehands/nissan/micra/8287725
http://www.autotrack.nl/tweedehands/nissan/micra/8348477
http://www.autotrack.nl/tweedehands/nissan/micra/8395327

Voor wat meer geld zit je aan een model nieuwer (K12):

http://www.autowereld.nl/(...)2672917/details.html
http://auto.marktplaats.n(...)-3dr-2004-zwart.html
http://auto.marktplaats.n(...)limate-controle.html
http://www.autotekoop.nl/(...)-cool-785964/details

De oude gaan in principe bijna nooit stuk, en zo'n laat exemplaar als hierboven kun je eigenlijk risicoloos kopen. Goedkoper kan waarschijnlijk ook wel.

Dat nieuwere model is waarschijnlijk aantrekkelijker voor je, ziet er wat hipper uit en zit luxer z'n uitrusting, maar je moet er wel een beetje mee uitkijken dat ze altijd goed hun onderhoudsbeurten hebben gehad. De distributieketting wil anders al snel moeilijk gaan doen en da's een dure reparatie. Dat is het grootste punt van aandacht, maar er zijn (elektronisch) meer kwetsbare plekken waardoor het gewoon een iets minder betrouwbare auto bleek dan de oudere. Die had de lat ook wel erg hoog gelegd hoor, toegegeven.

Maar goed, deze hebben allemaal boekjes die in ieder geval het onderhoud bewijzen, dus een kutbak zul je niet snel krijgen. Desondanks raad ik het oude model aan als je op zeker wilt spelen.

Beiden zijn kleine wagentjes (met niet bijzonder comfortabele stoelen) en daarom natuurlijk geen echte kilometervreters, hoewel het voor twee keer per week best prima gaat. Als je echter bereid bent iets meer wegenbelasting te betalen moet je zeker gaan kijken naar een Citroën Xsara II 1.6 of een Toyota Corolla 1.4 VVTi.

http://www.autotrack.nl/tweedehands/citroen/xsara/8497194
http://www.autotrack.nl/tweedehands/citroen/xsara/8469642
http://auto.marktplaats.n(...)upe-1-6i-16v-if.html
http://www.autotrack.nl/tweedehands/toyota/corolla/8339781

Vooral de Xsara is tegenwoordig echt een koopje, erg veel auto voor wat het moet kosten en kwalitatief prima. Er zijn er genoeg te vinden voor 3 à 4000 euro en vaak nog in goede staat.

Verder kun je voor dit budget natuurlijk tig leuke auto's bedenken, deze komen toevallig even in me op als zekerheidjes.

Als je trouwens voor zo'n Fiësta gaat kijken, let er dan heel goed op dat je een 1.25 16v motor krijgt en geen 1.3 8v. Die laatste zit er om de een of andere reden rond 2000 nog steeds vaak tussen terwijl ie én sloom is én meer slurpt dan de modernere 16v Zetec, een echte nitwit val. Ik herhaal het hier best vaak en niet zonder reden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kriegel op 31-01-2012 21:06:02 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  dinsdag 31 januari 2012 @ 19:40:28 #59
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107451850
Zo, ik ga morgen een auto kopen, in m'n eentje ;o

Omdat ik nooit benzine heb gereden, alleen diesel.. Maakt de man van het bedrijf een proefritje voor me, met ik ernaast. :)

een meisje helemaal alleen, die een auto koopt.. :D

Helaas kon er niemand mee van m'n familie, allemaal werken, en de eerste optie dat iemand mee kon, was zondag... en ik zag dat er al geboden op was, op marktplaats..
Dus dan er maar snel bij zijn, auto kopen.. dan rijbewijs aanvragen, en als ik m'n rijbewijs heb, de auto ophalen...

Een heel gedoe, maarja. ik heb een auto dus :)
droomdroomdroomm,
  dinsdag 31 januari 2012 @ 19:50:28 #60
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_107452346
Wat heeft een proefrit voor zin als je niet zelf gereden hebt? Je weet alleen dat de wielen er tot zover niet vanaf zijn gevallen.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 20:32:00 #61
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_107454525
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:50 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Wat heeft een proefrit voor zin als je niet zelf gereden hebt? Je weet alleen dat de wielen er tot zover niet vanaf zijn gevallen.
Dit dus..Niet doen,neem iemand mee die er verstand van heeft
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_107454573
En welke is het geworden? :)
  dinsdag 31 januari 2012 @ 20:38:21 #63
264800 duidelijkheden
Het kan maar duidelijk zijn.
pi_107454874
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:40 schreef XxSwollie het volgende:

Omdat ik nooit benzine heb gereden, alleen diesel.. Maakt de man van het bedrijf een proefritje voor me, met ik ernaast. :)

Helaas kon er niemand mee van m'n familie, allemaal werken, en de eerste optie dat iemand mee kon, was zondag... en ik zag dat er al geboden op was, op marktplaats..
Dus dan er maar snel bij zijn, auto kopen.. dan rijbewijs aanvragen, en als ik m'n rijbewijs heb, de auto ophalen...

Aangezien je tegenwoordige tijd en verleden tijd door elkaar gebruikt de vraag: heb je nu al een auto gekocht, of ben je van plan hem morgen te gaan kopen?

In geval van dat laatste: doe dat niet op deze manier, verdiep je er eens in, maak altijd zelf een proefrit en kies niet zomaar voor diesel, kan je honderden euro's schelen.

In het eerste geval: niet slim, maare gefeliciteerd, welke is het geworden?
  dinsdag 31 januari 2012 @ 20:43:29 #64
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_107455167
Wtf... :{

Diesel of benzine maakt niks uit, je kunt prima in een benzineauto rijden als je diesel hebt gelest. Dat gaat je belasting kosten... En dan ook nog iemand anders laten proefrijden, dan weet je dus nooit uit eigen hand of die auto qua rijgedrag wel helemaal in orde is.

Volgens mij heb je geen idee wat je doet, niet lullig bedoeld. Het enige wat ik zodoende je zeer kan aanraden is om één van die K11 Micra's die ik postte te kopen, zelfs al is het blind. Niet omdat ik m'n shit wil promoten, maar die dingen zijn zo fool-proof dat bijna niemand ermee in de fout kan gaan.

Desondanks, een auto is een dure aanschaf. Ik kan me moeilijk voorstellen dat het model dat je op het oog hebt zó zeldzaam is, dat een paar dagen wachten teveel is omdat ie dan misschien weg is. Heb geduld en zorg dat er iemand mee kan, of ga anders voor je 'm koopt ermee naar de ANWB voor een aankoopkeuring.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kriegel op 31-01-2012 21:04:44 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_107455465
Gefeliciteerd nog met het behalen van je rijbewijs ondanks de omstandigheden ;) ^O^.

Maar zoals hierboven al gezegd wordt; Je raakt heus heel snel gewend aan een benzineauto. En daarnaast zijn er honderden auto's te koop en komen er elke dag wel weer nieuwe bij, dus beslis nou niet te snel, alleen omdat je graag zsm wilt gaan rijden. Zondag is maar een paar nachtjes slapen.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 20:49:01 #66
78498 classpc
I don't like change
pi_107455472
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:43 schreef Kriegel het volgende:
Wtf... :{

Diesel of benzine maakt niks uit, je kunt prima in een benzineauto rijden als je diesel hebt gelest. Dat gaat je geld kosten...
Dit inderdaad. Benzine is absoluut niet moeilijk.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  dinsdag 31 januari 2012 @ 20:54:50 #67
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_107455762
Gewoon wat gas geven tot de koppeling aangrijpt. Niet zo moeilijk dat je iemand anders moet laten proefrijden. Zeker niet als het de huidige eigenaar is. Desnoods huur je een dagje een benzine auto om over je onzekerheid heen te komen.
pi_107456075
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:40 schreef XxSwollie het volgende:

Ok en als de man van het bedrijf zegt dat ie heerlijk rijdt ( wat ie wss zal zeggen) geloof je 'm op z'n mooie blauwe ogen?
Kan je eigenlijk net zo goed niet 'proefrijden'.
Het klinkt allemaal een beetje overhaast, en dat kan je beter niet doen met auto's! Trust me, been there done That. Misschien had je je toch iets meer moeten verdiepen ofzo...

Maargoed voor het geval het te laat is en je 'm al gekocht hebt, gefeliciteerd en wat is het geworden?
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:20:07 #69
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107456992
Dankje allemaal! :) !!

Nee ik heb hem nog niet gekocht, alleen ik was van plan dat morgen te doen..

Alleen het rare is..
Hij heeft 2 ford fiesta's staan, met precies de zelfde omschrijving..
Alleen de km-prijs is anders..

'1'e eigenaar'
Altijd Ford Dealer onderhouden
geen krasjes,

ga zo maar door, hij heeft gewoon kopieren plakken gedaan.. terwijl 2 verschillende auto's nooit exact het zelfde kunnen zijn..

Maar ik heb deze eisen staan als ik hem koop:

Ik betaal het volledige bedrag, alleen wel incl een APK, 3 maanden gerantie, en een volle tank..

Ik laat het jullie weten, en ik ga toch idd maar zelf de proefrit maken! :) .

Oja, en ik wil ook even de APK inzien, niet dat straks bij de volgende keuring van alles gemaakt moet wordenn.
droomdroomdroomm,
pi_107457082
Die 3 maanden garantie kan je op je buik schrijven.
:)
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:22:15 #71
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107457097
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:21 schreef vosss het volgende:
hoezo? :P
droomdroomdroomm,
pi_107457112
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:21 schreef vosss het volgende:
of 500 bijbetalen ofzo :')
niet meer
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:22:47 #73
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107457122
http://www.autobedrijf-fl(...)9&adid=294&Itemid=34

Alle auto,s kunnen worden geleverd met eventuele 3 maanden of 5 maanden schriftelijke garantie
droomdroomdroomm,
pi_107457173
quote:
daar zou ik persoonlijk geen 2500 aan uitgeven :X
niet meer
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:24:34 #75
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107457206
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:23 schreef welkominspace het volgende:

[..]

daar zou ik persoonlijk geen 2500 aan uitgeven :X
oh! Misschien is het inderdaad wat te gehaast wat ik wou..
droomdroomdroomm,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')