Ik was er alquote:Hopelijk komt Vosss ook nog even kijken... hij is mede Lancia-fan...die zal het laatste ook wel kunnen beamen !!
quote:Op maandag 30 januari 2012 17:37 schreef XxSwollie het volgende:
helaas mag ik van mijn ouders geen golf ofzo omdat ze dat te asociaal vinden, voor op de oprit...
Euh wat?!quote:Op maandag 30 januari 2012 19:49 schreef jack4ya het volgende:
Als je dan een corolla koopt, koop er een waar de motor van vervangen is, of van na 2004 geloof ik.
Hmm nu ben ik zelf ook wel Lancia fan maar toch denk ik dat ik het ergens iemand als eerste auto niet direct zou aanradenquote:Op maandag 30 januari 2012 19:43 schreef Meike26 het volgende:
Tja, geheel onverwacht, ga ik hier even een vooroordeel de wereld uit helpen !!
Italiaanse en Franse auto's hebben het vooroordeel onbetrouwbaar te zijn en dat zij roesten. Maar sinds mid jaren 90 is dat sterk verbeterd en als je goed zoekt, dan heb je hele nette auto's, tegen nette kilometer standen en betrouwbaar + lekkere reisgenoten !
Bovendien hebben Italianen en Fransen nog een voordeel, ze zijn "goedkoop" in onderhoud en onderdelen.
Als je 3500 tot 4000 euro te besteden hebt, kan ik je 3 auto's aanraden:
Peugeot 306
Fiat Punto
Lancia Ypsilon
Van deze 3 is de Peugeot 306 de veiligste, maar in gebruik ook wel de duurste per kilometer !
De Fiat is de goedkoopste en de meest verstandige keus.
Als laatst de Lancia. We hebben zelf ervaring met het modelletje er na en het leuke van Lancia is dat je echt het idee hebt dat je wat anders rijdt, wat je daadwerkelijk ook wel doet. Zo is het dashboard bekleed, de ronde vormen/uiterlijke kenmerken herken je van ver af...op een grote parkeerplaats herken je je wagentje direct !
Hopelijk komt Vosss ook nog even kijken... hij is mede Lancia-fan...die zal het laatste ook wel kunnen beamen !!
Laat je in iedergeval niet wijs maken dat Italianen zo onbetrouwbaar zijn en roesten...dat is altijd het napraten van mensen die zelf nooit een Zuid-Europese auto hebben gehad. Een Japanner kan nog zo betrouwbaar zijn, als ze naar de garage moeten ben je over het algemeen wel duurder uit op de onderdelen.
En mocht je voor een Italiaan gaan... Ga dan vooral naar een dorpsgarage en laat de auto niet onderhouden door grote merkdealers...die zijn meestal erg duur en rekenen veel hogere uur-prijzen ! Zet hem op
Ontzettend bedankt, dan ga ik van de week toch even bij een dealer in Zwolle kijken voor zo een!quote:Op maandag 30 januari 2012 21:46 schreef Meike26 het volgende:
Ford Ka moet je laten staan, die roesten echt te erg !! Dan kan je inderdaad beter een Fiesta nemen. Rijden nog lekker ook en kan je op lange afstand ook lekker blijven rijden...
Bij een Ka toch al snel vermoeiend/harde zit. Maar vooral vanwege de roest zal ik de KA echt af willen raden !
Goeie keusquote:Op maandag 30 januari 2012 22:21 schreef XxSwollie het volgende:
[..]
Ontzettend bedankt, dan ga ik van de week toch even bij een dealer in Zwolle kijken voor zo een!![]()
[ afbeelding ]
Fiesta. Wel ietsjes minder karakter dan een Punto ofzo toch?:Pquote:Op maandag 30 januari 2012 22:21 schreef XxSwollie het volgende:
[..]
Ontzettend bedankt, dan ga ik van de week toch even bij een dealer in Zwolle kijken voor zo een!![]()
[ afbeelding ]
Klopt. Starlet, Corolla enzo vind ik ook niks. En Lancia is zeker comfortabel. En fantastisch designquote:Op maandag 30 januari 2012 22:23 schreef Meike26 het volgende:
Zeker weten !! Zou het ook zeker wel verstandig vinden als het een Starletje word, of een Charade, maar daar word iedereen al in gepraat... want ik onderhand ook wel zat begin te worden.
Waarom niet de Europese mobiel wat meer te promoten ! En zeker niet onterecht, want als je goed op let, zie je nog voldoende van die Lancia's rijden en zijn het in die klasse erg comfortabele wagentjes !!
Maar feit blijft..de Punto en Corsa zijn idd "verstandiger" , maar je eerste auto vergeet je nooit, dus dan is die Ypsilon ook wel erg leuk natuuurlijk
Die zijn fraai idd! Heb alleen persoonlijke voorkeur voor iets grotere auto':Pquote:Op maandag 30 januari 2012 22:33 schreef Meike26 het volgende:
Tja, ik had ook liever nog in de Ypsilon willen rijden (model later, zo'n bi-colore), maar die werd goed kort gereden vorig jaar. We rijden nu in een ander raar maar leuk gebakje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |