abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107411850
http://www.autotekoop.nl/(...)fsmallerOriginal.jpg

Zoiets.

En ja die zijn een stuk betrouwbaarder dan een goedkope mof en een gare italiaan :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
  maandag 30 januari 2012 @ 19:32:45 #27
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107411895
ahh, dat bevalt me welll!! :)

Ik ben er denk ik uit, ik ga op deze catogorie ff verder zoeken! Dankjewel! :D
droomdroomdroomm,
pi_107412005
Np en succes verder. Mijn vriendin heeft ook zo eentje, rijdt prima en Toyota is al sinds jaar en dag een van de meest betrouwbare merken :)
pi_107412366
Tja, geheel onverwacht, ga ik hier even een vooroordeel de wereld uit helpen !!

Italiaanse en Franse auto's hebben het vooroordeel onbetrouwbaar te zijn en dat zij roesten. Maar sinds mid jaren 90 is dat sterk verbeterd en als je goed zoekt, dan heb je hele nette auto's, tegen nette kilometer standen en betrouwbaar + lekkere reisgenoten !

Bovendien hebben Italianen en Fransen nog een voordeel, ze zijn "goedkoop" in onderhoud en onderdelen.

Als je 3500 tot 4000 euro te besteden hebt, kan ik je 3 auto's aanraden:

Peugeot 306
Fiat Punto
Lancia Ypsilon

Van deze 3 is de Peugeot 306 de veiligste, maar in gebruik ook wel de duurste per kilometer !

De Fiat is de goedkoopste en de meest verstandige keus.

Als laatst de Lancia. We hebben zelf ervaring met het modelletje er na en het leuke van Lancia is dat je echt het idee hebt dat je wat anders rijdt, wat je daadwerkelijk ook wel doet. Zo is het dashboard bekleed, de ronde vormen/uiterlijke kenmerken herken je van ver af...op een grote parkeerplaats herken je je wagentje direct !

Hopelijk komt Vosss ook nog even kijken... hij is mede Lancia-fan...die zal het laatste ook wel kunnen beamen !!

Laat je in iedergeval niet wijs maken dat Italianen zo onbetrouwbaar zijn en roesten...dat is altijd het napraten van mensen die zelf nooit een Zuid-Europese auto hebben gehad. Een Japanner kan nog zo betrouwbaar zijn, als ze naar de garage moeten ben je over het algemeen wel duurder uit op de onderdelen.

En mocht je voor een Italiaan gaan... Ga dan vooral naar een dorpsgarage en laat de auto niet onderhouden door grote merkdealers...die zijn meestal erg duur en rekenen veel hogere uur-prijzen ! Zet hem op :s)
pi_107412447
Ah...Vosss is actief, maar waarom adviseerd hij nu weer een Toyota... ???

:N
pi_107412574
quote:
Hopelijk komt Vosss ook nog even kijken... hij is mede Lancia-fan...die zal het laatste ook wel kunnen beamen !!
Ik was er al :D!
pi_107412651
Als je dan een corolla koopt, koop er een waar de motor van vervangen is, of van na 2004 geloof ik.
pi_107413033
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:37 schreef XxSwollie het volgende:
helaas mag ik van mijn ouders geen golf ofzo omdat ze dat te asociaal vinden, voor op de oprit... :{

|:(

Wat rijden je ouders eigenlijk?

Volkswagen Bora is ook een leuke auto, niet zo standaard als een golf en goede auto voor langere afstanden ^O^

http://link.marktplaats.nl/525140236
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_107413510
Volkswagen Bora is een beetje zinloos vind ik, als eerste auto... Te groot (oke, het is maar een golf met kont) Te duur, te zwaar...

Nee, ik zou als TS zijnde echt een klasse lager zoeken...dus in de categorie Polo, Punto, Corsa, Ibiza...enz enz enz.

Hoe groter de auto, hoe veiliger ! Dat is waar.. maar het is ook schijnveiligheid. Ik vond het als beginnend bestuurder echt erg raar om gelijk in een "grote" auto als een BMW 3 serie.
Dan leer je beter rijden in een auto die wat kleiner en "kwetsbaarder" is, dan dat je gelijk in een hok rijdt waarin je niets kan overkomen !
  maandag 30 januari 2012 @ 20:31:01 #35
264800 duidelijkheden
Het kan maar duidelijk zijn.
pi_107414726
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:49 schreef jack4ya het volgende:
Als je dan een corolla koopt, koop er een waar de motor van vervangen is, of van na 2004 geloof ik.
Euh wat?!

Dat een Japanner duurder is in onderdelen dan Franse en Italiaanse auto's, dat klopt. Maar ja, statistisch gezien heb je er ook meer (en vaker) van nodig, dus weg is je voordeel dan ;)

Vooral Italiaanse auto's koop je niet met je verstand, maar met je hart. En ik ken een aantal italianen-rijders en ook die bevestigen dat.

Wil je een betrouwbare, vooral eerste, auto, koop dan gewoon iets uit Japan, of desnoods een VW-product, maar de rest van de opties zijn gewoon minder. Dat heeft weinig met vooroordelen te maken, maar met feiten en statistieken. Gemiddelden dus, natuurlijk niet net "jouw" exemplaar, die is natuurlijk top ;)

Bij de nieuwere exemplaren ligt het allemaal wat dichterbij elkaar overigens, maar we hebben het hier over auto's van ca 10 jaar oud en 3.5 k.
  maandag 30 januari 2012 @ 21:31:12 #36
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107417950
Is een Ford Ka trouwens een beetje betrouwbaar? :D lijken me ook wel mooie auto's!! :)

Of een Ford fiesta! :)
droomdroomdroomm,
  maandag 30 januari 2012 @ 21:42:20 #37
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_107418551
Halveer je budget en ga op zoek naar een Starlet, Golf, Polo en wat er verder in alle driehonderzesennegentig topics die hierover te vinden zijn in de search.
  maandag 30 januari 2012 @ 21:42:35 #38
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_107418700
ik zou een skelter kopen. met je golf asociaal :') het ligt aan de persoon in de auto...
pi_107418751
Ford Ka moet je laten staan, die roesten echt te erg !! Dan kan je inderdaad beter een Fiesta nemen. Rijden nog lekker ook en kan je op lange afstand ook lekker blijven rijden...

Bij een Ka toch al snel vermoeiend/harde zit. Maar vooral vanwege de roest zal ik de KA echt af willen raden !
pi_107419031
Gatver,...toch geen Opel zeker?
Gewoon voor de golf gaan.

En de kilometers, ik heb inmiddels bij 3 ton op de teller van mijn BMW 320D van 2003 staan.
Ik heb hem wel altijd goed onderhouden, en nu nog.
Gebruikt nog steeds geen spatje olie en loopt nog perfect.
-En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht-
pi_107420476
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:43 schreef Meike26 het volgende:
Tja, geheel onverwacht, ga ik hier even een vooroordeel de wereld uit helpen !!

Italiaanse en Franse auto's hebben het vooroordeel onbetrouwbaar te zijn en dat zij roesten. Maar sinds mid jaren 90 is dat sterk verbeterd en als je goed zoekt, dan heb je hele nette auto's, tegen nette kilometer standen en betrouwbaar + lekkere reisgenoten !

Bovendien hebben Italianen en Fransen nog een voordeel, ze zijn "goedkoop" in onderhoud en onderdelen.

Als je 3500 tot 4000 euro te besteden hebt, kan ik je 3 auto's aanraden:

Peugeot 306
Fiat Punto
Lancia Ypsilon

Van deze 3 is de Peugeot 306 de veiligste, maar in gebruik ook wel de duurste per kilometer !

De Fiat is de goedkoopste en de meest verstandige keus.

Als laatst de Lancia. We hebben zelf ervaring met het modelletje er na en het leuke van Lancia is dat je echt het idee hebt dat je wat anders rijdt, wat je daadwerkelijk ook wel doet. Zo is het dashboard bekleed, de ronde vormen/uiterlijke kenmerken herken je van ver af...op een grote parkeerplaats herken je je wagentje direct !

Laat je in iedergeval niet wijs maken dat Italianen zo onbetrouwbaar zijn en roesten...dat is altijd het napraten van mensen die zelf nooit een Zuid-Europese auto hebben gehad. Een Japanner kan nog zo betrouwbaar zijn, als ze naar de garage moeten ben je over het algemeen wel duurder uit op de onderdelen.

En mocht je voor een Italiaan gaan... Ga dan vooral naar een dorpsgarage en laat de auto niet onderhouden door grote merkdealers...die zijn meestal erg duur en rekenen veel hogere uur-prijzen ! Zet hem op :s)

Hmm nu ben ik zelf ook wel Lancia fan maar toch denk ik dat ik het ergens iemand als eerste auto niet direct zou aanraden :P het is echt een auto die je met je emoties koopt. En hoewel zeer leuk als eerste auto misschien niet direct iets voor iemand die niet echt iets met auto's heeft zoals ik de indruk krijg bij TS. Plus dat je áltijd wel iets ermee hebt gewoon:p en da's niet chill als eerste auto :P. Maar mocht TS er toch voor gaan...supertof :P

Maargoed als Lancia fan snap je m'n punt ergens ook wel denk ik :P
  maandag 30 januari 2012 @ 22:21:24 #43
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107420667
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:46 schreef Meike26 het volgende:
Ford Ka moet je laten staan, die roesten echt te erg !! Dan kan je inderdaad beter een Fiesta nemen. Rijden nog lekker ook en kan je op lange afstand ook lekker blijven rijden...

Bij een Ka toch al snel vermoeiend/harde zit. Maar vooral vanwege de roest zal ik de KA echt af willen raden !
Ontzettend bedankt, dan ga ik van de week toch even bij een dealer in Zwolle kijken voor zo een! :)

droomdroomdroomm,
pi_107420764
Zeker weten !! Zou het ook zeker wel verstandig vinden als het een Starletje word, of een Charade, maar daar word iedereen al in gepraat... want ik onderhand ook wel zat begin te worden.

Waarom niet de Europese mobiel wat meer te promoten ! En zeker niet onterecht, want als je goed op let, zie je nog voldoende van die Lancia's rijden en zijn het in die klasse erg comfortabele wagentjes !!

Maar feit blijft..de Punto en Corsa zijn idd "verstandiger" , maar je eerste auto vergeet je nooit, dus dan is die Ypsilon ook wel erg leuk natuuurlijk ;)
pi_107420912
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:21 schreef XxSwollie het volgende:

[..]

Ontzettend bedankt, dan ga ik van de week toch even bij een dealer in Zwolle kijken voor zo een! :)

[ afbeelding ]
Goeie keus :Y Kijk anders even op de site van Autoweek, daar kan je op Merk, Model en bouwjaar zoeken naar ervaringen van de auto van je keuze. Dan zie je een beetje de reacties. De meeste zijn wel positief ! Dit is niet om reclame te maken voor AW, maar je koopt wel een auto van ca 4000 euro, dan kunnen die reacties van grote waarde zijn.
pi_107420954
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:21 schreef XxSwollie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Fiesta. Wel ietsjes minder karakter dan een Punto ofzo toch?:P

En wat vond je van die VW Bora? Als je die financieel kan trekken ook wel fraai imo.
pi_107421225
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:23 schreef Meike26 het volgende:
Zeker weten !! Zou het ook zeker wel verstandig vinden als het een Starletje word, of een Charade, maar daar word iedereen al in gepraat... want ik onderhand ook wel zat begin te worden.

Waarom niet de Europese mobiel wat meer te promoten ! En zeker niet onterecht, want als je goed op let, zie je nog voldoende van die Lancia's rijden en zijn het in die klasse erg comfortabele wagentjes !!

Maar feit blijft..de Punto en Corsa zijn idd "verstandiger" , maar je eerste auto vergeet je nooit, dus dan is die Ypsilon ook wel erg leuk natuuurlijk ;)
Klopt. Starlet, Corolla enzo vind ik ook niks. En Lancia is zeker comfortabel. En fantastisch design :P. Heb zelf tot een maand geleden ongev. Lybra gereden en rij nu Volvo. En tbh rij ik wel liever Volvo. Net wat rustiger allemaal. Geen rammeltjes etc:p. Maar dat hoort ook we bij zo'n Lancia. Dat er altijd wel iets is :P.

Maar die Theisis blijft een fantastische auto om te zien bijv. jammer alleen dat ze ruk gebouwd zijn :P
pi_107421376
Tja, ik had ook liever nog in de Ypsilon willen rijden (model later, zo'n bi-colore), maar die werd goed kort gereden vorig jaar. We rijden nu in een ander raar maar leuk gebakje ;)
pi_107421846
Een jongen die ik een paar jaartjes geleden leerde kennen heb ik een volvo aangeraden. Hij kreeg met mist een aanrijding met een stilstaande auto met bijna 100 km. per uur. Hij kwam eruit met een paar schrammen.
Volvo -goedkoop in onderhoud
-veilig
-gaat lang mee
And the druids turn to stone...
pi_107421854
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:33 schreef Meike26 het volgende:
Tja, ik had ook liever nog in de Ypsilon willen rijden (model later, zo'n bi-colore), maar die werd goed kort gereden vorig jaar. We rijden nu in een ander raar maar leuk gebakje ;)
Die zijn fraai idd! Heb alleen persoonlijke voorkeur voor iets grotere auto':P
Wat nu dan?:P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')