abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107528499
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:49 schreef welkominspace het volgende:

[..]

ja hij is wel basic maar zolang de radio en de verwarming het doet vind ik het best.
alleen de elektrische ramen ga ik missen denk ik, bij de mcdrive enzo :+
navigatie plak ik er zelf wel in.
volvo's schijnen dus heel goed te zijn en lekker te rijden en ze stralen een zekere klasse uit.
om "het volvo gevoel" een beetje te krijgen lijkt het me beter om met zo'n wat goedkoper karretje te beginnen dan een hele grote dure met alle opties.
dan val je namelijk voor de opties en niet voor de auto :7
Ze stralen inderdaad wel klasse uit vind ik. En het rijdt ook geweldig :P maar we gaan wel beetje offtopic nuxD misschien ff in de SC verder ofzo? :P
pi_107528557
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:45 schreef Meike26 het volgende:
Doe het ajb niet !! Je begaat je de miskoop van je leven als je koopt van deze knakker. 150 euro vragen bovenop de aanschafprijs is echt een NO- GO !!

Als het liefde op het eerste gezicht is, ga dan op zoek naar zo'n zelfde auto, van mij part aan andere kant van het land...maar je bespaard daarmee nog steeds een hoop ellende !

Zo kochten wij ooit (begin 2007) de Lancia Ypsilon bij dit bedrijf...er stonden er genoeg in onze regio, maar hij had het beste aanbod, eerlijk, geen verkooppraatjes... Het voelde direct goed.

Wij hebben zelf dus een fijne ervaring met deze merkhandelaar: Auto Verhoeven uit Standdaarbuiten (West Brabant) en hij heeft tegen het max van jouw budget bijvoorbeeld deze mooie Ford Fiesta staan, of een Fiat Punto, zoals het advies in het begin van dit topic !

Als je toch DIE Starlet koopt, tja...dan ben je in iedergeval wel gewaarschuwd.
Ja die gozer maakt op mij ook niet een hele solide indruk :P ook als je z'n site checkt enzo
pi_107528624
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:52 schreef H-D het volgende:

[..]

Ze stralen inderdaad wel klasse uit vind ik. En het rijdt ook geweldig :P maar we gaan wel beetje offtopic nuxD misschien ff in de SC verder ofzo? :P
see you there :*
niet meer
pi_107528859
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:54 schreef welkominspace het volgende:

[..]

see you there :*
Okay :P
pi_107530487
Vind het wel raar, adviseren jullie nu werkelijk sedans als de Alfa 156 en Volvo's S40 aan XsZwollie ??

Als je een eerste auto koopt/gaat rijden, rijd je al snel je eerste deukje door verkeerd te parkeren of te scherp in te draaien. Door een sedan als eerste auto te adviseren getuigt mij niet echt van autokennis jongens... Een gemiddelde sedan heeft gigantische overhang voor en achter en voelt al snel log en groot aan.

Auto's zoals de Arosa, Starlet en Punto hebben de wielen op de hoeken zitten en bij dit soort hatchbacks heb je juist het gevoel/idee dat je dit soort auto's kan manouvreren, zonder één keer uit je stoel omhoog te komen om over de neus heen te kijken, uit je raam te gaan leunen of andere vage houdingen.

Mijn "eerste" auto was een Alfa 145, kijk, dat bakkie had wel een beetje overhang aan de voorzijde, maar achter was het een afgehakte kont.. Reed tegelijk ook snaarstrak en sportief en inparkeren was een eitje. Een hatchback lijkt me als beginnend bestuurder dus wel een pré.
pi_107530717
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:25 schreef Meike26 het volgende:
Vind het wel raar, adviseren jullie nu werkelijk sedans als de Alfa 156 en Volvo's S40 aan XsZwollie ??

Als je een eerste auto koopt/gaat rijden, rijd je al snel je eerste deukje door verkeerd te parkeren of te scherp in te draaien. Door een sedan als eerste auto te adviseren getuigt mij niet echt van autokennis jongens... Een gemiddelde sedan heeft gigantische overhang voor en achter en voelt al snel log en groot aan.

Auto's zoals de Arosa, Starlet en Punto hebben de wielen op de hoeken zitten en bij dit soort hatchbacks heb je juist het gevoel/idee dat je dit soort auto's kan manouvreren, zonder één keer uit je stoel omhoog te komen om over de neus heen te kijken, uit je raam te gaan leunen of andere vage houdingen.

Mijn "eerste" auto was een Alfa 145, kijk, dat bakkie had wel een beetje overhang aan de voorzijde, maar achter was het een afgehakte kont.. Reed tegelijk ook snaarstrak en sportief en inparkeren was een eitje. Een hatchback lijkt me als beginnend bestuurder dus wel een pré.
maar het grootste deel van het autorijden zijn toch echt normale wegen en geen krappe bochtjes en alleen maar parkeren.
en dan blinken die auto's weer uit :Y
en mijn idee is dat je beter meteen in het diepe kan springen.
en na een week ben je echt al wel aan het formaat van de auto gewend hoor, dan maakt het niet meer uit of je nou een golf,S40 of een hummer desnoods rijdt
niet meer
pi_107530759
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:25 schreef Meike26 het volgende:

S40 ja. Alfa 156 nee, dat was niet serieus.
Waarom geen S40? Zo enorm zijn die nou ook weer niet? Maar wel goed, comfortabel ( ook op lange afstanden) en je loopt er niet meteen op leeg qua kosten. En dan krijg je meteen beetje handigheid met een iets grotere auto :D
pi_107531344
Klopt, maar ik denk dat TS meer een autootje zoekt, dan een auto !

Gewoon een boodschappenwagentje in de klasse Alto tot Golf hooguit... Ze studeerdt nog en dan kan je een S40 niet echt mainstream noemen. Ook al zijn het fijne wagens,, ik heb zelf een half jaar in een Citroën CX mogen rijden van mijn ouders. Rijdt heerlijk en dat grote went ook wel. Maar ik rijd veel liever in de ZX, Lancia of ander hatchback achtig voertuig.

En zo'n Starlet t.o.v. een S40 zul je als student ook wel snel merken in verbruik, wegenbelasting en onderhoud. S40 is een leuke auto voor een gezin of alleenstaande, maar voor een student niet echt praktisch.
pi_107531631
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:40 schreef Meike26 het volgende:

Gewoon een boodschappenwagentje in de klasse Alto tot Golf hooguit... Ze studeerdt nog en dan kan je een S40 niet echt mainstream noemen. Ook al zijn het fijne wagens,, ik heb zelf een half jaar in een Citroën CX mogen rijden van mijn ouders. Rijdt heerlijk en dat grote went ook wel. Maar ik rijd veel liever in de ZX, Lancia of ander hatchback achtig voertuig.

En zo'n Starlet t.o.v. een S40 zul je als student ook wel snel merken in verbruik, wegenbelasting en onderhoud. S40 is een leuke auto voor een gezin of alleenstaande, maar voor een student niet echt praktisch.
er is toch niks mis met in stijl rijden?
ook een student kan prima in een iets grotere auto rijden lijkt me.
en nogmaals, gezien hett budget zoekt ts een auto voor langere tijd.
en als beginnend bestuurder ben je zo'n klein futloos al snel zat lijkt me
en dan moet je dus alsnog een nieuwe auto zoeken, beter nu eentje die je ook echt een paar jaar kan en wil rijden
niet meer
pi_107531646
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:40 schreef Meike26 het volgende:

Lancia Thesis O+

Maar dan was die VW Bora wel nice toch? Gewoon Golf eigenlijk.
En of het voor een student praktisch is hangt natuurlijk van de omstandigheden af. Ben zelf ook student maar kan goed een wat grotere auto rijden :P
pi_107532346
Ik vind die Starlet helemaal niet zo netjes eigenlijk, ik mis de naafkappen op de voorste velgen, een velg achter is zelfs compleet anders dan de andere velgen.

Er zijn wel mooiere auto's te vinden dan die voor dat geld. Ik zou het niet doen, zeker niet als je nog 150 euro moet bijbetalen voor een APK. Heb je trouwens uberhaupt onderhandeld over de prijs?

Feit blijft wel dat kleine zuinige wagentjes best aan de prijs blijven. Je kan voor hetzelfde geld inderdaad een dikke sedan kopen, maar dan ben je in de vaste lasten ook een stuk duurder uit.
pi_107532407
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:59 schreef Fritessaus het volgende:
Ik vind die Starlet helemaal niet zo netjes eigenlijk, ik mis de naafkappen op de voorste velgen, een velg achter is zelfs compleet anders dan de andere velgen.

Er zijn wel mooiere auto's te vinden dan die voor dat geld. Ik zou het niet doen, zeker niet als je nog 150 euro moet bijbetalen voor een APK. Heb je trouwens uberhaupt onderhandeld over de prijs?
Krijg de indruk van niet...
  donderdag 2 februari 2012 @ 21:05:36 #213
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107532700
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:00 schreef H-D het volgende:

[..]

Krijg de indruk van niet...
nee. ik vroeg alleen ''als ik het volledige bedrag betaal, krijg ik dan ook een apk erbij?''
Hij: nee..

Maarja, ik vind het zelf nou niet echt een vervelende prijs.. Ik hoop alleen dat het niet echt een sport uitlaat is die meer geluid maakt dan een normale, hij zegt dat het een originele is, maar daar kom ik zaterdag wel achturr :) .
droomdroomdroomm,
pi_107532786
Jullie denken denk ik te ver vooruit. Natuurlijk wil/zoek je een auto die je langer kan rijden dan 2 a 3 jaar, daarom zoek ik in de klasse van polotjes naar de auto's met lage kilometerstanden, maar ook die comfortabel rijden.

Jullie adviseren nu auto's waarmee TS inderdaad wel vooruit kan, maar jullie gaan er al bijna van uit dat ze de eventuele iso-fix bevestigingspunten ook wil gaan gebruiken ;)

Die VW Bora vind ik ook al to much ! Best een aardige auto, maar naar mijn mening al te groot wil je je fijn en onbekommerd voelen in je eerste auto. Voorbeeld VW Bora vs Alfa 145:

Alfa 145

Wel een QV...dus in stijl :P

VW Bora

En dan nu niet kijken naar stijl, merk, betrouwbaarheid, maar gewoon naar formaat, de verhouding van wielbasis t.o.v. de overhang bij beide auto's.
Dan kan je er toch niet omheen dat je aan een hatchback meer hebt, dan aan een sedan ? Het is de auto waarin je je eerste kilometers gaat maken zonder instructeur naast je...dus nu gaat TS pas echt rij-ervaring op doen.

Wat was jullie eerste auto dan ?? Denk dat voor de grote meerderheid een auto/hatchback de eerste auto was en niet een sedan. Of anders wel een coupétje...CRX ofzo :')
pi_107532849
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:05 schreef XxSwollie het volgende:

[..]

nee. ik vroeg alleen ''als ik het volledige bedrag betaal, krijg ik dan ook een apk erbij?''

Maarja, ik vind het zelf nou niet echt een vervelende prijs.. Ik hoop alleen dat het niet echt een sport uitlaat is die meer geluid maakt dan een normale, hij zegt dat het een originele is, maar daar kom ik zaterdag wel achturr :) .
Als je gezegd had: 'Voor 1500 met een nieuwe apk" had ie het misschien ook wel gedaan...altijd onderhandelen over de prijs. Vraagprijs van zo'n handelaar is bijna altijd te hoog.

Maar je gaat dus wel echt door met deze Starlet zegmaar?
pi_107532900
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:05 schreef XxSwollie het volgende:

[..]

Doe het niet !

Doe het niet !

Doe het niet !

Doe het niet !

Hoop dat het nu duidelijk is ;)
pi_107532918
Nee nee nee :P

Nooit zeggen ik ga het volledige bedrag betalen, die handelaar lacht zich dood.
pi_107532981
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:09 schreef Fritessaus het volgende:
Nee nee nee :P

Nooit zeggen ik ga het volledige bedrag betalen, die handelaar lacht zich dood.
Ja inderdaad. Die zegt altijd nee :') en gaat gewoon incasseren en zich 3x in de rondte lachen. En dan nog een keer 3x. En dan misschien nog wel 3x.
Dit kan zo fout gaan..goed nadenken TS!
pi_107533014
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:07 schreef Meike26 het volgende:
Jullie denken denk ik te ver vooruit. Natuurlijk wil/zoek je een auto die je langer kan rijden dan 2 a 3 jaar, daarom zoek ik in de klasse van polotjes naar de auto's met lage kilometerstanden, maar ook die comfortabel rijden.

Jullie adviseren nu auto's waarmee TS inderdaad wel vooruit kan, maar jullie gaan er al bijna van uit dat ze de eventuele iso-fix bevestigingspunten ook wil gaan gebruiken ;)

Die VW Bora vind ik ook al to much ! Best een aardige auto, maar naar mijn mening al te groot wil je je fijn en onbekommerd voelen in je eerste auto. Voorbeeld VW Bora vs Alfa 145:

Alfa 145
[ afbeelding ]
Wel een QV...dus in stijl :P

VW Bora
[ afbeelding ]

En dan nu niet kijken naar stijl, merk, betrouwbaarheid, maar gewoon naar formaat, de verhouding van wielbasis t.o.v. de overhang bij beide auto's.
Dan kan je er toch niet omheen dat je aan een hatchback meer hebt, dan aan een sedan ? Het is de auto waarin je je eerste kilometers gaat maken zonder instructeur naast je...dus nu gaat TS pas echt rij-ervaring op doen.

Wat was jullie eerste auto dan ?? Denk dat voor de grote meerderheid een auto/hatchback de eerste auto was en niet een sedan. Of anders wel een coupétje...CRX ofzo :')
Nou nou Isofix is wel heel ver vooruit hea :P
Mijn eerste auto was een Saab 900 2.3S.
  donderdag 2 februari 2012 @ 21:13:44 #220
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107533207
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:10 schreef H-D het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Die zegt altijd nee :') en gaat gewoon incasseren en zich 3x in de rondte lachen. En dan nog een keer 3x. En dan misschien nog wel 3x.
Dit kan zo fout gaan..goed nadenken TS!
Dankjewel.. Gelukkig gaat er zaterdag waarschijnlijk iemand mee!,
droomdroomdroomm,
pi_107533319
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:13 schreef XxSwollie het volgende:

[..]

Dankjewel.. Gelukkig gaat er zaterdag waarschijnlijk iemand mee!,
Maar dan nog..als je jezelf echt niet kan bedwingen probeer dan iig nog iets van die prijs af te krijgen..waarschijnlijk al te laat maargoed. Misschien kan je nog wat extra services bij krijgen.

Maar beter kijk je misschien naar iets beters.Die knakker komt niet helemaal goed over bij mij..het gaat toch wel beetje richting..afzetten?
  donderdag 2 februari 2012 @ 21:15:48 #222
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107533324
Ik blijf nu ook ondertussen op marktplaats kijken naar anderen auto's in de regio Zwolle :P , als ik een betere vind.. een kleintje... dan ga ik misschien daar eerst wel een kijkje nemen. :)
droomdroomdroomm,
  donderdag 2 februari 2012 @ 21:17:25 #223
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107533426
http://auto.marktplaats.n(...)yk%3D&fta_ind=6&fs=1

Zoiets is misschien wel mooier zelfs ...
droomdroomdroomm,
pi_107533498
Stuk beter ^O^
pi_107533513
Hij heeft iig iets van onderhoudsgeschiedenis erbij. Dat is al iets wat die Starlet niet heeft. En hetzelfde bedrag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')