abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 27 januari 2012 @ 01:57:49 #1
104871 remlof
Europees federalist
pi_107283690
Welkom in het centrale topic over de PVV. Dit topic is opgezet om te voorkomen dat over elke tweet, one-liner, quote of wat dan ook een eigen topic geopend wordt. Voor overzichtelijkheid dus.
pi_107283707
Ze moeten alleen met elkaar nog een keer op de vuist gaan, maar het is LPF all over again, sterker nog dan de LPF, want PVV is meer voor de fijnproever eigenlijk...
I´m back.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 02:02:20 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_107283726
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 01:59 schreef Ryan3 het volgende:
Ze moeten alleen met elkaar nog een keer op de vuist gaan, maar het is LPF all over again, sterker nog dan de LPF, want PVV is meer voor de fijnproever eigenlijk...
Na dat debat over partijfinanciering gezien te hebben vandaag vind ik de PVV nog triester dan de LPF.
pi_107283743
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 02:02 schreef remlof het volgende:

[..]

Na dat debat over partijfinanciering gezien te hebben vandaag vind ik de PVV nog triester dan de LPF.
Ik heb het niet gezien helaas. De uitkomst las ik wel ergens hier op FOK!, het CDA heeft hen gered, toch? Wat ook knap sneu is van het CDA natuurlijk.
I´m back.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 02:09:25 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_107283784
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 02:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb het niet gezien helaas. De uitkomst las ik wel ergens hier op FOK!, het CDA heeft hen gered, toch? Wat ook knap sneu is van het CDA natuurlijk.
Nee juist niet:

Koopmans noemde het onwenselijk dat partijen giften verplicht moeten melden bij de minister van Binnenlandse Zaken of de Kiesraad. "De wetgever hoort zich zeer terughoudend op te stellen tegenover politieke partijen", stelt hij.
Toen bleek dat PVV-Kamerlid Brinkman het voorstel omarmde om onder de openbaarheid uit te komen, trok Koopmans het amendement nog tijdens het debat in.


http://www.nu.nl/politiek(...)financiering-in.html
pi_107283818
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 02:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee juist niet:

Koopmans noemde het onwenselijk dat partijen giften verplicht moeten melden bij de minister van Binnenlandse Zaken of de Kiesraad. "De wetgever hoort zich zeer terughoudend op te stellen tegenover politieke partijen", stelt hij.
Toen bleek dat PVV-Kamerlid Brinkman het voorstel omarmde om onder de openbaarheid uit te komen, trok Koopmans het amendement nog tijdens het debat in.


http://www.nu.nl/politiek(...)financiering-in.html
Het gaat dus om vrijwilligheid bij openbaarmaking van giften versus verplichting?
Koopmans wilde vrijwilligheid, Spies wil verplichting, en nu heeft Koopmans-CDA het amendement over vrijwilligheid ingetrokken? Dus wordt het verplicht?
I´m back.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 02:15:19 #7
104871 remlof
Europees federalist
pi_107283829
Yep.

Maar de PVV gaat nogmaals een amendement gelijk aan dat van Koopmans indienen. Denk dat ze daar niet veel steun voor gaan krijgen :')
pi_107283835
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 02:15 schreef remlof het volgende:
Yep.
En dat noemt Brinkman vervolgens anti-PVV wetgeving?
I´m back.
pi_107283959
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 01:59 schreef Ryan3 het volgende:
Ze moeten alleen met elkaar nog een keer op de vuist gaan, maar het is LPF all over again, sterker nog dan de LPF, want PVV is meer voor de fijnproever eigenlijk...
Hmm. Wie zou het pistool meenemen denk je?
  vrijdag 27 januari 2012 @ 03:21:55 #10
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_107284074
Ach... de PVV... Als democraat juich ik (ondanks al mijn bedenkingen) deze partij toch toe...

Als democraat zou ik me ondanks alle weerzin tegen Wilders me waarschijnlijk tegen een kogel opwerpen, als het zover zou komen (en ik zou aanwezig zijn).

Mijn gedachtengoed is het gedachtengoed tegen de PVV... maar buiten mijn weerzin tegen het gedachtengoed van de PVV vind ik democratie nog belangrijker.
Dus ja... ik ben bereid (mocht het zover ooit komen) me als een zandzak neer te werpen om zelfs iemand als Wilders te beschermen in naam van de democratie en de mensenrechten.

Maar mocht ik dit ooit doen... dan niet als martelaar voor Wilders gedachtengoed, en ook niet als martelaar voor het extreem idealisme c.q geloofsidealisme... maar dan postuum als een martelaar voor de democratie. Mocht het ooit zover komen, dan wil ik als zodanig erkend worden.
Niet als voorbeeld voor links, rechts of religieus extremisme... maar als martelaar voor de democratie... en dan ook als iemand in het midden.., niet als extremist. Als ik de dood vind, dan is het extremistisch in het midden... en daarbij meer links dan CDA. :W
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 07:46:47 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107284874
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 03:21 schreef EricOscuro het volgende:
Ach... de PVV... Als democraat juich ik (ondanks al mijn bedenkingen) deze partij toch toe...

Nou, dan zullen we je even heel snel uit de droom helpen dat de PVV een waardevolle toevoeging aan de democratie is:

quote:
De PVV wilde koste wat het kost voorkomen dat Frans Timmermans Commissaris voor de Mensenrechten van de Raad van Europa werd. In Nieuwsuur zei de PVV-vertegenwoordiger in de Raad van Europa, Eerste Kamerlid Peter van Dijk, dat hij bewust niet op de PvdA-politicus heeft gestemd.

Hij deed dat omdat Timmermans in het verleden felle kritiek had op de PVV. Eerder blokkeerde de partij al de benoeming van Timmermans tot gouverneur van Limburg.

'Als wij moeten kiezen tussen mensen en er zit iemand bij in wie wij weinig vertrouwen hebben is het logisch dat je die steun niet geeft', reageert Wilders voor de camera van Nieuwsuur.

In de uitzending laat PVV-Kamerlid Bontes artikelen van onder meer GeenStijl zien waaruit volgens hem blijkt hoe anti-PVV Timmermans zou zijn. 'Hij gaat oordelen over ons immigratiebeleid, daar hoeven we niet veel van te verwachten. Bovendien is het weer een lucratief baantje voor een PvdA'er.'

Xenofoob taalgebruik
De Let Nils Muiznieks werd nu gekozen. Maar die is evengoed zeer kritisch op de PVV: hij schreef als rapporteur voor de Raad van Europa dat de PVV zich bedient van racistisch en xenofoob taalgebruik. Volgens PVV-senator Peter van Dijk was dat niet de afweging. 'De afweging was niet te stemmen op de heer Timmermans.'

Van Dijk zei in Nieuwsuur niet op de hoogte te zijn van de standpunten van de Let. Hij noemde ze 'niet relevant', en zei niet bekend te willen maken op wie hij wèl heeft gestemd.

Op de vraag van Nieuwsuur dat door toedoen van de PVV Timmermans niet is doorgegaan naar de tweede ronde van de verkiezing tot Commissaris voor de Mensenrechten, antwoordde Van Dijk: 'We zijn er tevreden over, dat klopt.'

http://www.volkskrant.nl/(...)-Europese-baan.dhtml

Dus deze partij kijkt niet naar kwaliteiten (duh! Alsof hun keuze voor vertegenwoordigers dat al niet duidelijk maakte), maar gaat als een verwend kind op het schoolplein lopen pesten, omdat iemand ooit iets lelijks over ze gezegd heeft.

[ Bericht 21% gewijzigd door Lord_Vetinari op 27-01-2012 08:34:31 ]
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_107284903
Dat interview van gisteren in Nieuwsuur met die PVV-er zou in dit topic moeten staan. Nog nooit zo'n zure clown gezien! Hij zei bijna letterlijk: wij hebben niet voor Timmermans gestemd, want hij zegt lelijke dingen over ons en hij is een linksmensch. We hebben daarvoor in de plaats op een Let gestemd die de PVV fascistisch vindt, dit wist ik niet, daarom zeg ik nu ook niet dat we dat hebben gedaan, maar het is tenminste niet linksmensch PvdArabier-lid Timmermans.

_O-. Alsof Janmaat er zat.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 08:17:22 #13
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_107285105
Haha, Timmermans zal wel balen dat ie zo op de PVV heeft in gehakt, nu is ie al twee mats baantjes misgelopen. En alsof andere partijen wel naar kwaliteiten kijkt, allemaal vriendjes politiek en elkaars reet kussen, zo komen uit gerangeerde niksnutten in de politiek aan hun baantjes.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  vrijdag 27 januari 2012 @ 08:19:16 #14
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107285122
quote:
Als politieke partijen openheid moeten geven over giften die ze ontvangen, zal de PVV er alles aan doen om hier onderuit te komen. PVV-Kamerlid Hero Brinkman kondigde aan dat zijn partij de mazen van de wet zal opzoeken om te voorkomen dat de namen van donateurs op straat komen te liggen.

Brinkman betitelde de wet over partijfinanciering die de Tweede Kamer vandaag besprak, als een anti-PVV-wet omdat de partij gedwongen wordt openheid te geven over geldschieters terwijl de PVV tegen iedere bemoeienis van de overheid met politieke partijen is. De PVV wil ook geen subsidies.

Voor CDA-Kamerlid Ger Koopmans was de aankondiging van Brinkman reden zijn voorstel in te trekken om partijen zelf verantwoordelijk te maken voor registratie van giften. Koopmans was daarmee gekomen omdat eigen verantwoordelijkheid van partijen een garantie zou zijn voor openheid over de financiering van een partij.

Daarom wilde het CDA niet dat de minister van Binnenlandse Zaken de giften gaat registreren. Koopmans vindt dat de overheid zich terughoudend moet opstellen tegenover de manier waarop politieke partijen zich organiseren.

Oppositiepartijen vinden dat Koopmans de nieuwe wet die meer openheid over giften regelt, volledig onderuithaalt. SGP-leider Kees van der Staaij hield het erop dat het CDA de angel uit het wetsvoorstel van CDA-minister Liesbeth Spies (Binnenlandse Zaken) haalt omdat er van toezicht door de minister en een boete geen sprake meer is.

Steun
De Kamer steunt de wet in grote lijnen, maar worstelt met de vraag wie de regels precies moet gaan handhaven. Oppositiepartijen willen een grotere rol van de Kiesraad, maar Koopmans kondigde al aan tegen de wet te stemmen als dit voorstel het haalt. De Kiesraad dreigt zijn onafhankelijkheid te verliezen als deze bij de uitvoering van de wet wordt betrokken, vindt hij.

De wet regelt dat partijen openheid moeten geven over giften van meer dan 4500 euro.
http://www.volkskrant.nl/(...)s-te-vermijden.dhtml

Een partij in de Tweede Kamer die aankondigt de wet te gaan ontduiken... Goed voorbeeld doet goed volgen, zullen we dan maar denken. Ik neem aan dat de PVV dus ophoudt met zeuren over asielzoekers die de mazen in de wet gebruiken om hier te kunnen blijven?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 27 januari 2012 @ 08:24:20 #15
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107285165
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 07:50 schreef Monidique het volgende:
Dat interview van gisteren in Nieuwsuur met die PVV-er zou in dit topic moeten staan. Nog nooit zo'n zure clown gezien! Hij zei bijna letterlijk: wij hebben niet voor Timmermans gestemd, want hij zegt lelijke dingen over ons en hij is een linksmensch. We hebben daarvoor in de plaats op een Let gestemd die de PVV fascistisch vindt, dit wist ik niet, daarom zeg ik nu ook niet dat we dat hebben gedaan, maar het is tenminste niet linksmensch PvdArabier-lid Timmermans.

_O-. Alsof Janmaat er zat.
Wat een knakworst zeg.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 08:33:10 #16
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107285247
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 08:24 schreef betyar het volgende:

[..]

Wat een knakworst zeg.
En moet je eens nagaan wat die knakworst verdient per maand als EP-lid... :X
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 27 januari 2012 @ 08:37:05 #17
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107285281
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 08:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En moet je eens nagaan wat die knakworst verdient per maand als EP-lid... :X
Clowns heb je overal nodig. Gewoon voor het vermaak.
pi_107285397
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 08:37 schreef betyar het volgende:

[..]

Clowns heb je overal nodig. Gewoon voor het vermaak.
Als ik een serieuze operatie moet ondergaan wil ikniet dat dit door een clowneske chirurg wordt gedaan. Als er politie nodig is heb ik liever ook niet dat ze een lollige clown sturen. Dit geldt ook voor bestuur, daar moeten fatsoenlijk en serieuze mensen zitten (of die nu verder links, rechts of wat daan ook zijn is hier verder onafhankelijk van)... Er is nog geen een PVV-er opgedoken die ook maar een schijn laat zien dat ze deze vereiste klasse bezitten. Niks om te lachen dus en hoe eerder deze onbekwame fratsenverkopers zijn verdwenen des te beter....
  vrijdag 27 januari 2012 @ 08:51:38 #19
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107285477
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 08:46 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Als ik een serieuze operatie moet ondergaan wil ikniet dat dit door een clowneske chirurg wordt gedaan. Als er politie nodig is heb ik liever ook niet dat ze een lollige clown sturen. Dit geldt ook voor bestuur, daar moeten fatsoenlijk en serieuze mensen zitten (of die nu verder links, rechts of wat daan ook zijn is hier verder onafhankelijk van)... Er is nog geen een PVV-er opgedoken die ook maar een schijn laat zien dat ze deze vereiste klasse bezitten. Niks om te lachen dus en hoe eerder deze onbekwame fratsenverkopers zijn verdwenen des te beter....
Daar heb je een punt.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 08:59:44 #20
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_107285611
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 07:50 schreef Monidique het volgende:
Dat interview van gisteren in Nieuwsuur met die PVV-er zou in dit topic moeten staan. Nog nooit zo'n zure clown gezien! Hij zei bijna letterlijk: wij hebben niet voor Timmermans gestemd, want hij zegt lelijke dingen over ons en hij is een linksmensch. We hebben daarvoor in de plaats op een Let gestemd die de PVV fascistisch vindt, dit wist ik niet, daarom zeg ik nu ook niet dat we dat hebben gedaan, maar het is tenminste niet linksmensch PvdArabier-lid Timmermans.

_O-. Alsof Janmaat er zat.
Hij gaf zelf aan op de Let gestemd te hebben zonder de standpunten te kennen, ik zou toch wel iets meer verwachten van volksvertegenwoordigers op dat niveau.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_107285795
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 07:50 schreef Monidique het volgende:
Dat interview van gisteren in Nieuwsuur met die PVV-er zou in dit topic moeten staan. Nog nooit zo'n zure clown gezien! Hij zei bijna letterlijk: wij hebben niet voor Timmermans gestemd, want hij zegt lelijke dingen over ons en hij is een linksmensch. We hebben daarvoor in de plaats op een Let gestemd die de PVV fascistisch vindt, dit wist ik niet, daarom zeg ik nu ook niet dat we dat hebben gedaan, maar het is tenminste niet linksmensch PvdArabier-lid Timmermans.

_O-. Alsof Janmaat er zat.
Man o man, wat was dat een hilarisch staaltje kortzichtige retoriek. Zelden zo gelachen tijdens een actualiteitenprogramma.

"Wat is de reden waarom u niet op meneer Timmermans heeft gestemd?"
"Omdat het Timmermans is."
"Maar dankzij jullie zit er nu een Let die jullie partij wil verbieden."
"Oh, ehm, kut. Ach ja. Dankzij ons is het gelukkig niet Timmermans geworden.
"Op wie heeft u wel gestemd?"
"Dat zeg ik lekker niet."
"Heeft u zichzelf nu niet nog verder in de nesten gewerkt?"
"Dat zou kunnen, maar we hebben tenminste niet op Timmermans gestemd."

Alsof Twan met een kleuter zat te praten. Maar het ergste is wel dat ze zo'n dorpsidioot ook nog een zeepkistje geven om op te staan roeptoeteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door NJN op 27-01-2012 09:44:57 ]
Time is the school in which we learn,
Time is the fire in which we burn.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 09:14:21 #22
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_107285854
Alsof Timmermans voor die PVV'er had gestemd als hij voor dat baantje wilde gaan. :')
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  vrijdag 27 januari 2012 @ 09:20:11 #23
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_107285977
Mocht je er zin in hebben, lees dan de reacties eens onder het artikel op de telegraaf :')
http://www.telegraaf.nl/b(...)en_Timmermans__.html

Er zijn dus blijkbaar nog mensen die het tegen de PVDA stemmen onder alle voorwaarden nog goed kunnen praten ook.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  vrijdag 27 januari 2012 @ 09:23:23 #24
225540 Pugg
Friends forever
pi_107286045
En dat durft een ander een wolf in schaapskleren te noemen.
Ik moet kotsen van die enge sekte van de polder imam :r
Gelukkig gaat het heel slecht in de peilingen. o|O
  vrijdag 27 januari 2012 @ 09:27:29 #25
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_107286129
Maar wilde Timmermans eigenlijk wel dat hij zijn baantje te danken zou hebben aan zo'n PVV fascist?
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_107286177
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 09:14 schreef -Kadesh- het volgende:
Alsof Timmermans voor die PVV'er had gestemd als hij voor dat baantje wilde gaan. :')
Geen idee, maar hij zou waarschijnlijk niet weigeren op de PVV'er stemmen simpelweg omdat het een PVV'er is. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door NJN op 27-01-2012 09:44:07 ]
Time is the school in which we learn,
Time is the fire in which we burn.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 09:32:35 #27
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107286216
quote:
Minister Liesbeth Spies (Binnenlandse Zaken) heeft donderdag afstand genomen van de aankondiging van de PVV de wet voor openbaarheid van giften aan partijen te gaan omzeilen. „Oproepen het niet zo nauw te nemen met de resultaten van een democratisch proces gaan er bij deze minister niet in.”

PVV'er Hero Brinkman keerde zich tegen deze „anti-PVV-wet” omdat zijn partij giften niet openbaar wil maken. Daarom zei hij dat zijn partij na invoering van de regels op zoek gaat naar de mazen in de wet. Maar Spies stelde dat iedereen uitkomsten van een democratisch proces moet respecteren en de inhoud als een gegeven moet beschouwen. „Dat zou bij iedere volksvertegenwoordiger op het voorhoofd geschreven moeten staan.”

De PVV is bang dat de veiligheid van donateurs in het geding kan zijn als de namen van donateurs openbaar worden. Spies zegde toe dat hier bij grote uitzondering rekening mee kan worden gehouden.

De minister stelde voor een commissie van wijzen te laten bekijken hoe partijen zich aan de regels houden. Oppositiepartijen wilden dit bij de Kiesraad leggen, maar de minister ziet liever dat dit orgaan onafhankelijk blijft tegenover politieke partijen. Bovendien ontbreekt het de raad aan de juiste kennis om financiële verslagen te beoordelen.

De commissie van wijzen kan dan de minister adviseren over de mate waarin partijen zich houden aan de verplichting giften boven de 4500 euro openbaar te maken. De bevoegdheid om boetes op te leggen blijft bij de minister liggen, stelde Spies voor.

Onder meer PvdA en D66 willen dat ook lokale partijen en plaatselijke afdelingen van landelijke partijen opening van zaken over giften geven. Nu vallen ze niet onder de nieuwe wet en zouden landelijke partijen via de omweg van plaatselijke afdelingen stiekem geld kunnen binnenhalen. Maar volgens Spies krijgt ze straks ook de bevoegdheid deze afdelingen onder de reikwijdte van de wet te laten vallen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)pstelling_PVV__.html
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_107286245
Snap niet (of eigenlijk wel) waarom de PVV zo moeilijk doet over die financieringswet. Want laten we wel wezen: het gaat echt niet om die Henk en Ingrid die de loterij winnen en vervolgens 5k in de partijkas proppen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_107286266
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 09:14 schreef -Kadesh- het volgende:
Alsof Timmermans voor die PVV'er had gestemd als hij voor dat baantje wilde gaan. :')
Als die door de Nederlandse regering was voorgedragen (lijkt me hier het geval) zou een stem voor me niks verbaasd hebben. Maar de PVV heeft natuurlijk niet echt mensen die hier heel geschikt voor zijn in de aanbieding...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_107286851
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 07:50 schreef Monidique het volgende:
Dat interview van gisteren in Nieuwsuur met die PVV-er zou in dit topic moeten staan. Nog nooit zo'n zure clown gezien! Hij zei bijna letterlijk: wij hebben niet voor Timmermans gestemd, want hij zegt lelijke dingen over ons en hij is een linksmensch. We hebben daarvoor in de plaats op een Let gestemd die de PVV fascistisch vindt, dit wist ik niet, daarom zeg ik nu ook niet dat we dat hebben gedaan, maar het is tenminste niet linksmensch PvdArabier-lid Timmermans.

_O-. Alsof Janmaat er zat.
DIE UITEINDELIJK NOG NEGATIEVER TEGEN PVV WAS *O*
pi_107287184
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 09:34 schreef KoosVogels het volgende:
Snap niet (of eigenlijk wel) waarom de PVV zo moeilijk doet over die financieringswet. Want laten we wel wezen: het gaat echt niet om die Henk en Ingrid die de loterij winnen en vervolgens 5k in de partijkas proppen.
twee mogelijke redenen:
*ze hebben wat te verbergen van ontvangsten in het verleden
*er is idd een mogelijkheid dat sponsors afhaken als hun naam in de publiciteit komt

Brinkman heeft al een reputatie in het willen verbergen van plooien in het verleden.
RTL vroeg indertijd elk kamerlid vrijwillig opgave te doen van die foutjes,
Brinkman was de enig die 'uit principe' weigerde. Hahaha... een paar dagen later bleek dat hij wel eens doorreed bij een alcoholcontrole en ooit gepakt werd daarvoor door collega's .
Daarom al is hij ongeloofwaardig als woordvoerder over deze kwestie..... Goeie move van de PVV hem daarvoor in te zetten.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:21:55 #32
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107287260
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

twee mogelijke redenen:
*ze hebben wat te verbergen van ontvangsten in het verleden
*er is idd een mogelijkheid dat sponsors afhaken als hun naam in de publiciteit komt
In beide gevallen positief, dus :P
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_107287471
De PVV is natuurlijk bang dat bekend wordt welke anti-homo organisaties hen sponsoren.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:56:54 #34
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_107289883
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 09:14 schreef -Kadesh- het volgende:
Alsof Timmermans voor die PVV'er had gestemd als hij voor dat baantje wilde gaan. :')
Dat kan ik niet zo oordelen, maar Timmermans had tenminste gestemd vanwege de inhoud van de kandidatuur van de persoon en hij zou waarschijnlijk niet tegen hebben gestemd omdat het een PVV'er zou zijn.
pi_107290335
http://nieuwsuur.nl/uitzending/2012-01-26/

Hier briljante uitzending :') bij 9.00 :D
  vrijdag 27 januari 2012 @ 12:45:12 #36
97079 Jeff89
Conquer All
pi_107291413
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 09:20 schreef t-8one het volgende:
Mocht je er zin in hebben, lees dan de reacties eens onder het artikel op de telegraaf :')
http://www.telegraaf.nl/b(...)en_Timmermans__.html

Er zijn dus blijkbaar nog mensen die het tegen de PVDA stemmen onder alle voorwaarden nog goed kunnen praten ook.
quote:
Terecht, deze PvdA er aast op alle mooie goed betaalde baantjes. En de uitlatingen over de PVV had hij voor zich moeten houden. En nu huilebalken, kom op zeg
Echt geweldig :') Dat de baantjes op zich bestaan is ook niet erg, als er Letten op zitten die ook een hekel aan de PVV hebben is dat prima.. Als er maar niet WEER een PvdA'er een goed betaalde baan krijgt :')
Man, ze moeten blij zijn dat die PvdA'ers zichzelf niet inhuren als assistenten..
  vrijdag 27 januari 2012 @ 13:43:44 #37
66825 Reya
Fier Wallon
pi_107293372
Ach, dat concurrerende politieke partijen op nationaal niveau elkaars karretje internationaal in de poep rijden is toch bezwaarlijk als noviteit te kwalificeren. Dat zoiets opeens groot nieuws wordt als de PVV betrokken is, is wel wat flauw.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 14:00:46 #38
225540 Pugg
Friends forever
pi_107293910
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:31 schreef Nielsch het volgende:
De PVV is natuurlijk bang dat bekend wordt welke anti-homo organisaties hen sponsoren.
Wat te denken van de gewelddadige ultra rechte joodse lobby?
en nog zo wat rechtse scherpslijpers uit de V.S .
pi_107295631
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:43 schreef Reya het volgende:
Ach, dat concurrerende politieke partijen op nationaal niveau elkaars karretje internationaal in de poep rijden is toch bezwaarlijk als noviteit te kwalificeren. Dat zoiets opeens groot nieuws wordt als de PVV betrokken is, is wel wat flauw.
Nee. Want de PVV claimt juist van "de nieuwe politiek" te zijn, remember.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 27 januari 2012 @ 14:54:27 #40
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107295790
quote:
Tegenstem PVV voor Timmermans 'kinderachtig'.'En: 'Losers'.

De bewuste tegenstem door de PVV die ervoor zorgde dat PvdA'er Frans Timmermans gisteren naast de functie van Commissaris voor de Mensenrechten van de Raad van Europa greep, is bij de PvdA niet in goede aarde gevallen.

Gisteren werd bekend dat de PVV koste wat het kost wilde voorkomen dat Timmermans de functie zou krijgen. In Nieuwsuur zei de PVV-vertegenwoordiger in de Raad van Europa, Eerste Kamerlid Peter van Dijk, dat hij bewust niet op de PvdA-politicus heeft gestemd, omdat Timmermans in het verleden felle kritiek had op de PVV.

Onbedoeld bij-effect voor de PVV is wel dat de functie nu alsnog naar een tegenstander van de partij van Geert Wilders is gegaan.
Mede doordat de PVV niet voor Timmermans stemde, ging de functie uiteindelijk naar de Let Nils Muiznieks.

'Het revanchisme van de PVV kent geen grenzen. Hoge Europese post gaat aan NL voorbij omdat ze koste wat kost Timmermans wilden torpederen', aldus PvdA-Kamerlid Diederik Samsom op Twitter. Pierre Heijnen reageerde nog bondiger op het nieuws: 'Losers'.

Kinderachtig
Binnen PVV-kringen staat overigens ook niet iedereen achter de actie. Jacky Stevens, een jonge PVV-sympathisant die samen met Tweede Kamerlid Hero Brinkman werkt aan het opzetten van een jongeren-afdeling van de PVV, noemt de gang van zaken op Twitter 'aardig kinderachtig'. 'Ontzettend zonde dat Timmermans uit de running ligt. Ik had hem een uitstekende kandidaat gevonden.' En: 'Hij is puur afgewezen omdat hij PvdA'er is. Heb je gezien wie nu die Europese topfunctie gaat bekleden? (...) De Let is nog feller anti-PVV. (...) Dit over en weer misgunnen houdt nergens op. Treurig.'

Van Dijk zei in Nieuwsuur dat hij niet op de hoogte was van de standpunten van Muiznieks. Die blijkt ook niet bepaald een voorstander van de PVV te zijn. Hij schreef als rapporteur voor de Raad van Europa dat de PVV zich bedient van racistisch en xenofoob taalgebruik.
http://www.volkskrant.nl/(...)htig-En-Losers.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_107295816
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:43 schreef Reya het volgende:
Ach, dat concurrerende politieke partijen op nationaal niveau elkaars karretje internationaal in de poep rijden is toch bezwaarlijk als noviteit te kwalificeren. Dat zoiets opeens groot nieuws wordt als de PVV betrokken is, is wel wat flauw.
Nee... het pikante is dat de PVV een uitgesproken tegenstander van de PVV heeft geholpen.
Waarom ? Uit rancune tegen 1 persoon. Niet uit de overweging dat die Let de PVV-uitgangspunten beter kan dienen.
Integendeel juist... die Let is een grotere vijand dan Timmermans.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 15:01:30 #42
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107295974
PVV: We willen als Nederland meer invloed in Europa!
NL: Oke, dragen we een Nederlander voor voor die en die post.
PVV: Ja, maar die is van de PvdA!!!!! Nee, die steunen we niet.
Europa: En weer een plekje minder voor Nederland om invloed uit te oefenen.

Mastercard zou er een commercial van kunnen maken....
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_107296093
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee... het pikante is dat de PVV een uitgesproken tegenstander van de PVV heeft geholpen.
Waarom ? Uit rancune tegen 1 persoon. Niet uit de overweging dat die Let de PVV-uitgangspunten beter kan dienen.
Integendeel juist... die Let is een grotere vijand dan Timmermans.
De domheid erachter die puur en alleen gericht was op het PvdA-bashen waarbij men evt. voordelen voor het land van een Nederlander op die positie gewoon niet meegenomen heeft en het gegeven dat ze niet door hadden dat die bewuste Let er terecht zou komen vind ik anders veel stuitender.
Dus niet de rancune, maar de beleidsmatige domheid. Al hebben die dingen wel één ding gemeen uiteraard, namelijk dat de PVV er vol mee zit.

Hoe kan de PVV die vanuit dit soort sentimenten 'beleid' voert en totaal geen rekening houd met wat positief werkt voor het land, een nuttige kracht zijn voor dit land?
pi_107297398
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 15:05 schreef Xaobotnik het volgende:

Dus niet de rancune, maar de beleidsmatige domheid. Al hebben die dingen wel één ding gemeen uiteraard, namelijk dat de PVV er vol mee zit.

Die domheid kwam toch door een rancune tav deze pvda-persoon.?
Natuurlijk... De EU-fractie van de PVV was laatst ook al iets doms bij het niet opstaan tijdens een herdenking. Men wist niet dat het een herdenking was !
En zo'n overdreven afkeer activeert die latent levende domheid.
Hoe dan ook .. het is pikant én dom dat deze PVV-fractie een kuil groef voor zichzelf.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 16:06:25 #45
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_107298063
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 15:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die domheid kwam toch door een rancune tav deze pvda-persoon.?
Natuurlijk... De EU-fractie van de PVV was laatst ook al iets doms bij het niet opstaan tijdens een herdenking. Men wist niet dat het een herdenking was !
En zo'n overdreven afkeer activeert die latent levende domheid.
Hoe dan ook .. het is pikant én dom dat deze PVV-fractie een kuil groef voor zichzelf.
Eigenlijk is het ontzettend triest dat er mensen daar zitten die zulke banale dingen niet weten.

Ze weten niet dat er een herdenking is, ze weten niet wat de standpunten zijn van de persoon waar ze op stemmen.
Ze weten wel dat ze in het Europees Parlement zitten en dat de PVV tegen europa is?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  vrijdag 27 januari 2012 @ 16:17:59 #46
262 Re
Kiss & Swallow
pi_107298482
we zullen het maar karma noemen :')

wat een treurigheid zeg, je zou je toch kapot moeten schamen als PVV stemmer

maar ach ik kan ze nu recht in hun gezicht uit gaan lachen... ook leuk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_107307313
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 07:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nou, dan zullen we je even heel snel uit de droom helpen dat de PVV een waardevolle toevoeging aan de democratie is:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)-Europese-baan.dhtml

Dus deze partij kijkt niet naar kwaliteiten (duh! Alsof hun keuze voor vertegenwoordigers dat al niet duidelijk maakte), maar gaat als een verwend kind op het schoolplein lopen pesten, omdat iemand ooit iets lelijks over ze gezegd heeft.
Dat is gewoon, volgens Job Cohen, het tegenwoordige PvdA beleid.
pi_107311640
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 08:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)s-te-vermijden.dhtml

Een partij in de Tweede Kamer die aankondigt de wet te gaan ontduiken... Goed voorbeeld doet goed volgen, zullen we dan maar denken. Ik neem aan dat de PVV dus ophoudt met zeuren over asielzoekers die de mazen in de wet gebruiken om hier te kunnen blijven?
PVV. Partij voor de vrijheid van wetsontduiking.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:33:01 #49
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107313205
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:33 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Dat is gewoon, volgens Job Cohen, het tegenwoordige PvdA beleid.
Vertel eens dan? En voor het geval je het lezen verleerd bent sinds je PVV aanhanger bent (wat me niet zou verbazen, aangezien lezen iets cultureels en dus links is) : Dit is het PVV-topic en niet het PvdA-topic.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_107313722
Is dit al geplaatst?

Uit de Telegraaf

quote:
Plan PVV: monument Armeniërs
Van onze parlementaire redactie

DEN HAAG, vrijdag

Er moet in Den Haag een monument komen voor de genocide op de Armeniërs. Dat is een veel betere manier om recht te doen aan de slachtoffers dan het strafbaar stellen van ontkenning van volkerenmoord, vindt de PVV.

De ChristenUnie wil ontkenning of rechtvaardiging van genocide strafbaar stellen, maar een meerderheid in de Kamer voelt daar net als het kabinet niets voor. Frankrijk nam recent wel een dergelijke wet aan, wat tot grote spanningen heeft geleid met Turkije. Bijna een eeuw geleden werden anderhalf miljoen Armeniers vermoord door Ottomaanse Turken.

Dankzij een sterke Armeense lobby in Frankrijk (waar veel Armeniërs wonen) is het nu gelukt om ontkenning van genocide strafbaar te stellen. In Turkije bestaat de vrees dat meer Europese landen zullen volgen, maar in Nederland is dat niet reëel. „Je krijgt een eindeloze discussie over wat genocide is. Wij hebben geen behoefte aan een gedachtepolitie. Als je de Holocaust ontkent, moet je naar de psychiater, niet naar de rechter”, aldus PVV-Kamerlid Kortenoeven.
pi_107315879
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:46 schreef Mylene het volgende:
Is dit al geplaatst?

Uit de Telegraaf

[..]

:') wat zijn het ook een stel kleuters

Was PVV ook niet een tijdje geleden ook laaiend enthousiast vanwege iets in het buitenlandse regel wouden ze hier ook gelijk invoeren.

Inspiratie raakt op bij de Pvv
  zaterdag 28 januari 2012 @ 00:00:42 #52
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_107316124
Het begint gelukkig af te brokkelen. Nog 3 jaar en het is helemaal uit de mode. Hebben we dat dieptepunt in de parlementaire geschiedenis ook weer gehad.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_107317674
Denk dat het niet eens 3 jaar gaat duren.
pi_107320954
Als er geen klachten komen, dan fraudeer je ze toch gewoon lekker zelf bij elkaar :D _O-

quote:
'PVV'ers zogen klachten uit duim'

AMSTERDAM - Een zwartboek met klachten over de verkeerssituatie in Den Haag is door de gemeenteraadsfractie van de PVV in de stad deels verzonnen.

Dat schrijft de Volkskrant zaterdag op basis van bronnen bij de fractie. De PVV'ers moesten zelf in de pen kruipen toen een oproep aan Hagenaars om hun beklag te doen over het zogeheten verkeerscirculatieplan van de gemeente onbeantwoord bleef.

Tot twee keer toe, zo zou uit de e-mails blijken, werden in de loop van 2010 fractieleden en medewerkers opgeroepen om klachten in te sturen.

"We hebben vandaag nog een aantal klachten over het Verkeerscirculatieplan nodig", zo luidt de tekst van een van de e-mails. "Ieder een aantal klachtjes typen. 10 minuten werk." De straten waar de klachten over moesten gaan, werden bijgevoegd.

Oproepen
Gemeenteraadslid Richard de Mos geeft toe dat een fractiemedewerker de oproepen deed. Wel zou die daarvoor zijn berispt. "Want dat kan natuurlijk niet", citeert de krant De Mos, tevens Tweede Kamerlid. Alle klachten in het zwartboek zijn volgens hem authentiek.

Het uitlekken van de e-mails maakt volgens De Mos deel uit van een 'lastercampagne'. Eerder deze maand werd bekend dat twee ex-PVV'ers verder gaan onder de naam Onafhankelijk Den Haag. De PVV heeft nog zes van de acht zetels over waarmee de partij in 2010 in de raad kwam.
Aantrekkelijker

Met het verkeerscirculatieplan wil de gemeente Den Haag de binnenstad aantrekkelijker maken om te wonen, werken en winkelen. Ook moet de luchtkwaliteit in het centrum met het plan verbeteren. De PVV is een verklaard tegenstander van het plan en opende kort na de verkiezingen in maart 2010 een meldpunt. Het zwartboek werd in september dat jaar gepresenteerd.
brun

[ Bericht 0% gewijzigd door Nielsch op 28-01-2012 09:08:37 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_107321088
LOL, hoe doorzichtig dat ze zich drukker maken of het uitlekken dan over het frauderen met die klachten.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 10:09:40 #56
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107321714
Gelukkig is er weer een 'fractiemedewerker' die het gedaan heeft. Het is altijd een ander: Fractiemedewerker, stagiair... En natuurlijk springt het Calimero-DNA weer in actie: "Het is een lastercampagne!"

Als de PVV iets openbaart van andere partijen is het altijd "Openbaarmaken van misstanden" of iets anders nobels, maar bij hen is het altijd 'laster'.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 28 januari 2012 @ 10:11:49 #57
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107321743
Het stuk in de VK:

quote:
Het zwartboek dat de PVV in Den Haag heeft gemaakt over de verkeerssituatie in de stad, is volgens bronnen bij de fractie deels verzonnen. De partij riep Hagenaars op klachten te sturen naar een speciaal e-mailadres, maar bij gebrek aan respons is de fractieleden en medewerkers van de PVV tot twee keer toe gevraagd zelf klachten te fabriceren.
Dat blijkt uit e-mails die binnen de PVV-fractie zijn rondgestuurd. 'We hebben vandaag nog een aantal klachten over het Verkeerscirculatieplan nodig', staat erin. 'Ieder een aantal klachtjes typen. 10 minuten werk.'

Gemeenteraadslid en Tweede Kamerlid Richard de Mos erkent dat de oproep is gedaan, maar zegt dat die van een fractiemedewerker kwam die daarvoor een reprimande heeft gekregen. 'Het is gebeurd, maar de medewerker heeft er behoorlijk van langs gekregen want dat kan natuurlijk niet.' Volgens De Mos zijn alle klachten in het zwartboek authentiek. De medewerker is niet ontslagen.

Fijnstof
Met het verkeerscirculatieplan heeft de gemeente Den Haag de binnenstad autoluw gemaakt, om de uitstoot van fijnstof terug te dringen en fietsers en wandelaars meer ruimte te geven in het centrum. Het verzet ertegen is een van de speerpunten van de Haagse PVV-fractie. Ondernemers zouden eronder lijden, en nooddiensten zouden niet snel genoeg meer ter plekke kunnen zijn.
Om munitie tegen het plan te verzamelen, opende De Mos in maart 2010 een meldpunt voor klachten. Uit de e-mails blijkt dat PVV-gemeenteraadsleden en medewerkers werden opgeroepen zelf klachten in te sturen, een praktijk die volgens bronnen bij de partij normaal werd gevonden.

Zuig wat uit je duim
'Menschen', luidt een aanhef, 'Gelieve even een aantal mailtjes met klachten over het VCP te sturen naar VCP_kapnah@hot­mail.com. We hebben klachten nodig!' Daaronder worden zestien 'getroffen straten' opgesomd in Den Haag, waarover de klachten moesten gaan. 'Zuig wat uit je duim! Dank dank dank dank dank dank dank dank.' De Haagse gemeenteraadsfractie van de PVV raakte eind vorig jaar in problemen, toen twee raadsleden uit de partij stapten. De twee, Arnoud van Doorn en Marjolein van de Waal, begonnen onlangs hun eigen partij Onafhankelijk Den Haag. Ze hekelen de omgangsvormen binnen de Haagse PVV-fractie, en het gebrek aan wil tot samenwerking met andere partijen.

De Mos zegt dat het uitlekken van de e-mails onderdeel is van een lastercampagne. 'Ik werk met bloed, zweet en tranen voor deze stad, ik ben niet mr. Perfect maar de klachten over het verkeersplan kloppen als een bus. Er wordt met modder gegooid.'
Fractievoorzitter (en voorzitter van de senaatsfractie) Machiel de Graaf bagatelliseerde de problemen in de fractie eerder, in een interview met het Algemeen Dagblad: 'De PVV is juist een heel hartelijke club.'
http://www.volkskrant.nl/(...)rtboek-verkeer.dhtml

Die De Graaf leeft wel echt in een jongensboek, he?

Oh, en de medewerker is niet ontslagen, gelukkig :')
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_107324692
Wel vreemd, als de Volkskrant die mailtjes heeft weet ze ook wie ze verstuurd heeft. Zet die informatie dan in het artikel, dan kunnen we zien of de Mos uit zijn nek lult of niet.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 12:38:03 #59
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107324895
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wel vreemd, als de Volkskrant die mailtjes heeft weet ze ook wie ze verstuurd heeft. Zet die informatie dan in het artikel, dan kunnen we zien of de Mos uit zijn nek lult of niet.
Want iemand kan geen mailtjes uitprinten, in een envelop stoppen en anoniem aan de VK sturen? Of via een Hotmail account forwarden? Of vanachter een proxy?

En nogmaals: Zelfs al zou bekend zijn wie de mailtjes heeft gelekt, is het dan meteen een lastercampagne? Als de PVV dingen lekt is het dat toch ook niet? Dan is het toch 'openbaarmaking van allerlei onfrisse zaken'? Waarom is het dan nu ineens een 'lastercampagne'?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_107325034
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Want iemand kan geen mailtjes uitprinten, in een envelop stoppen en anoniem aan de VK sturen? Of via een Hotmail account forwarden? Of vanachter een proxy?
Geen idee. Maar zet er dan bij dat je die informatie niet hebt. Nu wordt het in het midden gelaten en alleen gemeld dat De Mos "zegt" dat het een medewerker was. En je ziet de reactie: geen hond gelooft hem terwijl het deze keer best wel eens de waarheid zou kunnen zijn.

quote:
En nogmaals: Zelfs al zou bekend zijn wie de mailtjes heeft gelekt, is het dan meteen een lastercampagne? Als de PVV dingen lekt is het dat toch ook niet? Dan is het toch 'openbaarmaking van allerlei onfrisse zaken'? Waarom is het dan nu ineens een 'lastercampagne'?
Hohoho, daar heb je mij geen commentaar op horen leveren. Uiteraard is het weer het standaard calimerogedrag en dat het bij iemand daar uberhaupt opkomt om klachten te gaan verzinnen is veelzeggend.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_107325548
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 08:29 schreef Nielsch het volgende:
Als er geen klachten komen, dan fraudeer je ze toch gewoon lekker zelf bij elkaar :D _O-

[..]

brun
Het mooie is ook dat het allemaal uitlekt :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 13:32:09 #62
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107326378
De mail:

En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_107326381
Inmiddels heeft de Volkskrant één van de mails bij het artikel gezet. Er staat alleen niet bij of de tipgever of de Volkskrant de naam van de schrijver heeft gecensureerd. Wel blijkt hieruit dat er niet één maar tweemaal een mailtje is gestuurd. De "reprimande" is in elk geval niet op tijd gekomen dan.

Edit: net te laat :D
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 13:36:13 #64
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107326486
Ook mooi in dat Subject: Mail niet doorsturen svp! Hihihihi.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_107326496
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 13:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De mail:

[ afbeelding ]
zo dom ... als je zoiets doet moet je het ook gewoon in eigen hand houden en zelf al die mailtjes typen. het door anderen laten doen is vragen om problemen.
  † In Memoriam † zaterdag 28 januari 2012 @ 13:41:25 #66
230491 Zith
pls tip
pi_107326629
"dank dank dank dank dank dank dank dank dank"

wat een amateurs :')
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 28 januari 2012 @ 13:46:54 #67
262 Re
Kiss & Swallow
pi_107326788
Menschen... :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 28 januari 2012 @ 13:52:21 #68
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107326949
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 13:46 schreef Re het volgende:
Menschen... :')
Ach, van een partij met voorliefde voor een oranje-wit-blauwe vlag kun je dat verwachten. Beetje dezelfde tijd...
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 28 januari 2012 @ 15:29:24 #69
104871 remlof
Europees federalist
pi_107329484
Omg, het wordt steeds triester :')
pi_107329591
zuig wat uit je duim :')

Dat doet de PVV toch alleen maar
  zaterdag 28 januari 2012 @ 16:18:02 #71
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_107330763
Ach, zolang ze maar boos doen over moslims.
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 28 januari 2012 @ 16:52:56 #72
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_107331536
Wat is nou triester? Die PVV-lui die deze onzin lopen te verkondigen of die aanhangers die er achteraan hobbelen? :')
pi_107331607
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:52 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Wat is nou triester? Die PVV-lui die deze onzin lopen te verkondigen of die aanhangers die er achteraan hobbelen? :')
De kiezers van de PVV bestaan tenslotte uit mensen die voor het grootste deel anders niet komen opdagen 'omdat het toch geen zin heeft'
pi_107335119
Was er maar een partij met een ware aard (maar dan wel een goedeaardige geaardheid, dus volksvertegenwoordigend, niet elitevertegenwoordigend)
pi_107336148
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:55 schreef Synthercell het volgende:
Was er maar een partij met een ware aard (maar dan wel een goedeaardige geaardheid, dus volksvertegenwoordigend, niet elitevertegenwoordigend)
Je gaat toch niet beweren dat alle politieke partijen alleen maar "de elite " vertegenwoordigen ?
Stel dat 5% vd stemmers die elite is....Alsof die 95% -stemmers (dus 95% van de bevolking) allemaal zo dom zijn te stemmen op een partij die hun niet vertegenwoordigen.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 19:43:14 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_107336517
Partij van de verzinsels :')
pi_107344900
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:18 schreef Montov het volgende:
Ach, zolang ze maar boos doen over moslims.
Ook daarbij geldt: verzuim wat uit je duim, dank, dank, dank, dank, dank, dank...
Denk ik.
I´m back.
pi_107347337
Als men op een willekeurig forum teveel pro PVV of anti Islam post, wordt men onherroepelijk geband.
Ik zou zeggen probeer het zelf eens een keer voor de aardigheid al ben je hun gedachtengoed niet aangedaan.
Ik heb het geprobeerd en ik lag er zo uit. Dat geeft toch te denken over ons democratisch internet gehalte.
Zelfs op pro PVV of onafhankelijke forums.
Waar zijn die banners zo bang voor?
  zondag 29 januari 2012 @ 00:37:19 #79
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_107347517
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:31 schreef Truffelvarken het volgende:
Als men op een willekeurig forum teveel pro PVV of anti Islam post, wordt men onherroepelijk geband.
Ik zou zeggen probeer het zelf eens een keer voor de aardigheid al ben je hun gedachtengoed niet aangedaan.
Ik heb het geprobeerd en ik lag er zo uit. Dat geeft toch te denken over ons democratisch internet gehalte.
Zelfs op pro PVV of onafhankelijke forums.
Waar zijn die banners zo bang voor?
Ik denk dat zij er een ietwat ander fatsoenskader op nahouden dan jij, of iig die schijn weten op te houden. Als je overigens zonder enige gene je ideologische aberraties kenbaar wil maken kun je terecht op AmsterdamPost.
pi_107347526
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:31 schreef Truffelvarken het volgende:
Als men op een willekeurig forum teveel pro PVV of anti Islam post, wordt men onherroepelijk geband.

Niet bij Fok.... wel zijn islamietenhaters meer geneigd tot trollen ,ru ziezoeken, verbaal geweld en dan word men wel geband.
Mensen met een plank voor den kop neigen er naar om niet de oorzaak bij hun zelf te zoeken, maar geven de schuld aan politiek andersdenkenden...
Ze zetten zichzelf in een rol van onschuldig slachtoffer te zijn.
Aldus mijn ervaringen op Fok. Het zal wel niet anders zijn elders.
  zondag 29 januari 2012 @ 12:53:49 #81
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107356078
Iets minder schuimbekkend had gekund, maar Von der Dunk heeft wel een punt:

quote:
In de NRC was het woensdag voorpaginanieuws, in De Volkskrant heb ik er niets over kunnen vinden, zoals dat een dag later gold voor het bericht dat Rosenthal opnieuw een collectieve Europese stellingname jegens Israël heeft gesaboteerd. Het gaat om het bericht van woensdag dat Wilders vooral vanuit ultrarechtse Amerikaanse kringen wordt gefinancierd.

Publiek geheim
Tussen beide genoemde kwesties bestaat overigens inhoudelijk verband. Het is een publiek geheim dat Rosenthal er vooral op instigatie van Wilders zit: die heeft hem bij de kabinetsformatie aangewezen als degene die het beste zijn belangen in het buitenland kan dienen.

En Wilders' belangen in het buitenland zijn vooral die van Israël. Het is een publiek geheim dat Wilders al sinds jaar en dag in het buitenland de Israëlische ambassades plat loopt en in het Geroofde Land een geziene gast is in joodse extremistenkring.

Overigens heeft Rosenthal voor zulk dienen van Wilders persoonlijk geen aansporing nodig. Uri pruttelt formeel weliswaar wat over onwenselijke nederzettingen, maar als puntje bij paaltje komt heeft hij tegenover Netanyahu zich het motto van Pim Fortuyn eigen gemaakt: at your service.

Eigenzinnige domheid
En at your service is hij inderdaad gebleken; zo steunde hij bij de opvolging van Strauss-Kahn in het IMF tot woede van Europa een kansloze Israëlische kandidaat. Partijgenoot Hans van Baalen verklaarde in algemene zin trots te zijn op de eigenzinnige domheid van zijn minister. Nu heeft die dus opnieuw belet dat Brussel met een kritische verklaring zou komen, met het argument dat het 'nu niet het moment is om kritiek te hebben op Israël'.

Dat doet de vraag rijzen wanneer het volgens het kabinet dan wel het juiste moment zou zijn. Het antwoord is: nooit. Wat dat betreft is het intellectueel autisme van Rutterechts in dit dossier eender als bij de hypotheek-renteaftrek: ook voor het ter discussie tellen dáárvan heet het al sinds jaren stelselmatig 'nu niet het juiste moment' te zijn.

Donordiners
Of, en zo ja hoeveel, Wilders ook geld uit Israël ontvangt, weten we nog niet. Wat we nu wel concreet weten is dat hij vele tienduizenden tegelijk in Amerika ophaalt, middels donordiners bij de extreemrechtse sectoren van de pro-Israëllobby. Ook de contacten met een neoconservatieve relatie van Dick Cheney, groot-olieondernemer in Irak, schijnen innig te zijn.

Aangezien de PVV geen leden heeft, daardoor zowel de contributie-inkomsten als de overheidssubsidie moet ontberen waarop echte politieke partijen kunnen rekenen, is duidelijk dat dit buitenlandse aandeel in Wilders' begroting aanzienlijk is.

De zogenaamde volkstribuun Wilders steunt niet op de dubbeltjes en kwartjes van Henk en Ingrid, die door dit kabinet hun pgb worden gekort en het onderwijs van hun kinderen door Beertema's ophokuren verstierd zien worden, maar op het Amerikaanse grootkapitaal.

Industriebons
Millionen stehen hinter mir, aldus een spotprent tachtig jaar geleden van John Heartfield over een berucht demagoog bij onze oosterburen, vanwege diens pretentie dat hij miljoenen kiezers achter zich had staan. Op de prent was te zien hoe hij met zijn steevast opgeheven rechterhand miljoenen marken aannam van een grote industriebons die achter hem stond.

Kortom: het is hoog tijd dat de financiële huishouding van de PVV openbaar wordt. Wie betaalt Wilders? Want wie betaalt, bepaalt.

Op dat gegeven wees ook Peter de Waard in zijn Volkskrant-column van donderdag terecht, in verband met de nauwe financiële relatie tussen toonaangevende economen en machtige belangenorganisaties. Juist in Amerika is de democratie door de dominantie van het grote geld verworden tot een plutocratie.

Cordon sanitaire
Vanuit het buitenland betaalde politici: mede vanwege die verdenking werd de CPN ooit achter een cordon sanitaire weggezet. De PVV zit, betaald vanuit het buitenland, in het hart van de macht. De Nederlandse volksvertegenwoordiger Wilders, die altijd zo voor Nederland pal beweert te staan, dient daarmee geen Nederlandse maar buitenlandse belangen.

Wie betaalt, bepaalt. Niet zonder reden had zich een kleine tien jaar terug de onroerendgoedmaffia, wier aangeboren criminele zeden juist dezer dagen in de zogeheten Klimopzaak weer even in de schijnwerpers staan, na de moord op Fortuyn over de verweesde LPF ontfermd. Zij had door grote giften de club opgekocht, in de hoop zo, via LPF-vertegenwoordigers in Provinciale Staten, een vinger in de pap te krijgen bij het verwerven van lucratieve opdrachten in de projektontwikkelaarssfeer.

Terecht dat de vergrote meerderheid van de Kamer aan deze mogelijkheid tot omkoopbaarheid achter de schermen paal en perk wil stellen. De PVV brult en krijst nu dat de wet vooral tegen haar gericht is. Die constatering is niet onjuist, maar dat doet aan de wenselijkheid niets af.

Verbergen
Op andere momenten wuift de PVV bescherming van privacy altijd weg: wie zich niet blootgeeft heet iets te verbergen te hebben. Dat geldt in elk geval hier. Hero Brinkman verkondigt al publiekelijk straks gewoon de democratisch aangenomen wet te zullen schenden - op een moment dat fractiegenoot Harm Beertema dit juist op hoge toon leraren verwijt.

Dat Wilders door de dalende peilingen door lichte paniek is bevangen, is evident: zijn recept lijkt sinds zijn coup naar de coupe van Beatrix enigszins uitgewerkt. Vandaar ook zijn aanval op de SP, die hij als een naar zijn kiezers hongerende wolf meent te hebben herkend. Zou de Wilderskat in het nauw naar zijn bedrijfspoedel van weleer terugverlangen?

Hoe dan ook: de PVV moet nu financieel met de billen bloot. En dat zou dan wel eens argumenten kunnen opleveren voor een nieuw, serieus proces tegen Wilders. Wegens omkoping, oplichting en landverraad. En niet alleen vanwege verzonnen verkeersklachten in de gemeente Den Haag.

http://www.volkskrant.nl/(...)e-billen-bloot.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 29 januari 2012 @ 14:30:27 #82
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107360995
quote:
De twee raadsleden die zich onlangs afscheidden van de Haagse PVV-fractie, willen niet ingaan op aantijgingen van de PVV dat zij correspondentie over een verkeerszwartboek naar de pers hebben gelekt. Dat hebben zij vandaag laten weten.
De PVV Den Haag kwam gisteren onder vuur te liggen over het mogelijk verzinnen van sommige klachten in een zwartboek over het omstreden Haagse verkeerscirculatieplan. Raadslid Richard de Mos ontkende de aantijging en stelde dat de voormalige PVV'ers uit rancune de informatie naar de Volkskrant zouden hebben gelekt.

Raadslid Marjolein de Waal van Onafhankelijk Den Haag wilde zondag 'absoluut niet ingaan' op de vraag of zij de mails heeft gelekt om haar voormalige collega's zwart te maken. Fractieleider Arnoud van Doorn stelt de mails niet te hebben gelekt, maar 'kan niet voor mijn collega spreken'.
http://www.volkskrant.nl/(...)p-lekken-mails.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 30 januari 2012 @ 08:14:04 #83
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107391701
quote:
Ex-PVV'er betaalde privézaken met partijkas

DEN HAAG - De voormalig penningmeester van de Haagse fractie van de PVV, Arnoud van Doorn, heeft tientallen keren de partijkas gebruikt voor privébetalingen. Dat geeft hij maandag toe in het Algemeen Dagblad.

„Ik heb geld gebruikt voor andere doelen dan waarvoor het was bestemd”, bekent Van Doorn, die in december uit de PVV stapte en daarna met voormalig PVV-raadslid Marjolein van de Waal de partij Onafhankelijk Den Haag begon. Van Doorn deed aankopen die variëren van enkele tientjes tot honderden euro's. Hoeveel geld er exact is verdwenen is niet bekend.
http://www.telegraaf.nl/b(...)uit_partijkas__.html
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 30 januari 2012 @ 08:19:39 #84
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107391773
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 12:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Iets minder schuimbekkend had gekund, maar Von der Dunk heeft wel een punt:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)e-billen-bloot.dhtml
De Volkskrant wordt langzaam steeds meer de Volkse Beschouwer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107392017
quote:
Hehe, ze beginnen steeds meer de LPF richting op te gaan. Mooi zo, op naar de 0 stemmen!
pi_107393636
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:31 schreef Truffelvarken het volgende:
Als men op een willekeurig forum teveel pro PVV of anti Islam post, wordt men onherroepelijk geband.
Ik zou zeggen probeer het zelf eens een keer voor de aardigheid al ben je hun gedachtengoed niet aangedaan.
Ik heb het geprobeerd en ik lag er zo uit. Dat geeft toch te denken over ons democratisch internet gehalte.
Zelfs op pro PVV of onafhankelijke forums.
Waar zijn die banners zo bang voor?
Onherstelbare hersenschade, gok ik.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_107393697
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 08:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De Volkskrant wordt langzaam steeds meer de Volkse Beschouwer
Voor rest nog iets boeiends te vertellen ?
  maandag 30 januari 2012 @ 10:22:05 #88
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107393793
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:17 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Voor rest nog iets boeiends te vertellen ?
Als ik kijk naar je postings is wat jij boeiend vind vooral computerhardware en anti amerikaans gegil, dus ik vrees dat ik je niet kan plezieren met zaken die jou boeien
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 30 januari 2012 @ 10:24:22 #89
104871 remlof
Europees federalist
pi_107393931
quote:
Maar ja, met het huidige voorstel tast je permanent de anonimiteit van veel betrokken kiezers aan, met mogelijke discriminatie en stigmatisering van dien, voor iets wat iedereen toch al weet, gelet op al die fundraiser feestjes van Wilders die in het nieuws zijn geweest. De journalistiek heeft het allang blootgelegd.
pi_107394011
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:27 schreef Picchia het volgende:

[..]

Maar ja, met het huidige voorstel tast je permanent de anonimiteit van veel betrokken kiezers aan, met mogelijke discriminatie en stigmatisering van dien, voor iets wat iedereen toch al weet.
Onzin-argument. In een democratie behoort de boekhouding van een partij openbaar te zijn. Elke suggestie van gekochte invloed moet worden vermeden. En dat doet men met dit voorstel. Bovendien heb ik begrepen dat het andere landen volstrekt normaal is dat inzicht wordt gegeven in de inkomstenbronnen van een partij.

En wat betreft de gulle gevers Henk en Ingrid. Die bestaan niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 30 januari 2012 @ 10:33:28 #92
104871 remlof
Europees federalist
pi_107394052
De financiering van politieke partijen moet transparanter. En giften uit het buitenland wil je al helemaal niet. Maar om dat laatste te kunnen ontdekken moet je de herkomst van de giften wel weten.
pi_107394088
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onzin-argument. In een democratie behoort de boekhouding van een partij openbaar te zijn. Elke suggestie van gekochte invloed moet worden vermeden. En dat doet men met dit voorstel. Bovendien heb ik begrepen dat het andere landen volstrekt normaal is dat inzicht wordt gegeven in de inkomstenbronnen van een partij.

En wat betreft de gulle gevers Henk en Ingrid. Die bestaan niet.
Op basis van welk beginsel horen partijen transparant te zijn? Naar mijn weten is er juist bewust gekozen om partijen zoveel mogelijk vrij te laten in hun organisatie. Suggestie van gekochte invloed hoeft helemaal niet vermeden te worden, want partijen behartigen sowieso specifieke belangen.

Je verwart kamerleden met partijen.
pi_107394145
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:34 schreef Picchia het volgende:

[..]

Op basis van welk beginsel horen partijen transparant te zijn? Naar mijn weten is er juist bewust gekozen om partijen zoveel mogelijk vrij te laten in hun organisatie. Suggestie van gekochte invloed hoeft helemaal niet vermeden te worden, want partijen behartigen sowieso specifieke belangen.

Je verwart kamerleden met partijen.
Wat is dan precies een argument tegen financiele transparantie? Wellicht dat daar gaan concreet beginsel aan is te hangen, maar gevoelsmatig is het toch niet meer dan logisch. Stel dat een PVV wordt gefinancierd door een racistische club uit de VS (met de nadruk op 'stel dat'), dan lijkt mij dat iets voor de kiezer om te weten, nietwaar?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_107394168
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als ik kijk naar je postings is wat jij boeiend vind vooral computerhardware en anti amerikaans gegil, dus ik vrees dat ik je niet kan plezieren met zaken die jou boeien
Je vergeet Pvv stemmers
  maandag 30 januari 2012 @ 10:42:54 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107394239
Persoonlijk denk ik dat al het gegil en gedoe over de PVV de PVV alleen maar sterker maken, en dat je het beste gewoon Geert geen aandacht kan geven. Laat hem lekker trollen in de kamer en haal de schouders op en laat niet de PVV de koers bepalen.
De SP reageert nauwelijks of niet op de PVV, ze zetten hun eigen koers (die niet zo heel veel verschilt van de PVV, maar dat terzijde) en dat legt ze geen windeieren.
De PvdA en Job Cohen hebben zich het meest geprofileerd als wij zijn niet geert wilders, en die heeft enorme verliezen in te steken, en dat voor een oppositiepartij in een tijd dat er bezuinigd wordt.

Laat Geert lekker trollen en in zijn eigen zwaard lopen, zijn eigen uitspraken over het koningshuis richten meer schade aan dan alle gezeur en gegil van Job Cohen.

Ik bedoel, zelfs het PvdA Nest de Vara heeft het daarmee gehad
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107394247
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is dan precies een argument tegen financiele transparantie?
Privacy.
quote:
Wellicht dat daar gaan concreet beginsel aan is te hangen, maar gevoelsmatig is het toch niet meer dan logisch. Stel dat een PVV wordt gefinancierd door een racistische club uit de VS (met de nadruk op 'stel dat'), dan lijkt mij dat iets voor de kiezer om te weten, nietwaar?
Ik gaf aan dat het niet noodzakelijk was in een democratie omdat er in Nederland juist voor een tegengesteld systeem was gekozen. Maar ik geef toe dat ik stiekem gewoon wilde dwarsliggen, het wel meerwaarde heeft en eigenlijk ook wel benieuwd ben. Het moet dan wel gebeuren met enig respect naar de privacy van partijen en kiezers.
pi_107394323
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:43 schreef Picchia het volgende:

[..]

Privacy.
Daar zie ik de noodzaak niet van op parlemtair niveau.

quote:
Ik gaf aan dat het niet noodzakelijk was in een democratie omdat er in Nederland juist voor een tegengesteld systeem was gekozen. Maar ik geef toe dat ik ook wel benieuwd ben. Het moet dan wel gebeuren met enig respect naar de privacy van partijen en kiezers.
Laten we wel wezen, een doorsnee kiezer stort geen duizenden euro's in een partijkas. Maar wat mij betreft mogen er uitzonderingen worden gemaakt, indien de privacy om bepaalde redenen moet worden gewaarborgd, bijvoorbeeld omdat die persoon anders gevaar loopt. Maar met name giften van organisaties moeten inzichtelijk worden gemaakt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_107394453
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar zie ik de noodzaak niet van op parlemtair niveau.

[..]

Laten we wel wezen, een doorsnee kiezer stort geen duizenden euro's in een partijkas. Maar wat mij betreft mogen er uitzonderingen worden gemaakt, indien de privacy om bepaalde redenen moet worden gewaarborgd, bijvoorbeeld omdat die persoon anders gevaar loopt. Maar met name giften van organisaties moeten inzichtelijk worden gemaakt.
Partijen zijn in feite gewoon veredelde belangengroepen. Het is gewoon een clubje opgericht om bepaald gedachtegoed te promoten, net als een kerk of wat dan ook. Ik vind niet dat je zomaar kan vereenzelvigen met politici, die de belangen van alle inwoners horen te behartigen en horen te stemmen zonder ruggespraak en zo. Daar denk je toch te makkelijk in.

Politici moeten hun inkomsten inzichtelijk maken. Maar het is niet vanzelfsprekend dat de rest die last moet dragen.
  maandag 30 januari 2012 @ 10:52:45 #100
104871 remlof
Europees federalist
pi_107394479
Nederland heeft momenteel de minst transparante wetgeving mbt partijfinanciering in Europa, het wordt sowieso tijd dat we die eens gelijk trekken.
pi_107394529
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:52 schreef remlof het volgende:
Nederland heeft momenteel de minst transparante wetgeving mbt partijfinanciering in Europa, het wordt sowieso tijd dat we die eens gelijk trekken.
Populistische drogreden.
pi_107394590
Waarom stemmen we anoniem? We willen toch weten of de hells angels niet stiekem een partij steunen? Ik wil ook weleens weten of alle boeren daadwerkelijk het CDA steunen, en het CDA de belangen van haar achterban gewoon loopt te behartigen.
pi_107394654
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:58 schreef Picchia het volgende:
Waarom stemmen we anoniem? We willen toch weten of de hells angels niet stiekem een partij steunen?
Als de Hells Angels een partij financieel steunen dan zou ik dat best willen weten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 30 januari 2012 @ 11:01:49 #104
104871 remlof
Europees federalist
pi_107394690
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:58 schreef Picchia het volgende:
Waarom stemmen we anoniem? We willen toch weten of de hells angels niet stiekem een partij steunen? Ik wil ook weleens weten of alle boeren daadwerkelijk het CDA steunen, en het CDA de belangen van haar achterban gewoon loopt te behartigen.
Op een partij stemmen is wat anders dan een partij financieren, maar dat snap je zelf hopelijk ook wel.

Er wordt nu kennelijk een partij gefinancierd uit het buitenland, door mensen die hier niet eens stemrecht hebben, dat vind ik niet zo fris.
pi_107394712
quote:
10s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:01 schreef remlof het volgende:

[..]

Op een partij stemmen is wat anders dan een partij financieren, maar dat snap je zelf hopelijk ook wel.
Het creëert beiden afhankelijkheid.
pi_107394806
quote:
10s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:01 schreef remlof het volgende:
Er wordt nu kennelijk een partij gefinancierd uit het buitenland, door mensen die hier niet eens stemrecht hebben, dat vind ik niet zo fris.
Zou je het prima vinden om het voorstel te beperken tot personen en organisaties die geen stemrecht hebben? Dan komen we al een heel eind wat betreft de privacy van de kiezer.
pi_107394950
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:06 schreef Picchia het volgende:

[..]

Zou je het prima vinden om het voorstel te beperken tot personen en organisaties die geen stemrecht hebben? Dan komen we al een heel eind wat betreft de privacy van de kiezer.
Dat is een te grote maas in de wet. Organisaties kunnen dan donaties via personen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_107395043
opmerkelijk;
Op Fok zijn de tegenstanders van het plan van deze rechtse regering de geldstromen naar de politieke partijen transparant te maken..... veelal rechtse users !
Waarom deze opstand tegen de zelfgekozen vertgenwoordigers of misschien is men toch in het geniep PVV-sympathisant?
  maandag 30 januari 2012 @ 11:16:46 #109
104871 remlof
Europees federalist
pi_107395061
Picchia is gewoon openlijk PVV-supporter hoor :')
pi_107395145
quote:
10s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:16 schreef remlof het volgende:
Picchia is gewoon openlijk PVV-supporter hoor :')
Misschien is dat transparant voor de vaste slowchatvolger, niet voor mij en vele andere users.
Maar Bolkesteijn bijv.. die is toch VVD-stemmer?

Zijn die liefdes voor de PVV wel transparant genoeg ?
pi_107395186
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:16 schreef Bluesdude het volgende:
opmerkelijk;
Op Fok zijn de tegenstanders van het plan van deze rechtse regering de geldstromen naar de politieke partijen transparant te maken..... veelal rechtse users !
Waarom deze opstand tegen de zelfgekozen vertgenwoordigers of misschien is men toch in het geniep PVV-sympathisant?
Volgens mij zijn het veelal liberalen die vinden dat het andere mensen geen zak aangaat waaraan jij denkt je geld te moeten uitgeven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_107395320
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij zijn het veelal liberalen die vinden dat het andere mensen geen zak aangaat waaraan jij denkt je geld te moeten uitgeven.
Terwijl liberalen ook pretenderen zowat de uitvinders van de democratie te zijn en altijd op de bres staan voor het individu tov de manipulaties van de staat.
Terwijl geheime geldstromen achterkamertjes- en vriendjespolitiek bevorderen van die manipulatieve staat.
Neem nota van: de VVD die dit transparantieplan juist wel wil
pi_107395513
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Terwijl liberalen ook pretenderen zowat de uitvinders van de democratie te zijn en altijd op de bres staan voor het individu tov de manipulaties van de staat.
Terwijl geheime geldstromen achterkamertjes- en vriendjespolitiek bevorderen van die manipulatieve staat.
Neem nota van: de VVD die dit transparantieplan juist wel wil
Wat dat betreft zijn het inderdaad twee enigszins conflicterende argumenten op basis van eenzelfde ideologie. Aan de andere kant is het stemgedrag van partijen natuurlijk wel transparant en kunnen ze daar op worden afgerekend.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 30 januari 2012 @ 11:37:01 #114
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_107395514
Het gaat niet alleen om de PVV. Ook het CDA kreeg een ton gestort van een bedrijf "dat adviseert over fusies, overnames en corporate finance" voor de vorige verkiezingen. Wel zo transparant als bekend is welk bedrijf dat was, zodat eventuele belangenverstrengeling in de gaten gehouden kan worden.

http://www.elsevier.nl/we(...)ieme-giften-meer.htm
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_107429580
En we blijven lachen gieren brullen met onze vrinden van de PVV: http://www.powned.tv/nieu(...)lied_op_scholen.html

Kinderen moeten op scholen verplicht worden om het Wilhelmus te leren. Dat zei PVV-Kamerlid Fleur Agema in het radioprogramma Dit is de Dag.

Daarna blijkt dat ze zelf niet weet welke twee coupletten normaliter gezongen worden. "De eerste twee coupletten lijkt me hartstikke mooi." aldus het PVV-Kamerlid. :')

Agema steunt daarmee de Oranjeverenigingen, die eerder deze week opriepen om kinderen te verplichten het volkslied te leren.


Het spijt me zeer, maar mensen die op deze partij stemmen of hebben gestemd kan ik niet meer serieus nemen.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 08:18:31 #116
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107430192
quote:
Minister Leers (Integratie) is opnieuw in aanvaring gekomen met gedoogpartner PVV. De CDA-bewindsman wil af van de term ’allochtoon’ voor mensen die in Nederland zijn geboren, omdat sommige kinderen van immigranten de benaming als denigrerend zouden ervaren. De PVV stelt dat Leers de werkelijkheid verdoezelt.

Foto: ANP

„Ik wil dat mensen die in Nederland zijn geboren geen allochtoon meer heten maar gewoon Nederlander”, aldus Leers gisteren op een bijeenkomst met Libelle-lezeressen. „Ik kan me voorstellen dat mensen die 100 procent meedoen in de samenleving zich afvragen waarom ze denigrerend weggezet worden.”

In 2008 pleitte toenmalig minister Hirsch Ballin (CDA) al voor het schrappen van de term allochtoon omdat die „valse tegenstellingen” zou opwekken. Een jaar later wilde ook integratieminister Van der Laan (PvdA) stoppen met de aanduiding, maar dat beleid is niet voortgezet door het huidige kabinet. Het standpunt van Leers is daarom opvallend, zeker omdat gedoogpartner PVV afgelopen juni juist pleitte voor uitbreiding van het begrip.
http://www.telegraaf.nl/b(...)an_allochtoon__.html
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_107430239
quote:
Dus als je een kunstmatig gedefinieerd concept wilt herdefiniëren, dan verdoezel je de werkelijkheid?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 31 januari 2012 @ 08:22:54 #118
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107430253
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 08:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dus als je een kunstmatig gedefinieerd concept wilt herdefiniëren, dan verdoezel je de werkelijkheid?
In de belevingswereld van bepaalde groeperingen en stromingen wel, ja :)
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 31 januari 2012 @ 08:26:05 #119
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107430285
Tja, een Allochtoon is iemand van wie minstens één der ouders niet in Nederland is geboren. Maar dat verstaat het Jan Hagel er niet onder, Allochtonen dat zijn alle mensen met een kleurtje, en buitenlanders, en sowieso, hullie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 08:30:04 #120
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107430332
And on a lighter note:

quote:
Marokkaanse prins in Wilders' stad
VENLO - Venlo krijgt een prins carnaval van Marokkaanse komaf. Prins Abbie gaat in de stad van PVV-leider Geert Wilders de scepter zwaaien tijdens carnaval.



In het dagelijks leven is prins Abbie, oftewel Abbie Chalgoum zoals zijn naam voluit luidt, docent economie en wiskunde aan het Valuascollege in Venlo. Abbie is volgens de Limburgse zender L1 de derde Marokkaanse carnavalsprins van de provincie.

Prins Abbie heeft Wilders gevraagd met hem carnaval te komen vieren. "Ik als Prins Carnaval, dan moet Geert in een boerka komen!" Wilders heeft inmiddels laten weten verhinderd te zijn. "Meevieren kan dus helaas niet. Maar ik zou zeggen: van harte gefeliciteerd, prins Abbie. Ik wens hem een geweldige vasteloavond."
http://www.telegraaf.nl/b(...)rins_in_Venlo__.html

Dat is dan wel weer humor :)
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 31 januari 2012 @ 10:33:16 #121
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107432750
En even de TT onderstrepen:

quote:
Rotte vis en andere e-mails uit de Haagse PVV

Interne e-mails laten zien dat de top van de PVV in de Haagse gemeenteraad moeite heeft greep te krijgen op de andere raadsleden. Vooral fractiesecretaris De Mos pakt stevig uit.

De sfeer in de Haagse gemeenteraadsfractie van de Partij voor de Vrijheid is allesbehalve 'hartelijk', zoals fractievoorzitter Machiel de Graaf het onlangs typeerde. Uit e-mails en uit gesprekken met (ex-) PVV'ers rijst een beeld op van een hardvochtige werkomgeving waarin met name fractiesecretaris en Tweede Kamerlid Richard de Mos zijn partijgenoten bij tijd en wijle voor rotte vis uitmaakt.

Volgens bronnen in de fractie is Geert Wilders al zeker een jaar op de hoogte van de problemen, nadat enkele raadsleden zich bij hem persoonlijk hadden gemeld om over de 'afrekencultuur' te spreken. Dat bracht geen soelaas. Inmiddels is de fractie twee van de acht raadszetels kwijt, en is de positie van de PVV in de gemeenteraad ondergraven. Zaterdag werd duidelijk dat de raadsleden is gevraagd klachten te verzinnen voor een zwartboek; gisteren gaf voormalig PVV'er Arnoud van Doorn toe privé-uitgaven te hebben gedaan met geld van de fractie. Hij zegt alles te hebben terugbetaald.

'Disfunctioneren'
De interne e-mails laten zien dat de fractietop moeite heeft om greep te krijgen op de andere raadsleden. 'De fractievergadering van gisteren was natuurlijk 1 grote blamage!', schrijft Richard de Mos op 5 oktober 2010 aan alle medewerkers. 'Ik kondig vast aan dat ik komende maandag tijdens het fractiebestuuroverleg het disfunctioneren van bepaalde raadsleden ga aankaarten.'

In een andere e-mail, verstuurd op 23 augustus 2011 aan de PVV-fractie, krijgt gemeenteraadslid Daniëlle de Winter er van langs. Haar reactie op de Haagse Nota Mobiliteit 'is een budstuk van de 1e categorie', schrijft De Mos. 'Dat het parkeerkader door de vorige raad is aangenomen interesseert mij natuurlijk geen biet!'

Bij elke fractievergadering staat het agendapunt 'discipline' bovenaan, zegt een van de betrokkenen. 'Dan krijgt iedereen een preek van Richard, en na die preek heeft niemand meer zin in de vergadering.'

Jokertje
De Winter moet het ook ontgelden als ze via Twitter een foto verspreidt waarop ze te zien is met Jokertje, een deelnemer aan het televisieprogramma Oh Oh Cherso. 'Honderdduizend keer gewaarschuwd om uit te kijken met Twitter', schrijft De Mos dezelfde dag nog, op 24 september 2010, onder het kopje 'TWITTER GEZEIK!!'. 'Maar ons aller Raadslid Danielle de Winter vindt het nodig om met Tokkies geassocieerd te worden en plaatst nota bene zelf een foto op haar Twitter met als gevolg dat we weer eens op GeenStijl staan met iemand die in dat programma de ene na de andere kanker uit zijn bek gooit! Heb je dan godverdomme een bord voor je kop of niet!?'

De Mos bepaalt dat PVV-raadsleden geen privébesognes meer mogen twitteren, en haalt dan nog een keer uit naar De Winter: 'Dus we hoeven niet meer te weten wie wanneer waar bier drinkt en hoeveel; ook dat loopt alleen maar verkeerd af, want onder het credo 's avonds een reus, 's ochtends een kneus heeft mevrouw De Winter zich vanmorgen voor de krantendienst weer eens verslapen! Een schande als je als student 1.850 euro verdient als Raadslid en dan vervolgens in je nest ligt te meuren!'

Krantendienst
Alle gemeenteraadsleden en medewerkers van de Haagse PVV-afdeling draaien om de beurt een week lang 'krantendienst', waarbij ze om 6 uur 's ochtends moeten opstaan om in de media te zoeken naar nieuws over de PVV, of over onderwerpen die voor de partij belangrijk zijn. Ook dat gaat vaak van dik hout: als NRC Handelsblad op 15 maart 2011 een stuk schrijft over de fractie, mailt fractielid Arnoud van Doorn: 'wat een zeikstuk weer van die Brian Bol in het NRC...' Reactie van Richard de Mos, een half uur later: 'Wat mij betreft komt Bol naast Wanders (verslaggever John Wanders van de Volkskrant, red.) op de ZWARTE LIJST. Geen enkele reactie meer naar die zeikjournalisten van de zure linkse kranten!'

Toch zijn de media van groot belang voor de PVV. In de fractiekamer is een wall of fame ingericht, het 'successenbord' waar krantenartikelen worden opgehangen met ideeën en uitspraken van fractieleden.

De media halen is een van de belangrijkste opdrachten aan de gemeenteraadsleden, 'dat het nergens over gaat of volslagen onmogelijk is doet er niet toe', zegt een van hen. 'Het motto is: als je kop maar in de krant staat.'

Geweldige tandem
Uit enkele e-mails blijkt dat De Mos zijn eigen functioneren, en dat van fractievoorzitter (en senator) Machiel De Graaf, wat dat betreft kan waarderen. 'Behoorlijk emotioneel zie ik dat Machiel en ik dus een geweldige tandem zijn', schrijft hij op 15 oktober 2010, nadat De Graaf de pers heeft gehaald met een opmerking over de Haagse As Soenah-moskee. 'Hoop dat er na het reces wat mensen achterop komen zitten en dat er wat meer eagerness komt!'

De Graaf zelf beschrijft in een e-mail hoe hij op die dag het nieuws haalde. 'Komt allemaal leuk op mijn naam te staan in de pers, in de snelheid van het moment getwitterd (...). Dat wilde ik even kwijt. Ere wie ere toekomt. De artikeltjes kunnen tussen Richard's en mijn muurtje worden opgeplakt ;)'.

Hartelijke club
In een interview met het AD, eind december, weersprak De Graaf berichten over de harde sfeer in zijn fractie. Hij zei: 'De PVV is juist een heel hartelijke club. Natuurlijk, in een fractievergadering gaat het wel eens hard tegen hard, net als bij andere partijen. Maar er is sprake van een gezonde samenwerking.'

Reactie De Mos: 'Ik ben een Haagse jongen en we zeggen waar het op staat'
'Natuurlijk gaat het er soms hard aan toe. Er zijn tijden dat we moeten bikkelen in de fractie, maar vaak kunnen we ook ontspannen. Na een heftige fractievergadering ontladen we in een café. We gaan ook weleens karten of paintballen, dan zijn we gezellig onder elkaar. Ik ben de fractiesecretaris en mijn taak is het de raadsleden, vaak jonge talentvolle mensen, bij de les te houden. Ik begin altijd vriendelijk, maar als iemand dan stelselmatig niet komt opdagen of zaken te laat inlevert, loopt de frustratie op. Ik ben een Haagse jongen, als je het niet goed doet zul je het weten ook. We zitten er voor de kiezers, en we zeggen waar het op staat.'

De Mos zegt dat hij misschien wel hard is maar mensen 'ook complimenten kan geven en soms zelfs een knuffel'.

Volgens De Mos bestaat er geen 'fysieke zwarte lijst voor journalisten', maar worden sommigen wel uitgesloten als ze iets negatiefs schrijven over de partij. Over de vertrokken raadsleden Van de Waal en Van Doorn zegt hij: 'Wij zijn een nieuwe partij en dan komt er soms wat wrakhout mee. Dat drijft dan naar boven en verdwijnt. We kunnen ze helaas niet ontslaan. Mevrouw De Waal kwam vaak niet naar vergaderingen en was altijd ziek. Daar heb ik e-mails van, maar die geef ik niet. Zo zit ik niet in elkaar.'
http://www.volkskrant.nl/(...)-de-Haagse-PVV.dhtml

En nee, zure PVV-roepers, bij andere partijen gaat het niet 'ook zo'.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_107432895
Duuuuuuus.. :{ Die Richard de Mos is ook al zo'n bijzonder eng figuur.
pi_107432952
quote:
De media halen is een van de belangrijkste opdrachten aan de gemeenteraadsleden, 'dat het nergens over gaat of volslagen onmogelijk is doet er niet toe', zegt een van hen. 'Het motto is: als je kop maar in de krant staat.'
Joh!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 31 januari 2012 @ 10:43:01 #124
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_107433015
Dan zijn ze nu vast erg blij met de Volkskrant.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_107434037
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 08:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
And on a lighter note:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)rins_in_Venlo__.html

Dat is dan wel weer humor :)
Het is wel een kleine carnavalsvereniging, maar toch grappig.
pi_107434379
quote:
Ex-PVV’er: ‘Ik stal niet, ik leende’

DEN HAAG - De voormalig penningmeester van de Haagse fractie van de PVV, Arnoud van Doorn, bestrijdt dat hij heeft gegraaid uit de partijkas. Hij zegt slechts geld te hebben ‘geleend’.

Van Doorn werd in december door de fractie op straat gezet wegens gesjoemel met de partijkas. Hij gebruikte tientallen keren partijgeld voor privébetalingen. Maar dat hij nu wordt neergezet als graaier, vindt hij niet terecht. “Het is juist dat ik regelmatig geld heb gebruikt voor eigen zaken, maar dit heb ik elke keer weer teruggeboekt. Het hoort natuurlijk niet, ik was daar te makkelijk in, maar het beeld dat ik een greep uit de kas zou hebben gedaan is niet juist, en daarmee dus schadelijk voor mij als persoon”, redeneert Van Doorn in een reactie aan De Telegraaf.
http://www.telegraaf.nl/b(...)eende__alleen__.html

Vooruit.. 1of 2x uit pure nood even wat "geleend" uit de partijkas, zonder dat iemand het wist.
Dom, maar menselijk.
Maar 3 is te veel .
Op zijn minst wordt je dan onbetrouwbaar voor de club. Ook al betaal je lening nr 3 direct terug
Tientallen keren ?
Ik zou die man ook de club uitgetrapt hebben.

[ Bericht 13% gewijzigd door Bluesdude op 31-01-2012 11:31:38 ]
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2012 @ 12:50:33 #127
230491 Zith
pls tip
pi_107437183
quote:
'Wij zijn een nieuwe partij en dan komt er soms wat wrakhout mee. Dat drijft dan naar boven en verdwijnt.
De rest van het schip is dan al gezonken.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:07:41 #128
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_107459292
quote:
15s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 10:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En even de TT onderstrepen:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)-de-Haagse-PVV.dhtml

En nee, zure PVV-roepers, bij andere partijen gaat het niet 'ook zo'.
Dit is wel het mooiste stukje:
quote:
Jokertje
De Winter moet het ook ontgelden als ze via Twitter een foto verspreidt waarop ze te zien is met Jokertje, een deelnemer aan het televisieprogramma Oh Oh Cherso. 'Honderdduizend keer gewaarschuwd om uit te kijken met Twitter', schrijft De Mos dezelfde dag nog, op 24 september 2010, onder het kopje 'TWITTER GEZEIK!!'. 'Maar ons aller Raadslid Danielle de Winter vindt het nodig om met Tokkies geassocieerd te worden en plaatst nota bene zelf een foto op haar Twitter met als gevolg dat we weer eens op GeenStijl staan met iemand die in dat programma de ene na de andere kanker uit zijn bek gooit! Heb je dan godverdomme een bord voor je kop of niet!?'
_O-
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:12:15 #129
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107459533
Als mijn oude fractievoorzitter op deze wijze met zijn fractieleden had gecommuniceerd was hij heel snel een éénmansfractie geweest :)
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:13:36 #130
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_107459601
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als mijn oude fractievoorzitter op deze wijze met zijn fractieleden had gecommuniceerd was hij heel snel een éénmansfractie geweest :)
Het is echt te mooi dat hij niet geassocieerd wil worden met gedrag dat hij zelf vertoont in dezelfde zin!
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:19:29 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_107459939
Ze kunnen de stem van Jokertje nu ook wel vergeten
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:02:33 #132
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_107481657
quote:
PVV herroept ontslag rechters

De PVV komt terug van het plan dat rechters moeten worden ontslagen als ze te laag straffen. Vorig jaar kwam partijleider Geert Wilders met dat voorstel. Vandaag nuanceert PVV-Kamerlid Lillian Helder het standpunt. In de Tweede Kamer noemde ze het een "fout standpunt". "De regering ontslaat geen rechters die niet streng genoeg straffen", aldus Helder.

Democratische rechtsstaat

Volgens Helder kan het gewoon juridisch niet. "De PVV zegt altijd niet aan de democratische rechtsstaat te willen tornen, dan moet je dat ook niet op deze manier doen, aldus Helder.

SP Tweede Kamerlid Sharon Gesthuizen vroeg Helder expliciet of dit nu het PVV standpunt is. "Ja", antwoordde Helder "en als dat 'nee' zal blijken te zijn ziet u mij, vrees ik, na de verkiezingen niet meer terug". aldus Helder.

De PVV wil wel af van de bepaling dat rechters voor het leven worden benoemd. Rechters moeten volgens de PVV worden aangesteld voor bijvoorbeeld tien jaar. Een college uit de rechterlijke macht zou moeten beoordelen of ze worden herbenoemd.
Bron: NOS.nl

Echt een stel sherlocks bij de PVV. Natuurlijk kun je geen rechters ontslaan die te laag straffen. Die Geert Wilders is nog erger met proefballonnen oplaten dan Hilbrand Nawijn van de LPF. Ik zou de Nederlandse Rechtstaat niet graag in handen willen geven van de PVV.
pi_107482090
wel goed van die Lilian dat ze dit recht probeert te zetten.

beetje laat en nu maar hopen dat ze niet de fractie uitgekickt wordt :P
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:17:05 #134
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_107482205
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:14 schreef Asphias het volgende:
wel goed van die Lilian dat ze dit recht probeert te zetten.

beetje laat en nu maar hopen dat ze niet de fractie uitgekickt wordt :P
Ach, het kleine jaartje dat de PVV de regering nog gedoogt maakt voor de wachtgeldregeling van Helder toch niet uit. :P

Leuke kop trouwens: "PVV, niet meer Helder".
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:40:08 #135
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107483118
Overigens is de minister wel deels gezwicht voor het gekrijs. Rechters moeten nu per jaar een soort APK ondergaan om te kijken of ze wel goed genoeg hun ebst doen om de linksche elite te straffen.

quote:
Rechters moeten jaarlijks op functioneringsgesprek. Dat heeft minister Ivo Opstelten van Justitie vandaag tijdens een overleg met de Tweede Kamer gezegd.

Opstelten is in gesprek met de juridische sector over nieuwe maatregelen tegen slecht-functionerende rechters. Als ze hun werk verzuimen, kan salaris ingehouden worden. Bij ruzie met collega's kunnen ze worden overgeplaatst naar een ander gerecht. Opstelten had al eerder aangekondigd met nieuwe maatregelen te komen omdat een rechter nu alleen maar een schriftelijke waarschuwing kan krijgen of de laan worden uitgestuurd.

De PVV kwam eerder over dit onderwerp in opspraak, omdat fractieleider Geert Wilders had opgeroepen rechters die te mild straften te ontslaan. Later kwam de partij daar op terug. Wel moeten rechters om de paar jaar beoordeeld worden op hun functioneren, zei PVV-Kamerlid Lilian Helder vandaag.

Fout standpunt
Wilders had eerder gezegd dat rechters die te slap straffen maar wat anders moeten gaan doen, maar dat noemde Helder een 'fout standpunt' omdat de regering geen rechters mag ontslaan die niet streng genoeg straffen.

Maar ze vindt wel dat rechters net als andere werknemers een beoordeling moeten krijgen. Dit kan gebeuren door een college dat door de rechterlijke macht is ingesteld. Op vragen van collega-Kamerleden of zij nu het officiële PVV-standpunt uitdraagt, antwoordde Helder bevestigend, al begeeft ze zich naar eigen zeggen mogelijk wel op glad ijs.

Loopbaan
De PVV is erop tegen dat rechters voor het leven worden benoemd, maar de meerderheid van de Tweede Kamer wil daar wel aan vasthouden om te voorkomen dat rechters in hun afweging rekening gaan houden met hun loopbaan.
http://www.volkskrant.nl/(...)neringsgesprek.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 1 februari 2012 @ 17:27:31 #136
66825 Reya
Fier Wallon
pi_107484908
Ik zie werkelijk niet in wat er kwalijk is aan dit plan. Het lijkt me vrij courant dat collega's elkaars oeuvre beoordelen.
pi_107485354
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens is de minister wel deels gezwicht voor het gekrijs. Rechters moeten nu per jaar een soort APK ondergaan om te kijken of ze wel goed genoeg hun ebst doen om de linksche elite te straffen.

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)neringsgesprek.dhtml
quote:
Als ze hun werk verzuimen, kan salaris ingehouden worden. Bij ruzie met collega's kunnen ze worden overgeplaatst naar een ander gerecht. Opstelten had al eerder aangekondigd met nieuwe maatregelen te komen omdat een rechter nu alleen maar een schriftelijke waarschuwing kan krijgen of de laan worden uitgestuurd.

De PVV kwam eerder over dit onderwerp in opspraak, omdat fractieleider Geert Wilders had opgeroepen rechters die te mild straften te ontslaan.
Dat zijn toch echt appels en peren m.i. De PVV wilde rechters rechtstreeks beoordelen op hun uitspraken en de mate waarin zij in de ogen van de PVV acceptabel hoog zouden zijn.
Bij het voorstel van Opstelten zie ik geen beoordeling op gedane uitspraken. Daarbij worden 'tussenmiddelen' voorgesteld. Er zijn al een lichter en een zwaarder middel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:07:07 #138
97079 Jeff89
Conquer All
pi_107488729
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

[..]

Dat zijn toch echt appels en peren m.i. De PVV wilde rechters rechtstreeks beoordelen op hun uitspraken en de mate waarin zij in de ogen van de PVV acceptabel hoog zouden zijn.
Bij het voorstel van Opstelten zie ik geen beoordeling op gedane uitspraken. Daarbij worden 'tussenmiddelen' voorgesteld. Er zijn al een lichter en een zwaarder middel.
+Dat Opstelten voorstelt dat rechters de rechterlijke macht zélf controleren, ipv de wetgever die macht toe te delen. Dat is nogal een cruciaal verschil.
  donderdag 2 februari 2012 @ 07:56:22 #139
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107506481
quote:
Duitse regering waarschuwt voor Wilders

BERLIJN - De Duitse regering ziet het gedachtegoed van PVV-leider Geert Wilders mede als voedingsbodem voor neonazi’s. Het ministerie van Justitie in Berlijn betaalde een brochure over de gevaren van extreemrechts, waarin Wilders en zijn islamkritische Duitse zusterpartij ’Die Freiheit’ worden genoemd.

Volgens minister van Justitie Sabine Leutheusser-Schnarrenberger heeft een op de tien Duitsers rechts-populistische of rechts-radicale opvattingen. „Die ontwikkeling is de voedingsbodem voor neonazicel NSU uit Zwickau en hun willekeurige moorden.” De in 1999 ondergedoken NSU, die vorig jaar werd ontdekt, bracht negen buitenlanders en een agente om het leven.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_voor_Wilders__.html

Maar ga vooral door met het ontkennen dat de PVV een haatzaai-partij is, hoor.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 2 februari 2012 @ 07:59:36 #140
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107506503
Proefballonnetje nr....

quote:
PVV-Kamerlid Eric Lucassen wil politie inzetten bij verkiezingen. Hij zei dat woensdag tijdens een overleg over het verkiezingsproces. Dat meldt de NOS. Het zou dan gaan om agenten in burger, die onregelmatigheden moeten voorkomen in stemlokalen

Bij de laatste verkiezingen voor de Provinciale Staten kwam het voor dat er meer dan één persoon in het stemhokje was en dat is niet toegestaan.

Minister Liesbeth Spies (Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties) vindt dat de PVV een verkeerd beeld schetst en zei in een reactie dat het „in veel meer stembureaus goed gaat dan fout gaat”.
http://www.telegraaf.nl/b(...)verkiezingen___.html

Laten er voor dat soort zaken nou net 4 mensen op het stembureau zitten. En als iemand van mening is dat die hun werk niet goed doen, kunnen ze altijd klagen bij de gemeente. Bovendien zijn er gevallen waarbij meer dan één persoon in het stemhokje wel is toegestaan.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_107510061
Politie in burger in stembureau's. Misschien kunnen we daar een aparte organisatie voor oprichten, die noemen we dan de Sicherheitsdienst.
  donderdag 2 februari 2012 @ 11:50:52 #142
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107511415
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:06 schreef Sloggi het volgende:
Politie in burger in stembureau's. Misschien kunnen we daar een aparte organisatie voor oprichten, die noemen we dan de Sicherheitsdienst.
Kunnen ze gelijk checken of je wel het goeie hokje rood maakt.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 2 februari 2012 @ 11:54:35 #143
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107511538
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 07:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)_voor_Wilders__.html

Maar ga vooral door met het ontkennen dat de PVV een haatzaai-partij is, hoor.
quote:
De PVV heeft Kamervragen gesteld aan minister Rosenthal van Buitenlandse Zaken over een Duitse anti-neonazi-brochure. Ook willen zij dat Rosenthal de Duitse ambassadeur ontbiedt.

In de 32 pagina's tellende brochure, die waarschuwt voor de tactieken van neonazi's op sociale netwerken, wordt drie keer aan PVV-leider Geert Wilders gerefereerd. Tweemaal wordt hij genoemd, één keer staat zijn foto afgedrukt. Zo staat er in de folder te lezen dat internetters op hun profielfoto een logo plaatsen van een moskee met een kruis erdoor, een logo 'dat onder andere door Geert Wilders wordt gebruikt'. Ook wordt er in de tekst melding gemaakt van de bijeenkomsten van de islamkritische Duitse partij 'Die Freiheit', waar Wilders enkele malen te gast was.

Ministerie van Justitie
De brochure is uitgebracht door de Amadeu Antonio Stiftung, een stichting die opkomt voor een burgermaatschappij en een democratische cultuur, en is gefinancierd door het Duitse ministerie van Justitie. De minister van Justitie Sabine Leutheusser-Schnarrenberger heeft het voorwoord geschreven. Daarin stelt zij dat 10 procent van de Duitse jongeren een 'rechtspopulistische tot rechtsradicale instelling heeft'. Het aantal personen uit deze groep die het geweld tegen minderheden goedkeuren, is volgens de minister vorig jaar 'met een angstaanjagende 16 procent' gestegen.

Volgens de minister zijn deze ontwikkelingen 'het fundament' waarop de Zwickau-groep zich vormde en 'willekeurig mensen doodde'. Deze cel, die vorig jaar werd ontdekt, bracht negen buitenlanders en een agente om het leven. 'Dat gevaar moeten we in de ogen kijken ', aldus de minister en zij hoopt dan ook dat veel mensen de brochure zullen lezen en verspreiden.

Schandelijke beweringen
Volgens de PVV schrijft de Duitse minister hiermee dat het gedachtegoed van PVV-fractieleider Geert Wilders een voedingsbodem voor Duitse neonazi's en hun willekeurige moorden wordt genoemd. De partij wil dat Rosenthal afstand neemt van deze 'schandelijke beweringen' en de ambassadeur ontbiedt 'om met kracht te protesteren tegen het betalen met Duits belastinggeld van brochures die lasterlijk zijn voor een belangrijke Nederlandse politieke partij en haar fractievoorzitter'.
http://www.volkskrant.nl/(...)onazi-brochure.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 2 februari 2012 @ 12:11:22 #144
97079 Jeff89
Conquer All
pi_107512086
quote:
http://www.scribd.com/doc/80215448/Netz-Gegen-Nazis2-0-Internet

Dit is die brochure.. Je zal d'r maar instaan met je Facebook, foto en naam :')
  donderdag 2 februari 2012 @ 12:13:16 #145
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107512143
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:11 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

http://www.scribd.com/doc/80215448/Netz-Gegen-Nazis2-0-Internet

Dit is die brochure.. Je zal d'r maar instaan met je Facebook, foto en naam :')
Tja, dat gebeurt niet vanzelf. Dan zul je echt wel aan een aantal voorwaarden voldoen, lijkt me.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_107514468
over die brochure... hier te lezen:
http://www.netz-gegen-naz(...)is2.0%20Internet.pdf

quote:
Man muss der Gefahr ins Gesicht blicken. Nach einer aktuellen
Studie haben zehn Prozent aller Deutschen eine rechtspopulistische
bis rechtsradikale Einstellung. Die Zahl derjenigen, die
Gewalt gegen Minderheiten billigen, ist bei diesen Personen im
letzten Jahr um erschreckende 16 Prozent gestiegen. Solche Entwicklungen
bilden den Nährboden, auf dem sich die Zwickauer
Zelle bilden und wahllos töten konnte.
Die 10% en die "ontwikkeling" slaat niet direct op Wilders als voedingsbodem.
10% van de Duitsers zelf wordt hier 'voedingsbodem' genoemd.
De naam Wilders staat 2x in de hele brochure en zover ik het Duits snap word Wilders zelf nergens voedingsbodem van nazi's genoemd.. Hooguit indirect-indirect-

Ik luister nu naar radio1 en men gaat het weer hebben over de laatste scheet van Wilders met die brochure. http://www.stand.nl/
Mensen kunnen bellen, maar wie leest die brochure nou ? Kun je dan wel een mening hebben als je het niet kent ?
Negeer die clown toch gewoon

[ Bericht 6% gewijzigd door Bluesdude op 02-02-2012 14:18:29 ]
  donderdag 2 februari 2012 @ 14:22:28 #147
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107516052
quote:
De folder die de Amadeu Antonio Stiftung heeft uitgebracht en waar Geert Wilders zo boos over is, komt niet uit de lucht vallen. Sinds november is de Duitse overheid extra bedacht op extreem-rechts geweld en is er in de media veel meer aandacht gekomen voor de gevaren van de neonazi's.

In november kwamen de zogeheten Döner-moorden aan het licht, al mogen ze in Duitsland niet meer zo worden genoemd. Gesproken wordt nu over de Zwickau-terreurgroep; twee extremisten en één helper die tussen 1999 en 2011 negen buitenlanders (van wie een aantal met een Döner kebab-restaurant) en een politieagente om het leven brachten. Er kwam toen grote kritiek op de de Duitse overheid, die volgens critici te lang 'blind aan het rechteroog' zou zijn geweest.

Dreiging
De aandacht in Duitsland was meer gericht op dreiging uit extreemlinkse hoek; er zijn bij de oosterburen meerdere extreemlinkse groeperingen. De afgelopen jaren steeg het aantal misdaden uit deze linkse hoek, al zijn ze wel veel minder gewelddadig dan de Rote Armee Fraktion (RAF)., die in de jaren zeventig en tachtig ruim 30 mensen vermoordde. Duidelijk is nu dat het aantal Duitse rechts-extremisten weliswaar niet in aantal gegroeid is, maar wel radicaler is geworden.

De Amadeu Antonio Stiftung, vernoemd naar een jongen die werd vermoord door neonazi's, is in Duitsland een bekende stichting, die vraagt om meer aandacht voor geweld uit de extreem-rechtse hoek. De stichting heeft berekend dat er sinds 1990 niet 45 mensen, zoals de officiële cijfers van de Duitse overheid luidden, maar rond de 180 mensen zijn omgekomen door extreem-rechts geweld. Over die cijfers zijn de experts het niet eens, maar de discussie die erover losbarstte is exemplarisch voor de extra aandacht voor de gewelddadige kant van de extremisten, sinds de ontmaskering van de Zwickau-terreurgroep.

Schandelijk
In de laatste folder van de stichting wordt aandacht gevraagd voor het gevaar van de aanwezigheid van extreem-rechtse groeperingen op de sociale media. Geert Wilders is woedend over de folder, omdat hij er drie keer in figureert. Hij vindt dat schandelijk, omdat volgens hem de suggestie wordt gewekt dat het gedachtegoed van de PVV medeverantwoordelijk is voor het geweld van Duitse neonazi's. De PVV heeft Kamervragen gesteld en wil dat de Duitse ambassadeur wordt ontboden.
http://www.volkskrant.nl/(...)e-lucht-vallen.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 2 februari 2012 @ 14:23:57 #148
104871 remlof
Europees federalist
pi_107516091
geertwilderspvv twitterde op donderdag 02-02-2012 om 08:28:46 NL-se regering moet Duitse ambassadeur ontbieden en met kracht de oren wassen over schandalige suggestie over PVV gedachtengoed #Kamervragen reageer retweet
Het beestje mag weer eens niet bij de naam genoemd worden :')
  † In Memoriam † donderdag 2 februari 2012 @ 14:36:11 #149
230491 Zith
pls tip
pi_107516424
Hahaha die wilders :')
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_107516711
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:23 schreef remlof het volgende:
geertwilderspvv twitterde op donderdag 02-02-2012 om 08:28:46 NL-se regering moet Duitse ambassadeur ontbieden en met kracht de oren wassen over schandalige suggestie over PVV gedachtengoed #Kamervragen reageer retweet
Het beestje mag weer eens niet bij de naam genoemd worden :')
Foutief spatie gebruik.
  donderdag 2 februari 2012 @ 16:14:38 #151
97079 Jeff89
Conquer All
pi_107519817
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Tja, dat gebeurt niet vanzelf. Dan zul je echt wel aan een aantal voorwaarden voldoen, lijkt me.
Ja, Wilders voldoet ook aan een aantal voorwaarden, dat betekend niet dat hij er blij mee is dat hij in die folder staat..
  donderdag 2 februari 2012 @ 19:44:19 #152
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107528091
quote:
Minister Uri Rosenthal van Buitenlandse Zaken neemt 'nadrukkelijk afstand' van de suggestie die volgens hem in een Duitse brochure wordt gewekt dat PVV-leider Geert Wilders buiten de rechtsstaat en de parlementaire democratie functioneert. Maar hij roept de Duitse ambassadeur er niet voor op het matje.
'Een dergelijke interpretatie is onjuist en zou ongepast zijn', stelde de minister vandaag in reactie op schriftelijke vragen van Wilders. In de brochure, waarvoor het Duitse ministerie van Justitie subsidie heeft betaald, wordt gewaarschuwd voor extreem rechtse opvattingen.

Die Freiheit
Wilders wordt er twee keer in genoemd. Zo wordt verwezen naar een bijeenkomst van de Duitse partij Die Freiheit, waar Wilders vorig jaar september te gast was, en naar buttons met daarop het 'onder meer door Geert Wilders gebruikte' logo van een moskee met een streep er door.

Wilders eiste donderdagochtend dat Nederland de Duitse ambassadeur op het matje roept. Dat is dus niet gebeurd, maar wel zijn er volgens Rosenthal 'directe contacten' met het Duitse ministerie van Justitie over de kwestie geweest.

Voedingsbodem
De Duitse minister van Justitie, Sabine Leutheusser-Schnarrenberger, heeft het voorwoord van de brochure geschreven. Wilders ging er in zijn vragen naar aanleiding van een bericht in De Telegraaf van uit dat zijn gedachtegoed in het stuk een voedingsbodem voor Duitse neonazi's wordt genoemd. Maar die bewering staat niet in de brochure, aldus Rosenthal.
http://www.volkskrant.nl/(...)om-PVV-kritiek.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_107528986
quote:
De Duitse minister van Justitie, Sabine Leutheusser-Schnarrenberger, heeft het voorwoord van de brochure geschreven. Wilders ging er in zijn vragen naar aanleiding van een bericht in De Telegraaf van uit dat zijn gedachtegoed in het stuk een voedingsbodem voor Duitse neonazi's wordt genoemd. Maar die bewering staat niet in de brochure, aldus Rosenthal.
Je kan natuurlijk ook eerst de brochure doorlezen, kijken wat er in staat, en commentaar hebben op de inhoud. Maar da's geloof ik nog steeds lastig voor Wilders...
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:11:56 #154
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_107529691
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:00 schreef M.rak het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk ook eerst de brochure doorlezen, kijken wat er in staat, en commentaar hebben op de inhoud. Maar da's geloof ik nog steeds lastig voor Wilders...
Wilders heeft het geld niet om een brochure te lezen, dat geld gebruikt ie nl liever om kamervragen te stellen.
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:35:27 #155
104871 remlof
Europees federalist
pi_107531075
Maar het gedachtegoed van Wilders is toch ook een voedingsbodem voor neonazi's?

Zie alleen dat epistel van Breivik al.
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:37:10 #156
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107531176
quote:
15s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:35 schreef remlof het volgende:
Maar het gedachtegoed van Wilders is toch ook een voedingsbodem voor neonazi's?

Zie alleen dat epistel van Breivik al.
Die beschouwde Churchill ook als inspiratie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:40:25 #157
104871 remlof
Europees federalist
pi_107531347
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die beschouwde Churchill ook als inspiratie
Omdat die anti-links was. Hij ziet Wilders als inspiratie omdat ie anti-islam is.
  zondag 5 februari 2012 @ 13:54:38 #158
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_107627049
quote:
PVV: politie moet boerkadraagster altijd beboeten

De PVV eist dat ook de Amsterdamse politie altijd boetes zal uitdelen aan mensen die een boerka dragen. Tweede Kamerlid Joram van Klaveren van de gedoogpartij stelde dat vandaag in een reactie op uitspraken van de Amsterdamse korpschef Pieter-Jaap Aalbersberg.
Die zei in het televisieprogramma Eva Jinek op Zondag dat agenten de situatie, zoals altijd, per geval inschatten en dan kiezen of ze iemand waarschuwen of een bekeuring geven. Maar volgens de PVV moet de politie zich aan de wet houden en die schrijft volgens Van Klaveren straks voor dat een boerkadrager moet worden beboet.

Het Kamerlid heeft de ministers Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) en Liesbeth Spies (Binnenlandse Zaken) schriftelijk opheldering gevraagd over de uitspraken van de korpschef. ,,Wij gaan ervan uit dat er gewoon boetes worden uitgedeeld. De minister heeft ook gezegd dat er gehandhaafd moet worden'', zei Van Klaveren.

Aalbersberg stelde dat het de dagelijkse praktijk is om bij een overtreding te kijken of iemand een bekeuring krijgt of niet. Een moeder bijvoorbeeld die geen kentekenbewijs bij zich heeft en haar kinderen naar school brengt en 200 meter met de auto rijdt, is volgens hem een andere kwestie dan twee mensen uit Maastricht die 3 dagen in Amsterdam zijn en hun papieren niet hebben meegenomen. 'Elke overtreding vraagt op dat moment van een politieman een beoordeling in proportionaliteit. Waarschuw ik of geef ik een bekeuring?'

De Tweede Kamer en daarna de Eerste Kamer moeten zich nog uitspreken over het door het kabinet voorgestelde verbod op gelaatsbedekkende kleding op straat en in gebouwen waar iedereen in mag.
Bron: AD

Dit wordt met de dag onzinniger wat de PVV nu weer roept. De politie heeft een bepaalde vrijheid om zaken af te doen met een waarschuwing of een boete. Het blijft een zinloze wet, aangezien de pakkans te gering is. Ik heb nog nooit iemand met gelaatsbedekkende kleding in het openbaar zien rondlopen (behalve op Opsporing Verzocht). Het is allemaal weer symboliek en we kunnen beter overgaan op het aanpakken van de crisis.
pi_107631524
Twee van de laatste drie tweets van Geert Wilders gaan over dat hij zo gedemoniseerd wordt. Vier van de laatste tien tweets van Geert Wilders gaan over zijn demonisering of over hoe zijn partij. Drie over moslims/immigranten/islam.

Weinig woorden over Vestia of over het gepruts van de NS deze week. Ligt dat net ze politiek-gevoelig?
  zondag 5 februari 2012 @ 15:42:14 #160
104871 remlof
Europees federalist
pi_107632299
quote:
2s.gif Op zondag 5 februari 2012 15:25 schreef skrn het volgende:
Twee van de laatste drie tweets van Geert Wilders gaan over dat hij zo gedemoniseerd wordt. Vier van de laatste tien tweets van Geert Wilders gaan over zijn demonisering of over hoe zijn partij. Drie over moslims/immigranten/islam.

Weinig woorden over Vestia of over het gepruts van de NS deze week. Ligt dat net ze politiek-gevoelig?
One-issue partij hè? :')
pi_107652059
Als ware ridders tegen de vrije meningsuiting hun onwelgevallig strijdt de PVV verder
Ze hebben een volgend slachtoffer om monddood te maken.
quote:
PVV boos op ambassadeur in Pretoria DEN HAAG - De PVV is boos op de Nederlandse ambassadeur in Pretoria, Andre Haspels. Volgens de gedoogpartner van het minderheidskabinet van VVD en CDA verwijst de diplomaat op zijn Facebook-pagina naar een pagina van de organisatie Nederland Bekent Kleur met als titel 'Geen regering met steun van de PVV'.

De PVV vindt dat Haspels op die manier „politieke propaganda“ ondersteunt. Hij diskwalificeert zich daarmee voor zijn functie „te meer daar hij juist spreekt namens een regering die mogelijk wordt gemaakt door de steun van de PVV”, stelde de partij zondagavond.

De PVV-Tweede Kamerleden Louis Bontes en Raymond de Roon hebben minister Uri Rosenthal van Buitenlandse Zaken schriftelijk om opheldering gevraagd. Ze willen ook weten welke maatregelen hij tegen de ambassadeur neemt.

In het profiel van de gewraakte pagina van Nederland Bekent Kleur staat dat CDA en VVD „de discriminerende standpunten van de ondemocratische PVV 'accepteren' om een regering te kunnen vormen”. Volgens de stichting past dat niet in een rechtsstaat. „Wij accepteren geen discriminatie in ons land. Geen gedoogsteun van een partij vol vreemdelingenhaat!“
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland

Kan iemand die bewuste link vinden ?
fb haspels

[ Bericht 2% gewijzigd door Bluesdude op 05-02-2012 22:21:45 ]
  zondag 5 februari 2012 @ 22:17:53 #162
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_107652701
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 22:09 schreef Bluesdude het volgende:
Als ware ridders tegen de vrije meningsuiting hun onwelgevallig strijdt de PVV verder
Ze hebben een volgend slachtoffer om monddood te maken.

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland
Heeft Geert, de haatzaaier, al grond op het oog voor een Goelag om de dissidenten in op te sluiten? Of gaat hij voor de long-stay?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_107653424

Kniel, gij demonen van mohammed,marx en van job
Wij zijn op kruistocht. Ter redding van de joods-christelijke humanistische cultuur
pi_107659666
quote:
Dames, heren zullen we het vanaf heden proberen te hebben over de inhoud?
Al die persoonlijke sneren over en weer mogen achterwege blijven.
Hoe kan je nu géén persoonlijke sneer aan Wilders geven als je al die onzin van de PVV hierboven op een rijtje ziet ;) :P
pi_107659678
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 01:17 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Hoe kan je nu géén persoonlijke sneer aan Wilders geven als je al die onzin van de PVV hierboven op een rijtje ziet ;) :P
Tussen users onderling bedoelen we ;).

Politici afzeiken mag alle kanten op gewoon :+
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_107659779
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 01:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tussen users onderling bedoelen we ;).

Politici afzeiken mag alle kanten op gewoon :+
Nou, van Elfletterig mag dat ook niet, we moeten het gezag weer respecteren... :P.
I´m back.
pi_107659796
En Wilders is nu eenmaal boven ons geplaatst, jonge vrienden...
I´m back.
pi_107659921
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 01:24 schreef Ryan3 het volgende:
En Wilders is nu eenmaal boven ons geplaatst, jonge vrienden...
Meneer Wilders, Ryan, meneer Wilders. Beetje respect graag :P
pi_107659970
Jawohl.
I´m back.
  maandag 6 februari 2012 @ 06:48:27 #170
225540 Pugg
Friends forever
pi_107661970
quote:
14s.gif Op maandag 6 februari 2012 01:32 schreef Ryan3 het volgende:
Jawohl.


_O- _O- _O-
  maandag 6 februari 2012 @ 08:31:39 #171
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_107662620
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 01:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou, van Elfletterig mag dat ook niet, we moeten het gezag weer respecteren... :P.
Elfletterig heeft geen gezag. :P
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_107663872
quote:
2s.gif Op zondag 5 februari 2012 15:25 schreef skrn het volgende:
Twee van de laatste drie tweets van Geert Wilders gaan over dat hij zo gedemoniseerd wordt. Vier van de laatste tien tweets van Geert Wilders gaan over zijn demonisering of over hoe zijn partij. Drie over moslims/immigranten/islam.

Weinig woorden over Vestia of over het gepruts van de NS deze week. Ligt dat net ze politiek-gevoelig?
Bestaat al consensus over (is slecht eraan toe). Geeft nauwelijks publiciteit, is niet interessant omdat er niet geschopt wordt.
pi_107663935
Ah, de PVV is weer een boos/woedend/ziedend/witheet/vul maar in.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_107664371
Hoogst opmerkelijk:

quote:
De media halen is een van de belangrijkste opdrachten aan de gemeenteraadsleden, 'dat het nergens over gaat of volslagen onmogelijk is doet er niet toe', zegt een van hen. 'Het motto is: als je kop maar in de krant staat.'
Dus, blijf die zinnige berichtgeving over de PVV maar lezen en posten jongens.

Het mooie van de PVV is wel dat ze met elk nieuwsbericht de desbetreffende krant/site direct diskwalificeert, ook de kwaliteitskrantjes die zichzelf zo serieus nemen.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 08:23:10 #175
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107703396
quote:
PVV-leider Geert Wilders vindt het zelfs een optie om de dag van de Elfstedentocht uit te roepen tot nationale feestdag. 'Dan kan iedereen vol trots van een icoon van onze schaatstraditie genieten', aldus Wilders.

Spontane nationale feestdag
De meeste andere fracties vinden een nationale feestdag een brug te ver. 'De Elfstedentocht is al een spontane nationale feestdag. Bedrijven en werknemers komen er zelf wel uit of het werk doorgaat of niet,' zegt PvdA-Kamerlid Pierre Heijnen tegen de krant.

Maar de scholen mogen van de meeste partijen best een dag ijsvrij geven. PvdA-Kamerlid Metin Çelik: 'Toen Evert van Benthem midden jaren '80 won, mochten we in de schoolkantine kijken. Maar vrij is ook een optie.'

Een woordvoerster van het ministerie van Onderwijs liet weten dat de term 'ijsvrij' voor schoolkinderen in deze tijd van werkende ouders niet meer zomaar kan. Scholen hebben volgens haar veel ruimte om te beslissen over de invulling van de lestijden.
http://www.volkskrant.nl/(...)litiek-mag-het.dhtml

Godallemachtig |:(
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2012 @ 08:29:58 #176
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_107703450
quote:
Wat is er? Is het erg dat hij een zoveelste dag van de <vul in> niet erg vindt of dat ijsvrij niet zomaar kan omdat mensen kinderen nemen en niet nadenken over de gevolgen van het opvoeden?
Carpe Libertatem
  dinsdag 7 februari 2012 @ 08:33:48 #177
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107703500
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 08:29 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Wat is er? Is het erg dat hij een zoveelste dag van de <vul in> niet erg vindt of dat ijsvrij niet zomaar kan omdat mensen kinderen nemen en niet nadenken over de gevolgen van het opvoeden?
Kijk even naar het stukje dat ik vet heb gemaakt...
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 7 februari 2012 @ 08:34:53 #178
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107703514
quote:
Willen we met Europa mee moeten we toch echt meer nationale feestdagen hebben per jaar.
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2012 @ 08:37:33 #179
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_107703537
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 08:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Kijk even naar het stukje dat ik vet heb gemaakt...
Ach, liever schaatstraditie dan Nutella-dag. Het is zorgwekkender dat een limbo een friese traditie op de agenda wil zetten.
Carpe Libertatem
pi_107703539
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 08:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Kijk even naar het stukje dat ik vet heb gemaakt...
Spijkers op laag water.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 08:38:55 #181
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107703551
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 08:34 schreef betyar het volgende:

[..]

Willen we met Europa mee moeten we toch echt meer nationale feestdagen hebben per jaar.
Eens. Maar neem dan iets wat elk jaar ook echt terugkomt. Dus niet iets wat je eens in de 27 jaar kunt vieren.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2012 @ 08:41:45 #182
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_107703582
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 08:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Eens. Maar neem dan iets wat elk jaar ook echt terugkomt. Dus niet iets wat je eens in de 27 jaar kunt vieren.
Blondeerdag. Een extra nadat we het nationaal-socialisme hebben verslagen blonderen we allemaal ons haar.
Carpe Libertatem
  dinsdag 7 februari 2012 @ 08:46:07 #183
66825 Reya
Fier Wallon
pi_107703625
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 08:34 schreef betyar het volgende:

[..]

Willen we met Europa mee moeten we toch echt meer nationale feestdagen hebben per jaar.
Wat een onzin; mensen kunnen best zelf beslissen wanneer ze vrij willen hebben, daar jheb je geen overheid voor nodig die beslist dat mensen vrij moeten hebben op dagen waarop ze wellicht niet eens vrij willen hebben.
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2012 @ 08:48:17 #184
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_107703653
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 08:46 schreef Reya het volgende:

[..]

Wat een onzin; mensen kunnen best zelf beslissen wanneer ze vrij willen hebben, daar jheb je geen overheid voor nodig die beslist dat mensen vrij moeten hebben op dagen waarop ze wellicht niet eens vrij willen hebben.
Jamaar, hallo, dan gaan mensen op allemaal verschillende dagen vrij hebben en hoe regel ik dat dan met familie enzo? Dat kan toch zomaar niet. Veel handiger is als slimme ambtenaren dat beslissen voor ons.
Carpe Libertatem
  dinsdag 7 februari 2012 @ 08:50:51 #185
66825 Reya
Fier Wallon
pi_107703686
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 08:48 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Jamaar, hallo, dan gaan mensen op allemaal verschillende dagen vrij hebben en hoe regel ik dat dan met familie enzo? Dat kan toch zomaar niet. Veel handiger is als slimme ambtenaren dat beslissen voor ons.
Waar zouden we toch zijn zonder zo'n zorgzame overheid?
  dinsdag 7 februari 2012 @ 08:52:33 #186
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107703714
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 08:46 schreef Reya het volgende:

[..]

Wat een onzin; mensen kunnen best zelf beslissen wanneer ze vrij willen hebben, daar jheb je geen overheid voor nodig die beslist dat mensen vrij moeten hebben op dagen waarop ze wellicht niet eens vrij willen hebben.
Ik geef alleen aan dat Nederland hekkensluiter is qua vrije dagen per jaar. Maar goed, dan leggen we alle risico's qua vorst en onwerkbaar weer ook weer bij de bedrijven.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 08:54:25 #187
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107703731
Want ja, een overheid heb je niet nodig. Eens kijken hoe vlug werkgevertjes in Den Haag aan de bel trekken. :') :')
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2012 @ 08:56:39 #188
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_107703769
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 08:54 schreef betyar het volgende:
Want ja, een overheid heb je niet nodig. Eens kijken hoe vlug werkgevertjes in Den Haag aan de bel trekken. :') :')
Werknemers hebben een overheid ook niet nodig, maar voor werkgevers is het wel handig om standaard crap af te dwingen.
Carpe Libertatem
  dinsdag 7 februari 2012 @ 09:15:10 #189
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107704069
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 08:56 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Werknemers hebben een overheid ook niet nodig, maar voor werkgevers is het wel handig om standaard crap af te dwingen.
Beetje vreemd vind ik dat. Als de overheid er voor de werknemer is moet het kleiner en allemaal minder. Komen de werkgevers moet de overheid bij springen met vorst-WW en deeltijd-WW en dat soort meuk. Om de werkgevers te ontzien. Jaren geleden begonnen werkgevers te steigeren omdat ze -verplichte- collectieve verzekeringen af moesten sluiten en het schandalig was dat die potten groeide terwijl ze er geen gebruik van maakten want er was en komt geen echte winter meer. De economie floreerde en er was werk in overvloed, gevolg de verzekeringen werden stop gezet want het was toch niet meer nodig. Nu drie jaar een "strenge" winter en klote zomers, bedrijven kloppen bij de overheid aan want ze hebben geld nodig om werknemers te kunnen betalen. Een falend beleid wat de bedrijven zelf hebben veroorzaakt. En wie draait ervoor op?
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2012 @ 09:53:45 #190
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_107704808
Welnee, waar haal je het idee vandaan dat werkgever voor een kleinere overheid zijn? Je verwart ideeen met resultaten.
Carpe Libertatem
  dinsdag 7 februari 2012 @ 10:13:34 #191
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107705287
Wat kosten schriftelijke vragen ook alweer?

quote:
De Elfstedentocht moet worden bestempeld als nationale feestdag waardoor iedereen vrij is om ervan te kunnen genieten. Dat vindt de PVV-fractie in de Tweede Kamer. PVV-leider Geert Wilders heeft vandaag daarom schriftelijke vragen gesteld aan premier Mark Rutte.

Wilders wil weten of ook Rutte van mening is dat de schaatstocht de status van nationale feestdag moet krijgen. 'Neemt u zelf ook een vrije dag om aan de Elfstedentocht deel te nemen? Zo neen, waarom niet?', vraagt de PVV'er zich verder af.
http://www.ad.nl/ad/nl/94(...)eestdag-worden.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_107706685
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 08:46 schreef Reya het volgende:

[..]

Wat een onzin; mensen kunnen best zelf beslissen wanneer ze vrij willen hebben, daar jheb je geen overheid voor nodig die beslist dat mensen vrij moeten hebben op dagen waarop ze wellicht niet eens vrij willen hebben.
quote:
Wilders wil weten of ook Rutte van mening is dat de schaatstocht de status van nationale feestdag moet krijgen. 'Neemt u zelf ook een vrije dag om aan de Elfstedentocht deel te nemen? Zo neen, waarom niet?', vraagt de PVV'er zich verder af.
http://www.ad.nl/ad/nl/94(...)eestdag-worden.dhtml

Het moet toch niet gekker worden he!
  dinsdag 7 februari 2012 @ 11:17:11 #193
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_107706915
Het is natuurlijk wel zo dat wanneer hele afdelingen vrij nemen/ziek melden, dan is een nationale feestdag goedkoper/handiger. Daarom hebben we ook feestdagen. Maar ja, voorkeuren veranderen, en dan wordt het eerder belemmerend.
Géén kloon van tvlxd!
pi_107708258
:')

Ik hoop dat de gehele PVV fractie collectief in een wak beland, zodat we in ieder geval wat kosten kunnen besparen op dit soort onzinnige vragen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 7 februari 2012 @ 11:58:20 #195
104871 remlof
Europees federalist
pi_107708290
'Neemt u zelf ook een vrije dag om aan de Elfstedentocht deel te nemen? Zo neen, waarom niet?'

_O-
pi_107708351
Als een andere partij humor heeft gaan ze kamervragen stellen over de vermeende sabotage door een Friese terroristische organisatie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 7 februari 2012 @ 12:16:01 #197
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_107708907
Dat zal m'n werkgever tof vinden, iedereen een dagje vrij met een aankondiging van 3 a 4 werkdagen.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  dinsdag 7 februari 2012 @ 13:42:31 #198
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107711433
:O

quote:
PVV Limburg wil Europese vlag vervangen
MAASTRICHT - De PVV-fractie in Provinciale Staten vraagt om zo snel mogelijk de Europese vlag voor het Limburgs gouvernement te vervangen door de Nederlandse driekleur. De partij wil ook inzage in de kosten voor de viering van het Verdrag van Maastricht, dat 20 jaar geleden werd getekend. Dit verdrag leidde tot de invoering van de euro.

Dat schrijft De Limburger. In haar verkiezingsprogramma stelde de PVV al dat de Europese vlag moet verdwijnen voor het gouvernement. De Europese vlag staat volgens de PVV symbool voor het ,,mislukte Europese project'' en dient daarom plaats te maken voor het rood wit blauw.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 7 februari 2012 @ 13:45:07 #199
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107711523
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 11:56 schreef Monolith het volgende:
:')

Ik hoop dat de gehele PVV fractie collectief in een wak beland, zodat we in ieder geval wat kosten kunnen besparen op dit soort onzinnige vragen.
Zou een andere partij nu vragen kunnen stellen over het vragenstellen van de PVV? Iemand gaat toch over de TK?

1) Bent u op de hoogte van de laatste schriftelijke vragen van het lid G. Wilders van de PVV?

2) Bent u met ons van mening, dat deze vragen verspilling van gemeenschapsgeld en Kamertijd zijn?

3) Zo neen, waarom niet?

4) Zo ja, welke maatregelen bent u bereid te nemen om te voorkomen dat in de toekomst gemeenschapsgeld en Kamertijd wordt verspild met dergelijke onzin? Zo neen, waarom niet?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2012 @ 13:51:18 #200
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_107711759
Eerlijk gezegd is het een van de meest zinnige dingen gevraagd de afgelopen tijd. Laten we eerlijk zijn.
Carpe Libertatem
  dinsdag 7 februari 2012 @ 14:21:38 #201
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_107712769
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 12:00 schreef Monolith het volgende:
Als een andere partij humor heeft gaan ze kamervragen stellen over de vermeende sabotage door een Friese terroristische organisatie.
Is de 2e kamer op de hoogte van de 2-taligheid van veel Friezen?
En dat veel Friezen slecht tot niet Nederlands spreken?
Vind de 2e kamer het niet belachelijk dat kinderen op school Fries krijgen?
Maakt de 2e kamer zich geen zorgen over de integratie van Friese kinderen? Waarom niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 07-02-2012 16:34:40 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 7 februari 2012 @ 15:25:18 #202
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107715329
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 13:51 schreef Boze_Appel het volgende:
Eerlijk gezegd is het een van de meest zinnige dingen gevraagd de afgelopen tijd. Laten we eerlijk zijn.
:D :D
pi_107716774
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 12:16 schreef t-8one het volgende:
Dat zal m'n werkgever tof vinden, iedereen een dagje vrij met een aankondiging van 3 a 4 werkdagen.
En de werknemers die een dag kwijtraken aan de Elfstedentocht terwijl ze helemaal geen vrij willen op die dag.
pi_107716876
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 16:05 schreef yyyentle het volgende:

[..]

En de werknemers die een dag kwijtraken aan de Elfstedentocht terwijl ze helemaal geen vrij willen op die dag.
Nationale feestdagen kosten je geen vrije dagen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_107718313
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 16:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nationale feestdagen kosten je geen vrije dagen.
Het gaat van het totale aantal jaaruren af, je hebt dus een snipperdag of een bepaald percentage minder.
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2012 @ 17:20:59 #206
137949 Disana
pi_107719493
Ik word er een beetje onpasselijk van dat de PVV de Elfstedentocht probeert te claimen. Oerhollands, m.a.w. daar hebben die moslims geen deel aan gehad.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 17:23:10 #207
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_107719564
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 17:20 schreef Disana het volgende:
Ik word er een beetje onpasselijk van dat de PVV de Elfstedentocht probeert te claimen. Oerhollands, m.a.w. daar hebben die moslims geen deel aan gehad.
Tja, ze moeten wat, nadat ze op hun bek zijn gegaan met de hoofdbedekking van de Koningin.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2012 @ 17:30:20 #208
137949 Disana
pi_107719802
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 17:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Tja, ze moeten wat, nadat ze op hun bek zijn gegaan met de hoofdbedekking van de Koningin.
Ja dat snap ik. Maar ik vind het onprettig dat zo'n evenement op deze manier wordt bezoedeld.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 18:02:11 #209
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107720757
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 16:48 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Het gaat van het totale aantal jaaruren af, je hebt dus een snipperdag of een bepaald percentage minder.
Wat een klets.
Als feestdagen in het weekend vallen hebben werknemers pech gehad? Ik moet nog meemaken dat die vrije dagen doorgeschoven worden naar een werkdag zoals in omringende landen gebeurt.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 18:19:41 #210
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_107721266
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 02:02 schreef remlof het volgende:

[..]

Na dat debat over partijfinanciering gezien te hebben vandaag vind ik de PVV nog triester dan de LPF.
Dat vind ik jou nogal triest. Waarom moet jij iets over de partijfinanciering weten? Je stemt niet op de partij, en de mensen die er wel op stemmen hoeven het kennelijk niet te weten om hun stem op de partij uit te brengen. Ik durf te wedden dat dat jij geen eens weet waar andere hun partijfinanciering vandaan halen, kortweg omdat het je niks interesseert. Maar wel bij de PVV.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_107721337
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 18:19 schreef mlg het volgende:

[..]

Dat vind ik jou nogal triest. Waarom moet jij iets over de partijfinanciering weten? Je stemt niet op de partij, en de mensen die er wel op stemmen hoeven het kennelijk niet te weten om hun stem op de partij uit te brengen. Ik durf te wedden dat dat jij geen eens weet waar andere hun partijfinanciering vandaan halen, kortweg omdat het je niks interesseert. Maar wel bij de PVV.
Het is belangirjk om te weten waar een partij zijn financiering vandaan haalt omdat je wilt weten met welke motieven zij handelen.
Van alle andere partijen is het openbaar, alleen van de PVV niet.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 7 februari 2012 @ 18:26:45 #212
104871 remlof
Europees federalist
pi_107721516
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 18:19 schreef mlg het volgende:

[..]

Waarom moet jij iets over de partijfinanciering weten? Je stemt niet op de partij, en de mensen die er wel op stemmen hoeven het kennelijk niet te weten om hun stem op de partij uit te brengen. Ik durf te wedden dat dat jij geen eens weet waar andere hun partijfinanciering vandaan halen, kortweg omdat het je niks interesseert. Maar wel bij de PVV.
Omdat een politieke partij invloed kan hebben op het regeringsbeleid (en dat heeft de PVV nu) en op de wetsvorming in Nederland. Dan wil ik ook graag weten wie die partij financieel steunen, zeker als er geldbronnen uit het buitenland komen.
pi_107722946
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 18:19 schreef mlg het volgende:

Waarom moet jij iets over de partijfinanciering weten?
Omdat zo'n partij meebestuurt over iedereen... en mijn persoon en vele mensen wel willen weten wat de loyaliteiten van die partij zijn.
Wie bestuurt er mee op de achtergrond ....met de portemonnee en kadootjes bij de hand ?
pi_107724441
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 18:02 schreef betyar het volgende:

[..]

Wat een klets.
Als feestdagen in het weekend vallen hebben werknemers pech gehad? Ik moet nog meemaken dat die vrije dagen doorgeschoven worden naar een werkdag zoals in omringende landen gebeurt.
quote:
Voorbeeld: Een parttimer met een contract van 50% moet in een
jaar 50% van 1878 uur = 939 uur werken. Dit is het aantal brutouren.
Daar worden nog de voor die persoon geldende vakantieuren,
verlofuren en feestdaguren van afgetrokken.
Tja, ik kan er ook niets aan doen dat het zo is geregeld in de CAO's . Google maar eens op jaarurensystematiek. Op de urenkaart wordt een aantal uren ( een percentage) ter compensatie bijgeteld en inderdaad, als de dagen in dat jaar voor jou ongunstig vallen, heb je pech gehad.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 21:13:40 #215
97079 Jeff89
Conquer All
pi_107729068
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 17:20 schreef Disana het volgende:
Ik word er een beetje onpasselijk van dat de PVV de Elfstedentocht probeert te claimen. Oerhollands, m.a.w. daar hebben die moslims geen deel aan gehad.
Hehehe.. Oerhollands ja.. Laat ze het in Friesland maar niet horen.
pi_107732385
Het zou leuk zijn als een moslim de elfstedentocht zou winnen. Dan ben ik benieuwd naar de reactie van de heren PVV.
pi_107732669
De V in de partijnaam lijkt precies het omgekeerde te doen, net zoals de S in de SP, de G in Groenlinks, de A in PvdA, de V en D in VVD, en de C in het CDA. Dit is het opvallende aan de hele politiek, alle partijen doen precies het omgekeerde. De ware aard van elke partij/hele politiek is tegenstrijdigheid.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 22:52:10 #218
40566 Ericr
Livewrong
pi_107733990
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:26 schreef Synthercell het volgende:
De V in de partijnaam lijkt precies het omgekeerde te doen, net zoals de S in de SP, de G in Groenlinks, de A in PvdA, de V en D in VVD, en de C in het CDA. Dit is het opvallende aan de hele politiek, alle partijen doen precies het omgekeerde. De ware aard van elke partij/hele politiek is tegenstrijdigheid.
Ze zijn inderdaad vooral overal tegen i.p.v. voor. Of bedoelde je die tweede V? In ieder geval is het nogal een partij die zijn naam weinig eer aan doet.
pi_107734453
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:26 schreef Synthercell het volgende:
De V in de partijnaam lijkt precies het omgekeerde te doen, net zoals de S in de SP, de G in Groenlinks, de A in PvdA, de V en D in VVD, en de C in het CDA. Dit is het opvallende aan de hele politiek, alle partijen doen precies het omgekeerde. De ware aard van elke partij/hele politiek is tegenstrijdigheid.
Dat biedt ook wel weer een zekere houvast ;)
pi_107734496
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:21 schreef skinflint het volgende:
Het zou leuk zijn als een moslim de elfstedentocht zou winnen. Dan ben ik benieuwd naar de reactie van de heren PVV.
Een boerkadraagster.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 7 februari 2012 @ 23:03:45 #221
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107734536
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een boerkadraagster.
Een strakke actie zou dat zijn.
pi_107734660
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:03 schreef betyar het volgende:

[..]

Een strakke actie zou dat zijn.
Als het verbod erdoor is willen we natuurlijk geen gezichtsbedekkende kledij meer zien tijdens de Elfstedentocht. Weg die sjalen en mutsen. Duidelijk herkenbare koppen willen we zien.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_107734730
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als het verbod erdoor is willen we natuurlijk geen gezichtsbedekkende kledij meer zien tijdens de Elfstedentocht. Weg die sjalen en mutsen. Duidelijk herkenbare koppen willen we zien.
Wie zich beschermt tegen bevriezing dient gearresteerd te worden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_107736986
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 17:20 schreef Disana het volgende:
Ik word er een beetje onpasselijk van dat de PVV de Elfstedentocht probeert te claimen. Oerhollands, m.a.w. daar hebben die moslims geen deel aan gehad.
Waarom word je daar onpasselijk van? Opkomen voor het blanke belang is ook in jouw belang, dus niet zeuren.
  woensdag 8 februari 2012 @ 00:00:44 #225
104871 remlof
Europees federalist
pi_107737029
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:59 schreef DRidder het volgende:

[..]

Waarom word je daar onpasselijk van? Opkomen voor het blanke belang is ook in jouw belang, dus niet zeuren.
Mag ik ajb zelf uitmaken wat mijn belang is? En ik ben zo blank als het maar kan.
pi_107737102
quote:
11s.gif Op woensdag 8 februari 2012 00:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Mag ik ajb zelf uitmaken wat mijn belang is? En ik ben zo blank als het maar kan.
Waarom ben je niet blij met een partij die nu eindelijk eens de blanken als prioriteit heeft? Een eerlijk antwoord graag.
  woensdag 8 februari 2012 @ 00:03:42 #227
104871 remlof
Europees federalist
pi_107737141
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 00:02 schreef DRidder het volgende:

[..]

Waarom ben je niet blij met een partij die nu eindelijk eens de blanken als prioriteit heeft? Een eerlijk antwoord graag.
Omdat ik denk dat "blanken als prioriteit hebben" niet in ons landsbelang is en dus uiteindelijk slecht voor ieder van ons.
pi_107737196
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 00:02 schreef DRidder het volgende:

[..]

Waarom ben je niet blij met een partij die nu eindelijk eens de blanken als prioriteit heeft? Een eerlijk antwoord graag.
das mal ...alle zittende partijen in de Kamer hebben altijd al het belang van het Nederlandse volk voorop gezet.... en die is nog steeds in meerderheid blank..
wat mal dus dat je het tegendeel gaat beweren
  woensdag 8 februari 2012 @ 00:05:35 #229
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107737204
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als het verbod erdoor is willen we natuurlijk geen gezichtsbedekkende kledij meer zien tijdens de Elfstedentocht. Weg die sjalen en mutsen. Duidelijk herkenbare koppen willen we zien.
Juist.
pi_107737215
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2012 00:03 schreef remlof het volgende:

[..]

Omdat ik denk dat "blanken als prioriteit hebben" niet in ons landsbelang is en dus uiteindelijk slecht voor ieder van ons.
Hehe, interessant en mooi antwoord. Het gaat dus niet over (universele) beginselen als gelijkheid en menselijke waardigheid, nee, jij staat voor het Hollandsche economische belang dat voorop dient te worden gesteld. Eigen economie eerscht!!!
  woensdag 8 februari 2012 @ 00:07:22 #231
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107737265
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 00:02 schreef DRidder het volgende:

[..]

Waarom ben je niet blij met een partij die nu eindelijk eens de blanken als prioriteit heeft? Een eerlijk antwoord graag.
Godverdomme zeg, solliciteer jij naar de positie van de Grand Wizard van racistisch Fok! ????
pi_107737277
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 00:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

das mal ...alle zittende partijen in de Kamer hebben altijd al het belang van het Nederlandse volk voorop gezet.... en die is nog steeds in meerderheid blank..
wat mal dus dat je het tegendeel gaat beweren
Nee, pvda en d66 enz. hebben de superieure blanke cultuur en ras altijd verloochend. M.a.w, jij liegt en moet je mond houwe
pi_107737496
Het blanke belang dient te allen tijde te prevaleren, allochtonen kosten alleen maar geld joh
pi_107738232
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 00:02 schreef DRidder het volgende:

[..]

Waarom ben je niet blij met een partij die nu eindelijk eens de blanken als prioriteit heeft? Een eerlijk antwoord graag.
Jij eet zeker ook alleen blanke vla?
pi_107738398
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 00:15 schreef DRidder het volgende:
Het blanke belang dient te allen tijde te prevaleren, allochtonen kosten alleen maar geld joh
Ben je nu sarcastisch of racistisch?
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  woensdag 8 februari 2012 @ 00:59:19 #236
97079 Jeff89
Conquer All
pi_107738716
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 00:02 schreef DRidder het volgende:

[..]

Waarom ben je niet blij met een partij die nu eindelijk eens de blanken als prioriteit heeft? Een eerlijk antwoord graag.
Waaruit blijkt dat de PVV blanken als prioriteit heeft, volgens jou?
  woensdag 8 februari 2012 @ 07:11:10 #237
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_107740115
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 00:07 schreef betyar het volgende:

[..]

Godverdomme zeg, solliciteer jij naar de positie van de Grand Wizard van racistisch Fok! ????


V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 8 februari 2012 @ 08:32:17 #238
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107740760
quote:
De PVV lanceert vandaag een site waar mensen klachten kunnen indienen over Oost-Europeanen in Nederland. De partij van Geert Wilders wil inzicht krijgen in de problemen en overlast die er in het land zijn met Oost-Europese werknemers. De Poolse ambassade reageert verbolgen.

Daarnaast moet de site duidelijk maken of die groep in bepaalde sectoren banen wegkaapt voor de neus van autochtonen. De Poolse ambassade is niet blij met het nieuwste plan van de PVV. Een woordvoerder noemt het een beledigend partij-initiatief dat niet bijdraagt aan een kalme discussie, zo schrijft het AD.

'Wij willen goed inzicht krijgen in overlast van Midden- en Oost-Europeanen op het gebied van criminaliteit, alcoholisme en drugsgebruik, het dumpen van huisvuil en prostitutie', zegt PVV-Kamerlid Ino van de Besselaar.

Vorig jaar zei de Poolse ambassadeur al dat het veranderde klimaat in Nederland wat betreft Oost-Europese arbeidsmigranten een 'tikkende tijdbom' is. Die ongerustheid leeft bij de Polen nog steeds. 'Deze actie is weer een stap in de verkeerde richting', zegt een woordvoerder van de ambassade nu. 'Beledigende partij-initiatieven dragen niet bij aan een kalme discussie.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)agsite-van-PVV.dhtml

De moslims zijn niet interessant meer? Mensen zijn anti-moslim moe? Tijd voor een nieuwe zondebok.

Nog afgezien van het feit, dat het niet de schuld van de Polen is, dat ze banen overnemen. Het is voor werkgevers gewoon goedkoper om een Pool te nemen, die niet mondig is en geen idee heeft wat zijn rechten zijn, zodat je hem lekker weinig kunt betalen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lord_Vetinari op 08-02-2012 09:09:54 ]
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 8 februari 2012 @ 08:34:20 #239
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107740788
quote:
Als een burgemeester niet niet in slaagt het wegpesten van homo's uit zijn gemeente te voorkomen, moet hij ontslagen kunnen worden. Dat zegt PVV-kamerlid Joram van Klaveren vandaag in Spits.

Volgens Van Klaveren is geweld tegen homo's geen incident meer en moet er nu iets gebeuren. Burgemeesters moeten voorop lopen in de strijd. Van Klaveren noemt burgemeester Wolfsen van Utrecht als voorbeeld van iemand bij wie het keer op keer verkeerd gaat.

De Tweede Kamer ziet niets in het voorstel. Volgens een meerderheid gaan gemeenten zelf over de positie van hun burgemeesters.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)bij-homogeweld.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_107744846
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 00:07 schreef DRidder het volgende:

[..]

Nee, pvda en d66 enz. hebben de superieure blanke cultuur en ras altijd verloochend. M.a.w, jij liegt en moet je mond houwe
Aan jouw gebral af te meten is jouw opvatting en praktijk van blanke cultuur nogal inferieur.
Ben je nu een opgefokte racist of zit je maar wat 'net te doen alsof' ?
Probeer toch serieus te reageren. Hoezo hebben alle partijen altijd het blanke ras verloochend?
Daar is mij niks bekend over.
Kun je bijv die verloochening terugvinden in het partijprogramma van de VVD, de grootste regeringspartij?
Waar dan ergens?
En waar in het PVV-programma zie jij het eigen-ras-eerst-principe staan?
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2012 @ 12:56:27 #241
230491 Zith
pls tip
pi_107747141
quote:
Idd, het gaat niet om economische ontwikkeling, criminaliteit, etc. Nee, de key performance indicator is het wegpesten van homos!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 8 februari 2012 @ 13:23:30 #242
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107748064
quote:
Het onderzoek dat de PVV heeft laten verrichten naar de gevolgen voor Nederland als ons land de eurozone verlaat, wordt op 5 maart gepresenteerd.
Dat heeft de partij woensdag laten weten. PVV-voorman Geert Wilders zal het rapport dan in een vergaderzaal in de Tweede Kamer naar buiten brengen.

Hij doet dat samen met Charles Dumas van het Londense onderzoeksbureau Lombard Street Research (LSR). Die organisatie werd door de PVV ingeschakeld om het onderzoek te doen.

De kenners keken onder meer naar opties als een terugkeer naar de gulden.
http://www.nu.nl/politiek(...)ulden-onderzoek.html
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 8 februari 2012 @ 15:32:04 #243
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_107752623
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 08:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)agsite-van-PVV.dhtml

De moslims zijn niet interessant meer? Mensen zijn anti-moslim moe? Tijd voor een nieuwe zondebok.

Nog afgezien van het feit, dat het niet de schuld van de Polen is, dat ze banen overnemen. Het is voor werkgevers gewoon goedkoper om een Pool te nemen, die niet mondig is en geen idee heeft wat zijn rechten zijn, zodat je hem lekker weinig kunt betalen.
gaan ze dan ook weer zelf klachten verzinnen als er niet genoeg binnenkomen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 8 februari 2012 @ 15:37:01 #244
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107752848
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:56 schreef Zith het volgende:

[..]

Idd, het gaat niet om economische ontwikkeling, criminaliteit, etc. Nee, de key performance indicator is het wegpesten van homos!
Maar alleen als ze worden weggepest door moslims, natuurlijk. Andere bevolkingsgroepen mogen pesten zoveel ze willen. Of moeten burgemeesters van dorpen/steden waar de christelijke school geen homo's aanneemt of ze ontslaat als de geaardheid bekend wordt, ook opstappen?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 8 februari 2012 @ 16:01:12 #245
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107753769
quote:
'PVV heeft een nieuwe bevolkingsgroep uitgekozen voor een hetze'

Iedereen in Nederland weet dat er een probleem is met de toestroom van Oost-Europese arbeidskrachten. In tegenstelling tot de PVV komt de PvdA wel met concrete oplossingen. Maar eerst een stukje geschiedenis.

Ergens in november 2003 zei toenmalig minister van Financiën Gerrit Zalm tijdens een VVD-bijeenkomst in Almere dat Nederland het openstellen van de grenzen voor werknemers uit de nieuwe EU-lidstaten afhankelijk moest maken van de eigen arbeidsmarkt en de openstelling van andere EU-landen. Zalm zei niet te willen dat Nederland 'overspoeld' werd door goedkope arbeiders. 'Als Duitsland bijvoorbeeld besluit zijn arbeidsmarkt tijdelijk dicht te houden voor Poolse werknemers, dan stromen zij naar Nederland.' Om daar aan toe te voegen: 'Dat moeten we niet willen.'

De voor de arbeidsmarkt verantwoordelijke staatssecretaris liet vervolgens bij monde van zijn woordvoerder weten dat er 'vooralsnog geen aanleiding is te denken dat er een grote toevloed van met name Poolse werknemers zal plaatshebben'. De naam van die VVD-staatssecretaris? Mark Rutte. Dat had Zalm scherp gezien. Rekende het CPB in 2004 nog op 15.000 Poolse arbeiders, inmiddels ligt het aantal ergens tussen de 200 en 300 duizend.

De Oost-Europeanen verstoren de arbeidsmarkt, zoveel is duidelijk. De hele Tweede Kamer is het er over eens dat er een probleem is met Oost-Europeanen; de toestroom is onderschat. In september concludeerde een tijdelijke Kamercommissie dat duidelijke cijfers ontbreken, de toestroom van Oost-Europeanen stelselmatig is onderschat en dat dat leidt tot problemen.

Misselijk
En nu komt de PVV met een meldpunt. Schijnbaar is het probleem met de islamisering van Nederland getackeld en wordt het tijd een andere 'bevolkingsgroep' aan te pakken. Je wordt er een beetje misselijk van, het riekt naar een hetze. En het is vooral niet constructief. Het probleem is dat Nederlandse bedrijven detacherings- en ZZP-constructies gebruiken om de werkvergunningsplicht voor Roemeense en Bulgaarse werknemers te ontduiken. Dat is strijdig met het kabinetsbeleid. Kamp heeft namelijk gezegd - naar aanleiding van een motie van de PvdA en VVD - er naar te streven geen enkele werknemer uit Roemenië of Bulgarije toe te laten op de Nederlandse arbeidsmarkt.

PvdA-kamerlid Martijn van Dam verwoordde het begin dit jaar zo: 'Er zijn genoeg mensen in Nederland die een baan willen. Daarom hebben we geen Roemeense en Bulgaarse arbeidskrachten nodig. Bovendien zorgt de toestroom van Polen al voor grote problemen, die moeten eerst worden aangepakt. Helaas werken Bulgaren en Roemenen vaak voor te lage salarissen, waardoor Nederlandse werknemers oneerlijk worden weggeconcurreerd. Dat kunnen we niet accepteren.'

Een nieuw meldpunt is volstrekt overbodig, want we weten al dat de Oost-Europeanen hier zijn. Daarnaast er is allang een meldpunt voor de overlast van Oost-Europeanen. Met een heus telefoonnummer waar de PVV zo gek op is: 112.


Bas Paternotte is journalist. Dit stuk verscheen eerder op DeJaap.nl.


http://www.volkskrant.nl/(...)voor-een-hetze.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 8 februari 2012 @ 16:02:48 #246
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107753825
Hebben ze van de SP afgekeken, die gingen daar al eerder over te keer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 16:10:23 #247
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107754104
Nee, de SP pleitte tegen het openstellen van de grenzen. De SP heeft nooit een site geopend of een telefoonnummer of wat dan ook, waar mensen lekker konden kankeren over binnenstromende Polen, Roemenen, Hottentotten of Bosjesmannen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 8 februari 2012 @ 16:11:49 #248
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_107754155
Maar Polen mogen hier toch gewoon werken nu ze bij de EU zitten?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 8 februari 2012 @ 16:12:25 #249
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107754173
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 16:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee, de SP pleitte tegen het openstellen van de grenzen. De SP heeft nooit een site geopend of een telefoonnummer of wat dan ook, waar mensen lekker konden kankeren over binnenstromende Polen, Roemenen, Hottentotten of Bosjesmannen.
Zoals dat bij De volmaackte hollandsche keukenmeid heet, hetzelfde anders.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 16:12:42 #250
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107754187
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 16:11 schreef rubbereend het volgende:
Maar Polen mogen hier toch gewoon werken nu ze bij de EU zitten?
Correct.
Het is en blijft spelen op het eigen volk eerst sentiment.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107785277
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 00:46 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Ben je nu sarcastisch of racistisch?
Dat gezanik over de PVV de hele tijd is een beetje makkelijk en goedkoop vind je niet. Hypocriet gelul van de blanken ook in een land waar iemand als Bolkestein-"de westerling is superieur" een orakel, een groot staatsman en een intellectueel is.
pi_107785434
Ik zou Bolkestein geen groot staatsman willen noemen.

Een orakel trouwens ook niet, maar dat lijkt me evident.
  donderdag 9 februari 2012 @ 12:24:42 #253
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107786718
quote:
Hervorming van het ontslagrecht is in een nieuw kabinet geen taboe meer voor gedoogpartner PVV van het huidige minderheidskabinet van VVD en CDA. Deze kabinetsperiode wil de PVV geen aanpassing van het ontslagrecht, maar bij een volgende regeerperiode 'valt best te praten over vereenvoudiging'.

Dat heeft PVV'er Ino van den Besselaar vandaag in een debat in de Tweede Kamer gezegd.

Van den Besselaar benadrukte dat de PVV niet wil tornen aan de ontslagbescherming van werknemers, maar dat de gedoogpartij alleen wil kijken naar de 'systematiek'.

Volgens de PVV'er kan het ontslagstelsel simpeler door aanpassing van het zogeheten duale systeem. Er zijn nu twee manieren om personeel te ontslaan: via de rechter of via uitvoeringsinstantie UWV. Dit wordt vaak ingewikkeld genoemd en bovendien oneerlijk, omdat rechten van werkgevers en werknemers verschillen per ontslagroute. Volgens Van den Besselaar moet 'nagedacht worden over een simpeler systeem met lagere kosten zonder dat de ontslagbescherming wordt aangetast'.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-meer-voor-PVV.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_107787850
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 11:42 schreef DRidder het volgende:

[..]

Dat gezanik over de PVV de hele tijd is een beetje makkelijk en goedkoop vind je niet. Hypocriet gelul van de blanken ook in een land waar iemand als Bolkestein-"de westerling is superieur" een orakel, een groot staatsman en een intellectueel is.
eerder een dwaas..
pi_107791560
quote:
'Wie is toch die Geert Wilders met een Volkskrant-abonnement?'

Dus Geert Wilders heeft geen abonnement op de Volkskrant, zei hij bij Nieuwsuur. Wie is dan die Wilders die sinds 2005 een abonnement heeft, vraagt Raoul du Pré zich af.
Prima nieuws voor Geert Wilders in de Volkskrant: de Grieken kunnen best uit de euro. Vindt nu ook Neelie Kroes. Had Geert het niet gezegd!?

Maar wat onaardig nou weer van hem, toen Nieuwsuur hem om een reactie vroeg. 'Ik weet niet of u een abonnement op de Volkskrant heeft,' vroeg de verslaggeefster, 'maar wat dacht u toen u hem las?'

Wilders: 'Je zou er bijna een abonnement voor gaan nemen, maar dat gaat wat ver.'

En nu vragen wij op de redactie ons af wie dan dat Kamerlid 'Geert Wilders' is dat sinds augustus 2005 een digitaal abonnement op de Volkskrant heeft. Mensen met toegang tot de PVV-burelen bezweren ons dat ook de papieren krant daar steevast op tafel ligt. Het zal toch niet zo zijn dat Wilders dinsdag even overwoog een derde abonnement te nemen? Dat gaat inderdaad wat ver.

Raoul du Pré is chef van de Haagse redactie van de Volkskrant.
http://www.volkskrant.nl/(...)ant-abonnement.dhtml

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2012 14:50:39 ]
  donderdag 9 februari 2012 @ 15:26:11 #256
97079 Jeff89
Conquer All
pi_107792786
quote:
Beetje flauw, en daarnaast vraag ik me af of de Volkskrant wel namen van geabonneerden mag openbaren, kamerlid of niet.
pi_107792960
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 15:26 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Beetje flauw, en daarnaast vraag ik me af of de Volkskrant wel namen van geabonneerden mag openbaren, kamerlid of niet.
Dit.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_107793142
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 15:26 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Beetje flauw, en daarnaast vraag ik me af of de Volkskrant wel namen van geabonneerden mag openbaren, kamerlid of niet.
Ik denk dat je het artikel met een flinke knipoog moet lezen.

Ik dacht trouwens ergens gelezen te hebben dat de Volkskrant minder aandacht aan GW ging schenken, maar daar is vooralsnog weinig van te merken.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2012 15:37:04 ]
pi_107793144
quote:
Een klaagsite over Oost-Europeanen? Zal Wilders' vrouw leuk vinden. :{
pi_107793197
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 15:36 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Een klaagsite over Oost-Europeanen? Zal Wilders' vrouw leuk vinden. :{
Hmm, ik krijg opeens een mieters idee. Heeft iemand een link voor me, ik heb nog een goede klacht.
  donderdag 9 februari 2012 @ 16:04:16 #261
97079 Jeff89
Conquer All
pi_107794122
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2012 15:36 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik denk dat je het artikel met een flinke knipoog moet lezen.

Ik dacht trouwens ergens gelezen te hebben dat de Volkskrant minder aandacht aan GW ging schenken, maar daar is vooralsnog weinig van te merken.
Knipoog of niet, ik vraag me nog steeds af of ze dat soort info wel mogen openbaren. En flauw blijft het ook, knipoog of niet..
  donderdag 9 februari 2012 @ 16:06:19 #262
104871 remlof
Europees federalist
pi_107794334
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 16:04 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Knipoog of niet, ik vraag me nog steeds af of ze dat soort info wel mogen openbaren. En flauw blijft het ook, knipoog of niet..
Daar ben ik het wel mee eens. Als je nu een blog schrijft kun je zo'n bericht wel plaatsen (zonder ledeninformatie te openbaren uiteraard); als je een serieuze krant pretendeert te zijn kun je dit beter laten.

Als ik GW was zou ik minstens één van mijn drie abonnementen per direct opzeggen.
pi_107799874
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 15:36 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Een klaagsite over Oost-Europeanen? Zal Wilders' vrouw leuk vinden. :{
De "Islam tsunami" is uitgewerkt is aan de peilingen te zien dus Wilders zoekt weer een nieuwe zondebok.
pi_107799980
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 15:26 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Beetje flauw, en daarnaast vraag ik me af of de Volkskrant wel namen van geabonneerden mag openbaren, kamerlid of niet.
Natuurlijk is het erg flauw maar goed dat zijn de constante steken van Wilders richting de 'linkse media' net zo goed...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 9 februari 2012 @ 19:30:58 #266
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_107800912
Ach het maakt Geert er iig niet geloofwaardiger op. Een "Rita was niet lid van de PSP, oeps toch wel" moment.

En het is zo dom ook. Het is niet zo heel raar dat je je als fractie op alle kranten abbonneert. Zeg dat dan ook gewoon. Bij Groenlinks zullen ze ook wel de Telegraaf hebben.
  donderdag 9 februari 2012 @ 21:20:34 #267
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_107806346
Ik dacht dat Wilders een abonnement had op de Telegraaf.
pi_107809448
Tuurlijk hebben ze de Volkskrant daar. En een mediadienst om 6 uur s'ochtends waar elke keer een stagair of fractielid de kranten moet doornemen om weer kamervragen te stellen.
  donderdag 9 februari 2012 @ 22:29:04 #269
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_107810410
quote:
Is er al een meldpuntPVV-ers.nl? :P
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 10 februari 2012 @ 07:20:15 #270
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107816681
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Is er al een meldpuntPVV-ers.nl? :P
Daar ben je nu toch? :P
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 10 februari 2012 @ 09:51:02 #271
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107818603
quote:
12s.gif Op donderdag 9 februari 2012 21:20 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik dacht dat Wilders een abonnement had op de Telegraaf.
nee, de telegraaf heeft een abonnement op wilders, net als alle andere kranten en fracties, anders weten de kipjes niet waar ze over moeten kakelen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 11:39:02 #272
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_107821481
Scheuren in het regime:

quote:
‘Onvrede binnen VVD om samenwerking met PVV’

De VVD schuift te veel op richting de PVV. Dat zegt oud-partijleider Ed Nijpels vandaag in een scherp interview in het AD. Volgens Nijpels bestaat er grote onvrede binnen de partij, maar wil niemand Rutte voor de voeten lopen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 10 februari 2012 @ 16:43:02 #273
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107831847
quote:
Brussel buigt zich over het meldpunt van de PVV voor mensen die klachten hebben over Midden- en Oost-Europeanen. De Europese Commissie is volledig op de hoogte van de website van de Nederlandse partij en van de internationale klachten daarover.
Een woordvoerder van het dagelijks bestuur van de Europese Unie meldde het nieuws vandaag. De commissie wil maandag inhoudelijk reageren.

De regeringen van Polen, Roemenië en Bulgarije spraken inmiddels hun afkeuring uit over het initiatief.
http://www.volkskrant.nl/(...)achtenmeldpunt.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 10 februari 2012 @ 18:03:49 #274
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107834428
Het artikel is aangepast:

quote:
Brussel buigt zich over het meldpunt van de PVV voor mensen die klachten hebben over Midden- en Oost-Europeanen. De Europese Commissie is volledig op de hoogte van de website van de Nederlandse partij en van de internationale klachten daarover.
Een woordvoerder van het dagelijks bestuur van de Europese Unie meldde het nieuws vandaag. De commissie wil maandag pas inhoudelijk reageren. De regeringen van Polen, Roemenië en Bulgarije spraken inmiddels hun afkeuring uit over het initiatief.

Rutte
Premier Mark Rutte liet eerder weten geen commentaar te zullen leveren op het initiatief van de PVV. Volgens Rutte past het hem niet om commentaar te leveren op posities die individuele partijen innemen. Daarnaast voelt hij zich niet aangesproken omdat het minderheidskabinet van VVD en CDA geen afspraken over Europese zaken heeft gemaakt met gedoogpartner PVV.

'Wij werken goed samen met de PVV, maar niet op het terrein van Europa', aldus Rutte, tijdens een debat donderdagavond in de Tweede Kamer over de Europese Unie. D66-Kamerlid Gerard Schouw vond de argumentatie van Rutte 'belabberd'' en 'lafhartig'. Hij vindt dat de premier moet optreden tegen de PVV en vreest dat Nederland ook in het buitenland op het bestaan van de website zal worden aangesproken.

Het initiatief van de PVV was een van de aanleidingen voor een flinke botsing tijdens het debat tussen PvdA-europarlementariër Thijs Berman en PVV-Kamerlid Louis Bontes. Die laatste voelde zich zeer beledigd door de kritiek van Berman en waarschuwde dat de PVV bij zulk gedrag er alles aan zal doen om te voorkomen dat de PvdA-europarlementariër nog een voet in de Tweede Kamer zet.
Let vooral even op dit stukje:

quote:
Het initiatief van de PVV was een van de aanleidingen voor een flinke botsing tijdens het debat tussen PvdA-europarlementariër Thijs Berman en PVV-Kamerlid Louis Bontes. Die laatste voelde zich zeer beledigd door de kritiek van Berman en waarschuwde dat de PVV bij zulk gedrag er alles aan zal doen om te voorkomen dat de PvdA-europarlementariër nog een voet in de Tweede Kamer zet.
Hoe ondemocratisch is dat? Partij voor de Vrijheid... :N
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_107834474
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 18:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het artikel is aangepast:

[..]

Let vooral even op dit stukje:

[..]

Hoe ondemocratisch is dat? Partij voor de Vrijheid... :N
Ik vraag me vooral af hoe ze dat willen gaan doen. Hele fractie voor de ingang zetten ofzo?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 10 februari 2012 @ 18:07:09 #276
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107834511
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 18:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vraag me vooral af hoe ze dat willen gaan doen. Hele fractie voor de ingang zetten ofzo?
Boeien. Alleen al het feit dat je als Parlementariër dit soort uitspraken doet....
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_107834558
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_107835132
Onbehoorlijk taalgebruik in de Kamer is het terrein van de PVV, zo claimen ze dat ?
Wa lulle ze nou ?
Berman was helemaal niet beledigend, maar wel verontwaardigd over de nieuwe discriminerende website van de PVV.
wat een crybabies...
pi_107835480
quote:
Wilders: ‘CDA moet toontje lager zingen’ DEN HAAG - Geert Wilders is niet gediend van de druk die vicepremier Maxime Verhagen zet op de hervorming van de zorg en de arbeids- en woningmarkt. Hij verwijt Verhagen de boel op scherp te zetten. “CDA moet een toontje lager zingen. Zonder PVV geen kabinet”, zo twittert de PVV-leider
http://www.telegraaf.nl/b(...)_lager_zingen__.html
Die voortdurende steekjes van Wilders naar zijn kameraden VVD en CDA,,,,leidt dat niet tot het ophopen van irritatie bij die partijen en dus op een zeker punt laten ze Wilders en de PVV gewoon vallen. ?
Deze laatste twitter richting Verhagen lijkt wel gallery-play.
ff tonen hoe machtig je bent ..
Als Verhagen de schijn ophoudt van 'het doet me niks' dan zijn het wel andere CDA'ers die gaan morren en vroeg of laat willen terugslaan.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 18:44:35 #280
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107835587
En weer slaagt de PVV er in de rest te laten reageren ipv dat die het debat bepalen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107835731
quote:
daarnaast vraag ik me af of de Volkskrant wel namen van geabonneerden mag openbaren, kamerlid of niet.
Randgevalletje. Mag zeker niet zomaar, maar we hebben hier een jokkende politicus.

1. Wilders ontkent min of meer een abonnement te hebben.
2. Redactie checkt dit natuuuuuurlijk niet zelf maar wordt anoniem getipt.
3. Redactie laat "iemand" (kunnen misschien wel honderden mensen zijn) kijken of de tip klopt
4. Redactie geeft naam van die iemand niet vrij, want moet bronnen beschermen
5. Rechter vraagt Wilders: "Moet ik serieus iemand gevangen laten zetten om die naam te krijgen?"
6. Internationale pers lacht zich suf, maar is ook boos want Wilders laat journalisten vastzetten.
7. Wilders ziet 5 en 6 al voor zich en ziet er toch maar van af.
pi_107836265
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

nee, de telegraaf heeft een abonnement op wilders, net als alle andere kranten en fracties, anders weten de kipjes niet waar ze over moeten kakelen.
nou ja.. de Telegraaf heeft een lange traditie van kakelen... vroeger waren het joden en daarna surinamers... genoeg stuff
  vrijdag 10 februari 2012 @ 19:13:09 #283
104871 remlof
Europees federalist
pi_107836523


Het wordt echt bal in maart, dan komt dat anti-eurorapport van ze uit tijdens de onderhandelingen over de nieuwe bezuinigingen.

Hoop dat er nog verkiezingen georganiseerd kunnen worden voor de zomer.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 19:17:59 #284
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107836697
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 19:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

nou ja.. de Telegraaf heeft een lange traditie van kakelen... vroeger waren het joden en daarna surinamers... genoeg stuff
Droom lekker verder dat het uniek voor de Telegraaf is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107842446
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 19:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Droom lekker verder dat het uniek voor de Telegraaf is.
dat zal ik zeker niet doen, want dat is mijn droom niet
kennelijk is het wel jouw droom dat het mijn droom is.
media kakelen graag, omdat de kijkers en de lezers dat graag doen..
jij ook, ik ook.. pietje ook, anja exvanhenk ook.
pi_107842910
Waar is Rutte in dit alles? Heeft onze minister president geen mening te verkondigen over al dit kinderachtige gezeik, want ik krijg nu flink het idee dat die arm van hem veel te lekker zit in de reet van Wilders. Je hebt echt niks aan die vent. Kan niet eens een vrouw krijgen dat lulletje rozenwater.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 21:32:32 #287
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_107843263
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 21:25 schreef skinflint het volgende:
Waar is Rutte in dit alles? Heeft onze minister president geen mening te verkondigen over al dit kinderachtige gezeik, want ik krijg nu flink het idee dat die arm van hem veel te lekker zit in de reet van Wilders. Je hebt echt niks aan die vent. Kan niet eens een vrouw krijgen dat lulletje rozenwater.
Onze Minister-President is hartstikke bang dat zijn kabinet zal vallen. Hij houdt zich daarom op de vlakte en daarom neemt hij bijna geen stelling tegen de PVV als ze weer eens te ver zijn gegaan. Hij is afhankelijk van de PVV.
pi_107845236
Rutte is dus het schoothondje/de bedrijfspoedel van Geert.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 06:51:16 #289
225540 Pugg
Friends forever
pi_107853050
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:08 schreef skinflint het volgende:
Rutte is dus het schoothondje/de bedrijfspoedel van Geert.
_O_ _O_ _O_
pi_107853229
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 21:25 schreef skinflint het volgende:
Waar is Rutte in dit alles?
Rutte maakt zich er gemakkelijk vanaf. Dat is nou onze minister-president.

quote:
Rutte: geen commentaar op PVV-site over Polen

Volgens Rutte past het hem niet om commentaar te leveren op posities die individuele partijen innemen.

http://www.depers.nl/binn(...)aar-op-PVV-site.html

Toen ik hem voor het eerst zag had ik al het gevoel dat het een foute man en een verwend moederskindje was. Later dacht ik dat hij wel meeviel. Ik heb zelfs even gedacht dat hij wel leuk was en hij kan ook leuk zijn maar hij is wel erg lafhartig. Wel deals sluiten met de PVV maar niet de verantwoordelijkheid voor de gevolgen van die deals willen nemen.

Moet je nou lachen of huilen om zo'n opstelling. :D
pi_107853712
quote:
De PVV kiest voor menswaardige zorg en voor ouderen in verpleeghuizen die minder rechten hebben dan gevangenen. Dat is nu andersom en dat is van de zotte.
_O- _O-

Fijn dan, een partij die kiest voor ouderen die minder rechten hebben dan gevangenen. Nu is het andersom (ouderen hebben meer rechten dan gevangenen) en dat is blijkbaar van de zotte.

Bron: PVV website
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 11 februari 2012 @ 09:41:19 #292
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107853824
quote:
De Europese Commissie is verbolgen over het meldpunt van de PVV voor mensen die klachten hebben over Midden- en Oost-Europeanen. De Europese Commissie roept alle burgers van Nederland op deze 'openlijke oproep tot intolerantie' niet te volgen.

Nederlanders moeten in plaats daarvan op de website de boodschap achterlaten dat Europa een plek van vrijheid is. 'De PVV-website druist volstrekt in tegen de Europese principes', aldus Europees Commissaris Viviane Reding (Justitie en Grondrechten) vanavond. 'In Europa staan we voor vrijheid. We staan voor een open continent waar burgers kunnen gaan, werken en studeren waar ze willen', aldus Reding. De burgers van de 27 EU-lidstaten moeten zich overal in de unie thuisvoelen, benadrukte ze. 'We lossen onze problemen alleen maar op door meer solidariteit, niet door medeburgers te verklikken.'

PVV-leider Geert Wilders reageerde direct op de woedeuitbarsting van Reding: 'Brussel kan de pot op. We hebben al meer dan 32.000 meldingen. De website is een schot in de roos. We zoeken feiten over overlast en verdringing door Midden- en Oost-Europeanen. Het verwijt van discriminatie is uit de lucht gegrepen en onzinnig'.

Commotie
Eerder was nog gemeld dat de commissie pas maandag wilde reageren. Onverwacht volgde toch al een reactie vanavond. Het PVV-meldpunt leidde inmiddels al tot heel wat commotie in de Europese Unie. De regeringen van Polen, Roemenië en Bulgarije spraken hun afkeuring uit over het initiatief.

Ook Europarlementariërs reageerden verbolgen. Zo noemde de sociaaldemocratische fractie het meldpunt onacceptabel. Midden- en Oost-Europeanen worden gediscrimineerd en gestigmatiseerd, aldus fractieleider Hannes Swoboda.
http://www.volkskrant.nl/(...)pese-principes.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_107855695
Tja, feit is dat er jaarlijks voor korte of langere duur honderdduizenden MOE-landers in Nederland werken en verblijven. Dat dit (naast positieve effecten) ook nadelige effecten met zich meebrengt, moge duidelijk zijn. Denk bijvoorbeeld aan de illegale huisvesting van arbeidsmigranten op recreatieparken, met de nodige overlast die daarmee gepaard gaat, de Oost-Europese vrachtwagenchauffers waarmee de Nederlandse snelwegen dichtslibben, het grote drankmisbruik, het beroep dat op Nederlandse uitkeringen wordt gedaan door MOE-landers die zonder werk komen te zitten, de buitenlandse zzp'ers die onder het minimumloon werken etc. etc. Ik vind het niet eens zo'n gek idee dat je dan een website openstelt om zo eens je oor bij de bevolking te luisteren te leggen en aldus de problemen eens in kaart te brengen. Er zullen vast wel de nodige onzinnige reacties binnenkomen op zo'n site, maar m.i. valt er aldus ook wel bruikbare informatie te destilleren. Om een probleem op te lossen (bijv. adequate huisvesting van de vele arbeidsmigranten zonder overlast voor omwonenden) moet je allereerst dat probleem vaststellen en (durven) benoemen. Als een linkse partij met deze website was gekomen, dan had men zich de handen stuk geklapt voor zoveel bestuurlijke visie en durf. Nu het echter een PVV-initiatief is, wordt het bij voorbaat al afgebrand en weggezet met het gebruikelijke vermoeiende linkse riedeltje: 'fascistisch', 'racistisch', 'xenofoob' etc. etc
  zaterdag 11 februari 2012 @ 12:16:26 #294
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_107856355
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 11:46 schreef Dhrprojectx het volgende:
- haatzaai-apologetisch-gelul -
Wilders is een haatzaaiende populist en landverrader. Laat ie lekker in Israël gaan wonen en normale mensen met rust laten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_107856472
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 11:46 schreef Dhrprojectx het volgende:
Als een linkse partij met deze website was gekomen, dan had men zich de handen stuk geklapt voor zoveel bestuurlijke visie en durf.
_O-
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_107856638
Zou Wilders een narcistische persoonlijkheidsstoornis hebben?
  zaterdag 11 februari 2012 @ 12:32:21 #297
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107856668
Ik ben wel benieuwd hoe Wilders deze site thuis aan zijn oosteuropese echtgenote heeft uitgelegd.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_107857179
quote:
Mijn hemel, dit is toch in en in triest?
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:42:18 #299
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_107858573
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe Wilders deze site thuis aan zijn oosteuropese echtgenote heeft uitgelegd.
Ze moest haar Hongaarse paspoort inleveren.
pi_107860012
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 11:46 schreef Dhrprojectx het volgende:
Tja, feit is dat er jaarlijks voor korte of langere duur honderdduizenden MOE-landers in Nederland werken en verblijven. Dat dit (naast positieve effecten) ook nadelige effecten met zich meebrengt, moge duidelijk zijn. Denk bijvoorbeeld aan de illegale huisvesting van arbeidsmigranten op recreatieparken, met de nodige overlast die daarmee gepaard gaat, de Oost-Europese vrachtwagenchauffers waarmee de Nederlandse snelwegen dichtslibben, het grote drankmisbruik, het beroep dat op Nederlandse uitkeringen wordt gedaan door MOE-landers die zonder werk komen te zitten, de buitenlandse zzp'ers die onder het minimumloon werken etc. etc. Ik vind het niet eens zo'n gek idee dat je dan een website openstelt om zo eens je oor bij de bevolking te luisteren te leggen en aldus de problemen eens in kaart te brengen. Er zullen vast wel de nodige onzinnige reacties binnenkomen op zo'n site, maar m.i. valt er aldus ook wel bruikbare informatie te destilleren. Om een probleem op te lossen (bijv. adequate huisvesting van de vele arbeidsmigranten zonder overlast voor omwonenden) moet je allereerst dat probleem vaststellen en (durven) benoemen. Als een linkse partij met deze website was gekomen, dan had men zich de handen stuk geklapt voor zoveel bestuurlijke visie en durf. Nu het echter een PVV-initiatief is, wordt het bij voorbaat al afgebrand en weggezet met het gebruikelijke vermoeiende linkse riedeltje: 'fascistisch', 'racistisch', 'xenofoob' etc. etc
Laat Wilders het dan op een fatsoenlijke manier brengen. Dit is weer zo'n typisch zwart/wit plan van de PVV. Alle Nederlanders goed. Alle Oost-Europeanen fout.

Veel Nederlanders die de hele dag hun gal spuien op de website van de Telegraaf kunnen nog een voorbeeld nemen aan het arbeidsetos van deze mensen.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:44:57 #301
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107860270
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe Wilders deze site thuis aan zijn oosteuropese echtgenote heeft uitgelegd.
Met beide zijden van de vlakke hand.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')