Na dat debat over partijfinanciering gezien te hebben vandaag vind ik de PVV nog triester dan de LPF.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 01:59 schreef Ryan3 het volgende:
Ze moeten alleen met elkaar nog een keer op de vuist gaan, maar het is LPF all over again, sterker nog dan de LPF, want PVV is meer voor de fijnproever eigenlijk...
Ik heb het niet gezien helaas. De uitkomst las ik wel ergens hier op FOK!, het CDA heeft hen gered, toch? Wat ook knap sneu is van het CDA natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 02:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Na dat debat over partijfinanciering gezien te hebben vandaag vind ik de PVV nog triester dan de LPF.
Nee juist niet:quote:Op vrijdag 27 januari 2012 02:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb het niet gezien helaas. De uitkomst las ik wel ergens hier op FOK!, het CDA heeft hen gered, toch? Wat ook knap sneu is van het CDA natuurlijk.
Het gaat dus om vrijwilligheid bij openbaarmaking van giften versus verplichting?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 02:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee juist niet:
Koopmans noemde het onwenselijk dat partijen giften verplicht moeten melden bij de minister van Binnenlandse Zaken of de Kiesraad. "De wetgever hoort zich zeer terughoudend op te stellen tegenover politieke partijen", stelt hij.
Toen bleek dat PVV-Kamerlid Brinkman het voorstel omarmde om onder de openbaarheid uit te komen, trok Koopmans het amendement nog tijdens het debat in.
http://www.nu.nl/politiek(...)financiering-in.html
Hmm. Wie zou het pistool meenemen denk je?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 01:59 schreef Ryan3 het volgende:
Ze moeten alleen met elkaar nog een keer op de vuist gaan, maar het is LPF all over again, sterker nog dan de LPF, want PVV is meer voor de fijnproever eigenlijk...
Nou, dan zullen we je even heel snel uit de droom helpen dat de PVV een waardevolle toevoeging aan de democratie is:quote:Op vrijdag 27 januari 2012 03:21 schreef EricOscuro het volgende:
Ach... de PVV... Als democraat juich ik (ondanks al mijn bedenkingen) deze partij toch toe...
http://www.volkskrant.nl/(...)-Europese-baan.dhtmlquote:De PVV wilde koste wat het kost voorkomen dat Frans Timmermans Commissaris voor de Mensenrechten van de Raad van Europa werd. In Nieuwsuur zei de PVV-vertegenwoordiger in de Raad van Europa, Eerste Kamerlid Peter van Dijk, dat hij bewust niet op de PvdA-politicus heeft gestemd.
Hij deed dat omdat Timmermans in het verleden felle kritiek had op de PVV. Eerder blokkeerde de partij al de benoeming van Timmermans tot gouverneur van Limburg.
'Als wij moeten kiezen tussen mensen en er zit iemand bij in wie wij weinig vertrouwen hebben is het logisch dat je die steun niet geeft', reageert Wilders voor de camera van Nieuwsuur.
In de uitzending laat PVV-Kamerlid Bontes artikelen van onder meer GeenStijl zien waaruit volgens hem blijkt hoe anti-PVV Timmermans zou zijn. 'Hij gaat oordelen over ons immigratiebeleid, daar hoeven we niet veel van te verwachten. Bovendien is het weer een lucratief baantje voor een PvdA'er.'
Xenofoob taalgebruik
De Let Nils Muiznieks werd nu gekozen. Maar die is evengoed zeer kritisch op de PVV: hij schreef als rapporteur voor de Raad van Europa dat de PVV zich bedient van racistisch en xenofoob taalgebruik. Volgens PVV-senator Peter van Dijk was dat niet de afweging. 'De afweging was niet te stemmen op de heer Timmermans.'
Van Dijk zei in Nieuwsuur niet op de hoogte te zijn van de standpunten van de Let. Hij noemde ze 'niet relevant', en zei niet bekend te willen maken op wie hij wèl heeft gestemd.
Op de vraag van Nieuwsuur dat door toedoen van de PVV Timmermans niet is doorgegaan naar de tweede ronde van de verkiezing tot Commissaris voor de Mensenrechten, antwoordde Van Dijk: 'We zijn er tevreden over, dat klopt.'
http://www.volkskrant.nl/(...)s-te-vermijden.dhtmlquote:Als politieke partijen openheid moeten geven over giften die ze ontvangen, zal de PVV er alles aan doen om hier onderuit te komen. PVV-Kamerlid Hero Brinkman kondigde aan dat zijn partij de mazen van de wet zal opzoeken om te voorkomen dat de namen van donateurs op straat komen te liggen.
Brinkman betitelde de wet over partijfinanciering die de Tweede Kamer vandaag besprak, als een anti-PVV-wet omdat de partij gedwongen wordt openheid te geven over geldschieters terwijl de PVV tegen iedere bemoeienis van de overheid met politieke partijen is. De PVV wil ook geen subsidies.
Voor CDA-Kamerlid Ger Koopmans was de aankondiging van Brinkman reden zijn voorstel in te trekken om partijen zelf verantwoordelijk te maken voor registratie van giften. Koopmans was daarmee gekomen omdat eigen verantwoordelijkheid van partijen een garantie zou zijn voor openheid over de financiering van een partij.
Daarom wilde het CDA niet dat de minister van Binnenlandse Zaken de giften gaat registreren. Koopmans vindt dat de overheid zich terughoudend moet opstellen tegenover de manier waarop politieke partijen zich organiseren.
Oppositiepartijen vinden dat Koopmans de nieuwe wet die meer openheid over giften regelt, volledig onderuithaalt. SGP-leider Kees van der Staaij hield het erop dat het CDA de angel uit het wetsvoorstel van CDA-minister Liesbeth Spies (Binnenlandse Zaken) haalt omdat er van toezicht door de minister en een boete geen sprake meer is.
Steun
De Kamer steunt de wet in grote lijnen, maar worstelt met de vraag wie de regels precies moet gaan handhaven. Oppositiepartijen willen een grotere rol van de Kiesraad, maar Koopmans kondigde al aan tegen de wet te stemmen als dit voorstel het haalt. De Kiesraad dreigt zijn onafhankelijkheid te verliezen als deze bij de uitvoering van de wet wordt betrokken, vindt hij.
De wet regelt dat partijen openheid moeten geven over giften van meer dan 4500 euro.
Wat een knakworst zeg.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 07:50 schreef Monidique het volgende:
Dat interview van gisteren in Nieuwsuur met die PVV-er zou in dit topic moeten staan. Nog nooit zo'n zure clown gezien! Hij zei bijna letterlijk: wij hebben niet voor Timmermans gestemd, want hij zegt lelijke dingen over ons en hij is een linksmensch. We hebben daarvoor in de plaats op een Let gestemd die de PVV fascistisch vindt, dit wist ik niet, daarom zeg ik nu ook niet dat we dat hebben gedaan, maar het is tenminste niet linksmensch PvdArabier-lid Timmermans.. Alsof Janmaat er zat.
En moet je eens nagaan wat die knakworst verdient per maand als EP-lid...quote:
Clowns heb je overal nodig. Gewoon voor het vermaak.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 08:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En moet je eens nagaan wat die knakworst verdient per maand als EP-lid...
Als ik een serieuze operatie moet ondergaan wil ikniet dat dit door een clowneske chirurg wordt gedaan. Als er politie nodig is heb ik liever ook niet dat ze een lollige clown sturen. Dit geldt ook voor bestuur, daar moeten fatsoenlijk en serieuze mensen zitten (of die nu verder links, rechts of wat daan ook zijn is hier verder onafhankelijk van)... Er is nog geen een PVV-er opgedoken die ook maar een schijn laat zien dat ze deze vereiste klasse bezitten. Niks om te lachen dus en hoe eerder deze onbekwame fratsenverkopers zijn verdwenen des te beter....quote:Op vrijdag 27 januari 2012 08:37 schreef betyar het volgende:
[..]
Clowns heb je overal nodig. Gewoon voor het vermaak.
Daar heb je een punt.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 08:46 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Als ik een serieuze operatie moet ondergaan wil ikniet dat dit door een clowneske chirurg wordt gedaan. Als er politie nodig is heb ik liever ook niet dat ze een lollige clown sturen. Dit geldt ook voor bestuur, daar moeten fatsoenlijk en serieuze mensen zitten (of die nu verder links, rechts of wat daan ook zijn is hier verder onafhankelijk van)... Er is nog geen een PVV-er opgedoken die ook maar een schijn laat zien dat ze deze vereiste klasse bezitten. Niks om te lachen dus en hoe eerder deze onbekwame fratsenverkopers zijn verdwenen des te beter....
Hij gaf zelf aan op de Let gestemd te hebben zonder de standpunten te kennen, ik zou toch wel iets meer verwachten van volksvertegenwoordigers op dat niveau.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 07:50 schreef Monidique het volgende:
Dat interview van gisteren in Nieuwsuur met die PVV-er zou in dit topic moeten staan. Nog nooit zo'n zure clown gezien! Hij zei bijna letterlijk: wij hebben niet voor Timmermans gestemd, want hij zegt lelijke dingen over ons en hij is een linksmensch. We hebben daarvoor in de plaats op een Let gestemd die de PVV fascistisch vindt, dit wist ik niet, daarom zeg ik nu ook niet dat we dat hebben gedaan, maar het is tenminste niet linksmensch PvdArabier-lid Timmermans.. Alsof Janmaat er zat.
Man o man, wat was dat een hilarisch staaltje kortzichtige retoriek. Zelden zo gelachen tijdens een actualiteitenprogramma.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 07:50 schreef Monidique het volgende:
Geen idee, maar hij zou waarschijnlijk niet weigeren op de PVV'er stemmen simpelweg omdat het een PVV'er is.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:14 schreef -Kadesh- het volgende:
Alsof Timmermans voor die PVV'er had gestemd als hij voor dat baantje wilde gaan.
http://www.telegraaf.nl/b(...)pstelling_PVV__.htmlquote:Minister Liesbeth Spies (Binnenlandse Zaken) heeft donderdag afstand genomen van de aankondiging van de PVV de wet voor openbaarheid van giften aan partijen te gaan omzeilen. „Oproepen het niet zo nauw te nemen met de resultaten van een democratisch proces gaan er bij deze minister niet in.”
PVV'er Hero Brinkman keerde zich tegen deze „anti-PVV-wet” omdat zijn partij giften niet openbaar wil maken. Daarom zei hij dat zijn partij na invoering van de regels op zoek gaat naar de mazen in de wet. Maar Spies stelde dat iedereen uitkomsten van een democratisch proces moet respecteren en de inhoud als een gegeven moet beschouwen. „Dat zou bij iedere volksvertegenwoordiger op het voorhoofd geschreven moeten staan.”
De PVV is bang dat de veiligheid van donateurs in het geding kan zijn als de namen van donateurs openbaar worden. Spies zegde toe dat hier bij grote uitzondering rekening mee kan worden gehouden.
De minister stelde voor een commissie van wijzen te laten bekijken hoe partijen zich aan de regels houden. Oppositiepartijen wilden dit bij de Kiesraad leggen, maar de minister ziet liever dat dit orgaan onafhankelijk blijft tegenover politieke partijen. Bovendien ontbreekt het de raad aan de juiste kennis om financiële verslagen te beoordelen.
De commissie van wijzen kan dan de minister adviseren over de mate waarin partijen zich houden aan de verplichting giften boven de 4500 euro openbaar te maken. De bevoegdheid om boetes op te leggen blijft bij de minister liggen, stelde Spies voor.
Onder meer PvdA en D66 willen dat ook lokale partijen en plaatselijke afdelingen van landelijke partijen opening van zaken over giften geven. Nu vallen ze niet onder de nieuwe wet en zouden landelijke partijen via de omweg van plaatselijke afdelingen stiekem geld kunnen binnenhalen. Maar volgens Spies krijgt ze straks ook de bevoegdheid deze afdelingen onder de reikwijdte van de wet te laten vallen.
Als die door de Nederlandse regering was voorgedragen (lijkt me hier het geval) zou een stem voor me niks verbaasd hebben. Maar de PVV heeft natuurlijk niet echt mensen die hier heel geschikt voor zijn in de aanbieding...quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:14 schreef -Kadesh- het volgende:
Alsof Timmermans voor die PVV'er had gestemd als hij voor dat baantje wilde gaan.
DIE UITEINDELIJK NOG NEGATIEVER TEGEN PVV WASquote:Op vrijdag 27 januari 2012 07:50 schreef Monidique het volgende:
twee mogelijke redenen:quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:34 schreef KoosVogels het volgende:
Snap niet (of eigenlijk wel) waarom de PVV zo moeilijk doet over die financieringswet. Want laten we wel wezen: het gaat echt niet om die Henk en Ingrid die de loterij winnen en vervolgens 5k in de partijkas proppen.
In beide gevallen positief, dusquote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
twee mogelijke redenen:
*ze hebben wat te verbergen van ontvangsten in het verleden
*er is idd een mogelijkheid dat sponsors afhaken als hun naam in de publiciteit komt
Dat kan ik niet zo oordelen, maar Timmermans had tenminste gestemd vanwege de inhoud van de kandidatuur van de persoon en hij zou waarschijnlijk niet tegen hebben gestemd omdat het een PVV'er zou zijn.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:14 schreef -Kadesh- het volgende:
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:20 schreef t-8one het volgende:
Mocht je er zin in hebben, lees dan de reacties eens onder het artikel op de telegraaf
http://www.telegraaf.nl/b(...)en_Timmermans__.html
Er zijn dus blijkbaar nog mensen die het tegen de PVDA stemmen onder alle voorwaarden nog goed kunnen praten ook.
Echt geweldigquote:Terecht, deze PvdA er aast op alle mooie goed betaalde baantjes. En de uitlatingen over de PVV had hij voor zich moeten houden. En nu huilebalken, kom op zeg
Wat te denken van de gewelddadige ultra rechte joodse lobby?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:31 schreef Nielsch het volgende:
De PVV is natuurlijk bang dat bekend wordt welke anti-homo organisaties hen sponsoren.
Nee. Want de PVV claimt juist van "de nieuwe politiek" te zijn, remember.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:43 schreef Reya het volgende:
Ach, dat concurrerende politieke partijen op nationaal niveau elkaars karretje internationaal in de poep rijden is toch bezwaarlijk als noviteit te kwalificeren. Dat zoiets opeens groot nieuws wordt als de PVV betrokken is, is wel wat flauw.
http://www.volkskrant.nl/(...)htig-En-Losers.dhtmlquote:Tegenstem PVV voor Timmermans 'kinderachtig'.'En: 'Losers'.
De bewuste tegenstem door de PVV die ervoor zorgde dat PvdA'er Frans Timmermans gisteren naast de functie van Commissaris voor de Mensenrechten van de Raad van Europa greep, is bij de PvdA niet in goede aarde gevallen.
Gisteren werd bekend dat de PVV koste wat het kost wilde voorkomen dat Timmermans de functie zou krijgen. In Nieuwsuur zei de PVV-vertegenwoordiger in de Raad van Europa, Eerste Kamerlid Peter van Dijk, dat hij bewust niet op de PvdA-politicus heeft gestemd, omdat Timmermans in het verleden felle kritiek had op de PVV.
Onbedoeld bij-effect voor de PVV is wel dat de functie nu alsnog naar een tegenstander van de partij van Geert Wilders is gegaan.
Mede doordat de PVV niet voor Timmermans stemde, ging de functie uiteindelijk naar de Let Nils Muiznieks.
'Het revanchisme van de PVV kent geen grenzen. Hoge Europese post gaat aan NL voorbij omdat ze koste wat kost Timmermans wilden torpederen', aldus PvdA-Kamerlid Diederik Samsom op Twitter. Pierre Heijnen reageerde nog bondiger op het nieuws: 'Losers'.
Kinderachtig
Binnen PVV-kringen staat overigens ook niet iedereen achter de actie. Jacky Stevens, een jonge PVV-sympathisant die samen met Tweede Kamerlid Hero Brinkman werkt aan het opzetten van een jongeren-afdeling van de PVV, noemt de gang van zaken op Twitter 'aardig kinderachtig'. 'Ontzettend zonde dat Timmermans uit de running ligt. Ik had hem een uitstekende kandidaat gevonden.' En: 'Hij is puur afgewezen omdat hij PvdA'er is. Heb je gezien wie nu die Europese topfunctie gaat bekleden? (...) De Let is nog feller anti-PVV. (...) Dit over en weer misgunnen houdt nergens op. Treurig.'
Van Dijk zei in Nieuwsuur dat hij niet op de hoogte was van de standpunten van Muiznieks. Die blijkt ook niet bepaald een voorstander van de PVV te zijn. Hij schreef als rapporteur voor de Raad van Europa dat de PVV zich bedient van racistisch en xenofoob taalgebruik.
Nee... het pikante is dat de PVV een uitgesproken tegenstander van de PVV heeft geholpen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:43 schreef Reya het volgende:
Ach, dat concurrerende politieke partijen op nationaal niveau elkaars karretje internationaal in de poep rijden is toch bezwaarlijk als noviteit te kwalificeren. Dat zoiets opeens groot nieuws wordt als de PVV betrokken is, is wel wat flauw.
De domheid erachter die puur en alleen gericht was op het PvdA-bashen waarbij men evt. voordelen voor het land van een Nederlander op die positie gewoon niet meegenomen heeft en het gegeven dat ze niet door hadden dat die bewuste Let er terecht zou komen vind ik anders veel stuitender.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee... het pikante is dat de PVV een uitgesproken tegenstander van de PVV heeft geholpen.
Waarom ? Uit rancune tegen 1 persoon. Niet uit de overweging dat die Let de PVV-uitgangspunten beter kan dienen.
Integendeel juist... die Let is een grotere vijand dan Timmermans.
Die domheid kwam toch door een rancune tav deze pvda-persoon.?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:05 schreef Xaobotnik het volgende:
Dus niet de rancune, maar de beleidsmatige domheid. Al hebben die dingen wel één ding gemeen uiteraard, namelijk dat de PVV er vol mee zit.
Eigenlijk is het ontzettend triest dat er mensen daar zitten die zulke banale dingen niet weten.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die domheid kwam toch door een rancune tav deze pvda-persoon.?
Natuurlijk... De EU-fractie van de PVV was laatst ook al iets doms bij het niet opstaan tijdens een herdenking. Men wist niet dat het een herdenking was !
En zo'n overdreven afkeer activeert die latent levende domheid.
Hoe dan ook .. het is pikant én dom dat deze PVV-fractie een kuil groef voor zichzelf.
Dat is gewoon, volgens Job Cohen, het tegenwoordige PvdA beleid.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 07:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou, dan zullen we je even heel snel uit de droom helpen dat de PVV een waardevolle toevoeging aan de democratie is:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)-Europese-baan.dhtml
Dus deze partij kijkt niet naar kwaliteiten (duh! Alsof hun keuze voor vertegenwoordigers dat al niet duidelijk maakte), maar gaat als een verwend kind op het schoolplein lopen pesten, omdat iemand ooit iets lelijks over ze gezegd heeft.
PVV. Partij voor de vrijheid van wetsontduiking.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 08:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)s-te-vermijden.dhtml
Een partij in de Tweede Kamer die aankondigt de wet te gaan ontduiken... Goed voorbeeld doet goed volgen, zullen we dan maar denken. Ik neem aan dat de PVV dus ophoudt met zeuren over asielzoekers die de mazen in de wet gebruiken om hier te kunnen blijven?
Vertel eens dan? En voor het geval je het lezen verleerd bent sinds je PVV aanhanger bent (wat me niet zou verbazen, aangezien lezen iets cultureels en dus links is) : Dit is het PVV-topic en niet het PvdA-topic.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 20:33 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Dat is gewoon, volgens Job Cohen, het tegenwoordige PvdA beleid.
quote:Plan PVV: monument Armeniërs
Van onze parlementaire redactie
DEN HAAG, vrijdag
Er moet in Den Haag een monument komen voor de genocide op de Armeniërs. Dat is een veel betere manier om recht te doen aan de slachtoffers dan het strafbaar stellen van ontkenning van volkerenmoord, vindt de PVV.
De ChristenUnie wil ontkenning of rechtvaardiging van genocide strafbaar stellen, maar een meerderheid in de Kamer voelt daar net als het kabinet niets voor. Frankrijk nam recent wel een dergelijke wet aan, wat tot grote spanningen heeft geleid met Turkije. Bijna een eeuw geleden werden anderhalf miljoen Armeniers vermoord door Ottomaanse Turken.
Dankzij een sterke Armeense lobby in Frankrijk (waar veel Armeniërs wonen) is het nu gelukt om ontkenning van genocide strafbaar te stellen. In Turkije bestaat de vrees dat meer Europese landen zullen volgen, maar in Nederland is dat niet reëel. „Je krijgt een eindeloze discussie over wat genocide is. Wij hebben geen behoefte aan een gedachtepolitie. Als je de Holocaust ontkent, moet je naar de psychiater, niet naar de rechter”, aldus PVV-Kamerlid Kortenoeven.
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 22:46 schreef Mylene het volgende:
Is dit al geplaatst?
Uit de Telegraaf
[..]
brunquote:'PVV'ers zogen klachten uit duim'
AMSTERDAM - Een zwartboek met klachten over de verkeerssituatie in Den Haag is door de gemeenteraadsfractie van de PVV in de stad deels verzonnen.
Dat schrijft de Volkskrant zaterdag op basis van bronnen bij de fractie. De PVV'ers moesten zelf in de pen kruipen toen een oproep aan Hagenaars om hun beklag te doen over het zogeheten verkeerscirculatieplan van de gemeente onbeantwoord bleef.
Tot twee keer toe, zo zou uit de e-mails blijken, werden in de loop van 2010 fractieleden en medewerkers opgeroepen om klachten in te sturen.
"We hebben vandaag nog een aantal klachten over het Verkeerscirculatieplan nodig", zo luidt de tekst van een van de e-mails. "Ieder een aantal klachtjes typen. 10 minuten werk." De straten waar de klachten over moesten gaan, werden bijgevoegd.
Oproepen
Gemeenteraadslid Richard de Mos geeft toe dat een fractiemedewerker de oproepen deed. Wel zou die daarvoor zijn berispt. "Want dat kan natuurlijk niet", citeert de krant De Mos, tevens Tweede Kamerlid. Alle klachten in het zwartboek zijn volgens hem authentiek.
Het uitlekken van de e-mails maakt volgens De Mos deel uit van een 'lastercampagne'. Eerder deze maand werd bekend dat twee ex-PVV'ers verder gaan onder de naam Onafhankelijk Den Haag. De PVV heeft nog zes van de acht zetels over waarmee de partij in 2010 in de raad kwam.
Aantrekkelijker
Met het verkeerscirculatieplan wil de gemeente Den Haag de binnenstad aantrekkelijker maken om te wonen, werken en winkelen. Ook moet de luchtkwaliteit in het centrum met het plan verbeteren. De PVV is een verklaard tegenstander van het plan en opende kort na de verkiezingen in maart 2010 een meldpunt. Het zwartboek werd in september dat jaar gepresenteerd.
http://www.volkskrant.nl/(...)rtboek-verkeer.dhtmlquote:Het zwartboek dat de PVV in Den Haag heeft gemaakt over de verkeerssituatie in de stad, is volgens bronnen bij de fractie deels verzonnen. De partij riep Hagenaars op klachten te sturen naar een speciaal e-mailadres, maar bij gebrek aan respons is de fractieleden en medewerkers van de PVV tot twee keer toe gevraagd zelf klachten te fabriceren.
Dat blijkt uit e-mails die binnen de PVV-fractie zijn rondgestuurd. 'We hebben vandaag nog een aantal klachten over het Verkeerscirculatieplan nodig', staat erin. 'Ieder een aantal klachtjes typen. 10 minuten werk.'
Gemeenteraadslid en Tweede Kamerlid Richard de Mos erkent dat de oproep is gedaan, maar zegt dat die van een fractiemedewerker kwam die daarvoor een reprimande heeft gekregen. 'Het is gebeurd, maar de medewerker heeft er behoorlijk van langs gekregen want dat kan natuurlijk niet.' Volgens De Mos zijn alle klachten in het zwartboek authentiek. De medewerker is niet ontslagen.
Fijnstof
Met het verkeerscirculatieplan heeft de gemeente Den Haag de binnenstad autoluw gemaakt, om de uitstoot van fijnstof terug te dringen en fietsers en wandelaars meer ruimte te geven in het centrum. Het verzet ertegen is een van de speerpunten van de Haagse PVV-fractie. Ondernemers zouden eronder lijden, en nooddiensten zouden niet snel genoeg meer ter plekke kunnen zijn.
Om munitie tegen het plan te verzamelen, opende De Mos in maart 2010 een meldpunt voor klachten. Uit de e-mails blijkt dat PVV-gemeenteraadsleden en medewerkers werden opgeroepen zelf klachten in te sturen, een praktijk die volgens bronnen bij de partij normaal werd gevonden.
Zuig wat uit je duim
'Menschen', luidt een aanhef, 'Gelieve even een aantal mailtjes met klachten over het VCP te sturen naar VCP_kapnah@hotmail.com. We hebben klachten nodig!' Daaronder worden zestien 'getroffen straten' opgesomd in Den Haag, waarover de klachten moesten gaan. 'Zuig wat uit je duim! Dank dank dank dank dank dank dank dank.' De Haagse gemeenteraadsfractie van de PVV raakte eind vorig jaar in problemen, toen twee raadsleden uit de partij stapten. De twee, Arnoud van Doorn en Marjolein van de Waal, begonnen onlangs hun eigen partij Onafhankelijk Den Haag. Ze hekelen de omgangsvormen binnen de Haagse PVV-fractie, en het gebrek aan wil tot samenwerking met andere partijen.
De Mos zegt dat het uitlekken van de e-mails onderdeel is van een lastercampagne. 'Ik werk met bloed, zweet en tranen voor deze stad, ik ben niet mr. Perfect maar de klachten over het verkeersplan kloppen als een bus. Er wordt met modder gegooid.'
Fractievoorzitter (en voorzitter van de senaatsfractie) Machiel de Graaf bagatelliseerde de problemen in de fractie eerder, in een interview met het Algemeen Dagblad: 'De PVV is juist een heel hartelijke club.'
Want iemand kan geen mailtjes uitprinten, in een envelop stoppen en anoniem aan de VK sturen? Of via een Hotmail account forwarden? Of vanachter een proxy?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wel vreemd, als de Volkskrant die mailtjes heeft weet ze ook wie ze verstuurd heeft. Zet die informatie dan in het artikel, dan kunnen we zien of de Mos uit zijn nek lult of niet.
Geen idee. Maar zet er dan bij dat je die informatie niet hebt. Nu wordt het in het midden gelaten en alleen gemeld dat De Mos "zegt" dat het een medewerker was. En je ziet de reactie: geen hond gelooft hem terwijl het deze keer best wel eens de waarheid zou kunnen zijn.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Want iemand kan geen mailtjes uitprinten, in een envelop stoppen en anoniem aan de VK sturen? Of via een Hotmail account forwarden? Of vanachter een proxy?
Hohoho, daar heb je mij geen commentaar op horen leveren. Uiteraard is het weer het standaard calimerogedrag en dat het bij iemand daar uberhaupt opkomt om klachten te gaan verzinnen is veelzeggend.quote:En nogmaals: Zelfs al zou bekend zijn wie de mailtjes heeft gelekt, is het dan meteen een lastercampagne? Als de PVV dingen lekt is het dat toch ook niet? Dan is het toch 'openbaarmaking van allerlei onfrisse zaken'? Waarom is het dan nu ineens een 'lastercampagne'?
Het mooie is ook dat het allemaal uitlektquote:Op zaterdag 28 januari 2012 08:29 schreef Nielsch het volgende:
Als er geen klachten komen, dan fraudeer je ze toch gewoon lekker zelf bij elkaar![]()
[..]
brun
zo dom ... als je zoiets doet moet je het ook gewoon in eigen hand houden en zelf al die mailtjes typen. het door anderen laten doen is vragen om problemen.quote:
Ach, van een partij met voorliefde voor een oranje-wit-blauwe vlag kun je dat verwachten. Beetje dezelfde tijd...quote:
De kiezers van de PVV bestaan tenslotte uit mensen die voor het grootste deel anders niet komen opdagen 'omdat het toch geen zin heeft'quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:52 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Wat is nou triester? Die PVV-lui die deze onzin lopen te verkondigen of die aanhangers die er achteraan hobbelen?
Je gaat toch niet beweren dat alle politieke partijen alleen maar "de elite " vertegenwoordigen ?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:55 schreef Synthercell het volgende:
Was er maar een partij met een ware aard (maar dan wel een goedeaardige geaardheid, dus volksvertegenwoordigend, niet elitevertegenwoordigend)
Ook daarbij geldt: verzuim wat uit je duim, dank, dank, dank, dank, dank, dank...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:18 schreef Montov het volgende:
Ach, zolang ze maar boos doen over moslims.
Ik denk dat zij er een ietwat ander fatsoenskader op nahouden dan jij, of iig die schijn weten op te houden. Als je overigens zonder enige gene je ideologische aberraties kenbaar wil maken kun je terecht op AmsterdamPost.quote:Op zondag 29 januari 2012 00:31 schreef Truffelvarken het volgende:
Als men op een willekeurig forum teveel pro PVV of anti Islam post, wordt men onherroepelijk geband.
Ik zou zeggen probeer het zelf eens een keer voor de aardigheid al ben je hun gedachtengoed niet aangedaan.
Ik heb het geprobeerd en ik lag er zo uit. Dat geeft toch te denken over ons democratisch internet gehalte.
Zelfs op pro PVV of onafhankelijke forums.
Waar zijn die banners zo bang voor?
Niet bij Fok.... wel zijn islamietenhaters meer geneigd tot trollen ,ru ziezoeken, verbaal geweld en dan word men wel geband.quote:Op zondag 29 januari 2012 00:31 schreef Truffelvarken het volgende:
Als men op een willekeurig forum teveel pro PVV of anti Islam post, wordt men onherroepelijk geband.
http://www.volkskrant.nl/(...)e-billen-bloot.dhtmlquote:In de NRC was het woensdag voorpaginanieuws, in De Volkskrant heb ik er niets over kunnen vinden, zoals dat een dag later gold voor het bericht dat Rosenthal opnieuw een collectieve Europese stellingname jegens Israël heeft gesaboteerd. Het gaat om het bericht van woensdag dat Wilders vooral vanuit ultrarechtse Amerikaanse kringen wordt gefinancierd.
Publiek geheim
Tussen beide genoemde kwesties bestaat overigens inhoudelijk verband. Het is een publiek geheim dat Rosenthal er vooral op instigatie van Wilders zit: die heeft hem bij de kabinetsformatie aangewezen als degene die het beste zijn belangen in het buitenland kan dienen.
En Wilders' belangen in het buitenland zijn vooral die van Israël. Het is een publiek geheim dat Wilders al sinds jaar en dag in het buitenland de Israëlische ambassades plat loopt en in het Geroofde Land een geziene gast is in joodse extremistenkring.
Overigens heeft Rosenthal voor zulk dienen van Wilders persoonlijk geen aansporing nodig. Uri pruttelt formeel weliswaar wat over onwenselijke nederzettingen, maar als puntje bij paaltje komt heeft hij tegenover Netanyahu zich het motto van Pim Fortuyn eigen gemaakt: at your service.
Eigenzinnige domheid
En at your service is hij inderdaad gebleken; zo steunde hij bij de opvolging van Strauss-Kahn in het IMF tot woede van Europa een kansloze Israëlische kandidaat. Partijgenoot Hans van Baalen verklaarde in algemene zin trots te zijn op de eigenzinnige domheid van zijn minister. Nu heeft die dus opnieuw belet dat Brussel met een kritische verklaring zou komen, met het argument dat het 'nu niet het moment is om kritiek te hebben op Israël'.
Dat doet de vraag rijzen wanneer het volgens het kabinet dan wel het juiste moment zou zijn. Het antwoord is: nooit. Wat dat betreft is het intellectueel autisme van Rutterechts in dit dossier eender als bij de hypotheek-renteaftrek: ook voor het ter discussie tellen dáárvan heet het al sinds jaren stelselmatig 'nu niet het juiste moment' te zijn.
Donordiners
Of, en zo ja hoeveel, Wilders ook geld uit Israël ontvangt, weten we nog niet. Wat we nu wel concreet weten is dat hij vele tienduizenden tegelijk in Amerika ophaalt, middels donordiners bij de extreemrechtse sectoren van de pro-Israëllobby. Ook de contacten met een neoconservatieve relatie van Dick Cheney, groot-olieondernemer in Irak, schijnen innig te zijn.
Aangezien de PVV geen leden heeft, daardoor zowel de contributie-inkomsten als de overheidssubsidie moet ontberen waarop echte politieke partijen kunnen rekenen, is duidelijk dat dit buitenlandse aandeel in Wilders' begroting aanzienlijk is.
De zogenaamde volkstribuun Wilders steunt niet op de dubbeltjes en kwartjes van Henk en Ingrid, die door dit kabinet hun pgb worden gekort en het onderwijs van hun kinderen door Beertema's ophokuren verstierd zien worden, maar op het Amerikaanse grootkapitaal.
Industriebons
Millionen stehen hinter mir, aldus een spotprent tachtig jaar geleden van John Heartfield over een berucht demagoog bij onze oosterburen, vanwege diens pretentie dat hij miljoenen kiezers achter zich had staan. Op de prent was te zien hoe hij met zijn steevast opgeheven rechterhand miljoenen marken aannam van een grote industriebons die achter hem stond.
Kortom: het is hoog tijd dat de financiële huishouding van de PVV openbaar wordt. Wie betaalt Wilders? Want wie betaalt, bepaalt.
Op dat gegeven wees ook Peter de Waard in zijn Volkskrant-column van donderdag terecht, in verband met de nauwe financiële relatie tussen toonaangevende economen en machtige belangenorganisaties. Juist in Amerika is de democratie door de dominantie van het grote geld verworden tot een plutocratie.
Cordon sanitaire
Vanuit het buitenland betaalde politici: mede vanwege die verdenking werd de CPN ooit achter een cordon sanitaire weggezet. De PVV zit, betaald vanuit het buitenland, in het hart van de macht. De Nederlandse volksvertegenwoordiger Wilders, die altijd zo voor Nederland pal beweert te staan, dient daarmee geen Nederlandse maar buitenlandse belangen.
Wie betaalt, bepaalt. Niet zonder reden had zich een kleine tien jaar terug de onroerendgoedmaffia, wier aangeboren criminele zeden juist dezer dagen in de zogeheten Klimopzaak weer even in de schijnwerpers staan, na de moord op Fortuyn over de verweesde LPF ontfermd. Zij had door grote giften de club opgekocht, in de hoop zo, via LPF-vertegenwoordigers in Provinciale Staten, een vinger in de pap te krijgen bij het verwerven van lucratieve opdrachten in de projektontwikkelaarssfeer.
Terecht dat de vergrote meerderheid van de Kamer aan deze mogelijkheid tot omkoopbaarheid achter de schermen paal en perk wil stellen. De PVV brult en krijst nu dat de wet vooral tegen haar gericht is. Die constatering is niet onjuist, maar dat doet aan de wenselijkheid niets af.
Verbergen
Op andere momenten wuift de PVV bescherming van privacy altijd weg: wie zich niet blootgeeft heet iets te verbergen te hebben. Dat geldt in elk geval hier. Hero Brinkman verkondigt al publiekelijk straks gewoon de democratisch aangenomen wet te zullen schenden - op een moment dat fractiegenoot Harm Beertema dit juist op hoge toon leraren verwijt.
Dat Wilders door de dalende peilingen door lichte paniek is bevangen, is evident: zijn recept lijkt sinds zijn coup naar de coupe van Beatrix enigszins uitgewerkt. Vandaar ook zijn aanval op de SP, die hij als een naar zijn kiezers hongerende wolf meent te hebben herkend. Zou de Wilderskat in het nauw naar zijn bedrijfspoedel van weleer terugverlangen?
Hoe dan ook: de PVV moet nu financieel met de billen bloot. En dat zou dan wel eens argumenten kunnen opleveren voor een nieuw, serieus proces tegen Wilders. Wegens omkoping, oplichting en landverraad. En niet alleen vanwege verzonnen verkeersklachten in de gemeente Den Haag.
http://www.volkskrant.nl/(...)p-lekken-mails.dhtmlquote:De twee raadsleden die zich onlangs afscheidden van de Haagse PVV-fractie, willen niet ingaan op aantijgingen van de PVV dat zij correspondentie over een verkeerszwartboek naar de pers hebben gelekt. Dat hebben zij vandaag laten weten.
De PVV Den Haag kwam gisteren onder vuur te liggen over het mogelijk verzinnen van sommige klachten in een zwartboek over het omstreden Haagse verkeerscirculatieplan. Raadslid Richard de Mos ontkende de aantijging en stelde dat de voormalige PVV'ers uit rancune de informatie naar de Volkskrant zouden hebben gelekt.
Raadslid Marjolein de Waal van Onafhankelijk Den Haag wilde zondag 'absoluut niet ingaan' op de vraag of zij de mails heeft gelekt om haar voormalige collega's zwart te maken. Fractieleider Arnoud van Doorn stelt de mails niet te hebben gelekt, maar 'kan niet voor mijn collega spreken'.
http://www.telegraaf.nl/b(...)uit_partijkas__.htmlquote:Ex-PVV'er betaalde privézaken met partijkas
DEN HAAG - De voormalig penningmeester van de Haagse fractie van de PVV, Arnoud van Doorn, heeft tientallen keren de partijkas gebruikt voor privébetalingen. Dat geeft hij maandag toe in het Algemeen Dagblad.
„Ik heb geld gebruikt voor andere doelen dan waarvoor het was bestemd”, bekent Van Doorn, die in december uit de PVV stapte en daarna met voormalig PVV-raadslid Marjolein van de Waal de partij Onafhankelijk Den Haag begon. Van Doorn deed aankopen die variëren van enkele tientjes tot honderden euro's. Hoeveel geld er exact is verdwenen is niet bekend.
De Volkskrant wordt langzaam steeds meer de Volkse Beschouwerquote:Op zondag 29 januari 2012 12:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Iets minder schuimbekkend had gekund, maar Von der Dunk heeft wel een punt:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)e-billen-bloot.dhtml
Hehe, ze beginnen steeds meer de LPF richting op te gaan. Mooi zo, op naar de 0 stemmen!quote:Op maandag 30 januari 2012 08:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)uit_partijkas__.html
Onherstelbare hersenschade, gok ik.quote:Op zondag 29 januari 2012 00:31 schreef Truffelvarken het volgende:
Ik zou zeggen probeer het zelf eens een keer voor de aardigheid al ben je hun gedachtengoed niet aangedaan.
Ik heb het geprobeerd en ik lag er zo uit. Dat geeft toch te denken over ons democratisch internet gehalte.
Zelfs op pro PVV of onafhankelijke forums.
Waar zijn die banners zo bang voor?
Voor rest nog iets boeiends te vertellen ?quote:Op maandag 30 januari 2012 08:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De Volkskrant wordt langzaam steeds meer de Volkse Beschouwer
Als ik kijk naar je postings is wat jij boeiend vind vooral computerhardware en anti amerikaans gegil, dus ik vrees dat ik je niet kan plezieren met zaken die jou boeienquote:Op maandag 30 januari 2012 10:17 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Voor rest nog iets boeiends te vertellen ?
Maar ja, met het huidige voorstel tast je permanent de anonimiteit van veel betrokken kiezers aan, met mogelijke discriminatie en stigmatisering van dien, voor iets wat iedereen toch al weet, gelet op al die fundraiser feestjes van Wilders die in het nieuws zijn geweest. De journalistiek heeft het allang blootgelegd.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:24 schreef remlof het volgende:
Von der Dunk: 'PVV moet nu financieel met de billen bloot'
Dat ben ik helemaal met hem eens.
Onzin-argument. In een democratie behoort de boekhouding van een partij openbaar te zijn. Elke suggestie van gekochte invloed moet worden vermeden. En dat doet men met dit voorstel. Bovendien heb ik begrepen dat het andere landen volstrekt normaal is dat inzicht wordt gegeven in de inkomstenbronnen van een partij.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:27 schreef Picchia het volgende:
[..]
Maar ja, met het huidige voorstel tast je permanent de anonimiteit van veel betrokken kiezers aan, met mogelijke discriminatie en stigmatisering van dien, voor iets wat iedereen toch al weet.
Op basis van welk beginsel horen partijen transparant te zijn? Naar mijn weten is er juist bewust gekozen om partijen zoveel mogelijk vrij te laten in hun organisatie. Suggestie van gekochte invloed hoeft helemaal niet vermeden te worden, want partijen behartigen sowieso specifieke belangen.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onzin-argument. In een democratie behoort de boekhouding van een partij openbaar te zijn. Elke suggestie van gekochte invloed moet worden vermeden. En dat doet men met dit voorstel. Bovendien heb ik begrepen dat het andere landen volstrekt normaal is dat inzicht wordt gegeven in de inkomstenbronnen van een partij.
En wat betreft de gulle gevers Henk en Ingrid. Die bestaan niet.
Wat is dan precies een argument tegen financiele transparantie? Wellicht dat daar gaan concreet beginsel aan is te hangen, maar gevoelsmatig is het toch niet meer dan logisch. Stel dat een PVV wordt gefinancierd door een racistische club uit de VS (met de nadruk op 'stel dat'), dan lijkt mij dat iets voor de kiezer om te weten, nietwaar?quote:Op maandag 30 januari 2012 10:34 schreef Picchia het volgende:
[..]
Op basis van welk beginsel horen partijen transparant te zijn? Naar mijn weten is er juist bewust gekozen om partijen zoveel mogelijk vrij te laten in hun organisatie. Suggestie van gekochte invloed hoeft helemaal niet vermeden te worden, want partijen behartigen sowieso specifieke belangen.
Je verwart kamerleden met partijen.
Je vergeet Pvv stemmersquote:Op maandag 30 januari 2012 10:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik kijk naar je postings is wat jij boeiend vind vooral computerhardware en anti amerikaans gegil, dus ik vrees dat ik je niet kan plezieren met zaken die jou boeien
Privacy.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is dan precies een argument tegen financiele transparantie?
Ik gaf aan dat het niet noodzakelijk was in een democratie omdat er in Nederland juist voor een tegengesteld systeem was gekozen. Maar ik geef toe dat ik stiekem gewoon wilde dwarsliggen, het wel meerwaarde heeft en eigenlijk ook wel benieuwd ben. Het moet dan wel gebeuren met enig respect naar de privacy van partijen en kiezers.quote:Wellicht dat daar gaan concreet beginsel aan is te hangen, maar gevoelsmatig is het toch niet meer dan logisch. Stel dat een PVV wordt gefinancierd door een racistische club uit de VS (met de nadruk op 'stel dat'), dan lijkt mij dat iets voor de kiezer om te weten, nietwaar?
Daar zie ik de noodzaak niet van op parlemtair niveau.quote:
Laten we wel wezen, een doorsnee kiezer stort geen duizenden euro's in een partijkas. Maar wat mij betreft mogen er uitzonderingen worden gemaakt, indien de privacy om bepaalde redenen moet worden gewaarborgd, bijvoorbeeld omdat die persoon anders gevaar loopt. Maar met name giften van organisaties moeten inzichtelijk worden gemaakt.quote:Ik gaf aan dat het niet noodzakelijk was in een democratie omdat er in Nederland juist voor een tegengesteld systeem was gekozen. Maar ik geef toe dat ik ook wel benieuwd ben. Het moet dan wel gebeuren met enig respect naar de privacy van partijen en kiezers.
Partijen zijn in feite gewoon veredelde belangengroepen. Het is gewoon een clubje opgericht om bepaald gedachtegoed te promoten, net als een kerk of wat dan ook. Ik vind niet dat je zomaar kan vereenzelvigen met politici, die de belangen van alle inwoners horen te behartigen en horen te stemmen zonder ruggespraak en zo. Daar denk je toch te makkelijk in.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar zie ik de noodzaak niet van op parlemtair niveau.
[..]
Laten we wel wezen, een doorsnee kiezer stort geen duizenden euro's in een partijkas. Maar wat mij betreft mogen er uitzonderingen worden gemaakt, indien de privacy om bepaalde redenen moet worden gewaarborgd, bijvoorbeeld omdat die persoon anders gevaar loopt. Maar met name giften van organisaties moeten inzichtelijk worden gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |