SPOILER: exitplaatjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poll: Wie is de mol na aflevering 2?
• Liesbeth
• Marit
• Hadewych
• Frits
• Maarten
• Anne-Marie
• Tim
• William
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
De uitslagen van de poll worden gebruikt in de wekelijkse Molspecials op de FP. Deze verschijnen elke vrijdag om 20:30 uur en bevatten columns van Molkenners over de identiteit van De Mol. Iedere week wordt er een nieuwe poll in de topicreeks én de specials gezet.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
1e was logisch, 2e begreep ik niks van.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:09 schreef Tha_Erik het volgende:
Frits deelde munten uit alsof het snoepjes waren.
Er was een jokerflits, maar die was vlak voor de Jokeraflevering dus zal wel niks zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:10 schreef tochweerhenk het volgende:
Ik ga even die rare flitsen in het begin van de aflevering terugkijken.
Done.quote:
Ik zie al wat rond de 5 minuten nu.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:11 schreef Ongedierte het volgende:
[..]
Er was een jokerflits, maar die was vlak voor de Jokeraflevering dus zal wel niks zijn.
Ze lijken meer te willen delen dan alleen jokersquote:Op donderdag 19 januari 2012 22:11 schreef Bellatrix het volgende:
Frits wil in Tim's molbroekje kijken.
Maar pakt wel geld ipv jokers... te onmols imho.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:14 schreef okiokinl het volgende:
william doet wel beetje te verdacht de hele tijd.
En gaf ze zo weer weg. Erg vreemd.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:15 schreef Redefine het volgende:
Overigens vond ik dan wel weer stom dat Frits aangeeft dat Tim zich niet aan de afspraak houdt. Terwijl Tim makkelijk kan zeggen dat hij helemaal niet voor de enveloppe ging, maar dacht dat er nog een munt bijkwam. En dit vervolgens niet tegen Frits zegt.
Sowieso waren ze allemaal een beetje vreemd bezig bij die keuze opdracht. Alleen William en Marit hadden een logica er achter zitten. En Tim nog enigzins, door te gokken dat er nog een munt bij zou komen. De rest pakte blind de joker, zonder te wachten, terwijl ze gezien hebben hoe het bij William ging.
O ja Frits pakte natuurlijk wel de twee munten.
Ik kon het wel begrijpenlijk dat ze blindelings voor de joker gingen. Velen durven gewoon niet het risico aan te gaan, dat er geen 2e joker bij komt.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:15 schreef Redefine het volgende:
Overigens vond ik dan wel weer stom dat Frits aangeeft dat Tim zich niet aan de afspraak houdt. Terwijl Tim makkelijk kan zeggen dat hij helemaal niet voor de enveloppe ging, maar dacht dat er nog een munt bijkwam. En dit vervolgens niet tegen Frits zegt.
Sowieso waren ze allemaal een beetje vreemd bezig bij die keuze opdracht. Alleen William en Marit hadden een logica er achter zitten. En Tim nog enigzins, door te gokken dat er nog een munt bij zou komen. De rest pakte blind de joker, zonder te wachten, terwijl ze gezien hebben hoe het bij William ging.
O ja Frits pakte natuurlijk wel de twee munten.
Volgende aflevering naar een zonniger landquote:Op donderdag 19 januari 2012 22:18 schreef K.Weenie het volgende:
Gaan ze dit seizoen nog naar een andere - warmer - land of blijven ze in Ijsland?
Denk het wel. In aflevering 4 zou er bepaald worden over de toekomst. Zou wel iets zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:18 schreef K.Weenie het volgende:
Gaan ze dit seizoen nog naar een andere - warmer - land of blijven ze in Ijsland?
quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:20 schreef tochweerhenk het volgende:
Zou wel grappig zijn als ze naar Groenland gingen.
Ik vind William een typische nepmol. Doet er alles aan om verdacht over te komen, maar brengt zo nu en dan wel geld in de pot. Of dat is zijn mol strategie, dat ze hem dan juist niet verdenken. I.g.g. is hij heel irritant.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:14 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar pakt wel geld ipv jokers... te onmols imho.
Ik hoop niet dat William de mol is, hij is super irritant idd.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:20 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik vind William een typische nepmol. Doet er alles aan om verdacht over te komen, maar brengt zo nu en dan wel geld in de pot. Of dat is zijn mol strategie, dat ze hem dan juist niet verdenken. I.g.g. is hij heel irritant.
Wel vraag ik me af hoe hij aan een Washington Nationals petje komt en waarom hij die juist draagt. Wilde hij per se een petje met de W erop, want fan van de Nationals kun je toch echt niet zijn. Daarvoor zijn ze teveel een grijze muis in het honkbal (en ze bestaan ook te kort). Dan kan hij het nog best een mooi petje vinden, maar die zijn ook weer niet standaard verkrijgbaar (i.t.t. een Yankees, Red Sox of White Sox petje). Nu kun je natuurlijk wel weer een of andere theorie met Washington en mol maken (als zijnde een mol bij de Amerikaanse overheid), maar zover wil ik toch ook weer niet gaan
Overigens vond ik het wel typisch dat hij de C tegen het einde van het bordje schreef, terwijl hij nog ruimte had om deze gewoon voluit te schrijven. Maar dat zou alleen zinnig zijn als ze zouden gaan twijfelen of het een O of een C was. Bovendien was zijn keuze voor acteur een te gunstige voor de pot.
Waaat?quote:
Vooral vandaag waren de opdrachten erg suf. Ok, de eerste opdracht was nog spectaculair te noemen, vanwege de boot, maar was als opdracht zelf verre van spectaculair. De tweede is niet eens een opdracht eigenlijk. En bij de derde hoeft bijna niemand wat te doen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:20 schreef emzor1994 het volgende:
Ik vind de opdrachten trouwens tot nu toe nog niet echt spectaculair qua spanning en ingewikkeldheid. In vorige seizoenen waren ze een stuk origineler. Hoop dat er nog een spannende wending of wat ingewikkeldere opdrachten komen.
Of de nieuwe Art, waarbij hij heel ver komt en irritant blijft doenquote:Op donderdag 19 januari 2012 22:23 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat William de mol is, hij is super irritant idd.
Heh bah, ook erg jaquote:Op donderdag 19 januari 2012 22:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Of de nieuwe Art, waarbij hij heel ver komt en irritant blijft doen
Verbuiging van ''Lip anker''.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:25 schreef CindieY het volgende:
Ik denk dat we iets moeten met de 'naam' Plernika. Als je het googlet, geeft het in ieder geval weinig hits.
Ach ik krijg die twintig topics per uur hier niet gevolgd dus voor mij was het ook nieuw. Ze hadden wel meer dingen die ik niet opgemerkt had dus ik vond het wel een bruikbaar bericht. Maar jij weet natuurlijk al twee weken wie de mol is?quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als ze dat nu pas ontdekken zitten ze goed te slapen..
Nee, was dat maar. Feit is dat die foto al vanaf het begin als opmerkelijk wordt beschouwd maar waarschijnlijk 'gewoon' een foto uit een opdracht is.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:32 schreef Papiergeld het volgende:
[..]
Ach ik krijg die twintig topics per uur hier niet gevolgd dus voor mij was het ook nieuw. Ze hadden wel meer dingen die ik niet opgemerkt had dus ik vond het wel een bruikbaar bericht. Maar jij weet natuurlijk al twee weken wie de mol is?
quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, was dat maar. Feit is dat die foto al vanaf het begin als opmerkelijk wordt beschouwd maar waarschijnlijk 'gewoon' een foto uit een opdracht is.
Zoekmachines voor anagrammen leveren op Plernika alleen "plankier" op. Kan ik weinig meequote:Op donderdag 19 januari 2012 22:25 schreef CindieY het volgende:
Ik denk dat we iets moeten met de 'naam' Plernika. Als je het googlet, geeft het in ieder geval weinig hits.
Of plankier.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:29 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Verbuiging van ''Lip anker''.
Jaja, titel: Geen toneel. Die vrouw vertelde ook wat over een theater.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:39 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Of plankier.
synoniemen: 1) Bevloering 2) Dansvloer 3) Deel van een gebouw 4) Heul 5) Houten bevloering 6) Houten dansvloer 7) Houten vloer 8) Perron 9) Plankenvloer 10) Plankijs 11) Podium 12) Steiger 13) Vloer 14)
Zijn er vaker flitsen gezien in de afleveringen?quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:13 schreef tochweerhenk het volgende:
Een kwast met verf. Niks dus eigenlijk.
In de 1e aflevering foto's van Marit en Frits met een stukje tekst en MOLXII geloof ik.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:41 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Zijn er vaker flitsen gezien in de afleveringen?
Wellicht dat die wat zeggen over in welk team de mol zat?
Verfkwast kan slaan op de borden bij het riverjet pimpampet
En die Joker kan slaan op het feit dat de mol er met een of meerdere jokers vandoor ging.
Ja, geen toneel dus.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:42 schreef emzor1994 het volgende:
Was er eigenlijk een titel deze aflevering? Is me niet opgevallen.
Kan jij niet die internationale Nederlandse zender ontvangen? Daar wordt het gewoon uitgezonden.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:42 schreef motorbloempje het volgende:
Zo maar 's kijkenKomen altijd nét thuis na 't sporten als ze 't uitzenden en moet dan nog koken, dus altijd even wachten tot 't online staat na 't eten en douchen..
Ben benieuwd!![]()
William doet trouwens op dit moment een musical van Ramses Shaffy.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:39 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Of plankier.
synoniemen: 1) Bevloering 2) Dansvloer 3) Deel van een gebouw 4) Heul 5) Houten bevloering 6) Houten dansvloer 7) Houten vloer 8) Perron 9) Plankenvloer 10) Plankijs 11) Podium 12) Steiger 13) Vloer 14)
Geen idee, maar wil er echt voor gaan zitten en dat kan tijdens 't koken nietquote:Op donderdag 19 januari 2012 22:43 schreef Tegan het volgende:
[..]
Kan jij niet die internationale Nederlandse zender ontvangen? Daar wordt het gewoon uitgezonden.
Oh, op die zender komt het namelijk later dan in NL. En mijn zus keek dat op vakantie van de week.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Geen idee, maar wil er echt voor gaan zitten en dat kan tijdens 't koken nietWe kunnen het via internet namelijk ook gewoon 'live' kijken, maar het komt alleen niet heel lekker uit met sporten, terwijl dat tóch voor gaat
Net gelezen op wieisdemol.com, over mijn mol op dit moment:quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:25 schreef CindieY het volgende:
quote:Voor de Anne-Marie liefhebbers heb ik de volgende theorie in de aanbieding, ergens anders gevonden tijdens de lange minuten dat dit forum eruit lag:
Van Plerikna (Mamaloe) kun je april maken, je houdt drie letters over > 3 april > geboortedatum van Anne-Marie.
Sowieso is het raar om die informatie te ruilen voor een joker. Hij heeft namelijk twee jokers, dus twee vragen. Hij geeft een joker weg, dus nog één over. Terwijl je die vraag ook nog eens goed moet beantwoorden. Kortom je verliest er eigenlijk alleen maar op door te ruilen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:47 schreef Guanabana het volgende:
Ik heb (nog) geen zin om alles terug te lezen, dus het spijt me als het al 100 keer is gezegd:
Frits gedrag met de jokers was raar. Hij geeft een joker aan William, en dat voor NON-informatie. Oke, je weet een testvraag, en die kan je eventueel oplossen door het aan alle kandidaten te vragen, maar je kans is dan alsnog 1 op 7. Lijkt me een grote gok, en dat voor een joker.
Plus dat hij wel érg eerlijk en correct was door zijn ENIGE joker aan Tim te willen weggeven.
Tenzij je de mol bent.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:53 schreef tochweerhenk het volgende:
Vreemd trouwens dat William de hele tijd zegt dat hij al weet wie de mol is, kan gewoon niet na 3 afleveringen.
William is erg opvallend soms irritant vind ik ! Na 3 afleveringen kan je het niet weten óf hij moet de Mol zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:53 schreef tochweerhenk het volgende:
Vreemd trouwens dat William de hele tijd zegt dat hij al weet wie de mol is, kan gewoon niet na 3 afleveringen.
Tim is anders ook behoorlijk zeker van z'n zaak..quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:53 schreef tochweerhenk het volgende:
Ook vreemd ja. Maar ik kreeg daar een een 'too obvious' gevoel bij, tijdens zijn biechten. Dat hele 'ik weet wie het is, die en die zitten fout', nahhh. De montage zou dat niet zo snel erin laten denk ik, bij een mol.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:57 schreef Papiergeld het volgende:
[..]
Tim is anders ook behoorlijk zeker van z'n zaak..
Dat dusquote:Op donderdag 19 januari 2012 22:56 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind William voornamelijk heel erg irritant eigenlijk. Komt betweterig over.
Vooral Tim. Dat semi-tegenstribbelen vind ik typisch molgedrag.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:58 schreef jcdragon het volgende:
Ik vind dat Tim en William juist heel verdacht zijn. Ze waren de enige twee die bijna de toren in gingen.
En ook vrienden zijn met beide groepjes. Zodat hij van alles op de hoogte is.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:59 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Vooral Tim. Dat semi-tegenstribbelen vind ik typisch molgedrag.
Hij leek ruzie te krijgen met Tim..quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:01 schreef tochweerhenk het volgende:
Maar moet Frits nou huilen volgende week in die bus?
(Er moeten opvallend veel kandidaten huilen trouwens).
Van Hadewych zou het door de zwangerschapshormonen kunnen zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:01 schreef tochweerhenk het volgende:
Ja maar Anne-Marie ging ook behoorlijk los.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:02 schreef jcdragon het volgende:
Van Hadewych zou het door de zwangerschapshormonen kunnen zijn.
Dat was grappig inderdaadquote:Op donderdag 19 januari 2012 23:04 schreef Cee het volgende:
Die opmerking in de previews trouwens, toen die twee vrouwen uit het water kropen. "En dit was een heel belangrijk moment in de natuur. Toen kwamen de zeedieren aan land."Ik moest hardop lachen.
Ik erger me echt mateloos aan die dubieuze aflevering-titels die waarschijnlijk niks betekenen.
Het moet wel leuk blijven. Dat mensen op elkaar happen na een opdracht moet kunnen, maar als er ruzie ontstaat vind ik het niet leuk meer.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:07 schreef Grumpey het volgende:
Eindelijk beetje reuring in de groep,zo'n kleffe vriendengroep dat iedereen het leuk met elkaar heeft is niet leuk voor het spel. Het gaat dit jaar allemaal wel erg lafjes er aan toe.
Ik ookquote:Op donderdag 19 januari 2012 23:04 schreef Cee het volgende:
Die opmerking in de previews trouwens, toen die twee vrouwen uit het water kropen. "En dit was een heel belangrijk moment in de natuur. Toen kwamen de zeedieren aan land."Ik moest hardop lachen.
Mij ook. Maar dat was vorig seizoen ook zo. Kan misschien ook aan de kandidaten liggen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:12 schreef Grumpey het volgende:
Wat ik vervelend aan de huidige groep vind is dat niemand zich echt druk maakt om een opdracht te laten slagen of dat er geld binnen komt. Dat bedoel ik met lauwtjes. Het spel is niet bedoelt in mijn ogen als "leuk triviant op zondagmiddag met zun allen beetje lachen", het mag wel beetje onsje meer verbetenheid. Het huidige seizoen valt me daarin zwaar tegen.
Daarom lijkt mij een seizoen met onbekende Nederland echt weer leuk.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:12 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Mij ook. Maar dat was vorig seizoen ook zo. Kan misschien ook aan de kandidaten liggen.
Ja, mij ook ja. Het wordt steeds meer een tros-familie-spelshow waar we voor de lol aan meedoen, in plaats om echt te winnen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:13 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Daarom lijkt mij een seizoen met onbekende Nederland echt weer leuk.
Alleen daarom al zou ik het leuk vinden als hij er snel uit vliegt.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:53 schreef tochweerhenk het volgende:
Frits houdt niet van hemquote:Op donderdag 19 januari 2012 23:02 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
Hij leek ruzie te krijgen met Tim..
Ik ben voor Frits!quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:18 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Frits houdt niet van hemof ging vreemd met Plernika
Hopelijk komt er wat meer wrijving in de groep, mensen die elkaar niet vertrouwen, relletjes en gemene (mollen)acties waardoor het minder tam wordt.
Nou, om dan maar met iets vergezochts op de proppen te komen...quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:06 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat was grappig inderdaadDe titels slaan meestal wel ergens op, maar zijn vaak erg vergezocht.
Ben ik het volledig mee eens, William is mijn reservemol geworden (achter Liesbeth) na deze aflevering.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:11 schreef widmfan7 het volgende:
De redactie probeert Tim naar mijn mening te opvallend als mol naar voren te schuiven. Ik gok op Liesbeth of William.
Karin.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:22 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ben ik het volledig mee eens, William is mijn reservemol geworden (achter Liesbeth) na deze aflevering.
Overigens hoop ik wel dat Hadewych, Marit of Tim de finale halen, want een combinatie van de overige 4 kandidaten zie ik niet echt zitten (en de mol zit al tussen die kandidaten, dus dat is al 1 plek vergeven). Zeker nu Maarten eruit is, die de meeste mensen als winnaar hadden getipt.
De halve finale vorig jaar was ook al niet om over naar huis te schrijven qua kandidaten.
Ik ga morgen naar de HH kijken op NED3 en kijk dan of Frits en Tim ruzie kregen ...volgens mij niet hoor.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:01 schreef tochweerhenk het volgende:
Hij hoorde hem niet dacht ik? Iemand van de vrouwen (weet niet meer wie) zei dat zijn telefoon ging volgens mij?quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:31 schreef Guanabana het volgende:
Nog een opmerking over Tim:
Tim had de telefoon op zak, en hoorde als enige dat de telefoon ging. Als hij hem genegeerd had, dan was de groep de toren op gelopen, en hadden ze geen geld in de pot.
Dat pleit wel een beetje tegen hem als Mol.
Volgens mij wees iemand anders op de telefoon die overging.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:31 schreef Guanabana het volgende:
Tim had de telefoon op zak, en hoorde als enige dat de telefoon ging. Als hij hem genegeerd had, dan was de groep de toren op gelopen, en hadden ze geen geld in de pot.
Hadewych zei dat toch?quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:31 schreef Guanabana het volgende:
Vertel.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:33 schreef Travel. het volgende:
Mijn Inge Ipenburg theorie kan niet meer om.
Zoals de anderen al zeiden, hij hoorde deze zelf niet. Was volgens mij ook Hadewych. Verder vond hij het ook niet nodig om de anderen mee te delen wat Marit tegen hem zei. Past toen die expliciet tegen hem zei dat hij het ook tegen de anderen moest vertellen deed hij dat.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:31 schreef Guanabana het volgende:
Ik denk ook dat het een oud-kandidaat is. Maar toch geen Inge.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:34 schreef Travel. het volgende:
[..]
O niks, alleen dat ik vorige week zei dat die leather vrouw Inge Ipenburg isWaterdicht wel!
quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:32 schreef Ireth het volgende:
[..]
Hij hoorde hem niet dacht ik? Iemand van de vrouwen (weet niet meer wie) zei dat zijn telefoon ging volgens mij?
quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:32 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Volgens mij wees iemand anders op de telefoon die overging.
Jullie hebben gelijk, Hadewych zegt het. Het pleit dus tegen haar!quote:
Wil ik die wel?twitter:IkBenDeMol twitterde op donderdag 19-01-2012 om 17:34:40Krijg ik dan toch eindelijk een joker? Wil ik die wel? Vanavond 20:30 uur: Ned. 1. #widm reageer retweet
Of op Tim natuurlijk.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:41 schreef tochweerhenk het volgende:
Wil ik die wel?twitter:IkBenDeMol twitterde op donderdag 19-01-2012 om 17:34:40Krijg ik dan toch eindelijk een joker? Wil ik die wel? Vanavond 20:30 uur: Ned. 1. #widm reageer retweet
Kan slaan o William, die duidelijk voor de envelop ging.
Kan slaan op Frits, die ze zomaar weggeeft.
Hoezo?quote:
Die wilde de gratis joker van Frits niet aannemen.quote:
Maar als Marit de mol was had ze toch al een foutje gemaakt bij het telefoon nummer? Ik vond dat best moeilijk, en toch ging het perfect.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:43 schreef Guanabana het volgende:
Wat wil een mol tijdens die toren-opdracht? De toren op! Dat betekent geen geld in de pot.
Tim negeert het telefoontje met de informatie 'ga niet de toren op' (wordt er door Hadewych opgewezen, die dus eigenlijk uit te sluiten is), en probeert daarna de groep te verwarren door te zeggen 'het betekent misschien het tegenovergestelde!'.
Een mollenkans bij uitstek!
William doet ook even moeilijk.
Marit kan ook uitgesloten worden, aangezien ze de juiste informatie doorgeeft (hoewel mollen voor haar vrij onmogelijk gemaakt werd doordat Maarten erbij was).
Vandaar dat zij bijna al uit te sluiten is.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:44 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Maar als Marit de mol was had ze toch al een foutje gemaakt bij het telefoon nummer? Ik vond dat best moeilijk, en toch ging het perfect.
Denk ik ook.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:45 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Vandaar dat zij bijna al uit te sluiten is.
Ik vond het juist een erg interessante aflevering, vooral omdat er ook veel meer individuele acties waren, waardoor er véél meer zinnigs over te zeggen is dan over vorige week.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:45 schreef Hendrikpostbez het volgende:
Vond het een suffe aflevering op het raften na. Hopelijk volgende week wat meer spektakel op het prachtige IJsland.
Ik vind het tot nu toe de leukste aflevering van de 3. Ik hoop dat dat niet zo blijft.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:45 schreef Hendrikpostbez het volgende:
Vond het een suffe aflevering op het raften na. Hopelijk volgende week wat meer spektakel op het prachtige IJsland.
Ik ook nog denk ik.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:51 schreef Hendrikpostbez het volgende:
Ik ga m morgen sowieso weer terugzien. Er zitten inderdaad wel meer individuele opdrachten in. Maar ik miste een beetje een spannende opdracht.
Ja, maar ze begon wel met maar 2 eilanden noemen, waar ze uiteindelijk op 4 uit kwamen, en ze telde eerst maar 8 tuba-tonen, maar toen ze hardop telde moest het toch maar 9 zijn, het kan ook gewoon zijn dat ze het wel een beetje probeerde, maar dat Maarten er gewoon te dicht op zatquote:Op donderdag 19 januari 2012 23:44 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Maar als Marit de mol was had ze toch al een foutje gemaakt bij het telefoon nummer? Ik vond dat best moeilijk, en toch ging het perfect.
Shush. Altijd als er veel hints zijn dan blijkt het die niet te zijnquote:Op donderdag 19 januari 2012 23:52 schreef liesje1979 het volgende:
Wat ben ik blij dat er tenminste veel hints zijn naar mijn mol.
Erik!
Ah nieuwe techniek dus.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:53 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Shush. Altijd als er veel hints zijn dan blijkt het die niet te zijn. Zoals Art vorig jaar.
Jon van Eerd is hetero??quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:55 schreef Hendrikpostbez het volgende:
Frits is niet de mol, want een mol is geen homo.
Jon van Eerd was een mol en ja een mol kun je niet vertrouwenquote:Op donderdag 19 januari 2012 23:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Jon van Eerd is hetero??
Die opmerking vond ik ook opvallend, poste ik ook tijdens de uitzending. Maar ze heeft vandaag genoeg kansen gehad om geen geld in de pot te brengen/te mollen, maar heeft dit niet gedaan.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:56 schreef de_boswachter het volgende:
Die Frits is veel te opzichtig, valt wat mij betreft af. Net als die gast met dat petje, ken z'n naam niet.
Ik verdenk Marit nog steeds. Nu ook weer; bang voor water. Mol kan absoluut niet tegen water en als ik me niet vergis ging ze tijdens dat reisprogramma op Rtl4 van vroeger gewoon raften enzo....
En zeker in zo'n boot.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:00 schreef Hendrikpostbez het volgende:
Een molactie zou kunnen zijn om iets heel onleesbaars op te schrijven.
Die pakten allebei wel 1000 euro bij het jokerspel.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:17 schreef geindoctrineerd het volgende:
Weet niet of het al gezegd is, maar ik verdenk nu William en Tim.
Een mol zal af en toe ook geld pakken, wetende dat er nog wel een spel komt waarin het weer verloren kan worden!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:20 schreef Jane het volgende:
[..]
Die pakten allebei wel 1000 euro bij het jokerspel.
Je bent niet de enige die op Tim zit, join the club. [WIDM] Tim Kampsquote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:17 schreef geindoctrineerd het volgende:
Net terug gekeken. WAAROM MAARTEN ER UIT!! was echt een sympathieke leuke kandidaat.
Wat mij opviel was dat Tim bij de speedboot opdracht zei:
'' Het bord van Annemarie is goed te lezen. Shit. De mijne niet.''
Ik hoorde dat als dat hij baalde dat die van Annemarie goed te lezen was (dus geld in de pot) en baalt hij van: shit. En daarna heel tevreden: de mijne niet.
Weet niet of het al gezegd is, maar ik verdenk nu William en Tim.
Dat zou de mol juist niet doen, want hierdoor worden bepaalde kandidaten bevoordeeld, terwijl de programmamakers juist iedereen gelijke kansen op winst willen geven.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:20 schreef wolferl het volgende:
Ik blijf bij Frits.
Hij geeft Jokers en vrijstellingen weg alsof het water is.
Dat doe je niet als je geen mol bent.
Die vrijstellingen moest hij natuurlijk weggeven he? Het was niet alsof hij een keus had.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:20 schreef wolferl het volgende:
Ik blijf bij Frits.
Hij geeft Jokers en vrijstellingen weg alsof het water is.
Dat doe je niet als je geen mol bent.
Als de programmamakers mensen gelijke kansen willen geven, dan hadden ze die jokers niet moeten introducerenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:29 schreef I0_0I het volgende:
[..]
Dat zou de mol juist niet doen, want hierdoor worden bepaalde kandidaten bevoordeeld, terwijl de programmamakers juist iedereen gelijke kansen op winst willen geven.
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:29 schreef I0_0I het volgende:
[..]
Dat zou de mol juist niet doen, want hierdoor worden bepaalde kandidaten bevoordeeld, terwijl de programmamakers juist iedereen gelijke kansen op winst willen geven.
Patrick deed het vorig jaar nog. Hij gaf Art jokers, waardoor hij er juist in bleef.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:29 schreef I0_0I het volgende:
[..]
Sorry late reactie. Ik hoorde het toen Liesbeth bezig was met haar bord (dus het maken, of het laten zien toen de boot langskwam weet niet meer precies), ergens toen ze haar verjaardag vierden, en toen Frits haar naam noemde tijdens de test.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan iemand nog even noemen waar hij/zij die versterking van geluid heeft gehoord bij Liesbeth..?
Vreemd...quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:49 schreef liesje1979 het volgende:
Dat zou eng zijn.
[ afbeelding ]
Dit is overigens niet het scherpste screenshot, in de aflevering zie je het nog beter.
Het kan natuurlijk zijn dat het zo gemonteerd is dat het lijkt alsof hij eerst met William overlegd maar in feite eerst naar Tim gaat. Of dat hij een rond pakje zakdoekjes heeft.
Én iets in zijn borstzak?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:44 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja en bij William heeft hij twee jokers in zijn handen.
Hoezo Tim heeft die joker toch niet aangepakt? Dus kan hij daarna toch met William zijn gaan praten omdat hij ze allebei nog had?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:50 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nee toen dus juist niet dus het kan geen montage dingetje zijn
Ahja daar had ik niet aan gedacht.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:55 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Hoezo Tim heeft die joker toch niet aangepakt? Dus kan hij daarna toch met William zijn gaan praten omdat hij ze allebei nog had?
Kan nog steeds een montage dingetje zijn.
Ik vind het wel verdacht dat hij ze uitgerekend aan William en Tim geeft. Zeker die ruil met William ging hij erg snel aan, terwijl dat voor Frits erg ongunstig was. Hij weet nu een vraag, maar is daarvoor een joker kwijt. Die vraag krijgt hij in de test sowieso te zien. Als hij die joker die hij weg geeft daar inzet hoeft hij de vraag nog niets eens goed te beantwoorden, nu moet dat wel. Wellicht dus dat Frits William wat langer in het spel wilt houden omdat die nog wel eens een opdracht wilt verpesten met zijn overdreven gedoe. Tim is ook niet altijd even betrouwbaar en het lijkt erop dat Frits een vriendschap met hem probeert op te bouwen. Dus wellicht dat hij Tim ook in het spel wilt houden.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:29 schreef I0_0I het volgende:
[..]
Dat zegt nog niets. Vaak worden er verschillende mixes gemaakt. Het kan zijn dat er bij Wie is de Mol? naast de gebruikelijke TV-mix ook een internetmix is, maar daar heb ik niet naar gekeken/geluisterd.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:25 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Sorry late reactie. Ik hoorde het toen Liesbeth bezig was met haar bord (dus het maken, of het laten zien toen de boot langskwam weet niet meer precies), ergens toen ze haar verjaardag vierden, en toen Frits haar naam noemde tijdens de test.
Ik heb zelf al op internet geluisterd of ik het hoorde, maar nee, niet echt eigenlijk.
Ik ga morgen opletten tijdens de herhaling.
Volgende week krijgen ze ruzie zo leek hetquote:Op vrijdag 20 januari 2012 04:53 schreef hetizmij het volgende:
[..]
Tim is ook niet altijd even betrouwbaar en het lijkt erop dat Frits een vriendschap met hem probeert op te bouwen. Dus wellicht dat hij Tim ook in het spel wilt houden.
Nee, want je ziet Frits met William praten, William loopt weg en Frits winkt/roept meteen naar Tim die je langs William ziet lopen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:55 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Hoezo Tim heeft die joker toch niet aangepakt? Dus kan hij daarna toch met William zijn gaan praten omdat hij ze allebei nog had?
Kan nog steeds een montage dingetje zijn.
Marit gaf anders zelf aan dat ze de groep aan zag komen lopen, dat en het feit dat ze zeer overtuigend was aan de telefoon tegen Tim maakt haar wat mij betreft geen Mol.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:49 schreef Hendrikpostbez het volgende:
Marit zou nog steeds de mol kunnen zijn. Ze kon namelijk de tijd vertragen dat de kandidaten gebeld werden. Maar omdat Maarten zo fanatiek was kon ze niet echt mollen.
Voor mij blijft Tim de mol, maar helemaal uitsluiten kun je Marit ook niet.
Daar heb je wel gelijk in ja. Maar misschien kon ze ook niet veel anders. Ze had niet echt veel kansen om te mollen met Maarten naast haar. Al lijkt het me ook onwaarschijnlijk dat ze de mol is hoor.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Marit gaf anders zelf aan dat ze de groep aan zag komen lopen, dat en het feit dat ze zeer overtuigend was aan de telefoon tegen Tim maakt haar wat mij betreft geen Mol.
Ze zei zelfs nog tegen Tim "Zeg het ook tegen de anderen," zodat zij ook kon controleren wat hij de groep vertelde.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:57 schreef Hendrikpostbez het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in ja. Maar misschien kon ze ook niet veel anders. Ze had niet echt veel kansen om te mollen met Maarten naast haar. Al lijkt het me ook onwaarschijnlijk dat ze de mol is hoor.
Jammer, had hem willen gebruiken in de specialquote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:56 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ahja daar had ik niet aan gedacht.
Ja maar ik zag alleen iets met een kwast en verf.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:45 schreef Da_Sandman het volgende:
Heeft iemand nou trouwens nog die eerste rare flits teruggezocht?
Het bewijs dat je je dus urenlang kan verliezen in de kleinste details maar dat je ondanks alle moeite er toch altijd naast zit.quote:
Annemarie leest in de boot twee keer goed de borden. Een Mol die zou dat echt niet doen, waarom zou hij?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:48 schreef tochweerhenk het volgende:
Bij Anne-Marie,Frits en Liesbeth kan ik eigenlijk ook nog geen reden vinden waarom zij de mol NIET zouden zijn.
Was Anne-Marie er op tegen dat ze de toren niet in mochten?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:51 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Annemarie leest in de boot twee keer goed de borden. Een Mol die zou dat echt niet doen, waarom zou hij?
Ze is er bovendien ook fel op dat Tim en William niet de toren in mogen gaan.
Ik zou haar op basis van deze twee dingen al bijna helemaal willen uitsluiten. Kandidaten die dingen goed doen die ze net zo makkelijk kunnen laten, zijn doorgaans echt de mol niet. (Zoals Miryanna en Soundos vorig jaar)
Nee, ze was er op tegen dat ze de toren in zouden gaan, en er dus op die manier geen geld in de pot zou komen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:52 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Was Anne-Marie er op tegen dat ze de toren niet in mochten?
Niet alles hoeft 100% te kloppen hequote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:53 schreef Guanabana het volgende:
Ik vind dat er veel te zeggen valt voor Tim, alleen wel vreemd dat hij tijdens die trap-opdracht als een van de eersten achterbleef, waardoor hij dus weinig invloed kon uitoefenen, en dat hij voor het geld ging (ook al verwachtte hij misschien meer jokers, een mol weet dat er niet meer jokers zullen komen).
Jammer vind ik dat, want die dingen kan ik niet met elkaar rijmen.
True,quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:58 schreef Guanabana het volgende:
Ik vind dat je net zo veel op onmols gedrag moet letten, als op mollengedrag. Iedereen molt, of doet iets vreemds, op zijn tijd.
Een mol daarentegen zal nooit zonder reden (zoals goodwill kweken, of er echt niet onder uit kunnen komen) iets goed doen.
Wat moet je als Mol op de toren? Je staat daar met z'n tweeën, dus het is onmogelijk om te zeggen dat ze juist wél de toren in moeten komen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:54 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nee, ze was er op tegen dat ze de toren in zouden gaan, en er dus op die manier geen geld in de pot zou komen.
Wat wil de mol tijdens die opdracht? De toren op. Iedereen die er voor zorgt dat ze niet de toren opgaan (Marit heel duidelijk, Annemarie vrij duidelijk, Hadewych geloof ik ook) kunnen bijna de mol niet zijn.
Als er überhaupt niet wordt doorgegeven dat ze niet op de toren moeten, gaan ze er waarschijnlijk wel in. Dus op de toren wordt heb je waarschijnlijk meer invloed of er uiteindelijk geld in de pot komt.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:06 schreef Bakakame het volgende:
[..]
Wat moet je als Mol op de toren? Je staat daar met z'n tweeën, dus het is onmogelijk om te zeggen dat ze juist wél de toren in moeten komen.
Misschien dat een Mol verkeerd had kunnen tellen, maar de ander zal ook heus niet met z'n ogen en oren dicht daar gaan zitten.
Ik zou als Mol deze opdracht dus in het rondloopgroepje gaan zitten
Ik bedoel niet de verdeling van de groepen, ik bedoel wat het doel van de opdracht is. Als mol wil je dat de groep de toren opkomt, waardoor er geen geld in de pot komt.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:06 schreef Bakakame het volgende:
[..]
Wat moet je als Mol op de toren? Je staat daar met z'n tweeën, dus het is onmogelijk om te zeggen dat ze juist wél de toren in moeten komen.
Misschien dat een Mol verkeerd had kunnen tellen, maar de ander zal ook heus niet met z'n ogen en oren dicht daar gaan zitten.
Ik zou als Mol deze opdracht dus in het rondloopgroepje gaan zitten
Om nog even hier op terug te komen: Het is een doorlopend shot.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:49 schreef liesje1979 het volgende:
Dat zou eng zijn.
[ afbeelding ]
Dit is overigens niet het scherpste screenshot, in de aflevering zie je het nog beter.
Het kan natuurlijk zijn dat het zo gemonteerd is dat het lijkt alsof hij eerst met William overlegd maar in feite eerst naar Tim gaat. Of dat hij een rond pakje zakdoekjes heeft.
Hadewych vroeg ernaar, maar mamaloe zei dat ze zelf voor de tijd zorgde.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:28 schreef Jabberwocky het volgende:
Als mol kun je de rondleiding proberen op te snellen en haasten, was er iemand die dat probeerde? Ik weet dat Anne-Marie er naar vroeg, maar die hield Tim vervolgens tegen om de toren in te gaan.
Post jij nou een foto?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:43 schreef MrManiak het volgende:
Gefeliciteerd Liesbeth!
(Je molvriendje, Frits)
Ninja-edit, had de verkeerde foto daarnetquote:
Dat William handschrift lijkt een beetje op de teksten die op die tonnen stonden?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:43 schreef MrManiak het volgende:
Gefeliciteerd Liesbeth!
(Je molvriendje, Frits)
[ afbeelding ]
Tim zei 26 (dat zie je niet aan haar), william zei 38. Als grapje, waarschijnlijk...quote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:51 schreef tochweerhenk het volgende:
Ze werd dus wel 26. Wie zei er nou dat ze 38 werd? Tim? Beetje vaag.
Liesbeth Staats (23 maart 1974)quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:16 schreef gohan16 het volgende:
Ze is sowieso nu geen 26. Ze was in 98 afgestudeerd. Toen zat ik net in de brugklas en ik ben 26.
Dat kan.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:17 schreef FastFox91 het volgende:
Jokers kan je toch ook niet inzetten en bewaren voor later?
Dat wijst erop dat we toch iets moeten met die 26 en 38. Het verschil is 12. En Liesbeth is in mei jarig. In mei werd het programma namelijk opgenomen zo zei Frits in BNR-nieuwsradio.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:21 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Liesbeth Staats (23 maart 1974)
Dus ze werd 37. Niemand wist het dus
Lol, Tim is ook gay met zijn hartje.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:43 schreef MrManiak het volgende:
Gefeliciteerd Liesbeth!
(Je molvriendje, Frits)
[ afbeelding ]
Er staat duidelijk dat ze in maart jarig is.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:27 schreef Hendrikpostbez het volgende:
[..]
Dat wijst erop dat we toch iets moeten met die 26 en 38. Het verschil is 12. En Liesbeth is in mei jarig. In mei werd het programma namelijk opgenomen zo zei Frits in BNR-nieuwsradio.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:28 schreef Aangenaam het volgende:
Frits neemt de 'tip' van william aan, in ruil voor een joker. Voor een mol is een joker waardeloos, maar hij haalt wel een wit voetje bij William, wat voor de mol wel interessant is. Verder verdenk ik William eigenlijk niet. Als hij het wel is, vind ik wel dat ie een goede strategie heeft genomen. 'Ik ga lekker heel opzichtig de mol spelen, zodat mensen denken dat het te opzichtig is, en ze mij niet zullen verdenken.' Zoiets.
Verder streep ik Anne Marie weg, en zijn mn hoofdverdachten nog steeds 1: Tim. 2: Frits. 3: Liesje.Matige strategie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 9 juli 2010 22:51 schreef Runselpink het volgende: kerel, dit is drama.
http://isarjenrobben.geblesseerd.com/
http://www.henkeningrid.org/
Mja.quote:
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:33 schreef MrManiak het volgende:
http://frontpage.fok.nl/s(...)12-aflevering-3.html
Nogmaals bedankt voor de inzendingen!
Meestal gaan dit soort mensen de aflevering erna eruit. Gaan ze all-in op 1 persoon wat toch opeens fout blijkt.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:32 schreef Aangenaam het volgende:
[..]
Mja.
Trouwens, ook nog iets anders. Tim was Dio vorige aflevering aan het vertellen dat ie verkeerd zat. Zei deze keer dat ie de test beter zou maken dan iedereen, en weigert een joker van Fritsje. Dus of hij is een mastermind, en weet al wie de mol is, of hij is de mol.
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:28 schreef Aangenaam het volgende:
Frits neemt de 'tip' van william aan, in ruil voor een joker. Voor een mol is een joker waardeloos, maar hij haalt wel een wit voetje bij William, wat voor de mol wel interessant is. Verder verdenk ik William eigenlijk niet. Als hij het wel is, vind ik wel dat ie een goede strategie heeft genomen. 'Ik ga lekker heel opzichtig de mol spelen, zodat mensen denken dat het te opzichtig is, en ze mij niet zullen verdenken.' Zoiets.
Verder streep ik Anne Marie weg, en zijn mn hoofdverdachten nog steeds 1: Tim. 2: Frits. 3: Liesje.Oi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er weer degelijk uit. Ik verbaas me er wel over dat zoveel mensen op Marit zitten. Terwijl die nou juist alles doet wat een mol niet hoort te doen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:33 schreef MrManiak het volgende:
http://frontpage.fok.nl/s(...)12-aflevering-3.html
Nogmaals bedankt voor de inzendingen!
En vervolgens wist Tim ook nog eens helemaal niets van die afspraak.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:13 schreef n0ir het volgende:
Een mol zou normaal gesproken geen geld pakken bij de joker-opdracht.
Maar Frits had met Tim afgesproken dat Tim de jokers zou pakken en Frits daarna het geld, en ze zouden die jokers delen.
Als Tim een slimme mol is kiest hij op dat moment juist het geld, om Frits de jokers te laten pakken. Het resultaat blijft hetzelfde (geld in de pot en 2 jokers) maar je komt wel als een oprechte kandidaat over. Als Tim de mol is wil hij die joker toch niet hebben, hij weigert daarna ook om hem aan te pakken.
Ik zou Tim dus niet afschrijven als mol alleen omdat hij de envelop koos.
Tim zou net zoveel vertrouwen hebben gewekt als hij inderdaad die jokers had gepakt zoals afgesproken. Frits zou hoogstens alsnog kunnen kiezen voor jokers (en afspraak verbreken) wat het scenario voor Tim als Mol nog beter had gemaakt.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:13 schreef n0ir het volgende:
Een mol zou normaal gesproken geen geld pakken bij de joker-opdracht.
Maar Frits had met Tim afgesproken dat Tim de jokers zou pakken en Frits daarna het geld, en ze zouden die jokers delen.
Als Tim een slimme mol is kiest hij op dat moment juist het geld, om Frits de jokers te laten pakken. Het resultaat blijft hetzelfde (geld in de pot en 2 jokers) maar je komt wel als een oprechte kandidaat over. Als Tim de mol is wil hij die joker toch niet hebben, hij weigert daarna ook om hem aan te pakken.
Ik zou Tim dus niet afschrijven als mol alleen omdat hij de envelop koos.
Wat zie je dan precies? Dat stukje als ze op die tandems zitten?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:09 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Is het volgende al langsgekomen?
Bij de vooruitblik is op 49:26 een foto te zien met 'de mol' erbij. Echt in een flits. Kunnen we daar nog wat uithalen?
Wil iemand anders ff een screenshot plaatsen??
Anne-Marie doet vooral goed mee als een opdracht toch al gewonnen of verloren is. En ook bij dat pim-pam-pet... mensen roepen wel dat ze de borden gelezen heeft, maar in feite leest ze alleen die van Frits gelijk en die van Liesbeth pas op de terugweg, als er weinig tijd meer is om antwoorden op te schrijven. Die van William mist ze helemaal.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:10 schreef edcetera het volgende:
Anne-Marie is te behulpzaam (mocht ze als mol voorkennis hebben, dan neemt ze echt de verkeerde acties, die de kandidaten teveel helpen)
Nee, nog wat later. Je ziet tegelijkertijd iemand duiken. De foto is echt maar 1 seconde in beeld.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:13 schreef edcetera het volgende:
[..]
Wat zie je dan precies? Dat stukje als ze op die tandems zitten?
Die pim-pam-pet opdracht was voor de mol een uitgesproken kans om goodwill te kweken en een paar goede antwoorden te roepen. Het leverde toch maar ¤50 op per antwoord.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:15 schreef Jane het volgende:
[..]
Anne-Marie doet vooral goed mee als een opdracht toch al gewonnen of verloren is. En ook bij dat pim-pam-pet... mensen roepen wel dat ze de borden gelezen heeft, maar in feite leest ze alleen die van Frits gelijk en die van Liesbeth pas op de terugweg, als er weinig tijd meer is om antwoorden op te schrijven. Die van William mist ze helemaal.
Dit:quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:19 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
[..]
Nee, nog wat later. Je ziet tegelijkertijd iemand duiken. De foto is echt maar 1 seconde in beeld.
Ja die! thnx voor het posten!quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:23 schreef edcetera het volgende:
[..]
Dit:
[ afbeelding ]
Weer een kinderfoto net als in het intro
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:23 schreef edcetera het volgende:
[..]
Dit:
[ afbeelding ]
Weer een kinderfoto net als in het intro
Deze twee hints vind ik erg goed! Vooral dat bord van Frits; heel raar om het zo op te schrijven natuurlijk. Maargoed het was wel duidelijk, achteraf.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:58 schreef Maartel het volgende:
Ik zit eigenlijk gewoon weer te wachten op zo'n typisch moment waar de mol blijk van voorkennis geeft. Bij Inge was de abseil-opdracht het moment waar ik het door had (typisch mols om iets te doen wat in eerste instantie heldhaftig en onmols lijkt, in wetenschap dat het daarna een keerzijde heeft), bij Patrick was het met name dat hij in een aflevering geloof ik wel bij drie opdrachten de hand op stak om in de ideale molpositie terecht te komen, maar alleen de pech had dat er niet naar werd geluisterd (in de hotelkamer opdracht werd ie ook zichtbaar pissig dat het niet lukte)..
Oh, deze theorie vind ik ook nog wel netjes..
[ afbeelding ]
Hij hield gewoon rekening met het deinen van de bootquote:Op zaterdag 21 januari 2012 10:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
[..]
Deze twee hints vind ik erg goed! Vooral dat bord van Frits; heel raar om het zo op te schrijven natuurlijk. Maargoed het was wel duidelijk, achteraf.
Tim liep voor de groep uit en werd teruggefloten door dat gekke wijf.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:28 schreef Jabberwocky het volgende:
Als mol kun je de rondleiding proberen op te snellen en haasten, was er iemand die dat probeerde? Ik weet dat Anne-Marie er naar vroeg, maar die hield Tim vervolgens tegen om de toren in te gaan.
Dat zou toch heel vreemd zijn? Dan zou een redactie moeten bepalen wie eruit vliegt...quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:24 schreef Hendrikpostbez het volgende:
Ik heb iets leuks bedacht voor wie is de mol.
De mol krijgt een opdracht om er voor te zorgen dat een bepaald iemand eruit gaat. Als kijker zien we alleen dat Art met de mol overlegt en hem/haar een envelop stuurt waar een naam in staat. Wij zien die naam niet. Als het de mol lukt om er voor te zorgen dat diegene de meeste fouten maakt bij de executie gaat ook degene eruit die de op een na meeste fouten maakt. Lukt het de mol niet om diegene eruit te werken dan valt er maar een persoon af of niemand.
Ja dat kan. Of de Mol moet een naam op een briefje schrijven en dat meteen aan Art geven.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:45 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Dat zou toch heel vreemd zijn? Dan zou een redactie moeten bepalen wie eruit vliegt...
En hoe gaat de mol uitgerekend die persoon op het verkeerde been zitten? Zorgen dat hij/zij niet verdacht wordt? Want dat probeert de mol verder natuurlijk nooit.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:24 schreef Hendrikpostbez het volgende:
Ik heb iets leuks bedacht voor wie is de mol.
De mol krijgt een opdracht om er voor te zorgen dat een bepaald iemand eruit gaat. Als kijker zien we alleen dat Art met de mol overlegt en hem/haar een envelop stuurt waar een naam in staat. Wij zien die naam niet. Als het de mol lukt om er voor te zorgen dat diegene de meeste fouten maakt bij de executie gaat ook degene eruit die de op een na meeste fouten maakt. Lukt het de mol niet om diegene eruit te werken dan valt er maar een persoon af of niemand.
Blijkbaar heet ze dus Birna? Waarom zou ze in WIDM Plerikna heten?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:54 schreef themole het volgende:
Overigens die mevrouw die de rondleiding geeft is ook gevonden.
http://www.birna.is/index.php?Itemid=14
Omdat de vertaler faalt?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 16:03 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Blijkbaar heet ze dus Birna? Waarom zou ze in WIDM Plerikna heten?
Omdat het een hint is, of om ons op het verkeerde spoor te zetten.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 16:03 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Blijkbaar heet ze dus Birna? Waarom zou ze in WIDM Plerikna heten?
Dan nog steeds bepaald een ander dat je eruit gaat... Dat past toch niet binnen de strategie van het spel?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:52 schreef Hendrikpostbez het volgende:
[..]
Ja dat kan. Of de Mol moet een naam op een briefje schrijven en dat meteen aan Art geven.
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:45 schreef Da_Sandman het volgende:
Heeft iemand nou trouwens nog die eerste rare flits teruggezocht?
twitter:IkBenDeMol twitterde op zondag 22-01-2012 om 12:48:44Donderdag wordt een nieuw hoofdstuk aan de Koude Oorlog toegevoegd. #widm reageer retweet
Die zette ik net ook al in het tweetstopic: [WIDM] Officiele Tweets topicquote:Op zondag 22 januari 2012 12:51 schreef Jor_Dii het volgende:
twitter:IkBenDeMol twitterde op zondag 22-01-2012 om 12:48:44Donderdag wordt een nieuw hoofdstuk aan de Koude Oorlog toegevoegd. #widm reageer retweet
Even voor het geval je het tweetstopic nog niet kende. We proberen juist wat meer de andere topics ook te gebruiken en dus onder de aandacht te brengenquote:
Al die puinzooi aan topics, ik ben juist blij dat er nog gewoon centraal gepost wordt.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:54 schreef DaMart het volgende:
[..]
Even voor het geval je het tweetstopic nog niet kende. We proberen juist wat meer de andere topics ook te gebruiken en dus onder de aandacht te brengen.
Zebra...quote:Op zondag 22 januari 2012 14:08 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ze hadden echt de Z moeten kiezen. Zeehond, zeeleeuw, zee-eend, zeepaard, zeeolifant, zeekoe, zeebaars, ...
Dan zal de mol wel achter zitten ...want badeend is niet goed.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:03 schreef FastFox91 het volgende:
Diersoorten beginnend met een B. Badeend is natuurlijk fout, maar is dat goed gerekend? Zo ja, dat kan toch niet per ongeluk gebeurd zijn? Wie heeft dat opgeschreven / bedacht? Ik denk dat hier meer achter zit dan het lijkt. (Als het goed is gerekend.)
Die lijkt er inderdaad op. Ik heb dat dus ook even in het topic van Anne-Marie gezet: [WIDM] Anne-Marie Jungquote:
Da's weer een leuke voor een muziekopdracht ofzo!quote:
Het molteken lijkt een beetje op een kleine b, ja. Ik vind het wat vergezocht.quote:
en 5 uur geledenquote:2821210014362222347123643583. Wie zien het goed? #widm
Waar zou 't over gaan? Iemand de code uit de eerste al gekraakt?quote:Wat denk je dat ik ga stemmen morgen? Rood? Groen? Of moet ik me onthouden van een keuze? #widm
[WIDM] Officiele Tweets topicquote:Op woensdag 25 januari 2012 15:05 schreef Bakakame het volgende:
Iemand de twee nieuwste tweets al gelezen?
Op 23 januari
[..]
en 5 uur geleden
[..]
Waar zou 't over gaan? Iemand de code uit de eerste al gekraakt?
Wat een rare tweet joh. Misschien houdt het verband met de combinatie van een opdracht?quote:Op woensdag 25 januari 2012 15:05 schreef Bakakame het volgende:
Iemand de twee nieuwste tweets al gelezen?
Op 23 januari
[..]
en 5 uur geleden
[..]
Waar zou 't over gaan? Iemand de code uit de eerste al gekraakt?
Ah sorry, dit is eigenlijk het enige topic van WIDM dat ik volg, vandaar dat ik 't nog niet gezien hadquote:
twitter:IkBenDeMol twitterde op donderdag 26-01-2012 om 13:47:50Wie ben ik? Phileines vriendin, sammy, zuster, sommetje, ome joop, amsterdam of een letterkeer? #widm Ned 1, 20:30 uur. reageer retweet
quote:Op woensdag 25 januari 2012 15:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Wat een rare tweet joh. Misschien houdt het verband met de combinatie van een opdracht?
En je mag het hier wel posten hoor, graag zelfs. Dan hoef ik niet 10 miljoen topics door te struinen.
Asjeblieft hoef je niet te zoeken.quote:
Geen zin om dat helemaal terug te gaan zoeken.quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:08 schreef megamandy het volgende:
[..]
[..]
Asjeblieft hoef je niet te zoeken.
Meestal een kwartiertje na afloop online beschikbaar.quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:41 schreef Haaibaaike het volgende:
ik ben vanavond niet thuis maar is WIDM vanavond na de uitzending op tv, online te zien? Want dan kan ik als ik om 23.10 thuis ben, gelijk online terug kijken.
Dankjequote:Op donderdag 26 januari 2012 14:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Meestal een kwartiertje na afloop online beschikbaar.
Gast, we waren er al een tijdje uit.quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:46 schreef GlenSpey het volgende:
Ik weet zelf niet zo goed hoe het werkt, maar als ik zou moeten gokken dan zeg ik dat dat nummer uit de tweet '2821210014362222347123643583' een setje coördinaten is. GPS coords bijvoorbeeld met lengte, breedte en hoogtegraden. Ik snap zelf alleen niet hoe ik dat precies kan vertalen naar echte coords, misschien heeft iemand er een website of een tooltje voor?
quote:Op maandag 23 januari 2012 23:33 schreef LudoSanders het volgende:
Moet ik jullie nu gewoon helpen, zonder dat ik het volg. Kijk gewoon naar http://avro.nl/wieisdemol/Default2.aspx
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |