abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106673944
Deel 1: Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen
Deel 2: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 2
Deel 3: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3
Deel 4: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 4
Deel 5: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 5
Deel 6: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 6
Deel 7: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 7

1,5 jaar geleden hadden we onze droomwoning gevonden: Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd nu ons tweede kindje geboren is. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne. Dat ligt hier:

Artist impressions van het project (het gaat om een reguliere tussenwoning):

In december 2010 is er begonnen met de bouw; donderdag 24 november (2011) hebben we de sleutel gekregen! Over 8 dagen verhuizen we. *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_106673963
En waar we gebleven waren in het vorige topic.

Deze week wordt de vloer aanbracht en is er begonnen met de aanleg van de tuin:

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 16:29 schreef Claudia_x het volgende:
Toen we bij het huis aankwamen bleken de twee uiterst vriendelijke Polen aan het werk te zijn. De coating zelf zat er nog niet in. Volgens de Polen kosten de voorbereidende werkzaamheden de meeste tijd; de coating zelf hebben ze zo gedaan. Het viel me op dat ze heel netjes te werk gaan om de muren en de trap niet te beschadigen. Ik mocht even binnenwandelen om te kijken en foto's te maken. Zo zag de vloer in de woonkamer eruit:

De witte veeg is de plek van de scheur die gevuld is. (De scheur was trouwens niet groter geworden.) Ik heb goed gekeken naar de vloer zelf en die zag er aardig egaal uit, voor zover ik dat in kon schatten. En als de kleur zo was gebleven had ik het ook prima gevonden. :+

Onze slaapkamer:

Nou ja, goed, de definitieve vloerkleur viel dus jammer genoeg nog niet te zien. Wel is het leuk om iets van het proces mee te maken. Op de foto hieronder zie je trouwens het epoxyspul zelf. Je kunt zien dat de coating lichter is dan het spul dat er al op zit en ook warmer van kleur.

Toen we er kwamen was de hovenier bovendien flink bezig in de voortuin. Het grondwerk in de achtertuin had hij al af. :o

Man, wat ben ik er blij mee!

De stenen waren er ookal. Op de eerste foto is de donkergrijze variant te zien, op de tweede de lichtgrijze:

Zo donkergrijs is die eerste dus helemaal niet! Ik zou een ieder die stenen uit gaat zoeken op het hart willen drukken om héél goed te vragen wat er allemaal kan gebeuren met de kleur van de stenen. Wij hebben de koppelstones uitgezocht door in de modeltuin rond te lopen en klaarblijkelijk waren die stenen erg nat en daarom donkerder van kleur. Dit pakt dus iets anders uit dan gepland, maar stiekem ben ik er wel blij mee.

En dit is de terrastegel:

Ik ben ineens ontzettend misselijk van de ontlading. Jemig, wat is er een last van me afgevallen! Het komt gewoon goed, het wordt mooi! *O*
Ik liet de door ons uitgezochte gordijnen zien:

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ook, ik ook!

Ik kwam nog foto's van de gordijnen tegen. Woonkamer, kleine en niet grote staal (ik weet alleen niet 100% zeker meer of we deze kleur hadden gekozen):

Ivans kamer (een soort velours, dezelfde stof in alle slaapkamers):

Lena's kamer:

Onze slaapkamer:

Rolgordijnen op zolder:

Plissé-gordijnen voor de keuken in 2 delen, een van de onderste twee kleuren:

Die hebben helaas vertraging opgelopen:

quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ja hoor, word ik nét door Scheltinga gebeld dat een deel van de gordijnen niet op tijd af is! Het gaat om de gordijnen voor de schuifpui in de woonkamer, de gordijnen in Lena's kamer en de zolderrolgordijnen. Die laatste boeien me niet zo, maar Lena's kamer niet kunnen verduisteren is wel heel vervelend, en ik heb ook weinig zin om te koop te zitten in de woonkamer. Ze kijkt even of ze leengordijnen kan regelen.

Ik was er al bang voor...
Ik was tuinmeubels aan het bekijken:

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 22:50 schreef Claudia_x het volgende:
Dit vind ik nou leuke tuinmeubels:

quote:
17s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 22:58 schreef Claudia_x het volgende:
Deze is voor mij gemaakt:

Of gewoon deze:

En we hadden het over het toffe appartement van miss_sly: het nieuwe appartement van het_fokschaap en miss_sly

[ Bericht 49% gewijzigd door Claudia_x op 11-01-2012 10:44:21 ]
pi_106674930
Ik ben geen fan van tuinmeubels, maar die jij uitzoekt zijn toch wel helemaal tof!
Ik wil die lounge stoel!

De vloer lijkt erg mooi te worden, ben benieuwd naar het eindresultaat.
pi_106676775
persoonlijk vind ik 1000 euro voor een tuinstoel een beetje gortig :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_106676824
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:09 schreef RanTheMan het volgende:
persoonlijk vind ik 1000 euro voor een tuinstoel een beetje gortig :)
En als je het oppakt is het waarschijnlijk gewoon een licht stuk plastic. :Y)

Wat mij betreft ook te duur, hoor, maar wie weet kom ik zo via zijwegen uit op iets goedkopers in eenzelfde stijl. En anders laat ik wel iets van hout maken.
pi_106676849
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En als je het oppakt is het waarschijnlijk gewoon een licht stuk plastic? :Y)

Wat mij betreft ook te duur, hoor, maar wie weet kom ik zo via zijwegen uit op iets goedkopers in eenzelfde stijl. En anders laat ik wel iets van hout maken.
ik blijf je dan ff in de gaten houden, want cool is het wel, maar ja te duur, want wil er dan uiteraard 2 :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_106678415
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En als je het oppakt is het waarschijnlijk gewoon een licht stuk plastic. :Y)

Vanwege te licht dus niet geschikt voor ons winderige dakterras -O-

Met hout moet je dus wel uitkijken. Dat moet je echt onderhouden, op tijd met olie behandelen en indien mogelijk niet te veel aan de elementen blootstellen. Onze houten tafel ziet er echt heel slecht uit. Of je moet goed bewerkt hout (hardhout) hebben, dat scheelt dan weer veel onderhoud.

in overleg met mijn collega nog eens over een een (glazen) uitbreiding van de dakopbouw gehad, en wellicht dat we over een tijdje nog eens een vooraanvraag voor een vergunning indienen om te kijken in hoeverre ze bereid zijn iets dergelijks te vergunnen. Voorlopig eerst aan de binnenkant aan de slag. De lange, lage wandkast gaan we echt bekijken of dat mogelijk is. Zelfs schaap is om, hoewel hij eigenlijk liever geen afstand wil doen van zijn mooie, grote, handgemaakte luidspekers.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_106678646
Met steigerhout zit dat geloof ik iets anders. Ik heb dat indertijd wel uitgezocht. Ik ben niet zo'n houtfan, maar steigerhouten tuinmebels vind ik vaak wel oké omdat ze handgemaakt zijn.

Las ik nu goed dat jullie indertijd een precedent vormden en het daardoor onder andere zo'n lastige kwestie was? Misschien ligt dat nu anders?
pi_106678691
Wat ga je eigenlijk doen als het allemaal klaar is?
Aldus.
pi_106678803
Door onze aanvraag en het bezwaar door de man die 300 meter achter ons in de zijstraat woont, heeft het uitgeven van vergunningen voor dakopbouwen in oost/Watergraafsmeer destijds maanden stilgelegen. Men heeft toen het hele bouwbesluit mbt dakopbouwen opnieuw bekeken en hier en daar aangepast. Of het betekent dat we nu wel een kans maken, weet ik niet. Ik wil eht ook pas gaan onderzoeken als we binnen klaar zijn en een redelijk budget ervoor hebben. Eens je de vergunning hebt, moet je het binnen een jaar uitvoeren, namelijk.

Steigerhout ken ik alleen voor binnen, vind ik wel mooi. Er zijn ook veel houten meubels die prima buiten kunnen staan, maar kijk in ieder geval goed wat voor hout je neemt. onze tafel kan na 3 jaar eigenlijk bij het afval, helaas.
  † In Memoriam † woensdag 11 januari 2012 @ 13:23:02 #11
37843 lady-wrb
kortaf
pi_106678893
quote:
6s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:17 schreef Z het volgende:
verhuizen, denk ik :P
pi_106678919
Wat zonde, zeg!

Ik had indertijd mijn oog laten vallen op zoiets:

Maar dan zonder zijkant, want dat vind ik zo massief ogen:

Maar het moet wel comfortabel zijn, dus eerst maar eens kijken of zoiets wel lekker zit.
pi_106678942
quote:
6s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:17 schreef Z het volgende:
Promoveren.
pi_106679048
Zoiets hebben onze onderburen op 1-hoog op hun dakterras staan. Ik vind het er erg recht uitzien, maar met kussens zal het best goed zitten, denk ik. In princippe is het hetzelfde als zo'n loungeset als wij hebben, maar dan van hout. Onze loungeset zit prima O+
pi_106679264
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:12 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

ik blijf je dan ff in de gaten houden, want cool is het wel, maar ja te duur, want wil er dan uiteraard 2 :)
500 euro:

Nog steeds duur, natuurlijk.
pi_106679454
quote:
6s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Promoveren.
Zo blijf je wel lekker bezig ja.
Aldus.
pi_106679584
Als ik daar klaar mee ben vergaat de wereld, dus verder hoef ik niet te denken.
pi_106679997
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

500 euro:

[ afbeelding ]

Nog steeds duur, natuurlijk.
het lijkt wel een uit de kluiten gewassen po
pi_106680306
quote:
11s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:59 schreef lily het volgende:

[..]

het lijkt wel een uit de kluiten gewassen po
pi_106680320
Ik vind dit tof!

Met kussens, uiteraard.
pi_106680793
Die kan B_g_g toch wel zelf in elkaar timmeren?
Aldus.
pi_106681342
Dat zou je wel verwachten van de maker van de inmiddels legendarische kattenbakflat.

pi_106682948
Ik kom me ook weer eens melden! Pfff wat is een verhuizing slopend zeg!

Milou was vrijdag en zaterdag uit logeren en wij hebben nog heel veel gedaan: inpakken, nieuwe huis schoonmaken, ramen lappen, kozijnen schoonmaken, zonwering werd opgehangen etc etc.

Zondag verliep alles prima. Verhuizing gedaan in 6 uur met behulp van lieve vrienden en familie. Om half vijf was alles over (2x met een volle verhuiswagen). Om 17 uur kwam Milou thuis en hebben we patat gehaald bij de febo.

De eerste nacht vreselijk geslapen. Milou was vaak wakker (ze was bang voor haar leuke boompjesbehang :') ) en wij moesten ook wennen aan een nieuw huis. Maandag overdag was hell: Milou zit midden in haar sprongetje en was oververmoeid. Wilde niet slapen. Lag ze net een half uur werd ze weer wakker van het geboor. Keuken werd geinstalleerd dus overal dozen. Met veel moeite 's avonds de kledingkast in elkaar gezet en precies achter de deur gezet. Was echt een kutklus 8)7 De eerste dag dus een beetje gekampeerd in ons huis en bij de buren eten voor Milou opgewarmd. Gisteren allebei werken en Milou naar de opvang. Toen we thuis kwamen was de keuken klaar, wat een zaligheid!! Vandaag nog een miljoen dozen uitgeruimd en nu begint het ergens op te lijken O+

Vanavond even alle dozen en afval buiten zetten voor het grofvuil en dan ziet de tuin er ook weer opgeruimd uit. Foto's komen laten want ik kan het snoertje van mijn camera niet vinden }:|

Maarrrrr wel internet verbinding! Hulde voor UPC!
pi_106683027
ps jullie hovenier werkt heel hard! Hij is nu al bezig met de grote tegels. Wat vreselijk balen van jullie gordijnen! Er komt toch wel een andere oplossing? Anders doet Lena geen oog dicht. Wij hebben overigens niets voor de schuifpui maar hebben ook iets minder inkijken. Maar dat is goed te doen..
pi_106683536
Jaa, daar ben je! *O* Dat klinkt ook echt heel rot. Arme Milou en arme jullie. Gelukkig hebben jullie nu een keuken. Ik denk dat we zo nog even langs het huis rijden en dan gluur ik even naar binnen. :Y) Ik ben echt heel benieuwd naar foto's!

En wij bedenken deze week of we UPC nemen in plaats van glasvezel. Het bedrijf dat over de aansluiting gaat is GlasHart. Al vanaf maandag beloven ze terug te bellen om te zeggen hoe de planning eruit ziet. Vooralsnog zijn we nog steeds niet teruggebeld. Wij bellen elke dag om te vragen hoe het ervoor staat en krijgen elke dag te horen dat de persoon die over de planning gaat er niet is en ons terugbelt. Ik word er niet goed van.

Als het goed is krijgen we dus leengordijnen. En niet lang na het telefoongesprek besefte ik dat we zelf natuurlijk ook nog gordijnen in deze woning hebben hangen die we tijdelijk kunnen gebruiken. :+ Komt wel goed dus.
pi_106683579
Oh bel maar even aan hoor...kun je even koekeloeren. Dan doe ik dat in jullie huis :+
pi_106683643
Wat slecht van KPN zeg! Zeg dan eerlijk dat ze het zelf ook niet weten, toch?

Ach we hebben nu een goede snelheid hier met UPC. Downloaden gaat nog steeds super snel. Of ik nu een film in 10 of 1 minuut binnen heb, maakt mij niet zo veel uit :Y)
pi_106683724
Oh ja Milou loopt nog steeds niet maar kan wel de trap helemaal zelf op! Gelukkig is er nog een tussendeur :+
pi_106683803
Daar zijn ze ook heel eerlijk over. Ze zeggen dat ze het niet weten, maar ze zeggen ook dat er al een glasvezelaansluiting is en die kun je dus ook gewoon afvragen.

Ik hang nu alweer een tijdje vergeefs aan de lijn om een medewerker te spreken te krijgen.
pi_106684101
irritant! Wij wachten nog steeds op ons belastinggeld..duurt nu ook al maanden :')
Maar na een telefoontje moeten we het echt binnen nu en uiterlijk 2 weken krijgen.
pi_106684662
Claudia, deze dan?

Best stevige stoelen (en ik kan het weten, heb er zes...zowel binnen als buiten, al staan die van binnen nu te koop) voor een aardige prijs als even goed zoekt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_106685019
Toch even een foto van de keuken (gemaakt met mijn telefoon..)

pi_106691182
Loeszie handig ingericht je keuken. De foto is niet echt duidelijk maar je eethoek heb je daar op een mooie plek gezet. Eethoek ziet er goed uit. Zitten die stoelen lekker, ook bij zware mensen :@ . Heb ik me altijd al afgevraagd.
pi_106695173
Oh, en die foto doet niet eens echt recht aan hoe het eruit ziet! Ik heb het gezien en het is prachtig geworden! Heel mooie keuken. En dat eten bij het raam zo is heel knus.

Mefke, ik ken de stoel, maar ik wil graag een bankje!

Ik ga even wat foto's uploaden.
pi_106696221
Ze waren vandaag bezig met de eerste toplaag van de coating:

Het ziet er nu nog heel glimmend uit, maar dat is straks niet meer zo. De toplaag maakt de coating straks mat. Het halletje:

Er liggen al tegels in de tuin!

De kleine boef vindt het allemaal erg interessant:

Ik vind de grote tegel erg mooi van kleur, een diepgrijs met een vleugje blauw erin als de tegel nat is:

En de koppelstones blijken toch wel donker te zijn. :')

Ik heb wat foto's kunnen maken van het aanbrengen van de toplaag:

Nadat Ivan uitgebreid met de buurkat heeft geknuffeld en wij de mooie woning van loeszie hebben bewonderd rijdt hij ons huiswaarts:

pi_106696772
Voor de beeldvorming, dit was de staal:

En dit de pot:

pi_106696968
claudia, je kan ook nog eens op marktplaats zoeken naar een club bubble bankje. Die vallen tweedehands wel mee in prijs. En misschien zijn daar ook wel imitaties van te krijgen. Nieuw is ie mij te duur (> 600), maar mooi is ie wel

En je vloer wordt echt heel gaaf! Leuk om te zien dat het echt een soort van verven van de vloer is.
pi_106697071
Claudia wat wordt het mooi en wat schiet het allemaal al op! :o En je oudste wordt ook al zo groot. Kan ie al autorijden? :o ;)
pi_106697190
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 20:31 schreef mefke79 het volgende:
claudia, je kan ook nog eens op marktplaats zoeken naar een club bubble bankje. Die vallen tweedehands wel mee in prijs. En misschien zijn daar ook wel imitaties van te krijgen. Nieuw is ie mij te duur (> 600), maar mooi is ie wel
[ afbeelding ]

En je vloer wordt echt heel gaaf! Leuk om te zien dat het echt een soort van verven van de vloer is.
Maar zit 'ie ook lekker?
  woensdag 11 januari 2012 @ 20:35:33 #40
240439 samsuus
Twijfelgeval
pi_106697251
Wow ik vind de vloer toch wel erg mooi worden! had eerst mn bedenkingen, maar ben nu stiekem jaloers ;-)
Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
pi_106697264
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 20:33 schreef Stiemie het volgende:
Claudia wat wordt het mooi en wat schiet het allemaal al op! :o En je oudste wordt ook al zo groot. Kan ie al autorijden? :o ;)
Hij denkt van wel in ieder geval. :Y)
pi_106697359
Ik heb ooit op de stoel gezeten (die is er ook) en die zat prima. Volgens mij heeft loods5 ze op voorraad, kan je het gewoon proberen.
pi_106697447
Dan ga ik daar kijken, dankjewel voor de tip!!
pi_106697498
Ja jullie vloer wordt heel erg mooi! Ben onder de indruk. Nog even en dan zijn we echt buren!
pi_106697544
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 20:35 schreef samsuus het volgende:
Wow ik vind de vloer toch wel erg mooi worden! had eerst mn bedenkingen, maar ben nu stiekem jaloers ;-)
Het was niet zo'n grote gok van ons als het lijkt. Mijn schoonzus had in haar oude woning een coating, dus we weten wel hoe het eruit ziet en hoe het voelt. Ik moet wel benadrukken dat het echt geen gietvloer is. Onze vloer is bikkelhard en niet volledig strak. Maar goed, hij is ook drie keer zo goedkoop als een gietvloer. :+ En als je het zelf doet kost het zelfs belachelijk weinig geld.
pi_106697739
Claudia wat wordt het gaaf! Wat spannend ook, the plan is coming together now *O*. En je cobblestones vind ik wel mooi, goed contrast met de grote tegels.
pi_106698073
Loeszie ik vind je keuken mooi! En de eethoek zo ziet er echt knus uit!

Claudia, wat wordt het mooi allemaal. Ik denk dat die vloer ook erg mooi wordt en de tuin ziet er geweldig uit! Heerlijk hè, als je dadelijk verhuist, het ook af is!
pi_106698326
erg mooi, Claudia, de vloer
pi_106698497
Ik bedacht net ineens dat ik nog wel een foto heb van de coatingvloer van mijn schoonzus:

Even geanonimiseerd, hoor. Al is ze inmiddels een bekende Nederlander. :+ Dit geeft een aardige indruk, al is de vloer door henzelf gedaan en weet ik niet of zij een toplaag hebben gebruikt. Ze hadden in ieder geval geen matte toplaag waardoor de vloer hoogglans is gebleven.
pi_106698630
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 20:47 schreef miss_sly het volgende:
Claudia, wat wordt het mooi allemaal. Ik denk dat die vloer ook erg mooi wordt en de tuin ziet er geweldig uit! Heerlijk hè, als je dadelijk verhuist, het ook af is!
Ja, dat is wel heel fijn, dat we niet tegen een zand/waterpoel aan zitten te kijken en dat we niet elke keer zand mee het huis in lopen. Dat is bovendien beter voor de vloer.

Ik bewonderde vanmiddag nog jullie terras van bankirai. Jemig, wat is dat mooi hout!
pi_106698748
Loeszie: supermooie keuken, en wat leuk die eethoek bij het raam!

Claudia: wat schiet het al op bij jullie. De vloer is niet mijn smaak, maar ik zie dat jij er erg blij van wordt! Heerlijk dat het zo mooi wordt als je gedacht had.
pi_106699369
Ben je meer een houtmens, Bleie?
pi_106700705
Claudia, je woonkamermuren blijven wit toch? We gaan hier toch voor het lichte laminaat van vt wonen. Maar met een witte keuken (nou ja, off white) en witte muren zijn we een beetje bang dat het te wit wordt. Zeker omdat we ook nog witte kasten hebben. Hoe is dat straks bij jullie? Hebben jullie meubels meer kleur?
pi_106700905
Ik ben niet zo bang voor een wit huis. Hoe meer wit je in je woning hebt hoe meer de dingen die kleur hebben eruit springen:

We hebben de boekenwand, een rode stoel, een kleed, een schilderij. Komt wel goed. En in het ergste geval latex ik eens een muur.
pi_106701144
Oh loeszie, ik vond het er bij jullie al heel ingericht uitzien! Viel wel mee met de rommel, hoor.
pi_106701165
En we gaan morgen internet van UPC aanvragen en glasvezel annuleren. :r
pi_106701386
balen van de glasvezel!

Nou ja het enige dat hier kleur heeft zijn de bank (grijs) en de stoelen (bruin). De lampenkappen zijn nu geel en we hebben twee panelen met behang, maar dat zijn geen grote oppervlakten. Wat heb jij uiteindelijk als achterwand boven het aanrecht? Want tja, wij hebben een grote wand als keuken en dat is dus 3 meter lang, 60 cm diep en 2 meter hoog wit...
pi_106701608
Je hebt echt heel makkelijk kleur in je woning! Koop wat gekleurde accessoires, hang tekeningen op, zoek een mooie prent. Ik kwam dit inspiratieplaatje ook nog tegen:

pi_106701651
En wij hebben deze tegels tegen de wand in de keuken:

pi_106701771
ach ja, kleurtje is er zo opgezet. Kleurtje kiezen is een ander verhaal. Ik neig naar grijs met geel nu. We zien wel.
pi_106701826
Als je op je keukenblad zo'n schaal zet met allemaal rode of groene appels dan ziet het er al ineens heel anders uit!

pi_106701851
En kun je niet iets van kruiden in je keuken "ophangen"?
pi_106701901
Leuk die witte sfeerplaatjes O+

Wij hebben ook veel wit, en zoals Claudia al eens terecht opmerkte brengt het speelgoed al behoorlijk wat kleur :+
pi_106701962
Ik begrijp je angst trouwens wel, hoor. Wij hebben nu een goudkleurige vloer en die maakt echt de sfeer in ons appartement. Ik ga die vloer wel missen! De basis wordt straks veel neutraler. Komt dat wel goed?

Maar ik heb ook gemerkt dat een paar mooie spullen je interieur echt kunnen maken. Daarom hebben we ook een bank gekocht waar we écht enthousiast over zijn. En verder: accessoires, accessoires, accessoires!
pi_106701987
En gekleurde handdoek en vaatdoek ophangen. Inderdaad een fruitschaal gevuld. Een vaas met verse bloemen. Kussentjes op de bank. Genoeg opties om kleur te brengen.
pi_106701992
Of speelgoed, speelgoed, speelgoed, inderdaad.
pi_106702033
Senna brengt ook echt kleur in jullie huis. De basis is bijzonder mooi, zij maakt het af.
pi_106702107
quote:
17s.gif Op woensdag 11 januari 2012 21:47 schreef Claudia_x het volgende:
Senna brengt ook echt kleur in jullie huis. De basis is bijzonder mooi, zij maakt het af.
O+

Maar het is wel echt zo!
pi_106702134
Ik overweeg trouwens zo'n groot kussen te kopen, maar dat is meer iets voor over een tijd. In het pand van het bedrijf dat onze coatingvloer aanbrengt worden ook spullen tentoongesteld en verkocht van ambachtslieden/kunstenaars die mooie spullen maken. Daar wil ik weer eens kijken.
pi_106702481
Dit wordt trouwens onze bank (ik heb nog niet eerder een foto van onze winkelsessie laten zien):

In deze kleur:

pi_106702534
Ik vind hem mooi! Waar heb je hem gekocht?
pi_106702605
Bij Riant Stoutenbeek in de Villa Arena! Maar hij is overal even duur en ze verkopen hem volgens mij ook bij de Bijenkorf.
pi_106702652
De onderste bank vond ik eerst trouwens mooier. Dat is er ook een van Roderick de Vos, de Bloq. Wij hebben de Hopper.
pi_106702840
Bij Bijenkorf heb ik ook weleens erg mooie spullen gezien! Mooie banken toen we er helemaal nog geen zochten.
pi_106702927
Bij de Bijenkorf verkopen ze best veel design!
pi_106703006
Ik had liever een lichtere bank gehad, maar ik heb mezelf gedwongen om praktisch te denken. Ik wil geen hartverzakking krijgen als er eens een kop koffie omgaat.
pi_106703416
Onze is ongeveer zoals de tweede bank en dat bevalt uitstekend. Je ziet er weinig op inderdaad en hij is ook gemakkelijk te poetsen.
pi_106723930
Je vloer wordt mooi!!

Wij hebben deze bank in de tuin. Maar dan rugkussens zonder 'deuk'.

Iedere dag als het weer het toeliet heel veel plezier van gehad.
Wel twee dingen: de kussens opbergen kost veel ruimte. En in de winter moet het afgedekt onder zeil.
Met een meidenkwartet
pi_106729725
Vandaag weer even bij de vloer wezen gluren. De matte uitstraling is al iets duidelijker:

De kleur komt op de eerste en derde foto niet helemaal goed over. Daar ziet de vloer er iets killer uit. De tweede foto lijkt juist weer iets warmer.
pi_106732608
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ben je meer een houtmens, Bleie?
Ja, dus als ik later groot ben, komt hier een echte houten vloer. Tot die tijd doen we het met goedkoop laminaat (waar we verrassend veel complimenten over krijgen).

Onze basis is ook wit trouwens (nou ja, ral 9010, helemaal wit vind ik te steriel), en de vloer is ook licht, maar we hebben wel één muur met donker behang, en de gordijnen (die ook een hele muur in beslag nemen) zijn ook zwart / donkergrijs. De bank is ook zwart, maar is erg toe aan vervanging. Omdat we dat ook niet kunnen betalen, ben ik nu aan het kijken naar een nieuwe hoes (bank is van Ikea, maar wordt daar niet meer verkocht, online zijn nog wel hoezen te krijgen). Ik wil eigenlijk graag rood, maar ben bang dat dat te besmettelijk is. De bank die jullie hebben uitgezocht vind ik wel prachtig trouwens! Mooie kleur ook, zal je inderdaad niet al te veel op zien, en dat is met kleine kinderen toch wel heeeel handig. Mijn zus heeft een bank die ooit gebroken wit was, maar nu er al een paar jaar drie kinderen op leven, is hij een onbestemd soort grijs geworden, niet mooi...
pi_106733626
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:11 schreef Cathmar het volgende:
Je vloer wordt mooi!!

Wij hebben deze bank in de tuin. Maar dan rugkussens zonder 'deuk'.

[ afbeelding ]

Iedere dag als het weer het toeliet heel veel plezier van gehad.
Wel twee dingen: de kussens opbergen kost veel ruimte. En in de winter moet het afgedekt onder zeil.
Het zit ook echt wel lekker! Maar het is niet mijn smaak. Ik wil toch wel iets anders. Het is alleen vrij lastig om iets anders te vinden, want deze stijl is heel populair momenteel.
pi_106733704
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:28 schreef Bleie het volgende:

[..]

Ja, dus als ik later groot ben, komt hier een echte houten vloer. Tot die tijd doen we het met goedkoop laminaat (waar we verrassend veel complimenten over krijgen).

Onze basis is ook wit trouwens (nou ja, ral 9010, helemaal wit vind ik te steriel), en de vloer is ook licht, maar we hebben wel één muur met donker behang, en de gordijnen (die ook een hele muur in beslag nemen) zijn ook zwart / donkergrijs. De bank is ook zwart, maar is erg toe aan vervanging. Omdat we dat ook niet kunnen betalen, ben ik nu aan het kijken naar een nieuwe hoes (bank is van Ikea, maar wordt daar niet meer verkocht, online zijn nog wel hoezen te krijgen). Ik wil eigenlijk graag rood, maar ben bang dat dat te besmettelijk is. De bank die jullie hebben uitgezocht vind ik wel prachtig trouwens! Mooie kleur ook, zal je inderdaad niet al te veel op zien, en dat is met kleine kinderen toch wel heeeel handig. Mijn zus heeft een bank die ooit gebroken wit was, maar nu er al een paar jaar drie kinderen op leven, is hij een onbestemd soort grijs geworden, niet mooi...
Welke bank heb je?

Wij hebben RAL 9010 genomen voor de muren omdat iedereen zei dat dat slim was om te doen, maar om eerlijk te zijn had ik spierwit prima gevonden. We hebben spierwit in onze huidige woning en dat ziet er heel mooi uit.
pi_106734309
Claudia, wij hebben laatst een buiten bank gezien van one to sit. Heel mooi ook, en in iedere ral kleur leverbaar.
http://www.onetosit.nl/content.asp?pageID=104&languageID=NL
Met een meidenkwartet
pi_106737455
bleie, welke bank heb je? Wij hebben een mysinge van ikea (Claudia, jij ook toch, nu dan?) en daar zit een nieuwe grijze hoes op. Nu kan ie er mooi weer mee door.

Claudia, vloer wordt echt gaaf.
pi_106738883
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:06 schreef Cathmar het volgende:
Claudia, wij hebben laatst een buiten bank gezien van one to sit. Heel mooi ook, en in iedere ral kleur leverbaar.
http://www.onetosit.nl/content.asp?pageID=104&languageID=NL
Ja! Wauw! Zit 'ie lekker? Kun je er goed in liggen?
pi_106738951
Wij hebben inderdaad ook de mysinge, mefke, en die gaat bij het grof vuil. :o Het is wel tof dat je er nieuwe hoezen bij kunt kopen, maar wij vonden juist de hoes die we hadden zo fijn en die is niet meer verkrijgbaar.
pi_106738966
Voor wie het leuk vindt staat hier het volledige foto-album.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 12-01-2012 21:34:54 ]
pi_106740049
quote:
14s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja! Wauw! Zit 'ie lekker? Kun je er goed in liggen?
Shit hey, 1500 euro voor een bankje.
pi_106741957
Ja, ik weet het. Serieus, het geld dat ze durven vragen voor die tuinmeubelen :X
Met een meidenkwartet
pi_106742027
Ik vind het heel mooi, maar ik doe het gewoon niet. Dan ga ik wel voor steigerhout.

Maar ik kijk nog even verder en hoop dat ik toch iets betaalbaars tegenkom!
pi_106745652
Wij hebben steigerhout, zit toch best goed hoor, gewoon goede kussens erbij. Wij hebben fijne kussens van de Ikea gekocht en die als maat voor de bank genomen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_106745858
Dit lijkt me wel wat voor ons:

En dan moet de lage kant de kant zijn die vanuit de woonkamer in het zicht staat. Deze opstelling vind ik niet zo massief ogen.

Ik moet nog even uitzoeken hoe dat zit met steigerhout. Er staat me bij dat je het beste onbehandeld oud steigerhout kunt gebruiken.
pi_106751449
Wij hebben de Tylosand, is helemaal uit de collectie, helaas.

Tuinmeubels zijn over het algemeen belachelijk duur. Nou hebben wij helemaal ruimte voor een loungeset, dus alleen een eenvoudige tafel met 4 stoelen, uit een aanbieding van de Gamma. Zal wel niet lang meegaan, maar dat zien we over een paar jaar wel weer.
pi_106753043
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:34 schreef Claudia_x het volgende:
-

Ik moet nog even uitzoeken hoe dat zit met steigerhout. Er staat me bij dat je het beste onbehandeld oud steigerhout kunt gebruiken.
Je moet goed opletten bij de aanschaf. Het oude is vaak grenen en tegenwoordig zie je veel nieuw stijgerhout van vuren dat gewoon grijs wordt gebeitst. Op zich daar niets mis mee natuurlijk, maar grenen is iets duurzamer. Maar je doet er toch altijd verstandig aan je tuinset in de olie/beits lak of wat dan ook te zetten.

Daarnaast als je het zelf gaat maken, even een gratis tip, denk aan de contactpunten van het hout met de grond ivm vocht en dat soort zaken.. Daar zijn ze toch het kwetsbaarst..
pi_106754436
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:04 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Je moet goed opletten bij de aanschaf. Het oude is vaak grenen en tegenwoordig zie je veel nieuw stijgerhout van vuren dat gewoon grijs wordt gebeitst. Op zich daar niets mis mee natuurlijk, maar grenen is iets duurzamer. Maar je doet er toch altijd verstandig aan je tuinset in de olie/beits lak of wat dan ook te zetten.

Daarnaast als je het zelf gaat maken, even een gratis tip, denk aan de contactpunten van het hout met de grond ivm vocht en dat soort zaken.. Daar zijn ze toch het kwetsbaarst..
Dat heb ik inderdaad onthouden, dat je met name in het najaar er verstandig aan doet om bijvoorbeeld latten onder je bank te zetten zodat de bank niet in aanraking komt met de grond.

Ik denk dat zelf maken me te veel gedoe is, maar ik zal letten op de punten die je aanstipt. Dankjewel! Ik wil sowieso eerst even proefzitten, want ik heb liever een lelijk meubel dat lekker zit dan andersom. Ik zal ook informeren hoe dat met beitsen en zo zit. Ik heb begrepen dat je dat dan wel elk jaar bij moet houden, maar dat vind ik niet zo'n probleem. Ik houd van beitsen. :Y)
pi_106754538
We hebben vanochtend de laatste sleutel van de aannemer in ontvangst genomen! Wel hebben we een nieuw punt ontdekt, namelijk dat 2 lichtpunten het niet doen (of had ik dat al gezegd?). Dat is niet zo'n ramp, maar ik hoop dat het elektrabedrijf het gauw komt fixen.

Tot onze verbazing stonden de Polen weer op de stoep! Ze waren niet helemaal tevreden over de afwerking op de begane grond, en ze willen graag een goed product leveren. Zo fijn om te horen! O+

De hovenier was gister niet aanwezig maar vandaag weer wel. Hij ging verder met de tegels en zou vandaag gaan slijpen.

Ik heb weer wat foto's gemaakt, maar er valt niet veel nieuws op te zien:

pi_106754758
Claudia, spiegelt de vloer zo of komt dat omdat ie nat is? Ik dacht dat ie mat was, of ben ik in de war met gietvloer?

Ziet er wel mooi strak uit zeg! Ben zo benieuwd naar het eindresultaat en de keuken enzo!
En stiekem ook naar foto's van het nieuwe huis van Loeszie! :D
pi_106754905
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 11:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat heb ik inderdaad onthouden, dat je met name in het najaar er verstandig aan doet om bijvoorbeeld latten onder je bank te zetten zodat de bank niet in aanraking komt met de grond.

Ik denk dat zelf maken me te veel gedoe is, maar ik zal letten op de punten die je aanstipt. Dankjewel! Ik wil sowieso eerst even proefzitten, want ik heb liever een lelijk meubel dat lekker zit dan andersom. Ik zal ook informeren hoe dat met beitsen en zo zit. Ik heb begrepen dat je dat dan wel elk jaar bij moet houden, maar dat vind ik niet zo'n probleem. Ik houd van beitsen. :Y)
We hebben hier de houten tuintafel voorzien van slotbouten. Dus even in de onderzijde van de poot een gat geboord van 8 mm en daarna een 8x40 slotbout ingeslagen. Dan staat de tafel altijd vrij van de grond en kan er geen water in de poot trekken.
Jeroentje.
pi_106754911
mag weg
Jeroentje.
pi_106756035
Ah, mooie tip, dank!
pi_106756114
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 11:13 schreef Jipster het volgende:
Claudia, spiegelt de vloer zo of komt dat omdat ie nat is? Ik dacht dat ie mat was, of ben ik in de war met gietvloer?

Ziet er wel mooi strak uit zeg! Ben zo benieuwd naar het eindresultaat en de keuken enzo!
Dat komt doordat de vloer nat is. Gisteren zijn we aan het einde van de dag wezen kijken en toen had de vloer er 24 uur droogtijd op zitten (de 1e toplaag van de dag ervoor zat er al op, de 2e toplaag moest die dag nog aangebracht worden). Je ziet op de vorige foto's dus al een veel mattere vloer. Hier was de vloer nog relatief nat omdat die gister helemaal aan het einde van de dag, tegen de avond, is aangebracht. Dat komt dus nog wel goed. :+

Op een hoogglans vloer zie je echt alles! Maar weet je, zelfs als het zo was gebleven had ik het prima gevonden! Ik vind hoogglans niet zo storend en de vloer ligt zo op het eerste ook heel strak erin. Maar goed, een matte vloer is wel veel praktischer. Bovendien hebben we een hoogglans keuken en het hoeft allemaal niet zo bling bling.
pi_106774362
Ik vind je vloer nu al geweldig! Welk bedrijf heeft deze vloer aangebracht? Kan ik het bij mijn favorieten zetten voor als wij ooit een nieuwe vloer gaan nemen ... O+
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_106774651
pi_106774747
Thnx! :*

Is het een coatingvloer? Of een Epoxyvloer?
pi_106774808
Allebei. :+ Het is een epoxy coatingvloer. Om precies te zijn bestaat de vloer uit 3 lagen:

- een epoxy coating
- twee toplagen van polyurethaan
pi_106774871
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 20:14 schreef Claudia_x het volgende:
Allebei. :+ Het is een epoxy coatingvloer. Om precies te zijn bestaat de vloer uit 3 lagen:

- een epoxy coating
- twee toplagen van polyurethaan
Is het een combi van beiden of zie ik deze omschrijving gewoon niet op de site staan?
pi_106775154
Je vindt meer informatie als je kijkt bij systemen > coatingvloeren. Er staat alleen niet expliciet iets bij over toplagen. Een epoxy coating wordt vaak voor bedrijfspanden gebruikt omdat het heel sterk materiaal is. Aan vloeren in woningen worden andere eisen gesteld, bijvoorbeeld dat de vloer kleurvast is, geen hoogglans uitstraling heeft en goed tegen krassen kan. Daarom wordt er wel een toplaag gebruikt. Dat doen ze geloof ik vrij standaard bij woningvloeren.

Ze hebben trouwens een showroom aan de Amstel, maar toen wij er waren hadden ze er nog geen epoxy coating liggen. Daar hadden ze wel plannen toe. Misschien ligt die er inmiddels al. Ze hebben er wel stalen.

Wat misschien ook wel nuttig is, is om eens bij Coatingshop te kijken. Die verkopen all-in pakketten waarmee je het zelf kunt doen. Dan zie je beter waar de vloer uit bestaat en wat ervoor nodig is aan werkzaamheden. Er staat op de site van Coatingvloer zelf trouwens ook technische documentatie.

De informatie online is vrij spaarzaam, heb ik gemerkt. Het is gewoon geen heel gebruikelijke woningvloer. Ik denk dat het komt doordat veel mensen het te koud en hard vinden.
pi_106775833
Stappen:

1. Om de toplaag van de cementdekvloer te verstevigen adviseren wij u een primer toe te passen. Het aanbrengen van een primer draagt bij in de levensduur van uw vloer.

EP Primer GV-M met een verbruik van ca. 0,20 kg /m2.

2. Op uw vloer kunt u vervolgens het beste een 2-laags coating-systeem toepassen met de volgende opbouw.

Een 1e laag EP Vloercoating EC23 met een verbruik van 0,30 kg /m2.
Een 2e laag EP Vloercoating EC23 met een verbruik van 0,30 kg /m2.

3. Oplosmiddelvrije epoxy vloercoatings leiden altijd tot een glanzend eindresultaat. Wanneer u uw vloer zijdemat af wilt werken met een beschermende topcoating, kunt u als laatste een Rocathaan Hard PU-TR op basis van polyurethaan aanbrengen met een verbruik van 80 tot 100 gram per m2.
pi_106783780
Dankjewel! Ik heb alles opgeslagen in Evernote zodat ik het niet vergeet of kwijtraak. :*
pi_106794802
Evernote. ^O^

Ik ben benieuwd of je er uiteindelijk voor gaat! Ik zal hier updates posten over de vloer, hoe die zich houdt en of we er tevreden mee zijn.
pi_106794930
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 08:52 schreef Claudia_x het volgende:
Evernote. ^O^

Ik ben benieuwd of je er uiteindelijk voor gaat! Ik zal hier updates posten over de vloer, hoe die zich houdt en of we er tevreden mee zijn.
Ik hoop dat we ooit zo'n vloer nemen. We hebben nu een houten vloer maar ik vind het een hel.
Evernote is O+
pi_106795032
Ik vind onze huidige vloer (novilon) niet ideaal genoeg om mee te nemen naar de volgende woning, maar oh wat ben ik blij met enerzijds het niet hoeven onderhouden van de vloer en anderzijds het gemak waarmee we de vloer schoon kunnen maken!
pi_106795862
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 11:13 schreef Jipster het volgende:

Bij deze!

Jaa snoertje is gevonden!

De keuken

close up van het blad

ja de poes is ook verhuisd!

Veel meer ruimte om met de wishbone bike rond te scharrelen.

de woonkamer

deze stresskip is ook verhuisd

de gang

de grote slaapkamer (commode van de minispruit komt later in de babykamer)

kamer Milou

de wallstickers hebben alweer een verhuizing overleefd!

badkamer
pi_106796199
Mooie inrichting Loeszie. (ik hou niet van een super opgeruimd huis).
Tv kastje is echt zo mooi O+
pi_106796259
Ja het is nog wel een rommeltje. Ook niet zo gek als je bedenkt dat we pas een paar dagen geleden verhuisd zijn.

Ja het dressoir is mijn trots! Dat is een meubelstuk waar ik destijds al mijn spaargeld aan uit heb gegeven. Aankoop via marktplaats. Ik geloof dat hij in de winkel wel het dubbele waard is.
  Moderator zaterdag 14 januari 2012 @ 13:17:43 #116
5428 crew  miss_sly
pi_106799080
Mooi loeszie! Mooi behang ook op de slaapkamer.
Maar waar is jullie koelkast?
pi_106799274
Rechts naast het fornuis zit de koelkast en een vriezer. Tafelmodel dus. Ik denk dat we nog een extra vriezer/koelkast in de schuur gaan zetten.
pi_106799901
Mooi hoor Loeszie! Geweldig behang ook in de babykamer (neem ik aan, met die gele boompjes), waar heb je dat vandaan?

En hoe breed is jullie keuken eigenlijk, dat je daar nog plek hebt voor een eethoek?
pi_106800491
Loeszie, het is prachtig geworden! Ik vind het behang in de kamer van Milou ronduit geweldig (Ferm Living O+), en het behang in jullie slaapkamer is mijn favoriete behang, want ik houd erg van die kleur. Het behang tegen de muur in de hal is heel subtiel, mooi gekozen!

Jullie keuken is bovendien erg geslaagd! Ik vind de gootsteen heel mooi - zelf heb ik daar om een of andere reden helemaal niet aan gedacht om dat zo te doen. En het fornuis is gaaf! Wij hebben straks een veel kleinere oven op ooghoogte. Daar hebben we duidelijk op beknibbeld.

Onze eettafel zou nooit bij het raam aan de voorkant van het huis hebben gepast. Voor jullie tafel is het een ideale plek! Het staat ook helemaal niet raar zo in de hoek, waar ikzelf een beetje huiverig voor was.

En, hoe slaapt het in de nieuwe woning? *O*
pi_106800556
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:47 schreef Bleie het volgende:
Mooi hoor Loeszie! Geweldig behang ook in de babykamer (neem ik aan, met die gele boompjes), waar heb je dat vandaan?

Dat is de kamer van Milou en niet de babykamer. Milou is immers al een dreumes. :7

Het behang is, zoals ik al zei, van Ferm Living. Mooi design is dat.
pi_106800637
En ik zie op een van de foto's dat onze tuin nu dus helemaal bestraat is. Zelf heb ik dat nog niet eens gezien.
pi_106800671
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:24 schreef loeszie het volgende:
Rechts naast het fornuis zit de koelkast en een vriezer. Tafelmodel dus. Ik denk dat we nog een extra vriezer/koelkast in de schuur gaan zetten.
Ik heb begrepen dat dat onverstandig is, want ik zat er zelf ook aan te denken. Wij hebben nog een extra vriezer. Ik denk dat wij hem in de trapkast zetten. Is dat voor jullie geen optie?
pi_106802318
Wat is onverstandig? Een koelkast in de schuur? Ach voorlopig gaan we even aankijken hoe het gaat. Net weer even boodschappen gedaan bij de Plus. Wat een rot supermarkt is dat toch.. En het stikt van de bejaarden hier in Noord :+
Maar ja beter dan de Lidl. Verder hebben ze wel redelijk veel winkels: trekpleister, verse bakker, visboertje, Primera, Blokker, Zeeman, schoenen- en bloemenwinkel, slager, notenbar, een Chinees :Y)

Het slapen gaat heel goed! De eerste nacht was even wennen voor ons allemaal, veel wakker geweest maar daarna prima. Vanmorgen hebben we zelfs tot 8 uur uitgeslapen!

Ik schat de keuken de keuken iets van 3 meter breed? Een ronde tafel is altijd heel compact dus die past daar perfect. Ik droom nog wel van een mooie lange tafel voor 6 personen in de toekomst

Oh en wij hebben weer geen magnetron. Die hadden we nooit en misten we niet. Maar in de huurwoning hadden we er dus wel een en het is soms toch wel handig. Dus misschien gaan we toch een kleine magnetron kopen. Gelukkig hebben we genoeg keukenblad om hem neer te zetten.
pi_106803069
Geweldig behang heeft Ferm Living inderdaad! (En sorry voor de vergissing, ik ging af op het bedje, maar zie nu dat dat laag staat, dus inderdaad eerder voor een dreumes dan een baby).

Kan je voor grote boodschappen niet beter naar het Buikslotermeerplein? Is wel wat verder weg, denk ik, maar de C1000 daar is echt prima (en de AH ook, maar die zit weer helemaal aan de andere kant). En er is elke dag markt, en op zaterdag zelfs een biologische markt (bestaande uit 4 kramen, maar toch).
  † In Memoriam † zaterdag 14 januari 2012 @ 15:49:01 #125
37843 lady-wrb
kortaf
pi_106803136
mooie keuken loeszie
zie ik nou goed dat jij brabantia bussen hebt=
pi_106803231
We hebben geen auto anders zou dat wel een optie zijn. Maar we kunnen sinds gisteren gebruik maken van car connect dus ik denk zeker dat we boodschappen gaan doen voor de hele week boodschappen gaan doen. Misschien naar de Dirk op de Meeuwenlaan?

Ja Brabantia klopt. Ik hou wel van vintage rommel :@
pi_106803319
AH zit ook wel in de buurt trouwens: op de wingerdweg.
pi_106803849
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 15:55 schreef loeszie het volgende:
AH zit ook wel in de buurt trouwens: op de wingerdweg.
Dat is die bij het Mosplein toch? Dat is zo'n AH waar ze net niets hebben. Niet handig voor grote boodschappen, dan zou ik echt eerder naar het Buikslotermeerplein gaan.
pi_106804104
Ze hebben trouwens vandaag alle paadjes naar de deur opnieuw gedaan. Ik vraag me af of je die paadjes moet houden? Claudia jij laat je voortuin toch ook helemaal anders doen?
  † In Memoriam † zaterdag 14 januari 2012 @ 16:54:58 #130
37843 lady-wrb
kortaf
pi_106805278
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 15:52 schreef loeszie het volgende:
We hebben geen auto anders zou dat wel een optie zijn. Maar we kunnen sinds gisteren gebruik maken van car connect dus ik denk zeker dat we boodschappen gaan doen voor de hele week boodschappen gaan doen. Misschien naar de Dirk op de Meeuwenlaan?

Ja Brabantia klopt. Ik hou wel van vintage rommel :@
nou daar hoef je wat mij betreft geen :@ voor neer te zetten.
zeg retro en mijn keuken stort in >:)
pi_106807395
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 15:16 schreef loeszie het volgende:
Wat is onverstandig? Een koelkast in de schuur?
* Clubsoda Breekt in Dit topic staat al maanden in MyAt, leuk om zo te volgen! Het gaat echt rap nu Claudia en volgens mij wordt het prachting!

Loeszie, wat ik me niet realiseerde toen wij een koelvriescombi in de schuur zetten is het volgende: als het in je schuur kouder wordt dan een graad of 10, dan slaat de motor af, omdat de temperatuur blijkbaar geregeld wordt door het koelgedeelte. Dat hoeft bij 10 graden natuurlijk nauwelijks meer te koelen. Het nadeel is dan dus dat de vriezer ook niet meer vriest :+ Je kunt het oplossen door een koelvriescombinatie met dubbele motor te kopen (duur!) of een losse koelkast en vriezer. Wij hebben nu een losse vriezer naast de combi voor in de winter, in de zomer gaat die weer uit en de gebruiken we het vriesdeel van de combi weer. Maar wat je je ook moet bedenken is dat de koelvloeistof in een vriezer dik wordt bij <7 graden, daardoor moet de motor harder werken en is de levensduur van je vriezer dus een minder. Nou vind ik dat voor een niet zo dure vriezer en een huis waarin we niet ons hele leven blijven wonen niet zo'n punt, maar je kunt ook overwegen de temperatuur in de schuur te monitoren en af en toe even bij te stoken als het echt koud wordt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_106813074
Dat probleem met die vriezer en koelkast hadden wij hier ook, in de winter ontdooide de vriezer. (combi model). Inmiddels hebben we nu een vriezer (tafelmodel) op zolder staan, een koelkast (tafelmodel) in de schuur, en een koelkast (tafelmodel) in de keuken, die zat er al in.
Alleen het vriesvak in de koelkast van de schuur wil nog wel eens stoppen met vriezen, maar goed, die gebruiken we dan ook niet echt meer. :)

EDIT: en het ziet er bij beide huizen al goe duit zeg! De ruimte voor de eethoek bij Loeszie valt me echt heel erg mee! (in positieve zin dus)
pi_106813358
Ik weet er zelf niks van, maar volgens mijn lief wordt het altijd sterk afgeraden een koelkast of vriezer buiten in een berging te zetten. Hoe het precies zit weet hij ook niet meer. :+

Ik ga wat foto's uploaden.
pi_106813571
We zijn weer even met de kinderen wezen kijken omdat we nieuwsgierig waren naar de vloer en achtertuin. Ivan is wat ziekjes. Hij heeft vannacht bij ons geslapen en wij hebben geen oog dichtgedaan. :+

Hij is nieuwsgierig, maar we mogen de vloer nog niet op.

Zoals loeszie al zei blijken de paden ineens veranderd te zijn! Ze waren slordig afgewerkt waardoor de eerste tegel schuin en los lag. Wij waren van plan een opstapje te maken. Nu is het pad ineens op afschot gelegd, waar ik niet blij mee ben. Ik heb even bij onze hovenier geïnformeerd wat te doen en wacht zijn reactie af.

De vloer is prachtig! Hier kun je goed zien dat die nu mat is.

Alle tegels in de achtertuin liggen:

Ivan is nieuwsgieriger naar de tuin van de buren, of beter gezegd de katten die hij ziet. :Y)

Maar goed, onze tuin (de grote tegel moet nog gevoegd worden):

De vloer vanuit de schuifpui:

Op het eerste oog ziet de vloer er perfect uit:

Maar dat is niet zo. Als je goed kijkt zie je wel oneffenheden, bijvoorbeeld iets boven het midden aan de rechterkant op onderstaande foto. En in de hal is er wat vuiligheid in de vloer blijven zitten, maar dat zie je alleen als je er met je neus bovenop staat. Dat laatste stemt me wel positief, want het betekent dat de vloer niet heel besmettelijk is. Ik meen ook wat rolstrepen in de vloer te zien. Vantevoren had ik al gelezen dat je die kunt verwachten vanwege de manier waarop de coating aan wordt gebracht. Bij een gietvloer heb je dat niet omdat de methode van aanbrengen anders is. Feit blijft dat de vloer er gewoon heel mooi uit lijkt te zien.

De vloer is netjes tot aan de schuifpui aangebracht, over de plint. Daar zie je niks meer van:

Ik vind het verbazingwekkend hoe strak de vloer is geworden, vooral als je bedenkt dat de zandcementdekvloer er best slecht aan toe was en een coating de ondergrond volgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 14-01-2012 22:20:51 ]
pi_106814149
Mooie foto's claudia. De vloer ziet er goed uit en de kleur is ook fijn om te zien.
Wat is Ivan een schatje, die eerste foto zo leuk.
  Moderator zaterdag 14 januari 2012 @ 21:27:32 #136
5428 crew  miss_sly
pi_106814278
Ik vind de vloer zo op de foto's echt erg mooi! Het zou voor mij een optie zijn als we ooit een andere vloer zouden zoeken!

Senna zit mee te kijken (ook ziek) en ze vroeg wie dat kindje was op de foto. Ik vertelde dat dat Ivan was. Toen zei ze "daar zijn we wel eens geweest." Toen was het even stil en zei ze "Ivan was mee in de auto." ik zei dat dat klopte en vroeg waarheen en toen antwoordde ze " naar de dierentuin." zonder aanwijzing van mij, wat een geheugen :o
pi_106814599
Ik vind het ook echt heel erg mooi.

Ik ben dus een oud huis, houten vloeren type, maar dit topic..en vooral jullie vloer dus...heeft me echt anders doen denken.
Niet zozeer het huis (hoewel ik de laatste jaren ook zeker over nieuwbouw te spreken ben), maar zeker de vloer(en).

Mochten we ooit hiervoor geld hebben....nou..
pi_106814702
ik weet niet...het brengt zoveel rust...die vloer
pi_106814998
Oh, en weten jullie wat ik nou zo leuk vind? Dat de deurbel op kindvriendelijke hoogte zit. Het zal tegenwoordig wel heel gebruikelijk zijn, maar het viel mij als een van de eerste dingen op toen de bel er eenmaal zat!
pi_106815065
Ja lily, precies! Dat vind ik nou ook. En dat komt zowel door de kleur als door de matte uitstraling. Ik ben er weg van.
pi_106815179
Overigens zie ik best vaak dat eenzelfde effect wordt bewerkstelligd door een houten vloer te verven of coaten. Ik besef dat het voor sommigen hier vloeken in de kerk is. :Y) Maar ik vind het wel erg mooi! En bij een houten vloer die er niet goed meer uitziet en niet te redden is vind ik het een prima optie. Zelfs ik zou er moeite mee hebben om een mooie houten vloer te veranderen, vooral in een oud huis.
pi_106815202
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 21:27 schreef miss_sly het volgende:

Senna zit mee te kijken (ook ziek) en ze vroeg wie dat kindje was op de foto. Ik vertelde dat dat Ivan was. Toen zei ze "daar zijn we wel eens geweest." Toen was het even stil en zei ze "Ivan was mee in de auto." ik zei dat dat klopte en vroeg waarheen en toen antwoordde ze " naar de dierentuin." zonder aanwijzing van mij, wat een geheugen :o
:o!

Ja, bizar, hè? Dat heb ik met Ivan ook wel eens.
pi_106815702
Lily, ik ben zoals jij een oud huis type. Maar wat maken jullie er supermooie en leuke huizen van. Echt een inspiratiebron! Ik zou het best graag willen nieuwbouw. Wie weet ooit, later als we groot zijn :D

En de vloer, wat mooi. Hopelijk kunnen we het binnen een maand een keer komen bewonderen, ik ben echt te nieuwsgierig :P :+

Oh en Loeszie, helemaal mooi, alles! En jullie hebben een pvc vloer? Eigenlijk vind ik dat ook wel heel erg ok ogen.
Ik ben eigenlijk heeeeeeel erg jaloers op jullie strakke, makkelijk schoon te maken vloeren :@
Oja en niet te vergeten de vloerverwarming!
pi_106815809
Jullie huis is geweldig, dus je hoeft helemaal niet jaloers te zijn. :+

Maar het is wel heel lief van je. :*
pi_106816264
Ons huis is ook zeker wel geweldig :)
Maar we hadden de vloer gelakt moeten nemen, dat had een hoop kopzorgen gescheeld (zoals die stift die ze ineens had ontvreemd van de tafel en ik net te laat was.. )
pi_106816472
Lastig, hoor. Elke dag weer is er natuurlijk het risico dat er iets met de vloer gebeurt. Je hebt het vast al een keer eerder uitgelegd, maar waarom kun je de vloer niet alsnog lakken?

Ik verkeer een beetje in tweestrijd voor wat betreft nieuwbouw. Ik houd van nieuw en dingen die goed voor elkaar zijn, maar de bouwcultuur in Nederland laat te wensen over. Altijd maar die generieke rijtjeshuizen, altijd maar de standaardafwerking. Bij ons huis is dat heus niet anders.

Inmiddels kan ik me eroverheen zetten en vind ik ons huis gewoon heel leuk. Ik loop bovendien met veel plezier door de straat om bij elk huis naar binnen te gluren en te zien welke keuzes anderen hebben gemaakt. Ik vind de woningen erg geslaagd!
pi_106816480
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:26 schreef wickie het volgende:
Ons huis is ook zeker wel geweldig :)
Maar we hadden de vloer gelakt moeten nemen, dat had een hoop kopzorgen gescheeld (zoals die stift die ze ineens had ontvreemd van de tafel en ik net te laat was.. )
Ik weet niet precies wat voor vloer je hebt, maar bij watervaste stift wil nagellakremover met aceton nog wel eens helpen!

Supermooie vloer Claudia! Ik ben zelf meer van het hout, maar vind dit wel echt heel mooi! Vooral nu het mat is, dat glanzende deed mee een beetje aan een parkeergaragevloer denken :@
pi_106816513
Moet je je dus voorstellen dat ik regelmatig hoogzwanger met mijn lief door de parkeergarage van ons ziekenhuis liep en zei: "Kunnen we niet gewoon zo'n soort vloer nemen?"
pi_106816843
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:33 schreef Claudia_x het volgende:
Moet je je dus voorstellen dat ik regelmatig hoogzwanger met mijn lief door de parkeergarage van ons ziekenhuis liep en zei: "Kunnen we niet gewoon zo'n soort vloer nemen?"
Hahaha _O- Ik weet verder niet hoe het woont op zo'n vloer, vast heel fijn, maar voor parkeergagages vind ik 'm minder geschikt. Mijn auto piept als een gek bij het parkeren :D
pi_106816855
We hebben een bamboevloer die met olie behandeld is.
Zoals ik altijd heb begrepen kan een geoliede vloer niet meer gelakt worden.
pi_106816995
Ik realiseer me nu dat jullie volgend weekend in jullie nieuwe huis wonen :o WONEN!!!
Wauw *O* en Lenaatje die 1 wordt *O*
pi_106817938
Ja, die lage (kindvriendelijke) huisbel heeft mijn (kinderloze maar niet dat het ertoe doet) broer aan het Koopvaardersplantsoen inderdaad ook.
Cool vind ik dat!
pi_106828821
Wauw! Die vloer .... O+
Ik ben verliefd!

Ben heel benieuwd hoe het er straks uitziet als jullie meubels er in staan.
pi_106829001
Tussen de bedrijven door vieren we vandaag Lena's verjaardag:

Afgelopen vrijdag hebben we al afscheid genomen op het kinderdagverblijf, wat me zwaar is gevallen. Het is ook een gek idee om afscheid te nemen van ons appartement waar we de eerste jaren met onze kindjes hebben beleefd. Zelf zullen ze geen herinneringen overhouden aan deze woning.
pi_106829050
Iets anders: ik ben er de afgelopen maanden meer en meer van overtuigd geraakt dat de vloer die we nu hebben, novilon, tamelijk ideaal is. Het is ongelooflijk hoe goed de vloer het houdt! Als je de vloer in elke ruimte afzonderlijk naadloos kunt leggen is het een aardig alternatief, denk ik.
pi_106830168
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 12:45 schreef Claudia_x het volgende:
Tussen de bedrijven door vieren we vandaag Lena's verjaardag:

[ afbeelding ]

Afgelopen vrijdag hebben we al afscheid genomen op het kinderdagverblijf, wat me zwaar is gevallen. Het is ook een gek idee om afscheid te nemen van ons appartement waar we de eerste jaren met onze kindjes hebben beleefd. Zelf zullen ze geen herinneringen overhouden aan deze woning.
Gefeliciteerd!!

En ik snap wat je bedoelt met je huis, ik vond het ook heel gek om weg te gaan uit het huis waar B. is geboren (nou ja, ze is in het zh geboren, maar toch). Maar nu wonen we in het huis dat ze zich later zal herinneren als haar ouderlijk huis, en dat vind ik ook wel heel bijzonder.
pi_106831658
Ik vond het ook vreselijk om afscheid te nemen van onze eerste koopwoning. Milou is er geboren en we woonden er pas 3,5 jaar.Oh wat vond ik het erg dat er ineens 'andere' mensen gingen wonen. Ik kan me ook voorstellen dat het afscheid van het KDV zwaar viel..Ze hebben zo veel van jullie kindjes meegemaakt...

Maar goed, maar weer vooruit kijken naar het wonen in jullie prachtige huis en een buurt met veel toekomstige vriendjes en vriendinnetjes voor Lena en Ivan!
pi_106847210
Vandaag heeft Lena een bankje gekregen voor op haar nieuwe kamer (het kussen had ik al voor haar):

pi_106847404
Ik vond het vooral moeilijk om te lezen in een boekje over Ivan of Lena dat de leidsters het jammer vinden hen niet op te kunnen zien groeien. Dat raakte me erg.

Ik ben wel heel blij dat we de keuze om te verhuizen relatief vroeg hebben gemaakt. De kinderen zullen zich er niks van herinneren en ze hoeven niet van school te veranderen. En ondanks de herinneringen die ik aan deze woning en aan de buurt heb ben ik ook wel weer blij dat we een nieuwe "start" elders kunnen maken. Telkens als ik langs het ziekenhuis fiets denk ik aan mijn eigen opname, aan de zware dagen die ik er na de bevalling van Lena heb beleefd. Het is ook wel fijn om die gebeurtenissen van me af te kunnen schudden. We hopen dat er fijne, onbezorgde jaren aanbreken.
  zondag 15 januari 2012 @ 21:46:50 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106850025
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:33 schreef Claudia_x het volgende:
Zo vind ik de vloer (beneden) bij Ikea Delft zo geweldig :')
Het lijken gelakte betonvlakken van zo'n 4m² per stuk, maar ik vind ze super.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_106850144
Oh, nu ben ik wel heel nieuwsgierig, Leandra!

Deze?
pi_106855907
Ohhh Claudia, je vloer is práchtig!! Ik ben enorm benieuwd naar het uiteindelijke resultaat met keuken en meubels!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  zondag 15 januari 2012 @ 23:41:28 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106856012
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 21:48 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, nu ben ik wel heel nieuwsgierig, Leandra!

[ afbeelding ]

Deze?
Volgens mij wel, maar ik zit mobiel dus ik weet t niet zeker.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 januari 2012 @ 00:15:57 #164
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106857318
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 20:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet er zelf niks van, maar volgens mijn lief wordt het altijd sterk afgeraden een koelkast of vriezer buiten in een berging te zetten. Hoe het precies zit weet hij ook niet meer. :+

Ik ga wat foto's uploaden.
ik lees al 'n poosje mee, en zag nu toevallig deze post: antwoord vanuit één van m'n eigen topics:
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:20 schreef AlphaRP het volgende:

[..]

Een koelapparaat mag niet in een ruimte geplaatst worden als de temperatuur beneden een bepaalde grens valt, dit zijn de klimaatklassen, zie hieronder. Maar even kort, als de temperatuur onder de 10 graden valt dan kan de thermostaat zijn werk niet meer goed doen en slaat de koelkast niet meer aan. Vaak is dan het gevolg dat etenswaren te warm worden en dat bijvoorbeeld het vriesgedeelte ontdooit.

SN +10 °C tot +32 °C
N +16 °C tot +32 °C
ST +16 °C tot +38 °C
T +16 °C tot +43 °C
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106860510
Nog gefeliciteerd met je meisje.
En succes deze week, zo voor de verhuizing.

Ik las dat het afscheid van de opvang niet makkelijk was. Maar wat een fijn gevoel ook, dat je kinderen het daar zo goed gehad hebben.
Het allerfijnst aan mijn nieuwe huis (ook nieuwbouw), afgezien van het huis dan, zijn echt mijn buren! En voor mijn meisjes is het ook heel gezellig. Omdat je allemaal tegelijk begint is het toch anders dan dat je ergens 'tussen' komt wonen.

En, je vloer is prachtig!!
Met een meidenkwartet
pi_106867400
O Claudia, je vloer! Schitterend, echt wauw.
En nog gefeliciteerd met Lena, is ze al weer 1 zeg. Pf, de tijd vliegt.
En nu druk aan het inpakken of doen de verhuizers dat?
pi_106879620
1 stressdag gehad, 3 te gaan.

We hebben vanochtend nog even met de hovenier gesproken en een timmerman ontvangen. Die was 20 minuten te laat. Omdat we een afspraak hadden konden we hem amper spreken. De kindjes zijn wezen wennen op het kinderdagverblijf. Dat ging voorspoedig. Daarna heb ik de timmerman nog eens gesproken. Hij gebruikte geen stukloop zoals ik had gevraagd, en ik zag overal zaagsel. Begrijpelijk, ongetwijfeld, maar ik houd m'n hart vast voor de vloer. Daar mag op gelopen worden en zo, maar de eerste week is hij relatief kwetsbaar omdat hij nog niet is uitgehard. Daarna ben ik naar mijn werk gegaan en een bespreking waar ik tegenop keek bleek gelukkig ontzettend mee te vallen.

Morgen staat er dus weer een drukke dag op het programma. We moeten wat mensen in ons huis ontvangen: de keuken en bank worden geleverd, de gordijnen worden opgehangen, er komt een schilder en de timmerman komt weer. Zelf gaan we wat kleine klussen doen zoals traphekjes monteren.

Morgen weer een foto-update!
pi_106879742
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:14 schreef mefke79 het volgende:
En nu druk aan het inpakken of doen de verhuizers dat?
Dat doen de verhuizers woensdag. Ze hebben er 13 manuren voor bedacht en ze komen met z'n tweeën, dus ze zijn een kleine dag ermee bezig. Het enige wat ik hoef te doen is zorgen dat de spullen gelabeld worden die niet in eenzelfde ruimte komen. Als er bijvoorbeeld een stoel in de woonkamer staat die ineens naar de slaapkamer moet, dan geef ik dat aan. Eitje! Ik ga wat was wegwerken, denk ik, en alvast schoonmaken in onze oude woning.

Morgenavond moeten we dingen buiten zetten omdat het grof vuil hier op woensdagochtend komt. Zitten we zonder bank. :Y)

Als iemand nog een gratis bank wil: morgen kan 'ie afgehaald worden!
pi_106879864
Ohja, dat wou ik nog zeggen, loeszie: het lokale winkelcentrum is inderdaad verschrikkelijk! En het wordt er overspoeld door bejaarden. Zal wel door het bejaardenhuis komen dat ernaast staat. :Y)

Er zit wel een heel schattig viskraampje dat gerund wordt door twee oude heren. Best komisch.
  maandag 16 januari 2012 @ 19:30:46 #170
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_106881378
Ik sluit me aan bij de vloer-enthousiastelingen _O_ Wat mooi! En dat terwijl ik ook zo van hout en zelfs vloerbedekking ben.

Hopelijk gaat alles soepel met de keuken morgen, dat lijkt me ook weer een spannende stap.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_106882147
De keuken wordt alleen geleverd, helaas. Ik vind het vooral spannend dat de schilder aan de slag gaat. Ik ben - het zal niet geheel als een verrassing komen - doodsbang dat hij iets doet waarmee hij de vloer verknalt. :+

Eerst morgen maar eens de schade opnemen van een dagje timmerman. Ik hoop dat het meevalt. Daarna kan ik de schilder mooi in de smiezen houden. :')
pi_106882198
Vergeeet ik helemaal te zeggen dat ik vandaag dus voor het eerst de vloer op de eerste en tweede verdieping heb gezien. Geweldig!
pi_106900950
Oh Claudia, die vloer is echt mooi geworden! Het ziet er strak uit, en zo rustgevend!

Ik ben heel benieuwd naar de foto update en zo spannend dat de keuken komt, en de schilder ;)

Succes en nog even bikkelen! :*
pi_106901707
Claudia hebben jullie ook die brief gezien over het afsluiten van de electriciteit? Ik weet niet of morgen de keuken geïnstalleerd wordt maar morgen tussen 9 en 14 is er dus geen stroom. En ik heb mama dag...
pi_106914009
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 07:54 schreef Jipster het volgende:
Succes en nog even bikkelen! :*
Dankjewel! Het valt even niet mee. Overmorgen verhuizen we al en het is nu ineens lastig te zien dat alles voor die tijd goedkomt.

Nou goed, zware dag achter de rug dus. Ik vind het heel naar om zoveel drukte in huis te hebben en te zien dat anderen niet zo zorgvuldig omspringen met onze woning als ik zou willen. De timmerman was een grof gebouwde man die alles in een straal van 2 meter om zeep leek te helpen. De vloer is, begrijpelijk, heel vies geworden van al dat in- en uitlopen, en ook dat vind ik lastig om te zien. Vanaf vrijdag mogen we hem echt schoonmaken en ik hoop dat het dan nog goedkomt.

Maar goed, de vloer zelf is wel heel geweldig! Ik heb hier en daar wel oneffenheden ontdekt, maar ik heb er mijn best voor moeten doen. Ik heb er vandaag met sloffen op gelopen en de vloer is heel glad maar voelt grappig genoeg niet bikkelhard. Het voelt voor mij hetzelfde als onze novilonvloer, al is die niet zo glad.

De vloer vanaf de trap naar zolder:

Overloop en kamer van Lena:

Zolder (ongeveer in het midden zie je een schoenstreep):

De timmerman heeft vandaag alle plinten erin gekregen:

De schilder is bezig om ze te verven. Hij denk er hierna nog 2 dagen voor nodig te hebben, maar ik heb zelf het idee dat het hem moet lukken om er morgen klaar mee te zijn:

De vloer is afgeplakt, maar ik houd m'n hart vast (ik heb al wat knoeiplekjes gevonden, die ik meteen heb verwijderd):

De gordijnrails zijn gemonteerd, maar de gordijnen hebben we in verband met het schilderen nog niet opgehangen:

De plisségordijnen in de keuken hangen:

Die kunnen ook van boven naar onder open:

We kwamen vanwege de drukte amper toe aan onze klussen. We hebben twee van de vier traphekjes opgehangen:

De bank is geleverd!

Voetenbank:

Net voor het allemaal goed moet komen lijkt het erger te worden:

Maar de keuken is in ieder geval binnen. Degenen die de keuken af kwamen leveren waren geloof ik de eersten die op tijd waren. Helaas hebben ze wel gemeld vermoedelijk ook een derde dag nodig te hebben voor het monteren. De dag van onze verhuizing én de dag erna wordt er dus ook nog aan gewerkt. Wel is op de dag van de verhuizing de keuken in principe gemonteerd en staan er geen dozen meer in de weg.

De hovenier is zo goed als klaar met de voortuin. Dat was een behoorlijk karwei, want er loopt geen lijn evenwijdig aan een andere lijn in onze tuin.

Op bovenstaande foto's ligt er zand op de donkere steen waardoor die niet helemaal duidelijk is. Op deze foto valt die beter te zien:

Ik ben kapot! Vooral mentaal, geloof ik. Maar goed, op naar het inpakken!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 15:49:48 #176
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106914151
Heel veel sterkte, Claudia!

Wij hadden de verhuizing een jaar geleden en ik heb ook wel eens een potje zitten janken. Al hadden wij andere klussen te klaren dan jullie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_106914281
Ik zou het wel heel goed kunnen gebruiken als de kinderen vannacht een nachtje elders sliepen. Ik merk dat Ivan wat onrustiger begint te worden; hij heeft vannacht weer bij me geslapen en dat komt normaal gesproken niet voor. Daardoor slaap ik slechter en ben ik ook niet echt fit.

Maar de voornaamste vermoeidheid komt vooral door de stress. De constante plannen, zorgen dat alles goedkomt, altijd iets te regelen hebben, hopen dat mensen hun werk goed doen. En in de tussentijd zie ik behaalde resultaten verdwijnen of minder mooi worden. Ik maak een vloer schoon en die is meteen weer vies. Een muur is geverfd en het verfwerk raak beschadigd doordat de timmerman er met een plint tegenaan beukt.

Ik kijk erg uit naar vrijdag, lekker schoonmaken en beschadigingen bijwerken! En hopelijk hoeft de schilder dan niet meer te komen maar alleen de tegelzetter.
pi_106914358
Oh dat gevoel ken ik zo goed! Ik kan best tegen rommel, maar het gevoel controle en overzicht te verliezen is erg vervelend. En dat is ergens ook het nadeel van alles laten doen. Mensen zijn toch minder voorzichtig met spullen die niet van hen zelf zijn. Maar het komt goed! Je huis wordt nu in elk geval echt jullie huis!
En je bank is tof, met die poef! Veel leuker dan die chaiselongue dingen die je zo vaak ziet!
pi_106914365
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:06 schreef loeszie het volgende:
Claudia hebben jullie ook die brief gezien over het afsluiten van de electriciteit? Ik weet niet of morgen de keuken geïnstalleerd wordt maar morgen tussen 9 en 14 is er dus geen stroom. En ik heb mama dag...
Ja, hebben we gelezen! Gelukkig ligt de stroom er alleen telkens eventjes uit, als het goed is. We hebben de keukenleverancier erover geïnformeerd en volgens hen was het geen probleem; ze hebben accuboren.
pi_106914401
Maar Claudia, geniet tussendoor wel van dat behaalde resultaat want wat wordt het moooooi! Echt, heel jaloers. Op je bank, op je vloer, op de kleuren. Je ziet gewoon dat jullie de tijd hebben genomen om alles goed op elkaar af te stemmen en dat betaald zich uit. Nog effe volhouden, je bent er bijna. Succes!
pi_106914460
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:54 schreef Roomsnoes het volgende:

En je bank is tof, met die poef! Veel leuker dan die chaiselongue dingen die je zo vaak ziet!
We hebben nu een chaise longue en die wil ik niet meer. Het is een log ding en je kunt er geen kant mee op. Maar goed, onze huidige chaise longue is ook belachelijk breed. En in het midden zak je wat weg. Die van mijn schoonouders is veel geschikter. Ik hoop in ieder geval dat een voetenbank eenzelfde functie kan vervullen en tegelijkertijd wat meer flexibiliteit biedt.
pi_106914521
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:55 schreef mefke79 het volgende:
Maar Claudia, geniet tussendoor wel van dat behaalde resultaat want wat wordt het moooooi! Echt, heel jaloers. Op je bank, op je vloer, op de kleuren. Je ziet gewoon dat jullie de tijd hebben genomen om alles goed op elkaar af te stemmen en dat betaald zich uit. Nog effe volhouden, je bent er bijna. Succes!
Wat lief dat je dat zegt! Ik heb zelf het gevoel dat we als een kip zonder kop dingen hebben uitgezocht waarvan we geen benul hadden of ze wel bij elkaar pasten. Maar dat is natuurlijk niet zo. Alleen al over de vloer hebben we zó lang nagedacht. Over de vloerkleur zal ik het maar niet hebben. :+
pi_106914702
Komt vrijdag de elektricien ook nog. Nou, vooruit dan maar.
  Moderator dinsdag 17 januari 2012 @ 16:38:51 #184
5428 crew  miss_sly
pi_106916240
Claudia, het is mooi! Wow, wat ziet het er goed uit.
Ik kan me erg voorstellen dat het nu even heel lastig is, en stress en rommel in je hoofd zijn niet rustgevend. Nog een paar dagen en dan is iedereen eruit die iets moest doen, en is het helemaal jullie huis. Dan kun je denk ik blij zijn dat je zoveel hebt laten doen en je n een huis zit dat af is met twee kleine kinderen.

Ik vind nog steeds jullie poef zo leuk O+
pi_106918963
Ik ben vandaag even door jullie straat gefietst, was toch in die hoek, ziet er leuk uit hoor! En wat zijn veel huizen al bewoond (of lijkt dat maar zo?).

Fijn dat de keuken op tijd geleverd is, maar jammer dat monteren een dag langer duurt. Bij ons zijn ze er ook een dag of 3 mee bezig geweest geloof ik (was voor de verhuizing, dus ik weet het niet precies meer). Kost kennelijk altijd meer tijd dan je zou denken.

Gaan je kinderen niet uit logeren voor de verhuizing? Ik was zo blij dat wij dat wel gedaan hebben. Had ik die stress er niet ook nog bij (en achteraf was t een geweldige beslissing, we waren pas om 23.00 uur over :'( ).
pi_106919822
Ja, ze gaan morgen uit logeren. Eerst 3 uur naar het nieuwe kinderdagverblijf, daarna naar opa en oma toe. Wij gaan daar aan het einde van de dag naartoe om samen te eten - hoeven we meteen niet te koken - en om de kinderen in bed te stoppen. De kinderen komen de dag erna als de verhuizers weg zijn en we de boel min of meer op orde hebben terug zodat ze dan weer in hun eigen bedden kunnen slapen. Maar het blijft een boel gedoe voor hen, natuurlijk.
pi_106919867
En volgens mij zijn de meeste huizen nu bewoond! Ons huis is als een van de laatste opgeleverd. Er staat nog één huis te koop, geloof ik.
pi_106921149
Spannend hoor, overmorgen is het dan zover. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

succes alvast!
pi_106921320
Ben benieuwd wanneer ik de puf heb om het eindresultaat te posten. :+
pi_106921478
trots overtreft vermoeidheid :7
pi_106921710
Haha, ik hoop het. We hebben in ieder geval internet als we verhuizen! :s)
pi_106923031
Ha wat is er weer veel gedaan zeg! Niet alle huizen van ons rijtje zijn bewoond. Een aantal is blijkbaar nog bezig. En bij de 2 onder 1 kappers lijkt het helemaal nog leeg.

En om je op te beuren. Een paar dagen na de verhuizing valt alles op zijn plek. Het is nu even stressen maar daarna is het volop genieten! Vorige week maandag was hier nog een rampendag net na de verhuizing maar het weekend was al helemaal perfect. Je hebt er zo lang naar toegewerkt dat de voldoening echt enorm is. En jullie huis is al veel meer af dan de onze. Dus nog even doorbikkelen en dan begint het grote genieten!
pi_106923158
Ik zie trouwens regelmatig mensen naar binnen lopen bij het te verkopen huis. Ik ben benieuwd of dat op korte termijn gaat gebeuren!
pi_106923665
Koen dacht vandaag de buren van hiernaast te hebben gezien. Ben benieuwd!
pi_106923732
Oh, ben ook heel benieuwd! Laat me raden: 30-40 jaar oud, ten minste één kind in de leeftijdsklasse 0-4 jaar, afkomstig uit Amsterdam-West/Oost.
pi_106923740
Ik bladerde net even terug hier en jullie keuken vind ik ook erg mooi, loeszie. Met de eethoek zo achterin (of voorin, tis hoe je het bekijkt natuurlijk).
Mooi hoor.

en Claudia nog gefeliciteerd met Lena!
pi_106924164
De woning die nog te koop staat is trouwens 15.000 (!) euro gezakt in prijs :{w
pi_106924199
Ja? :( :( :(
pi_106924243
Dan mogen zij wel jullie schutting betalen, vind je ook niet?
pi_106924278
Die woning is niet naast ons hoor...maar een aantal deuren verder.
pi_106924353
Ik besefte vandaag pas echt dat je woonruimte ruimer voelt doordat je nog een deel voor en achter je huis hebt. Grappig is dat! Voorheen dacht ik vooral dat het handig was om buiten wat ruimte te hebben, maar het doet dus ook iets voor het leven binnenhuis.

Oh, ik was een beetje bang dat de vloer op de eerste en tweede verdieping heel koud aan zou voelen. Dat is totaal niet het geval! Al heb ik er nog niet met blote voeten op gelopen, dus ik moet het definitieve oordeel even opschorten.
pi_106924386
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:03 schreef loeszie het volgende:
Die woning is niet naast ons hoor...maar een aantal deuren verder.
Ohja, ik ben even in verwarring.

Ik ben zó verstrooid de laatste tijd.
pi_106924630
Wat raar Claudia ;)
pi_106925787
Ik zou er haast een zwangerschapstest om doen. :Y)

Ik ontdek net iets heel frappants. Wij hebben ook gekeken naar woningen in het project Koers Noord. We twijfelden erg tussen Koers Noord en Marjolein. Uiteindelijk hebben we voor Marjolein gekozen, voornamelijk omdat we het gevoel hadden dat het project lekker liep. De bouw van Koers Noord lijkt ook te vorderen en de woningen zullen waarschijnlijk een paar maanden later dan die van Marjolein opgeleverd worden. Telkens als we er langs komen rijden vragen we ons af of we nou spijt van onze keuze moeten hebben.

Net zie ik ineens huurwoningen aangeboden worden uit Koers Noord. Dat lag altijd al in de planning voor een deel van de reguliere rijtjeswoningen. Maar nu zie ik dat ál die woningen huurwoningen zijn geworden! Als dat klopt dan ben ik erg blij dat we niet voor Koers Noord zijn gegaan.
pi_106929791
Wat wordt het mooi Claudia! Ik ben toch wel jaloers op jullie vloer. Wij zijn uiteindelijk voor het VTwonen laminaat gegaan (Kiezel) en hoewel we er érg blij mee zijn is het absoluut niet zo strak als jullie vloer. We hebben het zelf gelegd, misschien was het strakker geworden als we het door een meer ervaren legger hadden laten leggen (alhoewel mijn vader en vriend beiden al eerder laminaat hadden gelegd). Nu zitten er toch wel wat kiertjes hier en daar. En in combinatie met de vloerverwarming is het ook niet echt ideaal. De vloer werkt behoorlijk en dat zie je.

En ik herken je verhuisstress. Er moet dan nog zoveel geregeld worden en je kunt je nog niet goed voorstellen dat je er daadwerkelijk gaat wonen. Wij zijn afgelopen weekend verhuisd. We hebben ervoor gezorgd dat de benedenverdieping leefbaar is, vooral voor de kinderen. We hebben nu nog veeeel dozen op zolder staan. Dat wordt wel een rotklus om die uit te pakken. Ik vrees dat het nog wel een tijdje duurt voordat we daar echt mee klaar zijn.

Heel veel succes alvast en als ik het zo lees hebben jullie je een stuk beter voorbereid dan wij, dat komt helemaal goed!
pi_106934488
Ik ben wel heel benieuwd naar een foto, NP! O-)

En dank voor alle succeswensen, iedereen! Erg fijn om te horen. En de aanmoedigingen helpen.
  woensdag 18 januari 2012 @ 00:35:34 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106937288
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ohja, ik ben even in verwarring.

Ik ben zó verstrooid de laatste tijd.
Volgens Funda zou er in dat huis glasvezel liggen :o
De liegbeesten }:|
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106939327
Wakker. c_/
pi_106939336
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 00:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens Funda zou er in dat huis glasvezel liggen :o
De liegbeesten }:|
Haha.

Wij krijgen deze week van KPN te horen of ze ermee akkoord gaan dat we onder ons contract uit willen. Ach, wij hebben in ieder geval internet dankzij UPC. O+
pi_106939350
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 05:40 schreef Claudia_x het volgende:
Wakker. c_/
Goedemorgen, je huisraad wordt vandaag ingepakt *O*
pi_106939370
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 06:00 schreef wickie het volgende:

[..]

Goedemorgen, je huisraad wordt vandaag ingepakt *O*
Ja, daar lig ik vanaf een uur of half 4 al wakker van. :+

Ik vind dit wel een heel fijn moment van de dag, het huis nog in rust. Lena hoor ik al wel wat babbelen. Die zal wel wakker zijn geworden door mijn gerommel.
pi_106939376
Succes vandaag Claudia!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_106939442
Morgen wordt pas echt een zware dag! Vandaag ga ik op de bank zitten met m'n benen in de lucht en de inpakkers aanwijzingen geven. :Y)

Lief moet vandaag een paar keer op en neer rijden. Kinderen bij het kinderdagverblijf afleveren, even met de keukeninstallateur en de schilder babbelen, terug naar huis, kinderen na een paar uur weer ophalen en bij zijn ouders afleveren. Aan het einde van de middag gaan we denk ik nog even naar het huis om te kijken naar de keuken (foto's!) en om te inventariseren hoe het met het schilderwerk staat. Daarna gaan we naar mijn schoonouders om er te eten en de kindjes in bed te doen.

En dan morgen dus verhuizen! Zin in!
pi_106939450
Jullie begrijpen toch wel dat dat sarcasme was, hè? Ik heb alleen al een shitload aan was om te vouwen.
pi_106939492
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 06:43 schreef Claudia_x het volgende:
Morgen wordt pas echt een zware dag! Vandaag ga ik op de bank zitten met m'n benen in de lucht en de inpakkers aanwijzingen geven. :Y)
Wat fijn toch dat de bank er nog staat en niet bij het grofvuil hoefde ;)

En succes met was opvouwen!
pi_106940669
Succes vandaag en morgen Claudia. Het gaat gewoon helemaal goedkomen!
Met een meidenkwartet
pi_106941853
Succes Claudia!! Laat je niet gek maken, en denk aan het einde van de dag eraan dat die dag in elk geval niet meer terug komt!

Zoals de reclame: Komt wel goed schatje! :*
pi_106941993
Succes Claudia! Goed commanderen naar de inpakkers hè? :+

Over een paar dagen zitten jullie gewoon kant en klaar in jullie grote mensen huis *O*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_106942163
Succes vandaag en morgen!!

Even een paar dagen stress nog, en dan kun je genieten van je prachtige nieuwe huis!
pi_106942539
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 23:17 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd naar een foto, NP! O-)
Hier vind je foto's van ons huis :) .
pi_106943471
Eindelijk meevallers! De schilder rondt vanochtend al zijn werkzaamheden af. De mensen die de keuken installeren gaan heel voorzichtig te werk en hebben zelf stukloop meegenomen, een goed teken. De elektramensen zijn vandaag al langsgekomen en hebben het probleem met de twee lichtpunten opgelost. Het inpakken gaat ook heel voortvarend. Vriendelijke jongens zijn het, en ze doen morgen ook de verhuizing zelf.

*O*
pi_106943575
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:40 schreef No_Promises het volgende:

[..]

Hier vind je foto's van ons huis :) .
Wauw!! De vloer ziet er zo heel strak uit, hoor. En ik vind de tegels in jullie keuken (?) geweldig. Dat betonnen blad in jullie keuken, dat had ik ook wel gewild!

Jullie huis is geweldig, helemaal mijn smaak. En wat een prachtige foto's maak je! Sowieso, mooie blog.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 18-01-2012 11:30:41 ]
pi_106943995
Wat een leuk huis! Ik vind alles heel erg mooi! Ook mijn smaak dus O+
pi_106944621
NP ook al zo'n mooi huis! Gaaf gedaan.
En wat jullie woonkamervloer is, wordt binnenkort ook de onze *O* de donkerbruine vloer gaat eruit en hier in de kamer liggen al 26 pakken Kiezel te wachten op hun nieuwe plekje. Tja, aanbieding bij de Karwei, dus maar meteen ingeslagen.

Claudia, fijn die meevallers. Vanaf nu alleen nog maar meevallers, goed?!
pi_106944650
Ik ben trouwens heel benieuwd naar een close-up van die vloer! Ik heb hem immers ook in overweging gehad. Laminaat is tamelijk ideaal, vind ik.
pi_106945228
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:04 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben trouwens heel benieuwd naar een close-up van die vloer! Ik heb hem immers ook in overweging gehad. Laminaat is tamelijk ideaal, vind ik.
Ja ik ook! Voor als wij gaan verhuizen O-)

Ik vind het nadeel van laminaat het geluid als je er bijvoorbeeld met hakken op loopt. Ik voelde me erg bezwaard als ik dat 's ochtends vroeg deed terwijl de onderbuurvrouw niet werkte. Terwijl zij zei dat ze dat niet hoorde. Ze hoorde dan wel weer de katten trippelen als ze aan het stoeien waren.
Maar in je eigen huis heb je geen onderburen die het kunnen horen natuurlijk itt een appartement.
The way you rock'n'roll
pi_106945832
Dat is de reden geweest dat wij in ons huidige appartement geen coating hebben genomen, DML.
pi_106946424
Wat een leuke reacties! Ik zal straks wat close-up foto's van de vloer maken.
pi_106949299
Ik ga je blog in ieder geval volgen!

Tof werk doet je lief! Ik heb er gefascineerd naar gekeken.
pi_106949364
Ik ga vandaag misschien nog even op de valreep een stofzuigerrobot kopen. Because I'm worth it.
pi_106949524
:D
pi_106949640
Die paar honderd euro kunnen er ook nog wel bij.
pi_106949858
That's the spirit!! *O*
pi_106949958
Er stond een artikel in de Quest een paar maanden terug. Die dingen schijnen plekken over te slaan en andere plekken doen ze drie keer.. Ik blijf zelf maar zuigen..

Ik ben zo benieuwd naar jullie eindresultaat!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_106950043
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:31 schreef Vlindur het volgende:
Er stond een artikel in de Quest een paar maanden terug. Die dingen schijnen plekken over te slaan en andere plekken doen ze drie keer.. Ik blijf zelf maar zuigen..

Ik ben zo benieuwd naar jullie eindresultaat!
Ik ben anders erg tevreden met mijn iRoomba! Ik was erg sceptisch maar ben echt blij verrast. Sommige plekken komen ze inderdaad meerdere keren, maar zo werkt dat ding nou eenmaal. En zelf ben je inderdaad sneller, maar niets is zo fijn als voor vertrek op een knopje drukken en thuiskomen in een gestofzuigd huis O+
pi_106950097
Jaaaa een stofzuigerrobot. Wat zou het heerlijk zijn als er nu gestofzuigd wordt terwijl ik lui op de bank zit :D

Dit is de vloer boven. Boven ligt hij redelijk strak maar ook hier zie je wel wat kiertjes. Op deze foto zie je ook goed het detail van de vloer, dus best nog wel wat houtnerfpatroon.

Beneden zitten een aantal grotere kieren, daar ben ik echt niet blij mee }:| Ik denk dat het door de vloerverwarming komt, direct na het leggen waren de kieren zeker niet zo groot.

Hier zie je goed dat de vloer een beetje krom is getrokken en hierdoor hobbelig oogt. Ik moest er even aan wennen (eruit slopen is ook zo wat :Y) ) maar het heeft ook wel wat.

De kleuren komen op de foto's overigens niet goed over. Hij is in het echt een stuk lichter.

Als je de vloer echt van dichtbij inspecteert zie je behoorlijk veel oneffenheden maar op het eerste oog is het wel echt een strakke vloer.
pi_106950120
Ik hoor vooral veel blij verraste reacties! Ik vind het wel het proberen waard. Het is wel een behoorlijk dure aanschaf, maar de potentiële baten staan me erg aan. Het leven wordt voor ons straks behoorlijk drukker met de nieuwe baan van mijn lief, dus dat stofzuigen besteden we graag uit. :Y) En het is goedkoper dan een schoonmaakster. Al wil ik die er ook wel bij. :@

Ik heb 'em in ieder geval besteld! Wordt morgen afleverd in onze nieuwe woning! Je bent een die-hard online shopper of je bent het niet. :7

Ar-me buren.
pi_106950228
Het houtnerfpatroon valt me anders erg mee! Ik begrijp alleen niet zo goed waarom ze dat patroon erin hebben gestopt. Ik heb de indruk dat de vloer populair is bij mensen die een zo strak mogelijke vloer willen, en die hebben echt geen behoefte aan zo'n patroon. Maar goed, dat is maar mijn indruk.

Ik begrijp dat je niet blij bent met de kieren, maar het valt me mee. De reden dat ik afknapte op marmoleum is dat je heel sporadisch een naad ziet en dat vind ik lelijk. Bij laminaat horen de naden er gewoon bij.
pi_106950369
Ja dat is waar. Het stoort me ook minder dan ik in eerste instantie dacht. Ik ben wel een beetje bang dat het krom trekken nog erger gaat worden. We zullen zien...

Ik snap ook niet zo goed waarom dat patroon erin zit. Gelukkig zie je dat echt bijna niet. Alleen vanuit een bepaalde hoek en als je goed kijkt.
pi_106951490
@Claudia: Fijn dat het (op die ietwat lompe timmerman na) toch goed verloopt!
Ik ben zelf meer van het hout, maar vind je vloer wel erg mooi! Zeker in combinatie met de muren met de accentkleuren.

@No Promises: Leuke blog!
(En wat een leuk beroep heeft je vriend/man! ;) )
  woensdag 18 januari 2012 @ 15:23:42 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106951892
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 06:45 schreef Claudia_x het volgende:
Jullie begrijpen toch wel dat dat sarcasme was, hè? Ik heb alleen al een shitload aan was om te vouwen.
Oh, het leek me al zo'n ideale manier van verhuizen; kopje koffie, speculaasjes, af en toe eens "doe je wel voorzichtig met de klok van m'n overgroomoeder" roepen, en ondertussen ons op FOK! een beetje op de hoogte houden van de vorderingen... :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106952265
Succes met de verhuizing. Hopelijk gaat alles naar wens!
pi_106961634
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 15:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, het leek me al zo'n ideale manier van verhuizen; kopje koffie, speculaasjes, af en toe eens "doe je wel voorzichtig met de klok van m'n overgroomoeder" roepen, en ondertussen ons op FOK! een beetje op de hoogte houden van de vorderingen... :+
Het had wel gekund. Het is dat ik alles tot in de puntjes geregeld wil hebben zodat het uitpakken straks soepeltjes gaat.
pi_106961953
Foto-update!

Het inpakken is soepeltjes verlopen. Om kwart voor één waren de jongens al klaar!

We hebben de voorinspectie gehad van onze huurwoning. We mogen de vloer gelukkig erin laten zitten. Het opleveren van de huurwoning gaat ons dus weinig werk kosten.

Aan het einde van de middag hebben we de keuken bekeken. Erg mooi! En jemig, wat groot. Ik vind wel dat de grepen smaller hadden gemogen in combinatie met het dunne blad. Dat valt relatief eenvoudig te verhelpen mochten we ermee blijven zitten.

Jullie hebben misschien wel meegekregen dat we erg hebben getwijfeld over de opstelling van de keuken. Het raam is íets te laag waardoor de keuken net boven het raam uit zou steken. We hebben er toch voor gekozen en het blijkt erg mee te vallen! Sterker nog, ik vind het er keurig uitzien.

Er is een opstaande rand gemaakt van hetzelfde materiaal als het keukenblad.

De rand zit er om te voorkomen dat er allemaal vocht naar de vensterbank loopt.

Vanuit een andere hoek ziet dat er zo uit (met Quooker-kraan!):

Wat me ook erg meevalt is hoe het er van binnen uitziet dat het raam doorloopt achter het keukenblad. Een stuk kozijn van het deel van het raam dat openkan steekt erbovenuit en zorgt voor een begrenzing, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Met wat plantjes in de vensterbank vermoed ik dat het er nog beter uit zal zien.

De installateur is een perfectionist en dat kun je zien. De keuken zit er keurig in! Er zit een kleine rand tussen de muur en het keukenblad. Die is er omdat de vensterbank iets uitsteekt en hij die deels in de kastjes heeft laten vallen maar toch wat ruimte overhield. Als er straks tegels tegen de muur zitten valt die rand weg. De tegels:

De plisségordijnen passen mooi bij het keukenblad:

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 18-01-2012 19:57:47 ]
pi_106961988
Als we gaan verhuizen, kan ik je dan inhuren als projectmanager ? :P
pi_106962316
_O-
pi_106962432
Oh, en de schilder lijkt alles netjes af te hebben gemaakt en die kosten vallen toch mee! *O*
pi_106962530
Het enige waar ik nu nog mee in m'n maag zit is één lelijk plek in de vloer op zolder. Die is er gekomen door de lompe timmerman. Morgen mag ik die proberen schoon te maken. Ik kan niet wachten! Wat zal de opluchting groot zijn als die plek weggaat.
pi_106962649
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:03 schreef Claudia_x het volgende:
Het enige waar ik nu nog mee in m'n maag zit is één lelijk plek in de vloer op zolder. Die is er gekomen door de lompe timmerman. Morgen mag ik die proberen schoon te maken. Ik kan niet wachten! Wat zal de opluchting groot zijn als die plek weggaat.
wat zou jij gillend wegrennen in ons huis :D
pi_106962684
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:06 schreef lily het volgende:

[..]

wat zou jij gillend wegrennen in ons huis :D
Als er heel veel lelijke plekken in zitten hoort het gewoon bij de vloer, hè. :Y)
pi_106962842
och

if it aint broke it ain't ours
pi_106963031
:o O+ :o jullie hebben een Quooker, nu ben ik officieel helemaal jaloers!
pi_106963044
Ziet er goed uit Claudia. Ben heel benieuwd hoe de keuken eruit ziet vanaf de schuifpui. Het zal een stuk meer open er uit zien dan bij ons. Ook doordat bij jullie die muur niet doorloopt de woonkamer in. Vind het echt leuk hoe iedereen het anders heeft opgelost in ons rijtje.
pi_106963238
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:14 schreef wickie het volgende:
:o O+ :o jullie hebben een Quooker, nu ben ik officieel helemaal jaloers!
En een apothekerskast! *O*
pi_106963439
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:14 schreef loeszie het volgende:
Ziet er goed uit Claudia. Ben heel benieuwd hoe de keuken eruit ziet vanaf de schuifpui. Het zal een stuk meer open er uit zien dan bij ons. Ook doordat bij jullie die muur niet doorloopt de woonkamer in. Vind het echt leuk hoe iedereen het anders heeft opgelost in ons rijtje.
Bij ons komt er weer een gigantische tafel te staan. Ik ben er nog steeds een beetje huiverig voor hoe dat eruit gaat zien.

Er heeft zich weer een nieuw probleem voorgedaan: we beseffen ineens dat we met UPC vastzitten aan kabeltelevisie en daar is onze opstelling niet op berekend. :{
pi_106964302
En een oplossing bedacht:

Toch maar een andere opstelling bedacht. We zien wel hoe het staat. Er zitten twee voordelen aan de nieuwe opstelling. We hebben zo geen inkijk vanuit de slaapkamers van de huurwoningen als we op de bank zitten. Een ander voordeel is dat we een leuker hoekje voor de kinderen kunnen maken.
pi_106964388
Shit, vergeet ik de stoel.
pi_106964756
de stoel in de hoek waar nu het tafeltje /stoeltje voor de kids staat?
en die dan achter de bank zetten.
pi_106964857
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:51 schreef loecje het volgende:
de stoel in de hoek waar nu het tafeltje /stoeltje voor de kids staat?
en die dan achter de bank zetten.
Ga ik proberen! Alternatief is het televisiekastje iets verder naar rechts zetten en de stoel er links van. We moeten gewoon maar even kijken hoe het staat. De televisie is trouwens veel minder breed dan op de huidige plattegrond.
pi_106965098
Zo dan:

pi_106965242
Jullie keukenraam is een stuk hoger dan het onze. Ziet er prima uit zo voor het raam. Ik ben toch wel blij dat wij geen keuken voor het raam hebben, bij ons zou de keuken wel 35cm boven het raam uit zijn gekomen denk ik.
Ik had ook een apothekerskast willen hebben maar die paste nergens meer... Nu is het wel een gegoochel met de voorraad.

Jouw topic zorgt wel voor veel pageviews op mijn blog :+
pi_106965309
Haha, eindelijk erkenning voor je! :Y)

Ik krijg ineens zin om de muur in de nis te verven. :')
pi_106965376
En om allemaal boekenrekjes bij het tafeltje voor de kinderen te maken.
pi_106965841
quote:
17s.gif Op woensdag 18 januari 2012 21:05 schreef Claudia_x het volgende:
En om allemaal boekenrekjes bij het tafeltje voor de kinderen te maken.
Dat gaan wij ook doen! Als een soort kinderkunst aan de muur.
  woensdag 18 januari 2012 @ 21:46:27 #265
240439 samsuus
Twijfelgeval
pi_106967441
Wow wow wow! Het wordt zo mooi allemaal!

En No_Promises; wat een prachtige foto's maak je en ook al zo'n mooie woning!
Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
pi_106978415
c_/
  donderdag 19 januari 2012 @ 06:33:17 #267
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106978475
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 05:17 schreef Claudia_x het volgende:
c_/
Succes!!!
pi_106978641
Dank! Ik ben er klaar voor. Het is nog ongeveer 3 kwartier wachten op de verhuizers. Kan ik mooi een kop koffie drinken (nóg een) en de gordijnen afhalen. 'k Heb ookal de indeling in Floorplanner nog eens veranderd, het beddengoed ingepakt, het laatste beetje was gevouwen en ingepakt en een dressoir uit elkaar gehaald.
pi_106978720
Succes vandaag! Je bent al lekker op gang ^O^ , hopelijk verloopt het allemaal voorspoedig!
  donderdag 19 januari 2012 @ 08:18:34 #270
240439 samsuus
Twijfelgeval
pi_106979054
Succes met de verhuizing!!
pi_106979199
Succes vandaag! Vanavond Morgen (?) lekker met z'n viertjes op de bank in jullie nieuwe huis!

[ Bericht 17% gewijzigd door Cathmar op 19-01-2012 10:06:59 ]
Met een meidenkwartet
pi_106979466
Wat was je vroeg op! Wat een spannende dag weer. Ik hoop dat het voorspoedig verloopt. Succes!
pi_106980199
Succes vandaag!
The way you rock'n'roll
pi_106980278
Succes vandaag Claudia, was nou morgen jullie eerste nacht daar?
Het ziet er prachtig uit.
en het lijkt eng veel op ons vorige huis
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_107004680
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:02 schreef No_Promises het volgende:
Wat een leuke reacties! Ik zal straks wat close-up foto's van de vloer maken.
mee-lurk post :@ :D
awesome blog O+ ge-wel-di-ge smaak <3 en goeie naam voor je dochter :7

Claudia het wordt prachtig O+
:)
  donderdag 19 januari 2012 @ 23:08:53 #276
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107011660
Ben benieuwd hoe het nu is op het nieuwe adres. :)

Jullie zullen wel helemaal kapot zijn.
pi_107018974
Ja, en dat is een understatement!

De verhuiswagen kwam rond 12:30 uur op ons nieuwe adres aan met alle spullen. Het was een lange dag voor ons en de drie verhuisjongens. Vooral de trappen naar zolder waren zwaar voor hen, en er moest natuurlijk veel naar zolder. :+ Rond 17:00 uur zaten we nog compleet in de dozen maar lieten we de kindjes wel komen. Die hebben heel goed geslapen.

Lief heeft 's avonds internet gefixt, ik heb de kledingkast ingeruimd en de badkamer op orde gemaakt. Zelf heb ik best aardig maar ook wel onrustig geslapen. Op de rookmelder zit een irritant groen lampje. }:| We gaan zo de kindjes wegbrengen voor hun derde wendag en daarna komen er hulptroepen voor het uitpakken.

De keuken is nog niet af. Ik geloof dat er alleen nog betegeld moet worden vandaag. Daarna kunnen we pas goed gaan inruimen. Wel zei onze keukeninstallateur dat er iets verkeerd is aangelegd in de meterkast. Ik weet niet precies hoe het zit, maar we moeten de elektralui dus wéér later komen. :{
pi_107018990
En ik ben dom geweest. Ik heb gister m'n iPhone opnieuw opgestart maar ik wist m'n pincode niet meer. De pincode zit in een van de 500 dozen op zolder. }:|

-Edit- Nou, dat heb ik alvast gefixt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Claudia_x op 20-01-2012 08:06:16 ]
pi_107019435
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 07:58 schreef Claudia_x het volgende:
En ik ben dom geweest. Ik heb gister m'n iPhone opnieuw opgestart maar ik wist m'n pincode niet meer. De pincode zit in een van de 500 dozen op zolder. }:|

-Edit- Nou, dat heb ik alvast gefixt.
Een van de dozen... Dat ken ik. Daar staan er te veel van op zolder :P

Succes met alles!
pi_107022918
Fijn dat jullie over zijn, en heel veel succes met uitpakken!
  vrijdag 20 januari 2012 @ 13:32:22 #281
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107026505
Whoei, over naar jullie nieuwe huis! *O*

Wat ziet het er allemaal al prachtig uit!! Ik ben zo benieuwd hoe het gaat worden als de kamertjes af zijn en alles op zijn plek staat.

Wij hebben ook de wens om ooit nog eens een nieuwbouwwoning te kopen, we wonen nu in een prima koophuis van 15 jaar oud. Maar helemaal fris/schoon/nieuw, alles naar eigen wens kunen maken dat heeft toch wel wat.

Hoe vonden de kindjes het om er te slapen, merk je iets aan ze dat ze last hebben van de verandering van huis en/of KDV?
pi_107029414
quote:
17s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

mee-lurk post :@ :D
awesome blog O+ ge-wel-di-ge smaak <3 en goeie naam voor je dochter :7

Claudia het wordt prachtig O+
:@ Tnx!

Claudia, wat ben je goed bezig. Ik heb nog steeds de moed niet kunnen verzamelen om aan het grote uitpakwerk te beginnen...
pi_107029593
Verhuisd! Wat fijn! Sterkte met het uitpakken!
  vrijdag 20 januari 2012 @ 17:08:43 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107034704
Wow, wat gaat het allemaal snel Claudia... bij mij is een verhuizing altijd zo'n 4 weken traject :')
Om het nog maar niet te hebben over de dozen die maanden/jaren daarna nog uitgepakt moeten worden :@
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107040244
Ik ga even wat foto's uploaden!
pi_107040261
Nou buurvrouw wanneer gaan we koffie drinken? c_/
pi_107040373
Ik heb 1/3e deel van de eettafel vrij voor een kop koffie.
pi_107040427
Maar kom morgen even aanwippen! We hebben alleen maar uitpakplannen.
pi_107040958
oh geen haast hoor...ga eerst maar even settelen..
pi_107041959
Ik word niet vrolijk van de foto's. Ik heb gister foto's genomen van de slaapkamers, maar ik zie nu dat daar veel te weinig op staat. Ik zal morgen wel nieuwe maken. Er is eigenlijk weinig aan veranderd.

De kinderkamers heb ik als eerste ingericht en voor de kindjes naar bed gingen waren de dozen uitgepakt. Lena's kamer is zó geslaagd! Bijna perfect. Ik wil alleen nog wat aan de muur hangen. Ivans kamer wordt leuk maar is nog leeg en wat kil. Als we zijn geïnstalleerd plak ik z'n behangdier op de muur, knap ik de kist op zodat die naar zijn kamer kan en hang ik wat prenten op. Ook moet ik nog een kleed kopen voor op zijn kamer. Onze kamer is nog niet helemaal opgeruimd maar is nu al heel fijn! De kast staat tegenover dat bed. Ik was tevoren bang dat er te weinig doorloopruimte zou zijn, maar het gaat perfect zo!

Ik word van vrijwel alle ruimtes blij, behalve van de woonkamer die ik nog erg kil vind. We hebben nog geen lampen hangen, we hebben leengordijnen hangen (en die zijn wit) en er ontbreekt nog kleur. Met name de nis met daarin de televisie schreeuwt om kleur! Meedenken mag. c_/ Ik ga nu al even inspiratie opdoen. Ik ga zelfs even naar behang kijken, want er mag best een flink patroon in.

Afijn, wat foto's. Die maken de ruimte nog killer dan 'ie is, want zojuist gemaakt bij kunstlicht.

De laatste geplande opstelling is het geworden:

Dat moest wel zo vanwege de plek van de kabeltelevisie. Ook bedacht ik dat de plek van de bank zo beter is vanwege minder inkijk vanuit de slaapkamers van andere woningen en vanuit de voordeur.

Het is nog een rommeltje omdat we de keuken nog niet hebben ingeruimd. De installateur was vrij laat klaar vandaag en m'n lief moest nog allerlei andere klusjes afronden: stopcontactdozen terugzetten op de plek waar de keukentegels zijn gekomen, traphekjes op onmogelijke plaatsen ophangen, kapstok ophangen, schilderijen ophangen.

De boekenkast is aardig op orde:

Als we de trappenkast goed ingericht hebben ga ik de deurtjes eraf slopen, waar nu het speelgoed achter zit. Het speelgoed kan dan naar de trappenkast en dan hebben wij meer ruimte voor de boeken:

De tafel past prima zo:

Verder naar links (oeps, vinger):

De keuken is nu helemaal af en de tegels zitten erin:

't Halletje is wat meer op orde:

Ik vind de keuken ook nog erg saai. Daar moeten we wat op bedenken. Het lijkt mij leuk om net boven de tegels een plankje te maken met daarop potjes. Lief vindt dat maar niks. Alles is nu zo mooi afgewerkt en we zouden het maar verpesten. :Y)

Er was weer een probleem met de keuken, trouwens. Een van de afzuigdingen zat voor een groot deel op de plek waar onze afzuigkap moest komen. Lekker handig.
pi_107042069
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:11 schreef loeszie het volgende:
oh geen haast hoor...ga eerst maar even settelen..
Nu is je kans om bij ons een puinhoop te zien. :Y) Komt gerust even kijken!
pi_107042153
Wow jullie hebben gewoon al dingen aan de muur hangen :D

Ben benieuwd naar Lena's kamer! Wat fijn dat jullie nu de eettafel goed kunnen gebruiken zeg!
pi_107042405
Wow jullie hebben al dingen aan de muur hangen :D En een kapstok! Het ziet er al heel erg bewoond uit! Ik ben benieuwd naar de foto's van de kinderkamers.
pi_107042433
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 13:32 schreef Juud79 het volgende:

Hoe vonden de kindjes het om er te slapen, merk je iets aan ze dat ze last hebben van de verandering van huis en/of KDV?
Het gaat verbazingwekkend goed. Lena heeft helemaal nergens last van. Die heeft het naar haar zin op de nieuwe groep en is ineens gaan staan. Ze slaapt nu lekker. Met Ivan gaat het eigenlijk ook heel makkelijk. Vanochtend hebben we hem samen afgezet op de nieuwe groep en er is geen traan gevloeid. Hij ging lekker een puzzel maken.

Ze slapen lekker, spelen en vinden het allemaal reuze spannend. Ze ontdekken bovendien samen allemaal leuke plekjes in de nieuwe woning. Vandaag was ik ineens beide kindjes kwijt. Zaten ze samen in de trapkast. Toen ik ze had ontdekt moest ik maken dat ik wegkwam. :Y) Onze trapkast loopt trouwens best ver door en ik denk erover om daar iets voor de kindjes te maken.

Voor onszelf is het eigenlijk iets te zwaar. De kindjes zijn één nacht uit logeren geweest, de avond voor de verhuizing, en het was geen overbodige luxe geweest om daar twee nachten van te maken. Er blijft niet zoveel tijd over om ons te installeren als ik zou willen. Maar goed, het is wel weer heel fijn om die twee hier te hebben. En ik vind ook dat ze best iets mee mogen krijgen van alle veranderingen. Bovendien is het voor Lena fijn om niet te lang gescheiden te zijn van mij.
pi_107042448
Haha Loeszie :D exact mijn gedachten!
pi_107042465
_O-
pi_107042496
Mja, dat maakt het toch meer je eigen huis, vind ik. En de woonkamer kan het ook echt wel gebruiken. :{
  Moderator vrijdag 20 januari 2012 @ 20:45:35 #298
5428 crew  miss_sly
pi_107042805
Je hebt gewoon al foto's en inderdaad dingen opgehangen! Ik vind het er al heel behoorlijk uitzien voor de tijd dat jullie er wonen! Wij wonen hier nu meer dan drie jaar en moeten eigenlijk eens dingen aan de muur gaan hangen :P

Ik snap wat je bedoelt met de keuken, maar ik geloof dat ik het wel met je lief eens ben over het plankje met potjes. Maar goed, als alles straks helemaal op zijn plaats staat enzo, kun je die dingen nog gaan aankleden.

De eettafel staat erg mooi. Ik dacht dat de bank iets dichter bij de tv zou staan en iets verder van de boekenkast. Behang met een mooi patroon en wat kleur zou erg mooi zijn in die nis, denk ik :Y
pi_107042843
Ik denk erover om de kleur van onze slaapkamer tegen de muur in de nis te gooien en langs de ramen aan de voorkant van het huis. Ik vind dat raam met die plisségordijnen wat braaf. Ideale dingen, hoor, maar ik word er niet heel enthousiast van.

Moderator vrijdag 20 januari 2012 @ 20:47:04 #300
5428 crew  miss_sly
pi_107042912
In de keuken zal het ook wel verschil maken als je een lamp hebt hangen in plaats van dit peertje. Dat geeft natuurlijk niet echt fijn licht. Hoe hoog is de losstaande kast? Misschien ku. Je daar nog iets moois opzetten van een grote fruitschaal of iets boven hangen?
pi_107042962
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:45 schreef miss_sly het volgende:

De eettafel staat erg mooi. Ik dacht dat de bank iets dichter bij de tv zou staan en iets verder van de boekenkast. Behang met een mooi patroon en wat kleur zou erg mooi zijn in die nis, denk ik :Y
Ja, dat was ook het plan. Maar als we nu zo zitten kun je ons net niet zien vanaf de straat. Er zit een raam in de voordeur en anders zitten we nogal te kijk. Misschien moeten we iets van gordijnen in de voordeur maken of zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')