abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106756114
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 11:13 schreef Jipster het volgende:
Claudia, spiegelt de vloer zo of komt dat omdat ie nat is? Ik dacht dat ie mat was, of ben ik in de war met gietvloer?

Ziet er wel mooi strak uit zeg! Ben zo benieuwd naar het eindresultaat en de keuken enzo!
En stiekem ook naar foto's van het nieuwe huis van Loeszie! :D
Dat komt doordat de vloer nat is. Gisteren zijn we aan het einde van de dag wezen kijken en toen had de vloer er 24 uur droogtijd op zitten (de 1e toplaag van de dag ervoor zat er al op, de 2e toplaag moest die dag nog aangebracht worden). Je ziet op de vorige foto's dus al een veel mattere vloer. Hier was de vloer nog relatief nat omdat die gister helemaal aan het einde van de dag, tegen de avond, is aangebracht. Dat komt dus nog wel goed. :+

Op een hoogglans vloer zie je echt alles! Maar weet je, zelfs als het zo was gebleven had ik het prima gevonden! Ik vind hoogglans niet zo storend en de vloer ligt zo op het eerste ook heel strak erin. Maar goed, een matte vloer is wel veel praktischer. Bovendien hebben we een hoogglans keuken en het hoeft allemaal niet zo bling bling.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_106774362
Ik vind je vloer nu al geweldig! Welk bedrijf heeft deze vloer aangebracht? Kan ik het bij mijn favorieten zetten voor als wij ooit een nieuwe vloer gaan nemen ... O+
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_106774651
pi_106774747
Thnx! :*

Is het een coatingvloer? Of een Epoxyvloer?
pi_106774808
Allebei. :+ Het is een epoxy coatingvloer. Om precies te zijn bestaat de vloer uit 3 lagen:

- een epoxy coating
- twee toplagen van polyurethaan
pi_106774871
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 20:14 schreef Claudia_x het volgende:
Allebei. :+ Het is een epoxy coatingvloer. Om precies te zijn bestaat de vloer uit 3 lagen:

- een epoxy coating
- twee toplagen van polyurethaan
Is het een combi van beiden of zie ik deze omschrijving gewoon niet op de site staan?
pi_106775154
Je vindt meer informatie als je kijkt bij systemen > coatingvloeren. Er staat alleen niet expliciet iets bij over toplagen. Een epoxy coating wordt vaak voor bedrijfspanden gebruikt omdat het heel sterk materiaal is. Aan vloeren in woningen worden andere eisen gesteld, bijvoorbeeld dat de vloer kleurvast is, geen hoogglans uitstraling heeft en goed tegen krassen kan. Daarom wordt er wel een toplaag gebruikt. Dat doen ze geloof ik vrij standaard bij woningvloeren.

Ze hebben trouwens een showroom aan de Amstel, maar toen wij er waren hadden ze er nog geen epoxy coating liggen. Daar hadden ze wel plannen toe. Misschien ligt die er inmiddels al. Ze hebben er wel stalen.

Wat misschien ook wel nuttig is, is om eens bij Coatingshop te kijken. Die verkopen all-in pakketten waarmee je het zelf kunt doen. Dan zie je beter waar de vloer uit bestaat en wat ervoor nodig is aan werkzaamheden. Er staat op de site van Coatingvloer zelf trouwens ook technische documentatie.

De informatie online is vrij spaarzaam, heb ik gemerkt. Het is gewoon geen heel gebruikelijke woningvloer. Ik denk dat het komt doordat veel mensen het te koud en hard vinden.
pi_106775833
Stappen:

1. Om de toplaag van de cementdekvloer te verstevigen adviseren wij u een primer toe te passen. Het aanbrengen van een primer draagt bij in de levensduur van uw vloer.

EP Primer GV-M met een verbruik van ca. 0,20 kg /m2.

2. Op uw vloer kunt u vervolgens het beste een 2-laags coating-systeem toepassen met de volgende opbouw.

Een 1e laag EP Vloercoating EC23 met een verbruik van 0,30 kg /m2.
Een 2e laag EP Vloercoating EC23 met een verbruik van 0,30 kg /m2.

3. Oplosmiddelvrije epoxy vloercoatings leiden altijd tot een glanzend eindresultaat. Wanneer u uw vloer zijdemat af wilt werken met een beschermende topcoating, kunt u als laatste een Rocathaan Hard PU-TR op basis van polyurethaan aanbrengen met een verbruik van 80 tot 100 gram per m2.
pi_106783780
Dankjewel! Ik heb alles opgeslagen in Evernote zodat ik het niet vergeet of kwijtraak. :*
pi_106794802
Evernote. ^O^

Ik ben benieuwd of je er uiteindelijk voor gaat! Ik zal hier updates posten over de vloer, hoe die zich houdt en of we er tevreden mee zijn.
pi_106794930
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 08:52 schreef Claudia_x het volgende:
Evernote. ^O^

Ik ben benieuwd of je er uiteindelijk voor gaat! Ik zal hier updates posten over de vloer, hoe die zich houdt en of we er tevreden mee zijn.
Ik hoop dat we ooit zo'n vloer nemen. We hebben nu een houten vloer maar ik vind het een hel.
Evernote is O+
pi_106795032
Ik vind onze huidige vloer (novilon) niet ideaal genoeg om mee te nemen naar de volgende woning, maar oh wat ben ik blij met enerzijds het niet hoeven onderhouden van de vloer en anderzijds het gemak waarmee we de vloer schoon kunnen maken!
pi_106795862
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 11:13 schreef Jipster het volgende:

En stiekem ook naar foto's van het nieuwe huis van Loeszie! :D
Bij deze!

Jaa snoertje is gevonden!

De keuken

close up van het blad

ja de poes is ook verhuisd!

Veel meer ruimte om met de wishbone bike rond te scharrelen.

de woonkamer

deze stresskip is ook verhuisd

de gang

de grote slaapkamer (commode van de minispruit komt later in de babykamer)

kamer Milou

de wallstickers hebben alweer een verhuizing overleefd!

badkamer
pi_106796199
Mooie inrichting Loeszie. (ik hou niet van een super opgeruimd huis).
Tv kastje is echt zo mooi O+
pi_106796259
Ja het is nog wel een rommeltje. Ook niet zo gek als je bedenkt dat we pas een paar dagen geleden verhuisd zijn.

Ja het dressoir is mijn trots! Dat is een meubelstuk waar ik destijds al mijn spaargeld aan uit heb gegeven. Aankoop via marktplaats. Ik geloof dat hij in de winkel wel het dubbele waard is.
  Moderator zaterdag 14 januari 2012 @ 13:17:43 #116
5428 crew  miss_sly
pi_106799080
Mooi loeszie! Mooi behang ook op de slaapkamer.
Maar waar is jullie koelkast?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_106799274
Rechts naast het fornuis zit de koelkast en een vriezer. Tafelmodel dus. Ik denk dat we nog een extra vriezer/koelkast in de schuur gaan zetten.
pi_106799901
Mooi hoor Loeszie! Geweldig behang ook in de babykamer (neem ik aan, met die gele boompjes), waar heb je dat vandaan?

En hoe breed is jullie keuken eigenlijk, dat je daar nog plek hebt voor een eethoek?
pi_106800491
Loeszie, het is prachtig geworden! Ik vind het behang in de kamer van Milou ronduit geweldig (Ferm Living O+), en het behang in jullie slaapkamer is mijn favoriete behang, want ik houd erg van die kleur. Het behang tegen de muur in de hal is heel subtiel, mooi gekozen!

Jullie keuken is bovendien erg geslaagd! Ik vind de gootsteen heel mooi - zelf heb ik daar om een of andere reden helemaal niet aan gedacht om dat zo te doen. En het fornuis is gaaf! Wij hebben straks een veel kleinere oven op ooghoogte. Daar hebben we duidelijk op beknibbeld.

Onze eettafel zou nooit bij het raam aan de voorkant van het huis hebben gepast. Voor jullie tafel is het een ideale plek! Het staat ook helemaal niet raar zo in de hoek, waar ikzelf een beetje huiverig voor was.

En, hoe slaapt het in de nieuwe woning? *O*
pi_106800556
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:47 schreef Bleie het volgende:
Mooi hoor Loeszie! Geweldig behang ook in de babykamer (neem ik aan, met die gele boompjes), waar heb je dat vandaan?

Dat is de kamer van Milou en niet de babykamer. Milou is immers al een dreumes. :7

Het behang is, zoals ik al zei, van Ferm Living. Mooi design is dat.
pi_106800637
En ik zie op een van de foto's dat onze tuin nu dus helemaal bestraat is. Zelf heb ik dat nog niet eens gezien.
pi_106800671
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:24 schreef loeszie het volgende:
Rechts naast het fornuis zit de koelkast en een vriezer. Tafelmodel dus. Ik denk dat we nog een extra vriezer/koelkast in de schuur gaan zetten.
Ik heb begrepen dat dat onverstandig is, want ik zat er zelf ook aan te denken. Wij hebben nog een extra vriezer. Ik denk dat wij hem in de trapkast zetten. Is dat voor jullie geen optie?
pi_106802318
Wat is onverstandig? Een koelkast in de schuur? Ach voorlopig gaan we even aankijken hoe het gaat. Net weer even boodschappen gedaan bij de Plus. Wat een rot supermarkt is dat toch.. En het stikt van de bejaarden hier in Noord :+
Maar ja beter dan de Lidl. Verder hebben ze wel redelijk veel winkels: trekpleister, verse bakker, visboertje, Primera, Blokker, Zeeman, schoenen- en bloemenwinkel, slager, notenbar, een Chinees :Y)

Het slapen gaat heel goed! De eerste nacht was even wennen voor ons allemaal, veel wakker geweest maar daarna prima. Vanmorgen hebben we zelfs tot 8 uur uitgeslapen!

Ik schat de keuken de keuken iets van 3 meter breed? Een ronde tafel is altijd heel compact dus die past daar perfect. Ik droom nog wel van een mooie lange tafel voor 6 personen in de toekomst

Oh en wij hebben weer geen magnetron. Die hadden we nooit en misten we niet. Maar in de huurwoning hadden we er dus wel een en het is soms toch wel handig. Dus misschien gaan we toch een kleine magnetron kopen. Gelukkig hebben we genoeg keukenblad om hem neer te zetten.
pi_106803069
Geweldig behang heeft Ferm Living inderdaad! (En sorry voor de vergissing, ik ging af op het bedje, maar zie nu dat dat laag staat, dus inderdaad eerder voor een dreumes dan een baby).

Kan je voor grote boodschappen niet beter naar het Buikslotermeerplein? Is wel wat verder weg, denk ik, maar de C1000 daar is echt prima (en de AH ook, maar die zit weer helemaal aan de andere kant). En er is elke dag markt, en op zaterdag zelfs een biologische markt (bestaande uit 4 kramen, maar toch).
  † In Memoriam † zaterdag 14 januari 2012 @ 15:49:01 #125
37843 lady-wrb
kortaf
pi_106803136
mooie keuken loeszie
zie ik nou goed dat jij brabantia bussen hebt=
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')