abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106698748
Loeszie: supermooie keuken, en wat leuk die eethoek bij het raam!

Claudia: wat schiet het al op bij jullie. De vloer is niet mijn smaak, maar ik zie dat jij er erg blij van wordt! Heerlijk dat het zo mooi wordt als je gedacht had.
pi_106699369
Ben je meer een houtmens, Bleie?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_106700705
Claudia, je woonkamermuren blijven wit toch? We gaan hier toch voor het lichte laminaat van vt wonen. Maar met een witte keuken (nou ja, off white) en witte muren zijn we een beetje bang dat het te wit wordt. Zeker omdat we ook nog witte kasten hebben. Hoe is dat straks bij jullie? Hebben jullie meubels meer kleur?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_106700905
Ik ben niet zo bang voor een wit huis. Hoe meer wit je in je woning hebt hoe meer de dingen die kleur hebben eruit springen:

We hebben de boekenwand, een rode stoel, een kleed, een schilderij. Komt wel goed. En in het ergste geval latex ik eens een muur.
pi_106701144
Oh loeszie, ik vond het er bij jullie al heel ingericht uitzien! Viel wel mee met de rommel, hoor.
pi_106701165
En we gaan morgen internet van UPC aanvragen en glasvezel annuleren. :r
pi_106701386
balen van de glasvezel!

Nou ja het enige dat hier kleur heeft zijn de bank (grijs) en de stoelen (bruin). De lampenkappen zijn nu geel en we hebben twee panelen met behang, maar dat zijn geen grote oppervlakten. Wat heb jij uiteindelijk als achterwand boven het aanrecht? Want tja, wij hebben een grote wand als keuken en dat is dus 3 meter lang, 60 cm diep en 2 meter hoog wit...
pi_106701608
Je hebt echt heel makkelijk kleur in je woning! Koop wat gekleurde accessoires, hang tekeningen op, zoek een mooie prent. Ik kwam dit inspiratieplaatje ook nog tegen:

pi_106701651
En wij hebben deze tegels tegen de wand in de keuken:

pi_106701771
ach ja, kleurtje is er zo opgezet. Kleurtje kiezen is een ander verhaal. Ik neig naar grijs met geel nu. We zien wel.
pi_106701826
Als je op je keukenblad zo'n schaal zet met allemaal rode of groene appels dan ziet het er al ineens heel anders uit!

pi_106701851
En kun je niet iets van kruiden in je keuken "ophangen"?
pi_106701901
Leuk die witte sfeerplaatjes O+

Wij hebben ook veel wit, en zoals Claudia al eens terecht opmerkte brengt het speelgoed al behoorlijk wat kleur :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_106701962
Ik begrijp je angst trouwens wel, hoor. Wij hebben nu een goudkleurige vloer en die maakt echt de sfeer in ons appartement. Ik ga die vloer wel missen! De basis wordt straks veel neutraler. Komt dat wel goed?

Maar ik heb ook gemerkt dat een paar mooie spullen je interieur echt kunnen maken. Daarom hebben we ook een bank gekocht waar we écht enthousiast over zijn. En verder: accessoires, accessoires, accessoires!
pi_106701987
En gekleurde handdoek en vaatdoek ophangen. Inderdaad een fruitschaal gevuld. Een vaas met verse bloemen. Kussentjes op de bank. Genoeg opties om kleur te brengen.
pi_106701992
Of speelgoed, speelgoed, speelgoed, inderdaad.
pi_106702033
Senna brengt ook echt kleur in jullie huis. De basis is bijzonder mooi, zij maakt het af.
pi_106702107
quote:
17s.gif Op woensdag 11 januari 2012 21:47 schreef Claudia_x het volgende:
Senna brengt ook echt kleur in jullie huis. De basis is bijzonder mooi, zij maakt het af.
O+

Maar het is wel echt zo!
pi_106702134
Ik overweeg trouwens zo'n groot kussen te kopen, maar dat is meer iets voor over een tijd. In het pand van het bedrijf dat onze coatingvloer aanbrengt worden ook spullen tentoongesteld en verkocht van ambachtslieden/kunstenaars die mooie spullen maken. Daar wil ik weer eens kijken.
pi_106702481
Dit wordt trouwens onze bank (ik heb nog niet eerder een foto van onze winkelsessie laten zien):

In deze kleur:

pi_106702534
Ik vind hem mooi! Waar heb je hem gekocht?
pi_106702605
Bij Riant Stoutenbeek in de Villa Arena! Maar hij is overal even duur en ze verkopen hem volgens mij ook bij de Bijenkorf.
pi_106702652
De onderste bank vond ik eerst trouwens mooier. Dat is er ook een van Roderick de Vos, de Bloq. Wij hebben de Hopper.
pi_106702840
Bij Bijenkorf heb ik ook weleens erg mooie spullen gezien! Mooie banken toen we er helemaal nog geen zochten.
pi_106702927
Bij de Bijenkorf verkopen ze best veel design!
pi_106703006
Ik had liever een lichtere bank gehad, maar ik heb mezelf gedwongen om praktisch te denken. Ik wil geen hartverzakking krijgen als er eens een kop koffie omgaat.
pi_106703416
Onze is ongeveer zoals de tweede bank en dat bevalt uitstekend. Je ziet er weinig op inderdaad en hij is ook gemakkelijk te poetsen.
pi_106723930
Je vloer wordt mooi!!

Wij hebben deze bank in de tuin. Maar dan rugkussens zonder 'deuk'.

Iedere dag als het weer het toeliet heel veel plezier van gehad.
Wel twee dingen: de kussens opbergen kost veel ruimte. En in de winter moet het afgedekt onder zeil.
Met een meidenkwartet
pi_106729725
Vandaag weer even bij de vloer wezen gluren. De matte uitstraling is al iets duidelijker:

De kleur komt op de eerste en derde foto niet helemaal goed over. Daar ziet de vloer er iets killer uit. De tweede foto lijkt juist weer iets warmer.
pi_106732608
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ben je meer een houtmens, Bleie?
Ja, dus als ik later groot ben, komt hier een echte houten vloer. Tot die tijd doen we het met goedkoop laminaat (waar we verrassend veel complimenten over krijgen).

Onze basis is ook wit trouwens (nou ja, ral 9010, helemaal wit vind ik te steriel), en de vloer is ook licht, maar we hebben wel één muur met donker behang, en de gordijnen (die ook een hele muur in beslag nemen) zijn ook zwart / donkergrijs. De bank is ook zwart, maar is erg toe aan vervanging. Omdat we dat ook niet kunnen betalen, ben ik nu aan het kijken naar een nieuwe hoes (bank is van Ikea, maar wordt daar niet meer verkocht, online zijn nog wel hoezen te krijgen). Ik wil eigenlijk graag rood, maar ben bang dat dat te besmettelijk is. De bank die jullie hebben uitgezocht vind ik wel prachtig trouwens! Mooie kleur ook, zal je inderdaad niet al te veel op zien, en dat is met kleine kinderen toch wel heeeel handig. Mijn zus heeft een bank die ooit gebroken wit was, maar nu er al een paar jaar drie kinderen op leven, is hij een onbestemd soort grijs geworden, niet mooi...
pi_106733626
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:11 schreef Cathmar het volgende:
Je vloer wordt mooi!!

Wij hebben deze bank in de tuin. Maar dan rugkussens zonder 'deuk'.

[ afbeelding ]

Iedere dag als het weer het toeliet heel veel plezier van gehad.
Wel twee dingen: de kussens opbergen kost veel ruimte. En in de winter moet het afgedekt onder zeil.
Het zit ook echt wel lekker! Maar het is niet mijn smaak. Ik wil toch wel iets anders. Het is alleen vrij lastig om iets anders te vinden, want deze stijl is heel populair momenteel.
pi_106733704
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:28 schreef Bleie het volgende:

[..]

Ja, dus als ik later groot ben, komt hier een echte houten vloer. Tot die tijd doen we het met goedkoop laminaat (waar we verrassend veel complimenten over krijgen).

Onze basis is ook wit trouwens (nou ja, ral 9010, helemaal wit vind ik te steriel), en de vloer is ook licht, maar we hebben wel één muur met donker behang, en de gordijnen (die ook een hele muur in beslag nemen) zijn ook zwart / donkergrijs. De bank is ook zwart, maar is erg toe aan vervanging. Omdat we dat ook niet kunnen betalen, ben ik nu aan het kijken naar een nieuwe hoes (bank is van Ikea, maar wordt daar niet meer verkocht, online zijn nog wel hoezen te krijgen). Ik wil eigenlijk graag rood, maar ben bang dat dat te besmettelijk is. De bank die jullie hebben uitgezocht vind ik wel prachtig trouwens! Mooie kleur ook, zal je inderdaad niet al te veel op zien, en dat is met kleine kinderen toch wel heeeel handig. Mijn zus heeft een bank die ooit gebroken wit was, maar nu er al een paar jaar drie kinderen op leven, is hij een onbestemd soort grijs geworden, niet mooi...
Welke bank heb je?

Wij hebben RAL 9010 genomen voor de muren omdat iedereen zei dat dat slim was om te doen, maar om eerlijk te zijn had ik spierwit prima gevonden. We hebben spierwit in onze huidige woning en dat ziet er heel mooi uit.
pi_106734309
Claudia, wij hebben laatst een buiten bank gezien van one to sit. Heel mooi ook, en in iedere ral kleur leverbaar.
http://www.onetosit.nl/content.asp?pageID=104&languageID=NL
Met een meidenkwartet
pi_106737455
bleie, welke bank heb je? Wij hebben een mysinge van ikea (Claudia, jij ook toch, nu dan?) en daar zit een nieuwe grijze hoes op. Nu kan ie er mooi weer mee door.

Claudia, vloer wordt echt gaaf.
pi_106738883
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:06 schreef Cathmar het volgende:
Claudia, wij hebben laatst een buiten bank gezien van one to sit. Heel mooi ook, en in iedere ral kleur leverbaar.
http://www.onetosit.nl/content.asp?pageID=104&languageID=NL
Ja! Wauw! Zit 'ie lekker? Kun je er goed in liggen?
pi_106738951
Wij hebben inderdaad ook de mysinge, mefke, en die gaat bij het grof vuil. :o Het is wel tof dat je er nieuwe hoezen bij kunt kopen, maar wij vonden juist de hoes die we hadden zo fijn en die is niet meer verkrijgbaar.
pi_106738966
Voor wie het leuk vindt staat hier het volledige foto-album.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 12-01-2012 21:34:54 ]
pi_106740049
quote:
14s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja! Wauw! Zit 'ie lekker? Kun je er goed in liggen?
Shit hey, 1500 euro voor een bankje.
pi_106741957
Ja, ik weet het. Serieus, het geld dat ze durven vragen voor die tuinmeubelen :X
Met een meidenkwartet
pi_106742027
Ik vind het heel mooi, maar ik doe het gewoon niet. Dan ga ik wel voor steigerhout.

Maar ik kijk nog even verder en hoop dat ik toch iets betaalbaars tegenkom!
pi_106745652
Wij hebben steigerhout, zit toch best goed hoor, gewoon goede kussens erbij. Wij hebben fijne kussens van de Ikea gekocht en die als maat voor de bank genomen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_106745858
Dit lijkt me wel wat voor ons:

En dan moet de lage kant de kant zijn die vanuit de woonkamer in het zicht staat. Deze opstelling vind ik niet zo massief ogen.

Ik moet nog even uitzoeken hoe dat zit met steigerhout. Er staat me bij dat je het beste onbehandeld oud steigerhout kunt gebruiken.
pi_106751449
Wij hebben de Tylosand, is helemaal uit de collectie, helaas.

Tuinmeubels zijn over het algemeen belachelijk duur. Nou hebben wij helemaal ruimte voor een loungeset, dus alleen een eenvoudige tafel met 4 stoelen, uit een aanbieding van de Gamma. Zal wel niet lang meegaan, maar dat zien we over een paar jaar wel weer.
pi_106753043
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:34 schreef Claudia_x het volgende:
-

Ik moet nog even uitzoeken hoe dat zit met steigerhout. Er staat me bij dat je het beste onbehandeld oud steigerhout kunt gebruiken.
Je moet goed opletten bij de aanschaf. Het oude is vaak grenen en tegenwoordig zie je veel nieuw stijgerhout van vuren dat gewoon grijs wordt gebeitst. Op zich daar niets mis mee natuurlijk, maar grenen is iets duurzamer. Maar je doet er toch altijd verstandig aan je tuinset in de olie/beits lak of wat dan ook te zetten.

Daarnaast als je het zelf gaat maken, even een gratis tip, denk aan de contactpunten van het hout met de grond ivm vocht en dat soort zaken.. Daar zijn ze toch het kwetsbaarst..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_106754436
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:04 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Je moet goed opletten bij de aanschaf. Het oude is vaak grenen en tegenwoordig zie je veel nieuw stijgerhout van vuren dat gewoon grijs wordt gebeitst. Op zich daar niets mis mee natuurlijk, maar grenen is iets duurzamer. Maar je doet er toch altijd verstandig aan je tuinset in de olie/beits lak of wat dan ook te zetten.

Daarnaast als je het zelf gaat maken, even een gratis tip, denk aan de contactpunten van het hout met de grond ivm vocht en dat soort zaken.. Daar zijn ze toch het kwetsbaarst..
Dat heb ik inderdaad onthouden, dat je met name in het najaar er verstandig aan doet om bijvoorbeeld latten onder je bank te zetten zodat de bank niet in aanraking komt met de grond.

Ik denk dat zelf maken me te veel gedoe is, maar ik zal letten op de punten die je aanstipt. Dankjewel! Ik wil sowieso eerst even proefzitten, want ik heb liever een lelijk meubel dat lekker zit dan andersom. Ik zal ook informeren hoe dat met beitsen en zo zit. Ik heb begrepen dat je dat dan wel elk jaar bij moet houden, maar dat vind ik niet zo'n probleem. Ik houd van beitsen. :Y)
pi_106754538
We hebben vanochtend de laatste sleutel van de aannemer in ontvangst genomen! Wel hebben we een nieuw punt ontdekt, namelijk dat 2 lichtpunten het niet doen (of had ik dat al gezegd?). Dat is niet zo'n ramp, maar ik hoop dat het elektrabedrijf het gauw komt fixen.

Tot onze verbazing stonden de Polen weer op de stoep! Ze waren niet helemaal tevreden over de afwerking op de begane grond, en ze willen graag een goed product leveren. Zo fijn om te horen! O+

De hovenier was gister niet aanwezig maar vandaag weer wel. Hij ging verder met de tegels en zou vandaag gaan slijpen.

Ik heb weer wat foto's gemaakt, maar er valt niet veel nieuws op te zien:

pi_106754758
Claudia, spiegelt de vloer zo of komt dat omdat ie nat is? Ik dacht dat ie mat was, of ben ik in de war met gietvloer?

Ziet er wel mooi strak uit zeg! Ben zo benieuwd naar het eindresultaat en de keuken enzo!
En stiekem ook naar foto's van het nieuwe huis van Loeszie! :D
pi_106754905
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 11:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat heb ik inderdaad onthouden, dat je met name in het najaar er verstandig aan doet om bijvoorbeeld latten onder je bank te zetten zodat de bank niet in aanraking komt met de grond.

Ik denk dat zelf maken me te veel gedoe is, maar ik zal letten op de punten die je aanstipt. Dankjewel! Ik wil sowieso eerst even proefzitten, want ik heb liever een lelijk meubel dat lekker zit dan andersom. Ik zal ook informeren hoe dat met beitsen en zo zit. Ik heb begrepen dat je dat dan wel elk jaar bij moet houden, maar dat vind ik niet zo'n probleem. Ik houd van beitsen. :Y)
We hebben hier de houten tuintafel voorzien van slotbouten. Dus even in de onderzijde van de poot een gat geboord van 8 mm en daarna een 8x40 slotbout ingeslagen. Dan staat de tafel altijd vrij van de grond en kan er geen water in de poot trekken.
Jeroentje.
pi_106754911
mag weg
Jeroentje.
pi_106756035
Ah, mooie tip, dank!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')