quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:47 schreef Claudia_x het volgende:
Senna brengt ook echt kleur in jullie huis. De basis is bijzonder mooi, zij maakt het af.
Ja, dus als ik later groot ben, komt hier een echte houten vloer. Tot die tijd doen we het met goedkoop laminaat (waar we verrassend veel complimenten over krijgen).quote:
Het zit ook echt wel lekker! Maar het is niet mijn smaak. Ik wil toch wel iets anders. Het is alleen vrij lastig om iets anders te vinden, want deze stijl is heel populair momenteel.quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:11 schreef Cathmar het volgende:
Je vloer wordt mooi!!
Wij hebben deze bank in de tuin. Maar dan rugkussens zonder 'deuk'.
[ afbeelding ]
Iedere dag als het weer het toeliet heel veel plezier van gehad.
Wel twee dingen: de kussens opbergen kost veel ruimte. En in de winter moet het afgedekt onder zeil.
Welke bank heb je?quote:Op donderdag 12 januari 2012 19:28 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ja, dus als ik later groot ben, komt hier een echte houten vloer. Tot die tijd doen we het met goedkoop laminaat (waar we verrassend veel complimenten over krijgen).
Onze basis is ook wit trouwens (nou ja, ral 9010, helemaal wit vind ik te steriel), en de vloer is ook licht, maar we hebben wel één muur met donker behang, en de gordijnen (die ook een hele muur in beslag nemen) zijn ook zwart / donkergrijs. De bank is ook zwart, maar is erg toe aan vervanging. Omdat we dat ook niet kunnen betalen, ben ik nu aan het kijken naar een nieuwe hoes (bank is van Ikea, maar wordt daar niet meer verkocht, online zijn nog wel hoezen te krijgen). Ik wil eigenlijk graag rood, maar ben bang dat dat te besmettelijk is. De bank die jullie hebben uitgezocht vind ik wel prachtig trouwens! Mooie kleur ook, zal je inderdaad niet al te veel op zien, en dat is met kleine kinderen toch wel heeeel handig. Mijn zus heeft een bank die ooit gebroken wit was, maar nu er al een paar jaar drie kinderen op leven, is hij een onbestemd soort grijs geworden, niet mooi...
Ja! Wauw! Zit 'ie lekker? Kun je er goed in liggen?quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:06 schreef Cathmar het volgende:
Claudia, wij hebben laatst een buiten bank gezien van one to sit. Heel mooi ook, en in iedere ral kleur leverbaar.
http://www.onetosit.nl/content.asp?pageID=104&languageID=NL
Shit hey, 1500 euro voor een bankje.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja! Wauw! Zit 'ie lekker? Kun je er goed in liggen?
Je moet goed opletten bij de aanschaf. Het oude is vaak grenen en tegenwoordig zie je veel nieuw stijgerhout van vuren dat gewoon grijs wordt gebeitst. Op zich daar niets mis mee natuurlijk, maar grenen is iets duurzamer. Maar je doet er toch altijd verstandig aan je tuinset in de olie/beits lak of wat dan ook te zetten.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:34 schreef Claudia_x het volgende:
-
Ik moet nog even uitzoeken hoe dat zit met steigerhout. Er staat me bij dat je het beste onbehandeld oud steigerhout kunt gebruiken.
Dat heb ik inderdaad onthouden, dat je met name in het najaar er verstandig aan doet om bijvoorbeeld latten onder je bank te zetten zodat de bank niet in aanraking komt met de grond.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:04 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Je moet goed opletten bij de aanschaf. Het oude is vaak grenen en tegenwoordig zie je veel nieuw stijgerhout van vuren dat gewoon grijs wordt gebeitst. Op zich daar niets mis mee natuurlijk, maar grenen is iets duurzamer. Maar je doet er toch altijd verstandig aan je tuinset in de olie/beits lak of wat dan ook te zetten.
Daarnaast als je het zelf gaat maken, even een gratis tip, denk aan de contactpunten van het hout met de grond ivm vocht en dat soort zaken.. Daar zijn ze toch het kwetsbaarst..
We hebben hier de houten tuintafel voorzien van slotbouten. Dus even in de onderzijde van de poot een gat geboord van 8 mm en daarna een 8x40 slotbout ingeslagen. Dan staat de tafel altijd vrij van de grond en kan er geen water in de poot trekken.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 11:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat heb ik inderdaad onthouden, dat je met name in het najaar er verstandig aan doet om bijvoorbeeld latten onder je bank te zetten zodat de bank niet in aanraking komt met de grond.
Ik denk dat zelf maken me te veel gedoe is, maar ik zal letten op de punten die je aanstipt. Dankjewel! Ik wil sowieso eerst even proefzitten, want ik heb liever een lelijk meubel dat lekker zit dan andersom. Ik zal ook informeren hoe dat met beitsen en zo zit. Ik heb begrepen dat je dat dan wel elk jaar bij moet houden, maar dat vind ik niet zo'n probleem. Ik houd van beitsen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |