abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106945228
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:04 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben trouwens heel benieuwd naar een close-up van die vloer! Ik heb hem immers ook in overweging gehad. Laminaat is tamelijk ideaal, vind ik.
Ja ik ook! Voor als wij gaan verhuizen O-)

Ik vind het nadeel van laminaat het geluid als je er bijvoorbeeld met hakken op loopt. Ik voelde me erg bezwaard als ik dat 's ochtends vroeg deed terwijl de onderbuurvrouw niet werkte. Terwijl zij zei dat ze dat niet hoorde. Ze hoorde dan wel weer de katten trippelen als ze aan het stoeien waren.
Maar in je eigen huis heb je geen onderburen die het kunnen horen natuurlijk itt een appartement.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_106945832
Dat is de reden geweest dat wij in ons huidige appartement geen coating hebben genomen, DML.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_106946424
Wat een leuke reacties! Ik zal straks wat close-up foto's van de vloer maken.
pi_106949299
Ik ga je blog in ieder geval volgen!

Tof werk doet je lief! Ik heb er gefascineerd naar gekeken.
pi_106949364
Ik ga vandaag misschien nog even op de valreep een stofzuigerrobot kopen. Because I'm worth it.
pi_106949524
:D
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_106949640
Die paar honderd euro kunnen er ook nog wel bij.
pi_106949858
That's the spirit!! *O*
pi_106949958
Er stond een artikel in de Quest een paar maanden terug. Die dingen schijnen plekken over te slaan en andere plekken doen ze drie keer.. Ik blijf zelf maar zuigen..

Ik ben zo benieuwd naar jullie eindresultaat!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_106950043
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:31 schreef Vlindur het volgende:
Er stond een artikel in de Quest een paar maanden terug. Die dingen schijnen plekken over te slaan en andere plekken doen ze drie keer.. Ik blijf zelf maar zuigen..

Ik ben zo benieuwd naar jullie eindresultaat!
Ik ben anders erg tevreden met mijn iRoomba! Ik was erg sceptisch maar ben echt blij verrast. Sommige plekken komen ze inderdaad meerdere keren, maar zo werkt dat ding nou eenmaal. En zelf ben je inderdaad sneller, maar niets is zo fijn als voor vertrek op een knopje drukken en thuiskomen in een gestofzuigd huis O+
pi_106950097
Jaaaa een stofzuigerrobot. Wat zou het heerlijk zijn als er nu gestofzuigd wordt terwijl ik lui op de bank zit :D

Dit is de vloer boven. Boven ligt hij redelijk strak maar ook hier zie je wel wat kiertjes. Op deze foto zie je ook goed het detail van de vloer, dus best nog wel wat houtnerfpatroon.

Beneden zitten een aantal grotere kieren, daar ben ik echt niet blij mee }:| Ik denk dat het door de vloerverwarming komt, direct na het leggen waren de kieren zeker niet zo groot.

Hier zie je goed dat de vloer een beetje krom is getrokken en hierdoor hobbelig oogt. Ik moest er even aan wennen (eruit slopen is ook zo wat :Y) ) maar het heeft ook wel wat.

De kleuren komen op de foto's overigens niet goed over. Hij is in het echt een stuk lichter.

Als je de vloer echt van dichtbij inspecteert zie je behoorlijk veel oneffenheden maar op het eerste oog is het wel echt een strakke vloer.
pi_106950120
Ik hoor vooral veel blij verraste reacties! Ik vind het wel het proberen waard. Het is wel een behoorlijk dure aanschaf, maar de potentiële baten staan me erg aan. Het leven wordt voor ons straks behoorlijk drukker met de nieuwe baan van mijn lief, dus dat stofzuigen besteden we graag uit. :Y) En het is goedkoper dan een schoonmaakster. Al wil ik die er ook wel bij. :@

Ik heb 'em in ieder geval besteld! Wordt morgen afleverd in onze nieuwe woning! Je bent een die-hard online shopper of je bent het niet. :7

Ar-me buren.
pi_106950228
Het houtnerfpatroon valt me anders erg mee! Ik begrijp alleen niet zo goed waarom ze dat patroon erin hebben gestopt. Ik heb de indruk dat de vloer populair is bij mensen die een zo strak mogelijke vloer willen, en die hebben echt geen behoefte aan zo'n patroon. Maar goed, dat is maar mijn indruk.

Ik begrijp dat je niet blij bent met de kieren, maar het valt me mee. De reden dat ik afknapte op marmoleum is dat je heel sporadisch een naad ziet en dat vind ik lelijk. Bij laminaat horen de naden er gewoon bij.
pi_106950369
Ja dat is waar. Het stoort me ook minder dan ik in eerste instantie dacht. Ik ben wel een beetje bang dat het krom trekken nog erger gaat worden. We zullen zien...

Ik snap ook niet zo goed waarom dat patroon erin zit. Gelukkig zie je dat echt bijna niet. Alleen vanuit een bepaalde hoek en als je goed kijkt.
pi_106951490
@Claudia: Fijn dat het (op die ietwat lompe timmerman na) toch goed verloopt!
Ik ben zelf meer van het hout, maar vind je vloer wel erg mooi! Zeker in combinatie met de muren met de accentkleuren.

@No Promises: Leuke blog!
(En wat een leuk beroep heeft je vriend/man! ;) )
  woensdag 18 januari 2012 @ 15:23:42 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106951892
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 06:45 schreef Claudia_x het volgende:
Jullie begrijpen toch wel dat dat sarcasme was, hè? Ik heb alleen al een shitload aan was om te vouwen.
Oh, het leek me al zo'n ideale manier van verhuizen; kopje koffie, speculaasjes, af en toe eens "doe je wel voorzichtig met de klok van m'n overgroomoeder" roepen, en ondertussen ons op FOK! een beetje op de hoogte houden van de vorderingen... :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_106952265
Succes met de verhuizing. Hopelijk gaat alles naar wens!
pi_106961634
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 15:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, het leek me al zo'n ideale manier van verhuizen; kopje koffie, speculaasjes, af en toe eens "doe je wel voorzichtig met de klok van m'n overgroomoeder" roepen, en ondertussen ons op FOK! een beetje op de hoogte houden van de vorderingen... :+
Het had wel gekund. Het is dat ik alles tot in de puntjes geregeld wil hebben zodat het uitpakken straks soepeltjes gaat.
pi_106961953
Foto-update!

Het inpakken is soepeltjes verlopen. Om kwart voor één waren de jongens al klaar!

We hebben de voorinspectie gehad van onze huurwoning. We mogen de vloer gelukkig erin laten zitten. Het opleveren van de huurwoning gaat ons dus weinig werk kosten.

Aan het einde van de middag hebben we de keuken bekeken. Erg mooi! En jemig, wat groot. Ik vind wel dat de grepen smaller hadden gemogen in combinatie met het dunne blad. Dat valt relatief eenvoudig te verhelpen mochten we ermee blijven zitten.

Jullie hebben misschien wel meegekregen dat we erg hebben getwijfeld over de opstelling van de keuken. Het raam is íets te laag waardoor de keuken net boven het raam uit zou steken. We hebben er toch voor gekozen en het blijkt erg mee te vallen! Sterker nog, ik vind het er keurig uitzien.

Er is een opstaande rand gemaakt van hetzelfde materiaal als het keukenblad.

De rand zit er om te voorkomen dat er allemaal vocht naar de vensterbank loopt.

Vanuit een andere hoek ziet dat er zo uit (met Quooker-kraan!):

Wat me ook erg meevalt is hoe het er van binnen uitziet dat het raam doorloopt achter het keukenblad. Een stuk kozijn van het deel van het raam dat openkan steekt erbovenuit en zorgt voor een begrenzing, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Met wat plantjes in de vensterbank vermoed ik dat het er nog beter uit zal zien.

De installateur is een perfectionist en dat kun je zien. De keuken zit er keurig in! Er zit een kleine rand tussen de muur en het keukenblad. Die is er omdat de vensterbank iets uitsteekt en hij die deels in de kastjes heeft laten vallen maar toch wat ruimte overhield. Als er straks tegels tegen de muur zitten valt die rand weg. De tegels:

De plisségordijnen passen mooi bij het keukenblad:

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 18-01-2012 19:57:47 ]
pi_106961988
Als we gaan verhuizen, kan ik je dan inhuren als projectmanager ? :P
pi_106962316
_O-
pi_106962432
Oh, en de schilder lijkt alles netjes af te hebben gemaakt en die kosten vallen toch mee! *O*
pi_106962530
Het enige waar ik nu nog mee in m'n maag zit is één lelijk plek in de vloer op zolder. Die is er gekomen door de lompe timmerman. Morgen mag ik die proberen schoon te maken. Ik kan niet wachten! Wat zal de opluchting groot zijn als die plek weggaat.
pi_106962649
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:03 schreef Claudia_x het volgende:
Het enige waar ik nu nog mee in m'n maag zit is één lelijk plek in de vloer op zolder. Die is er gekomen door de lompe timmerman. Morgen mag ik die proberen schoon te maken. Ik kan niet wachten! Wat zal de opluchting groot zijn als die plek weggaat.
wat zou jij gillend wegrennen in ons huis :D
pi_106962684
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:06 schreef lily het volgende:

[..]

wat zou jij gillend wegrennen in ons huis :D
Als er heel veel lelijke plekken in zitten hoort het gewoon bij de vloer, hè. :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')