abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106803231
We hebben geen auto anders zou dat wel een optie zijn. Maar we kunnen sinds gisteren gebruik maken van car connect dus ik denk zeker dat we boodschappen gaan doen voor de hele week boodschappen gaan doen. Misschien naar de Dirk op de Meeuwenlaan?

Ja Brabantia klopt. Ik hou wel van vintage rommel :@
pi_106803319
AH zit ook wel in de buurt trouwens: op de wingerdweg.
pi_106803849
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 15:55 schreef loeszie het volgende:
AH zit ook wel in de buurt trouwens: op de wingerdweg.
Dat is die bij het Mosplein toch? Dat is zo'n AH waar ze net niets hebben. Niet handig voor grote boodschappen, dan zou ik echt eerder naar het Buikslotermeerplein gaan.
pi_106804104
Ze hebben trouwens vandaag alle paadjes naar de deur opnieuw gedaan. Ik vraag me af of je die paadjes moet houden? Claudia jij laat je voortuin toch ook helemaal anders doen?
  † In Memoriam † zaterdag 14 januari 2012 @ 16:54:58 #130
37843 lady-wrb
kortaf
pi_106805278
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 15:52 schreef loeszie het volgende:
We hebben geen auto anders zou dat wel een optie zijn. Maar we kunnen sinds gisteren gebruik maken van car connect dus ik denk zeker dat we boodschappen gaan doen voor de hele week boodschappen gaan doen. Misschien naar de Dirk op de Meeuwenlaan?

Ja Brabantia klopt. Ik hou wel van vintage rommel :@
nou daar hoef je wat mij betreft geen :@ voor neer te zetten.
zeg retro en mijn keuken stort in >:)
pi_106807395
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 15:16 schreef loeszie het volgende:
Wat is onverstandig? Een koelkast in de schuur?
* Clubsoda Breekt in Dit topic staat al maanden in MyAt, leuk om zo te volgen! Het gaat echt rap nu Claudia en volgens mij wordt het prachting!

Loeszie, wat ik me niet realiseerde toen wij een koelvriescombi in de schuur zetten is het volgende: als het in je schuur kouder wordt dan een graad of 10, dan slaat de motor af, omdat de temperatuur blijkbaar geregeld wordt door het koelgedeelte. Dat hoeft bij 10 graden natuurlijk nauwelijks meer te koelen. Het nadeel is dan dus dat de vriezer ook niet meer vriest :+ Je kunt het oplossen door een koelvriescombinatie met dubbele motor te kopen (duur!) of een losse koelkast en vriezer. Wij hebben nu een losse vriezer naast de combi voor in de winter, in de zomer gaat die weer uit en de gebruiken we het vriesdeel van de combi weer. Maar wat je je ook moet bedenken is dat de koelvloeistof in een vriezer dik wordt bij <7 graden, daardoor moet de motor harder werken en is de levensduur van je vriezer dus een minder. Nou vind ik dat voor een niet zo dure vriezer en een huis waarin we niet ons hele leven blijven wonen niet zo'n punt, maar je kunt ook overwegen de temperatuur in de schuur te monitoren en af en toe even bij te stoken als het echt koud wordt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_106813074
Dat probleem met die vriezer en koelkast hadden wij hier ook, in de winter ontdooide de vriezer. (combi model). Inmiddels hebben we nu een vriezer (tafelmodel) op zolder staan, een koelkast (tafelmodel) in de schuur, en een koelkast (tafelmodel) in de keuken, die zat er al in.
Alleen het vriesvak in de koelkast van de schuur wil nog wel eens stoppen met vriezen, maar goed, die gebruiken we dan ook niet echt meer. :)

EDIT: en het ziet er bij beide huizen al goe duit zeg! De ruimte voor de eethoek bij Loeszie valt me echt heel erg mee! (in positieve zin dus)
pi_106813358
Ik weet er zelf niks van, maar volgens mijn lief wordt het altijd sterk afgeraden een koelkast of vriezer buiten in een berging te zetten. Hoe het precies zit weet hij ook niet meer. :+

Ik ga wat foto's uploaden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_106813571
We zijn weer even met de kinderen wezen kijken omdat we nieuwsgierig waren naar de vloer en achtertuin. Ivan is wat ziekjes. Hij heeft vannacht bij ons geslapen en wij hebben geen oog dichtgedaan. :+

Hij is nieuwsgierig, maar we mogen de vloer nog niet op.

Zoals loeszie al zei blijken de paden ineens veranderd te zijn! Ze waren slordig afgewerkt waardoor de eerste tegel schuin en los lag. Wij waren van plan een opstapje te maken. Nu is het pad ineens op afschot gelegd, waar ik niet blij mee ben. Ik heb even bij onze hovenier geïnformeerd wat te doen en wacht zijn reactie af.

De vloer is prachtig! Hier kun je goed zien dat die nu mat is.

Alle tegels in de achtertuin liggen:

Ivan is nieuwsgieriger naar de tuin van de buren, of beter gezegd de katten die hij ziet. :Y)

Maar goed, onze tuin (de grote tegel moet nog gevoegd worden):

De vloer vanuit de schuifpui:

Op het eerste oog ziet de vloer er perfect uit:

Maar dat is niet zo. Als je goed kijkt zie je wel oneffenheden, bijvoorbeeld iets boven het midden aan de rechterkant op onderstaande foto. En in de hal is er wat vuiligheid in de vloer blijven zitten, maar dat zie je alleen als je er met je neus bovenop staat. Dat laatste stemt me wel positief, want het betekent dat de vloer niet heel besmettelijk is. Ik meen ook wat rolstrepen in de vloer te zien. Vantevoren had ik al gelezen dat je die kunt verwachten vanwege de manier waarop de coating aan wordt gebracht. Bij een gietvloer heb je dat niet omdat de methode van aanbrengen anders is. Feit blijft dat de vloer er gewoon heel mooi uit lijkt te zien.

De vloer is netjes tot aan de schuifpui aangebracht, over de plint. Daar zie je niks meer van:

Ik vind het verbazingwekkend hoe strak de vloer is geworden, vooral als je bedenkt dat de zandcementdekvloer er best slecht aan toe was en een coating de ondergrond volgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 14-01-2012 22:20:51 ]
pi_106814149
Mooie foto's claudia. De vloer ziet er goed uit en de kleur is ook fijn om te zien.
Wat is Ivan een schatje, die eerste foto zo leuk.
  Moderator zaterdag 14 januari 2012 @ 21:27:32 #136
5428 crew  miss_sly
pi_106814278
Ik vind de vloer zo op de foto's echt erg mooi! Het zou voor mij een optie zijn als we ooit een andere vloer zouden zoeken!

Senna zit mee te kijken (ook ziek) en ze vroeg wie dat kindje was op de foto. Ik vertelde dat dat Ivan was. Toen zei ze "daar zijn we wel eens geweest." Toen was het even stil en zei ze "Ivan was mee in de auto." ik zei dat dat klopte en vroeg waarheen en toen antwoordde ze " naar de dierentuin." zonder aanwijzing van mij, wat een geheugen :o
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_106814599
Ik vind het ook echt heel erg mooi.

Ik ben dus een oud huis, houten vloeren type, maar dit topic..en vooral jullie vloer dus...heeft me echt anders doen denken.
Niet zozeer het huis (hoewel ik de laatste jaren ook zeker over nieuwbouw te spreken ben), maar zeker de vloer(en).

Mochten we ooit hiervoor geld hebben....nou..
pi_106814702
ik weet niet...het brengt zoveel rust...die vloer
pi_106814998
Oh, en weten jullie wat ik nou zo leuk vind? Dat de deurbel op kindvriendelijke hoogte zit. Het zal tegenwoordig wel heel gebruikelijk zijn, maar het viel mij als een van de eerste dingen op toen de bel er eenmaal zat!
pi_106815065
Ja lily, precies! Dat vind ik nou ook. En dat komt zowel door de kleur als door de matte uitstraling. Ik ben er weg van.
pi_106815179
Overigens zie ik best vaak dat eenzelfde effect wordt bewerkstelligd door een houten vloer te verven of coaten. Ik besef dat het voor sommigen hier vloeken in de kerk is. :Y) Maar ik vind het wel erg mooi! En bij een houten vloer die er niet goed meer uitziet en niet te redden is vind ik het een prima optie. Zelfs ik zou er moeite mee hebben om een mooie houten vloer te veranderen, vooral in een oud huis.
pi_106815202
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 21:27 schreef miss_sly het volgende:

Senna zit mee te kijken (ook ziek) en ze vroeg wie dat kindje was op de foto. Ik vertelde dat dat Ivan was. Toen zei ze "daar zijn we wel eens geweest." Toen was het even stil en zei ze "Ivan was mee in de auto." ik zei dat dat klopte en vroeg waarheen en toen antwoordde ze " naar de dierentuin." zonder aanwijzing van mij, wat een geheugen :o
:o!

Ja, bizar, hè? Dat heb ik met Ivan ook wel eens.
pi_106815702
Lily, ik ben zoals jij een oud huis type. Maar wat maken jullie er supermooie en leuke huizen van. Echt een inspiratiebron! Ik zou het best graag willen nieuwbouw. Wie weet ooit, later als we groot zijn :D

En de vloer, wat mooi. Hopelijk kunnen we het binnen een maand een keer komen bewonderen, ik ben echt te nieuwsgierig :P :+

Oh en Loeszie, helemaal mooi, alles! En jullie hebben een pvc vloer? Eigenlijk vind ik dat ook wel heel erg ok ogen.
Ik ben eigenlijk heeeeeeel erg jaloers op jullie strakke, makkelijk schoon te maken vloeren :@
Oja en niet te vergeten de vloerverwarming!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_106815809
Jullie huis is geweldig, dus je hoeft helemaal niet jaloers te zijn. :+

Maar het is wel heel lief van je. :*
pi_106816264
Ons huis is ook zeker wel geweldig :)
Maar we hadden de vloer gelakt moeten nemen, dat had een hoop kopzorgen gescheeld (zoals die stift die ze ineens had ontvreemd van de tafel en ik net te laat was.. )
pi_106816472
Lastig, hoor. Elke dag weer is er natuurlijk het risico dat er iets met de vloer gebeurt. Je hebt het vast al een keer eerder uitgelegd, maar waarom kun je de vloer niet alsnog lakken?

Ik verkeer een beetje in tweestrijd voor wat betreft nieuwbouw. Ik houd van nieuw en dingen die goed voor elkaar zijn, maar de bouwcultuur in Nederland laat te wensen over. Altijd maar die generieke rijtjeshuizen, altijd maar de standaardafwerking. Bij ons huis is dat heus niet anders.

Inmiddels kan ik me eroverheen zetten en vind ik ons huis gewoon heel leuk. Ik loop bovendien met veel plezier door de straat om bij elk huis naar binnen te gluren en te zien welke keuzes anderen hebben gemaakt. Ik vind de woningen erg geslaagd!
pi_106816480
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:26 schreef wickie het volgende:
Ons huis is ook zeker wel geweldig :)
Maar we hadden de vloer gelakt moeten nemen, dat had een hoop kopzorgen gescheeld (zoals die stift die ze ineens had ontvreemd van de tafel en ik net te laat was.. )
Ik weet niet precies wat voor vloer je hebt, maar bij watervaste stift wil nagellakremover met aceton nog wel eens helpen!

Supermooie vloer Claudia! Ik ben zelf meer van het hout, maar vind dit wel echt heel mooi! Vooral nu het mat is, dat glanzende deed mee een beetje aan een parkeergaragevloer denken :@
pi_106816513
Moet je je dus voorstellen dat ik regelmatig hoogzwanger met mijn lief door de parkeergarage van ons ziekenhuis liep en zei: "Kunnen we niet gewoon zo'n soort vloer nemen?"
pi_106816843
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:33 schreef Claudia_x het volgende:
Moet je je dus voorstellen dat ik regelmatig hoogzwanger met mijn lief door de parkeergarage van ons ziekenhuis liep en zei: "Kunnen we niet gewoon zo'n soort vloer nemen?"
Hahaha _O- Ik weet verder niet hoe het woont op zo'n vloer, vast heel fijn, maar voor parkeergagages vind ik 'm minder geschikt. Mijn auto piept als een gek bij het parkeren :D
pi_106816855
We hebben een bamboevloer die met olie behandeld is.
Zoals ik altijd heb begrepen kan een geoliede vloer niet meer gelakt worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')