abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106816995
Ik realiseer me nu dat jullie volgend weekend in jullie nieuwe huis wonen :o WONEN!!!
Wauw *O* en Lenaatje die 1 wordt *O*
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_106817938
Ja, die lage (kindvriendelijke) huisbel heeft mijn (kinderloze maar niet dat het ertoe doet) broer aan het Koopvaardersplantsoen inderdaad ook.
Cool vind ik dat!
pi_106828821
Wauw! Die vloer .... O+
Ik ben verliefd!

Ben heel benieuwd hoe het er straks uitziet als jullie meubels er in staan.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_106829001
Tussen de bedrijven door vieren we vandaag Lena's verjaardag:

Afgelopen vrijdag hebben we al afscheid genomen op het kinderdagverblijf, wat me zwaar is gevallen. Het is ook een gek idee om afscheid te nemen van ons appartement waar we de eerste jaren met onze kindjes hebben beleefd. Zelf zullen ze geen herinneringen overhouden aan deze woning.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_106829050
Iets anders: ik ben er de afgelopen maanden meer en meer van overtuigd geraakt dat de vloer die we nu hebben, novilon, tamelijk ideaal is. Het is ongelooflijk hoe goed de vloer het houdt! Als je de vloer in elke ruimte afzonderlijk naadloos kunt leggen is het een aardig alternatief, denk ik.
pi_106830168
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 12:45 schreef Claudia_x het volgende:
Tussen de bedrijven door vieren we vandaag Lena's verjaardag:

[ afbeelding ]

Afgelopen vrijdag hebben we al afscheid genomen op het kinderdagverblijf, wat me zwaar is gevallen. Het is ook een gek idee om afscheid te nemen van ons appartement waar we de eerste jaren met onze kindjes hebben beleefd. Zelf zullen ze geen herinneringen overhouden aan deze woning.
Gefeliciteerd!!

En ik snap wat je bedoelt met je huis, ik vond het ook heel gek om weg te gaan uit het huis waar B. is geboren (nou ja, ze is in het zh geboren, maar toch). Maar nu wonen we in het huis dat ze zich later zal herinneren als haar ouderlijk huis, en dat vind ik ook wel heel bijzonder.
pi_106831658
Ik vond het ook vreselijk om afscheid te nemen van onze eerste koopwoning. Milou is er geboren en we woonden er pas 3,5 jaar.Oh wat vond ik het erg dat er ineens 'andere' mensen gingen wonen. Ik kan me ook voorstellen dat het afscheid van het KDV zwaar viel..Ze hebben zo veel van jullie kindjes meegemaakt...

Maar goed, maar weer vooruit kijken naar het wonen in jullie prachtige huis en een buurt met veel toekomstige vriendjes en vriendinnetjes voor Lena en Ivan!
pi_106847210
Vandaag heeft Lena een bankje gekregen voor op haar nieuwe kamer (het kussen had ik al voor haar):

pi_106847404
Ik vond het vooral moeilijk om te lezen in een boekje over Ivan of Lena dat de leidsters het jammer vinden hen niet op te kunnen zien groeien. Dat raakte me erg.

Ik ben wel heel blij dat we de keuze om te verhuizen relatief vroeg hebben gemaakt. De kinderen zullen zich er niks van herinneren en ze hoeven niet van school te veranderen. En ondanks de herinneringen die ik aan deze woning en aan de buurt heb ben ik ook wel weer blij dat we een nieuwe "start" elders kunnen maken. Telkens als ik langs het ziekenhuis fiets denk ik aan mijn eigen opname, aan de zware dagen die ik er na de bevalling van Lena heb beleefd. Het is ook wel fijn om die gebeurtenissen van me af te kunnen schudden. We hopen dat er fijne, onbezorgde jaren aanbreken.
  zondag 15 januari 2012 @ 21:46:50 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106850025
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:33 schreef Claudia_x het volgende:
Moet je je dus voorstellen dat ik regelmatig hoogzwanger met mijn lief door de parkeergarage van ons ziekenhuis liep en zei: "Kunnen we niet gewoon zo'n soort vloer nemen?"
Zo vind ik de vloer (beneden) bij Ikea Delft zo geweldig :')
Het lijken gelakte betonvlakken van zo'n 4m² per stuk, maar ik vind ze super.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_106850144
Oh, nu ben ik wel heel nieuwsgierig, Leandra!

Deze?
pi_106855907
Ohhh Claudia, je vloer is práchtig!! Ik ben enorm benieuwd naar het uiteindelijke resultaat met keuken en meubels!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  zondag 15 januari 2012 @ 23:41:28 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106856012
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 21:48 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, nu ben ik wel heel nieuwsgierig, Leandra!

[ afbeelding ]

Deze?
Volgens mij wel, maar ik zit mobiel dus ik weet t niet zeker.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 januari 2012 @ 00:15:57 #164
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106857318
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 20:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet er zelf niks van, maar volgens mijn lief wordt het altijd sterk afgeraden een koelkast of vriezer buiten in een berging te zetten. Hoe het precies zit weet hij ook niet meer. :+

Ik ga wat foto's uploaden.
ik lees al 'n poosje mee, en zag nu toevallig deze post: antwoord vanuit één van m'n eigen topics:
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:20 schreef AlphaRP het volgende:

[..]

Een koelapparaat mag niet in een ruimte geplaatst worden als de temperatuur beneden een bepaalde grens valt, dit zijn de klimaatklassen, zie hieronder. Maar even kort, als de temperatuur onder de 10 graden valt dan kan de thermostaat zijn werk niet meer goed doen en slaat de koelkast niet meer aan. Vaak is dan het gevolg dat etenswaren te warm worden en dat bijvoorbeeld het vriesgedeelte ontdooit.

SN +10 °C tot +32 °C
N +16 °C tot +32 °C
ST +16 °C tot +38 °C
T +16 °C tot +43 °C
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106860510
Nog gefeliciteerd met je meisje.
En succes deze week, zo voor de verhuizing.

Ik las dat het afscheid van de opvang niet makkelijk was. Maar wat een fijn gevoel ook, dat je kinderen het daar zo goed gehad hebben.
Het allerfijnst aan mijn nieuwe huis (ook nieuwbouw), afgezien van het huis dan, zijn echt mijn buren! En voor mijn meisjes is het ook heel gezellig. Omdat je allemaal tegelijk begint is het toch anders dan dat je ergens 'tussen' komt wonen.

En, je vloer is prachtig!!
Met een meidenkwartet
pi_106867400
O Claudia, je vloer! Schitterend, echt wauw.
En nog gefeliciteerd met Lena, is ze al weer 1 zeg. Pf, de tijd vliegt.
En nu druk aan het inpakken of doen de verhuizers dat?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_106879620
1 stressdag gehad, 3 te gaan.

We hebben vanochtend nog even met de hovenier gesproken en een timmerman ontvangen. Die was 20 minuten te laat. Omdat we een afspraak hadden konden we hem amper spreken. De kindjes zijn wezen wennen op het kinderdagverblijf. Dat ging voorspoedig. Daarna heb ik de timmerman nog eens gesproken. Hij gebruikte geen stukloop zoals ik had gevraagd, en ik zag overal zaagsel. Begrijpelijk, ongetwijfeld, maar ik houd m'n hart vast voor de vloer. Daar mag op gelopen worden en zo, maar de eerste week is hij relatief kwetsbaar omdat hij nog niet is uitgehard. Daarna ben ik naar mijn werk gegaan en een bespreking waar ik tegenop keek bleek gelukkig ontzettend mee te vallen.

Morgen staat er dus weer een drukke dag op het programma. We moeten wat mensen in ons huis ontvangen: de keuken en bank worden geleverd, de gordijnen worden opgehangen, er komt een schilder en de timmerman komt weer. Zelf gaan we wat kleine klussen doen zoals traphekjes monteren.

Morgen weer een foto-update!
pi_106879742
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:14 schreef mefke79 het volgende:
En nu druk aan het inpakken of doen de verhuizers dat?
Dat doen de verhuizers woensdag. Ze hebben er 13 manuren voor bedacht en ze komen met z'n tweeën, dus ze zijn een kleine dag ermee bezig. Het enige wat ik hoef te doen is zorgen dat de spullen gelabeld worden die niet in eenzelfde ruimte komen. Als er bijvoorbeeld een stoel in de woonkamer staat die ineens naar de slaapkamer moet, dan geef ik dat aan. Eitje! Ik ga wat was wegwerken, denk ik, en alvast schoonmaken in onze oude woning.

Morgenavond moeten we dingen buiten zetten omdat het grof vuil hier op woensdagochtend komt. Zitten we zonder bank. :Y)

Als iemand nog een gratis bank wil: morgen kan 'ie afgehaald worden!
pi_106879864
Ohja, dat wou ik nog zeggen, loeszie: het lokale winkelcentrum is inderdaad verschrikkelijk! En het wordt er overspoeld door bejaarden. Zal wel door het bejaardenhuis komen dat ernaast staat. :Y)

Er zit wel een heel schattig viskraampje dat gerund wordt door twee oude heren. Best komisch.
  maandag 16 januari 2012 @ 19:30:46 #170
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_106881378
Ik sluit me aan bij de vloer-enthousiastelingen _O_ Wat mooi! En dat terwijl ik ook zo van hout en zelfs vloerbedekking ben.

Hopelijk gaat alles soepel met de keuken morgen, dat lijkt me ook weer een spannende stap.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_106882147
De keuken wordt alleen geleverd, helaas. Ik vind het vooral spannend dat de schilder aan de slag gaat. Ik ben - het zal niet geheel als een verrassing komen - doodsbang dat hij iets doet waarmee hij de vloer verknalt. :+

Eerst morgen maar eens de schade opnemen van een dagje timmerman. Ik hoop dat het meevalt. Daarna kan ik de schilder mooi in de smiezen houden. :')
pi_106882198
Vergeeet ik helemaal te zeggen dat ik vandaag dus voor het eerst de vloer op de eerste en tweede verdieping heb gezien. Geweldig!
pi_106900950
Oh Claudia, die vloer is echt mooi geworden! Het ziet er strak uit, en zo rustgevend!

Ik ben heel benieuwd naar de foto update en zo spannend dat de keuken komt, en de schilder ;)

Succes en nog even bikkelen! :*
pi_106901707
Claudia hebben jullie ook die brief gezien over het afsluiten van de electriciteit? Ik weet niet of morgen de keuken geïnstalleerd wordt maar morgen tussen 9 en 14 is er dus geen stroom. En ik heb mama dag...
pi_106914009
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 07:54 schreef Jipster het volgende:
Succes en nog even bikkelen! :*
Dankjewel! Het valt even niet mee. Overmorgen verhuizen we al en het is nu ineens lastig te zien dat alles voor die tijd goedkomt.

Nou goed, zware dag achter de rug dus. Ik vind het heel naar om zoveel drukte in huis te hebben en te zien dat anderen niet zo zorgvuldig omspringen met onze woning als ik zou willen. De timmerman was een grof gebouwde man die alles in een straal van 2 meter om zeep leek te helpen. De vloer is, begrijpelijk, heel vies geworden van al dat in- en uitlopen, en ook dat vind ik lastig om te zien. Vanaf vrijdag mogen we hem echt schoonmaken en ik hoop dat het dan nog goedkomt.

Maar goed, de vloer zelf is wel heel geweldig! Ik heb hier en daar wel oneffenheden ontdekt, maar ik heb er mijn best voor moeten doen. Ik heb er vandaag met sloffen op gelopen en de vloer is heel glad maar voelt grappig genoeg niet bikkelhard. Het voelt voor mij hetzelfde als onze novilonvloer, al is die niet zo glad.

De vloer vanaf de trap naar zolder:

Overloop en kamer van Lena:

Zolder (ongeveer in het midden zie je een schoenstreep):

De timmerman heeft vandaag alle plinten erin gekregen:

De schilder is bezig om ze te verven. Hij denk er hierna nog 2 dagen voor nodig te hebben, maar ik heb zelf het idee dat het hem moet lukken om er morgen klaar mee te zijn:

De vloer is afgeplakt, maar ik houd m'n hart vast (ik heb al wat knoeiplekjes gevonden, die ik meteen heb verwijderd):

De gordijnrails zijn gemonteerd, maar de gordijnen hebben we in verband met het schilderen nog niet opgehangen:

De plisségordijnen in de keuken hangen:

Die kunnen ook van boven naar onder open:

We kwamen vanwege de drukte amper toe aan onze klussen. We hebben twee van de vier traphekjes opgehangen:

De bank is geleverd!

Voetenbank:

Net voor het allemaal goed moet komen lijkt het erger te worden:

Maar de keuken is in ieder geval binnen. Degenen die de keuken af kwamen leveren waren geloof ik de eersten die op tijd waren. Helaas hebben ze wel gemeld vermoedelijk ook een derde dag nodig te hebben voor het monteren. De dag van onze verhuizing én de dag erna wordt er dus ook nog aan gewerkt. Wel is op de dag van de verhuizing de keuken in principe gemonteerd en staan er geen dozen meer in de weg.

De hovenier is zo goed als klaar met de voortuin. Dat was een behoorlijk karwei, want er loopt geen lijn evenwijdig aan een andere lijn in onze tuin.

Op bovenstaande foto's ligt er zand op de donkere steen waardoor die niet helemaal duidelijk is. Op deze foto valt die beter te zien:

Ik ben kapot! Vooral mentaal, geloof ik. Maar goed, op naar het inpakken!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 15:49:48 #176
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106914151
Heel veel sterkte, Claudia!

Wij hadden de verhuizing een jaar geleden en ik heb ook wel eens een potje zitten janken. Al hadden wij andere klussen te klaren dan jullie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_106914281
Ik zou het wel heel goed kunnen gebruiken als de kinderen vannacht een nachtje elders sliepen. Ik merk dat Ivan wat onrustiger begint te worden; hij heeft vannacht weer bij me geslapen en dat komt normaal gesproken niet voor. Daardoor slaap ik slechter en ben ik ook niet echt fit.

Maar de voornaamste vermoeidheid komt vooral door de stress. De constante plannen, zorgen dat alles goedkomt, altijd iets te regelen hebben, hopen dat mensen hun werk goed doen. En in de tussentijd zie ik behaalde resultaten verdwijnen of minder mooi worden. Ik maak een vloer schoon en die is meteen weer vies. Een muur is geverfd en het verfwerk raak beschadigd doordat de timmerman er met een plint tegenaan beukt.

Ik kijk erg uit naar vrijdag, lekker schoonmaken en beschadigingen bijwerken! En hopelijk hoeft de schilder dan niet meer te komen maar alleen de tegelzetter.
pi_106914358
Oh dat gevoel ken ik zo goed! Ik kan best tegen rommel, maar het gevoel controle en overzicht te verliezen is erg vervelend. En dat is ergens ook het nadeel van alles laten doen. Mensen zijn toch minder voorzichtig met spullen die niet van hen zelf zijn. Maar het komt goed! Je huis wordt nu in elk geval echt jullie huis!
En je bank is tof, met die poef! Veel leuker dan die chaiselongue dingen die je zo vaak ziet!
pi_106914365
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:06 schreef loeszie het volgende:
Claudia hebben jullie ook die brief gezien over het afsluiten van de electriciteit? Ik weet niet of morgen de keuken geïnstalleerd wordt maar morgen tussen 9 en 14 is er dus geen stroom. En ik heb mama dag...
Ja, hebben we gelezen! Gelukkig ligt de stroom er alleen telkens eventjes uit, als het goed is. We hebben de keukenleverancier erover geïnformeerd en volgens hen was het geen probleem; ze hebben accuboren.
pi_106914401
Maar Claudia, geniet tussendoor wel van dat behaalde resultaat want wat wordt het moooooi! Echt, heel jaloers. Op je bank, op je vloer, op de kleuren. Je ziet gewoon dat jullie de tijd hebben genomen om alles goed op elkaar af te stemmen en dat betaald zich uit. Nog effe volhouden, je bent er bijna. Succes!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_106914460
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:54 schreef Roomsnoes het volgende:

En je bank is tof, met die poef! Veel leuker dan die chaiselongue dingen die je zo vaak ziet!
We hebben nu een chaise longue en die wil ik niet meer. Het is een log ding en je kunt er geen kant mee op. Maar goed, onze huidige chaise longue is ook belachelijk breed. En in het midden zak je wat weg. Die van mijn schoonouders is veel geschikter. Ik hoop in ieder geval dat een voetenbank eenzelfde functie kan vervullen en tegelijkertijd wat meer flexibiliteit biedt.
pi_106914521
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:55 schreef mefke79 het volgende:
Maar Claudia, geniet tussendoor wel van dat behaalde resultaat want wat wordt het moooooi! Echt, heel jaloers. Op je bank, op je vloer, op de kleuren. Je ziet gewoon dat jullie de tijd hebben genomen om alles goed op elkaar af te stemmen en dat betaald zich uit. Nog effe volhouden, je bent er bijna. Succes!
Wat lief dat je dat zegt! Ik heb zelf het gevoel dat we als een kip zonder kop dingen hebben uitgezocht waarvan we geen benul hadden of ze wel bij elkaar pasten. Maar dat is natuurlijk niet zo. Alleen al over de vloer hebben we zó lang nagedacht. Over de vloerkleur zal ik het maar niet hebben. :+
pi_106914702
Komt vrijdag de elektricien ook nog. Nou, vooruit dan maar.
  Moderator dinsdag 17 januari 2012 @ 16:38:51 #184
5428 crew  miss_sly
pi_106916240
Claudia, het is mooi! Wow, wat ziet het er goed uit.
Ik kan me erg voorstellen dat het nu even heel lastig is, en stress en rommel in je hoofd zijn niet rustgevend. Nog een paar dagen en dan is iedereen eruit die iets moest doen, en is het helemaal jullie huis. Dan kun je denk ik blij zijn dat je zoveel hebt laten doen en je n een huis zit dat af is met twee kleine kinderen.

Ik vind nog steeds jullie poef zo leuk O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_106918963
Ik ben vandaag even door jullie straat gefietst, was toch in die hoek, ziet er leuk uit hoor! En wat zijn veel huizen al bewoond (of lijkt dat maar zo?).

Fijn dat de keuken op tijd geleverd is, maar jammer dat monteren een dag langer duurt. Bij ons zijn ze er ook een dag of 3 mee bezig geweest geloof ik (was voor de verhuizing, dus ik weet het niet precies meer). Kost kennelijk altijd meer tijd dan je zou denken.

Gaan je kinderen niet uit logeren voor de verhuizing? Ik was zo blij dat wij dat wel gedaan hebben. Had ik die stress er niet ook nog bij (en achteraf was t een geweldige beslissing, we waren pas om 23.00 uur over :'( ).
pi_106919822
Ja, ze gaan morgen uit logeren. Eerst 3 uur naar het nieuwe kinderdagverblijf, daarna naar opa en oma toe. Wij gaan daar aan het einde van de dag naartoe om samen te eten - hoeven we meteen niet te koken - en om de kinderen in bed te stoppen. De kinderen komen de dag erna als de verhuizers weg zijn en we de boel min of meer op orde hebben terug zodat ze dan weer in hun eigen bedden kunnen slapen. Maar het blijft een boel gedoe voor hen, natuurlijk.
pi_106919867
En volgens mij zijn de meeste huizen nu bewoond! Ons huis is als een van de laatste opgeleverd. Er staat nog één huis te koop, geloof ik.
pi_106921149
Spannend hoor, overmorgen is het dan zover. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

succes alvast!
pi_106921320
Ben benieuwd wanneer ik de puf heb om het eindresultaat te posten. :+
pi_106921478
trots overtreft vermoeidheid :7
pi_106921710
Haha, ik hoop het. We hebben in ieder geval internet als we verhuizen! :s)
pi_106923031
Ha wat is er weer veel gedaan zeg! Niet alle huizen van ons rijtje zijn bewoond. Een aantal is blijkbaar nog bezig. En bij de 2 onder 1 kappers lijkt het helemaal nog leeg.

En om je op te beuren. Een paar dagen na de verhuizing valt alles op zijn plek. Het is nu even stressen maar daarna is het volop genieten! Vorige week maandag was hier nog een rampendag net na de verhuizing maar het weekend was al helemaal perfect. Je hebt er zo lang naar toegewerkt dat de voldoening echt enorm is. En jullie huis is al veel meer af dan de onze. Dus nog even doorbikkelen en dan begint het grote genieten!
pi_106923158
Ik zie trouwens regelmatig mensen naar binnen lopen bij het te verkopen huis. Ik ben benieuwd of dat op korte termijn gaat gebeuren!
pi_106923665
Koen dacht vandaag de buren van hiernaast te hebben gezien. Ben benieuwd!
pi_106923732
Oh, ben ook heel benieuwd! Laat me raden: 30-40 jaar oud, ten minste één kind in de leeftijdsklasse 0-4 jaar, afkomstig uit Amsterdam-West/Oost.
pi_106923740
Ik bladerde net even terug hier en jullie keuken vind ik ook erg mooi, loeszie. Met de eethoek zo achterin (of voorin, tis hoe je het bekijkt natuurlijk).
Mooi hoor.

en Claudia nog gefeliciteerd met Lena!
pi_106924164
De woning die nog te koop staat is trouwens 15.000 (!) euro gezakt in prijs :{w
pi_106924199
Ja? :( :( :(
pi_106924243
Dan mogen zij wel jullie schutting betalen, vind je ook niet?
pi_106924278
Die woning is niet naast ons hoor...maar een aantal deuren verder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')