quote:
Dankjewel! Het valt even niet mee. Overmorgen verhuizen we al en het is nu ineens lastig te zien dat alles voor die tijd goedkomt.
Nou goed, zware dag achter de rug dus. Ik vind het heel naar om zoveel drukte in huis te hebben en te zien dat anderen niet zo zorgvuldig omspringen met onze woning als ik zou willen. De timmerman was een grof gebouwde man die alles in een straal van 2 meter om zeep leek te helpen. De vloer is, begrijpelijk, heel vies geworden van al dat in- en uitlopen, en ook dat vind ik lastig om te zien. Vanaf vrijdag mogen we hem echt schoonmaken en ik hoop dat het dan nog goedkomt.
Maar goed, de vloer zelf is wel heel geweldig! Ik heb hier en daar wel oneffenheden ontdekt, maar ik heb er mijn best voor moeten doen. Ik heb er vandaag met sloffen op gelopen en de vloer is heel glad maar voelt grappig genoeg niet bikkelhard. Het voelt voor mij hetzelfde als onze novilonvloer, al is die niet zo glad.
De vloer vanaf de trap naar zolder:
Overloop en kamer van Lena:
![IMG_1823.JPG]()
Zolder (ongeveer in het midden zie je een schoenstreep):
![IMG_1826.JPG]()
De timmerman heeft vandaag alle plinten erin gekregen:
![IMG_1829.JPG]()
De schilder is bezig om ze te verven. Hij denk er hierna nog 2 dagen voor nodig te hebben, maar ik heb zelf het idee dat het hem moet lukken om er morgen klaar mee te zijn:
![IMG_1855.JPG]()
De vloer is afgeplakt, maar ik houd m'n hart vast (ik heb al wat knoeiplekjes gevonden, die ik meteen heb verwijderd):
![IMG_1879.JPG]()
De gordijnrails zijn gemonteerd, maar de gordijnen hebben we in verband met het schilderen nog niet opgehangen:
![IMG_1837.JPG]()
![IMG_1851.JPG]()
![IMG_1848.JPG]()
De plisségordijnen in de keuken hangen:
![IMG_1847.JPG]()
Die kunnen ook van boven naar onder open:
![IMG_1844.JPG]()
We kwamen vanwege de drukte amper toe aan onze klussen. We hebben twee van de vier traphekjes opgehangen:
![IMG_1831.JPG]()
![IMG_1875.JPG]()
De bank is geleverd!
![IMG_1865.JPG]()
Voetenbank:
![IMG_1863.JPG]()
Net voor het allemaal goed moet komen lijkt het erger te worden:
![IMG_1891.JPG]()
Maar de keuken is in ieder geval binnen. Degenen die de keuken af kwamen leveren waren geloof ik de eersten die op tijd waren. Helaas hebben ze wel gemeld vermoedelijk ook een derde dag nodig te hebben voor het monteren. De dag van onze verhuizing én de dag erna wordt er dus ook nog aan gewerkt. Wel is op de dag van de verhuizing de keuken in principe gemonteerd en staan er geen dozen meer in de weg.
De hovenier is zo goed als klaar met de voortuin. Dat was een behoorlijk karwei, want er loopt geen lijn evenwijdig aan een andere lijn in onze tuin.
![IMG_1892_anoniem.JPG]()
![IMG_1895_anoniem.JPG]()
Op bovenstaande foto's ligt er zand op de donkere steen waardoor die niet helemaal duidelijk is. Op deze foto valt die beter te zien:
![IMG_1841.JPG]()
Ik ben kapot! Vooral mentaal, geloof ik. Maar goed, op naar het inpakken!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.