Oksel | maandag 9 januari 2012 @ 22:57 |
![]() Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Vaste klasbakken: Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - Patroon - 1-2 - Kano - eentwee Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrenner in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje Fietsen met Fokkers De 300 km van Ivo: Aanwezig: Ivo Kaasplankje Gripper Oksel Misschien: Kanovinnie Yankee Kiekjesdief Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht. De route:
| |
Narcotical | maandag 9 januari 2012 @ 22:58 |
Je bent 127 vergeten ![]() | |
Oksel | maandag 9 januari 2012 @ 23:01 |
Don't give a fuck. En mensen die 2400 EUR uitgeven voor een Sensa met kutwielen, terwijl ze voor hetzelfde geld dit hebben zijn oerdom: http://link.marktplaats.nl/504620467 Wat een prachtfietsje. | |
Ambrosius | maandag 9 januari 2012 @ 23:01 |
Is al hersteld ![]() | |
Narcotical | maandag 9 januari 2012 @ 23:02 |
Zeer zeker een mooie fiets ![]() Zag het idd ![]() | |
Oksel | maandag 9 januari 2012 @ 23:03 |
Of dit speeltje dan.. http://link.marktplaats.nl/514248844 | |
Oksel | maandag 9 januari 2012 @ 23:04 |
Ben meteen verliefd. Wat een prachtfietsje.. ![]() http://link.marktplaats.nl/514248844 Iemand een Bianchi kopen? | |
buzz1291 | maandag 9 januari 2012 @ 23:04 |
Wordt er op het vlakke natuurlijk gewoon afgereden door het geringere gewicht en het daardoor ook lagere totaal vermogen. Kijk maar bij het veldrijden. Marianne Vos (met alle respect hoor) rijdt gewoon langzamer dan eerste jaars junior Mathieu van der Poel. Uiteindelijk zegt mij dat vermogen niet zo heel veel. Lars Boom had een lager vermogen per kg dan Gesink maar een veel hoger totaal vermogen. Dus wat is het waard. Leuke vergelijking van waar je staat tov de vorige test. En voor de rest moet je in de koers gewoon slim zijn, beetje linkeballen en vooral niet vallen. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 9 januari 2012 @ 23:05 |
Een colnago met shimano ja? Dat mag niet van de Italiaanse stijlpolitie toch? | |
kaasplankje | maandag 9 januari 2012 @ 23:27 |
Toch wel heel straf voor een dame hoor | |
kaasplankje | maandag 9 januari 2012 @ 23:28 |
Zwarte plastic Giants ![]() | |
buzz1291 | maandag 9 januari 2012 @ 23:34 |
Absoluut, laat daar geen misverstand over bestaan. Maar op dit moment, en de komende jaren zit er natuurlijk daar helemaal geen concurrentie aan te komen. Die heerst nog harder dan Nys in z'n beste jaren. | |
eentwee | dinsdag 10 januari 2012 @ 00:17 |
Vrouwenwielrennen is natuurlijk ook een soort veldrijden. Beetje warmrijden en dan hooguit een uurtje knallen. Wat niet wegneemt dat Vos geweldig is ![]() | |
Tommeke | dinsdag 10 januari 2012 @ 00:20 |
Vos moet eens naar de kapper. | |
mytec | dinsdag 10 januari 2012 @ 00:56 |
hele mooie fiets idd maar voor een 4 maanden oude fiets niet een beetje te goedkoop ? meegevallen ofzo:O? | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 januari 2012 @ 08:21 |
Dit. | |
dop | dinsdag 10 januari 2012 @ 08:40 |
smaken verschillen duidelijk die Gaint kan mij ook niet bekoren, en ook de colnago is niet mijn smaak. zijn natuurlijk wel prima fietsen wat me vooral opvalt is dat beide fietsen geen mooi weggewerkte kabels hebben, dat vind ik echt een gemis bij z'n prijs | |
Captain_Fabulous | dinsdag 10 januari 2012 @ 08:51 |
Eindelijk eens getrained op de hometrainer zonder echte pijn gisteravond...stelt misschien weinig voor, maar ben er erg blij mee. Hoop nog steeds dit voorjaar een leuke Belgische tocht te kunnen rijden zonder dat ik weer op elk bultje er af moet, bescheiden streven vergeleken bij een Marmotte of andere echt stoere tochten, maar zou dit jaar gewoon eens een heel seizoen zonder blessure gezeik willen rijden... | |
foetre | dinsdag 10 januari 2012 @ 09:52 |
Ik zal het in gedachte houden.Ik kijk ook nog wel beetje rond voor wat anders. Maar het moet gewoon aan 3 voorwaarden voldoen. max 2500 Carbon DI2 interne kabels. Goede wielen kan ik later nog makkelijk upgraden dus is geen pre | |
Yankee | dinsdag 10 januari 2012 @ 11:16 |
Waarom die 3 voorwaarden? | |
foetre | dinsdag 10 januari 2012 @ 11:33 |
Omdat het kan ![]() Nee als ik zo'n hoop geld uitgeef wil ik gewoon bepaalde dingen hebben.Ander kan ik op m'n trek 2.3 door blijven fiets. Carbon omdat dat hoop trillingen opvangt en licht is. Di2 schakelt direct en vloeiend ook al sta je vol op de pedalen Interne kabels omdat schurende buitenkabels zorgen voor onherstelbare schade als deze door de lak heen schuren. PS kan je een full carbon frame gebruiken op een tacx genius? [ Bericht 0% gewijzigd door foetre op 10-01-2012 11:47:58 ] | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 januari 2012 @ 11:39 |
Wat is dat toch met peNdalen? Is er ergens een gebied in nl waar je dat zo uitspreekt ofzo? | |
foetre | dinsdag 10 januari 2012 @ 11:49 |
fixed.Dat krijg je met kopiëren/plakken | |
buzz1291 | dinsdag 10 januari 2012 @ 12:01 |
Carbon kan een hoop trillingen opvangen, maar stel je er bij zo'n huis tuin en keuken Taaiwanees frame van Sensa niet al te veel van voor. DI2... En hoe vaak schakel je dan? Ik zou de ellende van de eerste serie Ultegra DI2 niet willen hebben. En zeker niet met een lege batterij willen staan. Interne kabels hebben veel meer weerstand dan open kabels buitenom. En daarbij is het nog zwaarder ook door die veel langere buitenkabel. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 januari 2012 @ 12:04 |
Gedeeltelijk eens met 1 en 3, maar als je met een lege batterij komt te staan ben je gewoon te dom om te fietsen. En eerste serie Dura-Ace Di2 ook niets dan lof. Heb er wel vertrouwen in. | |
kanovinnie | dinsdag 10 januari 2012 @ 12:04 |
Of je bent bezig met afstanden maken ![]() | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 januari 2012 @ 12:05 |
Zelfs Parijs - Brest - Parijs kan je op 1 batterij doen dus dan ben je wel erg extreem (of Ultra-Ivo) ![]() | |
foetre | dinsdag 10 januari 2012 @ 12:12 |
2000km moet kunnen op 1 batterij | |
kanovinnie | dinsdag 10 januari 2012 @ 12:12 |
Stukje plakband erachter>opgelost. | |
kanovinnie | dinsdag 10 januari 2012 @ 12:13 |
Ivo doet 3000 km alsof het niets is. Het aantal km zal afhangen van hoe vaak je schakelt. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 januari 2012 @ 12:16 |
Daarom denk ik dat je er in Nederland nog wel wat langer mee doet dan de door Shimano opgegeven 1500 mijl. Overigens is een lege baterrij nog niet een hele grote ramp natuurlijk, behalve als je hem net in 34-25 hebt staan voor de Keutenberg ![]() | |
foetre | dinsdag 10 januari 2012 @ 12:16 |
Idd en hoelang doet een gemiddeld renner over 3000 km. Om de 4 maanden een volle batterij is wel te doen. Ik ga gewoon is een proefritje maken als de eerste modellen in de winkel zijn. | |
kanovinnie | dinsdag 10 januari 2012 @ 12:20 |
Ik een jaar ![]() 1500*1.6=2400 ![]() De grootste faal van een lege batterij is dat je daaro staat. Met je fiets van honderden of duizenden euro's. En niet meer kunnen schakelen. Iedereen die dat gebeurd lach ik uit. ![]() | |
foetre | dinsdag 10 januari 2012 @ 12:21 |
Of je neemt gewoon een reserve batterij mee ![]() | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 januari 2012 @ 12:22 |
99 van de 100 keer zal je dat toch niet zien. Misschien heb je zelfs juist extra respect omdat ze 53-12 het kopje bij Bloemendaal oprammen ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 10 januari 2012 @ 12:24 |
Ja, net als een reservewiel ![]() Kopje van Bloemendaal, moet ik ook nog een keer doen ![]() | |
Gripper | dinsdag 10 januari 2012 @ 13:09 |
Ik rij op zo'n zwarte plastic Giant en rij iedereen (behalve Kaas, oProg, Yankee, Tommeke, Superhero, dutch_cyclist / Wielracer, Cyclinggirl ![]() ![]() | |
Tommeke | dinsdag 10 januari 2012 @ 13:17 |
Ik heb ZIEN mensen lopen op het kopje van Bloemendaal ![]() Die rij je op het buitenblad nog op... [ Bericht 1% gewijzigd door Tommeke op 10-01-2012 13:46:17 ] | |
eentwee | dinsdag 10 januari 2012 @ 13:36 |
Ja, bij de derde rontonde links. ![]() Geeft Shimano echt 1500mijl op voor die batterij? Ik dacht in de orde van 100.000km gehoord te hebben. Weet iemand hoe dat zit? | |
buzz1291 | dinsdag 10 januari 2012 @ 13:39 |
Keutenberg altijd gewoon op de 39-25 en toen die een keer niet op het grootste kransje wilde schakelen door een slechte afstelling, lukte het op de 39-23 ook nog. Poten deden toen wel heel zeer, maar niet afstappen hé... Wat is dat toch tegenwoordig met al die koffiemolentjes een helling op rijden? Ik dacht ook slim te zijn om een compact 50x34 aan te schaffen. Nou die 34er ligt nu stof te happen en er staat gewoon weer een 39er binnenblad op. | |
buzz1291 | dinsdag 10 januari 2012 @ 13:41 |
Wat voor werk doen die daar dan? Want voor zover mij bekend wordt er daar niet getippeld...... | |
Captain_Fabulous | dinsdag 10 januari 2012 @ 13:46 |
Zelfs ik kom op de fiets over het kopje ![]() ![]() ![]() | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 januari 2012 @ 13:48 |
1500 mijl per oplaadbeurt. Inderdaad zou de totale levensduur van de batterij over de 100k in kilometers moeten gaan. | |
Tommeke | dinsdag 10 januari 2012 @ 13:51 |
Ik moest ook wel grijnzen toen om het zag. Even later was er verzorging. Daar stonden deelnemers te roken ![]() Ik wil trouwens wel een plastic Giant! Mooie fietsen die TCR's! | |
foetre | dinsdag 10 januari 2012 @ 13:51 |
•Levensduur van een volle batterij is ongeveer 2000 km, ten minste 1000 km, afhankelijk van het aantal schakelacties en de buitentemperatuur. •Het opladen van de batterij met de lader (SMBCR1) duurt ongeveer 1,5 uur. •Shimano garandeert minimaal 500 oplaadbeurten. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 januari 2012 @ 14:01 |
Ik heb er ook 1 ![]() Het is echt een fijne fiets en vind het er ook nog wel aardig uit zien. Als ik echter meer te besteden had en dus ook wat exclusiever kon kiezen, zou ik nooit voor Giant gaan. Net zoals Trek bv. Echt merken met de uitstraling van een tuincentrum op zondagmiddag. | |
Tommeke | dinsdag 10 januari 2012 @ 14:03 |
Ik heb een Trek en heb m zo aangekleed dat ik 'm juist erg mooi vind ![]() Ik hou juist wel van strakkere fietsen qua design. Scott en Focus vind ik ook mooi. Net als Specialized en Cannondale. Ik vind de meeste Italianen juist kermisfietsen. | |
buzz1291 | dinsdag 10 januari 2012 @ 14:26 |
Maar mark my words: Shimanko kennende zal die batterij in die Ultegra wel een goedkopere zijn dan die, die bij de Dura Ace groep hoort.... Ik wacht wel op SRAM die toch altijd doorborduurd waar Shimano gestopt is (om eens een gezegde te verkrachten) | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 januari 2012 @ 14:28 |
Batterij is juist het enige onderdeel wat precies hetzelfde is (dura ace - ultegra) .. En SRAM heeft net aangegeven geen toekomst in electra te zien ![]() | |
buzz1291 | dinsdag 10 januari 2012 @ 14:39 |
Ik zie het allemaal wel en wacht nog maar even totdat het allemaal WiFi wordt. En dan onderaan de Keutenberg met een zender om al die DI2's op de 11 te klappen | |
dop | dinsdag 10 januari 2012 @ 17:36 |
niet waar dan heb je nog nooit op een goede fiets gereden met kabel binnen door. als het goed word uitgevoerd zit er hooguit een teflon hulsje om het deel wat binnendoor loopt. en omdat het veel minder gevoelig is voor vuil en slijtage schakelt het gewoon goed en op de lange duur beter. | |
kanovinnie | dinsdag 10 januari 2012 @ 17:38 |
Een elektrakabel heeft niet echt last van vuil en slijtage ![]() | |
dop | dinsdag 10 januari 2012 @ 17:54 |
dat is dan ook weer waar , dan maakt het geen bijna fluit uit en is binnendoor alleen mooier. | |
eentwee | dinsdag 10 januari 2012 @ 17:54 |
Het schakelen kan al draadloos, o.a. EPBike (de hier wel bekende fm) is daarmee bezig. Op Bikemotion stond een Cervelo waar dat al in verwerkt is. Voordelen zijn natuurlijk duidelijk: minder kabels en ook dat lelijke blokje dat ergens rond het stuur bungelt kan verdwijnen. | |
kanovinnie | dinsdag 10 januari 2012 @ 17:55 |
Lelijke blokje? Welke bedoel je? PATROON! Welke hartslagmeter had je ookalweer? Want op die polar cs400 zit toch geen GPS? | |
Yankee | dinsdag 10 januari 2012 @ 18:45 |
Hey ff oppassen hè, beunhaas! Anders kun je zaterdag zwemmen ![]() | |
dop | dinsdag 10 januari 2012 @ 19:06 |
en ontken eens dat hij stiekum toch wel lekker fiets? ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 10 januari 2012 @ 19:17 |
Ja godverdomme staat mijn fiets opeens op de grond. Niet erg, dat doettie vaker. Maar wel als hij eerst een meter boven de grond hing. maw, beugel uit de muur gevallen. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 januari 2012 @ 19:28 |
Cool; vandaag is m'n jack bezorgd en het blijkt om een nog net wat beter jack van pearl izumi te gaan. Op de website stond dat het ging om de Pearl Izumi Pro Barrier WXB Jacket ging, maar het blijkt om de PIPB WXB JKT te gaan ![]() Dit weekend lekker buiten fietsen!! ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 10 januari 2012 @ 19:52 |
![]() Wat klopt er niet? | |
Oksel | dinsdag 10 januari 2012 @ 20:03 |
Mij wel, ik geef het eerlijk toe. | |
Oksel | dinsdag 10 januari 2012 @ 20:06 |
Die zadeltas, die er uit ziet als een vliegtuighangar? | |
IronTaksi | dinsdag 10 januari 2012 @ 20:08 |
Een schroef die niet meer in de muur zit ! | |
kanovinnie | dinsdag 10 januari 2012 @ 20:10 |
Klopt, hij stond open ![]() Dat deed ie 5 minuten ervoor nog wel ![]() | |
CyclingGirl | dinsdag 10 januari 2012 @ 20:10 |
Wat een onzin zeg, rijd maar een keer mee. En niet janken als je eraf moet. | |
Yankee | dinsdag 10 januari 2012 @ 20:11 |
Fietst absoluut prima ![]()
![]() | |
CyclingGirl | dinsdag 10 januari 2012 @ 20:13 |
waarom bij mij nu weer een ![]() ![]() ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 10 januari 2012 @ 20:13 |
Hij schaamt zich dat hij er door een vrouw uit wordt gereden. ![]() | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 januari 2012 @ 20:15 |
Vrouwenkoersen zijn toch gewoon veel korter? | |
eentwee | dinsdag 10 januari 2012 @ 20:36 |
Dat bedoel ik. Als vrouwelijke prof kun je prima wat duurvermogen inleveren voor explosiviteit. Zegt an sich niks over het niveau of individuele prestaties. Ik impliceer toch ook niet dat Usain Bolt een koekenbakker is omdat-ie maar 20 seconden hard loopt? ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 10 januari 2012 @ 20:47 |
| |
kanovinnie | dinsdag 10 januari 2012 @ 20:52 |
Wat me nog mooier lijkt is als het inderdaad op wifi oid gaat werken. En een andere ploeg hackt het netwerk/signaal van een andere ploeg. ![]() Potenieel gevaar: Draadloze remmen ![]() | |
kiekjesdief | dinsdag 10 januari 2012 @ 20:54 |
Toen camera's nog mechanisch waren en de eerste op de markt kwamen met essentiële elektronica weigerde ik. Stel je toch eens voor dat je batt ineens op was. Nu is er bij digitale niet anders en laad ik braaf mijn reserve batt op. Iedere nacht gaat mijn smartphone aan de oplader en ik vind het normaal. | |
kanovinnie | dinsdag 10 januari 2012 @ 20:56 |
Foto of filmcamera's? | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 januari 2012 @ 20:56 |
Is ook niet te stoppen natuurlijk, over 10 jaar heeft elke fiets elektronisch schakelen.. | |
kanovinnie | dinsdag 10 januari 2012 @ 20:58 |
Elke nieuwe fiets? No way. Datzelfde zou je kunnen zeggen over carbon, maar dat zit nu ook alleen nog maar op duurste groepen/frame's enzo. | |
kiekjesdief | dinsdag 10 januari 2012 @ 21:00 |
Fotografie mijn oude nikon staat in de kast te verstoffen, Nu sleep ik extra batterijen mee. Ik heb zo'n 30 jaar geleden al geprobeerd met oplaadbare fietslampen te rijden. Ging ook in de winter 's ochtends om 6 uur naar mijn werk maar binnen een paar kilometer was er geen licht meer, mede door de kou natuurlijk. Nu kan ik uren fietsen, ook in de kou met redelijk licht en zonder dynamo | |
kiekjesdief | dinsdag 10 januari 2012 @ 21:00 |
Ik ga voor titanium heb ik gisteren besloten | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 januari 2012 @ 21:07 |
Let maar op ![]() Carbon is gewoon een duurder materiaal. Een di2 groep hoeft niet veel meer te kosten als de standaard groepen. | |
kanovinnie | dinsdag 10 januari 2012 @ 21:08 |
Bedoel je met verstoffen dat je nu niets meer kwa fotografie doet? Gaaf, al een frame in gedachte? Hmm, daar heb je ook wel een goed punt. Al denk ik wel dat ze het di2 exclusief willen laten blijven, dus alleen in de hoogste groepen. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 januari 2012 @ 21:10 |
Het is over 10 jaar iig de standaard, zonder zul je net zo'n uitzondering zijn als mensen die nu nog op staal rijden. En ja, ik weet dat er puristen zijn ![]() | |
buzz1291 | dinsdag 10 januari 2012 @ 21:17 |
Allereerst een verkeerd type plug gebruikt. Daarnaast is die plug ook nog een maat te groot, of de schroef een maatje te klein. Die drie kruisjes ... laat ik daar als niet Amsterdommer maar niets van zeggen. En tenslotte is het gewoon je straf. Moet je je fiets maar schoonmaken voordat je die ophangt! | |
kiekjesdief | dinsdag 10 januari 2012 @ 21:18 |
Nu digitaal met een D200. Van Nicholas Zephyr is wel mooi en gewoon dichtbij op maat te laten maken. Ik heb moeite met bestellen en betalen en dan maar afwachten wat er binnenkomt. Zag ook andere mooie frames maar dan uit Boston enzo, daar kom ik niet zo vaak. Is wel net zo'n bedrag als de nieuwe D4 maar denk dat ik toch liever de fiets koop dan de camera. Ik zag op de bikemotion die Di2 en vind het wel wat hebben maar zou nu nog niet overstappen naar elektronisch schakelen. Ik heb al erg moeten wennen aan het geïndexeerd schakelen op de remhandels, wat heb ik bij commandeurs op de onderbuis gemist zeg. Ik ben trouwens geen purist ik ben gewoon traag. | |
kiekjesdief | dinsdag 10 januari 2012 @ 21:18 |
je ketting ligt er af trouwens | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 januari 2012 @ 21:24 |
Meeste merken kun je ook dichterbij opmeten en bestellen hoor. Moots gewoon in Nederland bv. Firefly Londen en baum ergens in Duitsland.. Dan bestel je ook bij een dealer dus het "risico" ligt bij hen. | |
buzz1291 | dinsdag 10 januari 2012 @ 21:25 |
Van die Van Nicholas worden uitsluitend de stickers er in Nederland opgeplakt. Voor de rest is het een in Rusland geproduceerde fiets op Nederlandse specificaties. Niets mis mee, maar ik zou ook nog even in Bruchem kijken bij CC5311. Daar worden bijna dezelfde frames onder een andere naam verkocht en als je een beetje lullen kan, kan daar je zomaar een paar honderd euro besparen tov een Van Nicholas. Succes met je keuze! | |
buzz1291 | dinsdag 10 januari 2012 @ 21:27 |
Not! Bij bestelling betaal je dan dus vooraf en teken je even voor de maten die zij voor je opgemeten hebben. Dan is dat dus jouw bestelling. | |
kanovinnie | dinsdag 10 januari 2012 @ 21:27 |
Klopt, die zou ik er af gaan halen. Verkeerd type zou kunnen, maat niet. Daarnaast woon ik niet in Amsterdam en is het niet mijn keus geweest om 't frame zo te spuiten ![]() | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 januari 2012 @ 21:29 |
Ik dacht dat kiekjes bang was voor het niet leveren van een frame. Dat risico ligt dan toch echt bij de dealer hoor. Of als dealer fouten maakt bij opmeting i.t.t. Zelf foute maatvoering doorgeven. | |
kiekjesdief | dinsdag 10 januari 2012 @ 21:29 |
heb me gisteren nog een weekeinde Londen bedacht ja en als die klaar is nog eens een enkeltje en dan op de fiets terug. Dank voor de tips, krijg ik weer problemen met mijn besluitvaardigheid ![]() | |
kiekjesdief | dinsdag 10 januari 2012 @ 21:31 |
Klopt helemaal zonder risico is het nooit als je iets op maat laat maken maar een aantal risico's heb je niet als je in een fysieke winkel boter bij de vis doet. | |
buzz1291 | dinsdag 10 januari 2012 @ 21:39 |
Niet zeuren die maat is gewoon vaut. Bij een juiste maat moet die plug gewoon bol staan als die uit de muur komt zetten. Gewoon te weinig spanning er op gehad door een te kleine schroef. En voor dat soort blokken zijn er grovere pluggen in de handel. [ Bericht 0% gewijzigd door buzz1291 op 10-01-2012 22:14:33 ] | |
kaasplankje | dinsdag 10 januari 2012 @ 22:40 |
Nou dat weet ik zo net nog niet. Ik zie de voordelen van elektronisch schakelen nog niet opwegen tegen de nadelen eigenlijk. | |
ultra_ivo | dinsdag 10 januari 2012 @ 22:46 |
Nog mooier wordt 't als je naar de titaniumbouwer in Rusland gaat en 'm daar gewoon in de werkplaats zelf bestelt. Een Russische maat van me heeft een paar jaar terug daar z'n titanium frame op maat laten maken, heb hem toen nog geadviseerd met het ontwerpen. | |
buzz1291 | dinsdag 10 januari 2012 @ 23:36 |
Gevaarlijke uitspraak. Zoiets als dat de eerste shifters ook maar onzin waren tov goed werkende buis commandeurs. En die eerste geindexeerde buis commadeurs waren ook voor mietjes want schakelen deed je toch op je gevoel met je Maillard 6 pion. Gelukkig staat de ontwikkeling niet stil. | |
kaasplankje | woensdag 11 januari 2012 @ 00:13 |
Het is zwaarder en lomper. ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 januari 2012 @ 08:50 |
Purist ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 januari 2012 @ 08:52 |
Deze zijn ook nog gaaf Kiekjes: ![]() | |
Captain_Fabulous | woensdag 11 januari 2012 @ 09:08 |
Is bij haast elke tocht zo, Kopje over en dan de verzorging op dat grasveld of wat het dan ook is... | |
kaasplankje | woensdag 11 januari 2012 @ 09:44 |
Het klopt wel. Moment = kracht x arm. | |
kiekjesdief | woensdag 11 januari 2012 @ 10:54 |
Die zijn ook erg mooi ja. | |
mytec | woensdag 11 januari 2012 @ 11:32 |
http://nos.nl/artikel/329(...)auderende-waoer.html Geniaal dit een man die zich arbeidsongeschikt heeft laten verklaren maar toch even de Alpe D'Huez op. haha wat een systeem in dit land. Als je die berg op komt kan je ook echt wel werken. | |
Oksel | woensdag 11 januari 2012 @ 11:40 |
Einstein heeft gesproken.. ![]() Kaas, kom jij ook paar dagen kamperen in Z-Frankrijk om te fietsen? Marmotte en rondje George. | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 januari 2012 @ 12:02 |
Daarom moet ie ook een boete betalen slimpie. ![]() | |
mytec | woensdag 11 januari 2012 @ 12:04 |
Haha ja dat begrijp ik ook wel, alleen ik vindt dit een heel mooi geval van bedrog, wel even een berg op kunnen fietsen en toch zeggen dat je arbeidsongeschikt bent:P | |
CyclingGirl | woensdag 11 januari 2012 @ 12:39 |
Ronde van Gelderland 150km Parel vd Veluwe 130km Ik vind ze lang zat jullie niet dan? | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 januari 2012 @ 12:48 |
De mannenversie is langer. | |
Tommeke | woensdag 11 januari 2012 @ 13:57 |
Ik hou je wiel toch niet ![]() ![]() | |
Tommeke | woensdag 11 januari 2012 @ 13:57 |
Vrouwen die wielrennen ![]() | |
Tommeke | woensdag 11 januari 2012 @ 14:02 |
Ik ben meerdere malen geklopt in een tijdrit. Door een vrouw ![]() Er zijn vrouwen die ons er allemaal (behalve baas Yankee (( ![]() | |
Captain_Fabulous | woensdag 11 januari 2012 @ 14:19 |
De Blick-chic trapt ook wel aardig door ![]() | |
Yankee | woensdag 11 januari 2012 @ 14:54 |
![]() | |
CyclingGirl | woensdag 11 januari 2012 @ 15:12 |
Ja mannen zijn fysiek ook sterker maar daarom snap ik niet waarom er dan wordt gezegd dat vrouwen even warm rijden en dan 1 uur knallen. Dan denk ik bij mijzelf dan heb je geen verstand van vrouwen wielrennen want niet alleen door Vos wordt hard gereden. | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 januari 2012 @ 15:23 |
Op zich is het wel bijzonder dat er bij wielrennen zo'n groot verschil zit tussen de mannen en vrouwenafstand. Bij de Ironman doen ze bv gewoon precies dezelfde afstand en de marathon korten ze ook niet in. Vrouwen zouden toch ook perfect in staat moeten zijn om gewoon 250 km door Vlaanderen te koersen? | |
Tommeke | woensdag 11 januari 2012 @ 15:35 |
Wielrennen komt veel meer op kracht aan. Zeker als je dat vergelijkt met hardlopen oid. Mannen hebben gewoon veel meer power dan vrouwen. Een topamateur fiets een profvrouw er zo af. Of is gelijkwaardig. 250 km heuvelop en af is niet niks. | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 januari 2012 @ 15:38 |
Toch niet als je het vergelijkt met de Ironman bijvoorbeeld? Of de Elfstedentocht? Tuurlijk wordt daar dan echt naartoe geleefd en getraind en kunnen ze dit niet iedere week doen, maar bij het WK in Kopenhagen was bv duidelijk dat die 140 km echt geen zak voorsteld. | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 januari 2012 @ 15:40 |
En dat een topamateur een vrouw er uit rijdt komt echt niet alleen door het verschil man - vrouw, maar vooral ook omdat er nog relatief weinig vrouwen fietsen op een hoog niveau. Het kost nog weinig moeite om de top te halen. En dat zijn niet mijn woorden maar die van een vrouwelijke elite renster in ik meen de wielerreveu oid. ![]() | |
Captain_Fabulous | woensdag 11 januari 2012 @ 15:47 |
Vlak fiets parcour? Ik vind wel wat logies in wat Tommeke zegt over kracht en heuvels... | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 januari 2012 @ 15:49 |
Niet perse en sowieso komt daar nog 4 km zwemmen en een marathon bij hé. Denk dat de meeste vrouwelijke fietsters toch liever 250 km over de heuveltjes worden gestuurd ![]() Edit: en alleen de fietsafstand van de ironman is dus al langer als de vrouwelijke versie van de Ronde.. Edit 2: en ze moeten het grootste gedeelte van die 180 km nog alleen fietsen ook ![]() | |
Yankee | woensdag 11 januari 2012 @ 15:55 |
dan | |
Tommeke | woensdag 11 januari 2012 @ 15:56 |
Er doen inderdaad ook minder vrouwen mee. Daardoor is het niveau ook lager. Met alle respect voor Vos, maar je zal bij de mannen niet snel iemand een jaar lang zien ownen als zij doet. En ik denk dat je de zwaarte niet moet onderschatten. Dat vrouwen daarom minder rijden. Ze gaan gewoon minder snel dan mannen en daardoor duurt het ook langer >> extra uren, niet interessant om te zien en om aan mee te doen. M'n ex deed vroeger triatlons, maar zij vond de Steven Rooks een stuk zwaarder dan en triatlon. Triatlon is btw een sport waar je als vrouw relatief makkelijk aan de top kan raken omdat er weinig meedoen. | |
Narcotical | woensdag 11 januari 2012 @ 15:59 |
Ik ga me niet in deze discussie mengen zolang ik er door vrouwen genadeloos afgereden ga worden ![]() Schouder is inmiddels een stuk beter en kon gister bij spinning weer fatsoenlijk mn stuur vasthouden ![]() ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 januari 2012 @ 16:01 |
En verhalen zoals dit: Op je 30ste beginnen met fietsen en het dan nog tot 1 van de betere ploegen schoppen ![]() | |
eentwee | woensdag 11 januari 2012 @ 16:26 |
Nee joh wie er wel of niet afgereden wordt door welke vrouwen is helemaal niet van belang voor de discussie. Er is inderdaad heus wel een reden dat vrouwenkoersen korter zijn. Amusementswaarde bijvoorbeeld. Daarom spelen vrouwen ook geen best-of-5 tenniswedstrijden. Of rijden ze geen 10km schaatsen. Dat geeft niks maar daardoor verandert wel de karakteristiek van de wedstrijdsport, naar korter en explosiever. Daarom scoort Vos ook zo goed op een maximaaltest van een half uur (o.i.d.) en kan zij makkelijker dan Lars Boom veldrijden combineren met wedstrijden winnen op de weg. Het maakt de sporten ook toegankelijker, niet iedereen vindt het leuk om duurtrainingen van 8 uur te doen. Alles gelijktrekken met de mannen schrikt eerder af dan dat het een verbetering is volgens mij (idem voor tennis en schaatsen), uiteindelijk is veel competitie juist goed voor de sport. Er zijn zeker ook wedstrijden waarin grote inspanningen van meer dan een uur worden geleverd (bijv. Giro waarin Vos heerste). Maar bijv. het afgelopen WK gebeurde er echt helemaal niks. Overigens zijn er ook veel mannenkoersen waar nauwelijks inspanningen geleverd worden, bijv. vlakke etappes in grote rondes waar iemand midden in het peloton de hele dag met hartslag 100 mee zit te peddelen en zich 3km voor de finish uit laat bollen ipv mee te sprinten. Dan is een uurtje veldrijden een heel stuk zwaarder. ![]() | |
ultra_ivo | woensdag 11 januari 2012 @ 17:42 |
Er zijn vrouwen die 10km schaatsen in wedstrijdverband. Inclusief ranglijsten en alles wat erbij hoort. Het zijn niet de minsten die op de ranglijst staan: http://skate.renevankleef.eu/
| |
kanovinnie | woensdag 11 januari 2012 @ 18:32 |
Een ironman (dat is een volle triathlon toch?) lijkt me wel tof en stoer om een keer te doen. Al denk ik dat vooral het hardlopen mij de das om doet ![]() En eindelijk mijn nieuwe ketting binnen. Dat ding ook maar even ontvetten en insmeren met squirtlube vanavond/morgen. | |
mytec | woensdag 11 januari 2012 @ 18:45 |
Ik wil ook ooit een ironman doen alleen alles bij elkaar het zwemmen ga je ook kapot van, wordt het een hele klus. Maar het lijkt me wel het ultieme om behaald te hebben qua gevoel. | |
Oksel | woensdag 11 januari 2012 @ 22:46 |
Ik wil wel een keer een kwart doen. Maar dat zwemmen.. ![]() | |
Captain_Fabulous | donderdag 12 januari 2012 @ 09:06 |
Jij blijft toch makkelijk drijven ![]() ![]() ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 12 januari 2012 @ 11:59 |
Hihi, stukje uit uitspraak frauderende wielrenner: en dan na onderzoek Aegon:
![]() | |
mytec | donderdag 12 januari 2012 @ 12:06 |
Haha geniaal nu gaat hij als verdediging aanvoeren maar ik stopte elke keer na een uur. en ik slikte heel veel pijnstillers. haha jammer voor die gast dat ze ook tijden van hem hebben gevonden;-) | |
kanovinnie | donderdag 12 januari 2012 @ 12:08 |
Maar na het zwemmen kan je lekker chil op je fiets uitrusten. Daarna alleen die marathon... Dat zei hij in 2009 ![]() | |
CyclingGirl | donderdag 12 januari 2012 @ 12:31 |
En vergeet niet dat Vos voor de Giro een aantal kilo's is afgevallen om die te kunnen winnen. Vos is niet de enige hardrijdster maar wel de enige die dat kan in alle disciplines. | |
CyclingGirl | donderdag 12 januari 2012 @ 12:33 |
En ik rij liever ook 250km over de heuvels dan te moeten hardlopen. Het is ook zo er zijn te weinig vrouwen die echt professioneel voor de wielersport leven. Dat kan ook bijna niet want een Vos krijgt minder geld dan een Contador dus is het ook niet aantrekkelijk om je werk ervoor op te geven. Die renster die dat experiment deed, zij had een test gedaan over longinhoud en wattage en daaruit bleek dat zij een goede renster zou zijn, als je dan door Leontien getraind wordt dan gaat het wel makkelijk, ook zij heeft haar baan laten vallen voor het fietsen. | |
CyclingGirl | donderdag 12 januari 2012 @ 12:35 |
Als je eens weet hoeveel van deze mensen in het peloton rond rijden ![]() | |
KaheemSaid | donderdag 12 januari 2012 @ 12:41 |
Contador zal dan ook wel behoorlijk wat verdienen. Ik zou eerder benieuwd zijn wat het gemiddeld salaris in het mannen peleton is en wat dit is in het vrouwenpeleton. | |
eentwee | donderdag 12 januari 2012 @ 12:58 |
Die Aegon-fietser zal heus wel een tijd uit de running zijn geweest. Gelukkig voor hem is hij blijkbaar goed hersteld. Tja en met zo'n vergoeding is het dan aantrekkelijk genieten van een VUT ![]() | |
kanovinnie | donderdag 12 januari 2012 @ 19:30 |
Edit: Gelukt! Nieuwe ketting er op, goed onvet, squirtlube erop dus hopelijk er helemaal vanaf voor de komende tijd ![]() [ Bericht 70% gewijzigd door kanovinnie op 12-01-2012 20:07:31 ] | |
buzz1291 | donderdag 12 januari 2012 @ 20:07 |
Je zegt feitelijk dus dat zodra de verdiensten minder zijn dan die van Contador, het gewoonweg niet aantrekkelijk is om beroepsrenster te worden......... ![]() ![]() En met "die renster" bedoel je dus Marijn de Vries, die naast het fietsen ook nog met het schrijven van stukjes en TV snabbels wat geld bij elkaar harkt. Ja? | |
kanovinnie | donderdag 12 januari 2012 @ 20:11 |
Het is niet aantrekkelijk omdat je jezelf net zo afbeult als Contador, er geen reet aan over houd en als klap op de vuurpijl je best moet doen om genoeg geld op tafel te krijgen om te eten. | |
Patroon | donderdag 12 januari 2012 @ 20:11 |
Haha true | |
kanovinnie | donderdag 12 januari 2012 @ 20:12 |
| |
buzz1291 | donderdag 12 januari 2012 @ 20:21 |
Als het CWI op een zondag eens bij een BWF (Brabantse Wieler Federatie) wedstrijd zou gaan kijken dan konden ze zo een half peleton amateurs en masters 50+ uit de WAO uitschrijven. | |
kanovinnie | donderdag 12 januari 2012 @ 20:25 |
Ik vind dat zo asociaal. Geen slecht woord over mensen in de aow, maar als je kan werken, doe dat dan. | |
kaasplankje | donderdag 12 januari 2012 @ 21:08 |
Oh en Okkie, een weekend naar de bergen lijkt me echt wel leuk, alleen heb ik t/m het najaar zeker weten tijd nodig om financieel weer wat buffer op te bouwen. De verbouwing is wat uitgelopen en ik zit met dubbele en onvoorziene woonlasten. Het vakantiebudget moet er maar aan geloven voor dit jaar. Niet heel dramatisch aangezien we straks een supermooi huis hebben. | |
joers1 | donderdag 12 januari 2012 @ 21:13 |
Zo...mijn vorig jaar gekochte instapper maar eens inruilen en een kleine upgrade maken | |
kanovinnie | donderdag 12 januari 2012 @ 21:16 |
Wat heb je en waar ga je nu naar kijken? | |
Patroon | donderdag 12 januari 2012 @ 21:38 |
Klopt op die CS400 zit niet standaard een GPS, maar die kan je dus wel als soort ontvanger erbij kopen. Weet niet precies hoe dat werkt. | |
Patroon | donderdag 12 januari 2012 @ 21:39 |
Jongens, volgens mij missen jullie mij niet maar ik ben de laatste tijd wat minder online. Dit komt doordat ik in ons nieuwe huis aan het klussen ben! We moeten voor 1 feb. klaar zijn en onder en boven moet nog helemaal gebeuren... | |
joers1 | donderdag 12 januari 2012 @ 21:46 |
Ik heb 9 maanden op een nieuwe Giant Defy Limited Black gereden, met een Sora-groep. Ga nu voor een minimaal 105-groep (of gelijkwaardig). Jong-gebruikt of nieuw, ligt ook aan de shop. M'n eigen bikestore heeft o.a. een Colnago staan, maar ook een Cube (beiden van modeljaar 2011). Ik vind zelf de "zit" van mijn Giant wel erg prettig. | |
kanovinnie | donderdag 12 januari 2012 @ 21:49 |
Marktplaats een beetje afspeuren. ![]() Oh, ik dacht dat je zei dat er wel GPS in zit. Zodat je kan zien dat je waar je gereden hebt. | |
joers1 | donderdag 12 januari 2012 @ 21:53 |
Probleem is dat ik (op fiets-technisch gebied) twee linkerhanden heb...en werkelijk al het onderhoud/bijstellen/afstellen moet laten doen. Er is idd. genoeg te vinden, maar met een particuliere aankoop, stap je (denk ik) wat lastig een fietsenzaak binnen voor onderhoud...toch? | |
kanovinnie | donderdag 12 januari 2012 @ 21:55 |
Waarom denk je dat? Het is niet zo dat een fietsenmaker je wegstuurt omdat je die fiets niet bij hem gekocht hebt. Het enige probleem kan zijn dat je een miskoop doet. | |
kaasplankje | donderdag 12 januari 2012 @ 21:56 |
Neehoor, het enige verschil is dat met een bij de FM aangeschafte bike een aantal dingen beetje service zijn en als je ze elders aanschaft er kosten voor worden berekend. | |
kanovinnie | donderdag 12 januari 2012 @ 22:00 |
En dat ze de fietsen die bij hun zijn aangeschaft voorrang zullen geven tov de fietsen die niet bij hun gekocht zijn, al zal dat ook meevallen. | |
kaasplankje | donderdag 12 januari 2012 @ 22:04 |
Als je dus echt niet kan of wil sleutelen kun je beter bij een FM een goede occasion of een overjarige nieuwe fiets aanschaffen, en zo van de service profiteren die erbij hoort. | |
marcodej | donderdag 12 januari 2012 @ 22:09 |
Een beetje goeie FM servicet natuurlijk ook gewoon Marktplaats-fietsen e.d., zeker als je vaste klant van hem bent. Die van mij heeft dat tenminste wel gedaan bij mijn MP-MTB. En waarom zou hij ook niet, geld is geld toch? | |
kanovinnie | donderdag 12 januari 2012 @ 22:10 |
Precies, en een klant een klant. Het meeste kwa fietsonderhoud is zelf heel makkelijk te doen trouwens. Al gaat 't mij ook niet altijd goed af. Maar al doende leert men. En de kick van zelf even je ketting vervangen+bespaarde kosten weegt is ook wat waard! | |
kaasplankje | donderdag 12 januari 2012 @ 22:12 |
Niet iedereen is in staat om een fietsketting + cassette te vervangen hoor. ![]() Mijn buur bijv. kan niet eens een band van zijn fiets vervangen. Laat staan een derailleur afstellen oid. | |
marcodej | donderdag 12 januari 2012 @ 22:13 |
Eens, ik heb ook twee linkerhanden maar kan steeds meer zelf. Kon eerst ternauwernood een bandje vervangen, nu draai ik mijn hand niet om voor balhoofden, cassettes en kettingen. Alleen aan gepiel aan derailleur en kabels durf ik me niet te wagen. Volgende probeersel is het wikkelen van een stuurlint. | |
marcodej | donderdag 12 januari 2012 @ 22:16 |
Afstellen van derailleurs blijft bij mij lastig. Weet nooit welk schroefje ik welke kant op moet draaien. Meestal begin ik maar wat te draaien en uiteindelijk staat ie afgesteld zoals het hoort. | |
kanovinnie | donderdag 12 januari 2012 @ 22:17 |
Stuurlint.... Ja, moet ik ook nog steeds vervangen ![]() | |
buzz1291 | donderdag 12 januari 2012 @ 22:42 |
Koop dan maar gelijk 2 sets. Want de eerste keer wikkelen zal je zien dat je te kort komt, begin je weer opnieuw, dan scheurt het. Het is het enige dat ik NOOITmeer zelf doe. Zit het er eens een keer goed op, dan zie je bij de rem net een klein driehoekje dan niet afdekt. Maar gelukkig heb ik een fiets collega die dit met veel liefde en plezier helemaal voor niets er strak oplegt. | |
eentwee | donderdag 12 januari 2012 @ 22:53 |
Stuurlint was het eerste wat ik zelf deed ![]() | |
Tommeke | donderdag 12 januari 2012 @ 22:59 |
Bij die koersen van de Zwaluw etc rijden idd soms halve profs rond... Hoe sommige lui er ook voor leven, ik weet niet of je Freddy Keller kent, die is WK Masters, en rijdt en wint bijna uitsluitend sportklassecriteriums ![]() Ga dan lekker amateurs rijden denk ik. Idd. Waar ik werk gaat dat ook zo. Prima als je je fiets ergens anders hebt gekocht, maar dat zie je wel terug in de rekening voor je reparatie. Als je je fiets bij ons hebt gekocht kan je er voor een klein bedrag drie onderhoudsbeurten bij kopen. | |
joers1 | donderdag 12 januari 2012 @ 23:06 |
Tja....het is afwegen. Hier vlakbij zit de wielersportzaak van Hans Daams. Die heeft een fraaie Colnago staan, voor niet veel. Spreekt me wel aan....service daar is top | |
RichardHammond | donderdag 12 januari 2012 @ 23:08 |
Ik ook, vind het alleen zo'n klote karweitje. ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 13 januari 2012 @ 06:08 |
Stuurlint wikkelen is ook niet iets technisch, kortom, ik behoor het niet te kunnen ![]() | |
No-P | vrijdag 13 januari 2012 @ 07:55 |
Morgen eens kijken of ik wat kilometers kan maken. Mooi weer voorspeld. Stuurlint doe ik zelf maar ben meestal niet echt tevreden mee. Gaat al wel beter. | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 13 januari 2012 @ 08:43 |
Wie was er ook alweer op zoek naar een fiets van 2500 ¤? http://img607.imageshack.us/img607/887/cervelor3tekoop001.jpg (copy/paste deze link) ![]() Koersfiets Cervelo R3 maat 58, van maart 2011 Staat: licht gebruikt, geen gebruikssporen Prijs en voorwaarden: 2500 euro (vaste en eerlijke prijs) Maat 58. Kleuren rood/zwart Groep : Campa Chorus 11-speed Zadel : fizik Zadelpen/stuur en stuurpen : 3 T ergo nova Wielen : Campa Eurus Pedalen : Shimano Dura ace Crankstel Rotor : keuze tussen gewoon (53-39) of compact (50- 34) volledig nieuw. Lengte cranks 172.5 (vervanging crankstel in garantie) Fiets in absolute nieuwstaat - Geen enkele verfschade, nooit mee gevallen. Gewicht fiets : minder dan 7 kg Nieuwprijs fiets : 4500 euro Cervelo of Sensa.. ![]() | |
Freddeh | vrijdag 13 januari 2012 @ 09:17 |
Stuurlintjes wikkelen? Breng maar langs hoor incl stuurlintje. Ik wikkel hem wel voor je, no worries ![]() | |
Gripper | vrijdag 13 januari 2012 @ 10:03 |
Ik doelde eigenlijk meer op het feit dat ik snoef over mensen eruitrijden, en dan zo ongeveer de halve namenlijst van de mensen die hier posten tussen de haakjes zet. En dat het wel een beetje ![]() Jij mag me altijd eruit rijden, je traint er hard genoeg voor ![]() | |
CyclingGirl | vrijdag 13 januari 2012 @ 12:57 |
Ja dat klopt. Marijn die heeft lichamelijk talent en heeft ook koersinzicht als je niet kan fietsen redt je het echt niet hoor in die grote wielerkoersen. | |
PipodeOoi | vrijdag 13 januari 2012 @ 15:13 |
Prima week weer deze week. Maandag krachttraining, gister een uurtje D2-training op de home-trainer in de sportschool en zondag spring ik weer op de fiets voor een rustige D1-training. Heb ook nog even gespiekt bij de wattages die ik trapte op de hometrainer. In D2 trap ik tussen de 200 en 230W. Nu is mijn vraag of je dit ook een beetje vergelijken met het wattage wat je 'echt' leveren kunt op je racefiets? Wat is jullie ervaring? | |
foetre | vrijdag 13 januari 2012 @ 16:32 |
Is hier nog een liefhebber voor een trek 2.3 shimano 105 groep voor een zacht prijsje? | |
joers1 | vrijdag 13 januari 2012 @ 16:42 |
Hoe oud issue? Foto ergens staan? | |
foetre | vrijdag 13 januari 2012 @ 16:47 |
31 mei 2011 gekocht.5a 600 km mee gereden.Ik doen hem weg ivm fietsen plan. ![]() | |
joers1 | vrijdag 13 januari 2012 @ 16:48 |
framemaat? Jouw lichaamslengte? | |
foetre | vrijdag 13 januari 2012 @ 16:49 |
54 volgens mij?ik ben zelf 1.78 | |
joers1 | vrijdag 13 januari 2012 @ 16:50 |
Waar kom je vandaan...regio? | |
foetre | vrijdag 13 januari 2012 @ 16:51 |
Tussen Den Haag Rotterdam | |
joers1 | vrijdag 13 januari 2012 @ 16:51 |
Oei..das wel wat ver...:) | |
foetre | vrijdag 13 januari 2012 @ 16:55 |
Daar is wel een oplossing voor te vinden als je serieus geinteresseerd bent. | |
Oksel | vrijdag 13 januari 2012 @ 17:10 |
Wie herkent deze dame?![]() Pas dan ben je een echte held. | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 13 januari 2012 @ 17:16 |
Die blonde doos uit GTST. | |
Oksel | vrijdag 13 januari 2012 @ 17:19 |
Fout. Je bent geen echte held. | |
Yankee | vrijdag 13 januari 2012 @ 17:20 |
Geen idee. Blond,dus niet boeiend | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 13 januari 2012 @ 17:20 |
Jammer ![]() Maar eens het naambordje van de deur halen dan. | |
Oksel | vrijdag 13 januari 2012 @ 17:32 |
Fout, ook geen echte held. | |
Blik | vrijdag 13 januari 2012 @ 17:44 |
Het is één of andere tennister die een beetje aan het prutsen is in de marge ![]() ![]() Ben ik nu een held? | |
Oksel | vrijdag 13 januari 2012 @ 17:52 |
Zeker. ![]() | |
eentwee | vrijdag 13 januari 2012 @ 17:54 |
@Blik: ![]() ![]() | |
Blik | vrijdag 13 januari 2012 @ 17:59 |
Ik ben natuurlijk aan het lullen ![]() Mooie foto, ze kan heel goed tennissen (ze wordt wellicht Rheinland-Meisterin las ik vandaag), ze fietst en ze kan uitstekend taarten bakken. Toppertje! | |
Oksel | vrijdag 13 januari 2012 @ 18:31 |
Niet overdrijven he.. ![]() | |
cafca | vrijdag 13 januari 2012 @ 20:40 |
Held! | |
kaasplankje | vrijdag 13 januari 2012 @ 21:40 |
Miss Oksel? Op welke site kunnen we de rest downloaden? ![]() | |
Tommeke | zaterdag 14 januari 2012 @ 13:10 |
![]() | |
ursel | zaterdag 14 januari 2012 @ 13:15 |
En wat is dat zachte prijsje? ![]() | |
ursel | zaterdag 14 januari 2012 @ 13:16 |
Oe... die taarten heb ik wel weer trek in? ![]() | |
foetre | zaterdag 14 januari 2012 @ 15:09 |
Als je serieus interesse hebt kan je me een pm sturen. | |
No-P | zaterdag 14 januari 2012 @ 16:44 |
Hopsa, vandaag de racefiets weer gebruikt. Paden waren schoon, milde wind en een lekker zonnetje, wat wil je nog meer. Had eigenlijk verwacht hem te laten staan tot maart. | |
Ambrosius | zaterdag 14 januari 2012 @ 17:01 |
Hier ook. Zelfs nog twee idioten met korte broek ![]() | |
CyclingGirl | zaterdag 14 januari 2012 @ 18:20 |
Vandaag met de meiden een rustig rondje gedaan maar we kwamen toch behoorlijk vieze en natte wegen tegen. | |
cafca | zaterdag 14 januari 2012 @ 19:05 |
Heerlijk gefietst vandaag, over het algemeen goed te doen, soms ff uitkijken voor wat modder in de bochten. Tegen vijf uur begon het wel snel af te koelen, overigens. | |
Gripper | zaterdag 14 januari 2012 @ 19:11 |
Eindelijk weer lekker weer en zon op de bol ![]() Vanmiddag een tijdritrondje van 3 kwartier gedaan, er zit nog niet zoveel explosieve kracht in de benen... Morgen een lange D1 (rond de 200 km, want eerst 55 km naar fietsmaatje fietsen die niet topfit is en max 100 km samen wil rijden) | |
Oksel | zaterdag 14 januari 2012 @ 19:18 |
Jaloers. Ik zit in Duitsland zonder fiets. Morgen hoogstens uurtje hardlopen. Hier 100 meter van waar ik nu zit een helling met op 't eind een stuk van 24%.. auch! | |
kaasplankje | zaterdag 14 januari 2012 @ 20:45 |
Ik heb alleen maar in huis gewerkt, jullie rijden me er straks áf! | |
Oksel | zondag 15 januari 2012 @ 09:00 |
Jij bent van nature fit, wij moeten er voor werken. | |
Evit0 | zondag 15 januari 2012 @ 09:58 |
Gisteren ook weer op de fiets gekropen, laat in de ochtend. Eerste ritje van het jaar, 60 km ongeveer, dus gewoon een kleine afstand om mee te beginnen. Ik las gisteren over die Vlaamse journalist die vorig jaar de Tour heeft gefietst (telkens één dag voor het peloton uit), lijkt me ook wel mooi om dat te doen dit jaar. Ik ben zelfstandige, dus de drie maanden vrij kan ik wel krijgen. | |
kaasplankje | zondag 15 januari 2012 @ 09:59 |
3 maanden? Begin je al in April dan? | |
Ambrosius | zondag 15 januari 2012 @ 09:59 |
De Tour duurt geen 3 maanden hoor ![]() | |
kiekjesdief | zondag 15 januari 2012 @ 10:12 |
ik zou meer dan 3 maanden nodig hebben. Om bij te komen | |
Evit0 | zondag 15 januari 2012 @ 10:21 |
oeps ![]() | |
kaasplankje | zondag 15 januari 2012 @ 10:24 |
Dat wordt nog even trainen dan. ![]() | |
Evit0 | zondag 15 januari 2012 @ 10:30 |
Mwah, dat moet toch lukken denk ik zo? Ik ben vorig jaar ook op fietsvakantie geweest, 16 dagen. Maar wel met meer pauzes en max. 150km op een dag. Mar daar heb ik niet heel erg voor getraind. 3 weken moet volgens mij lukken, of zou het zwaarder zijn dan ik denk? | |
eentwee | zondag 15 januari 2012 @ 12:48 |
Ga je nu echt al 200k doen? Wel een goede training voor de 300 natuurlijk. | |
Gripper | zondag 15 januari 2012 @ 17:40 |
200.000? ![]() Het is uiteindelijk 130 geworden, lekker rustig cruisen met 27-28. Als ik niet lek was gereden, en ik op de terugweg vanaf het rondje met vriend niet een hongerklop had gekregen die alleen met een pannekoek+ chocomel slagroom kon worden opgelost, dan was 200 zeker haalbaar ![]() En inderdaad, er moet toch zitvlees en dikke trage vezels worden gekweekt voor de 300. | |
foetre | zondag 15 januari 2012 @ 18:25 |
Is de wielset shimano WH-RS80 c50 een beetje een goede wielset voor op de sensa giulia ultegra di2? Ik ben rond de 90kg. | |
Tommeke | zondag 15 januari 2012 @ 18:27 |
Ik heb ook lekker gecruised met een teamgenoot en een clubgenoot die ergens anders fietst. We mochten niet mee met het A-team van onze club, omdat zij nog niet als team hadden getraind en aan teambuilding wilden doen (ik denk dan aan samen rukken in een blokhut bij het Lauwersmeer) ![]() Dus zijn we lekker een rondje door Drenthe wezen fietsen, wat een luxe met dit weer! Onderweg nog even gestopt in Veendam om daar bij de veldrit te kijken en toen weer naar huis. Nog een paar stukjes gekoerst. Genieten ![]() | |
kaasplankje | zondag 15 januari 2012 @ 19:57 |
Ik zag de clubs alweer trainen vandaag en gisteren. Swabo en Ahoy. Geen tijd om te fietsen. ![]() | |
kanovinnie | zondag 15 januari 2012 @ 19:59 |
Gister om 3 uur naar bed, nogal zat. En weer om 7 uur eruit om een toernooi te varen. God, wat was ik brak ![]() Volgende week zaterdag Schoorl onveilig maken met een collega ![]() | |
marcodej | zondag 15 januari 2012 @ 20:50 |
Vandaag gewoon weer fietsers in korte broek gezien. ![]() | |
kanovinnie | zondag 15 januari 2012 @ 20:52 |
Een winterjas aan en serieus gaan fietsen? Die zijn gek. | |
Gripper | zondag 15 januari 2012 @ 21:03 |
Vooral mtb-ers hebben daar een handje van ja... En dan met van die dikke harige plofkuiten, over een geasfalteerde dijk fietsen op een 7.000 ¤ Specialized Epic. Ik wás vandaag soigné. Totdat mn band lekreed, en ik bij het plakken een zwarte veeg smeer op mn mooie witte mouw kreeg ![]() ![]() | |
kaasplankje | zondag 15 januari 2012 @ 21:04 |
Jongen toch ![]() | |
kanovinnie | zondag 15 januari 2012 @ 21:06 |
Je kan een hoop zeggen over mtbers, maar voor een paar heb ik toch echt respect. Ik fietste toen ik nog bij mijn oude baas zat vaak in 't wiel van 1. Die ging echt als een raket. Wel op big apples, maar hij ging wel echt hard. | |
No-P | zondag 15 januari 2012 @ 21:30 |
Ik had juist last van mijn nek van het diep zitten met ligstuurtje. Wel blij verrast dat ik thuiskwam boven de magische grens in z1z2. Zat ik vorig jaar rond deze tijd lange niet aan. | |
Gripper | zondag 15 januari 2012 @ 21:34 |
Check even bij de comments&vragen : http://www.futurumshop.nl(...)on-50-mm-draad.phtml | |
Tommeke | zondag 15 januari 2012 @ 21:48 |
Ik reed vandaag in een CRT Raalte pakje. Gekregen van een clubgenote toen ik even geen jasje tot m'n beschikking had ![]() Niet soignee, wel lekker warm met een hoge kraag. | |
foetre | zondag 15 januari 2012 @ 21:55 |
Ok Thnx ! Voor deze prijsklasse is het toch wel een goede keuze?Best lastige keuze met zoveel verschillende wielen | |
Oksel | zondag 15 januari 2012 @ 21:56 |
Tennisweekendje hier.. ach, ze won wel weer. Wel ff rondje hardgelopen. Dinsdagavond weer fietsen, met 't grote lampie erop. | |
Oksel | zondag 15 januari 2012 @ 21:59 |
Zeg Grip, gaan we weekje fietsen in Frankrijk trouwens? Ik kan wel weekje er tussen uit knijpen. | |
Patroon | zondag 15 januari 2012 @ 22:22 |
Door klussen al 2 weken niet gefietst. Ben vanaf 20 januari 2 weken vrij. Wil daarin veel duuritten van 4-5 uren gaan maken, gecombineerd met wat tempo/intensieve blokken. | |
buzz1291 | maandag 16 januari 2012 @ 00:12 |
Geen slechte wielen natuurlijk maar voor hetzelfde geld koop je ook een set Mavic Ksyrium Elite SL, en die zijn wel een paar honderd gram lichter, en dat merk je dus echt. | |
nogeenmaarten | maandag 16 januari 2012 @ 07:27 |
Oh mijn god, de horror. | |
nogeenmaarten | maandag 16 januari 2012 @ 07:59 |
Rondje van 82 km gereden met prachtig weer en schone paden. Zo'n beetje Leiden-Alphen ad Rijn-Gouda-Delft. Ging lekker, maar langs de A12 terug vanuit Gouda meer tegenwind dan gedacht en teveel moeite gedaan, omdat ik slaaf ben van mijn tellertje. Daardoor rest van weekend vervelend gevoel in de bovenbenen. Maar ik weet nu al dat het volgende keer niet anders zal zijn ![]() | |
Freddeh | maandag 16 januari 2012 @ 09:56 |
Vanavond de weg weer op ![]() ![]() | |
Yankee | maandag 16 januari 2012 @ 10:18 |
Goed gegokt, was best lekker trouwens ![]() | |
foetre | maandag 16 januari 2012 @ 10:33 |
Als ik ze met hoge velg wil hebben moet ik zeker de MAVIC COSMIC CARBON SL hebben | |
KnutdeIJsbeer | maandag 16 januari 2012 @ 10:40 |
Neem gewoon lage velgen, tenzij je echt topwielen kan betalen en nog een extra setje voor dagen met wind, want: * Lager gewicht * Betere kwaliteit * Mooier (over 2 jaar zijn hoge velgen uit) * Onder alle omstandigheden te gebruiken ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 16 januari 2012 @ 10:43 |
![]() Hoog zat, veel mooier en lichter ![]() | |
Gripper | maandag 16 januari 2012 @ 10:44 |
Goed plan. Heb je een periode in gedachten? Ik wil niet in volle zomer, alle campings bomvol en veel te veel nederlanders... juni ofzo. of anders september/oktober | |
Tommeke | maandag 16 januari 2012 @ 10:52 |
Heb je ze een beetje pijn gedaan? Op de fiets welteverstaan ![]() | |
foetre | maandag 16 januari 2012 @ 11:06 |
Mischien heb je wel gelijk maar hoge wielen zijn momenteel wel in ![]() Een extra achterwiel ga ik wel aanschaffen voor op me tacx genius. | |
foetre | maandag 16 januari 2012 @ 11:09 |
en 2x zo duur? | |
KnutdeIJsbeer | maandag 16 januari 2012 @ 11:14 |
Die wel, maar er zijn zat andere (mooie) setjes te bedenken in die prijsklasse (fulcrum racing 1 bijvoorbeeld, het eerder genoemde setje van mavic, Campa Eurus... etc) Edit: en mooier is inderdaad natuurlijk een kul-argument ![]() ![]() | |
foetre | maandag 16 januari 2012 @ 11:26 |
Idd gelukkig heb ik nog 2 a 3 maanden voor ik de beslissing moet nemen. Zaterdag ga ik bij Velofollies 2012 in Kortrijk langs. Daar zal ook wel veel moois staan | |
eentwee | maandag 16 januari 2012 @ 12:25 |
Hoge wielen blijven naar mijn gevoel zeker wel 'in'. Er komen steeds meer aerodynamische wegfietsen. Dikke buizen en veel carbon. Hoge wielen passen uitstekend in dat plaatje. Als je ze niet supermooi vindt zijn de voordelen beperkt. Ze zijn vaak niet al te licht, maar gelukkig compenseert je portemonnee dat een beetje ![]() Die RS80 zijn geen slechte koop voor 600¤, alleen niet heel spetterend. Zilveren naven ben ik zelf geen fan van. Ik zou eerder kiezen voor het aanbod van Campa/Fulcrum dat bij 650¤ begint. Zonder de lelijke stickers zijn ze ook weer iets minder zwaar ![]() | |
Gripper | maandag 16 januari 2012 @ 15:38 |
Sowieso heb je bij een hoog aero wiel (of het nou alu, full carbon of opgespoten purschuim is) een zo lawaaierig mogelijke naaf nodig, niet zo'n zachte fluisternaaf van Shimano. En een hoge velg werkt dan als een prima klankkast om al dat moois nog harder te laten ratelen. TAKKETAKKETAKKETAK!!!! je hoeft nooit meer te bellen of roepen als je iemand wilt passeren, alleen even je pedalen stilhouden. ![]() | |
foetre | maandag 16 januari 2012 @ 16:08 |
Hehe das wel beter ja. Ik heb echt een pesthekel aan mensen die niet op tijd opzij gaan. Een fietspel op je racefiets vindt ik weer "not done" | |
CyclingGirl | maandag 16 januari 2012 @ 16:09 |
Weet iemand hier toevallig wat het gemiddeld aantal watts is bij dames in het wielrennen? Zowel het aantal watts als het aantal watts per kg? Ik probeer dit op Google op te zoeken maar ik zoek niet goed of het staat er gewoonweg niet. | |
Narcotical | maandag 16 januari 2012 @ 16:19 |
Ik ga van het voorjaar denk ik toch maar een klein belletje aan mn fiets hangen, dan is het maar niet soignee.. Het is wel dé manier om anderen te laten weten dat je eraan komt en er graag langs wilt, zonder te veel irritatie te kweken. Velgen met een ratelende naaf ga ik iig niet kopen, wielen moeten een "zoef"-geluid maken imo ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 16 januari 2012 @ 16:26 |
Ik ga er ook 1 aanschaffen. Als je met iemand mee rijdt mét bel merk je toch dat het veel makkelijker gaat en een hoop irritatie voorkomt. Pas geleden stond er in één of ander fietsblaadje een tof idee: zorg dat je de fietscomputertjes uitrust met een bel functie.Volgens mij moet het tegenwoordig mogelijk zijn om met een relatief klein luidsprekertje een behoorlijk geluidsniveau te halen. | |
foetre | maandag 16 januari 2012 @ 16:38 |
Ik ben wel benieuwd hoeveel geluid die rs80 maakt dan.Mischien vindt ik op youtube wel wat | |
foetre | maandag 16 januari 2012 @ 16:39 |
Ja idd das zeker een goed idee.Gat in de markt | |
eentwee | maandag 16 januari 2012 @ 16:51 |
Alleen als je wedstrijden rijdt hoort iedereen dat je zit te linkeballen ![]() Voor fietsbellen moet inderdaad een mooiere oplossing komen. Ik zou verwerking in de topcap wel een goed idee vinden. Daaronder zit wat loze ruimte die eveneens als klankkast kan fungeren. Klein knopje bovenop ![]() | |
Yankee | maandag 16 januari 2012 @ 17:00 |
Zoiets: ![]() http://forums.teamestrogen.com/showthread.php?t=13750 | |
marcodej | maandag 16 januari 2012 @ 17:16 |
Is er al, dacht ik. | |
CyclingGirl | maandag 16 januari 2012 @ 17:24 |
Nee dit is niet wat ik zoek, ik moet een test doen beginnend op 20 watt en dan tot zover ik kan. | |
kanovinnie | maandag 16 januari 2012 @ 17:29 |
Ik vind die dikke buizen wel weer tof, carbon ook, maar niet te veel of te overduidelijk. En dan het liefst met lage wielen. Of 4 spaken voor en dicht achter. | |
Narcotical | maandag 16 januari 2012 @ 18:33 |
Kijk maar eens wat voor geluid er bijvoorbeeld uit een smartphone komt met een klein luidsprekertje.. Zou het zeker wel een stof idee vinden om dit gewoon standaard aan fietscomputers toe te voegen, zou gelijk het hele probleem van het niet soigne zijn van fietsbellen oplossen en een hoop irritatie en ergenis voorkomen, wat ook misschien meteen "onze" reputatie als wielrenners weer wat op krikt ![]() | |
Freddeh | maandag 16 januari 2012 @ 19:10 |
Onze reputatie als wielrenners zal nooit verbeteren. Mensen blijven altijd bij hun vooroordelen van bijvoorbeeld homo's in strakke pakjes, of hufters die denken dat het fietspad van hun alleen is. | |
kiekjesdief | maandag 16 januari 2012 @ 19:21 |
Zo gedragen we ons ook vaak. Maar heeft niet iedere groep weggebruikers zo'n stempeltje. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 16 januari 2012 @ 19:27 |
Beide geen vooroordelen Fred ![]() | |
Narcotical | maandag 16 januari 2012 @ 19:29 |
Dat komt omdat er altijd wielrenners zijn die zich gedragen alsof de weg van hun is. Het moet natuurlijk ook een beetje van beiden kanten komen.. Maar ik blijf erbij dat als wij een beetje goodwill tonen door netjes te bellen en ze niet meteen de berm in te schreeuwen dat er altijd wel mensen zijn die dan inzien dat er ook aardige wielrenners zijn.. ![]() | |
Tommeke | maandag 16 januari 2012 @ 19:39 |
Ik dacht vorige week dat ik ingehaald werd door een auto, was het Yankee met z'n Cosmics ![]() ![]() | |
Narcotical | maandag 16 januari 2012 @ 19:39 |
![]() ![]() Er zullen mensen zijn die dat geluid prachtig vinden, maar ik hou toch van de stil zoevend shimano naven ![]() | |
Tommeke | maandag 16 januari 2012 @ 19:42 |
Ik hoorde gister een mooie voor als je geen bel bij je hebt. Koeren als een duif. Mensen zijn dan zo verbaasd dat ze niet boos worden ![]() | |
kanovinnie | maandag 16 januari 2012 @ 19:55 |
Ik kan alleen een pauw nadoen. Zou dat ook werken? | |
mytec | maandag 16 januari 2012 @ 19:57 |
teveel Duivenmeneer op dumpert gekeken zeker? HOE HOE HOE . lijkt me wel grappig op de fiets XD | |
kiekjesdief | maandag 16 januari 2012 @ 19:57 |
het is niet soigdinges maar ik heb gewoon een bel en als ik een houder kan vinden ook mijn garmin op het stuur, zal ik mijn mobiel er naast doen? Bij automobilisten werkt alleen een dubbele luchthoorn, die kan er ook naast met de bus lucht in de bekerhouder. die zit links naast de rem. | |
Narcotical | maandag 16 januari 2012 @ 20:04 |
Monteer ook meteen ver-schijners en knipperlichten als je toch bezig bent ![]() Even serieus nu, waarom zou je je mobiel naast je garmin op je stuur willen hebben? | |
kanovinnie | maandag 16 januari 2012 @ 20:05 |
Met zo'n 1800 lumen lamp kom je al een heel eind hoor. Dan alleen nog knipperlichten ![]() | |
kiekjesdief | maandag 16 januari 2012 @ 20:27 |
kan je die 1800 lumen niet knipperen dan? Is overdrijving, niet de garmin en de bel maar de rest. En die garmin alleen als ik de weg niet weet. Als kind had ik graag mijn stuur vol maar dat is wel afgezakt hoor. | |
kanovinnie | maandag 16 januari 2012 @ 20:29 |
Nope. Wel zwak, normaal of sterk. Ben nog steeds op zoek naar een garminachtig ding. Sowieso een goede lenen/huren voor die tocht in belgië | |
Tommeke | maandag 16 januari 2012 @ 20:43 |
Dat ging ik gister spontaan wel doen ![]() Heb er nu ook een belletje op. Op de zadelpen. Niemand die 'm ziet ![]() | |
Tommeke | maandag 16 januari 2012 @ 20:44 |
Ik riep nog: ACHTERRRR! Ik heb ook stille wielen. Kan je lekker mee linkeballen. | |
kanovinnie | maandag 16 januari 2012 @ 20:45 |
Tik je er dan niet constant tegenaan met je been? Of heb ik te dikke poten? Wat is 't verschil tussen stille en luidruchtige wielen? Ik heb fulcrum racing 3, ik vind ze zelf geen herrie maken. | |
kanovinnie | maandag 16 januari 2012 @ 20:46 |
Ik heb trouwens wel zin om een keer een meet te houden. Danwel die 300 danwel ergens anders. Dan kunnen jullie mijn ego even flink afbreken door me er uit te rijden. ![]() | |
Narcotical | maandag 16 januari 2012 @ 20:56 |
Wielen met een rateltje (zoals fulcrum) = Luidruchtig Wielen zonder ratel, die dus een zoevend geluid maken = stil ![]() | |
kanovinnie | maandag 16 januari 2012 @ 20:57 |
Ratel? Van het achterwiel? | |
Narcotical | maandag 16 januari 2012 @ 20:58 |
Yup ![]() | |
kanovinnie | maandag 16 januari 2012 @ 21:02 |
Ik dacht dat dat kwam door de cassette? Ik ben op die gedachte gekomen omdat mijn fietsmaten allemaal shimano hebben en een heel ander geluid maken. | |
marcodej | maandag 16 januari 2012 @ 21:04 |
Komt door de naven. | |
Narcotical | maandag 16 januari 2012 @ 21:06 |
Die ratel zit in de naven die oa. in de wielen van Fulcrum zitten | |
Tommeke | maandag 16 januari 2012 @ 21:06 |
Ik heb geen Cancellarapoten ![]() En de bel zit helemaal bovenaan. Bij m'n vista's hoor je de body niet als ik m'n stil hou ![]() | |
kanovinnie | maandag 16 januari 2012 @ 21:08 |
Mijne ratelt echt supererg, maar dat vind ik juist wel weer tof. Ik dacht dus dat er een verschil zat tussen shimanonaven en campanaven. | |
Narcotical | maandag 16 januari 2012 @ 21:09 |
Fulcrum gebruikt volgens mij Campagnolonaven.. Het komt iig uit dezelfde fabriek als ik het goed heb En als die ratel is wel uit die naaf te krijgen als je dat perse zou willen trouwens | |
kaasplankje | maandag 16 januari 2012 @ 22:01 |
Ik heb ook wel zin in een meet. De 300 van Ivo staat in de agenda. Eventueel als Gripper En Okkie in September naar Frankrijk willen heb ik misschien wel goesting om mee te gaan. Alleen als jullie naar de bergen gaan dan hé? ![]() | |
No-P | maandag 16 januari 2012 @ 22:04 |
Als jullie in maart gaan, dan ga ik mee. Is er animo voor een Nijmegen mtbmeet begin maart overigens? | |
kanovinnie | maandag 16 januari 2012 @ 22:10 |
Lijkt me (net als de andere meets), als ik mijn rijbewijs heb, hartstikke tof. Binnenkort is het zo ver, ik vind 't alleen superkut dat mijn tussentijdsetoetsvrijstelling maar 1 rijexamen geldig is. Die heb ik toen niet gehaald. En nu moet ik maandag, maar al die bijzondere verrichtingen moet ik weer opnieuw doen. | |
Tommeke | maandag 16 januari 2012 @ 22:39 |
Liekt mie ook wel wat! Gallen, fietsen en BBQ'en! | |
ursel | maandag 16 januari 2012 @ 22:42 |
Als jullie iets kortere meets doen ga ik wel mee. ![]() Zo te lezen weer te lang niet hier geweest ![]() Nog trouwens mensen die dit jaar Tilff-Bastogne-Tilff gaan rijden met pinksteren ![]() Ga misschien met de camper die kant op. ![]() | |
MarsX | maandag 16 januari 2012 @ 22:56 |
Ik wil graag mijn eerste fiets gaan kopen, ik heb bij 2 lokale winkels mij laten informeren over instapmodellen en zij kwamen met: Specialized Allez met Shimano 105 en Beone Mistral Comp ook met Shimano 105 Beiden iets over de 1000¤ Ik weet zelf niet zo goed waar ik precies op moet letten, zijn dit goede fietsen? Wat raden jullie mij aan? Zijn deze merken goed of moet ik voor iets anders kijken? En waar moet ik op letten? | |
Narcotical | maandag 16 januari 2012 @ 23:06 |
Belangrijk is een frame met een geometrie die goed bij je lichaam past.. Hiervoor is het handig als je je laat opmeten door een goede FM. Verder op de fiets zelf is het belangrijk dat je een goede groep erop hebt zitten voor jou doel (shimano 105 zoals op deze fietsen is een prima groep). Verder zijn ook de wielen van belang aangezien hier ook een hoop verschil in kwaliteit is ![]() | |
Tommeke | maandag 16 januari 2012 @ 23:22 |
Die BeOne ken ik niet. Het Allez frame is er in verschillende uitvoeringen waarbij de Comp. volgens mij de beste is. Een vriend van me rijdt wedstrijden op zo'n ding en is uitermate tevreden. | |
buzz1291 | maandag 16 januari 2012 @ 23:35 |
AAch, DT Swiss naven ratelen ook, maar dat komt wel door de constructie waardoor er bij die naven nooit een palletje kan blijven hangen of scheef kan schieten. Onverslijtbaar zeg maar. En die Furcrum wielen/naven waren door Campagnolo toch gewoon in de markt gezet om een stuk van de Shimano markt af te snoepen. Aan alle wielen is wel wat aan te merken zoals Mavic er vanwege de constructie om bekend staat dat na verloop van tijd de cassette gaat "slingeren". Nieuwe teflon bus er in en het probleem is weer opgelost. Zolang het "ratelen" nog een regelmatig geluid is zou ik er maar niet al te veel aandacht aan schenken. | |
Freddeh | dinsdag 17 januari 2012 @ 06:09 |
Fulcrum ís Campagnolo (naar ik heb gehoor), maar onder een andere naam. Maakt het voor Shimano rijders mogelijk om Campa wielen te rijden. Ik hou van mijn Fulcrums. Dat geluid, echt tof ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 17 januari 2012 @ 06:13 |
Is je budget dus 1000 euro? Deze man snapt het ![]() | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 17 januari 2012 @ 08:57 |
Het is voor Shimano rijders toch sowieso mogelijk om Campa wielen te rijden? Hoop t wel, ben fan van Campa Neutrons.. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 17 januari 2012 @ 09:46 |
Mee eens, zolang jij weigert om in skipak te rijden, zodat de mensheid niet geconfronteerd wordt met jouw strak verpakte vleeschwaren, is er weinig hoop ![]() ![]() ![]() |