Raffaela houdt van dubbele medeklinkersquote:Op donderdag 5 januari 2012 22:52 schreef Muis006 het volgende:
Waarom is het Chocolatte met 2 t's?
Is het een spelfout van de categorie 'Beautifull'?
Weet je wat, ik ga het Raffa even vragen op twitterquote:Op donderdag 5 januari 2012 22:52 schreef Muis006 het volgende:
Waarom is het Chocolatte met 2 t's?
Is het een spelfout van de categorie 'Beautifull'?
Dan krijg je waarschijnlijk de reactie dat het haar niet opgevallen was.quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Weet je wat, ik ga het Raffa even vragen op twitter
Niet slecht maar niet geschikt om het Songfestival mee te openen... toen de nationale Finale werd gehouden wist men al dat Nederland als 1e moest... en dan nog voor een saaiige ballad kiezen ipv 3 discostampende negerinnen die daar voor vuurwerk hadden gezorgdquote:
Ik vind 'r niet zo mooi als dat John het doet geloven.quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:56 schreef Fred_B het volgende:
Overigens begreep ik van John de Mol dat Pearl zo'n mooie vrouw is, en dat daarop ingezoomd zou moeten worden. Volgens mij valt dat nog wel mee toch?
Die snapte ik ook niet zo... ik vind haar op die ene vrouwelijke muppet lijken met dat gele haarquote:Op donderdag 5 januari 2012 22:56 schreef Fred_B het volgende:
Overigens begreep ik van John de Mol dat Pearl zo'n mooie vrouw is, en dat daarop ingezoomd zou moeten worden. Volgens mij valt dat nog wel mee toch?
Ah ik deed iets te lang over mijn postquote:Op donderdag 5 januari 2012 22:57 schreef Madame_Paon het volgende:
Misschien is chocolatte een combinatie van chocolade en latte..
Dees?quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die snapte ik ook niet zo... ik vind haar op die ene vrouwelijke muppet lijken met dat gele haar
Gewoon vragen joh.quote:Op donderdag 5 januari 2012 23:02 schreef Greys het volgende:
Is het niet omdat Rafaëlla halfzwartwit (hoe noem je dat nou ook alweer politiek correct?) is dat het dan choco-latte (choco-melk) is? Ik durf het niet zo goed te vragen
Zal ik? Of staan we dan voor joker?
Kan welquote:Op donderdag 5 januari 2012 23:02 schreef Greys het volgende:
Is het niet omdat Rafaëlla halfzwartwit (hoe noem je dat nou ook alweer politiek correct?) is dat het dan choco-latte (choco-melk) is? Ik durf het niet zo goed te vragen
Die jaquote:
quote:Op donderdag 5 januari 2012 23:08 schreef Greys het volgende:
https://twitter.com/#!/kimamandam
Kim is ook zo lekker enthousiast. NOT
Schrijft als enige geloof ik niets over het Songfestival vandaag op d'r twitter.
Maar ze was wel de enige van de dames die een stukje van haar liedje zong bij SBS, toch?quote:Op donderdag 5 januari 2012 23:08 schreef Greys het volgende:
https://twitter.com/#!/kimamandam
Kim is ook zo lekker enthousiast. NOT
Schrijft als enige geloof ik niets over het Songfestival vandaag op d'r twitter.
Ik ookquote:Op donderdag 5 januari 2012 23:13 schreef TheVulture het volgende:
Joan
Ik gun het haar gewoon het meest
Ik gun het ons het meest. Zo'n aaneenschakeling aan decepties, waar hebben we het aan verdiend?quote:Op donderdag 5 januari 2012 23:13 schreef TheVulture het volgende:
Joan
Ja!quote:Op donderdag 5 januari 2012 23:13 schreef TheVulture het volgende:
Joan
Eh???quote:Op donderdag 5 januari 2012 23:16 schreef Greys het volgende:
Ze doet me ook een beetje denken aan dat and you're singing the song thinking this is the lifeeeee and you wake up in the morning and your head feels twice the siiiiiize meisje/liedje.
Ja, Amy McDonald. En een beetje Kate Nash. En een beetje Lilly Allen. En een randje Adele.quote:Op donderdag 5 januari 2012 23:16 schreef Greys het volgende:
Ze doet me ook een beetje denken aan dat and you're singing the song thinking this is the lifeeeee and you wake up in the morning and your head feels twice the siiiiiize meisje/liedje.
Ah E. we zitten weer heerlijk op een lijnquote:Op donderdag 5 januari 2012 23:17 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, Amy McDonald. En een beetje Kate Nash. En een beetje Lilly Allen. En een randje Adele.
quote:
Lenaquote:Op donderdag 5 januari 2012 23:26 schreef Hendrikpostbez het volgende:
Wie vinden jullie eigenlijk de knapste sngfestival-artiest allertijden?
Ik vond Eric Saade toch wel erg fijn qua looks... en die Deense jongen van een paar jaar geleden mag ook wel komen logeren:quote:Op donderdag 5 januari 2012 23:26 schreef Hendrikpostbez het volgende:
Marga Bultquote:Op donderdag 5 januari 2012 23:26 schreef Hendrikpostbez het volgende:
Johnny Logan anno What's Another Year.quote:Op donderdag 5 januari 2012 23:26 schreef Hendrikpostbez het volgende:
quote:
Marga is zo tofquote:
Graag gedaanquote:Op donderdag 5 januari 2012 23:18 schreef miss_dynastie het volgende:
Oh, die.
Nu heb ik dat liedje in m'n hoofd
Poeh!quote:Op donderdag 5 januari 2012 23:26 schreef Hendrikpostbez het volgende:
quote:Op donderdag 5 januari 2012 23:24 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik vind Joans stem niet mooi, maar het is in ieder geval geen standaard stem.
En Pearl is nou ook weer niet zo mooi, maar er waren ten tijde van TVOH ook veel mensen die haar oerlelijk noemden. Dat is ze dan ook weer absoluut niet.
"Het was als de eerste keer...."quote:Op donderdag 5 januari 2012 23:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Poeh!
Even heel goed nadenken.
Ik denk misschien die Griek van vorig jaar?
Hier met onze eigen MissBliss:
[ afbeelding ]
Of nee, eigenlijk een hele andere.
Maar die durf ik echt niet te zeggen![]()
![]()
quote:Op donderdag 5 januari 2012 23:26 schreef Hendrikpostbez het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee zelfs die nietquote:Op donderdag 5 januari 2012 23:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
"Het was als de eerste keer...."
quote:Op donderdag 5 januari 2012 23:26 schreef Hendrikpostbez het volgende:
Oh god, nu ben ik echt zo razend benieuwdquote:Op donderdag 5 januari 2012 23:32 schreef Greys het volgende:
Of nee, eigenlijk een hele andere.
Maar die durf ik echt niet te zeggen![]()
![]()
Ja, ik krijg nog steeds kippenvel van dat nummerquote:Op donderdag 5 januari 2012 23:36 schreef TheVulture het volgende:
Rock 'n Roll Kids
Misschien wel het mooiste Ierse liedje dat ooit heeft gewonnen
Jezus, nog een minuutje langer in de zon en hij is overgaar.quote:
Ik wou net zeggen ja, volgens mij kunnen we aan tafelquote:Op donderdag 5 januari 2012 23:39 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Jezus, nog een minuutje langer in de zon en hij is overgaar.
Haha het ging hier toch al over uiterlijk van de kandidaten dus vandaarquote:Op donderdag 5 januari 2012 23:38 schreef Greys het volgende:
Hendrik, had je daar niet effe een apart zwijmeltopic voor kunnen openen?
Zo gaar dat je em op kunt zuigen, zoals mijn vader altijd zegtquote:Op donderdag 5 januari 2012 23:39 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Jezus, nog een minuutje langer in de zon en hij is overgaar.
Help me. Wie is dit ook al weer?quote:Op donderdag 5 januari 2012 23:39 schreef TheVulture het volgende:
[ afbeelding ]
Jammer dat ie zo kneitervals zong vorig jaar
Is dat die ene waar ik mee op de foto sta? Ik herken hem bijna nietquote:Op donderdag 5 januari 2012 23:39 schreef TheVulture het volgende:
[ afbeelding ]
Jammer dat ie zo kneitervals zong vorig jaar
Kun je nagaan... die Ieren wilde helemaal niet meer winnen, dachten een kutnummer in te sturen en wonnen gewoon nog een keer op hun sloffenquote:Op donderdag 5 januari 2012 23:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, ik krijg nog steeds kippenvel van dat nummer
Lee van Bluequote:Op donderdag 5 januari 2012 23:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Is dat die ene waar ik mee op de foto sta? Ik herken hem bijna niet
Of is dit hem niet?
quote:
Ik ben ook heel erg voor Joanquote:Op donderdag 5 januari 2012 23:36 schreef creno het volgende:
Ik vond Joan al geweldig in the Voice. Was echt ontroerd door haar versie van "what if god was one of us". Het kleine stukje wat ik heb gehoord vond ik ook leuk, maar ik kan dus niet echt een objectief oordeel geven omdat ik blij was alleen al door haar deelname
Hmmm... allertijden! Moeilijke vraag, de eerste die me te binnen schiet is Aysel (Azerbeidzjan 2009).quote:Op donderdag 5 januari 2012 23:26 schreef Hendrikpostbez het volgende:
Het liedje gaat over chocolade Greys! Over echte chocolade! Eetbare chocolade!quote:Op donderdag 5 januari 2012 23:02 schreef Greys het volgende:
N&Squote:Op donderdag 5 januari 2012 23:53 schreef Greys het volgende:
Ik neem aan dat de interval-act van John gewoon N&S zijn ofzo, of dat Tim dan zijn duetje met de-zus-van-de-presentator gaat doen, of Ben Saunders
Ik heb het haar maar even gevraagd iddquote:Op donderdag 5 januari 2012 23:59 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Het liedje gaat over chocolade Greys! Over echte chocolade! Eetbare chocolade!
Maar waarom het zo gespeld is weet ik ook niet.
Heb je haar horen praten in die fragmenten?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:11 schreef Tha_Erik het volgende:
Je hebt niet een bijzonder hoge dunk van Raffaela, wel?
Dan eet ik mijn pantoffels op, ik kan geen N&S meer zienquote:Op donderdag 5 januari 2012 23:53 schreef Greys het volgende:
Ik neem aan dat de interval-act van John gewoon N&S zijn ofzo, of dat Tim dan zijn duetje met de-zus-van-de-presentator gaat doen, of Ben Saunders
Ik wil wel op de foto met ze als ze daar zijnquote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dan eet ik mijn pantoffels op, ik kan geen N&S meer zien
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik wil wel op de foto met ze als ze daar zijn![]()
![]()
![]()
Dat is toch die vulkaan op IJsland?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:13 schreef Greys het volgende:
En ze noemde haar kind Bjoetiefoell Hoop.
Nou sorry, dan weet ik genoeg.
Nee, maar het hád zo kunnen zijnquote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:15 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Dat is toch die vulkaan op IJsland?
Ja, die poepte ook iets uit wat eigenlijk niemand goed uitkwam op dat tijdstip.quote:
Ze hebben geen optreden nog in hun agenda staan zou dus zomaar kunnenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik wil wel op de foto met ze als ze daar zijn![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:17 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, die poepte ook iets uit wat eigenlijk niemand goed uitkwam op dat tijdstip.
Zo kan ie wel weer!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:17 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, die poepte ook iets uit wat eigenlijk niemand goed uitkwam op dat tijdstip.
Zoiets moet je dan verwachten van d'r...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:19 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Zo kan ie wel weer!![]()
Ik ken Raffaëla verder niet want ik volg die talentenjachten niet. Heb wel van de naam gehoord uiteraard. Maar ik ben niet bevooroordeeld. Of ik moet er nog achter komen dat ze een heks is, dat kan ook. Ach, als ze maar goed kan zingen en dansen.
Doet er ook niet toe, want de jurystem komt toch van Johnquote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:23 schreef Greys het volgende:
Maar er is nog niets bekend gemaakt over wie de jury gaat zijn dus?
Dat heb ik toch liever dan Rene Froger, Daniël Dekker enzo van vorig jaarquote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:24 schreef JJdJ1984 het volgende:
Angela Groothuizen, Marco Borsato, VanVelzen en Nick & Simon natuurlijk
En zure Eric van Tijnquote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat heb ik toch liever dan Rene Froger, Daniël Dekker enzo van vorig jaar
Oh ja, voor het broodnodige Oostblokverstandquote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:33 schreef miss_dynastie het volgende:
En Tatjana voor de international touch![]()
O ik moest zo lachen toenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh ja, voor het broodnodige Oostblokverstand
Het principe lijkt me goed, ze doen dat in Zweden ook.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:38 schreef Kidney_bean01 het volgende:
John wil uit alle landen twee mensen laten komen om onze acts te beoordelen toch? Worden dat coaches van de buitenlandse TVOH programma's?
twitter:raffaelapaton twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 01:00:27@ESF_FOK Uitspraak.. Je snapt het als je het nummer hoort:-) reageer retweet
twitter:cornaldm twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 10:02:15#Songfestival oneerlijk? Welnee - 1998 bijv ging veel verder: toen Edsilia, Nurlaila rechtstreeks geplaatst itt artiesten open inschrijving reageer retweet
Dat is ook zoquote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:03 schreef Pino112 het volgende:
twitter:cornaldm twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 10:02:15#Songfestival oneerlijk? Welnee - 1998 bijv ging veel verder: toen Edsilia, Nurlaila rechtstreeks geplaatst itt artiesten open inschrijving reageer retweet
twitter:Koningin_NL twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 09:23:59En zo kennen Wij de politiek weer. Europa is in crisis, het water komt door de dijken en de #SP stelt Kamervragen over het Songfestival. reageer retweet
twitter:cornaldm twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 10:33:09Wantrouwen groot goed in NL. Als eea eerlijk is verlopen, en je zegt dat desgevraagd, wil toch niemand 't geloven #Songfestival reageer retweet
Over interval-act gesproken, ik vind het érg jammer dat het zo weinig liedjes zijn, ik snap niet waarom we er niet 8 of 10 hebben.quote:Op donderdag 5 januari 2012 23:53 schreef Greys het volgende:
Jaaaquote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:33 schreef miss_dynastie het volgende:
En Tatjana voor de international touch![]()
Als ik het me goed herinner waren er toen vier liedjes/artiesten rechtstreeks geplaatst en kwamen er vier uit de open inzending. Dat lijkt me een prima systeem, als je er tenminste van te voren duidelijk over bent.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:03 schreef Pino112 het volgende:
Joh.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:40 schreef Hendrikpostbez het volgende:
Nog even over die commissie. Misschien was het een slimme zet geweest om Cornald,Daniel en Peter Kuipers eruit te gooien en er wat jonge mensen neer te zetten.
Ah, inderdaad, inmiddels gevonden.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:56 schreef CommanderKeen het volgende:
Op songfestival.nl staat een filmpje waarin de kandidaten worden voorgesteld en hoor je ook van elk nummer een fragment.
Heb je een van de linkjes uit het topic hier gepakt of dat filmpje op songfestival.nl ?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:57 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ah, inderdaad, inmiddels gevonden.
Wel héél korte fragmenten hoor...
www.songfestival.nlquote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:02 schreef lezzer het volgende:
Ik had dat filmpje van de nos.
Maar ik moet dus een andere hebben
Je kunt er doorheen scrollen/zappen geloof ik. Sterktequote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:05 schreef lezzer het volgende:
Ok, dus nou moet ik naar Jan Smit kijken
Then again, dat was toch ook een van de redenen om haar dochter Beautifull te noemen?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:02 schreef Greys het volgende:
Rafaëlla over het waarom Chocolatte met dubbel t is:twitter:raffaelapaton twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 01:00:27@ESF_FOK Uitspraak.. Je snapt het als je het nummer hoort:-) reageer retweet
Ik ben benieuwd of 'ie ook aan de leugendetector durft met zijn beweringenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:40 schreef Greys het volgende:
Als we Cornald moeten geloven is het dus ECHT ECHT ECHT púúr toeval dat er zoveel TVOH kandidaten en een TROS kandidaat uit zijn geroldtwitter:cornaldm twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 10:33:09Wantrouwen groot goed in NL. Als eea eerlijk is verlopen, en je zegt dat desgevraagd, wil toch niemand 't geloven #Songfestival reageer retweet
Nou wat mij verbaast vooral... stel dat het ECHT toeval is he?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:11 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben benieuwd of 'ie ook aan de leugendetector durft met zijn beweringen
Dat dus... toen wist iedereen echt waar hij aan toe was... nu is er echt geen reet met die open inzendingen gedaanquote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:49 schreef CommanderKeen het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner waren er toen vier liedjes/artiesten rechtstreeks geplaatst en kwamen er vier uit de open inzending. Dat lijkt me een prima systeem, als je er tenminste van te voren duidelijk over bent.
Het blijft een (valse) nicht hequote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou wat mij verbaast vooral... stel dat het ECHT toeval is he?
Dan zou hij toch moeten begrijpen dat het hetzelfde is als dat ik 6 supertoffe prijzen te verloten heb en ik verloot dat onder 500 mensen en die 6 prijzen komen dan TOEVALLIG bij 6 van mijn eigen bekenden/vrienden/familie terecht. Dan roept iedereen toch ook 'ja dag, doorgestoken kaart!
Ik snap dus niet dat hij dat niet snaptDat hij ipv zo te briesen niet gewoon zegt 'ik snap dat het zo lijkt, maar neem van mij aan...'. Maar neeee, Nederland is meteen weer slecht ende wantrouwend. Terwijl ze gewoon alle schijn tegen hebben, zeg dáár dan iets over
Dat wordt door de artiesten ook gewoon toegegeven, alleen is alles wél echt eerlijk gegaan hoorquote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:25 schreef lezzer het volgende:
Nou, ik heb net dat verslag zitten kijken, maar het komt op mij toch ook wel heel erg over alsof er artiesten en liedjes bij elkaar gezocht zijn, en klaar.
Hoe vond jij het Joan fragmentje?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:25 schreef lezzer het volgende:
Nou, ik heb net dat verslag zitten kijken, maar het komt op mij toch ook wel heel erg over alsof er artiesten en liedjes bij elkaar gezocht zijn, en klaar.
Tim Douwsma was er anders maar wat trots op dat hij zich had gekwalificeerd tussen die honderden deelnemers.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat wordt door de artiesten ook gewoon toegegeven, alleen is alles wél echt eerlijk gegaan hoor
Ik vond het op Adèle lijken en John zei dat het helemaal nergens op kon lijken.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoe vond jij het Joan fragmentje?
You and me?
Dat lijkt me nog het meest triest. Die jongen moet toch beseffen dat hij het bedankje van John richting de TROS is voor het kapen van het Songfestivalquote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Tim Douwsma was er anders maar wat trots op dat hij zich had gekwalificeerd tussen die honderden deelnemers.
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat lijkt me nog het meest triest. Die jongen moet toch beseffen dat hij het bedankje van John richting de TROS is voor het kapen van het Songfestival
Ik denk dat ik vanavond dan ook een stukje ga luisteren. Adele + Joan's geluid, veel erger kan het voor mij niet wordenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:41 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik vond het op Adèle lijken en John zei dat het helemaal nergens op kon lijken.
Ik vond het ook Adellerigquote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:41 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik vond het op Adèle lijken en John zei dat het helemaal nergens op kon lijken.
Wacht tot je het nummer van Kim hoortquote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik vanavond dan ook een stukje ga luisteren. Adele + Joan's geluid, veel erger kan het voor mij niet worden
Sowieso ben ik fan van Kim, dus ik ga voor Kim of Tim denk ik
Ohquote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Wacht tot je het nummer van Kim hoort![]()
Heal the world save the children blabla. Echt, ténenkrommend
Hear, hearquote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou wat mij verbaast vooral... stel dat het ECHT toeval is he?
Dan zou hij toch moeten begrijpen dat het hetzelfde is als dat ik 6 supertoffe prijzen te verloten heb en ik verloot dat onder 500 mensen en die 6 prijzen komen dan TOEVALLIG bij 6 van mijn eigen bekenden/vrienden/familie terecht. Dan roept iedereen toch ook 'ja dag, doorgestoken kaart!
Ik snap dus niet dat hij dat niet snaptDat hij ipv zo te briesen niet gewoon zegt 'ik snap dat het zo lijkt, maar neem van mij aan...'. Maar neeee, Nederland is meteen weer slecht ende wantrouwend. Terwijl ze gewoon alle schijn tegen hebben, zeg dáár dan iets over
twitter:ericvantijn twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 13:05:08@cornaldm ja hoor.....hebben wij het weer gedaan?!? Dat was totaal niet oneerlijk! Wij en Edsil moesten gewoon winnen van de rest hoor.... reageer retweet
twitter:cornaldm twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 13:10:56@ericvantijn Was ook niet oneerlijk! Ik bedoelde juist: je kunt ook nu verder gaan nog door rechtstreeks te plaatsen ipv/naast open inschr.. reageer retweet
*popcorn pakt*quote:
Waarvan?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:17 schreef Ingetje79 het volgende:
Greys, ik ben een songfestivaln00b, maar ik snap er helemaal niets van![]()
Die transparantie was er zogenaamd wel, maar helaas alle 500 ingezonden liedjes waren niet goed genoeg om het niveau van de Voice-artiesten en het TROS-opvulmiddel te overtreffen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:27 schreef TheVulture het volgende:
In 1998 werden er 4 componisten(duo's) benaderd om een inzending te schrijven, daarnaast zouden er 4 inzendingen uit een open inschrijving komen... heel transparant allemaal gecommuniceerd destijds.
Die transparantheid in de selectieprocedure van dit jaar is ver te zoeken, daar heeft Eric van Thijn terecht een punt!
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:33 schreef iBenny het volgende:
Er komen serieus kamervragen?
http://www.telegraaf.nl/p(...)ival__.html?sn=prive
Jaquote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:33 schreef iBenny het volgende:
Er komen serieus kamervragen?
http://www.telegraaf.nl/p(...)ival__.html?sn=prive
Bovendien wordt het ook uitgezonden op de publieke omroep, het is gefinancierd van ons belastinggeld..quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja![]()
Het lijkt ergens bespottelijk (want ze hebben wel iets beters te doen...) maar ergens ben ik het wel met Elfletterig eens die eerder al schreef in deze topics hier dat het niet gaat om John de Mol, maar om het TRANSPARANT zijn van de selectie. Het is geen volksgebeuren meer zo dat Songfestival, het is gekaapt. En je moet je idd afvragen of een officieel volksgebeuren zo strikt in handen mag zijn van een John de Mol (of wie dan ook), die er misschien wel gewoon zware belangen bij heeft dat als één van zijn kandidaten wint, dat hij dan de opbrengsten van de eventuele 'hit' kan opstrijken.....
Is dat niet omdat hij eruit lag en nu weer mee mag doen?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:49 schreef Knutknuttsson het volgende:
Dat Cornald het hele gebeuren nog steeds loopt te verdedigen vind ik echt een raadsel.
Wat gayquote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is dat niet omdat hij eruit lag en nu weer mee mag doen?Kontlikkerij
Zover was ik, maar de Edsilia-rel snapte ik niet en zodoende is het verhaal dan lastig te plaatsen voor mijquote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:25 schreef Greys het volgende:
Ing je moet het zo zien:
Als ik 6 prijzen te verloten heb onder 500 man en die 6 prijzen blijken alléén maar bij mijn vrienden/vriendinnen terecht te komen, gelooft geen hond dat. OOK als het echt eerlijk geloot is.
Cornald heeft daar geen begrip voor en begint op Nederland te briesen dat ze nou eenmaal zo wantrouwend zijn (ja d'oh, je hebt ook alle schijn tegen dat je alleen maar je eigen kandidaten hebt gekozen...).
Nu zegt Cornald 'Als jullie dit al niet eerlijk vinden... toen en toen met Edsilia die naar het Eurovisie ging was het nog oneerlijker!'.
Daar is Erik weer boos over, want dat is niet waar. Cornald probeert het recht te lullen door te zeggen 'Ja maar ik bedoel alleen maar dat het nog erger kan' (of zoiets). En Erik vindt het smoesjes.
Zoiets is het. Geloof ik
Bron.quote:John de Mol over succeswapens Eurovisie Songfestival
De Songfestival-gekte is losgebarsten. De Tros heeft alleen nog maar de zes acts bekendgemaakt voor het Nationaal Songfestival of de kritiek is al niet mals. Velen vinden het wel heel opmerkelijk dat producent John de Mol kiest voor vijf uit zes acts afkomstig uit het Talpa-nest. Acts die bovendien stuk voor stuk zijn benaderd om mee te doen aan de liedjeswedstrijd. “Dat die meningen zouden komen, wist ik van te voren. Daar lig ik niet wakker van”, zegt De Mol tegen Zappen.blog.nl. “Of dit de leukste tv-klus van het jaar is? Dat weet ik niet, het is pas februari als we dit hebben gemaakt, maar het Nationaal Songfestival is in elk geval één van de leukste klussen.”
De Mol lijkt zijn stempel te drukken op het Nationaal Songfestival met drie duelrondes. Een speciaal in het leven geroepen buitenlandcommissie en intensieve begeleiding richting moeten bijdragen aan een hoge positie op het Eurovisie Songfestival.
De Tros deed een paar jaar terug al eens een poging de stem van het buitenland te laten klinken door Tatjana Simic en Johnny Logan in de vakjury te zetten. Het was de editie waarbij alleen het liedje Ik Ben Verliefd (Shalalie) meedeed in vijf verschillende uitvoeringen en de Ierse Songfestival-veteraan zo ongeveer gillend gek werd van de Nederlandse Songfestival-mislukking.
John de Mol pakt het nu veel groter aan. “In Europa zitten tientallen miljoenen mensen straks te kijken, die het liedje voor het eerst horen. En zij moeten gaan stemmen voor Nederland. Want we mogen niet op onszelf stemmen. Dus toen hebben we bedacht: Waarom proberen we niet een paar van die mensen naar Nederland te halen en ze advies te laten geven over de zes liedjes die wij hebben?”
Van elk deelnemend Songfestival-land worden in februari twee inwoners overgevlogen, zodat er uiteindelijk ongeveer 100 man in de buitenlandcommissie zit, welke overigens een adviserende rol heeft. De buitenlandcommissie heeft zich dus niet bemoeit met de selectie van de zes kandidaten. “We proberen de realiteit na te bootsen. Die mensen horen het nummer straks voor de eerste keer. Nouja, voor de tweede keer, ze mogen de generale repetitie ook meemaken.”
Het doel van De Mol is om de finale van het Eurovisie Songfestival te halen, iets wat Nederland de laatste keer lukte met Re-Union in 2004. Geen enkel land strandde zo vaak in de halve finale als Nederland, waardoor we in de polls nu al onderaan staan. De Mol liet onderzoeken wat de afgelopen jaren scoorde op het Eurovisie Songfestival, maar kon door de diversiteit geen conclusies trekken. “Dus moet je origineel blijven en niet iets proberen te kopiëren. We hebben gewoon een goed liedje met iemand die dat op de bühne straks fantastisch kan uitdragen. En, heel belangrijk, we gaan met de winnaar van het Nationaal Songfestival heel hard werken om de act heel goed te maken. Dus ook de led-verlichting en de visuals.”
Het Nationaal Songfestival vindt zondag 26 februari plaats. De deelnemende artiesten zijn Raffaëla Paton, Ivan Peroti, Joan Franka, Kim de Boer, Tim Douwsma en Pearl Jozefzoon. Jan Smit presenteert de avond met co-host Viviënne van den Assem.
Had ie maar 100 buitenlanders in de selectiecommissie laten zitten........quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:50 schreef Greys het volgende:
Ik vind dat van die 100 buitenlanders wel heel tof hoor!
Maar een pietsie ongeloofwaardig dat ie die alle 100 laat overvliegen
In dat geval wil ik welquote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:59 schreef iBenny het volgende:
Het wordt in studio 24 gehouden toch? Daar zit nu The Winner is... en als het goed is eind februari nog. In dat programma zijn 100 jurleden die uiteindelijk kiezen wie er van 2 battlende kandidaten weg moet.
Er is dus al plek voor die 100 man die overgevlogen worden. Al gok ik dat er niemand zal zijn die controleert wie het zijn en waar ze vandaan komen.
Misschien zoekt 'ie in Nederland wel mensen uit die landen?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:02 schreef Greys het volgende:
Nee idd, dat laatste dus
Ik geloof er geen drol van dat John uit al die Eurovisie landen 2 mensen laat selecteren en over laat vliegen. Twee maal Azerbaijan, twee maal 'hungaryyyyyyyyyyyy'. Neh, al die lui overvliegen en in een hotel stoppen... dat kost me nogal een mega berg.
Dus eerst heeft ie het over 'een paar' en later in het stuk worden uit ELK deelnemend land twee inwoners 'overgevlogen'. En dat puur voor een adviserende rol?quote:John de Mol pakt het nu veel groter aan. “In Europa zitten tientallen miljoenen mensen straks te kijken, die het liedje voor het eerst horen. En zij moeten gaan stemmen voor Nederland. Want we mogen niet op onszelf stemmen. Dus toen hebben we bedacht: Waarom proberen we niet een paar van die mensen naar Nederland te halen en ze advies te laten geven over de zes liedjes die wij hebben?”
Van elk deelnemend Songfestival-land worden in februari twee inwoners overgevlogen, zodat er uiteindelijk ongeveer 100 man in de buitenlandcommissie zit, welke overigens een adviserende rol heeft.
Er staat: "Van elk deelnemend Songfestival-land"...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:07 schreef TheVulture het volgende:
Hij hoeft niet elk land te hebben he.. 10 belgen, 10 duitsers, 10 britten, 10 Zweden, 10 Russen enz... elke windhoek vertegenwoordigt en klaar is John
En dit jaquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:09 schreef Scrutinizer het volgende:
Die buitenlanders gaan natuurlijk niet het beste liedje kiezen, die willen zelf winnen
Ja, dat zal inderdaad de reden zijn dat het weer niets wordtquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:09 schreef Scrutinizer het volgende:
Die buitenlanders gaan natuurlijk niet het beste liedje kiezen, die willen zelf winnen
Als je dan maar voor Joan kiestquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:10 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik wil wel mijn buitenlandse mening geven, gratis en voor niets
Ik wil het nu zelfs al doen: Alle 6 liedjes zijn weinig onderscheidend en maken geen kans op de overwinning; stuur Brandi maar.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:10 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik wil wel mijn buitenlandse mening geven, gratis en voor niets
Daar denk ik ook altijd aan... maar in Zweden hebben ze vorig jaar ook een lied gekozen met buitenlandse jury's dat toch maar mooi 3e werd in de finalequote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:09 schreef Scrutinizer het volgende:
Ja maar Nederland mot men gewoon niet in het buitenlandquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Daar denk ik ook altijd aan... maar in Zweden hebben ze vorig jaar ook een lied gekozen met buitenlandse jury's dat toch maar mooi 3e werd in de finale
ff mailen dat we wel namens Belgie willenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:02 schreef Greys het volgende:
Nee idd, dat laatste dus
Ik geloof er geen drol van dat John uit al die Eurovisie landen 2 mensen laat selecteren en over laat vliegen. Twee maal Azerbaijan, twee maal 'hungaryyyyyyyyyyyy'. Neh, al die lui overvliegen en in een hotel stoppen... dat kost me nogal een mega berg.
Maar je gelooft toch niet serieus dat die buitenlanders echt echt uit alle landen zijn ingevlogen om even wat advies te geven?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:15 schreef TheVulture het volgende:
En John is dusdanig rijk dat die kosten om die lui over te vliegen ook echt geen fuck voor hem betekenen
Ja nou dát dusquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:17 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Maar je gelooft toch niet serieus dat die buitenlanders echt echt uit alle landen zijn ingevlogen om even wat advies te geven?
Dat declareert hij echt wel bij de TROS, dat zijn productiekosten.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:15 schreef TheVulture het volgende:
En John is dusdanig rijk dat die kosten om die lui over te vliegen ook echt geen fuck voor hem betekenen
Mwah waarom niet, als ze daarmee gaan sjoemelen en iemand ziet ineens zijn Ome Harry namens Albanie de punten geven dan hebben ze echt een probleemquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:17 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Maar je gelooft toch niet serieus dat die buitenlanders echt echt uit alle landen zijn ingevlogen om even wat advies te geven?
Zo'n megabudget heeft de TROS volgens mij ook niet voor het songfestival. Volgens mij gooit De Mol er ook best wat tegenaan omdat het voor hem eigenlijk gewoon reclame is.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:19 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat declareert hij echt wel bij de TROS, dat zijn productiekosten.
Het hoeven geen kenners te zijn, want dat is het gros van de kijkers straks ook nietquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja nou dát dus
En hoe zijn die lui geselecteerd dan? Zijn het uberhaupt songfestivalkenners???
Talpa wil er vast wel wat in stoppen..quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:20 schreef Steve het volgende:
[..]
Zo'n megabudget heeft de TROS volgens mij ook niet voor het songfestival.
Dagje uit in macedonië en random wat mensen strikken... *bam*quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja nou dát dus
En hoe zijn die lui geselecteerd dan? Zijn het uberhaupt songfestivalkenners???
Gewoon een handjevol mensen invliegen en tijdens het NSF aan het woord laten, en de rest alleen in een onduidelijk totaal-shot laten zien op TV. Dat is toch genoeg, om de suggestie te wekken dat ze allemaal uit het buitenland komen?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mwah waarom niet, als ze daarmee gaan sjoemelen en iemand ziet ineens zijn Ome Harry namens Albanie de punten geven dan hebben ze echt een probleem
De TROS piepte en kraakte vorig jaar al dat ze veel te weinig budget hadden voor de act, de aankleding op het podium, de reis etc...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:19 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat declareert hij echt wel bij de TROS, dat zijn productiekosten.
Euh... ze lijken nu ook mega te sjoemelen met die selectie, het halve land staat op zijn achterste benen en hebben ze een probleem...? Welnee, ze lachen het wegquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mwah waarom niet, als ze daarmee gaan sjoemelen en iemand ziet ineens zijn Ome Harry namens Albanie de punten geven dan hebben ze echt een probleem
Uhuh... en dan ook een dagje uit in al die 40+ andere landen?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:21 schreef iBenny het volgende:
[..]
Dagje uit in macedonië en random wat mensen strikken... *bam*
Da's waar!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:22 schreef Greys het volgende:
Euh... ze lijken nu ook mega te sjoemelen met die selectie, het halve land staat op zijn achterste benen en hebben ze een probleem...? Welnee, ze lachen het weg
Ik geloof echt dat dat meer de schuld was van de J's zelf die dachten dat ze het wel met een liedje af konden, dus de TROS hoefde er niet eens over na te denkenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:22 schreef Greys het volgende:
[..]
De TROS piepte en kraakte vorig jaar al dat ze veel te weinig budget hadden voor de act, de aankleding op het podium, de reis etc...
http://www.songfestivalwe(...)ndidaten-in-concert/quote:Afgewezen kandidaten in concert
Enkele kandidaten die het Nationaal Songfestival 2012 niet hebben gehaald staan op zondag 19 februari in de Almeerse Schouwburg voor een concert. Het is de bedoeling daar de meeste kandidaten naar toe te halen die wel hun nummer hebben gepubliceerd, maar niet zijn geselecteerd om daar dat nummer te zingen.
Het initiatief ging uit van Miss Brandi Russell en Nick Teunissen, allebei Almeerders. Binnenkort zal meer informatie naar buiten worden gebracht.
das idd snelquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:24 schreef Greys het volgende:
[..]
http://www.songfestivalwe(...)ndidaten-in-concert/
Da's al snel
Nou ja goed, als je onderweg in de bus even de choreografie uitdenkt, spaar je wel kosten uit natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik geloof echt dat dat meer de schuld was van de J's zelf die dachten dat ze het wel met een liedje af konden, dus de TROS hoefde er niet eens over na te denken
Nope, heb ze ergens horen zeggen (zal het wel even zoeken straks) dat ze (geloof ik) maar 1 ton hadden als budget en dat daar van moest:quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik geloof echt dat dat meer de schuld was van de J's zelf die dachten dat ze het wel met een liedje af konden, dus de TROS hoefde er niet eens over na te denken
Dat kan nooit voor één ton.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Nope, heb ze ergens horen zeggen (zal het wel even zoeken straks) dat ze (geloof ik) maar 1 ton hadden als budget en dat daar van moest:
- productie NSF
- reis van de 3Js en verblijf Düsseldorf
- ontvangst en catering pers aldaar in die 2 weken Düsseldorf
- reclame/marketing
... alles...
Ik zoek het zo effe op als ik het nog kan vinden.quote:
quote:Beperkende factor is het budget van de TROS. 'We hebben slechts 2 ton voor het hele project: de reis, het verblijf, de artiest(en) en de marketing.' Het is volgens de omroep moeilijk artiesten te vinden die tijd hebben en voor een beperkte bijdrage willen meedoen.
Je kunt dat de J's eigenlijk echt niet kwalijk nemen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:48 schreef TheVulture het volgende:
Feit blijft dat de J's gewoon veel te naïef waren, en de TROS liet het ook maar gebeuren
Echt, god, wat was die act vorig jaar slecht. Met het 'gebruik' van dat dikke ledscherm als absoluut dieptepunt. Waar andere landen complete shows toonden op dat ding schoven er bij Nederland wat oranje streepjes voorbij...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat had je bij de Jees als 'choreografie' gewild dan?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:58 schreef UltraR het volgende:
[..]
Echt, god, wat was die act vorig jaar slecht. Met het 'gebruik' van dat dikke ledscherm als absoluut dieptepunt. Waar andere landen complete shows toonden op dat ding schoven er bij Nederland wat oranje streepjes voorbij...
En dan die 3 j's die daar op dat podium een beetje stonden te bewegen als ware het een bonte avond. Totaal geen choreografie. Ik was gewoon blij toen we laatste geworden bleken te zijn. Volledig terechte afstraffing.
Maar Tom Dice pakte iedereen in met zijn charme en uitstraling. Vooral in de finale zag je gewoon dat ie genoot.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Je kunt dat de J's eigenlijk echt niet kwalijk nemen.
Die wisten niet veel van het Songfestival, waren gevráágd door de TROS.
Die hoeven ook niets te weten van kermis/circusgehalte qua acts enzo eigenlijk
Dat moet een begeleider regelen, iemand die de trends van het songfestival in de gaten houdt, risico's durft te nemen etc.
Maar zo'n Belg als Tom Dice, simpel in zijn uppie op een gitaar, had ook geen moer nodig qua dansende trollen op de achtergrond en deed het toch uitstekend.
Klopt, maar de J's kwamen toch met een poprocknummer, dat is al anders dan de ballad-achtige song van Tom Dice... dat leent zich dan al automatisch meer voor een setting die door de Belgen terecht werd gekozen... zeker als het liedje Me and My Guitar heet...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Je kunt dat de J's eigenlijk echt niet kwalijk nemen.
Die wisten niet veel van het Songfestival, waren gevráágd door de TROS.
Die hoeven ook niets te weten van kermis/circusgehalte qua acts enzo eigenlijk
Dat moet een begeleider regelen, iemand die de trends van het songfestival in de gaten houdt, risico's durft te nemen etc.
Maar zo'n Belg als Tom Dice, simpel in zijn uppie op een gitaar, had ook geen moer nodig qua dansende trollen op de achtergrond en deed het toch uitstekend.
Truequote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:59 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Maar Tom Dice pakte iedereen in met zijn charme en uitstraling. Vooral in de finale zag je gewoon dat ie genoot.
Helemaal mee eens... dat was het enige liedje dat zich leende voor 0 aankleding verder...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:03 schreef Greys het volgende:
[..]
True
Maar ik vind dat 'we' de Jees niet zo heel veel kwalijk kunnen nemen. Die waren gevraagd door de TROS om nummers te schrijven. En ik denk nog steeds () dat met Weelderig Waardeloos we wel meer punten hadden gekregen. Nul act, gewoon zitten op een krukkie, prachtig liedje, klaar.
Kleding, true. Dat is ze aan te rekenen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Klopt, maar de J's kwamen toch met een poprocknummer, dat is al anders dan de ballad-achtige song van Tom Dice... dat leent zich dan al automatisch meer voor een setting die door de Belgen terecht werd gekozen... zeker als het liedje Me and My Guitar heet...
De J's hadden geen liedje om rustig te gaan staan, geen liedje voor een flashy choreografie... maar ze hadden op zijn minst aan de kleding (dat witte pak) en gewoon veel meer uit het podium moeten halen qua achtergrond... dat is ook een grote fout van de TROS geweest.. nu was het op alle fronten niks!
Dat podium reken ik de TROS ook volledig aan hoorquote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Kleding, true. Dat is ze aan te rekenen.
Die achtergrond... je zou dat als songfestivalartiest niet allemaal zelf moeten hoeven regelen. Die jongens hadden wel iets anders aan hun hoofd aan voorbereiding, interviews enzo. Daar had idd een veel betere begeleiding bij moeten zitten (inderdáád iemand als John de Mol) die dat soort dingen voor ze had opgepakt qua achtergrond en techniek.
Dat is ook precies de setting die ik me bij haar liedje kan bedenkenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:10 schreef grazz het volgende:
Oke dit is erg. Ik weet ook niet of ik er goed aan doe om dit te vertellen....maar ik heb dus vannacht mn eerste songfestival droom dit van dit jaar gehad![]()
Ik kan me er niet meer heel veel van herinneren, maar volgens mij had Joan gewonnen. Ik zag haar namelijk op het podium zitten. Ze zat op het rand van het podium, echt heel dicht bij het publiek met een gitaar in d'r handen en dat zorgde voor een hele intieme sfeer, iedereen was ook doodstil. Nah en wat er daarna gebeurde weet ik niet meer.
Idd en ben blij dat John ook na het NSF zich er mee blijft bemoeien om er voor te zorgen dat er straks echt iets staat in Bakoequote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Kleding, true. Dat is ze aan te rekenen.
Die achtergrond... je zou dat als songfestivalartiest niet allemaal zelf moeten hoeven regelen. Die jongens hadden wel iets anders aan hun hoofd aan voorbereiding, interviews enzo. Daar had idd een veel betere begeleiding bij moeten zitten (inderdáád iemand als John de Mol) die dat soort dingen voor ze had opgepakt qua achtergrond en techniek.
Is het al bekend wie de 3 achtergrondzangeressen worden van de Nederlandse act, straks op het ESF?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Klopt, maar de J's kwamen toch met een poprocknummer, dat is al anders dan de ballad-achtige song van Tom Dice... dat leent zich dan al automatisch meer voor een setting die door de Belgen terecht werd gekozen... zeker als het liedje Me and My Guitar heet...
De J's hadden geen liedje om rustig te gaan staan, geen liedje voor een flashy choreografie... maar ze hadden op zijn minst aan de kleding (dat witte pak) en gewoon veel meer uit het podium moeten halen qua achtergrond... dat is ook een grote fout van de TROS geweest.. nu was het op alle fronten niks!
Oh ja! Het onmisbare achtergrondkoortjequote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Is het al bekend wie de 3 achtergrondzangeressen worden van de Nederlandse act, straks op het ESF?
Ja echt. Het lijkt missch wat op Tom Dice, maar ik zag haar echt heel dichtbij de mensen zitten, één spot aan geloof ik..ze leek wat schimmig. Snap ook echt niet waarom ik er nu al over droom. Er zijn toch wel meer mensen hier die over het songfestival hebben gedroomd?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat is ook precies de setting die ik me bij haar liedje kan bedenken
Alleen over Yohanna, maar dat was verder volledig NIET Songfestival gerelateerdquote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:14 schreef grazz het volgende:
[..]
Er zijn toch wel meer mensen hier die over het songfestival hebben gedroomd?
"Oh Knut, 12 points, 12 points 12 points...."quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:15 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Alleen over Yohanna, maar dat was verder volledig NIET Songfestival gerelateerd
Jaaaquote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:14 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Oh ja! Het onmisbare achtergrondkoortje
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:15 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het in één keer 36 punten waren...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
"Oh Knut, 12 points, 12 points 12 points...."
*Giechel*quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:15 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Oh please, als het Joan wordt, NUL achtergrondzangers/essen iddquote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:14 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Oh ja! Het onmisbare achtergrondkoortje
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:20 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het in één keer 36 punten waren...
Maar we dwalen af.....
Vurtel.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:21 schreef Cosmo2.0 het volgende:
Ik droomde over Greys en ik op het NSF..
Dat ik je handtas jatte?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:21 schreef Cosmo2.0 het volgende:
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:21 schreef Cosmo2.0 het volgende:
Waren we mean and bitchy?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:25 schreef Cosmo2.0 het volgende:
We waren jury en bepaalde mensen moesten optreden..
Het pakte mij ook meteenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:30 schreef Greys het volgende:
Heej trouwens... even serieus... ik heb dus gister die 6x6 seconden fragmentjes gehoord.
En eerlijk is eerlijk, dat fragmentje van Joan neurie ik al de hele dag. Is ook de enige die ik me kan herinneren van gister hoe het ging. Da's dus voor mij echt de enige die DIRECT in mijn hoofd bleef zitten
Precies, het enige wat belangrijk is, is dat het je na een luisterbeurt moet pakken.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:38 schreef Greys het volgende:
Ik heb de fragmentjes hier thuis laten horen en de enige die leuk gevonden werd was Joan
Moet zeggen dat ik niet zeker weet of het een songfestivalliedje is, het is gewoon een liedje dat ik zelf vaak zou draaien omdat het mijn smaak is. Maar bestáát er nog wel een 'echt songfestivalliedje'? Het kan tegenwoordig alles zijn wat goed scoort, Paradise Oskar ging ook best goed in zijn eentje op de gitaar en die had veel minder uitstraling dan Tom Dice bv. Dus ik geef Joan echt best een goede kans.
Ja, ik hoor het Van Tijn nog zeggen over "Never Alone" Dat bleekquote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:44 schreef CommanderKeen het volgende:
Wat wij in Nederland verstaan onder een songfestivalliedje verstaan scoort al jaren niet meer, dus laten we dan in godsnaam iets sturen wat niet typisch "songfestival" is.
Nee joh, is toch mooi! Dat op 5 januari de artiesten bekend gemaakt worden en dat je op 6 januari je alweer aan het voorbereiden bent op de teleurstelling. Kom je in ieder geval goed voorbereid de studio in!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:47 schreef Greys het volgende:
Even heel eerlijk (beetje genant) maar ik moet mezelf nu gewoon alweer gaan voorbereiden op de teleurstelling als Joan het dan straks niet wordt, ook al vinden wij het straks allemaal het leukste nummer
Ik kan daar zó slecht tegen, vorig jaar had ik het met Weelderig Waardeloos..
Dan ben ik er 200% van overtuigd dat een bepaald liedje het goed gaat doen en als het dan dan niet wordt... ow ow owIk neem het te serieus allemaal denk ik...
Heb dus gewoon een rottig gevoel dat John al lang weet/zorgt dat het Rafaella gaat worden. Met een nietszeggend huppelkuttennummertje.
OKEEEEEEEEEEEEEEquote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:51 schreef lezzer het volgende:
Greys...![]()
We gaan er gewoon weer als een zotje voor ja!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oh shut it ..... *ril*quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:58 schreef Fred_B het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, zo'n nummer van Joan is op zich wel mooi, maar niet geschikt voor op het Songfestival.
Ik denk dat John de Mol dat op zich best interessante televisie zou vindenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:00 schreef Greys het volgende:
Ik werd daar vorig jaar echt heel agressief van
Niet dat ik mensen ging slaan of hysterisch ging huilen hoor
Ja! Greys die Daniël Dekker neerhoektquote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk dat John de Mol dat op zich best interessante televisie zou vinden
Rafaella zei in dat TROS filmpje dat we het pas op de 26e horen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:16 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wat denken jullie? Krijgen we de liedjes vantevoren te horen of wachten ze ermee tot de finale-uitzending?
quote:cornaldm Cornald Maas
@... Zeg - geen oogkleppen op, geen angst voor diskrediet, hoef ook niet mijn positie veilig te stellen, want die heb ik verder niet
Niet op de mijnequote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:35 schreef Mestras het volgende:
Cornald heeft wel op mijn kritische tweets gereageerd:
[..]
hij was het zat op bestookt te worden met mijn tweets denk ikquote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Niet op de mijne
Waarin ik heel netjes zei dat, ook als het eerlijk is gegaan, toch wel begrip er voor kan hebben dat veel mensen denken dat het NIET zo is, gezien de uitslag...
Zo mee eens! Omg, greys, hierom ben je mijn lievelingsmede-ESF-modquote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:47 schreef Greys het volgende:
Even heel eerlijk (beetje genant) maar ik moet mezelf nu gewoon alweer gaan voorbereiden op de teleurstelling als Joan het dan straks niet wordt, ook al vinden wij het straks allemaal het leukste nummer
Ik kan daar zó slecht tegen, vorig jaar had ik het met Weelderig Waardeloos..
Dan ben ik er 200% van overtuigd dat een bepaald liedje het goed gaat doen en als het dan dan niet wordt... ow ow owIk neem het te serieus allemaal denk ik...
Heb dus gewoon een rottig gevoel dat John al lang weet/zorgt dat het Rafaella gaat worden. Met een nietszeggend huppelkuttennummertje.
Dat zou ook niet zo moeilijk zijn geweestquote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:08 schreef Greys het volgende:
Als we dit toch hadden gestuurd vorig jaar he.... *zucht*
Het lag voor het oprapen. Het was er. Er hoefden geen toeters en bellen bij...
Denken jullie niet serieus ook dat we dan veel meer punten hadden gehad?
Ook dat zou niet zo moeilijk zijnquote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:30 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Zo mee eens! Omg, greys, hierom ben je mijn lievelingsmede-ESF-mod.
Een FOK!-omroep die het NSF overneemtquote:Ik ga er in mijn hoofd al van uit dat het Joan MOET worden, omdat we anders sowieso al geen kans maken, en het frustreert me nu al dat er mensen gaan zeggen dat het niet songfestivalgeschikt is of dat ze iets anders gaan kiezen! verdorie, wij moeten het voor het zeggen hebben
. Kan FOK! het NSF niet opkopen
?
Nee blijf gezellig klagenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:19 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ga zo onderhand een punt zetten aan mijn posts in ESF, aangezien ik het songfestival verder zal boycotten dit jaar. Ik ben eigenlijk alleen nog benieuwd naar de gevolgen die deze rattenstreek van de TROS en John de Mol op langere termijn heeft: al die componisten die nummers hebben ingestuurd en die simpelweg genaaid zijn. Zouden die in de toekomst ooit nog opnieuw meedoen?
Veel plezier allemaal, tot ziens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |