Dat lijkt me nog het meest triest. Die jongen moet toch beseffen dat hij het bedankje van John richting de TROS is voor het kapen van het Songfestivalquote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Tim Douwsma was er anders maar wat trots op dat hij zich had gekwalificeerd tussen die honderden deelnemers.
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat lijkt me nog het meest triest. Die jongen moet toch beseffen dat hij het bedankje van John richting de TROS is voor het kapen van het Songfestival
Ik denk dat ik vanavond dan ook een stukje ga luisteren. Adele + Joan's geluid, veel erger kan het voor mij niet wordenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:41 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik vond het op Adèle lijken en John zei dat het helemaal nergens op kon lijken.
Ik vond het ook Adellerigquote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:41 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik vond het op Adèle lijken en John zei dat het helemaal nergens op kon lijken.
Wacht tot je het nummer van Kim hoortquote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik vanavond dan ook een stukje ga luisteren. Adele + Joan's geluid, veel erger kan het voor mij niet worden
Sowieso ben ik fan van Kim, dus ik ga voor Kim of Tim denk ik
Ohquote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Wacht tot je het nummer van Kim hoort![]()
Heal the world save the children blabla. Echt, ténenkrommend
Hear, hearquote:Op vrijdag 6 januari 2012 11:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou wat mij verbaast vooral... stel dat het ECHT toeval is he?
Dan zou hij toch moeten begrijpen dat het hetzelfde is als dat ik 6 supertoffe prijzen te verloten heb en ik verloot dat onder 500 mensen en die 6 prijzen komen dan TOEVALLIG bij 6 van mijn eigen bekenden/vrienden/familie terecht. Dan roept iedereen toch ook 'ja dag, doorgestoken kaart!
Ik snap dus niet dat hij dat niet snaptDat hij ipv zo te briesen niet gewoon zegt 'ik snap dat het zo lijkt, maar neem van mij aan...'. Maar neeee, Nederland is meteen weer slecht ende wantrouwend. Terwijl ze gewoon alle schijn tegen hebben, zeg dáár dan iets over
twitter:ericvantijn twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 13:05:08@cornaldm ja hoor.....hebben wij het weer gedaan?!? Dat was totaal niet oneerlijk! Wij en Edsil moesten gewoon winnen van de rest hoor.... reageer retweet
twitter:cornaldm twitterde op vrijdag 06-01-2012 om 13:10:56@ericvantijn Was ook niet oneerlijk! Ik bedoelde juist: je kunt ook nu verder gaan nog door rechtstreeks te plaatsen ipv/naast open inschr.. reageer retweet
*popcorn pakt*quote:
Waarvan?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:17 schreef Ingetje79 het volgende:
Greys, ik ben een songfestivaln00b, maar ik snap er helemaal niets van![]()
Die transparantie was er zogenaamd wel, maar helaas alle 500 ingezonden liedjes waren niet goed genoeg om het niveau van de Voice-artiesten en het TROS-opvulmiddel te overtreffen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:27 schreef TheVulture het volgende:
In 1998 werden er 4 componisten(duo's) benaderd om een inzending te schrijven, daarnaast zouden er 4 inzendingen uit een open inschrijving komen... heel transparant allemaal gecommuniceerd destijds.
Die transparantheid in de selectieprocedure van dit jaar is ver te zoeken, daar heeft Eric van Thijn terecht een punt!
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:33 schreef iBenny het volgende:
Er komen serieus kamervragen?
http://www.telegraaf.nl/p(...)ival__.html?sn=prive
Jaquote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:33 schreef iBenny het volgende:
Er komen serieus kamervragen?
http://www.telegraaf.nl/p(...)ival__.html?sn=prive
Bovendien wordt het ook uitgezonden op de publieke omroep, het is gefinancierd van ons belastinggeld..quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja![]()
Het lijkt ergens bespottelijk (want ze hebben wel iets beters te doen...) maar ergens ben ik het wel met Elfletterig eens die eerder al schreef in deze topics hier dat het niet gaat om John de Mol, maar om het TRANSPARANT zijn van de selectie. Het is geen volksgebeuren meer zo dat Songfestival, het is gekaapt. En je moet je idd afvragen of een officieel volksgebeuren zo strikt in handen mag zijn van een John de Mol (of wie dan ook), die er misschien wel gewoon zware belangen bij heeft dat als één van zijn kandidaten wint, dat hij dan de opbrengsten van de eventuele 'hit' kan opstrijken.....
Is dat niet omdat hij eruit lag en nu weer mee mag doen?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:49 schreef Knutknuttsson het volgende:
Dat Cornald het hele gebeuren nog steeds loopt te verdedigen vind ik echt een raadsel.
Wat gayquote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is dat niet omdat hij eruit lag en nu weer mee mag doen?Kontlikkerij
Zover was ik, maar de Edsilia-rel snapte ik niet en zodoende is het verhaal dan lastig te plaatsen voor mijquote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:25 schreef Greys het volgende:
Ing je moet het zo zien:
Als ik 6 prijzen te verloten heb onder 500 man en die 6 prijzen blijken alléén maar bij mijn vrienden/vriendinnen terecht te komen, gelooft geen hond dat. OOK als het echt eerlijk geloot is.
Cornald heeft daar geen begrip voor en begint op Nederland te briesen dat ze nou eenmaal zo wantrouwend zijn (ja d'oh, je hebt ook alle schijn tegen dat je alleen maar je eigen kandidaten hebt gekozen...).
Nu zegt Cornald 'Als jullie dit al niet eerlijk vinden... toen en toen met Edsilia die naar het Eurovisie ging was het nog oneerlijker!'.
Daar is Erik weer boos over, want dat is niet waar. Cornald probeert het recht te lullen door te zeggen 'Ja maar ik bedoel alleen maar dat het nog erger kan' (of zoiets). En Erik vindt het smoesjes.
Zoiets is het. Geloof ik
Bron.quote:John de Mol over succeswapens Eurovisie Songfestival
De Songfestival-gekte is losgebarsten. De Tros heeft alleen nog maar de zes acts bekendgemaakt voor het Nationaal Songfestival of de kritiek is al niet mals. Velen vinden het wel heel opmerkelijk dat producent John de Mol kiest voor vijf uit zes acts afkomstig uit het Talpa-nest. Acts die bovendien stuk voor stuk zijn benaderd om mee te doen aan de liedjeswedstrijd. “Dat die meningen zouden komen, wist ik van te voren. Daar lig ik niet wakker van”, zegt De Mol tegen Zappen.blog.nl. “Of dit de leukste tv-klus van het jaar is? Dat weet ik niet, het is pas februari als we dit hebben gemaakt, maar het Nationaal Songfestival is in elk geval één van de leukste klussen.”
De Mol lijkt zijn stempel te drukken op het Nationaal Songfestival met drie duelrondes. Een speciaal in het leven geroepen buitenlandcommissie en intensieve begeleiding richting moeten bijdragen aan een hoge positie op het Eurovisie Songfestival.
De Tros deed een paar jaar terug al eens een poging de stem van het buitenland te laten klinken door Tatjana Simic en Johnny Logan in de vakjury te zetten. Het was de editie waarbij alleen het liedje Ik Ben Verliefd (Shalalie) meedeed in vijf verschillende uitvoeringen en de Ierse Songfestival-veteraan zo ongeveer gillend gek werd van de Nederlandse Songfestival-mislukking.
John de Mol pakt het nu veel groter aan. “In Europa zitten tientallen miljoenen mensen straks te kijken, die het liedje voor het eerst horen. En zij moeten gaan stemmen voor Nederland. Want we mogen niet op onszelf stemmen. Dus toen hebben we bedacht: Waarom proberen we niet een paar van die mensen naar Nederland te halen en ze advies te laten geven over de zes liedjes die wij hebben?”
Van elk deelnemend Songfestival-land worden in februari twee inwoners overgevlogen, zodat er uiteindelijk ongeveer 100 man in de buitenlandcommissie zit, welke overigens een adviserende rol heeft. De buitenlandcommissie heeft zich dus niet bemoeit met de selectie van de zes kandidaten. “We proberen de realiteit na te bootsen. Die mensen horen het nummer straks voor de eerste keer. Nouja, voor de tweede keer, ze mogen de generale repetitie ook meemaken.”
Het doel van De Mol is om de finale van het Eurovisie Songfestival te halen, iets wat Nederland de laatste keer lukte met Re-Union in 2004. Geen enkel land strandde zo vaak in de halve finale als Nederland, waardoor we in de polls nu al onderaan staan. De Mol liet onderzoeken wat de afgelopen jaren scoorde op het Eurovisie Songfestival, maar kon door de diversiteit geen conclusies trekken. “Dus moet je origineel blijven en niet iets proberen te kopiëren. We hebben gewoon een goed liedje met iemand die dat op de bühne straks fantastisch kan uitdragen. En, heel belangrijk, we gaan met de winnaar van het Nationaal Songfestival heel hard werken om de act heel goed te maken. Dus ook de led-verlichting en de visuals.”
Het Nationaal Songfestival vindt zondag 26 februari plaats. De deelnemende artiesten zijn Raffaëla Paton, Ivan Peroti, Joan Franka, Kim de Boer, Tim Douwsma en Pearl Jozefzoon. Jan Smit presenteert de avond met co-host Viviënne van den Assem.
Had ie maar 100 buitenlanders in de selectiecommissie laten zitten........quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:50 schreef Greys het volgende:
Ik vind dat van die 100 buitenlanders wel heel tof hoor!
Maar een pietsie ongeloofwaardig dat ie die alle 100 laat overvliegen
In dat geval wil ik welquote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:59 schreef iBenny het volgende:
Het wordt in studio 24 gehouden toch? Daar zit nu The Winner is... en als het goed is eind februari nog. In dat programma zijn 100 jurleden die uiteindelijk kiezen wie er van 2 battlende kandidaten weg moet.
Er is dus al plek voor die 100 man die overgevlogen worden. Al gok ik dat er niemand zal zijn die controleert wie het zijn en waar ze vandaan komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |