Misschien zoekt 'ie in Nederland wel mensen uit die landen?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:02 schreef Greys het volgende:
Nee idd, dat laatste dus
Ik geloof er geen drol van dat John uit al die Eurovisie landen 2 mensen laat selecteren en over laat vliegen. Twee maal Azerbaijan, twee maal 'hungaryyyyyyyyyyyy'. Neh, al die lui overvliegen en in een hotel stoppen... dat kost me nogal een mega berg.
Dus eerst heeft ie het over 'een paar' en later in het stuk worden uit ELK deelnemend land twee inwoners 'overgevlogen'. En dat puur voor een adviserende rol?quote:John de Mol pakt het nu veel groter aan. “In Europa zitten tientallen miljoenen mensen straks te kijken, die het liedje voor het eerst horen. En zij moeten gaan stemmen voor Nederland. Want we mogen niet op onszelf stemmen. Dus toen hebben we bedacht: Waarom proberen we niet een paar van die mensen naar Nederland te halen en ze advies te laten geven over de zes liedjes die wij hebben?”
Van elk deelnemend Songfestival-land worden in februari twee inwoners overgevlogen, zodat er uiteindelijk ongeveer 100 man in de buitenlandcommissie zit, welke overigens een adviserende rol heeft.
Er staat: "Van elk deelnemend Songfestival-land"...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:07 schreef TheVulture het volgende:
Hij hoeft niet elk land te hebben he.. 10 belgen, 10 duitsers, 10 britten, 10 Zweden, 10 Russen enz... elke windhoek vertegenwoordigt en klaar is John
En dit jaquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:09 schreef Scrutinizer het volgende:
Die buitenlanders gaan natuurlijk niet het beste liedje kiezen, die willen zelf winnen
Ja, dat zal inderdaad de reden zijn dat het weer niets wordtquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:09 schreef Scrutinizer het volgende:
Die buitenlanders gaan natuurlijk niet het beste liedje kiezen, die willen zelf winnen
Als je dan maar voor Joan kiestquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:10 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik wil wel mijn buitenlandse mening geven, gratis en voor niets
Ik wil het nu zelfs al doen: Alle 6 liedjes zijn weinig onderscheidend en maken geen kans op de overwinning; stuur Brandi maar.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:10 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik wil wel mijn buitenlandse mening geven, gratis en voor niets
Daar denk ik ook altijd aan... maar in Zweden hebben ze vorig jaar ook een lied gekozen met buitenlandse jury's dat toch maar mooi 3e werd in de finalequote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:09 schreef Scrutinizer het volgende:
Ja maar Nederland mot men gewoon niet in het buitenlandquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Daar denk ik ook altijd aan... maar in Zweden hebben ze vorig jaar ook een lied gekozen met buitenlandse jury's dat toch maar mooi 3e werd in de finale
ff mailen dat we wel namens Belgie willenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:02 schreef Greys het volgende:
Nee idd, dat laatste dus
Ik geloof er geen drol van dat John uit al die Eurovisie landen 2 mensen laat selecteren en over laat vliegen. Twee maal Azerbaijan, twee maal 'hungaryyyyyyyyyyyy'. Neh, al die lui overvliegen en in een hotel stoppen... dat kost me nogal een mega berg.
Maar je gelooft toch niet serieus dat die buitenlanders echt echt uit alle landen zijn ingevlogen om even wat advies te geven?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:15 schreef TheVulture het volgende:
En John is dusdanig rijk dat die kosten om die lui over te vliegen ook echt geen fuck voor hem betekenen
Ja nou dát dusquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:17 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Maar je gelooft toch niet serieus dat die buitenlanders echt echt uit alle landen zijn ingevlogen om even wat advies te geven?
Dat declareert hij echt wel bij de TROS, dat zijn productiekosten.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:15 schreef TheVulture het volgende:
En John is dusdanig rijk dat die kosten om die lui over te vliegen ook echt geen fuck voor hem betekenen
Mwah waarom niet, als ze daarmee gaan sjoemelen en iemand ziet ineens zijn Ome Harry namens Albanie de punten geven dan hebben ze echt een probleemquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:17 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Maar je gelooft toch niet serieus dat die buitenlanders echt echt uit alle landen zijn ingevlogen om even wat advies te geven?
Zo'n megabudget heeft de TROS volgens mij ook niet voor het songfestival. Volgens mij gooit De Mol er ook best wat tegenaan omdat het voor hem eigenlijk gewoon reclame is.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:19 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat declareert hij echt wel bij de TROS, dat zijn productiekosten.
Het hoeven geen kenners te zijn, want dat is het gros van de kijkers straks ook nietquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja nou dát dus
En hoe zijn die lui geselecteerd dan? Zijn het uberhaupt songfestivalkenners???
Talpa wil er vast wel wat in stoppen..quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:20 schreef Steve het volgende:
[..]
Zo'n megabudget heeft de TROS volgens mij ook niet voor het songfestival.
Dagje uit in macedonië en random wat mensen strikken... *bam*quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja nou dát dus
En hoe zijn die lui geselecteerd dan? Zijn het uberhaupt songfestivalkenners???
Gewoon een handjevol mensen invliegen en tijdens het NSF aan het woord laten, en de rest alleen in een onduidelijk totaal-shot laten zien op TV. Dat is toch genoeg, om de suggestie te wekken dat ze allemaal uit het buitenland komen?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mwah waarom niet, als ze daarmee gaan sjoemelen en iemand ziet ineens zijn Ome Harry namens Albanie de punten geven dan hebben ze echt een probleem
De TROS piepte en kraakte vorig jaar al dat ze veel te weinig budget hadden voor de act, de aankleding op het podium, de reis etc...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:19 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat declareert hij echt wel bij de TROS, dat zijn productiekosten.
Euh... ze lijken nu ook mega te sjoemelen met die selectie, het halve land staat op zijn achterste benen en hebben ze een probleem...? Welnee, ze lachen het wegquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mwah waarom niet, als ze daarmee gaan sjoemelen en iemand ziet ineens zijn Ome Harry namens Albanie de punten geven dan hebben ze echt een probleem
Uhuh... en dan ook een dagje uit in al die 40+ andere landen?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:21 schreef iBenny het volgende:
[..]
Dagje uit in macedonië en random wat mensen strikken... *bam*
Da's waar!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:22 schreef Greys het volgende:
Euh... ze lijken nu ook mega te sjoemelen met die selectie, het halve land staat op zijn achterste benen en hebben ze een probleem...? Welnee, ze lachen het weg
Ik geloof echt dat dat meer de schuld was van de J's zelf die dachten dat ze het wel met een liedje af konden, dus de TROS hoefde er niet eens over na te denkenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:22 schreef Greys het volgende:
[..]
De TROS piepte en kraakte vorig jaar al dat ze veel te weinig budget hadden voor de act, de aankleding op het podium, de reis etc...
http://www.songfestivalwe(...)ndidaten-in-concert/quote:Afgewezen kandidaten in concert
Enkele kandidaten die het Nationaal Songfestival 2012 niet hebben gehaald staan op zondag 19 februari in de Almeerse Schouwburg voor een concert. Het is de bedoeling daar de meeste kandidaten naar toe te halen die wel hun nummer hebben gepubliceerd, maar niet zijn geselecteerd om daar dat nummer te zingen.
Het initiatief ging uit van Miss Brandi Russell en Nick Teunissen, allebei Almeerders. Binnenkort zal meer informatie naar buiten worden gebracht.
das idd snelquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:24 schreef Greys het volgende:
[..]
http://www.songfestivalwe(...)ndidaten-in-concert/
Da's al snel
Nou ja goed, als je onderweg in de bus even de choreografie uitdenkt, spaar je wel kosten uit natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik geloof echt dat dat meer de schuld was van de J's zelf die dachten dat ze het wel met een liedje af konden, dus de TROS hoefde er niet eens over na te denken
Nope, heb ze ergens horen zeggen (zal het wel even zoeken straks) dat ze (geloof ik) maar 1 ton hadden als budget en dat daar van moest:quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik geloof echt dat dat meer de schuld was van de J's zelf die dachten dat ze het wel met een liedje af konden, dus de TROS hoefde er niet eens over na te denken
Dat kan nooit voor één ton.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Nope, heb ze ergens horen zeggen (zal het wel even zoeken straks) dat ze (geloof ik) maar 1 ton hadden als budget en dat daar van moest:
- productie NSF
- reis van de 3Js en verblijf Düsseldorf
- ontvangst en catering pers aldaar in die 2 weken Düsseldorf
- reclame/marketing
... alles...
Ik zoek het zo effe op als ik het nog kan vinden.quote:
quote:Beperkende factor is het budget van de TROS. 'We hebben slechts 2 ton voor het hele project: de reis, het verblijf, de artiest(en) en de marketing.' Het is volgens de omroep moeilijk artiesten te vinden die tijd hebben en voor een beperkte bijdrage willen meedoen.
Je kunt dat de J's eigenlijk echt niet kwalijk nemen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:48 schreef TheVulture het volgende:
Feit blijft dat de J's gewoon veel te naïef waren, en de TROS liet het ook maar gebeuren
Echt, god, wat was die act vorig jaar slecht. Met het 'gebruik' van dat dikke ledscherm als absoluut dieptepunt. Waar andere landen complete shows toonden op dat ding schoven er bij Nederland wat oranje streepjes voorbij...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat had je bij de Jees als 'choreografie' gewild dan?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:58 schreef UltraR het volgende:
[..]
Echt, god, wat was die act vorig jaar slecht. Met het 'gebruik' van dat dikke ledscherm als absoluut dieptepunt. Waar andere landen complete shows toonden op dat ding schoven er bij Nederland wat oranje streepjes voorbij...
En dan die 3 j's die daar op dat podium een beetje stonden te bewegen als ware het een bonte avond. Totaal geen choreografie. Ik was gewoon blij toen we laatste geworden bleken te zijn. Volledig terechte afstraffing.
Maar Tom Dice pakte iedereen in met zijn charme en uitstraling. Vooral in de finale zag je gewoon dat ie genoot.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Je kunt dat de J's eigenlijk echt niet kwalijk nemen.
Die wisten niet veel van het Songfestival, waren gevráágd door de TROS.
Die hoeven ook niets te weten van kermis/circusgehalte qua acts enzo eigenlijk
Dat moet een begeleider regelen, iemand die de trends van het songfestival in de gaten houdt, risico's durft te nemen etc.
Maar zo'n Belg als Tom Dice, simpel in zijn uppie op een gitaar, had ook geen moer nodig qua dansende trollen op de achtergrond en deed het toch uitstekend.
Klopt, maar de J's kwamen toch met een poprocknummer, dat is al anders dan de ballad-achtige song van Tom Dice... dat leent zich dan al automatisch meer voor een setting die door de Belgen terecht werd gekozen... zeker als het liedje Me and My Guitar heet...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Je kunt dat de J's eigenlijk echt niet kwalijk nemen.
Die wisten niet veel van het Songfestival, waren gevráágd door de TROS.
Die hoeven ook niets te weten van kermis/circusgehalte qua acts enzo eigenlijk
Dat moet een begeleider regelen, iemand die de trends van het songfestival in de gaten houdt, risico's durft te nemen etc.
Maar zo'n Belg als Tom Dice, simpel in zijn uppie op een gitaar, had ook geen moer nodig qua dansende trollen op de achtergrond en deed het toch uitstekend.
Truequote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:59 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Maar Tom Dice pakte iedereen in met zijn charme en uitstraling. Vooral in de finale zag je gewoon dat ie genoot.
Helemaal mee eens... dat was het enige liedje dat zich leende voor 0 aankleding verder...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:03 schreef Greys het volgende:
[..]
True
Maar ik vind dat 'we' de Jees niet zo heel veel kwalijk kunnen nemen. Die waren gevraagd door de TROS om nummers te schrijven. En ik denk nog steeds () dat met Weelderig Waardeloos we wel meer punten hadden gekregen. Nul act, gewoon zitten op een krukkie, prachtig liedje, klaar.
Kleding, true. Dat is ze aan te rekenen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Klopt, maar de J's kwamen toch met een poprocknummer, dat is al anders dan de ballad-achtige song van Tom Dice... dat leent zich dan al automatisch meer voor een setting die door de Belgen terecht werd gekozen... zeker als het liedje Me and My Guitar heet...
De J's hadden geen liedje om rustig te gaan staan, geen liedje voor een flashy choreografie... maar ze hadden op zijn minst aan de kleding (dat witte pak) en gewoon veel meer uit het podium moeten halen qua achtergrond... dat is ook een grote fout van de TROS geweest.. nu was het op alle fronten niks!
Dat podium reken ik de TROS ook volledig aan hoorquote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Kleding, true. Dat is ze aan te rekenen.
Die achtergrond... je zou dat als songfestivalartiest niet allemaal zelf moeten hoeven regelen. Die jongens hadden wel iets anders aan hun hoofd aan voorbereiding, interviews enzo. Daar had idd een veel betere begeleiding bij moeten zitten (inderdáád iemand als John de Mol) die dat soort dingen voor ze had opgepakt qua achtergrond en techniek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |