Tandartskosten vallen tot 18 jaar onder de basisverzekering, daarna moet je een aanvullende verzekering afsluitenquote:Op zaterdag 31 december 2011 09:32 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Logisch. Alleen dat 2e kopje slaat dan weer nergens op. Tot 18 jaar, hoezo tot 18 jaar? Of bedoelen ze daar andere tandheelkundige behandelingen dan de reguliere tandarts
Ok dan is dat helder, dank je voor je reactiequote:Op zaterdag 31 december 2011 09:40 schreef Viking84 het volgende:
Mijn lapo:
[..]
Tandartskosten vallen tot 18 jaar onder de basisverzekering, daarna moet je een aanvullende verzekering afsluiten.
Dat lijkt me niet te kloppen. Ik denk dat je ergens een andere keuze hebt gemaakt. Premies zijn overal hetzelfde.quote:Op zaterdag 31 december 2011 10:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
. Dat kon bij Independer niet en daar was mijn verzekering dan ook 4 euro per maand duurder.
Nee, aanvullend valt niet onder ER.quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:40 schreef ursel het volgende:
Hoe zit het nou eigenlijk als ik een maximale tandverzekering afsluit, maar ook 500 euro eigen risico.
Stel ik heb komend jaar een dure behandeling, moet ik dan ook eerst dit betalen van mijn eigen risico?
Want dan kan ik beter de kosten voor de tandverzekering in eigen zak houden en dit apart zetten.
Ik ben er zo eentje die dat tot het allerlaatste uitstelt.quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:53 schreef Five_Horizons het volgende:
Vandaag is trouwens de laatste dag om je zorgverzekering op te (laten) zeggen en je hebt tot 1 februari om een nieuwe af te sluiten (blijkt voor velen ingewikkeld te zijn)
Je kan kijken of jij en je vrouw wel echt die max tandartsvergoeding nodig hebben. Ik heb hem niet, omdat vorig jaar (2011) de tandartskosten zo laag waren, dat ik de verzekering er alleen uit zou halen als ik 5 gaatjes zou hebben of een wortelkanaalbehandeling moest ondergaan. Waarbij die laatste ik dan ook nog zelf een deel moest betalen.quote:Op zaterdag 31 december 2011 12:21 schreef ursel het volgende:
[..]
Ik ben er zo eentje die dat tot het allerlaatste uitstelt.
Zit momenteel bij Kiemer. Gezin met 1 kind van 6.
Zelf verhoogt eigen risico, vrouw niet ivm medicijnen. Beide max tandarts en zelf ook AV Sanne bij kiemer (redelijk extra zorg verzekering). Gaat in 2012 250 totaal kosten.
Zie bij Ditzo dat het voor 242.75 kan.
Denk niet dat het gek veel goedkoper kan.
Ben wel aan het kijken of ik ook met andere verzekering extra korting kan bedingen,
Ik denk dat we beide een wortelkanaal nodig hebben komend jaar.quote:Op zaterdag 31 december 2011 12:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je kan kijken of jij en je vrouw wel echt die max tandartsvergoeding nodig hebben. Ik heb hem niet, omdat vorig jaar (2011) de tandartskosten zo laag waren, dat ik de verzekering er alleen uit zou halen als ik 5 gaatjes zou hebben of een wortelkanaalbehandeling moest ondergaan. Waarbij die laatste ik dan ook nog zelf een deel moest betalen.
Zelf 2 foto's, een gebroken tand, plak en controle (2x) waren nog goedkoper dan een tandartsverzekering.
Verzekeraars zeggen dat de opzegging voor 1 januari "bij de administratie binnen moet zijn". De 31e zijn alle brievenbussen al dichtgetimmerd en wordt er geen post meer bezorgd dus is het niet al te laat?quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:53 schreef Five_Horizons het volgende:
Vandaag is trouwens de laatste dag om je zorgverzekering op te (laten) zeggen en je hebt tot 1 februari om een nieuwe af te sluiten (blijkt voor velen ingewikkeld te zijn)
Wij doen de opzeggingen bijvoorbeeld voor je via een centraal systeem (vecozo), dat is per direct geregeld. Dat doen er meer.quote:Op zaterdag 31 december 2011 12:43 schreef Noisiv het volgende:
[..]
Verzekeraars zeggen dat de opzegging voor 1 januari "bij de administratie binnen moet zijn". De 31e zijn alle brievenbussen al dichtgetimmerd en wordt er geen post meer bezorgd dus is het niet al te laat?
Zijn opzeggingen via een contactformulier met de juiste gegevens ook rechtsgeldig? Volgens diverse zorgverzekering opzeg websites wel maar verzekeraars zelf bieden alleen de optie aanmelden aan als onderwerp
Er zijn geen extra kortingen mogelijkquote:Op zaterdag 31 december 2011 12:21 schreef ursel het volgende:
[..]
Ik ben er zo eentje die dat tot het allerlaatste uitstelt.
Zit momenteel bij Kiemer. Gezin met 1 kind van 6.
Zelf verhoogt eigen risico, vrouw niet ivm medicijnen. Beide max tandarts en zelf ook AV Sanne bij kiemer (redelijk extra zorg verzekering). Gaat in 2012 250 totaal kosten.
Zie bij Ditzo dat het voor 242.75 kan.
Denk niet dat het gek veel goedkoper kan.
Ben wel aan het kijken of ik ook met andere verzekering extra korting kan bedingen,
Wordt in februari verzonden.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:27 schreef Ambrosius het volgende:
Hoe zit het trouwens met die 25 euro kortingscoupon van Bol.com die je krijgt bij FBTO? Dat komt vanaf morgen pas zeker?
Wellicht is het handig om dit en het vorige topic even door te lezen.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:50 schreef TC_Artemis het volgende:
Ik heb praktisch nooit wat, ben student. Is besured dan de beste optie? Heb geen tandartsverzekering nodig want al 21 jaar heb ik nog nooit wat gehad. Kan ik gewoon naar elk ziekenhuis? Als ik wil gaan wintersporten: is het dan handig aanvullend er bij te nemen?
eigen risico is ook 220 daar toch?
Heb ik gedaan, ik kom van zorg&zekerheid af. Praktisch gezien verandert er toch heel weinig voor mij dan?quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wellicht is het handig om dit en het vorige topic even door te lezen.
FBTO: 112 euro, tandarts 100% tot max 400 euro.quote:Op zaterdag 31 december 2011 16:23 schreef fespo het volgende:
ik (24) kom van Zorg en zekerheid en wil overstappen van csdirect met aanvullend extra pakket.
ik betaal dan 121 euro.
wat ik belangrijk vind is dat ik goed (75 tot 100% met een max van +- 500) verzekerd ben voor de tandarts en wil niet veel meer betalen dan de 121 euro bij csdirect.
wat ik voor tandarts zou krijgen is.
75% tot max.
¤ 450,-
is dit een goede deal of zijn er betere?
Oh ja, sorry, ik heb 100 euro extra eigen risicoquote:Op zaterdag 31 december 2011 16:34 schreef fespo het volgende:
dat is inderdaad nog een optie.
nadeel is dat het geen aanvullend pakket is (alleen tandarts)
niet dat ik daar echt gebruik van maak maar just in case.
en ik bereken 116 euro.
dan heb ik nog een vraagje.quote:Op zaterdag 31 december 2011 17:09 schreef Mallet het volgende:
Ik heb zelf ook gekeken naar CZ direct, maar ben gezwicht voor de prijs/kwaliteitsverhouding van Besured.
Ongelofelijk hoeveel mensen toch nog wachten tot het laatste moment voor wijzigingen.. Gisteren aan de telefoon (ik werk bij een grote verzekeraar) meer dan 150 wachtenden.. Vandaag ook behoorlijke getallen.
Stuur voor de zekerheid een e-mail naar Zorg en Zekerheid. Dan heb je zekerheid omdat je opzegging sowieso op tijd binnen is.quote:Op zaterdag 31 december 2011 17:12 schreef fespo het volgende:
[..]
dan heb ik nog een vraagje.![]()
ik heb 5min geleden cs-direct afgesloten.
die zorgen er dus voor dat 1 jan Zorg en zekerheid is opgezegd?
Ja.quote:Op zaterdag 31 december 2011 17:12 schreef fespo het volgende:
[..]
dan heb ik nog een vraagje.![]()
ik heb 5min geleden cs-direct afgesloten.
die zorgen er dus voor dat 1 jan Zorg en zekerheid is opgezegd?
Heb er één jaar bijgezeten en alleen goede ervaringen mee gehad. Gewoon handig, alles scannen en via Internet/Email laten lopen.quote:Op zaterdag 31 december 2011 16:45 schreef fespo het volgende:
waar ik alleen nog mee zit is dat ik in vorige topics bijna niks lees over cz-direct. net alsof ik een hele slechte verzekering ga kiezen
Totdat hun server affikt.quote:Op zaterdag 31 december 2011 17:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Heb er één jaar bijgezeten en alleen goede ervaringen mee gehad. Gewoon handig, alles scannen en via Internet/Email laten lopen.
Ben toch overgestapt naar "De Friesland"; met een basis & iets uitgebreider tandartspakket betaal ik iets minder premie. Met als nadeel, de gang naar de postbus. Zou net zo lief alles per internet afhandelen. Voordeel is dat CZ-direct ook je formulieren bewaart; je hoeft niets zelf in ordners bij te houden; alles kan je terugzoeken in hun systeem.
Je slaat gegevens toch op floppies op? Die leggen ze in een brandkast neem ik aan?quote:
Gewoon stornerenquote:Op maandag 2 januari 2012 10:20 schreef Zinedinho het volgende:
Heb me in December aangemeld bij Besured en die zouden mijn oude verzekering opzeggen. Maar nu heeft Agis alweer geld afgeschreven.
Het klopt wel. Ik krijg via Verzekeringssite collectiviteitskortingen, die optie gaf Independer niet, vandaar het verschilquote:Op zaterdag 31 december 2011 10:51 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet te kloppen. Ik denk dat je ergens een andere keuze hebt gemaakt. Premies zijn overal hetzelfde.
Bij mij heeft Zilveren kruis een incasso gedaan en meteen daarna een excasso: saldo 0. Wanneer heb je opgezegd?quote:Op maandag 2 januari 2012 12:04 schreef Ludacriss het volgende:
Ik heb het zelfde maar dan van zilveren kruis. Moet ik het dan gewoon storneren?
Wel je oude opgezegd? Dan kun je nog tot eind januari een nieuwe verzekeraar kiezen.quote:Op maandag 2 januari 2012 12:03 schreef Doodloper het volgende:
Ik ben vergeten een nieuwe te regelen
quote:Op maandag 2 januari 2012 12:04 schreef Ludacriss het volgende:
Ik heb het zelfde maar dan van zilveren kruis. Moet ik het dan gewoon storneren?
Idem bij "De Friesland"; vanwege die korting via de Verzekeringssite, ben ik bij CZ weggegaan.quote:Op maandag 2 januari 2012 12:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het klopt wel. Ik krijg via Verzekeringssite collectiviteitskortingen, die optie gaf Independer niet, vandaar het verschil
Zojuist gebeld. Besured heeft de overstap pas afgelopen donderdag doorgegeven aan Agis. Toen stond de betaling al klaar bij de bank en kon het niet meer teruggedraaid worden. Er zou de 30e wel een terugboeking hebben plaatsgevonden. Die zou dan vandaag of uiterlijk morgen op mijn rekening moeten staan volgens Agis. Anders ga ik inderdaad het hele bedrag storneren.quote:
Bedankt voor de waarschuwing. Bleek m'n bankrekening in de min te staan omdat Zilveren Kruis ook nog gewoon had afgeschreven. Afgaande op de datum van de brief met de bevestiging van de opzegging heeft tussen aanvragen verzekering en opzeggen drie dagen gezeten (hoewel gewoon binnen het Achmea concern gebleven). Was blijkbaar te kort dag om de correctie ook al te storten, dus maar even in de gaten houden.quote:Op maandag 2 januari 2012 12:14 schreef Blik het volgende:
Zilveren Kruis is ook lekker, heb mijn verzekering veranderd en betaal nu minder.
Vandaag is er 228 euro afgeschreven (oude verzekering), maar ik kreeg 28 december al het verschil terug tussen van de oude en nieuwe verzekering
Welke collectiviteit heb je dan gekozen?quote:Op zaterdag 31 december 2011 16:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
FBTO: 112 euro, tandarts 100% tot max 400 euro.
(FBTO vergoedt net als andere zorgverzekeraars wel tot een bepaalde max per behandeling, dus afhankelijk van de tarieven van je tandarts of je zelf moet bijleggen of niet).
ik blijf bij dezelfde verzekeraar maar wil alleen het eigen risico en de collectiviteit aanpassen. Kan dat nu nog of ben ik te laat?quote:Op maandag 2 januari 2012 12:58 schreef Kadooosh het volgende:
Alleen als je je vorige al hebt opgezegd kan je je nog aanmelden voor 31 januari.
Dan ben ik benieuwd naar de premies, aangezien ze gewoon via onze website worden afgesloten, uiteindelijk. Wij kennen geen collectiviteitskortingen.quote:Op maandag 2 januari 2012 12:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het klopt wel. Ik krijg via Verzekeringssite collectiviteitskortingen, die optie gaf Independer niet, vandaar het verschil
geen. extra eigen risicoquote:Op maandag 2 januari 2012 13:53 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
Welke collectiviteit heb je dan gekozen?
Hoi Viking, lukt het nog met je Latijn?quote:
Afhankelijk van de verzekeraar. Soms is er sprake van een uitloopweek, maar je kan het beste even je verzekeraar bellen. Niet geschoten altijd mis.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:19 schreef zuipuzuipu het volgende:
ok kan de verzekering nog steeds gewijzigd worden?? Of is 2 januari al te laat??
Had ik ook jaquote:Op maandag 2 januari 2012 12:11 schreef ioko het volgende:
[..]
Bij mij heeft Zilveren kruis een incasso gedaan en meteen daarna een excasso: saldo 0. Wanneer heb je opgezegd?
Nee hoor, je hebt het verkeerde pakket afgesloten I assume?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 08:40 schreef Mallet het volgende:
Bij mij is er 116,20 afgeschreven van Besured.. Weet iemand iets van extra kosten bij de eerste betaling? Poliskosten o.i.d.?
Hoe kan je een pakket bij Besured samenstellen van 116,20? Als je allebei de aanvullende dekkingen neemt kom je op 108 uit.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 08:44 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nee hoor, je hebt het verkeerde pakket afgesloten I assume?
BIj mij is er ook 116,20 afgeschreven, snap t ook niet... Zal ff bellen..quote:Op dinsdag 3 januari 2012 08:45 schreef Mallet het volgende:
[..]
Hoe kan je een pakket bij Besured samenstellen van 116,20? Als je allebei de aanvullende dekkingen neemt kom je op 108 uit.
Is je dat niet meegedeeld bij het afsluiten?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 08:40 schreef Mallet het volgende:
Bij mij is er 116,20 afgeschreven van Besured.. Weet iemand iets van extra kosten bij de eerste betaling? Poliskosten o.i.d.?
Zo, wat een geheugenquote:Op maandag 2 januari 2012 16:32 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Hoi Viking, lukt het nog met je Latijn?
welke maatschappij?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:45 schreef VliegVlieg het volgende:
Waar kan ik zien dat er 7,50 euro aan poliskosten worden afgetrokken bij eerste incasso? Op mijn polisblad en op de site kan ik hier niets over vinden.
Wat ik weet is ING idd nergens afgeschrevenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:19 schreef Memento-Mori het volgende:
hier is besured nog niet afgeschreven maar heb ING dus zal morgen wel gebeuren en die 7,50 staat op je polisblad
Ja dat hoor ik vaker!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zo, wat een geheugen.
Ik ben nog steeds bezig, ja.
Ik heb ze een e-mail gestuurd dat ik die eenmalige poliskosten ook nergens kan terugvinden. Niet op mijn polis en ook niet als je op de site een premieberekening maakt. Misschien zie je dat aan het eind als je al je gegevens hebt ingevuld, maar ik heb mijn verzekering telefonisch afgesloten.quote:
en dan denk je dat ze zeggen, joh je hoeft t niet te betalen?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:20 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ik heb ze een e-mail gestuurd dat ik die eenmalige poliskosten ook nergens kan terugvinden. Niet op mijn polis en ook niet als je op de site een premieberekening maakt. Misschien zie je dat aan het eind als je al je gegevens hebt ingevuld, maar ik heb mijn verzekering telefonisch afgesloten.
Poliskosten vind ik sowieso altijd belachelijk. Betalen om ergens klant te mogen worden vind ik het. Daarnaast is het enige dat ik heb ontvangen gewoon een zorgpas, dus ik vind die kosten bij zo'n verzekering niet echt te rechtvaardigen.
Als het nergens gemeld is lijkt me dat toch vrij redelijk ja.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:13 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
en dan denk je dat ze zeggen, joh je hoeft t niet te betalen?
bij mij staat t vermeld andersquote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:14 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Als het nergens gemeld is lijkt me dat toch vrij redelijk ja.
Ja idd.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:15 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
bij mij staat t vermeld anders
dat zeg ik netquote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:16 schreef Renesite het volgende:
Althans, niet op de polis. Wel op het afsluitformulier geloof ik.
Ik wel 3 brieven van interpolisquote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:22 schreef Memento-Mori het volgende:
overigens wel blij met de opzegservice van besured, aardig wat mensen bij bijv zekur waarbij t niet goed gegaan is, kreeg heel netjes en snel van cz opzegging binnen
Dat denk ik helemaal niet. Ik was alleen niet op de hoogte van poliskosten, had ik over het hoofd gezien omdat het alleen op dat aanvraagformulier stond.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:13 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
en dan denk je dat ze zeggen, joh je hoeft t niet te betalen?
en je ziet t inderdaad ook aan t einde voor je definitief op ok drukt
Volgens mij kon je tot een jaar later nog declareren.quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:30 schreef justhanna het volgende:
Ik was in 2011 verzekerd bij Anderzorg, en in december heb ik nog een declaratie opgestuurd. Ik kan toch gewoon verwachten dat deze vergoed wordt? Aangezien ik ondertussen bij Anderzorg ben uitgeschreven is mijn persoonlijke pagina daar ook al van internet gehaald en kan ik niet meer zien hoe en of ze er mee bezig zijn.
Natuurlijk. Je bent gedurende het hele jaar 2011 daar verzekerd geweest. Ik heb in december nog een eigen bijdrage overgemaakt omdat ik daar nooit een acceptgiro van heb ontvangen. Ik wilde kijken of hij al was weggeboekt in mijn persoonlijke overzicht, maar ik kan er indd ook niet meer in.quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:30 schreef justhanna het volgende:
Ik was in 2011 verzekerd bij Anderzorg, en in december heb ik nog een declaratie opgestuurd. Ik kan toch gewoon verwachten dat deze vergoed wordt? Aangezien ik ondertussen bij Anderzorg ben uitgeschreven is mijn persoonlijke pagina daar ook al van internet gehaald en kan ik niet meer zien hoe en of ze er mee bezig zijn.
Ja hoor. Dat wordt nog steeds gedaan (als het niet al gedaan is). Het,is nog steeds vrij druk, maar bel anders even, desnoods morgenochtend om half negen.(al stuurt Ditzo geen bevestiging van de opzegging)quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:50 schreef athlonkmf het volgende:
Nog steeds geen bericht van ditzo. Op 31 december aangevraagd. Zijn zij dan nog wel op tijd met het opzeggen van mijn oude verzekering?
Wij kunnen tot morgen 17:00 opzeggingen doen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:22 schreef taxibabe het volgende:
Ik ben nu al te laat, maar ik heb wel gekeken naar andere verzekeringen. Ik liep alleen bijna overal tegen hetzelfde probleem aan. Blijkbaar kun je alleen nog maandelijks betalen met automatische incasso?
Door omstandigheden kan ik niet met automatische incasso betalen, maar ik kan dan helemaal niet overstappen. Ik zou 20 per maand goedkoper uit zijn, maar helaas...
Hmm toch maar eens kijken naar dat anderzorg. Is de tandartsdekking een beetje goed? Ik heb nu vgz met 500 euro budget voor tandarts.quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:34 schreef Mallet het volgende:
[..]
Wij kunnen tot morgen 17:00 opzeggingen doen.
Voor zover ik weet kan je met acceptgiro iig bij Menzis / Zilveren Kruis / AnderZorg betalen.
AnderZorgquote:Op donderdag 5 januari 2012 20:01 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Hmm toch maar eens kijken naar dat anderzorg. Is de tandartsdekking een beetje goed? Ik heb nu vgz met 500 euro budget voor tandarts.
Wtf?! En nu?quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:59 schreef weasel85 het volgende:
Medio eind december overgestapt naar een andere zorgverzekeraar. Vandaag post gekregen van Zilveren Kruis dat mijn opzegging goed is aangekomen. Maar...... Nu komt ie dan he:
De 'hoofdverzekering' is opgezegd, maar niet de aanvullende verzekeringen van ¤24,26,- p.m.
Dit is toch van de domme?! Wat heb je aan een AV als je geen 'hoofdverzekering' hebt.
Tot ik de brief las had ik nooit eerder van een 'hoofdverzekering' gehoord. Youcare beloofde mij dat alles door hun opgezegd zou worden, moet ik hier blijkbaar zelf erachteraan gaan....
Betekent dit nou dat ik voor de rest van het jaar ¤24,26,- p/m mag gaan dokken, of kan ik hier nog ervan afkomen?
Tevens heeft ZK ook kosten afgeschreven voor januari... prutsers dat het zijn.
Dat is een klote situatie inderdaad. Morgen maar gelijk contact opnemen met Zilveren Kruis om te kijken wat er mogelijk is. Ik neem overigens aan dat de incasso snel zal plaatsvinden, want alles wordt als het ware in het voren geincasseerd altijd.quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:54 schreef xminator het volgende:
[..]
Wtf?! En nu?
Ikdenk dat ik ook methetzelfde te maken ga krijgen...
Weet iemand wanneer de jaarincasso van Youcare plaatsvind?
Klopt, zal ik doen.. Zeker een enorme wachtrijquote:Op donderdag 5 januari 2012 23:02 schreef Mallet het volgende:
[..]
Dat is een klote situatie inderdaad. Morgen maar gelijk contact opnemen met Zilveren Kruis om te kijken wat er mogelijk is. Ik neem overigens aan dat de incasso snel zal plaatsvinden, want alles wordt als het ware in het voren geincasseerd altijd.
Dat vroeg ik me ook al af. Dit vond ik op Twitter.quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:54 schreef xminator het volgende:
Weet iemand wanneer de jaarincasso van Youcare plaatsvind?
twitter:Rubenalder twitterde op zondag 01-01-2012 om 21:24:29@YouCareNU Wanneer wordt de premie afgeschreven? Ik heb gekozen alles in één keer af te laten schrijven. reageer retweet
P.s. Ik ben dus niet Ruben Alder.twitter:YouCareNU twitterde op maandag 02-01-2012 om 14:51:18Beste @Rubenalder in principe werd fit eind december gedaan. door de drukte is dit niet allemaal gelukt Dit zal nu rond 15 januari gebeuren reageer retweet
Bedankt Ruben!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 01:29 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook al af. Dit vond ik op Twitter.twitter:Rubenalder twitterde op zondag 01-01-2012 om 21:24:29@YouCareNU Wanneer wordt de premie afgeschreven? Ik heb gekozen alles in één keer af te laten schrijven. reageer retweet
P.s. Ik ben dus niet Ruben Alder.twitter:YouCareNU twitterde op maandag 02-01-2012 om 14:51:18Beste @Rubenalder in principe werd fit eind december gedaan. door de drukte is dit niet allemaal gelukt Dit zal nu rond 15 januari gebeuren reageer retweet
![]()
Oke bedankt, zal morgen even bellen dan ook naar youcare.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 01:47 schreef MyTiredFeet het volgende:
Enkele dagen later kreeg ik (twee maal) de nieuwe polis. Ook heb ik al een brief gekregen met het wachtwoord (of gebruikersnaam) om in te loggen op "mijn youcare.nu" of iets dergelijks.
Dat komt omdat er veel vragen zijn over opzeggingen (en dat is gelukkig niet normaal zo). Mensen denken dat, omdat de oude verzekeraar nog incasseert (en er op de 30e een verzekering is afgesloten), die opzegging niet gedaan is. Hier hebben meer verzekeraars last van (de verzekeraars met veel nieuwe instroom).quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:24 schreef just me het volgende:
Ditzo telefonisch bereiken is een ramp, zo nog maar eens proberen.
Ze hebben hem nog niet verwerkt, dat is wat andersquote:De opzegging was bij mijn oude verzekering nog niet binnen...
Als de bevestigingen e.d. Gewoon automatisch verstuurd werden, dan hadden mensen minder gebeld.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:17 schreef Mallet het volgende:
Ik krijg ontzettend veel vragen over de status van opzegging. Gelukkig kan ik -ondanks ik niet in Vecozo kan- vaak wel de bevestiging in het systeem opzoeken. Vaak zijn de polissen al opgemaakt (gaat nu heel snel bij ons). Ik snap die onzekerheid ook wel vanuit de consument gezien, alleen soms is het enigszins frustrerend als mensen zich op het laatste moment hebben aangemeld.. Bij voorkeur zaterdag nog en dan boos worden dat de premie van hun oude verzekeraar nog is afgeschreven of vice versa als ze na dit jaar niet meer verzekerd zijn bij ons.
Klopt, maar mensen die op 28 december een verzekering afsluiten en dan boos worden dat de oude verzekeraar afschrijven op 2 januari; dan begrijp je niet hoe het werkt. Dat had met of zonder bevestiging toch echt een telefoontje opgeleverd.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:55 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Als de bevestigingen e.d. Gewoon automatisch verstuurd werden, dan hadden mensen minder gebeld.
Wat is OHRA toch een goede verzekeraarquote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:55 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Als de bevestigingen e.d. Gewoon automatisch verstuurd werden, dan hadden mensen minder gebeld.
Van ohra kregen mijn ouders direct bevestiging, en vandaag hun pasje en fbto opgezegd.
Maar van ditzo heb ik nog niks gezien. En wel op dezelfde moment aangevraagd.... Ja, en als deze de 'laatste week' is voor opzeggen...
Ik begrijp heel goed dat mijn oude verzekering nog heeft afgeschreven, ik was erg laat (28-12) maar snap niet dat ik een bevestiging krijg dat Ditzo mij heeft geaccepteerd, dat de opzegging gaat gebeuren en dat Ditzo mij nu niet kent en daarom is er uiteraard ook nog geen opzegging gedaanquote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:59 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Klopt, maar mensen die op 28 december een verzekering afsluiten en dan boos worden dat de oude verzekeraar afschrijven op 2 januari; dan begrijp je niet hoe het werkt. Dat had met of zonder bevestiging toch echt een telefoontje opgeleverd.
Een bevestiging van Ditzo ga je in elk geval dit jaar niet krijgen.
Via Independer zijn een flink aantal aanvragen uitgevallen en die zijn alsnog opgezegd. Ik kan nu niets voor je nakijken (ik heb een erg lang weekendquote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:40 schreef just me het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed dat mijn oude verzekering nog heeft afgeschreven, ik was erg laat (28-12) maar snap niet dat ik een bevestiging krijg dat Ditzo mij heeft geaccepteerd, dat de opzegging gaat gebeuren en dat Ditzo mij nu niet kent en daarom is er uiteraard ook nog geen opzegging gedaan![]()
Ik was overgestapt via independer en mijn partner via de site van Ditzo zelf en dat laatste is wel goed gegaan
Of ze hebben een betere automatiseerder.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:06 schreef Mallet het volgende:
[..]
Wat is OHRA toch een goede verzekeraar.
Oh, en waarom dat?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:59 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Een bevestiging van Ditzo ga je in elk geval dit jaar niet krijgen.
Omdat een opzegging nooit bevestigd wordt (alleen bij de aanvraag geven we aan dat er wordt opgezegd) en die opzegging wordt direct door Vecozo gehaald. We hebben nooit reden gehad om dit te bevestigen, tot nuquote:
Besured heeft netjes voor mij opgezegd want ik kreeg van AnderZorg per post een bewijs van uitschrijving. Dat is toch voldoende? Ik bedoel wat is de toegevoegde waarde van een bewijs van de maatschappij waar je je nieuwe verzekering afsluit dat zij de oude hebben opgezegd? Dat wil je toch horen van je oude maatschappij..quote:
Het gaat me niet om de opzegging. Ik wil alleen bevestiging dat mijn aanvraag is aangekomen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:42 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Omdat een opzegging nooit bevestigd wordt (alleen bij de aanvraag geven we aan dat er wordt opgezegd) en die opzegging wordt direct door Vecozo gehaald. We hebben nooit reden gehad om dit te bevestigen, tot nu.
Ik weet niet meer hoe/waar jij hem had aangevraagd, maar via de website krijg je wel direct een bewijs van aanmelding en SMS met inlogcode e.d.. Dat vond ik prima.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 09:12 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Het gaat me niet om de opzegging. Ik wil alleen bevestiging dat mijn aanvraag is aangekomen.
Via zorgkiezer.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 09:15 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ik weet niet meer hoe/waar jij hem had aangevraagd, maar via de website krijg je wel direct een bewijs van aanmelding en SMS met inlogcode e.d.. Dat vond ik prima.
Oh dat is wel slecht.. Had je niet het gevoel dat het aan de medewerker lag? Dat heb ik nml bij Ditzo wel eens gehad (vaak verschillende antwoorden).. Even afwachten dus, maar als een aanvraag nu niet te zien is.. Vraag ik me idd ook af of er dan wel een opzegging heeft plaatsgevonden.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 09:25 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Via zorgkiezer.
Net een belletje kunnen maken. Blijkt dus dat het onduidelijk is of de aanvraag is doorgekomen en dus ook onduidelijk of de opzegging gelukt is.
Lekker is dat. Naja, dan maar bij FBTO blijven.
Tja.. de medewerker moest idd wel veel "overleg plegen". Ik zal maandag terugbellen als er volledige bezetting (lees: de normale medewerkers) is.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 09:56 schreef Mallet het volgende:
Oh dat is wel slecht.. Had je niet het gevoel dat het aan de medewerker lag? Dat heb ik nml bij Ditzo wel eens gehad (vaak verschillende antwoorden).. Even afwachten dus, maar als een aanvraag nu niet te zien is.. Vraag ik me idd ook af of er dan wel een opzegging heeft plaatsgevonden.
Wel bij doorverwijzing van de tandarts naar de kaakchirurg.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 11:13 schreef Viking84 het volgende:
Weet iemand hier toevallig over extractie van een verstandskies door een kaakchirurg nog steeds onder de basisverzekering valt?
Edit: hmm, rondje Google zegt dat dit sinds 1 januari 2011 niet meer zo is.
Nou dat is ook nog maar de vraag. Officieel moet de kaakchirurg moeilijke extracties doen die de tandarts niet kan doen, maar in de praktijk is het vrij standaard om door te verwijzen, volgens mij,.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:23 schreef Mallet het volgende:
[..]
Wel bij doorverwijzing van de tandarts naar de kaakchirurg.
Ik was er min of meer vanuit gegaan dat het dan idd een gecompliceerde extractie was.. Er wordt gewoon een DBC gestart als jij in het ziekenhuis wordt geholpen. De zorgverzekeraar krijgt die DBC in rekening gebracht en volgens mij wordt er op die verwijzing niet aangegeven of het om een gecompliceerde extractie gaat.. Het feit dat je wordt doorverwezen naar de kaakchirurg is voor een zorgverzekeraar te interpreteren als tandarts kan/wil niet zelf trekken.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou dat is ook nog maar de vraag. Officieel moet de kaakchirurg moeilijke extracties doen die de tandarts niet kan doen, maar in de praktijk is het vrij standaard om door te verwijzen, volgens mij,.
Maar ik weet niet of ik het door mijn tandarts wil laten doen. Die is een beetje hardhandig en ik vind het een pittige ingreep (in 2010 ook al een verstandskies laten verwijderen). Ik moet het hoe dan ook zelf betalen: 50-100 bij de tandarts of 200-300 euro bij de kaakchirurg. Mja. Voorlopig zit 'ie nog wel even goed, dus ik wacht wel even af.
Even wat korte algemene antwoorden.. Steunkousen zitten (bij medische indicatie) in het basispakket. Medicijnen moet je navragen. Volgens mij als de arts op het recept het merk medicijn zet (i.v.m. klachten ander merk) is de apotheek verplicht het betreffende medicijn te leveren. Als je voor natura gaat moet je goed controleren of de zorgverleners van jouw keuze gecontracteerd zijn.. Indien dit het geval is maakt het geen barst uit of je naar de zorgverlener in jouw woonplaats gaat of naar een 50km verderop.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:57 schreef 2cv het volgende:
Ik zit ook te klooien met de zorgverzekering (nee, ik ben niet te laat, ik ben nu nog meeverzekrd met mijn ouders namelijk maar begin volgende maand stopt dat). Wegens mijn *kuch*ietwat*kuch* uitgebreide medische geschiedenis zijn er iets meer aspecten dan alleen de premie waar ik eisen aan stel.
- Ik draag steunkousen maar ik kan daar niets over vinden. Zitten die in het basispakket ? Zo nee: in welke aanvullende verzekering van welke maatschappij zitten die dan wel ?
- Ik gebruik acenocoumarol en sotalol. Beiden zitten in het basispakket. Maar van het verkeerde merk sotalol krijg ik enorme hoofdpijn (dan weet ik echt niet meer wat boven/onder/links/rechts is en kan ik vrijwel niets meer). Hoe weet ik of een bepaalde verzekeraar het 'juiste' merk (Sandoz) vergoedt ?
- Voor de meeste controles (consult bij de cardioloog, pacemaker uitlezen, hartfilmpjes/24-uurs ECG's longfunctieonderzoek, enzovoorts) ga ik naar het UMCG. En als ik een ingreep krijg waarvoor ik onder narcose moet maar die geen donder met m'n hart te maken heeft moet ik ook naar het UMCG. Dit wil ik zo houden. Ik kan zien met welke ziekenhuizen de verzekeraars contracten hebben, maar ik wil niet dat ze besluiten van 'oh, dat is een kleine ingreep, ga toch maar naar dat andere ziekenhuis i.p.v. het UMCG'.
- Voor de trombosedienst ga ik naar het MCL in Leeuwarden. Dichter bij huis zitten er ook wel 1 of 2 trombosediensten, maar daar werken uitsluitend debielen die enkel en alleen bloedwaardes kunnen meten. Communiceren is iets wat ze niet snappen/kunnen/willen. Ik wil dus bij het MCL blijven. Aangezien mijn ervaring is dat de meeste laboratoria niet kunnen communiceren en/of nadenken (tijdens je vakantie papieren met daarop de dosering van je medicijnen naar je huisadres sturen enzo) en ik mijn relatie met het UMCG op geen enkele wijze wil vertroebelen wil ik koste wat het kost NIET naar de trombosedienst van het UMCG, ook al is dat vrijwel even ver als het MCL.
- Om mezelf veel papierwerk te besparen wil ik een verzekering in natura. Geen restitutieverzekering en ook geen gemengde vorm.
Is er iemand die mij verder kan helpen of mij in elk geval een zetje in de goede richting kan geven ?
Bedankt ! Ik ben weer wat verder.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:33 schreef Mallet het volgende:
[..]
Even wat korte algemene antwoorden.. Steunkousen zitten (bij medische indicatie) in het basispakket. Medicijnen moet je navragen. Volgens mij als de arts op het recept het merk medicijn zet (i.v.m. klachten ander merk) is de apotheek verplicht het betreffende medicijn te leveren. Als je voor natura gaat moet je goed controleren of de zorgverleners van jouw keuze gecontracteerd zijn.. Indien dit het geval is maakt het geen barst uit of je naar de zorgverlener in jouw woonplaats gaat of naar een 50km verderop.
Voor Natura verzekeringen kan je kijken naar AnderZorg, Unive Zekur, Besured, OHRA Zorg Compact etc etc.. Maar ik zou je toch willen adviseren om de klantenservice te bellen zodat de medewerker dit conform de polisvoorwaarden met je kan bespreken.
Hier heb ik werkelijk waar nog nooit van gehoord. Wat een onzin ook! Als ik iemand een verzekering verkoop met een vrijwillig eigen risico wordt de maandpremie gewoon standaard lager, klaar. Hetzelfde heb je met werkgeverscollectiviteiten etc. Wat een rompslomp dat ze eerst incasseren en dan vervolgens wat terugboeken, echt heel raar.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:36 schreef Rayna het volgende:
Een passage uit de brief die bij m'n nieuwe zorgpolis van YouCare.nu zat:
"Let op! Heb je gekozen voor de Basisverzekering met ¤500 vrijwillig eigen risico? Je ontvangt dan een extra YouCare.nu korting. Deze korting wordt nog in mindering gebracht op het bedrag dat op de zorgpolis staat. De korting kan helaas niet direct worden verrekend, daarom wordt maandelijks eerst het polisbedrag geļncasseerd en daarna de korting terruggeboekt. Wanneer je hebt aangegeven per jaar te willen betalen dan wordt het bedrag eenmalig geļncasseerd en de korting teruggeboekt."
En laat me raden, met dat terugboeken zullen ze ongetwijfeld bijzonder snel zijn...
Dan komt er denk wel nog extra kosten bij omdat de automatische incasso niet is gelukt.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:40 schreef Rayna het volgende:
Ik vind het ook maar een vreemde manier van handelen.
Voel sterk de neiging om te wachten op de eerste herinnering inclusief acceptgiro zodat ik het rekeningnummer weet waar de (in mijn geval) jaarpremie naar overgeschreven moet worden, en dan alleen het bedrag waar de korting wél al van af is gehaald over te schrijven. Ben benieuwd hoeveel moeite ze dan nog zullen doen om het restant, wat ze dan daarna toch weer meteen zouden moeten terugstorten, alsnog te innen
Misschien vandaag dan ?quote:
3 januari j.l. laten doen, met verwijzing van de tandarts en mij is verteld dat het gewoon vergoed werd. Heb er nog geen rekening van gezien.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou dat is ook nog maar de vraag. Officieel moet de kaakchirurg moeilijke extracties doen die de tandarts niet kan doen, maar in de praktijk is het vrij standaard om door te verwijzen, volgens mij,.
Maar ik weet niet of ik het door mijn tandarts wil laten doen. Die is een beetje hardhandig en ik vind het een pittige ingreep (in 2010 ook al een verstandskies laten verwijderen). Ik moet het hoe dan ook zelf betalen: 50-100 bij de tandarts of 200-300 euro bij de kaakchirurg. Mja. Voorlopig zit 'ie nog wel even goed, dus ik wacht wel even af.
ik ga maandag zelf maar bellenquote:
Hm, ik vraag het voor de zekerheid even na bij m'n verzekeraar voordat ik dat doe.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:00 schreef Lizan het volgende:
[..]
3 januari j.l. laten doen, met verwijzing van de tandarts en mij is verteld dat het gewoon vergoed werd. Heb er nog geen rekening van gezien.
Dat sowieso ja. In mijn polis (interpolis) stonden niks van uitzonderingen: kaakchirurg werd 100% vergoed. Dat was het enige wat er bij stond, niet dat het met verwijzing moest, alleen de lastige dingen, etc.quote:Op zondag 15 januari 2012 11:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hm, ik vraag het voor de zekerheid even na bij m'n verzekeraar voordat ik dat doe.
Maar moet het ws toch zelf betalen: eigen risico.
Zo moeilijk is het toch niet? Als die tandarts het zelf kon, dan deedtie het ook wel zelf want dan verdiende hij er zelf nog wat aan.quote:Op zondag 15 januari 2012 11:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hm, ik vraag het voor de zekerheid even na bij m'n verzekeraar voordat ik dat doe.
Maar moet het ws toch zelf betalen: eigen risico.
Na 11 minuten werd ik te woord gestaan. Gelukkig is het gewoon een normaal tarief. Ik zet de telefoon gewoon op de speaker en dan hoor ik het vanzelf welquote:Op maandag 16 januari 2012 17:08 schreef xminator het volgende:
Ik vind dat systeem dat je je nummer opgeeft en dat je teruggebeld wordt toch wel fijn werken @youcare.
Je kan nooit 188 euro voor een basisverzekering betalen. Kijk eens goed naar je pakket.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:30 schreef hoeheetdat112 het volgende:
Ik betaal bij agis 188,- per maand basis verzekering ga misschien 1x per jaar de dokter.
Ik heb geen idee wat volgend jaar in 2013 de goedkoopste wordt. Dit jaar in ieder geval Youcare, bij mij (nog) gratis.quote:Op maandag 16 januari 2012 16:47 schreef hoeheetdat112 het volgende:
Wat is de goedkoopste zorgverzekering denken jullie?
Zit namelijk bij agis en betaal flink
Ach, ik heb dit soort kansloze reacties al opgegeven. Even kijken op independer en die persoon weet dat die onzin lult, dus volgens mij is die gewoon een troll.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:31 schreef Mallet het volgende:
[..]
Je kan nooit 188 euro voor een basisverzekering betalen. Kijk eens goed naar je pakket.
Dat van die premieafschrijving wordt toch nooit voorkomen. Halverwege de maand staan die betalingen al klaar en die kan je echt niet tegenhouden. Doe morgen even een belletje naar DL om te kijken of de verzekering daar al is opgezegd door Zekur en of er al een terugboeking in het systeem staat.quote:Op maandag 16 januari 2012 18:21 schreef Justinn het volgende:
Heb vlak na Kerst mijn verzekering bij Delta Lloyd opgezegd, alleen die vroegen om bewijs of iets dergelijks. Heb me diezelfde dag nog bij Zekur aangemeld, alleen heb ik daar tot op heden niks meer van gehoord. Inmiddels is al wel premie afgeschreven door Delta Lloyd. Moet ik nog wachten of gaan bellen? Ik vind het best frustrerend dat ik niks hoor.
Moet ik het morgen nog voor je nakijken?quote:Op maandag 16 januari 2012 20:45 schreef just me het volgende:
Ik ben gaan bellen naar Delta Lloyd en toen bleek dat de verzekering nog niet was opgezegd. Het schijnt nu allemaal in orde te zijn.
Als ik niet gebeld had....
dus gewoon bellen
Ah, dus meer mensen hebben datquote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:17 schreef ROFLOL het volgende:
Eindelijk afschrijving gehad van YouCare, nu kijken hoe lang het duurt voor die +/- ¤10 zal worden teruggeboekt.
quote:Op maandag 16 januari 2012 20:52 schreef Mallet het volgende:
[..]
Moet ik het morgen nog voor je nakijken?
grapje, komt nu vast goed
Ze zijn blij dat je weg bent.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:37 schreef RacerDKB het volgende:
Wtf, waarom krijg ik geld terug van Menzis?Nu ineens vandaag 99,04 euro gekregen van ze, terwijl ik per 01-01-2012 bij FBTO zit.
En ik had nog niet betaalt aan Menzis voor januari 2012.
kreeg ik gisteren een mailtje van independer dat mijn oude verzekering opgezegd kon worden... kreeg ik net van ditzo een mailtje dat ik niet kon overstappen omdat mijn oude verzekering niet wil meewerken!quote:Op maandag 16 januari 2012 15:36 schreef just me het volgende:
Net een mailtje van independer ontvangen dat het toch nog goed gaat komen, 14 dagen kan het nog duren
Mijn humeur is iets beter dan vanmorgen!
"Let op! Heb je gekozen voor de Basisverzekering met ¤500 vrijwillig eigen risico? Je ontvangt dan een extra YouCare.nu korting. Deze korting wordt nog in mindering gebracht op het bedrag dat op de zorgpolis staat. De korting kan helaas niet direct worden verrekend, daarom wordt maandelijks eerst het polisbedrag geļncasseerd en daarna de korting terruggeboekt. Wanneer je hebt aangegeven per jaar te willen betalen dan wordt het bedrag eenmalig geļncasseerd en de korting teruggeboekt."quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:11 schreef Doodloper het volgende:
Yay ik ben nu ook bij Youcare aangemeld.
Hoezo tien euro terugkrijgen?
Ik had de zorgpas binnen 5 dagen in huisquote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:13 schreef RacerDKB het volgende:
Krijg je van FBTO ook nog een zorgpas? Nu al bijna een maand bij die tent, maar geen zorgpas.
Wel 2 dagen later een nutteloze brief van ''Welkom bij MijnFBTO'' toen ik me daarvoor aanmeldde op de website.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:36 schreef Rayna het volgende:
Een passage uit de brief die bij m'n nieuwe zorgpolis van YouCare.nu zat:
"Let op! Heb je gekozen voor de Basisverzekering met ¤500 vrijwillig eigen risico? Je ontvangt dan een extra YouCare.nu korting. Deze korting wordt nog in mindering gebracht op het bedrag dat op de zorgpolis staat. De korting kan helaas niet direct worden verrekend, daarom wordt maandelijks eerst het polisbedrag geļncasseerd en daarna de korting terruggeboekt. Wanneer je hebt aangegeven per jaar te willen betalen dan wordt het bedrag eenmalig geļncasseerd en de korting teruggeboekt."
En laat me raden, met dat terugboeken zullen ze ongetwijfeld bijzonder snel zijn...
Wat een verrassingquote:
Wat is dat voor onzin dan?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:29 schreef ROFLOL het volgende:
[..]
Voor mensen met een vrijwillig eigen risico van ¤720 zou je ¤69.50 betalen, maar hierdoor dus ¤79 nog iets. Die ¤10 nog wat krijg je teruggeboekt. Overigens nog niet gebeurd.
Ik ben benieuwd wat voor antwoord je krijgt als je de klantenservice hiermee confronteert. Ik zou gewoon eens bellen en concreet vragen wat hier nou precies het idee achter is.. Het is systeemtechnisch onzin dat het niet zou kunnen..quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:27 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Wat is dat voor onzin dan?
Ga ik voortaan ook met m'n klanten doen... "helaas kunnen we enkel bedragen van 5000 euro innen, dus voor uw factuur van 10 euro innen we 5000 euro en een maand later krijgt u 4900 euro terug".
Lekker rente trekken enzo.
Ik kan dan toch gewoon storneren (:D) en zelf het goede bedrag overmaken?
Ja ik vond het ook een beetje raar van dit principe. Ik had me al aangemeld en de website zegt hier niks over. Maar ik betaal maar 1x per jaar, dus ik krijg het bedrag in 1x terug, dat scheelt weer. Ik heb het trouwens ook nog niet gehad.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:27 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Wat is dat voor onzin dan?
Ga ik voortaan ook met m'n klanten doen... "helaas kunnen we enkel bedragen van 5000 euro innen, dus voor uw factuur van 10 euro innen we 5000 euro en een maand later krijgt u 4900 euro terug".
Lekker rente trekken enzo.
Ik kan dan toch gewoon storneren (:D) en zelf het goede bedrag overmaken?
Ja het hele principe staat me niet aan, dus ik hang meteen de volgende ochtend in de lijn als ze teveel afschrijven. Wat nou als ik die 10 euro net hard nodig heb ofzo?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:39 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat voor antwoord je krijgt als je de klantenservice hiermee confronteert. Ik zou gewoon eens bellen en concreet vragen wat hier nou precies het idee achter is.. Het is systeemtechnisch onzin dat het niet zou kunnen..
Storneren is een beetje riskant. Bij een stornering zal de verzekeraar direct nog een poging doen. Je zult dan, naar mijn verwachting, geconfronteerd worden met een overboeking + afschrijving. Dat zou je dan iedere maand bij moeten gaan houden.
Auch anders was het dubbel pijnlijk geweest!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:51 schreef Viking84 het volgende:
Toch maar goed dat ik een tandartsverzekering erbij heb gedaan. Zo kom je er nooit, zo zit je er 2 keer in drie weken.
Vandaag heb ik ook de terugstorting ontvangen. Blijkbaar mogen ze de premie wettelijk gezien niet zo laag aanbieden.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:29 schreef Piger het volgende:
Ik betaal per jaar, maar ook daar hadden ze iets van 120 euro extra ingehouden. Gister vond ik het lang genoeg geduurd en heb ik ze gemaild. En nu staat het er toevallig net vandaag op.
Ze moeten daar wel een behoorlijk verouderde financiėle administratie hebben dat ze dat niet intern kunnen verrekenen (of ze willen dat gewoon niet)
quote:Beste meneer X,
Het klopt dat het bedrag op de polis afwijkt van het bedrag dat u per jaar betaald. Dit is de waarde van de zorg die wij inkopen bij Avero Achmea. Eenmalig wordt dit bedrag afgeschreven en dezelfde maand het verschil (YouCare korting) bijgeboekt. Helaas mogen wij deze korting wegens wetgeving niet direct verrekenen. Dit is de manier waarop we u dit scherpe tarief kunnen aanbieden.
Per saldo betaalt u dus niet meer dan ¤ 809,04 per jaar. En omgerekend ¤ 67,42 per maand.
Mocht u nog vragen hebben dan help ik u daar graag mee.
Met vriendelijke groet,
"YouCare"
http://www.agisweb.nl/Voo(...)e/Condooms_bestellenquote:Op zondag 5 februari 2012 00:21 schreef Narada het volgende:
Welke zorgverzekeringen geven gratis condooms? Of is dat niet meer zo?
Niemand?quote:Op zondag 5 februari 2012 11:19 schreef Ambrosius het volgende:
Die 25 euro-bon van www.Bol.com bij FBTO heb ik nog niet gezien? Dacht dat deze 1 februari zou komen..
Ze werken geloof ik sowieso met maximale bedragen per code. Ik heb even op de website gekeken, maar ik vind hun vergoedingsoverzicht bijzonder onoverzichtelijk.quote:Op donderdag 16 februari 2012 19:51 schreef Viking84 het volgende:
Hey, weet iemand hier ook of er een vergoedingslimiet zit aan de tandverzekering van AnderZorg? Ik kan me niet voorstellen van niet, maar ik kan het dus nergens vinden, zelfs niet in hun eigen voorwaarden.
Binnen! Kijk anders in je spam map?quote:Op zondag 5 februari 2012 11:19 schreef Ambrosius het volgende:
Die 25 euro-bon van www.Bol.com bij FBTO heb ik nog niet gezien? Dacht dat deze 1 februari zou komen..
quote:In de actieperiode heeft u een FBTO Zorgverzekering afgesloten. Bedankt! Daarom ontvangt u een cadeaubon van bol.com ter waarde van ¤ 25,-. Met de bol.com cadeaubon zoekt u zelf uw cadeau uit. De code die u hiervoor nodig heeft, is:
Uw persoonlijke code
---
Na 1 februari 2015 kunt u de cadeaubon niet meer gebruiken. De bol.com cadeaubon is in te wisselen op alle artikelen met uitzondering van de bol.com fotoservice.
Ja, in de verzekeringsvoorwaarden op deze pdf:quote:Op donderdag 16 februari 2012 19:51 schreef Viking84 het volgende:
Hey, weet iemand hier ook of er een vergoedingslimiet zit aan de tandverzekering van AnderZorg? Ik kan me niet voorstellen van niet, maar ik kan het dus nergens vinden, zelfs niet in hun eigen voorwaarden.
ook mijn gmailbox is gevonden!quote:Op donderdag 16 februari 2012 21:16 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Binnen! Kijk anders in je spam map?
[..]
Dat is dus niet wat ik weten wilquote:Op donderdag 16 februari 2012 21:19 schreef Quirine het volgende:
[..]
Ja, in de verzekeringsvoorwaarden op deze pdf:
http://www.anderzorg.nl/w(...)64-9ddb-0dbae7cc46ad
Vanaf pagina 42.
Dat kan ik ook nergens vinden. :|quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat is dus niet wat ik weten wil. Ik wil het niet per code weten, maar ik wil weten wat er maximaal vergoed wordt per jaar. Bijvoorbeeld 200, 400, 800.
Is dat gewoon premie dan van je vorige verzekeraar? En schrijft Besured ook gewoon af? Je kan namelijk niet dubbel verzekerd zijn..quote:Op zondag 19 februari 2012 22:54 schreef TC_Artemis het volgende:
Ik denk dat besured is vergeten op te zeggen.. ik krijg nu een acceptgiro van mijn vorige zorgverzekeraar. Morgen maar eens bellen. Dit wordt kut!
Ja van mijn vorige verzekeraar hetzelfde bedrag als vorig jaar, voor de periode van januari 2012. Ik ben 30 december overgestapt, maar goed om te weten dat je niet dubbel verzekerd kan zijn. Ik zal morgen even rond gaan bellen! Boefjes.quote:Op zondag 19 februari 2012 23:00 schreef Mallet het volgende:
[..]
Is dat gewoon premie dan van je vorige verzekeraar? En schrijft Besured ook gewoon af? Je kan namelijk niet dubbel verzekerd zijn..
Het is een OHRAFBTO-geval geworden.quote:
Bol.com-code van FBTO?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:20 schreef secondant het volgende:
Ik kreeg van FBTO een mail dat mijn Bol.Com code niet goed was en een nieuwe. Anderen ook last van? Overigens kreeg ik het mailtje maar voor 1 vd 2 polissen...
Ja ik ga even mailen, want ik heb gewoon netjes in december een verzekering afgesloten bij FBTO.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 19:32 schreef HetBrabandertje het volgende:
Die kregen nieuwe klanten in december 2011 (mogelijk ook eerder) bij het afsluiten van een zorgverzekering voor dit jaar. Indien je wel in die doelgroep zit, eventjes mailen. Bij mij was het ook misgegaan en ondertussen heb ik alsnog de code ontvangen.
Je moest je via een bepaalde link inschrijven, niet via de fbto homepage.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 18:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Bol.com-code van FBTO?. Die heb ik niet gehad?
CZ-direct is misschien ook een optie. Ik zit zelf bij Besured. Verder Ditzo wellicht. Verder moet je gewoon even per verzekeraar kijken hoe het zit met gecontracteerde/niet-gecontracteerde zorgaanbieders. Ditzo schijnt dus geen gecontracteerde zorgaanbieders te hebben, dus dat is makkelijk. Dat eigen risico is natuurlijk standaard 220. Ik vind verhoging van het eigen risico niet opwegen tegen de lagere maandpremie. Je haalt het er sowieso niet uit en als je zegt dat je niet wilt dat ze veel moet betalen (mocht er toch wat zijn) dan zou ik dat gewoon op de wettelijke 220 laten staan.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:27 schreef monsterd. het volgende:
Mijn zusje wordt binnenkort 18 en we moeten een verzekering afsluiten voor haar. Mijn ouders zijn verzekerd bij unive. Ik zelf bij CZ. Enige tips? Het enige belangrijke is vrijheid in keuze behandelaar (dus bijvoorbeeld keuze in ziekenhuis hier in de stad ten opzichte van unive zekur waarbij het dichtstbijzijnde gecontracteerde 60 km verderop zit )
Hoe zit het verder met het eigen risico? Wat is wijsheid. Ze is nooit echt ziek, maar wil liever ook niet het risico nemen dat ze straks veel moet betalen..
Hmm ik denk dat de 220 ook het beste is. Heb zo gauw gekeken en het levert verhoudingsgewijs totaal geen voordeel op. Per verhoging van 100 euro een voordeel van een euro of 3quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:31 schreef Mallet het volgende:
[..]
CZ-direct is misschien ook een optie. Ik zit zelf bij Besured. Verder Ditzo wellicht. Verder moet je gewoon even per verzekeraar kijken hoe het zit met gecontracteerde/niet-gecontracteerde zorgaanbieders. Ditzo schijnt dus geen gecontracteerde zorgaanbieders te hebben, dus dat is makkelijk. Dat eigen risico is natuurlijk standaard 220. Ik vind verhoging van het eigen risico niet opwegen tegen de lagere maandpremie. Je haalt het er sowieso niet uit en als je zegt dat je niet wilt dat ze veel moet betalen (mocht er toch wat zijn) dan zou ik dat gewoon op de wettelijke 220 laten staan.
Zou ook gek zijn als je het geld er wel uit zou halen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:31 schreef Mallet het volgende:
[..]
CZ-direct is misschien ook een optie. Ik zit zelf bij Besured. Verder Ditzo wellicht. Verder moet je gewoon even per verzekeraar kijken hoe het zit met gecontracteerde/niet-gecontracteerde zorgaanbieders. Ditzo schijnt dus geen gecontracteerde zorgaanbieders te hebben, dus dat is makkelijk. Dat eigen risico is natuurlijk standaard 220. Ik vind verhoging van het eigen risico niet opwegen tegen de lagere maandpremie. Je haalt het er sowieso niet uit en als je zegt dat je niet wilt dat ze veel moet betalen (mocht er toch wat zijn) dan zou ik dat gewoon op de wettelijke 220 laten staan.
Ja. De stelregel is dat įlles dat wordt vergoed vanuit de basisverzekering (afgezien van de huisarts en nog wat andere kleinere dingen) eerst betaald moet worden vanuit het eigen risico.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:38 schreef just me het volgende:
Eigen risico vraagje, eind januari heb ik een oproep gehad om in het zkh te komen voor een controle, er zijn foto's gemaakt en er is een nagesprek geweest, valt dit onder eigen risico?
Tsja door je eigen risico heen zijn heeft je wel minimaal 220 euro gekost. Wat een geld trouwensquote:Op maandag 12 maart 2012 11:41 schreef just me het volgende:
Nou dan zullen we maar geld weg gaan zetten maar dan ben ik meteen door mijn eigen risico heen
Zal volgend jaar nog wel een heel stuk hoger worden.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:12 schreef just me het volgende:
Het is waanzinnig veel geld maar ik had het onderzoek nodig, het was een vervolgonderzoek op vorig jaar. Jammer dat het niet in één jaar gepropt kon worden!
Die kan je de eerste van de maand erop weer uitzetten.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:47 schreef secondant het volgende:
wachttijd kan ik niet vinden op deze pagina voor Brillen: http://www.fbto.nl/fbto/zorg/wachttijdPrepareAction.do
Hoe lang moeten ze de module laten aanstaan?
Dank!
Welke datum staat er op de nota?quote:Op zondag 25 maart 2012 13:35 schreef secondant het volgende:
Hallo![]()
Ik kan mij herinneren dat deze situatie vorig jaar een keer langs is gekomen maar kan het niet meer vinden. Vandaar even op deze manier: Hoe zat het ook al weer?
Mijn ouders hebben een zorgverzekering bij FBTO. Ze hebben een aantal modules aanstaan (tand e.d. ) maar geen module voor gezichtsverzorging. Nu hebben ze beide een nieuwe zonnebril op sterkte nodig en hebben ze er een uitgezocht bij Specsavers gisteren en een bedrag aanbetaald. Klopt het dat ze nu de module voor Module Gezichtszorg en Orthodontie per 1 april aan kunnen zetten en dan de bril kunnen declareren, ze halen de bril pas na 1 april op namelijk? FBTO geeft namelijk in deze module de volgende vergoeding:
Per verzekerd lid van het gezin geldt dat 1 keer per 3 kalenderjaren recht bestaat op een vergoeding voor brillen bij Specsavers of een opticien/optiekbedrijf van je keuze. Heb je gekozen voor een vergoeding voor een bril? Dan ontvang je geen vergoeding meer voor lenzen (en omgekeerd). Verzekerde(n) vanaf 16 jaar Specsavers: je hebt 1 keer per 3 kalenderjaren recht op vergoeding van een bril tot maximaal ¤ 150,- . Daarnaast geeft Specsavers jou en de verzekerde(n) 25% korting op het aankoopbedrag van een complete bril. Deze korting is ook geldig op alle glassoorten en opties zoals ‘ontspiegeling’, ‘krasvast’, ‘meekleurende glazen’ en ‘gekleurde glazen’. Bovendien krijg je 25% korting op de aankoopprijs van een zonnebril op sterkte. Daarnaast krijg je op varifocale brillen een korting van 30% op een complete bril. Verzekerde(n) van 10 tot 16 jaar Specsavers: je hebt per 3 jaar recht op 2 kinderbrillen uit de ‘teenreeks’ voor in totaal ¤ 139,- bestaande uit een montuur, standaard enkelvoudige glazen en gratis kraswerende coating. De totale winkelwaarde hiervan is ¤ 308.-. Verzekerde(n) jonger dan 10 jaar Specsavers: je hebt jaarlijks recht op een kinderbril uit de ‘kidsmontuurreeks’ van ¤ 59,- inclusief een kraswerende laag t.w.v. ¤ 15,- (totaal ¤ 74,-). De vergoeding door FBTO is ¤ 50,- en van Specsavers krijg je ¤ 24,- korting. Kies je jaarlijks voor een kinderbril die niet uit de ‘kids montuurreeks’ komt, dan geeft Specsavers 25% korting op het aankoopbedrag. De vergoeding door FBTO is dan ¤ 50,-.
En op de pagina wachttijd kan ik geen aanvullende voorwaarden vinden: http://www.fbto.nl/fbto/zorg/wachttijdPrepareAction.do
Het lijkt immers te mooi om waar te zijn maar nogmaals ik meen mij te herinneren dat het wel zo werkte. Wat zie ik over het hoofd en hoe lang moeten ze de module laten aanstaan?
Alvast bedankt!
Dan betaal je 2 maanden?quote:Op maandag 26 maart 2012 18:33 schreef secondant het volgende:
Vandaag contact gehad met FBTO. Blijkt idd te kunnen. Dus nu aanzetten voor april en een zonnebril kopen en in mei gaat ie weer uit. Zonnebril was geen probleem en datum op nota is april
Ja, als je in april weer opzegt lijkt me.quote:Op maandag 26 maart 2012 19:47 schreef secondant het volgende:
1 maand zou in theorie al kunnen aldus de mijnheer van de klantenservice
Wat voor bericht heb je van Ditzo gehad dan n.a.v. je vraag hier? In de voorwaarden staat inderdaad niet meer dan wat jij hier citeert. Ditzo heeft geen contracten met zorgaanbieders en bieden dus vrije zorgkeuze. Dat is waar ze zichzelf zo voor op de borst slaan. Ik lees negens iets over een marktconform tarief dus je zou er inderdaad vanuit mogen gaan dat je gewoon je x aantal behandelingen worden vergoed.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 19:04 schreef jack4ya het volgende:
Ditzo:
Kan iemand mij even laten zien aan de hand van polisvoorwaarden waarin staat dat er een contract met de fysiotherapeut/zorgverlener moet zijn voor een volledige voorgoeding (ipv partiele)?
Ik kan het namelijk niet vinden, en ik heb bij afsluiten van de polis hier specifiek opgelet. Wellicht zit ik er naast, maar ik kan pas maandag bellen.
Enige wat ik vind:
Therapieėn
Fysiotherapie/manuele therapie/oefentherapie(Cesar/Mensendieck)
Wat wordt vergoed?
ZorgBest - 18 behandelingen per kalenderjaar
Voorwaarden : Je wordt behandeld door een (kinder)fysiotherapeut, psychosomatisch fysiotherapeut, (psychosomatisch) oefentherapeut Cesar of Mensendieck, bekkentherapeut,
oedeemtherapeut, manueel therapeut of geriatrisch fysiotherapeut.
That;s it.
Linkjes erbijWe hebben dus ZorgBest
https://www.ditzo.nl/zorgverzekering/voorwaarden/
Ja ik had een vraag, maar had even later het antwoord op die vraag alquote:
Maar de psycholoog mailt het volgende:quote:Beste meneer 2cv,
Bedankt voor uw e-mail. Hierin informeert u naar de vergoeding van eerstelijns psychologische zorg. Graag help ik u verder.
Krijgt u een vergoeding voor eerstelijns psychologische zorg?
Dit krijgt u vergoedt uit de basisverzekering. Hiervoor geldt:
- U bent doorverwezen door uw huisarts of bedrijfsarts.
- De zorgverlener is een GezondheidsZorg psycholoog (GZ-psycholoog) of klinisch psycholoog met een BIG-registratie.
- Wij vergoeden 5 zittingen per kalenderjaar.
- Heeft uw zorgverlener een contract afgesloten? Dan vergoeden wij uw nota volledig op de eigen bijdrage na. Kijk op Zorgzoeker voor een zorgverlener bij u in de buurt.
- Heeft uw zorgverlener geen contract afgesloten? Dan vergoeden wij maximaal ¤ 57,- per zitting. De kosten die boven dit bedrag uitkomen zijn voor eigen rekening.
Heeft u de Module Therapieėn? Nee
Dan heeft u aanvullend op de basisverzekering, recht op een vergoeding van 7 zittingen per kalenderjaar. Hiervoor gelden dezelfde voorwaarden.
U betaalt een eigen bijdrage
Deze is ¤ 20,- per zitting. Dit geldt voor zowel gecontracteerde als ongecontracteerde zorg.
Uw eigen risico is ¤ 220,- per jaar
Dit is uw eigen risico van de basisverzekering. Houdt u daar rekening mee?
Ga ik toch wel overheen i.v.m. andere problemen dus dat is niet interessant.
Kunnen we nog iets voor u doen?
Heeft u nog vragen? Stuur dan een e-mail naar uitkeringen.zorg@fbto.nl of typ uw vraag bij `Zoekæ op fbto.nl. Bellen kan ook: (058) XXXXXX. U bereikt ons op maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur.
Vriendelijke groet,
Mevrouw van de FBTO
FBTO Zorg
Quequote:Beste meneer 2cv,
U bent welkom in mijn praktijk. Ik kan kijken wat er aan de hand is, en welke hulp eventueel nodig is.
Ik nodig u uit voor een afspraak op
donderdag datum en tijd
Het gesprek vindt plaats in mijn praktijk aan de straatnaam, huisnummer en plaatsnaam. De ingang is aan de waterzijde (straatnaam). U kunt uw auto of fiets voor de deur op de stoep parkeren. De praktijk is op loopafstand van NS station plaatsnaam.
Wilt u een identiteitsbewijs meenemen? Dat moet u laten zien bij de inschrijving. Een verwijsbrief is noodzakelijk voor vergoeding van de behandeling door de verzekering.
Verder wil ik u wijzen op de eigen bijdrage die dit jaar is ingevoerd voor behandelingen in de geestelijke gezondheidszorg. Mijn praktijk is een tweedelijns instelling. Dat betekent dat u voor onderzoek en behandeling tot 100 minuten een eigen bijdrage van ¤100,- aan uw verzekeraar moet betalen. Voor onderzoek en behandeling langer dan 200 minuten betaalt u ¤200,-. Daarnaast geldt een eigen risico. Meer informatie kunt u krijgen bij uw zorgverzekeraar.
Met vriendelijke groet,
Voornaam en Achternaam
psychiater
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |