abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf donderdag 5 januari 2012 @ 19:22:30 #101
148247 taxibabe
pi_106451057
Ik ben nu al te laat, maar ik heb wel gekeken naar andere verzekeringen. Ik liep alleen bijna overal tegen hetzelfde probleem aan. Blijkbaar kun je alleen nog maandelijks betalen met automatische incasso?

Door omstandigheden kan ik niet met automatische incasso betalen, maar ik kan dan helemaal niet overstappen. Ik zou 20 per maand goedkoper uit zijn, maar helaas...
pi_106451626
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:22 schreef taxibabe het volgende:
Ik ben nu al te laat, maar ik heb wel gekeken naar andere verzekeringen. Ik liep alleen bijna overal tegen hetzelfde probleem aan. Blijkbaar kun je alleen nog maandelijks betalen met automatische incasso?

Door omstandigheden kan ik niet met automatische incasso betalen, maar ik kan dan helemaal niet overstappen. Ik zou 20 per maand goedkoper uit zijn, maar helaas...
Wij kunnen tot morgen 17:00 opzeggingen doen.

Voor zover ik weet kan je met acceptgiro iig bij Menzis / Zilveren Kruis / AnderZorg betalen.
  donderdag 5 januari 2012 @ 19:52:16 #103
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_106452681
De Friesland had ook afgeboekt bij mij en FBTO ook. Duur maandje zo :'). De Friesland gestorneerd, morgenavond eens kijken of het al terug is :).
Niet meer actief op Fok!
  FOK!fotograaf donderdag 5 januari 2012 @ 20:01:34 #104
148247 taxibabe
pi_106453234
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:34 schreef Mallet het volgende:

[..]

Wij kunnen tot morgen 17:00 opzeggingen doen.

Voor zover ik weet kan je met acceptgiro iig bij Menzis / Zilveren Kruis / AnderZorg betalen.
Hmm toch maar eens kijken naar dat anderzorg. Is de tandartsdekking een beetje goed? Ik heb nu vgz met 500 euro budget voor tandarts.
pi_106462320
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:01 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Hmm toch maar eens kijken naar dat anderzorg. Is de tandartsdekking een beetje goed? Ik heb nu vgz met 500 euro budget voor tandarts.
AnderZorg
Anderzorg heeft eigen prijzen vastgesteld, welke tot de laagste behoren die we tot nu tegen gekomen zijn. Deze liggen 10 tot 20% onder de prijzen van Agis en tot 40% onder de Tandarts.nl adviesprijzen. Er bestaan twee aanvullende verzekeringen: AnderZorg Tand en AnderZorg Jong waarbij de laatste nog lagere vergoedingen kent. In vergelijking met vorig jaar is de AnderZorg Tand uitgekleed. Vergoeding voor kronen en bruggen vervalt (in 2011 was dat 50%). Vergoeding voor implantaten vervalt (in 2011 was dat ¤500). Vergoeding voor orthodontie onder de 18 vervalt (was ¤1000). Vergoeding voor parodontologie vervalt (was 50%). Positief is dat de maximeringen voor vullingen en röntgenfoto's vervallen zijn.

AnderZorg tandheelkunde overzicht
Tandarts.nl rapportcijfer: 4

http://www.tandarts.nl/ta(...)_tandartsverzekering
pi_106462631
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 15:59 schreef weasel85 het volgende:
Medio eind december overgestapt naar een andere zorgverzekeraar. Vandaag post gekregen van Zilveren Kruis dat mijn opzegging goed is aangekomen. Maar...... Nu komt ie dan he:

De 'hoofdverzekering' is opgezegd, maar niet de aanvullende verzekeringen van ¤24,26,- p.m.
Dit is toch van de domme?! Wat heb je aan een AV als je geen 'hoofdverzekering' hebt.

Tot ik de brief las had ik nooit eerder van een 'hoofdverzekering' gehoord. Youcare beloofde mij dat alles door hun opgezegd zou worden, moet ik hier blijkbaar zelf erachteraan gaan....

Betekent dit nou dat ik voor de rest van het jaar ¤24,26,- p/m mag gaan dokken, of kan ik hier nog ervan afkomen?

Tevens heeft ZK ook kosten afgeschreven voor januari... prutsers dat het zijn. |:(
Wtf?! En nu?
Ikdenk dat ik ook methetzelfde te maken ga krijgen...


Weet iemand wanneer de jaarincasso van Youcare plaatsvind?
pi_106463007
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:54 schreef xminator het volgende:

[..]

Wtf?! En nu?
Ikdenk dat ik ook methetzelfde te maken ga krijgen...

Weet iemand wanneer de jaarincasso van Youcare plaatsvind?
Dat is een klote situatie inderdaad. Morgen maar gelijk contact opnemen met Zilveren Kruis om te kijken wat er mogelijk is. Ik neem overigens aan dat de incasso snel zal plaatsvinden, want alles wordt als het ware in het voren geincasseerd altijd.
pi_106463496
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 23:02 schreef Mallet het volgende:

[..]

Dat is een klote situatie inderdaad. Morgen maar gelijk contact opnemen met Zilveren Kruis om te kijken wat er mogelijk is. Ik neem overigens aan dat de incasso snel zal plaatsvinden, want alles wordt als het ware in het voren geincasseerd altijd.
Klopt, zal ik doen.. Zeker een enorme wachtrij :')...

Inloggen op zilverenkruis kan ook al niet.

Was pas op 27-12 overgestapt dus heb ook nog geen bevestiging oid. gekregen.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 01:29:53 #109
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_106468983
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:54 schreef xminator het volgende:
Weet iemand wanneer de jaarincasso van Youcare plaatsvind?
Dat vroeg ik me ook al af. Dit vond ik op Twitter.

Rubenalder twitterde op zondag 01-01-2012 om 21:24:29 @YouCareNU Wanneer wordt de premie afgeschreven? Ik heb gekozen alles in één keer af te laten schrijven. reageer retweet
YouCareNU twitterde op maandag 02-01-2012 om 14:51:18 Beste @Rubenalder in principe werd fit eind december gedaan. door de drukte is dit niet allemaal gelukt Dit zal nu rond 15 januari gebeuren reageer retweet
P.s. Ik ben dus niet Ruben Alder. ;)
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_106469320
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 01:29 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook al af. Dit vond ik op Twitter.

Rubenalder twitterde op zondag 01-01-2012 om 21:24:29 @YouCareNU Wanneer wordt de premie afgeschreven? Ik heb gekozen alles in één keer af te laten schrijven. reageer retweet
YouCareNU twitterde op maandag 02-01-2012 om 14:51:18 Beste @Rubenalder in principe werd fit eind december gedaan. door de drukte is dit niet allemaal gelukt Dit zal nu rond 15 januari gebeuren reageer retweet
P.s. Ik ben dus niet Ruben Alder. ;)
Bedankt Ruben!

Hoelang duurde het voordat je bevestiging kreeg van je overstap per post eigenlijk? Heb zelf nog niks behalve bevestigingsmail.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 01:47:51 #111
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_106469404
Enkele dagen later kreeg ik (twee maal) de nieuwe polis. Ook heb ik al een brief gekregen met het wachtwoord (of gebruikersnaam) om in te loggen op "mijn youcare.nu" of iets dergelijks.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_106469608
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 01:47 schreef MyTiredFeet het volgende:
Enkele dagen later kreeg ik (twee maal) de nieuwe polis. Ook heb ik al een brief gekregen met het wachtwoord (of gebruikersnaam) om in te loggen op "mijn youcare.nu" of iets dergelijks.
Oke bedankt, zal morgen even bellen dan ook naar youcare.
pi_106484984
Net gebeld naar zilverenkruis, alles was opgezegd behalve mijn aanvullende verzekering.
Ze heeft meteen mijn tandartsverzekering opgezegd.


Opzicht zou dat wel het beste van beiden zijn..
Zorgverzekering van youcare
Tandartsverzekering van zilverenkruis

[ Bericht 33% gewijzigd door xminator op 06-01-2012 15:49:58 ]
  † In Memoriam † vrijdag 6 januari 2012 @ 17:24:55 #114
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_106490372
Ditzo telefonisch bereiken is een ramp, zo nog maar eens proberen.

De opzegging was bij mijn oude verzekering nog niet binnen...
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_106491353
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:24 schreef just me het volgende:
Ditzo telefonisch bereiken is een ramp, zo nog maar eens proberen.
Dat komt omdat er veel vragen zijn over opzeggingen (en dat is gelukkig niet normaal zo). Mensen denken dat, omdat de oude verzekeraar nog incasseert (en er op de 30e een verzekering is afgesloten), die opzegging niet gedaan is. Hier hebben meer verzekeraars last van (de verzekeraars met veel nieuwe instroom).

Wij gaan dat volgend jaar wel iets anders doen (met iets van een bevestiging dat er is opgezegd, bijvoorbeeld of aangeven dat het kan voorkomen dat de oude verzekeraar nog kan incasseren, als de verzekering vanaf 20 december is afgesloten. Al die incassobatches zijn natuurlijk allang de deur uit. Zeker bij verzekeraars die al incasseren voordat de maand begonnen is (zoals VGZ, bijvoorbeeld).

quote:
De opzegging was bij mijn oude verzekering nog niet binnen...

Ze hebben hem nog niet verwerkt, dat is wat anders ;) (daar ga ik vanuit: alle checks die ik in Vecozo heb mogen doen, de afgelopen week, bleek dat er gewoon was opgezegd. Vraag bij je oude verzekeraar anders iemand die wél in Vecozo kan kijken, dan weet je het zeker. De gemiddelde klantenservice-medewerker heeft die toegang vaak niet en kan alleen in het eigen systeem kijken en ziet daar dat er niet is opgezegd, terwijl het in 99,9% van de gevallen inderdaad wél het geval is)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  † In Memoriam † vrijdag 6 januari 2012 @ 18:02:40 #116
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_106491913
Heb ik weer... ik krijg maandag een telefoontje terug ;)

[ Bericht 45% gewijzigd door just me op 06-01-2012 18:56:36 ]
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_106494144
Vandaag zorgpas ontvangen van YouCare, nog niks afgeschreven. Betaal gewoon maandelijks in ieder geval.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_106494849
Ik krijg ontzettend veel vragen over de status van opzegging. Gelukkig kan ik -ondanks ik niet in Vecozo kan- vaak wel de bevestiging in het systeem opzoeken. Vaak zijn de polissen al opgemaakt (gaat nu heel snel bij ons). Ik snap die onzekerheid ook wel vanuit de consument gezien, alleen soms is het enigszins frustrerend als mensen zich op het laatste moment hebben aangemeld.. Bij voorkeur zaterdag nog en dan boos worden dat de premie van hun oude verzekeraar nog is afgeschreven of vice versa als ze na dit jaar niet meer verzekerd zijn bij ons.
pi_106496660
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:17 schreef Mallet het volgende:
Ik krijg ontzettend veel vragen over de status van opzegging. Gelukkig kan ik -ondanks ik niet in Vecozo kan- vaak wel de bevestiging in het systeem opzoeken. Vaak zijn de polissen al opgemaakt (gaat nu heel snel bij ons). Ik snap die onzekerheid ook wel vanuit de consument gezien, alleen soms is het enigszins frustrerend als mensen zich op het laatste moment hebben aangemeld.. Bij voorkeur zaterdag nog en dan boos worden dat de premie van hun oude verzekeraar nog is afgeschreven of vice versa als ze na dit jaar niet meer verzekerd zijn bij ons.
Als de bevestigingen e.d. Gewoon automatisch verstuurd werden, dan hadden mensen minder gebeld.

Van ohra kregen mijn ouders direct bevestiging, en vandaag hun pasje en fbto opgezegd.
Maar van ditzo heb ik nog niks gezien. En wel op dezelfde moment aangevraagd.... Ja, en als deze de 'laatste week' is voor opzeggen...
pi_106496882
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:55 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Als de bevestigingen e.d. Gewoon automatisch verstuurd werden, dan hadden mensen minder gebeld.

Klopt, maar mensen die op 28 december een verzekering afsluiten en dan boos worden dat de oude verzekeraar afschrijven op 2 januari; dan begrijp je niet hoe het werkt. Dat had met of zonder bevestiging toch echt een telefoontje opgeleverd.

Een bevestiging van Ditzo ga je in elk geval dit jaar niet krijgen :).
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_106497283
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:55 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Als de bevestigingen e.d. Gewoon automatisch verstuurd werden, dan hadden mensen minder gebeld.

Van ohra kregen mijn ouders direct bevestiging, en vandaag hun pasje en fbto opgezegd.
Maar van ditzo heb ik nog niks gezien. En wel op dezelfde moment aangevraagd.... Ja, en als deze de 'laatste week' is voor opzeggen...
Wat is OHRA toch een goede verzekeraar ;).
  † In Memoriam † vrijdag 6 januari 2012 @ 20:40:32 #122
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_106499013
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:59 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Klopt, maar mensen die op 28 december een verzekering afsluiten en dan boos worden dat de oude verzekeraar afschrijven op 2 januari; dan begrijp je niet hoe het werkt. Dat had met of zonder bevestiging toch echt een telefoontje opgeleverd.

Een bevestiging van Ditzo ga je in elk geval dit jaar niet krijgen :).
Ik begrijp heel goed dat mijn oude verzekering nog heeft afgeschreven, ik was erg laat (28-12) maar snap niet dat ik een bevestiging krijg dat Ditzo mij heeft geaccepteerd, dat de opzegging gaat gebeuren en dat Ditzo mij nu niet kent en daarom is er uiteraard ook nog geen opzegging gedaan :{

Ik was overgestapt via independer en mijn partner via de site van Ditzo zelf en dat laatste is wel goed gegaan :Y
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_106499320
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:40 schreef just me het volgende:

[..]

Ik begrijp heel goed dat mijn oude verzekering nog heeft afgeschreven, ik was erg laat (28-12) maar snap niet dat ik een bevestiging krijg dat Ditzo mij heeft geaccepteerd, dat de opzegging gaat gebeuren en dat Ditzo mij nu niet kent en daarom is er uiteraard ook nog geen opzegging gedaan :{

Ik was overgestapt via independer en mijn partner via de site van Ditzo zelf en dat laatste is wel goed gegaan :Y
Via Independer zijn een flink aantal aanvragen uitgevallen en die zijn alsnog opgezegd. Ik kan nu niets voor je nakijken (ik heb een erg lang weekend :@ ), maar daar zou 'ie best tussen kunnen zitten. Bij die aanvragen zijn de oude polissen opgezegd en worden de nieuwe polissen de komende tijd alsnog ingevoerd (die tijd is er immers tot 31 januari). :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  † In Memoriam † vrijdag 6 januari 2012 @ 20:49:10 #124
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_106499506
Ik had een prettige medewerker aan de telefoon en ik vertrouw erop dat ik maandag een telefoontje krijg :)

Zo niet dan weet ik je te vinden want dan is jouw lange weekend (wel genieten hoor) over!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_106501125
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:06 schreef Mallet het volgende:

[..]

Wat is OHRA toch een goede verzekeraar ;).
Of ze hebben een betere automatiseerder.
pi_106501191
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:59 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]


Een bevestiging van Ditzo ga je in elk geval dit jaar niet krijgen :).
Oh, en waarom dat?
pi_106502799
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 21:18 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Oh, en waarom dat?
Omdat een opzegging nooit bevestigd wordt (alleen bij de aanvraag geven we aan dat er wordt opgezegd) en die opzegging wordt direct door Vecozo gehaald. We hebben nooit reden gehad om dit te bevestigen, tot nu ;).
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_106510931
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 21:18 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Oh, en waarom dat?
Besured heeft netjes voor mij opgezegd want ik kreeg van AnderZorg per post een bewijs van uitschrijving. Dat is toch voldoende? Ik bedoel wat is de toegevoegde waarde van een bewijs van de maatschappij waar je je nieuwe verzekering afsluit dat zij de oude hebben opgezegd? Dat wil je toch horen van je oude maatschappij..

Daarnaast stuur ik altijd zelf een e-mailtje naar mijn oude maatschappij. Is echt een moeite van niets en dan heb je het helemaal zeker.
pi_106517870
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 21:42 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Omdat een opzegging nooit bevestigd wordt (alleen bij de aanvraag geven we aan dat er wordt opgezegd) en die opzegging wordt direct door Vecozo gehaald. We hebben nooit reden gehad om dit te bevestigen, tot nu ;).
Het gaat me niet om de opzegging. Ik wil alleen bevestiging dat mijn aanvraag is aangekomen.
pi_106517882
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 09:12 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Het gaat me niet om de opzegging. Ik wil alleen bevestiging dat mijn aanvraag is aangekomen.
Ik weet niet meer hoe/waar jij hem had aangevraagd, maar via de website krijg je wel direct een bewijs van aanmelding en SMS met inlogcode e.d.. Dat vond ik prima.
pi_106517933
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 09:15 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ik weet niet meer hoe/waar jij hem had aangevraagd, maar via de website krijg je wel direct een bewijs van aanmelding en SMS met inlogcode e.d.. Dat vond ik prima.
Via zorgkiezer.

Net een belletje kunnen maken. Blijkt dus dat het onduidelijk is of de aanvraag is doorgekomen en dus ook onduidelijk of de opzegging gelukt is.
Lekker is dat. Naja, dan maar bij FBTO blijven.

[ Bericht 14% gewijzigd door athlonkmf op 07-01-2012 09:35:10 ]
pi_106518168
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 09:25 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Via zorgkiezer.

Net een belletje kunnen maken. Blijkt dus dat het onduidelijk is of de aanvraag is doorgekomen en dus ook onduidelijk of de opzegging gelukt is.
Lekker is dat. Naja, dan maar bij FBTO blijven.
Oh dat is wel slecht.. Had je niet het gevoel dat het aan de medewerker lag? Dat heb ik nml bij Ditzo wel eens gehad (vaak verschillende antwoorden).. Even afwachten dus, maar als een aanvraag nu niet te zien is.. Vraag ik me idd ook af of er dan wel een opzegging heeft plaatsgevonden.
pi_106518190
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 09:56 schreef Mallet het volgende:

Oh dat is wel slecht.. Had je niet het gevoel dat het aan de medewerker lag? Dat heb ik nml bij Ditzo wel eens gehad (vaak verschillende antwoorden).. Even afwachten dus, maar als een aanvraag nu niet te zien is.. Vraag ik me idd ook af of er dan wel een opzegging heeft plaatsgevonden.
Tja.. de medewerker moest idd wel veel "overleg plegen". Ik zal maandag terugbellen als er volledige bezetting (lees: de normale medewerkers) is.

Ik vind het niet erg om bij fbto te blijven, het is alleen dat ditzo iets meer vergoed voor dezelfde prijs. Maar ik wil alleen niet met 2x2 verzekeringen zitten.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 11:13:19 #134
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_106519147
Weet iemand hier toevallig over extractie van een verstandskies door een kaakchirurg nog steeds onder de basisverzekering valt?

Edit: hmm, rondje Google zegt dat dit sinds 1 januari 2011 niet meer zo is.
Niet meer actief op Fok!
pi_106520634
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 11:13 schreef Viking84 het volgende:
Weet iemand hier toevallig over extractie van een verstandskies door een kaakchirurg nog steeds onder de basisverzekering valt?

Edit: hmm, rondje Google zegt dat dit sinds 1 januari 2011 niet meer zo is.
Wel bij doorverwijzing van de tandarts naar de kaakchirurg.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 15:25:01 #136
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_106525506
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:23 schreef Mallet het volgende:

[..]

Wel bij doorverwijzing van de tandarts naar de kaakchirurg.
Nou dat is ook nog maar de vraag. Officieel moet de kaakchirurg moeilijke extracties doen die de tandarts niet kan doen, maar in de praktijk is het vrij standaard om door te verwijzen, volgens mij,.
Maar ik weet niet of ik het door mijn tandarts wil laten doen. Die is een beetje hardhandig en ik vind het een pittige ingreep (in 2010 ook al een verstandskies laten verwijderen). Ik moet het hoe dan ook zelf betalen: 50-100 bij de tandarts of 200-300 euro bij de kaakchirurg. Mja. Voorlopig zit 'ie nog wel even goed, dus ik wacht wel even af ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_106525771
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nou dat is ook nog maar de vraag. Officieel moet de kaakchirurg moeilijke extracties doen die de tandarts niet kan doen, maar in de praktijk is het vrij standaard om door te verwijzen, volgens mij,.
Maar ik weet niet of ik het door mijn tandarts wil laten doen. Die is een beetje hardhandig en ik vind het een pittige ingreep (in 2010 ook al een verstandskies laten verwijderen). Ik moet het hoe dan ook zelf betalen: 50-100 bij de tandarts of 200-300 euro bij de kaakchirurg. Mja. Voorlopig zit 'ie nog wel even goed, dus ik wacht wel even af ;).
Ik was er min of meer vanuit gegaan dat het dan idd een gecompliceerde extractie was.. Er wordt gewoon een DBC gestart als jij in het ziekenhuis wordt geholpen. De zorgverzekeraar krijgt die DBC in rekening gebracht en volgens mij wordt er op die verwijzing niet aangegeven of het om een gecompliceerde extractie gaat.. Het feit dat je wordt doorverwezen naar de kaakchirurg is voor een zorgverzekeraar te interpreteren als tandarts kan/wil niet zelf trekken.
  † In Memoriam † dinsdag 10 januari 2012 @ 22:57:26 #138
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106664409
Ik zit ook te klooien met de zorgverzekering (nee, ik ben niet te laat, ik ben nu nog meeverzekrd met mijn ouders namelijk maar begin volgende maand stopt dat). Wegens mijn *kuch*ietwat*kuch* uitgebreide medische geschiedenis zijn er iets meer aspecten dan alleen de premie waar ik eisen aan stel.

- Ik draag steunkousen maar ik kan daar niets over vinden. Zitten die in het basispakket ? Zo nee: in welke aanvullende verzekering van welke maatschappij zitten die dan wel ?
- Ik gebruik acenocoumarol en sotalol. Beiden zitten in het basispakket. Maar van het verkeerde merk sotalol krijg ik enorme hoofdpijn (dan weet ik echt niet meer wat boven/onder/links/rechts is en kan ik vrijwel niets meer). Hoe weet ik of een bepaalde verzekeraar het 'juiste' merk (Sandoz) vergoedt ?
- Voor de meeste controles (consult bij de cardioloog, pacemaker uitlezen, hartfilmpjes/24-uurs ECG's longfunctieonderzoek, enzovoorts) ga ik naar het UMCG. En als ik een ingreep krijg waarvoor ik onder narcose moet maar die geen donder met m'n hart te maken heeft moet ik ook naar het UMCG. Dit wil ik zo houden. Ik kan zien met welke ziekenhuizen de verzekeraars contracten hebben, maar ik wil niet dat ze besluiten van 'oh, dat is een kleine ingreep, ga toch maar naar dat andere ziekenhuis i.p.v. het UMCG'.
- Voor de trombosedienst ga ik naar het MCL in Leeuwarden. Dichter bij huis zitten er ook wel 1 of 2 trombosediensten, maar daar werken uitsluitend debielen die enkel en alleen bloedwaardes kunnen meten. Communiceren is iets wat ze niet snappen/kunnen/willen. Ik wil dus bij het MCL blijven. Aangezien mijn ervaring is dat de meeste laboratoria niet kunnen communiceren en/of nadenken (tijdens je vakantie papieren met daarop de dosering van je medicijnen naar je huisadres sturen enzo 8)7 ) en ik mijn relatie met het UMCG op geen enkele wijze wil vertroebelen wil ik koste wat het kost NIET naar de trombosedienst van het UMCG, ook al is dat vrijwel even ver als het MCL.
- Om mezelf veel papierwerk te besparen wil ik een verzekering in natura. Geen restitutieverzekering en ook geen gemengde vorm.

Is er iemand die mij verder kan helpen of mij in elk geval een zetje in de goede richting kan geven ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_106666049
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 22:57 schreef 2cv het volgende:
Ik zit ook te klooien met de zorgverzekering (nee, ik ben niet te laat, ik ben nu nog meeverzekrd met mijn ouders namelijk maar begin volgende maand stopt dat). Wegens mijn *kuch*ietwat*kuch* uitgebreide medische geschiedenis zijn er iets meer aspecten dan alleen de premie waar ik eisen aan stel.

- Ik draag steunkousen maar ik kan daar niets over vinden. Zitten die in het basispakket ? Zo nee: in welke aanvullende verzekering van welke maatschappij zitten die dan wel ?
- Ik gebruik acenocoumarol en sotalol. Beiden zitten in het basispakket. Maar van het verkeerde merk sotalol krijg ik enorme hoofdpijn (dan weet ik echt niet meer wat boven/onder/links/rechts is en kan ik vrijwel niets meer). Hoe weet ik of een bepaalde verzekeraar het 'juiste' merk (Sandoz) vergoedt ?
- Voor de meeste controles (consult bij de cardioloog, pacemaker uitlezen, hartfilmpjes/24-uurs ECG's longfunctieonderzoek, enzovoorts) ga ik naar het UMCG. En als ik een ingreep krijg waarvoor ik onder narcose moet maar die geen donder met m'n hart te maken heeft moet ik ook naar het UMCG. Dit wil ik zo houden. Ik kan zien met welke ziekenhuizen de verzekeraars contracten hebben, maar ik wil niet dat ze besluiten van 'oh, dat is een kleine ingreep, ga toch maar naar dat andere ziekenhuis i.p.v. het UMCG'.
- Voor de trombosedienst ga ik naar het MCL in Leeuwarden. Dichter bij huis zitten er ook wel 1 of 2 trombosediensten, maar daar werken uitsluitend debielen die enkel en alleen bloedwaardes kunnen meten. Communiceren is iets wat ze niet snappen/kunnen/willen. Ik wil dus bij het MCL blijven. Aangezien mijn ervaring is dat de meeste laboratoria niet kunnen communiceren en/of nadenken (tijdens je vakantie papieren met daarop de dosering van je medicijnen naar je huisadres sturen enzo 8)7 ) en ik mijn relatie met het UMCG op geen enkele wijze wil vertroebelen wil ik koste wat het kost NIET naar de trombosedienst van het UMCG, ook al is dat vrijwel even ver als het MCL.
- Om mezelf veel papierwerk te besparen wil ik een verzekering in natura. Geen restitutieverzekering en ook geen gemengde vorm.

Is er iemand die mij verder kan helpen of mij in elk geval een zetje in de goede richting kan geven ?
Even wat korte algemene antwoorden.. Steunkousen zitten (bij medische indicatie) in het basispakket. Medicijnen moet je navragen. Volgens mij als de arts op het recept het merk medicijn zet (i.v.m. klachten ander merk) is de apotheek verplicht het betreffende medicijn te leveren. Als je voor natura gaat moet je goed controleren of de zorgverleners van jouw keuze gecontracteerd zijn.. Indien dit het geval is maakt het geen barst uit of je naar de zorgverlener in jouw woonplaats gaat of naar een 50km verderop.

Voor Natura verzekeringen kan je kijken naar AnderZorg, Unive Zekur, Besured, OHRA Zorg Compact etc etc.. Maar ik zou je toch willen adviseren om de klantenservice te bellen zodat de medewerker dit conform de polisvoorwaarden met je kan bespreken.
  † In Memoriam † woensdag 11 januari 2012 @ 11:30:46 #140
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_106675561
Tja heb ik weer, ze zijn nog druk aan het uitzoeken waar en wat er is misgegaan..
met een beetje pech kan ik niet meer overgeschreven worden :(

:{w echt wel! ik heb de schriftelijke bevestiging, ik heb geen fout gemaakt.

Morgen krijg ik nader bericht..
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  woensdag 11 januari 2012 @ 13:06:09 #141
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_106678339
Wat irritant, just me...

Ik kreeg gisteren ook een brief dat mijn oude verzekeraar had geprobeerd het maandbedrag af te boeken, maar dat dat niet gelukt was. Nee, want ik heb het gestorneerd. En of ik het alsnog over wilde maken. Even een mailtje gestuurd en ze zeiden dat het nog niet helemaal verwerkt was en dat de officiële uitschrijving nog moest komen per brief. Raar, want ik heb al wel een 'Jammer dat u weggaat bij de Friesland'-brief gehaald. Nou ja, het zal wel.
Niet meer actief op Fok!
pi_106688784
Een passage uit de brief die bij m'n nieuwe zorgpolis van YouCare.nu zat:

"Let op! Heb je gekozen voor de Basisverzekering met ¤500 vrijwillig eigen risico? Je ontvangt dan een extra YouCare.nu korting. Deze korting wordt nog in mindering gebracht op het bedrag dat op de zorgpolis staat. De korting kan helaas niet direct worden verrekend, daarom wordt maandelijks eerst het polisbedrag geďncasseerd en daarna de korting terruggeboekt. Wanneer je hebt aangegeven per jaar te willen betalen dan wordt het bedrag eenmalig geďncasseerd en de korting teruggeboekt."

En laat me raden, met dat terugboeken zullen ze ongetwijfeld bijzonder snel zijn...
  † In Memoriam † woensdag 11 januari 2012 @ 19:09:21 #143
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106692741
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 23:33 schreef Mallet het volgende:

[..]

Even wat korte algemene antwoorden.. Steunkousen zitten (bij medische indicatie) in het basispakket. Medicijnen moet je navragen. Volgens mij als de arts op het recept het merk medicijn zet (i.v.m. klachten ander merk) is de apotheek verplicht het betreffende medicijn te leveren. Als je voor natura gaat moet je goed controleren of de zorgverleners van jouw keuze gecontracteerd zijn.. Indien dit het geval is maakt het geen barst uit of je naar de zorgverlener in jouw woonplaats gaat of naar een 50km verderop.

Voor Natura verzekeringen kan je kijken naar AnderZorg, Unive Zekur, Besured, OHRA Zorg Compact etc etc.. Maar ik zou je toch willen adviseren om de klantenservice te bellen zodat de medewerker dit conform de polisvoorwaarden met je kan bespreken.
Bedankt ! Ik ben weer wat verder.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_106697387
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:36 schreef Rayna het volgende:
Een passage uit de brief die bij m'n nieuwe zorgpolis van YouCare.nu zat:

"Let op! Heb je gekozen voor de Basisverzekering met ¤500 vrijwillig eigen risico? Je ontvangt dan een extra YouCare.nu korting. Deze korting wordt nog in mindering gebracht op het bedrag dat op de zorgpolis staat. De korting kan helaas niet direct worden verrekend, daarom wordt maandelijks eerst het polisbedrag geďncasseerd en daarna de korting terruggeboekt. Wanneer je hebt aangegeven per jaar te willen betalen dan wordt het bedrag eenmalig geďncasseerd en de korting teruggeboekt."

En laat me raden, met dat terugboeken zullen ze ongetwijfeld bijzonder snel zijn...
Hier heb ik werkelijk waar nog nooit van gehoord. Wat een onzin ook! Als ik iemand een verzekering verkoop met een vrijwillig eigen risico wordt de maandpremie gewoon standaard lager, klaar. Hetzelfde heb je met werkgeverscollectiviteiten etc. Wat een rompslomp dat ze eerst incasseren en dan vervolgens wat terugboeken, echt heel raar.
pi_106699126
Rare constructie inderdaad, vind het maar apart en fraudegevoelig...

Moet ik weer extra geld op mn betaalrekening plaatsen...


Verkapte manier van window dressing? Omzet hoog mogelijk laten zien?

[ Bericht 24% gewijzigd door xminator op 11-01-2012 21:09:51 ]
pi_106701595
Ik vind het ook maar een vreemde manier van handelen.
Voel sterk de neiging om te wachten op de eerste herinnering inclusief acceptgiro zodat ik het rekeningnummer weet waar de (in mijn geval) jaarpremie naar overgeschreven moet worden, en dan alleen het bedrag waar de korting wél al van af is gehaald over te schrijven. Ben benieuwd hoeveel moeite ze dan nog zullen doen om het restant, wat ze dan daarna toch weer meteen zouden moeten terugstorten, alsnog te innen :)
pi_106701890
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 21:40 schreef Rayna het volgende:
Ik vind het ook maar een vreemde manier van handelen.
Voel sterk de neiging om te wachten op de eerste herinnering inclusief acceptgiro zodat ik het rekeningnummer weet waar de (in mijn geval) jaarpremie naar overgeschreven moet worden, en dan alleen het bedrag waar de korting wél al van af is gehaald over te schrijven. Ben benieuwd hoeveel moeite ze dan nog zullen doen om het restant, wat ze dan daarna toch weer meteen zouden moeten terugstorten, alsnog te innen :)
Dan komt er denk wel nog extra kosten bij omdat de automatische incasso niet is gelukt.
Ik kijk het wel aan, mocht het toch nog echt misgaan storneer ik het wel...

Weet iemand hoe het zit met de polisblad? Hier staat 921 op terwijl het 809 zou moeten zijn. Had het ook al op hun twitter gelezen maar niet de antwoord.. zal morgen gewoon even bellen denk ik.
pi_106734549
Leuk krijg een brief of ik voor 14 jan 0,00 euro wil betalen. Toch maar die acceptgiro op de bus doen?
  † In Memoriam † vrijdag 13 januari 2012 @ 11:58:30 #149
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_106756079
quote:
15s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:30 schreef just me het volgende:
.

Morgen krijg ik nader bericht..
Misschien vandaag dan ?
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_106756144
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nou dat is ook nog maar de vraag. Officieel moet de kaakchirurg moeilijke extracties doen die de tandarts niet kan doen, maar in de praktijk is het vrij standaard om door te verwijzen, volgens mij,.
Maar ik weet niet of ik het door mijn tandarts wil laten doen. Die is een beetje hardhandig en ik vind het een pittige ingreep (in 2010 ook al een verstandskies laten verwijderen). Ik moet het hoe dan ook zelf betalen: 50-100 bij de tandarts of 200-300 euro bij de kaakchirurg. Mja. Voorlopig zit 'ie nog wel even goed, dus ik wacht wel even af ;).
3 januari j.l. laten doen, met verwijzing van de tandarts en mij is verteld dat het gewoon vergoed werd. Heb er nog geen rekening van gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')