Wij kunnen tot morgen 17:00 opzeggingen doen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:22 schreef taxibabe het volgende:
Ik ben nu al te laat, maar ik heb wel gekeken naar andere verzekeringen. Ik liep alleen bijna overal tegen hetzelfde probleem aan. Blijkbaar kun je alleen nog maandelijks betalen met automatische incasso?
Door omstandigheden kan ik niet met automatische incasso betalen, maar ik kan dan helemaal niet overstappen. Ik zou 20 per maand goedkoper uit zijn, maar helaas...
Hmm toch maar eens kijken naar dat anderzorg. Is de tandartsdekking een beetje goed? Ik heb nu vgz met 500 euro budget voor tandarts.quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:34 schreef Mallet het volgende:
[..]
Wij kunnen tot morgen 17:00 opzeggingen doen.
Voor zover ik weet kan je met acceptgiro iig bij Menzis / Zilveren Kruis / AnderZorg betalen.
AnderZorgquote:Op donderdag 5 januari 2012 20:01 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Hmm toch maar eens kijken naar dat anderzorg. Is de tandartsdekking een beetje goed? Ik heb nu vgz met 500 euro budget voor tandarts.
Wtf?! En nu?quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:59 schreef weasel85 het volgende:
Medio eind december overgestapt naar een andere zorgverzekeraar. Vandaag post gekregen van Zilveren Kruis dat mijn opzegging goed is aangekomen. Maar...... Nu komt ie dan he:
De 'hoofdverzekering' is opgezegd, maar niet de aanvullende verzekeringen van ¤24,26,- p.m.
Dit is toch van de domme?! Wat heb je aan een AV als je geen 'hoofdverzekering' hebt.
Tot ik de brief las had ik nooit eerder van een 'hoofdverzekering' gehoord. Youcare beloofde mij dat alles door hun opgezegd zou worden, moet ik hier blijkbaar zelf erachteraan gaan....
Betekent dit nou dat ik voor de rest van het jaar ¤24,26,- p/m mag gaan dokken, of kan ik hier nog ervan afkomen?
Tevens heeft ZK ook kosten afgeschreven voor januari... prutsers dat het zijn.
Dat is een klote situatie inderdaad. Morgen maar gelijk contact opnemen met Zilveren Kruis om te kijken wat er mogelijk is. Ik neem overigens aan dat de incasso snel zal plaatsvinden, want alles wordt als het ware in het voren geincasseerd altijd.quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:54 schreef xminator het volgende:
[..]
Wtf?! En nu?
Ikdenk dat ik ook methetzelfde te maken ga krijgen...
Weet iemand wanneer de jaarincasso van Youcare plaatsvind?
Klopt, zal ik doen.. Zeker een enorme wachtrijquote:Op donderdag 5 januari 2012 23:02 schreef Mallet het volgende:
[..]
Dat is een klote situatie inderdaad. Morgen maar gelijk contact opnemen met Zilveren Kruis om te kijken wat er mogelijk is. Ik neem overigens aan dat de incasso snel zal plaatsvinden, want alles wordt als het ware in het voren geincasseerd altijd.
Dat vroeg ik me ook al af. Dit vond ik op Twitter.quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:54 schreef xminator het volgende:
Weet iemand wanneer de jaarincasso van Youcare plaatsvind?
twitter:Rubenalder twitterde op zondag 01-01-2012 om 21:24:29@YouCareNU Wanneer wordt de premie afgeschreven? Ik heb gekozen alles in één keer af te laten schrijven. reageer retweet
P.s. Ik ben dus niet Ruben Alder.twitter:YouCareNU twitterde op maandag 02-01-2012 om 14:51:18Beste @Rubenalder in principe werd fit eind december gedaan. door de drukte is dit niet allemaal gelukt Dit zal nu rond 15 januari gebeuren reageer retweet
Bedankt Ruben!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 01:29 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook al af. Dit vond ik op Twitter.twitter:Rubenalder twitterde op zondag 01-01-2012 om 21:24:29@YouCareNU Wanneer wordt de premie afgeschreven? Ik heb gekozen alles in één keer af te laten schrijven. reageer retweet
P.s. Ik ben dus niet Ruben Alder.twitter:YouCareNU twitterde op maandag 02-01-2012 om 14:51:18Beste @Rubenalder in principe werd fit eind december gedaan. door de drukte is dit niet allemaal gelukt Dit zal nu rond 15 januari gebeuren reageer retweet
![]()
Oke bedankt, zal morgen even bellen dan ook naar youcare.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 01:47 schreef MyTiredFeet het volgende:
Enkele dagen later kreeg ik (twee maal) de nieuwe polis. Ook heb ik al een brief gekregen met het wachtwoord (of gebruikersnaam) om in te loggen op "mijn youcare.nu" of iets dergelijks.
Dat komt omdat er veel vragen zijn over opzeggingen (en dat is gelukkig niet normaal zo). Mensen denken dat, omdat de oude verzekeraar nog incasseert (en er op de 30e een verzekering is afgesloten), die opzegging niet gedaan is. Hier hebben meer verzekeraars last van (de verzekeraars met veel nieuwe instroom).quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:24 schreef just me het volgende:
Ditzo telefonisch bereiken is een ramp, zo nog maar eens proberen.
Ze hebben hem nog niet verwerkt, dat is wat andersquote:De opzegging was bij mijn oude verzekering nog niet binnen...
Als de bevestigingen e.d. Gewoon automatisch verstuurd werden, dan hadden mensen minder gebeld.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:17 schreef Mallet het volgende:
Ik krijg ontzettend veel vragen over de status van opzegging. Gelukkig kan ik -ondanks ik niet in Vecozo kan- vaak wel de bevestiging in het systeem opzoeken. Vaak zijn de polissen al opgemaakt (gaat nu heel snel bij ons). Ik snap die onzekerheid ook wel vanuit de consument gezien, alleen soms is het enigszins frustrerend als mensen zich op het laatste moment hebben aangemeld.. Bij voorkeur zaterdag nog en dan boos worden dat de premie van hun oude verzekeraar nog is afgeschreven of vice versa als ze na dit jaar niet meer verzekerd zijn bij ons.
Klopt, maar mensen die op 28 december een verzekering afsluiten en dan boos worden dat de oude verzekeraar afschrijven op 2 januari; dan begrijp je niet hoe het werkt. Dat had met of zonder bevestiging toch echt een telefoontje opgeleverd.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:55 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Als de bevestigingen e.d. Gewoon automatisch verstuurd werden, dan hadden mensen minder gebeld.
Wat is OHRA toch een goede verzekeraarquote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:55 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Als de bevestigingen e.d. Gewoon automatisch verstuurd werden, dan hadden mensen minder gebeld.
Van ohra kregen mijn ouders direct bevestiging, en vandaag hun pasje en fbto opgezegd.
Maar van ditzo heb ik nog niks gezien. En wel op dezelfde moment aangevraagd.... Ja, en als deze de 'laatste week' is voor opzeggen...
Ik begrijp heel goed dat mijn oude verzekering nog heeft afgeschreven, ik was erg laat (28-12) maar snap niet dat ik een bevestiging krijg dat Ditzo mij heeft geaccepteerd, dat de opzegging gaat gebeuren en dat Ditzo mij nu niet kent en daarom is er uiteraard ook nog geen opzegging gedaanquote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:59 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Klopt, maar mensen die op 28 december een verzekering afsluiten en dan boos worden dat de oude verzekeraar afschrijven op 2 januari; dan begrijp je niet hoe het werkt. Dat had met of zonder bevestiging toch echt een telefoontje opgeleverd.
Een bevestiging van Ditzo ga je in elk geval dit jaar niet krijgen.
Via Independer zijn een flink aantal aanvragen uitgevallen en die zijn alsnog opgezegd. Ik kan nu niets voor je nakijken (ik heb een erg lang weekendquote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:40 schreef just me het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed dat mijn oude verzekering nog heeft afgeschreven, ik was erg laat (28-12) maar snap niet dat ik een bevestiging krijg dat Ditzo mij heeft geaccepteerd, dat de opzegging gaat gebeuren en dat Ditzo mij nu niet kent en daarom is er uiteraard ook nog geen opzegging gedaan![]()
Ik was overgestapt via independer en mijn partner via de site van Ditzo zelf en dat laatste is wel goed gegaan
Of ze hebben een betere automatiseerder.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:06 schreef Mallet het volgende:
[..]
Wat is OHRA toch een goede verzekeraar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |