Oh, en waarom dat?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:59 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Een bevestiging van Ditzo ga je in elk geval dit jaar niet krijgen.
Omdat een opzegging nooit bevestigd wordt (alleen bij de aanvraag geven we aan dat er wordt opgezegd) en die opzegging wordt direct door Vecozo gehaald. We hebben nooit reden gehad om dit te bevestigen, tot nuquote:
Besured heeft netjes voor mij opgezegd want ik kreeg van AnderZorg per post een bewijs van uitschrijving. Dat is toch voldoende? Ik bedoel wat is de toegevoegde waarde van een bewijs van de maatschappij waar je je nieuwe verzekering afsluit dat zij de oude hebben opgezegd? Dat wil je toch horen van je oude maatschappij..quote:
Het gaat me niet om de opzegging. Ik wil alleen bevestiging dat mijn aanvraag is aangekomen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:42 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Omdat een opzegging nooit bevestigd wordt (alleen bij de aanvraag geven we aan dat er wordt opgezegd) en die opzegging wordt direct door Vecozo gehaald. We hebben nooit reden gehad om dit te bevestigen, tot nu.
Ik weet niet meer hoe/waar jij hem had aangevraagd, maar via de website krijg je wel direct een bewijs van aanmelding en SMS met inlogcode e.d.. Dat vond ik prima.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 09:12 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Het gaat me niet om de opzegging. Ik wil alleen bevestiging dat mijn aanvraag is aangekomen.
Via zorgkiezer.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 09:15 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ik weet niet meer hoe/waar jij hem had aangevraagd, maar via de website krijg je wel direct een bewijs van aanmelding en SMS met inlogcode e.d.. Dat vond ik prima.
Oh dat is wel slecht.. Had je niet het gevoel dat het aan de medewerker lag? Dat heb ik nml bij Ditzo wel eens gehad (vaak verschillende antwoorden).. Even afwachten dus, maar als een aanvraag nu niet te zien is.. Vraag ik me idd ook af of er dan wel een opzegging heeft plaatsgevonden.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 09:25 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Via zorgkiezer.
Net een belletje kunnen maken. Blijkt dus dat het onduidelijk is of de aanvraag is doorgekomen en dus ook onduidelijk of de opzegging gelukt is.
Lekker is dat. Naja, dan maar bij FBTO blijven.
Tja.. de medewerker moest idd wel veel "overleg plegen". Ik zal maandag terugbellen als er volledige bezetting (lees: de normale medewerkers) is.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 09:56 schreef Mallet het volgende:
Oh dat is wel slecht.. Had je niet het gevoel dat het aan de medewerker lag? Dat heb ik nml bij Ditzo wel eens gehad (vaak verschillende antwoorden).. Even afwachten dus, maar als een aanvraag nu niet te zien is.. Vraag ik me idd ook af of er dan wel een opzegging heeft plaatsgevonden.
Wel bij doorverwijzing van de tandarts naar de kaakchirurg.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 11:13 schreef Viking84 het volgende:
Weet iemand hier toevallig over extractie van een verstandskies door een kaakchirurg nog steeds onder de basisverzekering valt?
Edit: hmm, rondje Google zegt dat dit sinds 1 januari 2011 niet meer zo is.
Nou dat is ook nog maar de vraag. Officieel moet de kaakchirurg moeilijke extracties doen die de tandarts niet kan doen, maar in de praktijk is het vrij standaard om door te verwijzen, volgens mij,.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:23 schreef Mallet het volgende:
[..]
Wel bij doorverwijzing van de tandarts naar de kaakchirurg.
Ik was er min of meer vanuit gegaan dat het dan idd een gecompliceerde extractie was.. Er wordt gewoon een DBC gestart als jij in het ziekenhuis wordt geholpen. De zorgverzekeraar krijgt die DBC in rekening gebracht en volgens mij wordt er op die verwijzing niet aangegeven of het om een gecompliceerde extractie gaat.. Het feit dat je wordt doorverwezen naar de kaakchirurg is voor een zorgverzekeraar te interpreteren als tandarts kan/wil niet zelf trekken.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou dat is ook nog maar de vraag. Officieel moet de kaakchirurg moeilijke extracties doen die de tandarts niet kan doen, maar in de praktijk is het vrij standaard om door te verwijzen, volgens mij,.
Maar ik weet niet of ik het door mijn tandarts wil laten doen. Die is een beetje hardhandig en ik vind het een pittige ingreep (in 2010 ook al een verstandskies laten verwijderen). Ik moet het hoe dan ook zelf betalen: 50-100 bij de tandarts of 200-300 euro bij de kaakchirurg. Mja. Voorlopig zit 'ie nog wel even goed, dus ik wacht wel even af.
Even wat korte algemene antwoorden.. Steunkousen zitten (bij medische indicatie) in het basispakket. Medicijnen moet je navragen. Volgens mij als de arts op het recept het merk medicijn zet (i.v.m. klachten ander merk) is de apotheek verplicht het betreffende medicijn te leveren. Als je voor natura gaat moet je goed controleren of de zorgverleners van jouw keuze gecontracteerd zijn.. Indien dit het geval is maakt het geen barst uit of je naar de zorgverlener in jouw woonplaats gaat of naar een 50km verderop.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:57 schreef 2cv het volgende:
Ik zit ook te klooien met de zorgverzekering (nee, ik ben niet te laat, ik ben nu nog meeverzekrd met mijn ouders namelijk maar begin volgende maand stopt dat). Wegens mijn *kuch*ietwat*kuch* uitgebreide medische geschiedenis zijn er iets meer aspecten dan alleen de premie waar ik eisen aan stel.
- Ik draag steunkousen maar ik kan daar niets over vinden. Zitten die in het basispakket ? Zo nee: in welke aanvullende verzekering van welke maatschappij zitten die dan wel ?
- Ik gebruik acenocoumarol en sotalol. Beiden zitten in het basispakket. Maar van het verkeerde merk sotalol krijg ik enorme hoofdpijn (dan weet ik echt niet meer wat boven/onder/links/rechts is en kan ik vrijwel niets meer). Hoe weet ik of een bepaalde verzekeraar het 'juiste' merk (Sandoz) vergoedt ?
- Voor de meeste controles (consult bij de cardioloog, pacemaker uitlezen, hartfilmpjes/24-uurs ECG's longfunctieonderzoek, enzovoorts) ga ik naar het UMCG. En als ik een ingreep krijg waarvoor ik onder narcose moet maar die geen donder met m'n hart te maken heeft moet ik ook naar het UMCG. Dit wil ik zo houden. Ik kan zien met welke ziekenhuizen de verzekeraars contracten hebben, maar ik wil niet dat ze besluiten van 'oh, dat is een kleine ingreep, ga toch maar naar dat andere ziekenhuis i.p.v. het UMCG'.
- Voor de trombosedienst ga ik naar het MCL in Leeuwarden. Dichter bij huis zitten er ook wel 1 of 2 trombosediensten, maar daar werken uitsluitend debielen die enkel en alleen bloedwaardes kunnen meten. Communiceren is iets wat ze niet snappen/kunnen/willen. Ik wil dus bij het MCL blijven. Aangezien mijn ervaring is dat de meeste laboratoria niet kunnen communiceren en/of nadenken (tijdens je vakantie papieren met daarop de dosering van je medicijnen naar je huisadres sturen enzo) en ik mijn relatie met het UMCG op geen enkele wijze wil vertroebelen wil ik koste wat het kost NIET naar de trombosedienst van het UMCG, ook al is dat vrijwel even ver als het MCL.
- Om mezelf veel papierwerk te besparen wil ik een verzekering in natura. Geen restitutieverzekering en ook geen gemengde vorm.
Is er iemand die mij verder kan helpen of mij in elk geval een zetje in de goede richting kan geven ?
Bedankt ! Ik ben weer wat verder.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:33 schreef Mallet het volgende:
[..]
Even wat korte algemene antwoorden.. Steunkousen zitten (bij medische indicatie) in het basispakket. Medicijnen moet je navragen. Volgens mij als de arts op het recept het merk medicijn zet (i.v.m. klachten ander merk) is de apotheek verplicht het betreffende medicijn te leveren. Als je voor natura gaat moet je goed controleren of de zorgverleners van jouw keuze gecontracteerd zijn.. Indien dit het geval is maakt het geen barst uit of je naar de zorgverlener in jouw woonplaats gaat of naar een 50km verderop.
Voor Natura verzekeringen kan je kijken naar AnderZorg, Unive Zekur, Besured, OHRA Zorg Compact etc etc.. Maar ik zou je toch willen adviseren om de klantenservice te bellen zodat de medewerker dit conform de polisvoorwaarden met je kan bespreken.
Hier heb ik werkelijk waar nog nooit van gehoord. Wat een onzin ook! Als ik iemand een verzekering verkoop met een vrijwillig eigen risico wordt de maandpremie gewoon standaard lager, klaar. Hetzelfde heb je met werkgeverscollectiviteiten etc. Wat een rompslomp dat ze eerst incasseren en dan vervolgens wat terugboeken, echt heel raar.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:36 schreef Rayna het volgende:
Een passage uit de brief die bij m'n nieuwe zorgpolis van YouCare.nu zat:
"Let op! Heb je gekozen voor de Basisverzekering met ¤500 vrijwillig eigen risico? Je ontvangt dan een extra YouCare.nu korting. Deze korting wordt nog in mindering gebracht op het bedrag dat op de zorgpolis staat. De korting kan helaas niet direct worden verrekend, daarom wordt maandelijks eerst het polisbedrag geïncasseerd en daarna de korting terruggeboekt. Wanneer je hebt aangegeven per jaar te willen betalen dan wordt het bedrag eenmalig geïncasseerd en de korting teruggeboekt."
En laat me raden, met dat terugboeken zullen ze ongetwijfeld bijzonder snel zijn...
Dan komt er denk wel nog extra kosten bij omdat de automatische incasso niet is gelukt.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:40 schreef Rayna het volgende:
Ik vind het ook maar een vreemde manier van handelen.
Voel sterk de neiging om te wachten op de eerste herinnering inclusief acceptgiro zodat ik het rekeningnummer weet waar de (in mijn geval) jaarpremie naar overgeschreven moet worden, en dan alleen het bedrag waar de korting wél al van af is gehaald over te schrijven. Ben benieuwd hoeveel moeite ze dan nog zullen doen om het restant, wat ze dan daarna toch weer meteen zouden moeten terugstorten, alsnog te innen
Misschien vandaag dan ?quote:
3 januari j.l. laten doen, met verwijzing van de tandarts en mij is verteld dat het gewoon vergoed werd. Heb er nog geen rekening van gezien.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou dat is ook nog maar de vraag. Officieel moet de kaakchirurg moeilijke extracties doen die de tandarts niet kan doen, maar in de praktijk is het vrij standaard om door te verwijzen, volgens mij,.
Maar ik weet niet of ik het door mijn tandarts wil laten doen. Die is een beetje hardhandig en ik vind het een pittige ingreep (in 2010 ook al een verstandskies laten verwijderen). Ik moet het hoe dan ook zelf betalen: 50-100 bij de tandarts of 200-300 euro bij de kaakchirurg. Mja. Voorlopig zit 'ie nog wel even goed, dus ik wacht wel even af.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |