abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108837060
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 20:27 schreef monsterd. het volgende:
Mijn zusje wordt binnenkort 18 en we moeten een verzekering afsluiten voor haar. Mijn ouders zijn verzekerd bij unive. Ik zelf bij CZ. Enige tips? Het enige belangrijke is vrijheid in keuze behandelaar (dus bijvoorbeeld keuze in ziekenhuis hier in de stad ten opzichte van unive zekur waarbij het dichtstbijzijnde gecontracteerde 60 km verderop zit )

Hoe zit het verder met het eigen risico? Wat is wijsheid. Ze is nooit echt ziek, maar wil liever ook niet het risico nemen dat ze straks veel moet betalen..
CZ-direct is misschien ook een optie. Ik zit zelf bij Besured. Verder Ditzo wellicht. Verder moet je gewoon even per verzekeraar kijken hoe het zit met gecontracteerde/niet-gecontracteerde zorgaanbieders. Ditzo schijnt dus geen gecontracteerde zorgaanbieders te hebben, dus dat is makkelijk. Dat eigen risico is natuurlijk standaard 220. Ik vind verhoging van het eigen risico niet opwegen tegen de lagere maandpremie. Je haalt het er sowieso niet uit en als je zegt dat je niet wilt dat ze veel moet betalen (mocht er toch wat zijn) dan zou ik dat gewoon op de wettelijke 220 laten staan.
  woensdag 7 maart 2012 @ 20:34:21 #227
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_108837189
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 20:31 schreef Mallet het volgende:

[..]

CZ-direct is misschien ook een optie. Ik zit zelf bij Besured. Verder Ditzo wellicht. Verder moet je gewoon even per verzekeraar kijken hoe het zit met gecontracteerde/niet-gecontracteerde zorgaanbieders. Ditzo schijnt dus geen gecontracteerde zorgaanbieders te hebben, dus dat is makkelijk. Dat eigen risico is natuurlijk standaard 220. Ik vind verhoging van het eigen risico niet opwegen tegen de lagere maandpremie. Je haalt het er sowieso niet uit en als je zegt dat je niet wilt dat ze veel moet betalen (mocht er toch wat zijn) dan zou ik dat gewoon op de wettelijke 220 laten staan.
Hmm ik denk dat de 220 ook het beste is. Heb zo gauw gekeken en het levert verhoudingsgewijs totaal geen voordeel op. Per verhoging van 100 euro een voordeel van een euro of 3 :').

Ik ga even kijken wat CZ-direct inhoudt. Bedankt voor je snelle hulp iig :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 11 maart 2012 @ 22:15:11 #228
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_108990452
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 20:31 schreef Mallet het volgende:

[..]

Zou ook gek zijn als je het geld er wel uit zou halen.

Ik heb nu het maximale eigen risico boven op die 220 en dat scheelt zo'n 300 euro per jaar.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  † In Memoriam † zondag 11 maart 2012 @ 22:38:10 #229
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_108992276
Eigen risico vraagje, eind januari heb ik een oproep gehad om in het zkh te komen voor een controle, er zijn foto's gemaakt en er is een nagesprek geweest, valt dit onder eigen risico?
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_108995766
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 22:38 schreef just me het volgende:
Eigen risico vraagje, eind januari heb ik een oproep gehad om in het zkh te komen voor een controle, er zijn foto's gemaakt en er is een nagesprek geweest, valt dit onder eigen risico?
Ja. De stelregel is dat álles dat wordt vergoed vanuit de basisverzekering (afgezien van de huisarts en nog wat andere kleinere dingen) eerst betaald moet worden vanuit het eigen risico.
  † In Memoriam † maandag 12 maart 2012 @ 11:41:48 #231
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_109004945
Nou dan zullen we maar geld weg gaan zetten maar dan ben ik meteen door mijn eigen risico heen :)
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  maandag 12 maart 2012 @ 11:51:31 #232
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_109005235
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:41 schreef just me het volgende:
Nou dan zullen we maar geld weg gaan zetten maar dan ben ik meteen door mijn eigen risico heen :)
Tsja door je eigen risico heen zijn heeft je wel minimaal 220 euro gekost. Wat een geld trouwens :')
  † In Memoriam † dinsdag 13 maart 2012 @ 14:12:20 #233
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_109047963
Het is waanzinnig veel geld maar ik had het onderzoek nodig, het was een vervolgonderzoek op vorig jaar. Jammer dat het niet in één jaar gepropt kon worden!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_109346309
Toen ik overstapte naar FBTO zou ik een bol.com bon krijgen t.w.v. ¤25, maar even mailtje gestuurd waar ie bleef, krijg ik als antwoord dat hij door een fout nog niet opgestuurd is en dat ik over enkele weken hem alsnog krijg :')

Wat een figuren, duren declaraties ook weken dan wel maanden bij ze?

Oh ik ben niet de enige zie ik nu, duurde het bij jullie ook weken nadat je gemaild hebt? Of gaat het wel sneller?
pi_109346934
Bij mij werd destijds gesproken dat de bon binnen 10 werkdagen zou worden verstuurd. Was uiteindelijk binnen een week.
De enige keer dat ik tot nu toe declaratie heb ingediend was die binnen 24 uur al goedgekeurd. Maar dat zegt niks over de rest van de keren ;)
  woensdag 21 maart 2012 @ 15:36:45 #236
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_109352155
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:12 schreef just me het volgende:
Het is waanzinnig veel geld maar ik had het onderzoek nodig, het was een vervolgonderzoek op vorig jaar. Jammer dat het niet in één jaar gepropt kon worden!
Zal volgend jaar nog wel een heel stuk hoger worden.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_109489154
Hallo :W

Ik kan mij herinneren dat deze situatie vorig jaar een keer langs is gekomen maar kan het niet meer vinden. Vandaar even op deze manier: Hoe zat het ook al weer?

Mijn ouders hebben een zorgverzekering bij FBTO. Ze hebben een aantal modules aanstaan (tand e.d. ) maar geen module voor gezichtsverzorging. Nu hebben ze beide een nieuwe zonnebril op sterkte nodig en hebben ze er een uitgezocht bij Specsavers gisteren en een bedrag aanbetaald. Klopt het dat ze nu de module voor Module Gezichtszorg en Orthodontie per 1 april aan kunnen zetten en dan de bril kunnen declareren, ze halen de bril pas na 1 april op namelijk? FBTO geeft namelijk in deze module de volgende vergoeding:

Per verzekerd lid van het gezin geldt dat 1 keer per 3 kalenderjaren recht bestaat op een vergoeding voor brillen bij Specsavers of een opticien/optiekbedrijf van je keuze. Heb je gekozen voor een vergoeding voor een bril? Dan ontvang je geen vergoeding meer voor lenzen (en omgekeerd). Verzekerde(n) vanaf 16 jaar Specsavers: je hebt 1 keer per 3 kalenderjaren recht op vergoeding van een bril tot maximaal ¤ 150,- . Daarnaast geeft Specsavers jou en de verzekerde(n) 25% korting op het aankoopbedrag van een complete bril. Deze korting is ook geldig op alle glassoorten en opties zoals ‘ontspiegeling’, ‘krasvast’, ‘meekleurende glazen’ en ‘gekleurde glazen’. Bovendien krijg je 25% korting op de aankoopprijs van een zonnebril op sterkte. Daarnaast krijg je op varifocale brillen een korting van 30% op een complete bril. Verzekerde(n) van 10 tot 16 jaar Specsavers: je hebt per 3 jaar recht op 2 kinderbrillen uit de ‘teenreeks’ voor in totaal ¤ 139,- bestaande uit een montuur, standaard enkelvoudige glazen en gratis kraswerende coating. De totale winkelwaarde hiervan is ¤ 308.-. Verzekerde(n) jonger dan 10 jaar Specsavers: je hebt jaarlijks recht op een kinderbril uit de ‘kidsmontuurreeks’ van ¤ 59,- inclusief een kraswerende laag t.w.v. ¤ 15,- (totaal ¤ 74,-). De vergoeding door FBTO is ¤ 50,- en van Specsavers krijg je ¤ 24,- korting. Kies je jaarlijks voor een kinderbril die niet uit de ‘kids montuurreeks’ komt, dan geeft Specsavers 25% korting op het aankoopbedrag. De vergoeding door FBTO is dan ¤ 50,-.

En op de pagina wachttijd kan ik geen aanvullende voorwaarden vinden: http://www.fbto.nl/fbto/zorg/wachttijdPrepareAction.do

Het lijkt immers te mooi om waar te zijn maar nogmaals ik meen mij te herinneren dat het wel zo werkte. Wat zie ik over het hoofd en hoe lang moeten ze de module laten aanstaan?

Alvast bedankt!
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_109489244
Het klopt inderdaad dat ze deze constructie hanteren. Waar je gewoon goed op moet letten is dat er geen wachttijd is (zoals bij de module tandverzorging voor bepaalde behandelingen) en dat de datum op de nota inderdaad niet ergens in maart ligt.
pi_109489483
wachttijd kan ik niet vinden op deze pagina voor Brillen: http://www.fbto.nl/fbto/zorg/wachttijdPrepareAction.do

Hoe lang moeten ze de module laten aanstaan?

Dank!
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_109491260
Hmm...zonnebril op sterkte gratis? Ik heb die module wel aanstaan dus ben benieuwd naar je ervaring :)
pi_109491633
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:47 schreef secondant het volgende:
wachttijd kan ik niet vinden op deze pagina voor Brillen: http://www.fbto.nl/fbto/zorg/wachttijdPrepareAction.do

Hoe lang moeten ze de module laten aanstaan?

Dank!
Die kan je de eerste van de maand erop weer uitzetten.
pi_109515003
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:35 schreef secondant het volgende:
Hallo :W

Ik kan mij herinneren dat deze situatie vorig jaar een keer langs is gekomen maar kan het niet meer vinden. Vandaar even op deze manier: Hoe zat het ook al weer?

Mijn ouders hebben een zorgverzekering bij FBTO. Ze hebben een aantal modules aanstaan (tand e.d. ) maar geen module voor gezichtsverzorging. Nu hebben ze beide een nieuwe zonnebril op sterkte nodig en hebben ze er een uitgezocht bij Specsavers gisteren en een bedrag aanbetaald. Klopt het dat ze nu de module voor Module Gezichtszorg en Orthodontie per 1 april aan kunnen zetten en dan de bril kunnen declareren, ze halen de bril pas na 1 april op namelijk? FBTO geeft namelijk in deze module de volgende vergoeding:

Per verzekerd lid van het gezin geldt dat 1 keer per 3 kalenderjaren recht bestaat op een vergoeding voor brillen bij Specsavers of een opticien/optiekbedrijf van je keuze. Heb je gekozen voor een vergoeding voor een bril? Dan ontvang je geen vergoeding meer voor lenzen (en omgekeerd). Verzekerde(n) vanaf 16 jaar Specsavers: je hebt 1 keer per 3 kalenderjaren recht op vergoeding van een bril tot maximaal ¤ 150,- . Daarnaast geeft Specsavers jou en de verzekerde(n) 25% korting op het aankoopbedrag van een complete bril. Deze korting is ook geldig op alle glassoorten en opties zoals ‘ontspiegeling’, ‘krasvast’, ‘meekleurende glazen’ en ‘gekleurde glazen’. Bovendien krijg je 25% korting op de aankoopprijs van een zonnebril op sterkte. Daarnaast krijg je op varifocale brillen een korting van 30% op een complete bril. Verzekerde(n) van 10 tot 16 jaar Specsavers: je hebt per 3 jaar recht op 2 kinderbrillen uit de ‘teenreeks’ voor in totaal ¤ 139,- bestaande uit een montuur, standaard enkelvoudige glazen en gratis kraswerende coating. De totale winkelwaarde hiervan is ¤ 308.-. Verzekerde(n) jonger dan 10 jaar Specsavers: je hebt jaarlijks recht op een kinderbril uit de ‘kidsmontuurreeks’ van ¤ 59,- inclusief een kraswerende laag t.w.v. ¤ 15,- (totaal ¤ 74,-). De vergoeding door FBTO is ¤ 50,- en van Specsavers krijg je ¤ 24,- korting. Kies je jaarlijks voor een kinderbril die niet uit de ‘kids montuurreeks’ komt, dan geeft Specsavers 25% korting op het aankoopbedrag. De vergoeding door FBTO is dan ¤ 50,-.

En op de pagina wachttijd kan ik geen aanvullende voorwaarden vinden: http://www.fbto.nl/fbto/zorg/wachttijdPrepareAction.do

Het lijkt immers te mooi om waar te zijn maar nogmaals ik meen mij te herinneren dat het wel zo werkte. Wat zie ik over het hoofd en hoe lang moeten ze de module laten aanstaan?

Alvast bedankt!
Welke datum staat er op de nota?
pi_109538312
Vandaag contact gehad met FBTO. Blijkt idd te kunnen. Dus nu aanzetten voor april en een zonnebril kopen en in mei gaat ie weer uit. Zonnebril was geen probleem en datum op nota is april
pi_109540759
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:33 schreef secondant het volgende:
Vandaag contact gehad met FBTO. Blijkt idd te kunnen. Dus nu aanzetten voor april en een zonnebril kopen en in mei gaat ie weer uit. Zonnebril was geen probleem en datum op nota is april
Dan betaal je 2 maanden?
sig verwijderd door FA
pi_109541329
1 maand zou in theorie al kunnen aldus de mijnheer van de klantenservice
pi_109541457
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:47 schreef secondant het volgende:
1 maand zou in theorie al kunnen aldus de mijnheer van de klantenservice
Ja, als je in april weer opzegt lijkt me.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 31 maart 2012 @ 19:04:10 #247
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_109736918
Ditzo:
Kan iemand mij even laten zien aan de hand van polisvoorwaarden waarin staat dat er een contract met de fysiotherapeut/zorgverlener moet zijn voor een volledige voorgoeding (ipv partiele)?

Ik kan het namelijk niet vinden, en ik heb bij afsluiten van de polis hier specifiek opgelet. Wellicht zit ik er naast, maar ik kan pas maandag bellen.

Enige wat ik vind:
Therapieën
Fysiotherapie/manuele therapie/oefentherapie(Cesar/Mensendieck)
Wat wordt vergoed?
ZorgBest - 18 behandelingen per kalenderjaar
Voorwaarden : Je wordt behandeld door een (kinder)fysiotherapeut, psychosomatisch fysiotherapeut, (psychosomatisch) oefentherapeut Cesar of Mensendieck, bekkentherapeut,
oedeemtherapeut, manueel therapeut of geriatrisch fysiotherapeut.

That;s it.

Linkjes erbij :) We hebben dus ZorgBest
https://www.ditzo.nl/zorgverzekering/voorwaarden/
pi_109737144
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 19:04 schreef jack4ya het volgende:
Ditzo:
Kan iemand mij even laten zien aan de hand van polisvoorwaarden waarin staat dat er een contract met de fysiotherapeut/zorgverlener moet zijn voor een volledige voorgoeding (ipv partiele)?

Ik kan het namelijk niet vinden, en ik heb bij afsluiten van de polis hier specifiek opgelet. Wellicht zit ik er naast, maar ik kan pas maandag bellen.

Enige wat ik vind:
Therapieën
Fysiotherapie/manuele therapie/oefentherapie(Cesar/Mensendieck)
Wat wordt vergoed?
ZorgBest - 18 behandelingen per kalenderjaar
Voorwaarden : Je wordt behandeld door een (kinder)fysiotherapeut, psychosomatisch fysiotherapeut, (psychosomatisch) oefentherapeut Cesar of Mensendieck, bekkentherapeut,
oedeemtherapeut, manueel therapeut of geriatrisch fysiotherapeut.

That;s it.

Linkjes erbij :) We hebben dus ZorgBest
https://www.ditzo.nl/zorgverzekering/voorwaarden/
Wat voor bericht heb je van Ditzo gehad dan n.a.v. je vraag hier? In de voorwaarden staat inderdaad niet meer dan wat jij hier citeert. Ditzo heeft geen contracten met zorgaanbieders en bieden dus vrije zorgkeuze. Dat is waar ze zichzelf zo voor op de borst slaan. Ik lees negens iets over een marktconform tarief dus je zou er inderdaad vanuit mogen gaan dat je gewoon je x aantal behandelingen worden vergoed.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 19:23:31 #249
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_109737445
Dat dacht ik ook dus. Ik pak 'm er even bij.

Bericht nav declaratie (die dus onvolledig vergoed werd)
"V2 - Volgens de polisvoorwaarden betalen wij een behandeling fysiotherapie volledig als de behandeling is uitgevoerd door een fysiotherapeut die een contract met ons heeft. Als de fysiotherapeut geen contract met ons heeft, betalen wij maximaal het tarief dat wij hebben afgesproken met gecontracteerde fysiotherapeuten. Het maximum aantal behandelingen dat wij betalen hangt af van uw (aanvullende) verzekering."
  maandag 2 april 2012 @ 13:08:28 #250
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_109801107
Van Ditzo, naar de Amersfoortse...
"Ik zie het inderdaad niet staan, even overleggen wat ik nu moet doen..."

En weer terug naar Ditzo. Mevrouw zegt, op pag 23:

Wat krijg je maximaal vergoed?
Je krijgt zorgkosten vergoed tot maximaal:
• Het op dat moment vastgestelde maximumtarief door de Wet Marktordening Gezondheidszorg.
• Of, het bedrag wat op dat moment gelijk is aan de rest van de markt.

Dit is kennelijk zo algemeen, dat het "van toepassing is op ALLE (!) vergoedingen en daarom noemen we het maar niet meer". Kan dit zomaar?

Ditzo vind dus kennelijk "zo gebruikelijk" dat ze het dan maar gewoon niet vermelden als voorwaarde bij de overige voorwaarden voor fysiotherapie (of alle andere zorgkosten dus) ook niet als het welbekende sterretje of kanttekening.

Overigens bij Alternatieve Geneeswijzen, wordt er wel een maximum gemeld. Waarom bij de ene zorg wel restrictieve voorwaarden tonen, en bij de andere niet?

Er wordt in de polisvoorwaarden wordt ook niet gerept over dat het een gecontracteerde hulpverlener moet zijn... of moet ik daar ook maar "van uit gaan"? :')

edit 2
Nog eens gebeld.
*"Ja staat op pag 23 dat het maximaal marktconform tarief is."
-Okay, en waar staat dan dat het gecontracteerde zorg moet zijn? (voor volledige vergoeding)
*"Zoek ik even op...."
-Na vier minuten in de wacht...
*"Kan ik u hierover terug bellen?"

Zo duidelijk is het dus niet he? Ditzo?

[ Bericht 39% gewijzigd door jack4ya op 02-04-2012 13:58:09 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')