Wie gaan die vragen stellen?quote:Op maandag 26 december 2011 00:57 schreef svetan het volgende:
Voor het Nederlandse imago in het buitenland wordt dit echter een groot probleem als Laura komende maand haar rondje met succes voltooid. Dan zal niet alleen de pers met veel onaangename vragen geconfronteerd worden
Wacht even.. jij denkt dat de buitenlandse pers de Nederlandse pers gaat ondervragen?quote:Op maandag 26 december 2011 01:24 schreef svetan het volgende:
De vragen zullen als eerste door de buitenlandse mrdia gesteld worden en al naar gelang de vorm van berichtgeving ook door de bevolking.
Ik kan echt niet zeggen dat ik blij ben met de vragen die er op mij zullen afkomen en het nog negatievereimago van de Nederlanders.
hehehehequote:Op maandag 26 december 2011 01:24 schreef svetan het volgende:
De vragen zullen als eerste door de buitenlandse mrdia gesteld worden en al naar gelang de vorm van berichtgeving ook door de bevolking.
Ik kan echt niet zeggen dat ik blij ben met de vragen die er op mij zullen afkomen en het nog negatievereimago van de Nederlanders.
En weer allemaal geneuzel en aannames. *zucht*quote:Op maandag 26 december 2011 01:47 schreef svetan het volgende:
Het is in de internationale perswereld normaal dat men gebruik maakt van elkaars correspondenten/ journalisten maar dat blijkt in NL niet meer te functioneren en het is nog maar zelden dat bv een duitse publicatie iets overneemt. Bij echt belangrijke zaken sturen ze nu hun eigen correspondenten.
Het kan goed zijn dat de nederlandse pers internationaal onde vuur komt te liggen. De internationale collega'sis in de afgelopen tijd zo menig artikel onmogelijk geworden en de opgeblazen informatie over alle vermeende schandaaltjes moeten ze nu proberen recht te schrijven. Een groot deel van de buitenlandse pers wil het publiek informeren van bijzondere zaken die er in de wereld aan de gang zijn en de berichtgeving over Laura zou regelmatig een plaats gehad hebben in de sport en jeugd secties van hun publicaties. Omdat de professionele "bronnen" in NL zwegen konden ze dit nu niet doen.
Ik neem aan dat Mercer dit probleem ook ziet en wat betreft informatie hier wel een internationaa initiatief zal starten waarbij ik dan ook weer denk dat 90% van de wereld beter geinformeerd zal zijn dan de nederlandse bevolking.
ook weer zo'n lulverhaal, omdat de Nederlandse bronnen zwegen konden die in het buitenland er geen verslag over doen ... zeg je dit nu echt serieus???quote:Op maandag 26 december 2011 01:47 schreef svetan het volgende:
Het is in de internationale perswereld normaal dat men gebruik maakt van elkaars correspondenten/ journalisten maar dat blijkt in NL niet meer te functioneren en het is nog maar zelden dat bv een duitse publicatie iets overneemt. Bij echt belangrijke zaken sturen ze nu hun eigen correspondenten.
Het kan goed zijn dat de nederlandse pers internationaal onde vuur komt te liggen. De internationale collega'sis in de afgelopen tijd zo menig artikel onmogelijk geworden en de opgeblazen informatie over alle vermeende schandaaltjes moeten ze nu proberen recht te schrijven. Een groot deel van de buitenlandse pers wil het publiek informeren van bijzondere zaken die er in de wereld aan de gang zijn en de berichtgeving over Laura zou regelmatig een plaats gehad hebben in de sport en jeugd secties van hun publicaties. Omdat de professionele "bronnen" in NL zwegen konden ze dit nu niet doen.
Ik neem aan dat Mercer dit probleem ook ziet en wat betreft informatie hier wel een internationaa initiatief zal starten waarbij ik dan ook weer denk dat 90% van de wereld beter geinformeerd zal zijn dan de nederlandse bevolking.
Maar net zei je nog dat het goed was dat de Nederlandse zweeg, omdat het buitenland dan geen negeatieve berichten kan overnemen. Nu nemen ze nog maar zelden iets over en eerder verweet je de Nederlandse pers nog dat ze klakkeloos andermans artikelen overnemen.quote:Op maandag 26 december 2011 01:47 schreef svetan het volgende:
Want dat is slechter dan bv. Duitsland?quote:Op maandag 26 december 2011 02:01 schreef svetan het volgende:
Hebben ze de Nederlanders ooit dan wel eens verteld hoe ze internationaal tegenwoordig aangezien zijn en waarom ze aan bepaalde buitengrenzen van de EU steeds meer problemen krijgen?
Als je nou weer een linkje wilt hebben: https://www.cia.gov/libra(...)actbook/geos/nl.html en lees maar eens wat er onder Transnational Issues staat.
Dit is toch wel een van de internationaal meestgebruikte publicaties als het gaat over informatie over landen en hun inwoners.
En hoe worden andere landen aangemerkt? Zonder vergelijkingsmateriaal is dit een waardeloze uitspraak.quote:Op maandag 26 december 2011 02:01 schreef svetan het volgende:
Hebben ze de Nederlanders ooit dan wel eens verteld hoe ze internationaal tegenwoordig aangezien zijn en waarom ze aan bepaalde buitengrenzen van de EU steeds meer problemen krijgen?
Als je nou weer een linkje wilt hebben: https://www.cia.gov/libra(...)actbook/geos/nl.html en lees maar eens wat er onder Transnational Issues staat.
Dit is toch wel een van de internationaal meestgebruikte publicaties als het gaat over informatie over landen en hun inwoners.
Leuk voor de familie om dat te lezenquote:Op maandag 26 december 2011 01:58 schreef Tide het volgende:
Laura: Een 5 gangen menu op zee gaat natuurlijk sowieso niet, maar ik ben bang dat met deze zeegang mijn kerstmaal uit iets heel simpels gaat bestaan, namelijk blikvoer.. Daar heb ik ook helemaal geen moeite mee. Het is eigenlijk heerlijk een zo ontzettend simpele kerst te hebben. Geen verplichte familie bezoeken waar je netjes moet zitten, al dat lekkere eten wat je niet kunt laten staan ook al heb je geen trek en praten en praten.. Guppy luistert enorm goed en spreekt me nooit tegen Ik kan eten wat en wanneer ik wil, hoef nergens heen en de kleine kerstboom met lichtjes, de kerstmuts en kerstslingers brengen me toch in de kerstsfeer.![]()
Gastquote:Op maandag 26 december 2011 02:07 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
.... als je kunt lezen tit daar toch wel een groot verschil tussen!
dit is ook onzinquote:Op maandag 26 december 2011 02:01 schreef svetan het volgende:
Kijk nou!quote:Op maandag 26 december 2011 02:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Want dat is slechter dan bv. Duitsland?
https://www.cia.gov/libra(...)actbook/geos/gm.html
Welke internationale firma's zijn geinteresseerd in de im - export van drugs?quote:Op maandag 26 december 2011 02:17 schreef svetan het volgende:
Vertel dat dan de CIA maar dat ze niet up to date zijn ..... deze website heeft voor de meeste internationale firma's maar ook overheden een hoog geloofwaardigheidsgehalte.
dat zou niet de eerste keer zijn dat ze dat horenquote:Op maandag 26 december 2011 02:17 schreef svetan het volgende:
Vertel dat dan de CIA maar dat ze niet up to date zijn
bsquote:..... deze website heeft voor de meeste internationale firma's maar ook overheden een hoog geloofwaardigheidsgehalte.
Alsof ze dat niet weten...quote:Op maandag 26 december 2011 02:17 schreef svetan het volgende:
Vertel dat dan de CIA maar dat ze niet up to date zijn ..... deze website heeft voor de meeste internationale firma's maar ook overheden een hoog geloofwaardigheidsgehalte.
firma's waarvan de Afro Amerikaanse medewerkers na aankomst op schiphol eerst langs Dutch Dachau moeten?quote:Op maandag 26 december 2011 02:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Welke internationale firma's zijn geinteresseerd in de in - export van drugs?
quote:Op maandag 26 december 2011 02:28 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
Ik neem aan dat jullie ook wel zullen proberen Laura op die manier in het buitenland het leven onmogelijk te maken. Dat zal waarschijnlijk net zo min mogelijk blijken als met Johannes Heesters, Rudi Carell, Hirsi Ali en vele anderen die net iets te groot voor NL waren. Zullen we er van Gaal ook nog maar even bijpakken want die verdwijnt ook wel weer uit Nederland.
Hirsi Ali te groot voor Nederland? Verklaar je nader..quote:Op maandag 26 december 2011 02:28 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
Ik neem aan dat jullie ook wel zullen proberen Laura op die manier in het buitenland het leven onmogelijk te maken. Dat zal waarschijnlijk net zo min mogelijk blijken als met Johannes Heesters, Rudi Carell, Hirsi Ali en vele anderen die net iets te groot voor NL waren. Zullen we er van Gaal ook nog maar even bijpakken want die verdwijnt ook wel weer uit Nederland.
Daarom mobben we jou ook. Omdat je veel te groot bent voor Neederland.quote:Op maandag 26 december 2011 02:28 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
Nogmaals, wil je erover praten?quote:Op maandag 26 december 2011 02:39 schreef svetan het volgende:
Genoemden zijn allemaal succesvolle Nederlanders uit verschillende vakgebieden die meestal vanwegen hun succes in Nederland gemobt werden en dus liever in het buitenland bleven.
google de genoemden eensquote:Op maandag 26 december 2011 02:39 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
Ga maar eens kijken wat Hirsi Ali in het buitenland bereikt heeft..... neem de engelse Wikipedia en kijk maar eens wat voor internationale onderscheidingen ze heeft gekregen en hoeveel nederlandse. Maar kijk vooral ook eens waarvoor deze onderscheidingen zijn.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ayaan_Hirsi_Ali
Genoemden zijn allemaal succesvolle Nederlanders uit verschillende vakgebieden die meestal vanwegen hun succes in Nederland gemobt werden en dus liever in het buitenland bleven.
Oh ik dacht dat zij ontmaskerd was als crimineel. of zoiets was het toch?quote:Op maandag 26 december 2011 02:39 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
Ga maar eens kijken wat Hirsi Ali in het buitenland bereikt heeft..... neem de engelse Wikipedia en kijk maar eens wat voor internationale onderscheidingen ze heeft gekregen en hoeveel nederlandse. Maar kijk vooral ook eens waarvoor deze onderscheidingen zijn.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ayaan_Hirsi_Ali
Ach ik heb ook Kerstdagen anders doorgebracht dan anderen en heb er van genoten. Net als de 1e Kerstdag traditioneel met familie nuquote:Op maandag 26 december 2011 02:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Leuk voor de familie om dat te lezen
't Is wel waar trouwens
En de rest: zo had ik me haar Kerst idd voorgesteld.
Meestal gaat ze juist graag bij anderen eten, toch?quote:Op maandag 26 december 2011 02:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Leuk voor de familie om dat te lezen
't Is wel waar trouwens
En de rest: zo had ik me haar Kerst idd voorgesteld.
Alleen op haar voorwaarden he.quote:Op maandag 26 december 2011 02:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Meestal gaat ze juist graag bij anderen eten, toch?
Ach onzin ze heeft genoeg pannekoeken gebakken voor anderen onderweg! Mijn buurmeisje van 16 weet niet eens hoe ze een blik soep moet opwarmen....quote:Op maandag 26 december 2011 02:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Alleen op haar voorwaarden he.
Dat ze er dus geen tegenprestatie tegenover hoeft te zetten, zoals het verplicht netjes zitten.
ik kocht uberhaupt geen kerstboomquote:Op maandag 26 december 2011 02:56 schreef svetan het volgende:
Lol.... wij hebben hier, als nederlands/ zwitsers team een typisch traditioneel zuid duits kerstfeest gevierd met onze vietnamese gast en in tegenstelling tot Nederland blijft de kerstboom nu staan tot 6 januari
Wij hadden dit jaar ook geen kerstboom omdat het ten koste ging van de zitplekken dus veel lichtjes en takken voor de ramen ook leukquote:Op maandag 26 december 2011 02:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik kocht uberhaupt geen kerstboom
so what?
?quote:
hint: ik haak af, want topic vergald door offtopic discussie.quote:
Hint: klik op de knop Stop Volgen en gooi 'm uit je MyAT. Dan zie je 'm niet meer.quote:Op maandag 26 december 2011 03:51 schreef Feestkabouter het volgende:
hint: ik haak af, want topic vergald door offtopic discussie.
dat had ik dus al gedaan (knop gedrukt).quote:Op maandag 26 december 2011 04:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hint: klik op de knop Stop Volgen en gooi 'm uit je MyAT. Dan zie je 'm niet meer.
Uiteraard ben je welkom om te blijven
Wat moet ik me voorstellen bij een 'traditioneel zuid duits kerstfeest'?quote:Op maandag 26 december 2011 02:56 schreef svetan het volgende:
Lol.... wij hebben hier, als nederlands/ zwitsers team een typisch traditioneel zuid duits kerstfeest gevierd met onze vietnamese gast en in tegenstelling tot Nederland blijft de kerstboom nu staan tot 6 januari
Hebben de Fokkers invloed op wat de buitenlandse pers schrijft?quote:Op maandag 26 december 2011 02:28 schreef svetan het volgende:
We hoeven toch niet zo heel erg over Laura in te zitten. Ze vermaakt zich prima. Ik moet nog alles opruimen voor de familie komt en vast een deel van het eten voorbereiden. Met Pasen zal Laura of op St. Maarten, of thuis in Whangarei zijn.quote:25-12-2011
Er staat een lekker windje van rond de 20 knopen, die Guppy met een snelheid van zo'n 6.5 kn naar de horizon duwt. Als kerstkado heeft de zon zich vandaag de hele dag laten zien, hoewel het nu wel weer een beetje dicht begint te trekken. Maar het was heerlijk, eindelijk eens een dag zonder zware bewolking en regen. Helaas ben ik over de golven van vandaag niet zo te spreken.. Ze zijn niet hoger dan 3 meter maar het zijn heel vervelende korte steile kruisgolven.. Een 5 gangen menu op zee gaat natuurlijk sowieso niet, maar ik ben bang dat met deze zeegang mijn kerstmaal uit iets heel simpels gaat bestaan, namelijk blikvoer.. Daar heb ik ook helemaal geen moeite mee. Het is eigenlijk heerlijk een zo ontzettend simpele kerst te hebben. Geen verplichte familie bezoeken waar je netjes moet zitten, al dat lekkere eten wat je niet kunt laten staan ook al heb je geen trek en praten en praten.. Guppy luistert enorm goed en spreekt me nooit tegen ;-) Ik kan eten wat en wanneer ik wil, hoef nergens heen en de kleine kerstboom met lichtjes, de kerstmuts en kerstslingers brengen me toch in de kerstsfeer. =D
Laura
En weer zeiken over golven die niet goed zijn.quote:Op maandag 26 december 2011 01:58 schreef Tide het volgende:
Laura: Een 5 gangen menu op zee gaat natuurlijk sowieso niet, maar ik ben bang dat met deze zeegang mijn kerstmaal uit iets heel simpels gaat bestaan, namelijk blikvoer.. Daar heb ik ook helemaal geen moeite mee. Het is eigenlijk heerlijk een zo ontzettend simpele kerst te hebben. Geen verplichte familie bezoeken waar je netjes moet zitten, al dat lekkere eten wat je niet kunt laten staan ook al heb je geen trek en praten en praten.. Guppy luistert enorm goed en spreekt me nooit tegen Ik kan eten wat en wanneer ik wil, hoef nergens heen en de kleine kerstboom met lichtjes, de kerstmuts en kerstslingers brengen me toch in de kerstsfeer.![]()
quote:Op maandag 26 december 2011 13:44 schreef Disana het volgende:
Wat een raar voorbeeld van helden die Nederland ontvluchtten, die Hirsi Ali. Ze heeft op vele vlakken gelogen om hier binnen tekomen, o.a. over haar land van herkomst (dat gewoon veilig was) en over haar naam. Daarna heeft ze zich via vriendjespolitiek (Neelie Smit Kroes) naar boven gewerkt en begon ze ons land van binnenuit te bekritiseren. Ik ben het nooit met Verdonk eens geweest, maar wel toen die stelde dat ze geen recht had op een paspoort. Helaas werd de rest van Nederland pas veel later wakker. Opgeruimd staat netjes.
Ja dat vind ik ook. Tenslotte groeit ze nu van puber naar jonge vrouw ...quote:Op maandag 26 december 2011 10:33 schreef livelink het volgende:
Tide, je pogingen om het weer enigszins ontopic te krijgen zijn loffelijk.
Ik denk dat Laura inderdaad niet zoveel problemen heeft met het alleen zijn met Kerst. Ik vermoed dat ze het goed met zichzelf kan vinden. Ik vind trouwens dat ze momenteel sowieso wel positief overkomt in haar blog.
Volgens mij zegt ze dat ze er helemaal geen moeite mee heeft.quote:Op maandag 26 december 2011 13:34 schreef Disana het volgende:
En weer zeiken over golven die niet goed zijn.
Ze zegt dat ze geen moeite heeft met blikvoer eten: "Een 5 gangen menu op zee gaat natuurlijk sowieso niet, maar ik ben bang dat met deze zeegang mijn kerstmaal uit iets heel simpels gaat bestaan, namelijk blikvoer.. Daar heb ik ook helemaal geen moeite mee.", maar niet dat ze geen moeite heeft met de golvenquote:Op dinsdag 27 december 2011 10:11 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Volgens mij zegt ze dat ze er helemaal geen moeite mee heeft.
Kortom, de enige die zeikt ben jij.
quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:09 schreef MrFoureyes het volgende:
Eigenlijk moet deze reis een peuleschil voor haar zijn:
"Op mijn 4e jaar stond ik voor het eerst zelfstandig aan het roer"
bron: www.lauradekker.nl
Vader en moeder diep in slaap, kleine Laura heeft de hondenwacht en zeilt het jacht veilig over de wereldzeeen . Dat moet, gezien haar leeftijd op dat moment, wel ergens in de buurt van Europa zijn geweest - daar heb je nog aardig druk scheepvaartverkeer. Zou ze, gezien haar vierjarige lengte, al een goede uitkijk hebben kunnen houden?
Ze zijn te bescheiden geweest om het in te brengen bij de rechtbank, maar met deze kennis waren die rechters meteen overstag gegaan!
Helaas ben ik over de golven van vandaag niet zo te spreken.. Ze zijn niet hoger dan 3 meter maar het zijn heel vervelende korte steile kruisgolven..quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:11 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Volgens mij zegt ze dat ze er helemaal geen moeite mee heeft.
Kortom, de enige die zeikt ben jij.
Ik doe een gooi: het is hooghartigheid. Het ongeloof dat mensen of omstandigheden je in de weg durven te zitten. De uitval naar de twee aardige mensen die alleen maar een foto van haar wilden maken, het hautaine gedrag jegens de journalist die ze uren liet wachten en toen wegstuurde.quote:Op dinsdag 27 december 2011 13:18 schreef MrFoureyes het volgende:
Dat lijkt me op zich begrijpelijk en natuurlijk - iedereen die een marathon loopt vraagt zich ook halverwege af waarom hij zo gek is geweest om in te schrijven. De balans kan dan uiteindelijk nog steeds positief zijn.
Wat mij meer opvalt is de snelle irritatie ten opzichte van omstandigheden en personen. Maar ja, de natuur laat zich niet manipuleren, en zelfs als je dreigt je polsen door te snijden blijven die golven gewoon doorgolven.
Daar zal Jeugdzorg wel weer achter zitten.
LOL, moet zeggen dat je er een aardig sprookje van kan maken, maar sinds wanneer is "zelfstandig" synoniem aan "zonder toezicht" ?quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:09 schreef MrFoureyes het volgende:
Eigenlijk moet deze reis een peuleschil voor haar zijn:
"Op mijn 4e jaar stond ik voor het eerst zelfstandig aan het roer"
bron: www.lauradekker.nl
Vader en moeder diep in slaap, kleine Laura heeft de hondenwacht en zeilt het jacht veilig over de wereldzeeen . Dat moet, gezien haar leeftijd op dat moment, wel ergens in de buurt van Europa zijn geweest - daar heb je nog aardig druk scheepvaartverkeer. Zou ze, gezien haar vierjarige lengte, al een goede uitkijk hebben kunnen houden?
Ze zijn te bescheiden geweest om het in te brengen bij de rechtbank, maar met deze kennis waren die rechters meteen overstag gegaan!
quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:37 schreef watniet het volgende:
[..]
LOL, moet zeggen dat je er een aardig sprookje van kan maken, maar sinds wanneer is "zelfstandig" synoniem aan "zonder toezicht" ?
quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:39 schreef MrFoureyes het volgende:
De tussenstand is dus:
1. geboren op zee;
2. tot haar vijfde in Nieuw Zeeland gewoond en daarna naar Nederland geemigreerd;
3. stond voor het eerst zelfstandig aan het roer toen ze vier was.
Een echte Vliegende Nieuw Zeelander!
Als er in een vacature "zelfstandigheid" gevraagd wordt, denk je dat de werkgever dan naast je komt staan om te kijken of je het goed doet?quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:37 schreef watniet het volgende:
LOL, moet zeggen dat je er een aardig sprookje van kan maken, maar sinds wanneer is "zelfstandig" synoniem aan "zonder toezicht" ?
En jij denkt dat een werkgever niet controleerd of je het inderdaad zelfstandig kan?quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:31 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als er in een vacature "zelfstandigheid" gevraagd wordt, denk je dat de werkgever dan naast je komt staan om te kijken of je het goed doet?
Kritiek op de huismod doe je maar in de Feedback, of je nou gelijk hebt of niet...quote:Op maandag 26 december 2011 03:51 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
hint: ik haak af, want topic vergald door offtopic discussie.
en nu kom ik via mijn geschiedenis toch weer in dit topic![]()
(was op zoek naar een ander topic waar ik net langskwam)
brrrr eng hoor, hoe krijg je zo'n beest te pakken?quote:26-12-2011
Ik was net weer in m'n warme kooi terug gekropen en in slaap gevallen toen een raar geluid mijn aandacht trok.. Iets in de kajuit maakte behoorlijk veel kabaal. Ik knipte het licht aan en stapte net niet op een joekel van een vliegende vis die een paar seconden eerder de aanval op Guppy had ingezet.. Hij was boven op de prullenbak geland en vervolgens vlak naast mijn bed tot stilstand gekomen. En nu probeerde hij uit alle macht weer weg te vliegen, wat hem niet echt lukte. Dode vliegende vissen terug in het water gooien is al niet mijn lievelingsklus, maar een levende vliegende vis te pakken zien te krijgen betekent een hoop ellende. Maar het beest moest terug in zee. Ik heb hem behoorlijk vervloekt, want ze zijn heel glibberig en laten veel plakkerige schubben achter. Ik denk dat ie een slechte ervaring rijker is en ik hoop dat ie z'n verhaal aan al z'n soortgenoten kan vertellen zodat die niet zo stom zijn mijn kajuit binnen te vliegen.. Het is trouwens de eerste vliegende vis die ik sinds het begin van de Indische oceaan gezien heb. Een teken dat het water weer warmer wordt. =D
Laura
Ja hoor. Heel goed. Dank je welquote:Op dinsdag 27 december 2011 20:21 schreef BabeWatcher het volgende:
heeft iedereen een goede Kerst gehad? Ik wel
Laura had ruzie met een vliegende vis
[..]
brrrr eng hoor, hoe krijg je zo'n beest te pakken?
Wat lijkt het me toch heerlijk om tijdens de jaarwisseling rustig op zee te zijn. Geen vuurwerk, geen dronken mensen drie uur 's nachts langs je deur. Gewoon lekker rustig slapen en als je wakker wordt ben je een jaar verder.
Lang geleden heb ik goudvissen gehad, daar was er ook 1 uit het aquarium gesprongen toen die net even open stond. Met knikkende knieën heb ik dat beest gepakt, ging niet bepaald makkelijk, maar die vis heeft daarna nog jaren geleefd.quote:Op dinsdag 27 december 2011 20:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja hoor. Heel goed. Dank je wel
Wat let je om in stilte oud & nieuw te vieren?
Ik vind het wel een beetje raar dat zo'n stoere zeevrouw moeite heeft met zo'n vliegende vis te pakken...
handdoek erover heen gooien en oppakken denk ikquote:Op dinsdag 27 december 2011 20:21 schreef BabeWatcher het volgende:
heeft iedereen een goede Kerst gehad? Ik wel
Laura had ruzie met een vliegende vis
[..]
brrrr eng hoor, hoe krijg je zo'n beest te pakken?
Ach, echte wereldrecords worden ook steeds weer gebroken. Maar je hebt gelijk, het is een inofficieel record en hoeft dus niet gebroken te worden. Hij bestaat immers niet.quote:Op woensdag 28 december 2011 08:55 schreef svetan het volgende:
Met de windberichten voor de komende week en verdere windverwachting (geen spoor van doldrums) zal Laura waarschijnlijk op 19 januari op St. Maarten aankomen. Dit is op de dag af precies één jaar nadat ze daar is vertrokken.
Na de twee laatste grote non-stop trajecten wordt nu het inofficiele leeftijdsrecord om maanden scherper gesteld en het zal niet zo snel mogelijk zijn dit nog op een verantwoorde manier te onderbieden gezien er op de wereld niet zoveel natuur zeiltalenten rondlopen die deze kans krijgen.
Welke boeken?quote:Op woensdag 28 december 2011 08:55 schreef svetan het volgende:
Met de windberichten voor de komende week en verdere windverwachting (geen spoor van doldrums) zal Laura waarschijnlijk op 19 januari op St. Maarten aankomen. Dit is op de dag af precies één jaar nadat ze daar is vertrokken.
Na de twee laatste grote non-stop trajecten wordt nu het inofficiele leeftijdsrecord om maanden scherper gesteld en het zal niet zo snel mogelijk zijn dit nog op een verantwoorde manier te onderbieden gezien er op de wereld niet zoveel natuur zeiltalenten rondlopen die deze kans krijgen.
Ik denk dat de aanloop van de reis naar St. Maarten als een soort test traject beschouwd zal worden voor de recordpoging en niet Gibraltar (en den Osse al helemaal niet) maar St. Maarten zowel als vertrek als ook als eindpunt in de boeken komt te staan.
Ze is ook de jongste die twee keer solo/ unassisted van oost naar west de Atlantische Oceaan is overgestoken - een verder inofficieel record.
Versie 2.0 van het al uitgebrachte boek en het nog te schrijven boek natuurlijk.quote:
Oh je bedoelt dat boek waar Laura haar inspiratie vandaan haalde? Of wat dan?quote:Op woensdag 28 december 2011 10:16 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
.... de boeken waaraan de (zeil)jeugd zich orienteert. Hier zal het ook altijd wel als record benoemd worden. Ook krijg ik door gesprekken met de zeiljeugd het idee dat Laura een groter idool als haar voorgangsters gaat worden omdat het in de eerste lijn als "kleine familie onderneming", zonder medewerking van een grote organisatie of bakken geld, wordt gezien.
Voor het gemak worden alle sponsoren maar even vergeten door de zeiljeugd, merk ik.quote:Op woensdag 28 december 2011 10:16 schreef svetan het volgende:
zonder medewerking van een grote organisatie of bakken geld, wordt gezien.
Holy smokes!quote:Op woensdag 28 december 2011 10:36 schreef svetan het volgende:
Tenminste hier is de zeiljeugd zich heel bewust van het financiele en sponsorplaatje. over het algemeen is de houding dat sponsors die een tegenprestatie verwachten niets in de amateursport te zoeken hebben.
Dus sponsoren worden niet vergeten maar gewoon afgewezen. Kleine sponsors, zoals Laura die in het begin ook had, die goederen gratis of met korting voor een bepaalde onderneming voor gewoon een "eervolle vermelding" leveren mogen wel en zouden er, tenminste bij de zeiljeugd hier, een paar klanten bijkrijgen.
Een sponsor die geen tegenprestatie verlangt noemen we een donateur. Maar je gaat niet in op de vragen. Waarom niet?quote:Op woensdag 28 december 2011 10:36 schreef svetan het volgende:
Tenminste hier is de zeiljeugd zich heel bewust van het financiele en sponsorplaatje. over het algemeen is de houding dat sponsors die een tegenprestatie verwachten niets in de amateursport te zoeken hebben.
Dus sponsoren worden niet vergeten maar gewoon afgewezen. Kleine sponsors, zoals Laura die in het begin ook had, die goederen gratis of met korting voor een bepaalde onderneming voor gewoon een "eervolle vermelding" leveren mogen wel en zouden er, tenminste bij de zeiljeugd hier, een paar klanten bijkrijgen.
Ze heeft al vaker geschreven dat ze leest. Ik vraag me af wat ze leest.quote:Daar heb ik vervolgens al lezend in de zon, de hele middag van genoten..
Eten en drinken: de gemidddelde puber (DGP) eet en drinkt, Laura ook. Zal niet zoveel verschil maken.quote:Op woensdag 28 december 2011 10:56 schreef svetan het volgende:
De hele onderneming en de uitrusting/ ombouw van de boot is grotendeels door de familie zelf gedaan..... dus is er naar verhouding tot haar voorgangsters erg weinig (vreemd) geld uitgegeven. Waarschijnlijk heeft Laura's "leven op zee" minder geld gekost als dat van de gemiddelde puber aan land.
Ik vind het wel origineel.. om een puisterige puber en een zeilmeisje tot het gezicht van een automerk te willen maken.. Ok, de solozeilster heeft wel een Volvo dieselmotor aan boord die ze ook veelvuldig gebruikt. Maar ja, op deze manier is ze van alles niks. Niet een zeilmeisje, maar ook geen motorjachtmeisje, geen recordhoudster, maar wel de jongste, wel een recordpoging doen, maar zonder reglementen, niet studeren, maar ook niet stoppen met school..quote:Op woensdag 28 december 2011 10:52 schreef MrFoureyes het volgende:
Maar weet Volvo dit ook al? Svetan meldde eerder dat Laura het nieuwe gezicht van Volvo wordt - maar zien we in de campagnes dan alleen Laura, terwijl elke verwijzing naar Volvo ontbreekt? Hoe ziet dat er dan uit: een billboard met zeilmeisje en verder niets?
Ik ben het met Svetan eens dat Volvo van deze manier van sponsoring niets te verwachten heeft - maar wat vindt het Chinese moederbedrijf van dit soort uitgaven - want een investering kun je het toch niet noemen?
Die Duitse zeiljeugd toch...
De boot hoeft niet te worden onderhouden? Geen reiskosten voor het 'landteam' nou ja.. pappie..Geen houdbaar voedsel en vooral diesel nodig? Geen uitrusting die ingeslagen hoeft te worden, geen apparatuur die vervangen hoeft te worden?quote:Op woensdag 28 december 2011 10:56 schreef svetan het volgende:
De hele onderneming en de uitrusting/ ombouw van de boot is grotendeels door de familie zelf gedaan..... dus is er naar verhouding tot haar voorgangsters erg weinig (vreemd) geld uitgegeven. Waarschijnlijk heeft Laura's "leven op zee" minder geld gekost als dat van de gemiddelde puber aan land.
Hij houdt het topic levendig.. Maar in feite heb je gelijk. Van Svetan kun je zeggen wat je wil, maar hij is een meesterlijke troll.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:02 schreef Ericr het volgende:
Inmiddels is dit meer het Svetan troll-topic geworden met talloze troll-feeds.
Oh, ik vergeet natuurlijk dat DGP geen Mercer heeft.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:05 schreef spijkerbroek het volgende:
Eten en drinken: de gemidddelde puber (DGP) eet en drinkt, Laura ook. Zal niet zoveel verschil maken.
Verzekeringen: zorgverzekering zitten bij ouders in. Alleen denk ik dat Laura's premie een beetje hoger is, wellicht zelfs een eigen polis. DGP heeft geen boot, Guppy zal verzekerd zijn, moest aangekocht en vaarklaar gemaakt worden.
DGP heeft een mobiele telefoon, Laura satelliettelefoon.
DGP krijgt af en toe eens een ipod/ipad/ps3 spel. Laura's vader vliegt de halve wereld over.
Ik moet nog zien of Laura goedkoper is dan DGP.
In het buitenland? Nou dan kun je zeker wel tientallen links geven naar alle vooraanstaande nieuwsbronnen ter wereld, die berichten over hoe vreselijk Nederland haar zeilmeisjes behandelt. itt. Tot alle andere landen waar ze ruim baan krijgen.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:30 schreef svetan het volgende:
In het buitenland is dat jeugdzorg en schoolverhaal al lang omgedraaid en wordt uitgelegd als een verder bewijs van Laura's motivatie en doorzettingsvermogen en een zwaktebod van de overheid. Zeker nu ze bewezen heeft dat ze het kan en vooral ook de wijze waarop.
Mooi, dan kun je ons dat ook even meedelen.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:38 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Ik heb drie gemiddelde pubers grootgekregen en ik weet wat die kosten.
Weet je ook wat een zeilmeisje kost?quote:Op woensdag 28 december 2011 11:38 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
drie??quote:Op woensdag 28 december 2011 11:38 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
En die nemen jou nog serieus? Of hebben ze inmiddels een min of meer verzorgende rol?quote:Op woensdag 28 december 2011 11:38 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Absoluut! En dan hebben we de familiedrama versie hier al besproken, de soap, de sitcom en de lolitaversie.. Die kunnen er allemaal nog bovenop komen.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:53 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik denk dat deze topicreeks een beter boek oplevert dan het zelfverheerlijkende boek dat Laura na haar reis gaat uitbrengen.
- Geef maar eens antwoord.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:56 schreef svetan het volgende:
De reden waarom de onderneming goedkoper is heb ik al beantwoord..... eerst lezen voor je blijft roepen.
Lees de buitenlandse publicaties van de afgelopen tijd er maar eens op na..... de meeste linkjes heb ik in het verleden al eens gegeven (om de vraag even voor te zijn). Ook reacties in blogs en Laura's gastenboek getuigen ervan dat men op zijn minst twijfels heeft over de behandeling van Laura.
Wij hebben 6 pubers grootgebracht en weten dat de uitgaven behoorlijk kunnen verschillen!quote:Op woensdag 28 december 2011 11:38 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Het spruitjesboek?quote:Op woensdag 28 december 2011 11:53 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik denk dat deze topicreeks een beter boek oplevert dan het zelfverheerlijkende boek dat Laura na haar reis gaat uitbrengen.
je doelt toch niet hierop hoop ik he?quote:Op woensdag 28 december 2011 11:56 schreef svetan het volgende:
De reden waarom de onderneming goedkoper is heb ik al beantwoord..... eerst lezen voor je blijft roepen.
want dat is natuurlijk klinkklare onzinquote:Op woensdag 28 december 2011 10:56 schreef svetan het volgende:
Ja, want die zijn lekker objectiefquote:Op woensdag 28 december 2011 11:56 schreef svetan het volgende:
Ook reacties in blogs en Laura's gastenboek getuigen ervan dat men op zijn minst twijfels heeft over de behandeling van Laura.
Laura en het Groot Spruitjesboek iddquote:
Oh mijn god.. nu begint ie zichzelf tegen te spreken.quote:Op woensdag 28 december 2011 12:07 schreef svetan het volgende:
De grootste klap in het kostenplaatje hebben de "experts" hier echter nog niet ontdekt..... dat waren de kosten van doorvaart in Panama begin dit jaar.
jij bent de enige die in deze reeks constant beweert expert te zo'n op vanallesquote:Op woensdag 28 december 2011 12:07 schreef svetan het volgende:
@Tide
Klopt.... en juist voor de duurdere dingen zijn er heel bewust en selectief sponsors gezocht zoals Zwaan Sails en BlueTraker.
De grootste klap in het kostenplaatje hebben de "experts" hier echter nog niet ontdekt..... dat waren de kosten van doorvaart in Panama begin dit jaar.
Ja dat hakte er ook wel in natuurlijk maar het voordeel van het Panamakanaal was dat ze niet helemaal om Zuid-Amerika heen hoefde te varen en dat scheelde toch bijna 2 maanden!quote:Op woensdag 28 december 2011 12:07 schreef svetan het volgende:
@Tide
Klopt.... en juist voor de duurdere dingen zijn er heel bewust en selectief sponsors gezocht zoals Zwaan Sails en BlueTraker.
Zit jij nou Laura te bekritiseren?quote:Op woensdag 28 december 2011 12:30 schreef svetan het volgende:
Veel meer waren Laura's zeilkunsten op dat ogenblik waarschijnlijk nog niet voldoende
Zo groot zijn die kosten ook weer niet als je geen gebruik maakt van een lokale agent en geen line-handlers inhuurt maar medezeilers vraagt.quote:Op woensdag 28 december 2011 12:07 schreef svetan het volgende:
@Tide
Is dat zo? Onderbouw eens dat het een leertraject was?quote:Op woensdag 28 december 2011 13:15 schreef svetan het volgende:
@MrFoureyes
Dat is geen critiseren maar gewoon vaststellen van een feit. Deze reis was een leertraject voor Laura waarbij de moeilijkheidsgraad langzaam werd opgevoert. Ze had toen waarschijnlijk wel genoeg kennis maar nog niet de nodige ervaring.
Ja en sinds vandaag hebben we er weer zo'n onverifieerbare entiteit bij die hem tot woordvoerder heeft gemaakt: 'de Duitse zeiljeugd'.quote:Op woensdag 28 december 2011 14:32 schreef sp3c het volgende:
je moet eens ophouden met voor iedereen te spreken
Andere solozeilers doen niks zelf? Weet jij wat ze wel en niet zelf hebben gedaan? En hoe dan?quote:Op woensdag 28 december 2011 10:56 schreef svetan het volgende:
Nog maar 800 nanometer voor Fernando de Noronha? Da's wel erg dichtbij zeg!quote:Op woensdag 28 december 2011 14:30 schreef svetan het volgende:
Iedereen vraagt zich af waarom de positie van Laura niet bekend is en iedereen zit te rekenen.
Ik kom uit op 10S20W dus nog ca 800nm voor Fernando de Noronha.
(Basis voor de berekeningen de 1 week oude BlueTraker plots http://www-open-opensocia(...)Acore.io#st=%25st%25 en de diverse windverwachtingen)
Enneacanthus_Obesus is je linkslaaf nietquote:
Kom maar met de linkjes.quote:Op woensdag 28 december 2011 15:19 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
Lees de reisverslagen maar na hoe die anderen aan een boot zijn gekomen. Boten volledig uitgerust en afgepakte voedselvooraden voor de hele reis.
Guppy is volledig onder de regie van Dick Dekker in vele uren in eigen regie kompleet op de schop genomen en opnieuw, speciaal voor deze reis, uitgerust waarbij Laura heeft meegeholpen zodat ze elke plank en schroef kent. De andere zeilers hebben nagenoeg niets aan het ontstaan van hun vaartuig bijgedragen. Indien dit wel het geval is, is daar tenminste niets over gepubliceert...... of heb je een linkje?
Juist! Die werf bedoelde ik. Tevreden Svetan? Nu zie ik graag jouw beweringen onderbouwd.quote:Op woensdag 28 december 2011 15:43 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik had juist begrepen dat Peter Klarenbeek, van Nimbus Yacht Service, er een heleboel tijd, geld en materiaal in had gestoken. In de allereerste logboekverslagen werd dit nog even zijdelings genoemd, maar later werd dit vervangen door een nieuwe versie van de werkelijkheid. De versie waarin de Dekkers alles zelf deden, bekostigd door geld dat Laura na school had verdiend met het overvaren van schepen.
In ieder geval heeft Nimbus andere herinneringen aan de gang van zaken - maar zoals we in dit topic al eerder vaststelden: het geheugen is niet onfeilbaar. Zelfs Oma vergist zich in de geboorteplaats van Laura, en Oma is is nog wel "biograaf"!
bron:
http://www.nimbus-kunststof.nl/Nieuws/nieuws.html
Ja vandaar de plotseling veranderde versie van het verhaal. Heb je nog iets meer dan een vermoeden?quote:Op woensdag 28 december 2011 15:58 schreef svetan het volgende:
Ja.... Peter Klarenbeek heeft het kunststofdeel gedaan. Maar zover ik weet was hij verder ook nog bij de voorbereidingen betrokken. Opvallend is wel dat Nimbus niet bij de sponsoren staat wat doet vermoeden dat het een privé hobby/ vriendendienst van Peter Klarenbeek was.
Onzin. Het enige dat je onlangs voor de verandering eens deed was een stuk of wat linkjes naar een en hetzelfde copy/paste artikeltje plaatsen uit een Zuidafrikaanse krant. Voor het overige onderbouw je nooit iets en fantaseer en ontwijk je er lustig op los.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:09 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
Lezen, kijken en luisteren...... ik heb in de afgelopen tijd alle links naar onafhankelijke buitenlandse publicaties hier geplaatst als niemand anders dit niet al voor mij gedaan had.
Je hebt categorisch geweigerd links te plaatsen of wat dan ook te onderbouwen of op vragen in te gaan.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:09 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
Lezen, kijken en luisteren...... ik heb in de afgelopen tijd alle links naar onafhankelijke buitenlandse publicaties hier geplaatst als niemand anders dit niet al voor mij gedaan had.
Hmm... als ze nou ook nog wispelturig zou zijn.. maar dat is ze niet, geloof ik. Ze heeft wel nukken, volgens mij.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:15 schreef MrFoureyes het volgende:
In eerste instantie stond Nimbus als sponsor genoemd op www.lauradekker.nl, maar deze vermelding is later verwijderd. Als patroon is dat vrij gebruikelijk, denk maar eens aan de stroom van woordvoerders die inmiddels de revue is gepasseerd.
Ja, ze heeft een sterke eigen wil, die Laura, (volgens Oma in haar onnavolgbaar helden-epos) en dat wil nog wel eens botsen met de mening van anderen. Gelukkig maakt ze heel snel en gemakkelijk nieuwe vrienden, dus ze is nooit alleen!
Die kun je vinden via die speciale geheime zoekmachine van jou.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:28 schreef svetan het volgende:
@MrFoureyes
Welke stroom van woordvoerders?
Geef die lijst dan eens van alle mensen die recht van spreken hadden.
Je liegt. De woordvoerster en eerste woordvoerder na haar zijn de laan uit gestuurd zoals zoveel anderen (Eyeworks) ook opzij werden gezet.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:45 schreef svetan het volgende:
Dit zijn dus allemaal beroepsmatige "woordvoerders" uit de advocatuur die ingehuurd zijn voor de juridische strijd. Geen van alle hebben iets met de werkelijke reis/ onderneming te doen. Ook voor de lange was na het vertrek van Laura zijn taak beeindigd. De enige en eerste op dit gebied, behalve de Dekkers, is Lyall Mercer.
..... of waar is de rest van de lijst?
Er staat ook niet dat Eyeworks woordvoerder was, dombo.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:51 schreef svetan het volgende:
Eyeworks heeft nooit het recht van spreken gehad..... dat wilden ze wel maar hebben nooit een contract gekregen.
Naam van die eerste woordvoerster en woordvoerder?
Hoe kom je daarbij??quote:Op woensdag 28 december 2011 16:45 schreef svetan het volgende:
Dit zijn dus allemaal beroepsmatige "woordvoerders" uit de advocatuur die ingehuurd zijn voor de juridische strijd. Geen van alle hebben iets met de werkelijke reis/ onderneming te doen. Ook voor de lange was na het vertrek van Laura zijn taak beeindigd. De enige en eerste op dit gebied, behalve de Dekkers, is Lyall Mercer.
Als je dat zelf niet weet kun je ook niet stellen dat het 'woordvoerders uit de advocatuur' zijn. Wat moet ik me daar eigenlijk bij voorstellen?quote:Op woensdag 28 december 2011 16:51 schreef svetan het volgende:
Eyeworks heeft nooit het recht van spreken gehad..... dat wilden ze wel maar hebben nooit een contract gekregen.
Die eerste woordvoerster heeft een marketing-communicatie en sportsponsoring achtergrond, niks geen advocatuur.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:45 schreef svetan het volgende:
Lees de linkjes van Disana, of is dat teveel moeite. Zij neemt namelijk wel de moeite om ze op te zoeken.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:59 schreef svetan het volgende:
Bij mijn weten zijn er gewoon met de betrekking tot de reis geen andere woordvoerders geweest als de Dekkers zelf en nu, vanaf een half jaar geleden, Mercer.
Ik heb hier nog geen enkele andere naam gehoord. Over trollen gesproken.
Ja, je bent nu echt heel hard aan het trollen. Er wordt duidelijk over verschillende woordvoerders van de familie gesproken en niet over de Dekkers zelf. Maar troll lekker door, we zijn niet anders van je gewend.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:59 schreef svetan het volgende:
Bij mijn weten zijn er gewoon met de betrekking tot de reis geen andere woordvoerders geweest als de Dekkers zelf en nu, vanaf een half jaar geleden, Mercer.
Jij begint er ineens over dat het spicifiek voor de reis moest zijn. Waarom?quote:Op woensdag 28 december 2011 16:59 schreef svetan het volgende:
Hoe weet jij dan dat het om juridische woordvoerders ging?quote:Op woensdag 28 december 2011 17:10 schreef svetan het volgende:
@wich
waar staat dan geschreven of ze in dienst van de Dekkers stond en welke functie zij had?
Ik kan mij niet herrinneren dat er voor Mercer ooit een andere naam dan Dekker als contact op Laura's website stond.
Ik zit nog te wachten op je antwoord aan Obesus, graag wat linkjes naar zogenaamde juridische woordvoerders die de familie Dekker zou hebben gehad. Dat ze reguliere woordvoerders hebben gehad is bewezen, nu jouw kant van het verhaal nog.quote:Op woensdag 28 december 2011 17:21 schreef svetan het volgende:
lol.... eindelijk einde van die discussie.... of vermoed nu iemand weer Alzheimer bij Babs Müller?
Daarmee is de echtheid behoorlijk aannemelijk gemaakt jaquote:Op woensdag 28 december 2011 17:25 schreef MrFoureyes het volgende:
OK, is verwijderd. Nam het op om discussie over "wie zegt mij dat dit Babsi was?" te vermijden. Maar iedereen heeft het nu met eigen ogen kunnen zien.
Maar zo is het dus nooit gezegd!quote:Op woensdag 28 december 2011 17:31 schreef svetan het volgende:
Aan de andere kant..... mijn kinderen zeggen ook dat ze in Salado geboren zijn en niet in een kliniek 40km verderop waar mijn vrouw een paar uur voor de geboorte was. Voor Laura zelf is dat natuurlijk volledig onbelangrijk.... alleen het feit dat daar haar geboorte is geregistreerd geld.
Leuk dat je nu weer de andere kant kiest, maar waar blijft het bewijs dat de Dekkers meerdere juridische woordvoerders hadden? Dat je ongelijk had over het aantal reguliere woordvoerders staat vast, nu de rest nog graag.quote:Op woensdag 28 december 2011 17:37 schreef svetan het volgende:
Ik heb me altijd gevraagd wat het belang van die discussie was..... alleen maar om Laura maar weer eens van iets te bechuldigen? Het komt zelfs voor dat kinderen het niet eens weten omdat het ze niet interesseerd.
Waarheidsvinding? Dat zou jou als voorstander van objectieve pers toch als muziek in de oren moeten klinken. Er waren tegenstrijdige berichten, en dat is nu opgehelderd.quote:Op woensdag 28 december 2011 17:37 schreef svetan het volgende:
Ik heb me altijd gevraagd wat het belang van die discussie was.....
Dus omdat iets jou niet bekend is, is het een leugen? Wat moet jij een moeilijk leven hebben.quote:Op woensdag 28 december 2011 18:00 schreef svetan het volgende:
@Disana
Volgens mij was er maar een officiele, verantwoordelijk, juridische woordvoerder en dat was de Lange. Natuurlijk kunnen andere op een advocatenkantoor voor hem spreken.
Mij is echter niet bekend dat er iemand verder officieel woordvoerder is geweest over zaken die de werkelijke reis betreffen.
Ik beschouw dan ook die uitspraak van een stroom van woordvoerders gewoon als een leugen om weer een bepaalde stemming te kweken.
Damn, je klinkt als svetan.quote:Op woensdag 28 december 2011 18:09 schreef sp3c het volgende:
ik heb altijd gelijk
net als toen ik zei dat ze in de kliniek geboren moest zijn klaarblijkelijk
als mensen me nu gewoon meteen gelijk geven ...
Ik heb me dat ook niet gerealiseerd in de gauwigheid. Suf zeg.quote:Op woensdag 28 december 2011 18:01 schreef sp3c het volgende:
ik vind het niet keurig om een prive email op een openbaar forum te plaatsen, ZEKER niet met email adres erbij
het laatste is inmiddels weg maar die email verwijder ik ook omdat het mij niet duidelijk is of daar toestemming voor is gegeven en omdat ik die toestemming of het antwoord sowieso niet kan verifieren
niet nogmaals pls
in een discussie met je collega'squote:Op woensdag 28 december 2011 18:19 schreef MrFoureyes het volgende:
Haar antwoord is gestuurd om te gebruiken in een discussie met derden. Het is dus niet zo dat we een vertrouwelijk onderonsje hadden: ik heb van tevoren aangegeven dat ik haar argumenten zou tonen.
Ik weet niet of een 'discussie met derden' helemaal hetzelfde is als plaatsen op een internetforum. Maar ok, volgens de policy of niet. Je hebt de discussie keihard in je voordeel beslecht. :En dat vind ik schitterendquote:Op woensdag 28 december 2011 18:19 schreef MrFoureyes het volgende:
Haar antwoord is gestuurd om te gebruiken in een discussie met derden. Het is dus niet zo dat we een vertrouwelijk onderonsje hadden: ik heb van tevoren aangegeven dat ik haar argumenten zou tonen.
quote:Op woensdag 28 december 2011 18:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
in een discussie met je collega's
je bent geen kloon van Yvonne toch?
Zolang het gezamelijk doel een mooi online forum is..?quote:Collega's zijn personen die uitsluitend zijn verenigd om een gezamenlijk doel te bereiken, waarbij de capaciteiten van iedere collega om dit doel te bereiken, door de anderen worden gerespecteerd.
quote:Op woensdag 28 december 2011 18:01 schreef sp3c het volgende:
ik vind het niet keurig om een prive email op een openbaar forum te plaatsen, ZEKER niet met email adres erbij
het laatste is inmiddels weg maar die email verwijder ik ook omdat het mij niet duidelijk is of daar toestemming voor is gegeven en omdat ik die toestemming of het antwoord sowieso niet kan verifieren
niet nogmaals pls
Vanaf 0:22quote:Op woensdag 28 december 2011 16:51 schreef svetan het volgende:
Onderbouw dat eens.. En zoek het eens na, dan.quote:Op woensdag 28 december 2011 18:56 schreef svetan het volgende:
Dat is dus een vrouwelijke waakhond van de Lange die Laura afschermt van de pers. Die heeft dus niets met de reis te doen maar alles met het juridische steekspel van te voren. Als je het zou gaan nazoeken dan is deze dame waarschijnlijk op de loonlijst van de Lange te vinden.
Wat een zemel is die Dick, zeg. 'We zijn Laura eigenlijk al kwijt want ze is kapotgemaakt door al die instanties.' Boo fucking hoo.. op 00:49quote:
Waarom begin je steeds over het begin van de reis? Er zijn 3 woordvoerders geweest. Dat is toch gewoon duidelijk?quote:Op woensdag 28 december 2011 19:27 schreef svetan het volgende:
Omdat er geen hele waslijst met namen komt neem ik maar aan dat die uitspraak dus onzin is.
Woordvoerders voor Laura vanaf het begin van haar reis waren dus alleen de familie Dekker zelf en vanaf midden 2011 Lyall Mercer als PR manager.
Er zijn nooit andere verklaringen daaromtrend door de familie Dekker afgegeven of op Laura's website vermeld.
lees jij alleen je eigen posts ofzo?quote:Op woensdag 28 december 2011 19:27 schreef svetan het volgende:
Omdat er geen hele waslijst met namen komt neem ik maar aan dat die uitspraak dus onzin is.
Woordvoerders voor Laura vanaf het begin van haar reis waren dus alleen de familie Dekker zelf en vanaf midden 2011 Lyall Mercer als PR manager.
Er zijn nooit andere verklaringen daaromtrend door de familie Dekker afgegeven of op Laura's website vermeld.
Omdat svetan nooit antwoord geeft: Ja dus.quote:
there you goquote:
Volgens mij waren dat helemaal geen medewerkers van een advocatenkantoor..quote:Op woensdag 28 december 2011 19:36 schreef svetan het volgende:
Dit waren woordvoerders in de juridische strijd..... niet wat betreft de reis. Net zoals de tegenpartij zijn "woordvoerders" had. Ieder weldenkend mens laat in zo'n de verklaringen door medewerkers van een advocatenkantoor doen om juridische gevolgen bij een bepaalde formulering te vermijden.
juistem, zelfs het filmpje (2009) waar je naar verwees, Babs was pissed dat Laura aan Dick werd toegewezen, liep boos weg en verwees naar de rechters. Als een normaal mens moet je jezelf nooit over juridische zaken uitlaten tegen de pers, dat wordt geheid je ondergang.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:36 schreef svetan het volgende:
Dit waren woordvoerders in de juridische strijd..... niet wat betreft de reis. Net zoals de tegenpartij zijn "woordvoerders" had. Ieder weldenkend mens laat in zo'n de verklaringen door medewerkers van een advocatenkantoor doen om juridische gevolgen bij een bepaalde formulering te vermijden.
Maar Laura wil toch veel meer gaan reizen? Daar zal ongetwijfeld ook een topic over komen.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:00 schreef BabeWatcher het volgende:
Wat gaat dit topic snel! Hebben jullie allemaal vakantie ofzo? *zucht* wat gaat de tijd snel, al twee jaar is dit bezig en de tocht duurt inclusief de tussenstop op Sint Maarten al 16 maanden.
Wat zal ik deze topicreeks gaan missen als Laura straks het record heeft afgerond.
[..]
juistem, zelfs het filmpje (2009) waar je naar verwees, Babs was pissed dat Laura aan Dick werd toegewezen, liep boos weg en verwees naar de rechters. Als een normaal mens moet je jezelf nooit over juridische zaken uitlaten tegen de pers, dat wordt geheid je ondergang.
Het weblog is alleen voor de recordpoging en zal daarna offline gaanquote:Op woensdag 28 december 2011 20:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar Laura wil toch veel meer gaan reizen? Daar zal ongetwijfeld ook een topic over komen.
quote:Op woensdag 28 december 2011 19:36 schreef svetan het volgende:
quote:Op woensdag 28 december 2011 20:04 schreef svetan het volgende:
Geen mensen die voor de reis waren ingehuurd....... daarover begon je. En ook dat deze mensen eruit waren gegooid. Graag de namen van deze mensen (die er waarschijnlijk nooit waren).
Ik zie nergens staan dat MrFoureyes begon over mensen die voor de reis zijn ingehuurd. Dat verzin je er zelf bij, svetan.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:15 schreef MrFoureyes het volgende:
In eerste instantie stond Nimbus als sponsor genoemd op www.lauradekker.nl, maar deze vermelding is later verwijderd. Als patroon is dat vrij gebruikelijk, denk maar eens aan de stroom van woordvoerders die inmiddels de revue is gepasseerd.
Dus je geeft toe dat er 2 voorgangers waren. Mooi.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:04 schreef svetan het volgende:
Geen mensen die voor de reis waren ingehuurd....... daarover begon je. En ook dat deze mensen eruit waren gegooid. Graag de namen van deze mensen (die er waarschijnlijk nooit waren).
Genoemde drie hebben hun job gewoon afgemaakt en toen Laura onderweg was was hun taak ten einde.
ik denk financieel.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:08 schreef svetan het volgende:
Laura bakt er idd een paar maanden sneller een eind aan als de verwachting was. Ik ben benieuwd wat de reden daarvan is. Schooldiploma in mei?
Bodem van de sponsorpot komt in zicht?quote:Op woensdag 28 december 2011 20:08 schreef svetan het volgende:
Laura bakt er idd een paar maanden sneller een eind aan als de verwachting was. Ik ben benieuwd wat de reden daarvan is. Schooldiploma in mei?
oh ja, die verhalen in het buitenland over onze Jeugdzorg. Doe daar eens een paar linkjes van?quote:Op woensdag 28 december 2011 20:08 schreef svetan het volgende:
Is ze in verwachting? Nou ja, dan gaat het record van de jongste wereldomzeiler niet naar Laura.. Jammer dan.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:08 schreef svetan het volgende:
De vraag is dan natuurlijk of ze het kind op de boot of in een kliniek geboren laat worden.quote:
Ik denk op de boot. Dan kan het kind later nl. ook heel goed zeilen.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De vraag is dan natuurlijk of ze het kind op de boot of in een kliniek geboren laat worden.
Tjonge hoe oud zijn jullie?quote:Op woensdag 28 december 2011 20:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De vraag is dan natuurlijk of ze het kind op de boot of in een kliniek geboren laat worden.
quote:Op woensdag 28 december 2011 23:31 schreef sp3c het volgende:
ik persoonlijk wil het geeneens meer weten
Misschien heb je traumatische jeugd-ervaringen m.b.t. spruitjes? Zoals jij ze beschrijft oud, groot en 3 uur gekookt... dat heb ik gelukkig nooit meegemaakt!quote:Op woensdag 28 december 2011 23:55 schreef svetan het volgende:
Zo lang het jonge spritjes zijn...... maar meestal zijn die in nederland oud, groot en worden dan 3 uur gekookt
Voor haar plezier dus. Geen woord over school, terwijl ze tijd genoeg had daarvoor de afgelopen dagen.quote:Op woensdag 28 december 2011 23:04 schreef Tide het volgende:
Iemand vroeg zich af wat Laura onderweg aan het lezen was: "Het negende schrift van Maya" van Isabel Allende http://www.lauradekker.nl
Misschien was het een verplichte boeken keuze? Ik had dat vroeger in ieder geval wel op de middelbare school, maar ik denk dat Laura dit boek ook echt wel zelf wilde lezen!quote:Op donderdag 29 december 2011 00:28 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Voor haar plezier dus. Geen woord over school, terwijl ze tijd genoeg had daarvoor de afgelopen dagen.
http://www.okokorecepten.nl/recept/groenten/spruitjes/quote:Op donderdag 29 december 2011 00:25 schreef svetan het volgende:
mijn vrouw is zwitserse.... en die lust helemaal geen spruitjes
Ook lekker: kort geblancheerd en daarna gewokt met wat gember, knoflook en een kerrie-achtig kruidenmengselquote:Op donderdag 29 december 2011 00:37 schreef Tide het volgende:
[..]
http://www.okokorecepten.nl/recept/groenten/spruitjes/
Mmm klinkt goedquote:Op donderdag 29 december 2011 08:45 schreef morg78 het volgende:
[..]
Ook lekker: kort geblancheerd en daarna gewokt met wat gember, knoflook en een kerrie-achtig kruidenmengsel.
En een grote pan spruitjes!quote:Op donderdag 29 december 2011 11:52 schreef MrFoureyes het volgende:
Ja, bijvoorbeeld op de kade als Zeilmeisje binnenzeilt. Staan we daar met 30.000 man!
Laura is weer op weg om een nieuw snelheidsrecord te vestigen. Ik verwacht dat ze al halverwege week 2 zal aankomen. Wat een supermeid!quote:29-12-2011
Weer een heerlijke zonnige dag hier. En nu het water ook wat warmer begint te worden heb ik vandaag maar eens een uitgebreide douche genomen. Het was behoorlijk warm en wat afkoeling was wel welkom. Ik heb nu via de ssb-radio contact met een ander jacht, dat een week na mij uit Zuid-Afrika is vertrokken en ook richting de Carieb gaat. Het is leuk wat informatie uit te wisselen. Ze gaan door dezelfde windsystemen als ik, dus het is leuk ze te vertellen hoe het bij mij is en dat het snel warmer zal worden. Want ze liggen 940 mijl achter Guppy en daar is het nog een heel stuk kouder. De vliegende vissen laten zich nog maar zelden zien, dus misschien is de boodschap overgekomen.. Zo nu en dan vind ik nog wel schubben op dek en vandaag een totaal uitgedroogde inktvis die tussen een paar touwen zat. Dat was weer minder want hij stonk behoorlijk. De golven zijn eindelijk wat vriendelijker en Guppy loopt een mooie 6 knopen. Zo komen Guppy en ik snel dichterbij..
Laura
Dus God stuurt een meisje naar aarde die liegt en bedriegt om haar willetje door te drukken, maar kan niet even AIDS oplossen.quote:Op donderdag 29 december 2011 22:05 schreef MrFoureyes het volgende:
Aagje gelooft er nog in! (gastenboek van vandaag)
"De Here heeft gewild dat jij op zee werd geboren als teken: jouw toekomst ligt op het water, niet op het land. Jij zult varen in de bescherming van Godes hand en bent naar aarde gezonden als voorbeeld voor hen die dwalen en niet weten wat te doen met hun leven. Jouw vastberadenheid en kracht moge hen verlichting brengen!"
Of eind januari finishen op Bonaire en daarna richting Pamamakanaal....quote:Op donderdag 29 december 2011 20:44 schreef BabeWatcher het volgende:
Spruitjes moet je eten met satésaus
[..]
Laura is weer op weg om een nieuw snelheidsrecord te vestigen. Ik verwacht dat ze al halverwege week 2 zal aankomen. Wat een supermeid!
Laura valt niet meer onder de leerplichtwet. Ze woont immers niet meer in NL. Ik denk ook niet dat uithuisplaatsing erg zinvol is. Ze woont immers niet meer thuis.quote:Op vrijdag 30 december 2011 01:24 schreef spijkerbroek het volgende:
Jakob, 29-12-2011, snapt het niet helemaal:
Dag Laura , Fantasties zoals je vaart , ik heb begrepen dat je op weg bent naar St Maarten . Maar St Maarten is volgens mij nu een provincie van Nederland.Loop je niet het risico dat een leerplicht of jeugdzorg ambtenaar je daar opwacht ?? Vaar dat bij dit eiland langs naar een niet nederlands eiland , goede vaart en een prettige jaarwisseling.
1. Sint Maarten is geen provincie
2. Waarom zou er een leerplicht- of jeugdzorgambtenaar haar op staan te wachten? Denkt Jakob dat deze ambtenaar haar geboeid afvoert ofzo? Bij een eventuele overtreding van de leerplichtwet wordt er een boete gegeven, en qua jeugdzorg kan er misschien een uithuisplaatsing volgen (alhoewel dat erg onwaarschijnlijk is), en dat zal zeker niet op de kade gebeuren.
Totaal geen reden om NIET naar St. Maarten te gaan.
Exactly.quote:Op vrijdag 30 december 2011 03:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Laura valt niet meer onder de leerplichtwet. Ze woont immers niet meer in NL. Ik denk ook niet dat uithuisplaatsing erg zinvol is. Ze woont immers niet meer thuis.
Als justitie het nodig vond Laura ter beschikking te hebben, dan was ze wel in het buitenland gearresteerd. Dus het zal allemaal wel loslopen.
Ironisch is het eigenlijk wel dat Jeugdzorg dreigde met uithuisplaatsing.
Voor zover ik weet heeft ze geen adres meer in NL, inderdaad..quote:Op vrijdag 30 december 2011 03:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Exactly.
Woont ze niet meer in Nederland? Is ze uitgeschreven uit de GBA?
Voor de Nederlandse wetgeving is haar "domicilie" Den Osse, de woonplaats van haar vader, en dat blijft zo tot ze meerderjarig is.quote:Op vrijdag 30 december 2011 13:00 schreef svetan het volgende:
Ik ben wel benieuwd of ze een nieuw "domicilie" heeft, en waar dat dan is. Zolang ze nergens langer dan 3 maanden verblijft is internationaal gezien een officieel domicilie niet nodig en is een postadres voldoende. Als postadres zal ze nog wel gebruik maken van het adres van haar vader.
Een minderjarige kan niet uitgeschreven zijn? "Vertrokken naar het buitenland, adres onbekend"?quote:Op vrijdag 30 december 2011 15:11 schreef wich het volgende:
Voor de Nederlandse wetgeving is haar "domicilie" Den Osse, de woonplaats van haar vader, en dat blijft zo tot ze meerderjarig is.
Na mijn eindexamen ben ik naar Engeland gegaan en stond daar ingeschreven en niet bij mijn ouders in Nederland.quote:Op vrijdag 30 december 2011 15:11 schreef wich het volgende:
[..]
Voor de Nederlandse wetgeving is haar "domicilie" Den Osse, de woonplaats van haar vader, en dat blijft zo tot ze meerderjarig is.
Met alle respect hoor, maar wat betreft wetgeving vertrouw ik wikipedia voor geen cent.quote:Op vrijdag 30 december 2011 15:36 schreef svetan het volgende:
@wich
http://nl.wikipedia.org/wiki/Domicilie
wtf?quote:Op vrijdag 30 december 2011 15:58 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Dan niet jammeren en een link met een betere verklaring leveren!
quote:Op vrijdag 30 december 2011 15:58 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Dan niet jammeren en een link met een betere verklaring leveren!
Als ik dit goed lees wel:quote:Op vrijdag 30 december 2011 15:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Een minderjarige kan niet uitgeschreven zijn? "Vertrokken naar het buitenland, adres onbekend"?
Ik ken de wet wat dat betreft niet goed genoeg.
Ja dat kan kloppen want onze pleegdochter van 17 moest zich ook bij ons uitschrijven en het eerste adres in Australië doorgeven waar ze ging verblijven.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:38 schreef watniet het volgende:
[..]
Als ik dit goed lees wel:
Artkel 68 GBA en Artikel 73 GBA
Bedankt! Duidelijke links.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:38 schreef watniet het volgende:
Als ik dit goed lees wel:
Artkel 68 GBA en Artikel 73 GBA
quote:§ 3. De bijzondere gevallen waarin de verplichting tot aangifte van vertrek niet van toepassing is
Artikel 58
1.Niet verplicht tot het doen van aangifte van vertrek is de ingezetene die vanaf het tijdstip van het vertrek uit Nederland naar redelijke verwachting niet langer dan twee jaar buiten Nederland verblijft en die gedurende zijn verblijf buiten Nederland vaart aan boord van een schip dat in Nederland de thuishaven heeft.
2.Het eerste lid is alleen van toepassing indien de betrokkene gedurende zijn verblijf buiten Nederland beschikt over een adres in Nederland.
Interessant! Aangezien ze nu "de redelijke verwachting" heeft zich in Nieuw Zeeland te vestigen, heeft ze zich al uitgeschreven? En als ze Guppy officieel onder nieuwzeelandse vlag laat varen (registreren in NZ dus), schrijft ze zich dan ook officieel uit in Nederland? Want dat gebeurt niet automatisch. Sterker nog, als ze dat niet doet, kan haar dat een boete opleveren (iets dat nauwelijks gebeurt, maar het kan wel).quote:Op vrijdag 30 december 2011 17:00 schreef wich het volgende:
Er is nog een uitzondering, zie Artikel 58.
Nou nee hoor. Na Laura's avontuur kan Dick verder met het afbouwen van zijn boot en gaat dan zijn volgende wereldreis maken. Dat was al jaren de planning.quote:Op vrijdag 30 december 2011 18:58 schreef MrFoureyes het volgende:
Voor mij is de interessantste vraag of, als ze zich inderdaad als minderjarige in Nieuw Zeeland meldt, ook haar vader zich dan bij haar mag voegen in het kader van gezinshereniging; er moet sowieso een voogd voor Laura komen. Als het vader lukt om op die manier een verblijfstitel te krijgen, heeft Laura al zijn ambities voor hem waargemaakt!
Ik zei al eerder dat een voogd snel geregeld is voor Laura, zat mensen die zolang op haar willen passenquote:Op vrijdag 30 december 2011 18:58 schreef MrFoureyes het volgende:
Voor mij is de interessantste vraag of, als ze zich inderdaad als minderjarige in Nieuw Zeeland meldt, ook haar vader zich dan bij haar mag voegen in het kader van gezinshereniging; er moet sowieso een voogd voor Laura komen. Als het vader lukt om op die manier een verblijfstitel te krijgen, heeft Laura al zijn ambities voor hem waargemaakt!
Mijn toekomstvisie voor Laura is dat ze of zelf een zeilschool begint of bij een bestaande gaat werken. Gezien de vlag op de achtersteven lijkt het niet waarschijnlijk dat die zeilschool op Sint Maarten zal zijn.quote:
Flinke stukken "buitenland" zijn juist vele malen xenofobischer dan Nederland, zelfs als je het huidige, eh, "Wilders-klimaat" hier meetelt.quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:05 schreef svetan het volgende:
@MrFoureyes
Je gaat van het ederlandse "geregel" af...... maar in het buitenland gelden vaak heel andere regels en lijden de mensen minder onder xenophobie. Laura heeft daar waarschijnlijk helemaal geen voogd nodig.... ze is 16.
gna gna gnaquote:Op zaterdag 31 december 2011 00:25 schreef svetan het volgende:
[..]
en is waarschijnlijk een extra attractie daarbij.
Eerder andersom.. Ze komt op een attractie af in de hoop niet helemaal in de vergetelheid te raken.quote:Op zaterdag 31 december 2011 00:25 schreef svetan het volgende:
In ieder geval heeft Laura nu vandaag officieel bevestigt dat haar finish in St. Maarten zal zijn. Bij de geschatte ETA komt ze daar midden in de Heineken Regatta feesten aan.... en is waarschijnlijk een extra attractie daarbij.
Goedkope plaatsen? Moeten journalisten betalen voor intervieuws tegenwoordig?quote:Op zaterdag 31 december 2011 10:48 schreef svetan het volgende:
Ik denk niet dat ze nog op veel vragen van Nederlandse journalisten zal antwoorden..... die zijn nu voor haar volledig onbelangrijk. De Nederlandse pers mag nu gewoon op de goedkope plaatsen gaan zitten en nummertjes trekken.
Ik ben wel benieuwd welke krant nu weer als eerste met een negatieve kop komt zodat de anderen wat te copieren hebben.
Zoals in Darwin?quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:03 schreef svetan het volgende:
Bij een georganiseerde persconferentie zoals Mercer die waarschijnlijk zal willen organiseren...
Op welk deel van Sint Maarten komt Laura aan? Het Franse of...het Nederlandse deel? Als ze op het Nederlandse deel aankomt, dan komt ze dus aan in een onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden, en raadt eens wat de nationale pers van dat koninkrijk is? Juist: kranten als de Volkskrant, de NRC, het AD, en bijvoorbeeld ook de NOS.quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:03 schreef svetan het volgende:
- De grote internationale persbureaus en netwerken komen, samen met de nationale/ locale pers altijd op de voorste rijen.
- Bij een georganiseerde persconferentie zoals Mercer die waarschijnlijk zal willen organiseren wordt de volgorde van vragenstellers van te voren vastgelegd.
- Of Laura nog zin heeft voor exclusieve intervieuws met de Nederlandse pers is nog de vraag.... in ieder geval zal ze zich dan daarvoor ook exclusief voor laten betalen.
Je zei toch altijd dat nieuws in het buitenland nog echt om nieuwsgaring ging en niet om commercie, zoals in het verdorven Nederland en de riooljournalistiek?quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:03 schreef svetan het volgende:
... in ieder geval zal ze zich dan daarvoor ook exclusief voor laten betalen.
Dan is Laura behoorlijk hypocriet als ze niks meer met NL te maken wil hebben, maar wel op de bekendheid van een Nederlands evenment hoopt mee te liften.quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:33 schreef morg78 het volgende:
[..]
Op welk deel van Sint Maarten komt Laura aan? Het Franse of...het Nederlandse deel? Als ze op het Nederlandse deel aankomt, dan komt ze dus aan in een onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden, en raadt eens wat de nationale pers van dat koninkrijk is? Juist: kranten als de Volkskrant, de NRC, het AD, en bijvoorbeeld ook de NOS.
Als ik zo kijk op de website van de Heineken Regatta, dan worden oa Simpson Bay en Great Bay veel genoemd, het lijkt dus alsof daar de belangrijkste evenementen plaatsvinden. Mag je drie keer raden op welk deel van Sint Maarten die 2 baaien liggen.
Mij ging het vooral om Svetan's bewering dat de Nederlandse pers niet op de voorste rijen zou mogen zitten omdat de nationale pers daar al zit, maar goedquote:Op zaterdag 31 december 2011 11:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dan is Laura behoorlijk hypocriet als ze niks meer met NL te maken wil hebben, maar wel op de bekendheid van een Nederlands evenment hoopt mee te liften.
Dat is dan idd. de Nederlandse pers, bij een Nederlands evenement. Tja... Svetan. Daar sta je met je mond vol spruitjes.quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:37 schreef morg78 het volgende:
[..]
Mij ging het vooral om Svetan's bewering dat de Nederlandse pers niet op de voorste rijen zou mogen zitten omdat de nationale pers daar al zit, maar goed.
Sint Maarten, de nationale pers: Volkskrant, NRC, NOS, RTL, enzquote:Op zaterdag 31 december 2011 11:47 schreef svetan het volgende:
- In darwin had ze bv een exclusief intervieuw met Voxy
- Durban: East coast Radio; Krantenpublicaties
- Port Elizabeth: een plaatselijke krant waarvan ik de link al eens gebracht heb
- Cape Town: Verschillende Zuid Afrikaanse, landelijke dagbladen, Sunday Times (uk); YOU Magazine, 2 OceansVibes Radio.
VOXY maakt geen interviews, Svetan.quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:47 schreef svetan het volgende:
- In darwin had ze bv een exclusief intervieuw met Voxy
Dat boeit niet, het Nederlandse deel van het eiland is gewoon onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden. Veel Friezen vinden dat Friesland geen deel is van Nederland, toch is het nog steeds een Nederlandse provincie.quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:54 schreef svetan het volgende:
@morg78
Dat zien vele op St Maarten wel wat anders
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |