Is dat zo? Onderbouw eens dat het een leertraject was?quote:Op woensdag 28 december 2011 13:15 schreef svetan het volgende:
@MrFoureyes
Dat is geen critiseren maar gewoon vaststellen van een feit. Deze reis was een leertraject voor Laura waarbij de moeilijkheidsgraad langzaam werd opgevoert. Ze had toen waarschijnlijk wel genoeg kennis maar nog niet de nodige ervaring.
Ja en sinds vandaag hebben we er weer zo'n onverifieerbare entiteit bij die hem tot woordvoerder heeft gemaakt: 'de Duitse zeiljeugd'.quote:Op woensdag 28 december 2011 14:32 schreef sp3c het volgende:
je moet eens ophouden met voor iedereen te spreken
Andere solozeilers doen niks zelf? Weet jij wat ze wel en niet zelf hebben gedaan? En hoe dan?quote:Op woensdag 28 december 2011 10:56 schreef svetan het volgende:
De hele onderneming en de uitrusting/ ombouw van de boot is grotendeels door de familie zelf gedaan..... dus is er naar verhouding tot haar voorgangsters erg weinig (vreemd) geld uitgegeven. Waarschijnlijk heeft Laura's "leven op zee" minder geld gekost als dat van de gemiddelde puber aan land.
Nog maar 800 nanometer voor Fernando de Noronha? Da's wel erg dichtbij zeg!quote:Op woensdag 28 december 2011 14:30 schreef svetan het volgende:
Iedereen vraagt zich af waarom de positie van Laura niet bekend is en iedereen zit te rekenen.
Ik kom uit op 10S20W dus nog ca 800nm voor Fernando de Noronha.
(Basis voor de berekeningen de 1 week oude BlueTraker plots http://www-open-opensocia(...)Acore.io#st=%25st%25 en de diverse windverwachtingen)
Enneacanthus_Obesus is je linkslaaf nietquote:
Kom maar met de linkjes.quote:Op woensdag 28 december 2011 15:19 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
Lees de reisverslagen maar na hoe die anderen aan een boot zijn gekomen. Boten volledig uitgerust en afgepakte voedselvooraden voor de hele reis.
Guppy is volledig onder de regie van Dick Dekker in vele uren in eigen regie kompleet op de schop genomen en opnieuw, speciaal voor deze reis, uitgerust waarbij Laura heeft meegeholpen zodat ze elke plank en schroef kent. De andere zeilers hebben nagenoeg niets aan het ontstaan van hun vaartuig bijgedragen. Indien dit wel het geval is, is daar tenminste niets over gepubliceert...... of heb je een linkje?
Juist! Die werf bedoelde ik. Tevreden Svetan? Nu zie ik graag jouw beweringen onderbouwd.quote:Op woensdag 28 december 2011 15:43 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik had juist begrepen dat Peter Klarenbeek, van Nimbus Yacht Service, er een heleboel tijd, geld en materiaal in had gestoken. In de allereerste logboekverslagen werd dit nog even zijdelings genoemd, maar later werd dit vervangen door een nieuwe versie van de werkelijkheid. De versie waarin de Dekkers alles zelf deden, bekostigd door geld dat Laura na school had verdiend met het overvaren van schepen.
In ieder geval heeft Nimbus andere herinneringen aan de gang van zaken - maar zoals we in dit topic al eerder vaststelden: het geheugen is niet onfeilbaar. Zelfs Oma vergist zich in de geboorteplaats van Laura, en Oma is is nog wel "biograaf"!
bron:
http://www.nimbus-kunststof.nl/Nieuws/nieuws.html
Ja vandaar de plotseling veranderde versie van het verhaal. Heb je nog iets meer dan een vermoeden?quote:Op woensdag 28 december 2011 15:58 schreef svetan het volgende:
Ja.... Peter Klarenbeek heeft het kunststofdeel gedaan. Maar zover ik weet was hij verder ook nog bij de voorbereidingen betrokken. Opvallend is wel dat Nimbus niet bij de sponsoren staat wat doet vermoeden dat het een privé hobby/ vriendendienst van Peter Klarenbeek was.
Onzin. Het enige dat je onlangs voor de verandering eens deed was een stuk of wat linkjes naar een en hetzelfde copy/paste artikeltje plaatsen uit een Zuidafrikaanse krant. Voor het overige onderbouw je nooit iets en fantaseer en ontwijk je er lustig op los.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:09 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
Lezen, kijken en luisteren...... ik heb in de afgelopen tijd alle links naar onafhankelijke buitenlandse publicaties hier geplaatst als niemand anders dit niet al voor mij gedaan had.
Je hebt categorisch geweigerd links te plaatsen of wat dan ook te onderbouwen of op vragen in te gaan.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:09 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
Lezen, kijken en luisteren...... ik heb in de afgelopen tijd alle links naar onafhankelijke buitenlandse publicaties hier geplaatst als niemand anders dit niet al voor mij gedaan had.
Hmm... als ze nou ook nog wispelturig zou zijn.. maar dat is ze niet, geloof ik. Ze heeft wel nukken, volgens mij.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:15 schreef MrFoureyes het volgende:
In eerste instantie stond Nimbus als sponsor genoemd op www.lauradekker.nl, maar deze vermelding is later verwijderd. Als patroon is dat vrij gebruikelijk, denk maar eens aan de stroom van woordvoerders die inmiddels de revue is gepasseerd.
Ja, ze heeft een sterke eigen wil, die Laura, (volgens Oma in haar onnavolgbaar helden-epos) en dat wil nog wel eens botsen met de mening van anderen. Gelukkig maakt ze heel snel en gemakkelijk nieuwe vrienden, dus ze is nooit alleen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |