abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 28 december 2011 @ 11:36:28 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106120064
nee hij is niet je linkjeshoer, als jij zijn praatjes bevestigd wilt zien dan moet jij (heel hard) gaan zoeken want zo werkt de wereld.

en niet met g00gle zoals het gepeupel maar met elite zoekmachines die je ook eerst moet zoeken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_106120103
@Svetan
Ik had je gevraagd in welk opzicht Laura minder geld kost dan andere zeilmeisjes. Kun je dat nog even uitleggen?
pi_106120130
Ik negeer dat soort loos geblaat zonder onderbouwing gewoon.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_106120140
@spijkerbroek

Ik heb drie gemiddelde pubers grootgekregen en ik weet wat die kosten.
pi_106120170
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:38 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek

Mooi, dan kun je ons dat ook even meedelen.
En uiteraard de kosten van Laura, zodat we kunnen vergelijken.
Dank je!
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_106120224
quote:
@spijkerbroek

Weet je ook wat een zeilmeisje kost?
En ik vroeg je waarom Laura goedkoper is dan een ander zeilmmeisje.
En waar en wanneer is dat jeugdzorgverhaal omgedraaid in het buitenland?
  Moderator woensdag 28 december 2011 @ 11:43:00 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106120291
quote:
@spijkerbroek

drie??

hoeveel sponsoren had je in hemelsnaam?
pi_106120543
quote:
@spijkerbroek

En die nemen jou nog serieus? Of hebben ze inmiddels een min of meer verzorgende rol?
bv. Zorgen dat je je anti-psychotica neemt als je weer eens begint over internationale bedrijven, spruitjessamenzweringen en de pers in het buitenland.
pi_106120615
Ik denk dat deze topicreeks een beter boek oplevert dan het zelfverheerlijkende boek dat Laura na haar reis gaat uitbrengen.
pi_106120675
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:53 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik denk dat deze topicreeks een beter boek oplevert dan het zelfverheerlijkende boek dat Laura na haar reis gaat uitbrengen.
Absoluut! En dan hebben we de familiedrama versie hier al besproken, de soap, de sitcom en de lolitaversie.. Die kunnen er allemaal nog bovenop komen.
Oma heeft alleen maar een boekje in lagere schoolstijl geschreven met wat gehuil over het vermeende onrecht jegens Laura.
pi_106120679
De reden waarom de onderneming goedkoper is heb ik al beantwoord..... eerst lezen voor je blijft roepen.

Lees de buitenlandse publicaties van de afgelopen tijd er maar eens op na..... de meeste linkjes heb ik in het verleden al eens gegeven (om de vraag even voor te zijn). Ook reacties in blogs en Laura's gastenboek getuigen ervan dat men op zijn minst twijfels heeft over de behandeling van Laura.
pi_106120733
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:56 schreef svetan het volgende:
De reden waarom de onderneming goedkoper is heb ik al beantwoord..... eerst lezen voor je blijft roepen.

Lees de buitenlandse publicaties van de afgelopen tijd er maar eens op na..... de meeste linkjes heb ik in het verleden al eens gegeven (om de vraag even voor te zijn). Ook reacties in blogs en Laura's gastenboek getuigen ervan dat men op zijn minst twijfels heeft over de behandeling van Laura.
- Geef maar eens antwoord.

- Geef maar eens antwoord.
  woensdag 28 december 2011 @ 11:59:46 #113
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_106120763
quote:
@spijkerbroek

Wij hebben 6 pubers grootgebracht en weten dat de uitgaven behoorlijk kunnen verschillen!
Qua voeding, kleding, stappen, clubjes, studie, schoolreizen en mee op vakantie kost Laura weinig maar Guppy, onderhoud, havengeld etc natuurlijk weer wel.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  woensdag 28 december 2011 @ 12:01:34 #114
354322 Tide
pi_106120811
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:53 schreef spijkerbroek het volgende:
Het spruitjesboek? ;)
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  Moderator woensdag 28 december 2011 @ 12:02:38 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106120833
quote:

je doelt toch niet hierop hoop ik he?

quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 10:56 schreef svetan het volgende:
De hele onderneming en de uitrusting/ ombouw van de boot is grotendeels door de familie zelf gedaan..... dus is er naar verhouding tot haar voorgangsters erg weinig (vreemd) geld uitgegeven. Waarschijnlijk heeft Laura's "leven op zee" minder geld gekost als dat van de gemiddelde puber aan land.
want dat is natuurlijk klinkklare onzin

het ombouwen en uitrusten van een zeilboot is ook als je het je familie laat doen niet gratis en het zeilklaar houden van zo'n boot tijdens de rit kost ook een bak vol geld
pi_106120913
quote:
Ook reacties in blogs en Laura's gastenboek getuigen ervan dat men op zijn minst twijfels heeft over de behandeling van Laura.
Ja, want die zijn lekker objectief :')
pi_106120965
@Tide

Klopt.... en juist voor de duurdere dingen zijn er heel bewust en selectief sponsors gezocht zoals Zwaan Sails en BlueTraker.

De grootste klap in het kostenplaatje hebben de "experts" hier echter nog niet ontdekt..... dat waren de kosten van doorvaart in Panama begin dit jaar.
pi_106120974
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 12:01 schreef Tide het volgende:
Het spruitjesboek? ;)
Laura en het Groot Spruitjesboek idd :)
Opgedragen aan de Nederlandse pers
pi_106121002
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 12:07 schreef svetan het volgende:
De grootste klap in het kostenplaatje hebben de "experts" hier echter nog niet ontdekt..... dat waren de kosten van doorvaart in Panama begin dit jaar.
Oh mijn god.. nu begint ie zichzelf tegen te spreken.
Leg de dwangbuis maar klaar, jongens.
  Moderator woensdag 28 december 2011 @ 12:10:27 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106121055
quote:
@Tide

Klopt.... en juist voor de duurdere dingen zijn er heel bewust en selectief sponsors gezocht zoals Zwaan Sails en BlueTraker.

jij bent de enige die in deze reeks constant beweert expert te zo'n op vanalles _O-

de rest weet het niet, vraagt om uitleg en krijgt die niet
  † In Memoriam † woensdag 28 december 2011 @ 12:18:57 #121
137949 Disana
pi_106121291
Hoe bestaat het dat svetan, ondanks alle voorzorgsmaatregelen zoals vroeg op reis gaan en zo snel mogelijk naar het buitenland verkassen omdat Nederland ondermaats is in alle opzichten, het toch niet verder schopte dan drie gemiddelde kinderen?
  woensdag 28 december 2011 @ 12:26:12 #122
354322 Tide
pi_106121474
quote:
@Tide

Ja dat hakte er ook wel in natuurlijk maar het voordeel van het Panamakanaal was dat ze niet helemaal om Zuid-Amerika heen hoefde te varen en dat scheelde toch bijna 2 maanden!
pi_106121591
@Tide

k denk niet dat het om die twee maanden ging. Veel meer waren Laura's zeilkunsten op dat ogenblik waarschijnlijk nog niet voldoende voor de stormen die er bijna altijd aan Kaap Hoorn zijn en bovendien zou Guppy daarvoor anders uitgerust moeten zijn (Ijsafzetting etc.)
  woensdag 28 december 2011 @ 13:04:38 #124
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_106122598
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 12:30 schreef svetan het volgende:

Veel meer waren Laura's zeilkunsten op dat ogenblik waarschijnlijk nog niet voldoende
Zit jij nou Laura te bekritiseren?
pi_106122619
quote:
@Tide

Zo groot zijn die kosten ook weer niet als je geen gebruik maakt van een lokale agent en geen line-handlers inhuurt maar medezeilers vraagt.
Bovendien is het de vraag of Laura zelf iets heeft moeten betalen, aangezien ze een lokale sponsor had in Panama en de Kanaalauthoriteit alle medewerking had toegezegd aan LD.
De kosten om een weekje in Galapogos te liggen zijn overigens ook erg hoog (en daar betaald door een servicebedrijf dat voor Sea Sheperd werkt).
pi_106122950
@MrFoureyes

Dat is geen critiseren maar gewoon vaststellen van een feit. Deze reis was een leertraject voor Laura waarbij de moeilijkheidsgraad langzaam werd opgevoert. Ze had toen waarschijnlijk wel genoeg kennis maar nog niet de nodige ervaring.
  woensdag 28 december 2011 @ 13:52:47 #127
340258 MrFoureyes
pi_106124206
Nee, dan is het goed.
pi_106125520
Iedereen vraagt zich af waarom de positie van Laura niet bekend is en iedereen zit te rekenen.
Ik kom uit op 10S20W dus nog ca 800nm voor Fernando de Noronha.

(Basis voor de berekeningen de 1 week oude BlueTraker plots http://www-open-opensocia(...)Acore.io#st=%25st%25 en de diverse windverwachtingen)
  Moderator woensdag 28 december 2011 @ 14:32:35 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106125626
je moet eens ophouden met voor iedereen te spreken
pi_106125795
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:15 schreef svetan het volgende:
@MrFoureyes

Dat is geen critiseren maar gewoon vaststellen van een feit. Deze reis was een leertraject voor Laura waarbij de moeilijkheidsgraad langzaam werd opgevoert. Ze had toen waarschijnlijk wel genoeg kennis maar nog niet de nodige ervaring.
Is dat zo? Onderbouw eens dat het een leertraject was?
  † In Memoriam † woensdag 28 december 2011 @ 14:37:54 #131
137949 Disana
pi_106125832
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:32 schreef sp3c het volgende:
je moet eens ophouden met voor iedereen te spreken
Ja en sinds vandaag hebben we er weer zo'n onverifieerbare entiteit bij die hem tot woordvoerder heeft gemaakt: 'de Duitse zeiljeugd'.

Svetan, Dekkers tweede Mercer.
pi_106125865
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 10:56 schreef svetan het volgende:
De hele onderneming en de uitrusting/ ombouw van de boot is grotendeels door de familie zelf gedaan..... dus is er naar verhouding tot haar voorgangsters erg weinig (vreemd) geld uitgegeven. Waarschijnlijk heeft Laura's "leven op zee" minder geld gekost als dat van de gemiddelde puber aan land.
Andere solozeilers doen niks zelf? Weet jij wat ze wel en niet zelf hebben gedaan? En hoe dan?
pi_106126557
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:30 schreef svetan het volgende:
Iedereen vraagt zich af waarom de positie van Laura niet bekend is en iedereen zit te rekenen.
Ik kom uit op 10S20W dus nog ca 800nm voor Fernando de Noronha.

(Basis voor de berekeningen de 1 week oude BlueTraker plots http://www-open-opensocia(...)Acore.io#st=%25st%25 en de diverse windverwachtingen)
Nog maar 800 nanometer voor Fernando de Noronha? Da's wel erg dichtbij zeg! ;)

(Sorry, kon het even niet laten, vat het niet persoonlijk op ;))
pi_106127304
@morg78
Dat verschilletje valt hier op mijn mini beeldschermpje niet op :P

@Enneacanthus_Obesus
Lees de reisverslagen maar na hoe die anderen aan een boot zijn gekomen. Boten volledig uitgerust en afgepakte voedselvooraden voor de hele reis.
Guppy is volledig onder de regie van Dick Dekker in vele uren in eigen regie kompleet op de schop genomen en opnieuw, speciaal voor deze reis, uitgerust waarbij Laura heeft meegeholpen zodat ze elke plank en schroef kent. De andere zeilers hebben nagenoeg niets aan het ontstaan van hun vaartuig bijgedragen. Indien dit wel het geval is, is daar tenminste niets over gepubliceert...... of heb je een linkje?
  Moderator woensdag 28 december 2011 @ 15:30:42 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106127713
doen we weer aan linkjes?
pi_106127796
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:19 schreef svetan het volgende:
of heb je een linkje?
Enneacanthus_Obesus is je linkslaaf niet :{w
  woensdag 28 december 2011 @ 15:43:13 #137
340258 MrFoureyes
pi_106128181
Ik had juist begrepen dat Peter Klarenbeek, van Nimbus Yacht Service, er een heleboel tijd, geld en materiaal in had gestoken. In de allereerste logboekverslagen werd dit nog even zijdelings genoemd, maar later werd dit vervangen door een nieuwe versie van de werkelijkheid. De versie waarin de Dekkers alles zelf deden, bekostigd door geld dat Laura na school had verdiend met het overvaren van schepen.

In ieder geval heeft Nimbus andere herinneringen aan de gang van zaken - maar zoals we in dit topic al eerder vaststelden: het geheugen is niet onfeilbaar. Zelfs Oma vergist zich in de geboorteplaats van Laura, en Oma is is nog wel "biograaf"!

bron:

http://www.nimbus-kunststof.nl/Nieuws/nieuws.html
pi_106128614
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:19 schreef svetan het volgende:

@Enneacanthus_Obesus
Lees de reisverslagen maar na hoe die anderen aan een boot zijn gekomen. Boten volledig uitgerust en afgepakte voedselvooraden voor de hele reis.
Guppy is volledig onder de regie van Dick Dekker in vele uren in eigen regie kompleet op de schop genomen en opnieuw, speciaal voor deze reis, uitgerust waarbij Laura heeft meegeholpen zodat ze elke plank en schroef kent. De andere zeilers hebben nagenoeg niets aan het ontstaan van hun vaartuig bijgedragen. Indien dit wel het geval is, is daar tenminste niets over gepubliceert...... of heb je een linkje?
Kom maar met de linkjes.
Er was ook nog gevraagd naar publicaties in het buitenland over Laura's verhaal over de jeugdzorg alhier.
Hoe kun je eigenlijk je drie gemiddelde pubers vergelijken met het zeilmeisje, als je niet weet wat deze laatste kost?
Welke reisverslagen van welke zeilers bedoel je eigenlijk? Mike Perham en Jessica Watson hebben 2 linkerhanden? Vertrok Laura dan niet met een volledige uitrusting en zonder voedselvoorraad?
De boot van Laura was eerst opgeknapt door een scheepswerf die hen ook sponsorde en daar hadden ze (goh, wat is nieuw?) onenigheid mee en toen hadden ze het opeens zelf gedaan.
Laura's boot is tweedehands gekocht, dus zij heeft ook 'niets aan het ontstaan van haar boot' bijgedragen.
Wat me wel bekend is, is dat ze eerst over een Hurley 800 zou beschikt zou hebben, maar dat ging plotseling niet door, direct nadat de rechtzaak gewonnen was, heel toevallig.
Ze hebben toen onmiddellijk een boot gekocht zonder alle snufjes waar ze bij de rechter goede sier probeerden te maken.
Ze hebben door die aankoop een groot bedrag aan gedoneerd geld er doorheen gejaagd, en het was maar goed dat de desbetreffende werf het ding wilde opknappen, anders waren ze nog veel duurder uitgeweest.

Deze onderneming is niet duurder dan de opvoeding van de gemiddelde puber, had je het over.. Hoe verklaar je dan dat ze zo hard sponsors nodig hadden? En dat ze 'financieel best wel knijp' zaten en dat Laura maar moest hopen dat er 'geen grote reparaties nodig waren', onderweg?
Als deze onderneming niet duurder is dan de opvoeding van een inwonend kind, dan zou iedere ouder zijn kind wel een paar jaar op wereldreis kunnen sturen, meen ik.
pi_106128686
Ja.... Peter Klarenbeek heeft het kunststofdeel gedaan. Maar zover ik weet was hij verder ook nog bij de voorbereidingen betrokken. Opvallend is wel dat Nimbus niet bij de sponsoren staat wat doet vermoeden dat het een privé hobby/ vriendendienst van Peter Klarenbeek was.
pi_106128735
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:43 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik had juist begrepen dat Peter Klarenbeek, van Nimbus Yacht Service, er een heleboel tijd, geld en materiaal in had gestoken. In de allereerste logboekverslagen werd dit nog even zijdelings genoemd, maar later werd dit vervangen door een nieuwe versie van de werkelijkheid. De versie waarin de Dekkers alles zelf deden, bekostigd door geld dat Laura na school had verdiend met het overvaren van schepen.

In ieder geval heeft Nimbus andere herinneringen aan de gang van zaken - maar zoals we in dit topic al eerder vaststelden: het geheugen is niet onfeilbaar. Zelfs Oma vergist zich in de geboorteplaats van Laura, en Oma is is nog wel "biograaf"!

bron:

http://www.nimbus-kunststof.nl/Nieuws/nieuws.html
Juist! Die werf bedoelde ik. Tevreden Svetan? Nu zie ik graag jouw beweringen onderbouwd.
  Moderator woensdag 28 december 2011 @ 16:00:12 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106128740
waarom zet hij/nimbus dat dan op de site?
pi_106128819
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:58 schreef svetan het volgende:
Ja.... Peter Klarenbeek heeft het kunststofdeel gedaan. Maar zover ik weet was hij verder ook nog bij de voorbereidingen betrokken. Opvallend is wel dat Nimbus niet bij de sponsoren staat wat doet vermoeden dat het een privé hobby/ vriendendienst van Peter Klarenbeek was.
Ja vandaar de plotseling veranderde versie van het verhaal. Heb je nog iets meer dan een vermoeden?
Of is de publieke opinie in het buitenland over Laura en Jeugdzorg hier ook alleen maar een vermoeden. Anders neem ik aan dat je het eea. overtuigend kunt onderbouwen.
pi_106129054
@Enneacanthus_Obesus

Lezen, kijken en luisteren...... ik heb in de afgelopen tijd alle links naar onafhankelijke buitenlandse publicaties hier geplaatst als niemand anders dit niet al voor mij gedaan had.
  Moderator woensdag 28 december 2011 @ 16:11:46 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106129121
ik heb er nog geen gezien die je beweringen hard maken eerlijk gezegd en ik klik 'beroepsmatig' alle linkjes
  † In Memoriam † woensdag 28 december 2011 @ 16:12:08 #145
137949 Disana
pi_106129127
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:09 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus

Lezen, kijken en luisteren...... ik heb in de afgelopen tijd alle links naar onafhankelijke buitenlandse publicaties hier geplaatst als niemand anders dit niet al voor mij gedaan had.
Onzin. Het enige dat je onlangs voor de verandering eens deed was een stuk of wat linkjes naar een en hetzelfde copy/paste artikeltje plaatsen uit een Zuidafrikaanse krant. Voor het overige onderbouw je nooit iets en fantaseer en ontwijk je er lustig op los.
  woensdag 28 december 2011 @ 16:15:55 #146
340258 MrFoureyes
pi_106129256
In eerste instantie stond Nimbus als sponsor genoemd op www.lauradekker.nl, maar deze vermelding is later verwijderd. Als patroon is dat vrij gebruikelijk, denk maar eens aan de stroom van woordvoerders die inmiddels de revue is gepasseerd.

Ja, ze heeft een sterke eigen wil, die Laura, (volgens Oma in haar onnavolgbaar helden-epos) en dat wil nog wel eens botsen met de mening van anderen. Gelukkig maakt ze heel snel en gemakkelijk nieuwe vrienden, dus ze is nooit alleen!
pi_106129651
@MrFoureyes

Welke stroom van woordvoerders?
Geef die lijst dan eens van alle mensen die recht van spreken hadden.
  † In Memoriam † woensdag 28 december 2011 @ 16:38:10 #148
137949 Disana
pi_106129932
Hier is nog sprake van een vrouwelijke woordvoerder
http://nos.nl/artikel/124(...)op-sint-maarten.html

daarna is het een mannelijke geworden
http://www.nu.nl/boek/230(...)boek-zeilmeisje.html

en uiteindelijk werd het advocaat Peter de Lange.
pi_106129978
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:09 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus

Je hebt categorisch geweigerd links te plaatsen of wat dan ook te onderbouwen of op vragen in te gaan.
pi_106130085
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:15 schreef MrFoureyes het volgende:
In eerste instantie stond Nimbus als sponsor genoemd op www.lauradekker.nl, maar deze vermelding is later verwijderd. Als patroon is dat vrij gebruikelijk, denk maar eens aan de stroom van woordvoerders die inmiddels de revue is gepasseerd.

Ja, ze heeft een sterke eigen wil, die Laura, (volgens Oma in haar onnavolgbaar helden-epos) en dat wil nog wel eens botsen met de mening van anderen. Gelukkig maakt ze heel snel en gemakkelijk nieuwe vrienden, dus ze is nooit alleen!
Hmm... als ze nou ook nog wispelturig zou zijn.. maar dat is ze niet, geloof ik. Ze heeft wel nukken, volgens mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')