Voor zover ik weet heeft ze geen adres meer in NL, inderdaad..quote:Op vrijdag 30 december 2011 03:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Exactly.
Woont ze niet meer in Nederland? Is ze uitgeschreven uit de GBA?
Voor de Nederlandse wetgeving is haar "domicilie" Den Osse, de woonplaats van haar vader, en dat blijft zo tot ze meerderjarig is.quote:Op vrijdag 30 december 2011 13:00 schreef svetan het volgende:
Ik ben wel benieuwd of ze een nieuw "domicilie" heeft, en waar dat dan is. Zolang ze nergens langer dan 3 maanden verblijft is internationaal gezien een officieel domicilie niet nodig en is een postadres voldoende. Als postadres zal ze nog wel gebruik maken van het adres van haar vader.
Een minderjarige kan niet uitgeschreven zijn? "Vertrokken naar het buitenland, adres onbekend"?quote:Op vrijdag 30 december 2011 15:11 schreef wich het volgende:
Voor de Nederlandse wetgeving is haar "domicilie" Den Osse, de woonplaats van haar vader, en dat blijft zo tot ze meerderjarig is.
Na mijn eindexamen ben ik naar Engeland gegaan en stond daar ingeschreven en niet bij mijn ouders in Nederland.quote:Op vrijdag 30 december 2011 15:11 schreef wich het volgende:
[..]
Voor de Nederlandse wetgeving is haar "domicilie" Den Osse, de woonplaats van haar vader, en dat blijft zo tot ze meerderjarig is.
Met alle respect hoor, maar wat betreft wetgeving vertrouw ik wikipedia voor geen cent.quote:Op vrijdag 30 december 2011 15:36 schreef svetan het volgende:
@wich
http://nl.wikipedia.org/wiki/Domicilie
wtf?quote:Op vrijdag 30 december 2011 15:58 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Dan niet jammeren en een link met een betere verklaring leveren!
quote:Op vrijdag 30 december 2011 15:58 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Dan niet jammeren en een link met een betere verklaring leveren!
Als ik dit goed lees wel:quote:Op vrijdag 30 december 2011 15:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Een minderjarige kan niet uitgeschreven zijn? "Vertrokken naar het buitenland, adres onbekend"?
Ik ken de wet wat dat betreft niet goed genoeg.
Ja dat kan kloppen want onze pleegdochter van 17 moest zich ook bij ons uitschrijven en het eerste adres in Australië doorgeven waar ze ging verblijven.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:38 schreef watniet het volgende:
[..]
Als ik dit goed lees wel:
Artkel 68 GBA en Artikel 73 GBA
Bedankt! Duidelijke links.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:38 schreef watniet het volgende:
Als ik dit goed lees wel:
Artkel 68 GBA en Artikel 73 GBA
quote:§ 3. De bijzondere gevallen waarin de verplichting tot aangifte van vertrek niet van toepassing is
Artikel 58
1.Niet verplicht tot het doen van aangifte van vertrek is de ingezetene die vanaf het tijdstip van het vertrek uit Nederland naar redelijke verwachting niet langer dan twee jaar buiten Nederland verblijft en die gedurende zijn verblijf buiten Nederland vaart aan boord van een schip dat in Nederland de thuishaven heeft.
2.Het eerste lid is alleen van toepassing indien de betrokkene gedurende zijn verblijf buiten Nederland beschikt over een adres in Nederland.
Interessant! Aangezien ze nu "de redelijke verwachting" heeft zich in Nieuw Zeeland te vestigen, heeft ze zich al uitgeschreven? En als ze Guppy officieel onder nieuwzeelandse vlag laat varen (registreren in NZ dus), schrijft ze zich dan ook officieel uit in Nederland? Want dat gebeurt niet automatisch. Sterker nog, als ze dat niet doet, kan haar dat een boete opleveren (iets dat nauwelijks gebeurt, maar het kan wel).quote:Op vrijdag 30 december 2011 17:00 schreef wich het volgende:
Er is nog een uitzondering, zie Artikel 58.
Nou nee hoor. Na Laura's avontuur kan Dick verder met het afbouwen van zijn boot en gaat dan zijn volgende wereldreis maken. Dat was al jaren de planning.quote:Op vrijdag 30 december 2011 18:58 schreef MrFoureyes het volgende:
Voor mij is de interessantste vraag of, als ze zich inderdaad als minderjarige in Nieuw Zeeland meldt, ook haar vader zich dan bij haar mag voegen in het kader van gezinshereniging; er moet sowieso een voogd voor Laura komen. Als het vader lukt om op die manier een verblijfstitel te krijgen, heeft Laura al zijn ambities voor hem waargemaakt!
Ik zei al eerder dat een voogd snel geregeld is voor Laura, zat mensen die zolang op haar willen passenquote:Op vrijdag 30 december 2011 18:58 schreef MrFoureyes het volgende:
Voor mij is de interessantste vraag of, als ze zich inderdaad als minderjarige in Nieuw Zeeland meldt, ook haar vader zich dan bij haar mag voegen in het kader van gezinshereniging; er moet sowieso een voogd voor Laura komen. Als het vader lukt om op die manier een verblijfstitel te krijgen, heeft Laura al zijn ambities voor hem waargemaakt!
Mijn toekomstvisie voor Laura is dat ze of zelf een zeilschool begint of bij een bestaande gaat werken. Gezien de vlag op de achtersteven lijkt het niet waarschijnlijk dat die zeilschool op Sint Maarten zal zijn.quote:
Flinke stukken "buitenland" zijn juist vele malen xenofobischer dan Nederland, zelfs als je het huidige, eh, "Wilders-klimaat" hier meetelt.quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:05 schreef svetan het volgende:
@MrFoureyes
Je gaat van het ederlandse "geregel" af...... maar in het buitenland gelden vaak heel andere regels en lijden de mensen minder onder xenophobie. Laura heeft daar waarschijnlijk helemaal geen voogd nodig.... ze is 16.
gna gna gnaquote:Op zaterdag 31 december 2011 00:25 schreef svetan het volgende:
[..]
en is waarschijnlijk een extra attractie daarbij.
Eerder andersom.. Ze komt op een attractie af in de hoop niet helemaal in de vergetelheid te raken.quote:Op zaterdag 31 december 2011 00:25 schreef svetan het volgende:
In ieder geval heeft Laura nu vandaag officieel bevestigt dat haar finish in St. Maarten zal zijn. Bij de geschatte ETA komt ze daar midden in de Heineken Regatta feesten aan.... en is waarschijnlijk een extra attractie daarbij.
Goedkope plaatsen? Moeten journalisten betalen voor intervieuws tegenwoordig?quote:Op zaterdag 31 december 2011 10:48 schreef svetan het volgende:
Ik denk niet dat ze nog op veel vragen van Nederlandse journalisten zal antwoorden..... die zijn nu voor haar volledig onbelangrijk. De Nederlandse pers mag nu gewoon op de goedkope plaatsen gaan zitten en nummertjes trekken.
Ik ben wel benieuwd welke krant nu weer als eerste met een negatieve kop komt zodat de anderen wat te copieren hebben.
Zoals in Darwin?quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:03 schreef svetan het volgende:
Bij een georganiseerde persconferentie zoals Mercer die waarschijnlijk zal willen organiseren...
Op welk deel van Sint Maarten komt Laura aan? Het Franse of...het Nederlandse deel? Als ze op het Nederlandse deel aankomt, dan komt ze dus aan in een onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden, en raadt eens wat de nationale pers van dat koninkrijk is? Juist: kranten als de Volkskrant, de NRC, het AD, en bijvoorbeeld ook de NOS.quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:03 schreef svetan het volgende:
- De grote internationale persbureaus en netwerken komen, samen met de nationale/ locale pers altijd op de voorste rijen.
- Bij een georganiseerde persconferentie zoals Mercer die waarschijnlijk zal willen organiseren wordt de volgorde van vragenstellers van te voren vastgelegd.
- Of Laura nog zin heeft voor exclusieve intervieuws met de Nederlandse pers is nog de vraag.... in ieder geval zal ze zich dan daarvoor ook exclusief voor laten betalen.
Je zei toch altijd dat nieuws in het buitenland nog echt om nieuwsgaring ging en niet om commercie, zoals in het verdorven Nederland en de riooljournalistiek?quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:03 schreef svetan het volgende:
... in ieder geval zal ze zich dan daarvoor ook exclusief voor laten betalen.
Dan is Laura behoorlijk hypocriet als ze niks meer met NL te maken wil hebben, maar wel op de bekendheid van een Nederlands evenment hoopt mee te liften.quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:33 schreef morg78 het volgende:
[..]
Op welk deel van Sint Maarten komt Laura aan? Het Franse of...het Nederlandse deel? Als ze op het Nederlandse deel aankomt, dan komt ze dus aan in een onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden, en raadt eens wat de nationale pers van dat koninkrijk is? Juist: kranten als de Volkskrant, de NRC, het AD, en bijvoorbeeld ook de NOS.
Als ik zo kijk op de website van de Heineken Regatta, dan worden oa Simpson Bay en Great Bay veel genoemd, het lijkt dus alsof daar de belangrijkste evenementen plaatsvinden. Mag je drie keer raden op welk deel van Sint Maarten die 2 baaien liggen.
Mij ging het vooral om Svetan's bewering dat de Nederlandse pers niet op de voorste rijen zou mogen zitten omdat de nationale pers daar al zit, maar goedquote:Op zaterdag 31 december 2011 11:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dan is Laura behoorlijk hypocriet als ze niks meer met NL te maken wil hebben, maar wel op de bekendheid van een Nederlands evenment hoopt mee te liften.
Dat is dan idd. de Nederlandse pers, bij een Nederlands evenement. Tja... Svetan. Daar sta je met je mond vol spruitjes.quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:37 schreef morg78 het volgende:
[..]
Mij ging het vooral om Svetan's bewering dat de Nederlandse pers niet op de voorste rijen zou mogen zitten omdat de nationale pers daar al zit, maar goed.
Sint Maarten, de nationale pers: Volkskrant, NRC, NOS, RTL, enzquote:Op zaterdag 31 december 2011 11:47 schreef svetan het volgende:
- In darwin had ze bv een exclusief intervieuw met Voxy
- Durban: East coast Radio; Krantenpublicaties
- Port Elizabeth: een plaatselijke krant waarvan ik de link al eens gebracht heb
- Cape Town: Verschillende Zuid Afrikaanse, landelijke dagbladen, Sunday Times (uk); YOU Magazine, 2 OceansVibes Radio.
VOXY maakt geen interviews, Svetan.quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:47 schreef svetan het volgende:
- In darwin had ze bv een exclusief intervieuw met Voxy
Dat boeit niet, het Nederlandse deel van het eiland is gewoon onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden. Veel Friezen vinden dat Friesland geen deel is van Nederland, toch is het nog steeds een Nederlandse provincie.quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:54 schreef svetan het volgende:
@morg78
Dat zien vele op St Maarten wel wat anders
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |