abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106193949
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 03:49 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Exactly.
Woont ze niet meer in Nederland? Is ze uitgeschreven uit de GBA?
Voor zover ik weet heeft ze geen adres meer in NL, inderdaad..
pi_106200610
Ik ben wel benieuwd of ze een nieuw "domicilie" heeft, en waar dat dan is. Zolang ze nergens langer dan 3 maanden verblijft is internationaal gezien een officieel domicilie niet nodig en is een postadres voldoende. Als postadres zal ze nog wel gebruik maken van het adres van haar vader.
  vrijdag 30 december 2011 @ 14:29:04 #253
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_106203919
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
pi_106205616
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 13:00 schreef svetan het volgende:
Ik ben wel benieuwd of ze een nieuw "domicilie" heeft, en waar dat dan is. Zolang ze nergens langer dan 3 maanden verblijft is internationaal gezien een officieel domicilie niet nodig en is een postadres voldoende. Als postadres zal ze nog wel gebruik maken van het adres van haar vader.
Voor de Nederlandse wetgeving is haar "domicilie" Den Osse, de woonplaats van haar vader, en dat blijft zo tot ze meerderjarig is.
pi_106205906
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 15:11 schreef wich het volgende:
Voor de Nederlandse wetgeving is haar "domicilie" Den Osse, de woonplaats van haar vader, en dat blijft zo tot ze meerderjarig is.
Een minderjarige kan niet uitgeschreven zijn? "Vertrokken naar het buitenland, adres onbekend"?
Ik ken de wet wat dat betreft niet goed genoeg.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 30 december 2011 @ 15:31:47 #256
354322 Tide
pi_106206301
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 15:11 schreef wich het volgende:

[..]

Na mijn eindexamen ben ik naar Engeland gegaan en stond daar ingeschreven en niet bij mijn ouders in Nederland.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
pi_106206579
quote:
Met alle respect hoor, maar wat betreft wetgeving vertrouw ik wikipedia voor geen cent.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_106207340
@spijkerbroek

Dan niet jammeren en een link met een betere verklaring leveren!
pi_106207990
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 15:58 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek

wtf? :')
Ik vraag anderen juist om een verklaring, omdat ik niet genoeg in die materie zit. En nee, wikipedia is geen betrouwbare bron wat wetgeving betreft. Dat is algemeen bekend.
Dank je wel voor je poging nog.
pi_106208014
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 15:58 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek

_O- _O- Aldus de man die zelf zo goed als nooit url's plaatst als er gevraagd welke elitebronnen hij heeft aangeboord.
pi_106208954
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 15:19 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Een minderjarige kan niet uitgeschreven zijn? "Vertrokken naar het buitenland, adres onbekend"?
Ik ken de wet wat dat betreft niet goed genoeg.
Als ik dit goed lees wel:
Artkel 68 GBA en Artikel 73 GBA
  vrijdag 30 december 2011 @ 16:44:00 #263
354322 Tide
pi_106209176
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 16:38 schreef watniet het volgende:

[..]

Ja dat kan kloppen want onze pleegdochter van 17 moest zich ook bij ons uitschrijven en het eerste adres in Australië doorgeven waar ze ging verblijven.
pi_106209343
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 16:38 schreef watniet het volgende:
Bedankt! Duidelijke links.
We mogen er dus van uitgaan dat Laura is uitgeschreven uit de GBA.
Of ze zich al dan niet ergens anders heeft ingeschreven, is een andere kwestie. Het is onwaarschijnlijk dat ze zich nu ergens anders heeft ingeschreven. Wellicht na de reis. Er zijn ook genoeg landen waar een inschrijving helemaal niet verplicht is trouwens.
pi_106209821
Er is nog een uitzondering, zie Artikel 58.

quote:
§ 3. De bijzondere gevallen waarin de verplichting tot aangifte van vertrek niet van toepassing is

Artikel 58

1.Niet verplicht tot het doen van aangifte van vertrek is de ingezetene die vanaf het tijdstip van het vertrek uit Nederland naar redelijke verwachting niet langer dan twee jaar buiten Nederland verblijft en die gedurende zijn verblijf buiten Nederland vaart aan boord van een schip dat in Nederland de thuishaven heeft.

2.Het eerste lid is alleen van toepassing indien de betrokkene gedurende zijn verblijf buiten Nederland beschikt over een adres in Nederland.
pi_106211146
@wich

Daarom heb ik in de afgelopen tijd al herhaald de vraag opgeworpen of er nog steeds "den Osse" op de achtersteven van Guppy staat...... of een thuishaven in een ander land.
pi_106212189
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 17:00 schreef wich het volgende:
Er is nog een uitzondering, zie Artikel 58.
Interessant! Aangezien ze nu "de redelijke verwachting" heeft zich in Nieuw Zeeland te vestigen, heeft ze zich al uitgeschreven? En als ze Guppy officieel onder nieuwzeelandse vlag laat varen (registreren in NZ dus), schrijft ze zich dan ook officieel uit in Nederland? Want dat gebeurt niet automatisch. Sterker nog, als ze dat niet doet, kan haar dat een boete opleveren (iets dat nauwelijks gebeurt, maar het kan wel).
pi_106212978
Als je je in je woonplaats uit laat schrijven met de mededelinf "vertrek buitenland" is ze in NL uitgeschreven. Als ze niet langer dan 3 maanden in een land verblijft (touristen visum) hoeft ze zich in principe nergens in te schrijven.
Het ligt eraan hoe Guppy gedeclareerd is..... in het geval van Laura is het haar verplaatsbaar "verblijf adres".
  † In Memoriam † vrijdag 30 december 2011 @ 18:29:12 #269
137949 Disana
pi_106213099
Zelf vind ik het niet interessant waar ze straks gaat settelen. Al zie ik haar wel liever naar het buitenland gaan, net als Hirsi Ali deed. Als mensen ons land niet waarderen, mogen ze best een deurtje verder gaan :)
  vrijdag 30 december 2011 @ 18:58:02 #270
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_106214321
Voor mij is de interessantste vraag of, als ze zich inderdaad als minderjarige in Nieuw Zeeland meldt, ook haar vader zich dan bij haar mag voegen in het kader van gezinshereniging; er moet sowieso een voogd voor Laura komen. Als het vader lukt om op die manier een verblijfstitel te krijgen, heeft Laura al zijn ambities voor hem waargemaakt!
  vrijdag 30 december 2011 @ 19:03:39 #271
354322 Tide
pi_106214541
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 18:58 schreef MrFoureyes het volgende:
Voor mij is de interessantste vraag of, als ze zich inderdaad als minderjarige in Nieuw Zeeland meldt, ook haar vader zich dan bij haar mag voegen in het kader van gezinshereniging; er moet sowieso een voogd voor Laura komen. Als het vader lukt om op die manier een verblijfstitel te krijgen, heeft Laura al zijn ambities voor hem waargemaakt!
Nou nee hoor. Na Laura's avontuur kan Dick verder met het afbouwen van zijn boot en gaat dan zijn volgende wereldreis maken. Dat was al jaren de planning. ^O^
pi_106214603
@MrFoureyes

Je gaat van het ederlandse "geregel" af...... maar in het buitenland gelden vaak heel andere regels en lijden de mensen minder onder xenophobie. Laura heeft daar waarschijnlijk helemaal geen voogd nodig.... ze is 16.
  vrijdag 30 december 2011 @ 19:23:31 #273
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_106215260
Als ze zestien is, is ze handelingsonbekwaam voor de meeste handelingen, ook in NZ, waar je meerderjarig wordt als je twintig bent. Dtat is gewoon civiel recht, en echt, dat bestaat ook in Nieuw Zeeland. Een huis huren, electriciteit aanvragen, een bankrekening openen - daar heb je allemaal de handtekening van een meerderjarige voor nodig. Deze stelling baseer ik op de ervaringen van een familielid (17 jaar) die nu studeert in NZ (hij herkende de gevaren van het Nederlandse schoolsysteem). NZ heeft gewoon een Angelsaksisch rechtsstelsel en de regels zijn niet totaal anders dan hier.

Het is onzin om te refereren aan "het buitenland" - dat zou dus zijn de hele wereld behalve Nederland? Dat is toch een beetje de logica van de hoofdrolspelers in de serie "Ik Vertrek" die vaak ook niet meer te melden hebben dan dat ze al heel lang naar "het buitenland" wilden.

Dick Dekker geeft zelf voortdurend aan dat hij geen geld heeft, dus dat boot afbouwen zou nog wel eens kunnen tegenvallen. En of Guppy een geldschip wordt, lijkt me zeer twijfelachtig.
pi_106215424
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 18:58 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik zei al eerder dat een voogd snel geregeld is voor Laura, zat mensen die zolang op haar willen passen ;)
Vader Dick heeft 'gewoon' de Nederlandse nationaliteit. Ik zou niet weten hoe de regels zijn in NZ, behalve dat er een eind is gekomen aan het bevallingstoerisme en niet meer iedereen die op NZ'se grond geboren is automatisch de NZ'se nationaliteit krijgt.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  vrijdag 30 december 2011 @ 19:29:16 #275
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_106215502
Precies wat Babewatcher zegt. Gezien het feit dat Nieuw Zeeland de regel heeft afgeschaft dat je automatisch de NZ'se nationaliteit krijgt als je daar geboren bent, geeft aan dat ze in principe niet zo heel happig zijn op het geven van hun nationaliteit. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat Dick Dekker dat voor elkaar gaat krijgen. Misschien dat het gezin waar ze even mee op pad is geweest als voogd op gaat treden?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')