abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 25 december 2011 @ 21:34:46 #251
137949 Disana
pi_106038910
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 21:32 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

IMDb heeft ook altijd anonieme, maar betrouwbare bronnen.
Voor wie niet gelooft dat de film bestaat: in de trailer zie je hoe de hoofdpersonen worden gestalkt door zombies. Ziedaar de analogie met de jacht van de buitenlandse pers op Laura.

pi_106038925
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 21:31 schreef svetan het volgende:
De waarde van de Nederlandse persproducten bleek hier gisteren weer op het vliegveld waar zoals elk jaar met kerstmis door de luchtvaartmatschappijen "stal" met kranten en tijdschriften uit de hele wereld is opgebouwd.
Er werden kranten en tijdschriften uit werkelijk elke uithoek van de wereld aangeboden (zelfs locale publicaties). De enige Nederlandse publicatie die ik kon vinden was "De Stentor" met een tamelijk locale berichtgeving over oost Gelderland. Zo langzaam schijnt dus de Nederlandse pers ook zelf niet meer weten te verkopen op een plaats waar in de maand december toch 3,5 miljoen bezoekers voor de kerstmarkt waren. (Christkindlesmarkt Nürnberg).
Misschien komen de Nederlanders niet massaal met het vliegtuig, of heb je niet goed gekeken.
pi_106039116
@Enneacanthus_Obesus

Het is hier een van de "thuishavens" van Air Berlin, de op een na grootste luchtvaart maatschappij in Duitsland en de pers kiosk is hier altijd goed gevuld met internationale publicaties. Zolang we hier nu weer wonen heb ik bijna nooit een Nederlandse krant gezien hoewel ik toch vrij vaak op het vliegveld ben.
pi_106039226
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 21:41 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus

Het is hier een van de "thuishavens" van Air Berlin, de op een na grootste luchtvaart maatschappij in Duitsland en de pers kiosk is hier altijd goed gevuld met internationale publicaties. Zolang we hier nu weer wonen heb ik bijna nooit een Nederlandse krant gezien hoewel ik toch vrij vaak op het vliegveld ben.
Dan heb je niet goed gekeken, of je komt helemaal nooit op dat vliegveld of helemaal nooit op welk vliegveld dan ook.
pi_106039478
@Enneacanthus_Obesus

Lekker zakelijke reactie!
pi_106039666
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 21:41 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus

Jeetje svetan.. waarom die obsessie voor de Nederlandse pers?
Constant kijken of er Nederlandse kranten te vinden zijn...
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_106039809
Laura zal ook wel weer belachelijk worden gemaakt in die verzuurde rechtse oudejaarsconferences. De tv blijft bij mij lekker uit.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_106039961
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 22:00 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura zal ook wel weer belachelijk worden gemaakt in die verzuurde rechtse oudejaarsconferences. De tv blijft bij mij lekker uit.
In een oudejaarsconference wordt ALLES belachelijk gemaakt, Dat is juist het doel van zo'n conference.
Verder zou het me verbazen als ze genoemd zou worden, om eerlijk te zijn.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_106040063
Ik heb hier geen nederlandse TV.... alleen maar BVN en dat is meer een belgische propaganda zender. De Nederlandse programma's kunnen hier via de satelliet zelfs niet legaal tegen betaling ontvangen worden in tegenstelling tot de publieke omroep van de meeste Europese landen.
pi_106040110
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 22:08 schreef svetan het volgende:
Ik heb hier geen nederlandse TV.... alleen maar BVN en dat is meer een belgische propaganda zender. De Nederlandse programma's kunnen hier via de satelliet zelfs niet legaal tegen betaling ontvangen worden in tegenstelling tot de publieke omroep van de meeste Europese landen.
Heb je geen schotel? Of kan je als niet-Nederlander geen smartcard krijgen?
pi_106040205
Een Nederlander in het buitenland kan legaal geen smart card voor de Nederlanse satelliet programma's krijgen. Ook het internet aanbod van de omroep is in het buitenland grotendeels geblokkeerd.
pi_106040285
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 22:08 schreef svetan het volgende:
Ik heb hier geen nederlandse TV....
Dan nog.. je zoekt vaak naar Nederlandse kranten. Zijn die er niet, dan klaag je (over dat ze niet ingekocht worden omdat de kwaliteit kennelijk te laag zou zijn). Zijn ze er wel, dan klaag je over dat de kwaliteit te laag is. Dus: je klaagt om te klagen. Da's best triest. En dat meen ik.
pi_106040302
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 22:12 schreef svetan het volgende:
Een Nederlander in het buitenland kan legaal geen smart card voor de Nederlanse satelliet programma's krijgen. Ook het internet aanbod van de omroep is in het buitenland grotendeels geblokkeerd.
Ik heb familie in het buitenland wonen (renteniers), maar die hebben ook hier nog een huis. Dat de PO via internet niet werkt klopt, het heeft grotendeels met rechten te maken, waarvoor een Nederlander via de belasting betaald heeft. Wel hebben zij een schotel waardoor de Nederlandse tv gewoon ontvangen kan worden.
pi_106040610
@BabeWatcher

Dat kan alleen maar als die kaart geregistreerd staat op een Nederlandsadres en als er een Nederlandse bankrekening aan is gekopelt.

@spijkerbroek

Ik interesseer me alleen maar voor Nederlandse kranten als de buitenlandse pers meld dat er in NL wat aan de hand is.... net zoals ik buitenlandse publicaties koop (zover leesbaar) om nieuws zoveel mogelijk direct van de bron te kunnen lezen.
pi_106040710
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 22:25 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek

Ik interesseer me alleen maar voor Nederlandse kranten als de buitenlandse pers meld dat er in NL wat aan de hand is.... net zoals ik buitenlandse publicaties koop (zover leesbaar) om nieuws zoveel mogelijk direct van de bron te kunnen lezen.
Hmm okay... hoe weet je dan zo zeker dat de Nederlandse pers nooit iets positiefs over Laura zeggen? Je leest en ziet immers niet alles en de buitenlandse pers neemt niet alles over uit de Nederlandse pers.
  † In Memoriam † zondag 25 december 2011 @ 22:29:56 #266
137949 Disana
pi_106040784
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 22:28 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Hmm okay... hoe weet je dan zo zeker dat de Nederlandse pers nooit iets positiefs over Laura zeggen? Je leest en ziet immers niet alles en de buitenlandse pers neemt niet alles over uit de Nederlandse pers.
Scherp! Hij zit voortdurend op de Nederlandse pers af te geven en nu blijkt dat hij de schrijvende pers helemaal nooit onder ogen krijgt.

Trouwens, wie zegt dat die kranten niet meteen uitverkocht zijn? Zelfs in het buitenland doet de Telegraaf het helaas goed.
pi_106040815
@spijkerbroek

Ik lees op dit ogenblik de NL kranten via het internet..... zolang dat nog kan.
pi_106040917
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 22:30 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek

Waarom? Je hebt niks meer met NL en toch lees je de Nederlandse kranten en post je op een Nederlands forum?
pi_106040920
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 22:30 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek

Een quote van jou van 5 minuten geleden:
quote:
Ik interesseer me alleen maar voor Nederlandse kranten als de buitenlandse pers meld dat er in NL wat aan de hand is....
Meldt die buitenlandse pers zo vaak dat er in Nederland iets aan de hand is?
pi_106041007
@Disana

Dat geld misschien voor "charter" vliegvelden en andere nederlandse touristen- kolonies. Hier kun je bij de kiosk zelfs op bestelling geen Nederlandse krant krijgen. Alleen tijdens de speelgoedbeurs zijn er daar tijdelijk Nederlandse kranten aan de beurskiosk te krijgen.
  Moderator zondag 25 december 2011 @ 22:43:24 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106041257
ik geloof er weinig van
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_106041388
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 22:43 schreef sp3c het volgende:
ik geloof er weinig van
Ik geloof er niks van. Hij zeikt om te zeiken.
En spreekt zichzelf daarbij tegen. Dat is nog wel het meest lachwekkende. Lachwekkend, als het niet zo triest zou zijn.
pi_106041710
Tschaaa..... jullie kijken daar tegenaan vanuit Nederlands perspectief maar ik van uitenaf en dan moet ik toch werkelijk zeggen dat Nederland, dat ooit eens politiek en economisch een belangrijk land in Europa was, nu in hoog tempo bezig is een onbeduidend randgebied van Europa te worden.

Mijn enige interesse in Nederland is dat ik er ooit eens ben opgegroeid..... maar aan de andere kant ben ik blij dat ik er nu voor niets van afhankelijk ben.
pi_106041853
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 22:56 schreef svetan het volgende:
Tschaaa..... jullie kijken daar tegenaan vanuit Nederlands perspectief maar ik van uitenaf en dan moet ik toch werkelijk zeggen dat Nederland, dat ooit eens politiek en economisch een belangrijk land in Europa was, nu in hoog tempo bezig is een onbeduidend randgebied van Europa te worden.
Daarom dat het me zo verbaasd dat buitenlandse zoveel en vaak melden dat er in Nederland iets aan de hand is. Want je leest alleen Nederlandse kranten als buitenlandse media dat melden. En dat terwijl Nederland zo'n onbeduidend land is!
Vent, je spreekt jezelf alweer tegen...
  Moderator zondag 25 december 2011 @ 23:05:06 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106041983
het heeft helemaal niets met een Nederlands perspectief te maken, je legt het er gewoon te dik bovenop met je sprookjes!
je roept een heleboel dingen over een heleboel dingen en iedere keer als ik denk 'hey daar heb ik wel verstand van!' en iedere keer als ik denk 'dat ga ik eens natrekken' dan blijkt het niet te kloppen

ik snap dat je graag wil dat Nederland een onbeduidend randgebied van Europa gaat worden nu jij je daar niet meer voor het land inzet maar zo heet als jij de soep opdient word ze nergens gegeten hoor

je bent gewoonweg niet geloofwaardig meer
pi_106042269
@spijkerbroek

Meestal zijn het vrij negatieve zaken waarover men zich in het buitenland verbaast of iets totaal belachelijks. Als voorbeeld kun je dat linkje nemen naar de NZse televisie van mij nemen waar bericht wordt over het kanibalisme in Nederland.

Op het ogenblik zijn er weer veel negatieve berichten over de instelling van het Nederlands publiek en de pers in de Duitse media in de berichtgeving rond de dood van Johannes Heesters (op alle voorpagina's in Duitsland en Oostenrijk).
  zondag 25 december 2011 @ 23:21:15 #277
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_106042570
Het komt er dus op neer dat je overal aan het zoeken bent op internet en in buitenlandse pers naar berichten over Nederland, waarna je de Nederlandse kranten ook nog eens gaat lezen?

Voor iemand wiens enige interesse in Nederland is dat je er ooit bent opgegroeid vind ik het toch wel bijzonder gedrag.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_106042638
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 23:13 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek

Meestal zijn het vrij negatieve zaken waarover men zich in het buitenland verbaast of iets totaal belachelijks. Als voorbeeld kun je dat linkje nemen naar de NZse televisie van mij nemen waar bericht wordt over het kanibalisme in Nederland.

Op het ogenblik zijn er weer veel negatieve berichten over de instelling van het Nederlands publiek en de pers in de Duitse media in de berichtgeving rond de dood van Johannes Heesters (op alle voorpagina's in Duitsland en Oostenrijk).
Ik hap wel.
Bild.de, de grootste boulevardkrant van Duitsland, meldt dat Heesters is overleden en dat hij in Nederland, Amersfoort, is geboren. Geen woord over wat het Nederlandse publiek denkt en vindt.
Bron (ja, die heb IK wel en wil ik wel delen): http://www.bild.de/unterh(...)e-21756288.bild.html
pi_106042816
Nee.... die berichten vallen gewoon op omdat ze doogaans negatief zijn..... en dan ga je naturlijk even kijken omdat je toch wel wilt weten wat de "bron" hierover schrijft. Net zo goed als berichten uit mijn voormalige woonplaats in de USA waar ik langer gewoond heb dan in Nederland. Bij mijn vrouw is dat hetzelfde alleen ipv Nederland kijkt die natuurlijk meer naar Zwitserland.
pi_106042830
Ik zou haar geven.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it."
― Albert Einstein
  Moderator zondag 25 december 2011 @ 23:39:31 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106043293
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 23:23 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik hap wel.
Bild.de, de grootste boulevardkrant van Duitsland, meldt dat Heesters is overleden en dat hij in Nederland, Amersfoort, is geboren. Geen woord over wat het Nederlandse publiek denkt en vindt.
Bron (ja, die heb IK wel en wil ik wel delen): http://www.bild.de/unterh(...)e-21756288.bild.html
ik ben geschokt en verrast!
pi_106043457
@spijkerbroek

Lees maar eens in echte landelijke. duitse kranten. Bild en Spiegel, die hier zo graag geciteerd worden, zijn toch wel de minst betrouwbare duitse publicaties wat betreft nieuws en opinie.
  zondag 25 december 2011 @ 23:46:01 #283
37150 livelink
pi_106043558
In zo'n echt goede landelijke kwaliteitskrant vond je ook het bericht over het kannibalisme? Of vond je dat op een obscure NieuwZeelandse site?
pi_106043676
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 23:43 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek

Lees maar eens in echte landelijke. duitse kranten. Bild en Spiegel, die hier zo graag geciteerd worden, zijn toch wel de minst betrouwbare duitse publicaties wat betreft nieuws en opinie.
Ik ga ook gewoon niet meer vragen om links ook.
Ik ga er gewoon vanuit dat je lult, tenzij je het tegengestelde bewijst.
Er is al vaak genoeg aangetoond dat je nonsens verkoopt. Aan jou om het te bewijzen als je het beweert. Doe je dat niet, dan negeer ik je gebazel gewoon.
pi_106043700
@livelink

De tip over dat kanibalisme kwam direct van vrienden in NZ die het op TV gezien hadden met de vraag wat ik daar wel over dacht!
  Moderator zondag 25 december 2011 @ 23:52:55 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106043865
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 23:48 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik ga ook gewoon niet meer vragen om links ook.
Ik ga er gewoon vanuit dat je lult, tenzij je het tegengestelde bewijst.
Er is al vaak genoeg aangetoond dat je nonsens verkoopt. Aan jou om het te bewijzen als je het beweert. Doe je dat niet, dan negeer ik je gebazel gewoon.
Spiegel

http://www.spiegel.de/kultur/musik/0,1518,804536,00.html
  zondag 25 december 2011 @ 23:52:57 #287
37150 livelink
pi_106043867
Die NZ-landse vrienden zijn dus erg op de hoogte van jouw op zich verder geringe interesse voor Nederland begrijp ik.

Het maakt mij niks uit, al ben je dag en nacht alleen maar informatie over Nederland aan het verzamelen, maar dit komt gewoon zielig over.
  Moderator zondag 25 december 2011 @ 23:58:59 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106044101
het is geen geringe interesse, hij is geinteresseerd in negatief Nederlands nieuws!

als je gaat zoeken valt er over elk land wel negatief nieuws te vinden ... ook Nieuw Zeeland en ook Duitsland
pi_106044273
@livelink

Zeg liever dat het feit dat ik in Nederland geboren ben mij blijft achtervolgen :P Vooral als er weer, zoals in de afgelopen jaren vaak, iets negatiefs of geks in Nederland gebeurd. Normaal zou ik voor zulke zaken geen interesse hebben maar je wordt er op aangesproken.

Die NZse vrienden zijn voormalig buren uit de usa (van engelse afkomst) en die stellen me regelmatig vragen over Laura omdat zij op hun beurt weer door hun kleinkinderen worden gevraagd.
  Moderator maandag 26 december 2011 @ 00:08:31 #290
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106044514
ja Nederland wil je terug!!
pi_106044750
@sp3c

Mij krijgen ze voor geen geld meer terug! :) Zelf een "nostalgische" vacantie is voor de komende jaren niet geplant.
  Moderator maandag 26 december 2011 @ 00:15:37 #292
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106044815
dat was nou sarcasme ...
pi_106045082
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 00:02 schreef svetan het volgende:
@livelink

Zeg liever dat het feit dat ik in Nederland geboren ben mij blijft achtervolgen :P Vooral als er weer, zoals in de afgelopen jaren vaak, iets negatiefs of geks in Nederland gebeurd. Normaal zou ik voor zulke zaken geen interesse hebben maar je wordt er op aangesproken.

Die NZse vrienden zijn voormalig buren uit de usa (van engelse afkomst) en die stellen me regelmatig vragen over Laura omdat zij op hun beurt weer door hun kleinkinderen worden gevraagd.
Dan zijn je voormalige buren en hun kinderen niet erg slim. Hoe zou jij meer kunnen weten van Laura dan zij?
  Moderator maandag 26 december 2011 @ 00:26:28 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106045235
van de zeilclub natuurlijk!
pi_106045341
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 23:13 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek

Dus ik begrijp dat de Duitse sensatiepers bericht over de dood van Johan Heesters en de kwaliteitskranten (niet alleen de Duitse maar zelfs de Oostenrijkse) schrijven op hun voorpagina wat de Nederlandse pers - een onbeduidend randgebied - daarvan vindt?
Dit wil ik heel graag onderbouwd zien. Je hebt vast wel een linkje naar je bronnen.
pi_106045342
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 00:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dan zijn je voormalige buren en hun kinderen niet erg slim. Hoe zou jij meer kunnen weten van Laura dan zij?
Zij denken natuurlijk dat hij alle Nederlandse pers leest. Weten zij veel dat hij alleen de negatieve dingen leest. Zij krijgen daardoor ongewild een negatief beeld van Nederland.
pi_106045644
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 00:13 schreef svetan het volgende:
@sp3c

Mij krijgen ze voor geen geld meer terug! :) Zelf een "nostalgische" vacantie is voor de komende jaren niet geplant.
Wat ik niet begrijp he? Als je Afro-Amerikaanse collega's de Nederlandse poot opdoekten en naar DL hebben verplaatst om principiele redenen, dan lopen ze toch omzet mis? En wanneer had je je ook weer in DL gevestigd?
pi_106045886
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 00:02 schreef svetan het volgende:
@livelink

Laat me raden, die buren zijn naar de USA gegaan vanwege het slechte onderwijs in Engeland en zijn vervolgens met hun bedrijf naar NZ gegaan, omdat ze niet eens waren met oa. de geheime gevangenis in Guantanamo Bay, dat sterk op een concentratiekamp lijkt?
pi_106046196
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 00:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Laat me raden, die buren zijn naar de USA gegaan vanwege het slechte onderwijs in Engeland
Dan noem je ze toch "Engelse vrienden (die in NZ wonen)"?
Ik ken genoeg mensen die niet in hun geboorteland wonen. Ik zal mijn Spaanse vrienden die in NL wonen nooit "Nederlandse vrienden" noemen. En mijn Poolse vriend die in Turkije woont zal ik nooit "Turkse vriend" noemen. Beetje merkwaardig. Tenzij ze hun nationaliteit gewijzigd hebben en mij hebben gevraagd om de nieuwe nationaliteit te gebruiken.
pi_106046405
Ik kan alleen maar berichten dat de nederlandse pers doodzwijgt en het nederlandse publiek door de landelijke media sinds Darwin, nu vier maanden geleden, er niet meer van is geinformeert waar Laura is.

Aan de andere kant is dit natuurlijk ook positief te zien omdat er dan geen sensationele half- en onwaarheden in het buitenland herhaald worden. Voor het Nederlandse imago in het buitenland wordt dit echter een groot probleem als Laura komende maand haar rondje met succes voltooid. Dan zal niet alleen de pers met veel onaangename vragen geconfronteerd worden maar zal ook internationaal het onbegrip groeien hoe het mogelijk is dat men Laura zo weinig heeft ondersteund en eigenlijk zo heeft laten vallen dat ze op haar leeftijd zich gedwongen zag zich voor een van haar andere nationaliteiten te kiezen.

Film/ Docu en boek, die tenminste binnen de internationale zeilwereld ongetwijfeld vele jaren tot de verplichte "informatievoorziening" zullen horen, zullen deze rol van de Nederlandse pers, ambtenarei en bevolking nu niet bepaald in een positief daglicht laten stralen. Niet vergeten..... dit beeld wordt dan in alle uithoeken van de wereld gezien, gehoord en gelezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')