denkel | donderdag 22 december 2011 @ 23:35 |
Meld hier: • Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen. • Hoeveel lessen je hebt gehad. • Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen. • Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken. • Wanneer je geslaagd bent. De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden. Geslaagden 2011: • zatoichi (10 januari) • karton (11 januari) • -_Guitarist_- (12 januari) • Jappe90 (13 januari) • MJay1 (17 januari) • SBM22 (24 januari) • Made-In-Holland (25 januari) • Yuri_Boyka (4 februari) • DombohetOlifantje1 (7 februari) • Zjefke (10 februari) • Robinml (2 maart) • stefannetjuh (3 maart) • misslady83 (4 maart) • Sokz (12 maart) • -tape- (14 maart) • HalvinCarris (22 maart) • LovelyLady (24 maart) • FruitenCo (11 april) • eriksd (13 april) • ftpfreak (15 april) • Jetfly (20 april) • honkhonk (27 april) • HerrFl1ck (3 mei) • NatteBever (4 mei) • .Neovo. (9 mei) • Krimpen (9 mei) • waj1 (11 mei) • bokkepoot (11 mei) • OomBrouwer (12 mei) • Cortax (12 mei) • Janeiros (16 mei) • Yaku (17 mei) • Fukjoeman (19 mei) • WinnieWana (25 mei) • blingbling11 (31 mei) • t.coenraad (22 juni) • Jochemz (27 juni) • 2xuq773pps (28 juni) • ZuidGrens (29 juni) • Warrick21 (11 juli) • Hitomi (14 juli) • yosander (15 juli) • Eva4Evah (19 juli) • Megaman (30 juli) • Spies (2 augustus) • Mountman (5 augustus) • Frontrow (10 augustus) • Dale__Cooper (12 augustus) • Soempie (15 augustus) • GevaarOpDeWeg (18 augustus) • caffeinjunk (25 augustus) • Martijn93 (21 september) • Mwanatabu (28 september) • kingtoppie (3 oktober) • WG1122 (18 oktober) • Xanland (5 november) • 12345r (16 november) • IJsdraakje (18 november) • Niles-Crane (21 november) • allroms (21 november) • Haags_kwartiertje (21 november) • Linds155 (22 november) • Nagelschaartje (23 november) • -Roy- (29 november) • Mandéra (5 december) • flatsj (5 december) • Oberonn (5 december) • Denkel (20 december) Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ![]() De OP is hier terug te vinden. [ Bericht 0% gewijzigd door denkel op 22-12-2011 23:47:20 ] | |
denkel | donderdag 22 december 2011 @ 23:36 |
Zo nieuw topic aangemaakt. Alles goed gedaan volgens mij? ![]() Laatste post was van mij ![]()
| |
kingtoppie | donderdag 22 december 2011 @ 23:38 |
Mag ik er tussen op 3 oktober? | |
denkel | donderdag 22 december 2011 @ 23:47 |
Done ![]() | |
arucard | donderdag 22 december 2011 @ 23:48 |
Zal me ook eens in dit topic melden, heb nu 7 lessen gehad | |
TwenteFC | vrijdag 23 december 2011 @ 00:13 |
![]() | |
denkel | vrijdag 23 december 2011 @ 00:26 |
Oh jeej ![]() | |
Prequel | vrijdag 23 december 2011 @ 18:22 |
Hey luitjes ![]() Ik lees al een tijdje mee.. stiekem.. Ik heb nu 35 lessen gehad. Ingrepen heb ik niet echt meer ![]() Het enige probleem is eigenlijk mijn besluitvaardigheid.. dat is ver te zoeken.. (verschrikkelijk, die superdrukke kruispunten en dan nog die heerlijke spits erbij, you know..) Dus daar ben ik (we) nu mee bezig, voor de rest gaat t goed ![]() | |
kingtoppie | vrijdag 23 december 2011 @ 18:32 |
Ze noemen het parkeren waarbij je een stukje achteruit rijdt... Ja die kreeg ik op mijn examen dus die kan je krijgen. | |
Prequel | vrijdag 23 december 2011 @ 18:48 |
O gosh.. ![]() | |
HeetBoven | vrijdag 23 december 2011 @ 19:13 |
Gisterenavond les 3 gehad en het ging weer super ![]() ![]() | |
Tante-Leen | maandag 26 december 2011 @ 18:26 |
Ik heb overmorgen mijn eerste praktijkexamen! Ik ben zo benieuwd hoe het zal gaan! Ik vind parkeren enzo nog wel lastig (vrouw ![]() Hopelijk gaat het goed.. :p | |
kingtoppie | maandag 26 december 2011 @ 18:32 |
Succes tante! | |
HeetBoven | maandag 26 december 2011 @ 20:44 |
Komende donderdag om 15.00 theorie... Vandaag alle 10 examens van de ANWB cd rom doorgewerkt en alle 10 voor geslaagd... Nog even het boek van A t/m Z doornemen de komende dagen en dan het echte werk ![]() ![]() | |
Prequel | dinsdag 27 december 2011 @ 13:33 |
Vandaag weer rijles gehad.. en het gaat voor m'n gevoel steeds slechter. Anticiperen lukt nog steeds niet.. ik ben nog steeds te sloom met handelen. 't dringt gewoon niet in mn domme kop door dat ik vooruit moet denken. Zelfs door de bocht gaan ging te snel ![]() Ben ik echt de enige met zo'n dip ertussen..? Misschien ligt het er ook wel aan dat ik maar 1 uurtje per week rijles heb.. ![]() | |
Nagelschaartje | dinsdag 27 december 2011 @ 18:32 |
Hoeveel posts van dit topic en het vorige topic heb je gelezen?:') Vrijwel iedereen heeft die dipjes en over het algemeen ook nog op vaste momenten ![]() Het komt vanzelf weer, als er weer eens een les heel lekker gaat krijg je er weer vertrouwen in ![]() | |
Prequel | dinsdag 27 december 2011 @ 22:41 |
' Uhm, genoeg om te weten dat een paar anderen ook een dip hebben (maar vast niet van ~15 lessen) en dat de andere 50 mensen in 30 lesjes zijn geslaagd. -.-'' Rond de 10e les? Meer in de richting les 22, nu heb k 36 gehad, waarvan (les 22-36) er max 4 écht goed gingen. Achja, laat ik er maar van uitgaan dat het 95% het binnen 40 uren haalt, dus zal dat mij ook wel lukken ![]() En áls er een les lekker gaat heb ik idd weer zin in de volgende, maar dan verpest ik t weer (en hoe). Dat ik er ik kan janken als ik de auto uitstap laten we maar in het middne ![]() Ben er wel achter gekomen dat ik met zenuwen beter rijd dan normaal ![]() ![]() ![]() | |
IJsdraakje | dinsdag 27 december 2011 @ 22:44 |
Heeft je instructeur hier geen tips voor? En zéker niet iedereen is in 30 lessen geslaagd hoor. Helemaal als je in de wat oudere topics gaat neuzen kom je er genoeg tussen die het idee hadden waardeloos te zijn en ook díe zijn geslaagd. ![]() | |
Mwanatabu | woensdag 28 december 2011 @ 20:31 |
Hier iemand die er echt heel lang over heeft gedaan, een uur of 75 ![]() ![]() | |
Nagelschaartje | woensdag 28 december 2011 @ 21:16 |
43 lessen hier en genoeg hele sneue lessen. Tot op de laatste les de auto af laten slaan. (dieptepunt was op de snelweg trouwens ![]() Tot op de laatste les gehoord dat ik niet goed genoeg keek Tot op de laatste les me onzeker gevoeld en gedacht dat ik het nooit zou leren. En nee, ik overdrijf niet. Het lijkt soms net of je heel langzaam bent omdat iedereen het zo goed lijkt te doen, maar de verhalen van de mensen die er moeite mee hadden hoor je gewoon zelden. | |
Tante-Leen | donderdag 29 december 2011 @ 00:30 |
Vandaag examen gehad. Ik had daarvoor nog een uurtje les en amper zenuwen. Toen ik de auto later instapte met de instructeur werd ik me toch zenuwachtig!! ![]() Maarja dik dik dik gezakt dus.. Ik voel me een beetje een faalhaas ![]() ![]() | |
MissSpooky | donderdag 29 december 2011 @ 11:11 |
RIJBEWIJS GEHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALD! ![]() ![]() ![]() ![]() Na welgeteld 3 pogingen en rond de 65 lessen ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door MissSpooky op 29-12-2011 11:20:30 ] | |
H-D | donderdag 29 december 2011 @ 12:07 |
Gefeliciteerd:P | |
DX11 | donderdag 29 december 2011 @ 12:55 |
Net terug van een lesje, vandaag hellingproef er bij gekregen, en zelfs achteruit.. 1x flink de koppeling laten stinken omdat ik het verkeerd deed haha maargoed weer wat geleerd.. | |
Rucky | donderdag 29 december 2011 @ 17:52 |
Kan iemand mij een rijschool in Delft of Rotterdam aanbevelen? Doordat ik plotsklap moet verhuizen heb ik mijn huidige rijlessen moeten opzeggen. Tante-Leen, balen voor je, eerste examen? MissSpooky. ![]() | |
Nagelschaartje | donderdag 29 december 2011 @ 18:14 |
Gefeliciteerd Miss Spooky! ![]() Ik heb in Delft gelest bij Roady en dit is me erg goed bevallen. | |
HeetBoven | donderdag 29 december 2011 @ 18:39 |
en vandaag mijn theorie gehaald! 5 fout bij gevaarherkenning en 2 met de rest ![]() ![]() | |
Kevindinhinho | donderdag 29 december 2011 @ 19:12 |
Ik heb hem zelfs tijdens mijn examen twee keer laten afslaan... | |
child_of_the_matrix | vrijdag 30 december 2011 @ 11:57 |
Ik ook en toch geslaagd. Bij mij viel alles pas op zijn plek nadat ik geslaagd was en voor het eerst alleen in een auto ging zitten. Opeens ging alles vanzelf... | |
Daantke | vrijdag 30 december 2011 @ 18:15 |
Maandag nog een uurtje rijden en dan dinsdag voor het eerst afrijden, m'n instructeur vindt het een bekeken zaak dus dat scheelt alvast ![]() | |
HeetBoven | vrijdag 30 december 2011 @ 18:23 |
veel succes! | |
Mwanatabu | vrijdag 30 december 2011 @ 19:11 |
Hier ook. Gebeurde me trouwens niet vaak in die diesel. Leren rijden met benzine was dus echt een feest ![]() ![]() ![]() | |
IJsdraakje | vrijdag 30 december 2011 @ 19:15 |
Tijdens m'n examen ook af laten slaan, met m'n eigen auto is me dat in totaal twee keer gebeurd nu. ![]() | |
Iran03 | zaterdag 31 december 2011 @ 10:18 |
Hier de neef van Iran, Ik ben gebeld, en ik mag op 30 januari tijd: 14:55 afrijden. Maar die datum is echt midden in de winter ![]() ![]() ![]() terwijl ik wel dan 30 januari al op mijn werk vrij heb gevraagd..... ![]() Ik moet in juni mijn rijbewijs uiterlijk hebben, want ik moet dan met regelmaat naar Zuid Duitsland, en in dat deel ligt absoluut niet bij een treinverbinding helaas! Stel je voor, ik zak 3 keer, en het word ook nog is uitgesteld de lessen ivm sneeuw bv. Dan haal ik juni gewoon niet..... ![]() En ja, ik ben van de zenuwen zelfs al vergeten hoe ik naar rechts moet afslaan, en het is nog 30 dagen ofzo verwijderd van die dag ![]() Bedankt peeps! Hopelijk heb ik hem optijd... Het rijbewijs! | |
Nagelschaartje | zaterdag 31 december 2011 @ 11:03 |
Iran03 heeft duidelijk familie van hoog niveau ![]() | |
Iran03 | zaterdag 31 december 2011 @ 12:38 |
hoezo niet dan. | |
Ferdo | zaterdag 31 december 2011 @ 15:45 |
Als dat neefje dan dit keer maar niet begint over zijn mes. | |
Nagelschaartje | zaterdag 31 december 2011 @ 15:50 |
Ja dat, hoewel dat geloof ik zijn broertje was (dat bedoel ik met een hele familie van hoog niveau). Plus dat de ervaring van de afgelopen jaren ons toch moet laten zien dat er geen peil te trekken is op het weer. Vorig jaar lag er dikke sneeuw in december, nu is ontzettend warm voor de tijd van het jaar. En soberso, je druk maken dat er misschien sneeuw ligt tijdens je examen. Wat wil je dan, gedurende de gehele winter geen examens inplannen? | |
Prequel | zaterdag 31 december 2011 @ 16:34 |
' Tips van m'n instr: Ik moet eerder beginnen met handelen zodat je tijd over hebt voor t kijken etcetc. En ik weet het ook wel, maar op een of andere manier lukt dat in de praktijk gewoon niet. Tijdens de uitleg tekent ie 't ook allemaal en dan is het ook logisch 'ja duh, natuurlijk ga je dan niet doorrijden'. En het is gewoon fijn als er gezegd wordt als er 1 ieniemieniedingetje wel goed gaat, tussen de 'alles gaat fout uitleg', en als dat dan niet gebeurd dan baal ik echtechtécht heel erg. Ik kom er ook wel (moet toch een beetje hoop blijven houden hé ![]() En bij de volgende les maar vragen voor 2x 1 uur per week. Lijkt me wel fijn dat je dan wat de vorige les niet zo geweldig ging dat na een paar dagen weer recht kan (proberen) te zetten. Gefeli @ iedereen die geslaagd is. Balen Leen; Volgende keer beter ![]() Gelukkig nieuwjaar iedereen ! ![]() ![]() | |
Iran03 | zaterdag 31 december 2011 @ 22:54 |
nee dat was mijn broertje mijn neef is de eerste keer dat ie voor z'n examen moet jongens ![]() | |
Iran03 | zaterdag 31 december 2011 @ 22:59 |
ik had zelf examen 1 keer snapje en ook theorie 4 maar fout van gevaarherkeinning ![]() gewoon als je rustig kijkt, en normaal rijd zoals je gewent ben in die auto en gewoon niet te druk op de weg dan moet je slagen alleen echt leren rjden dor pas na je examen dan leer je het echt ik had les in diesel en rij nu opel astra 1996 en echt jonge die stoot als een maddefacker vefgelken met diesel ![]() | |
Keskiyo | maandag 2 januari 2012 @ 14:57 |
Geslaagd (2e keer) | |
Iran03 | maandag 2 januari 2012 @ 15:43 |
gefeliciteerd! | |
Iran03 | maandag 2 januari 2012 @ 15:44 |
ik zit te bedenken 3 keer zakken en je bent sowieso al 800 euro kwijt.. want je moet dan voor de 4'e keer opkomen ![]() | |
Pinklady89 | maandag 2 januari 2012 @ 19:17 |
Vraagje over BE. Als ik les (+ afrijd) in een automaat, mag ik dan wel met schakelauto + aanhanger de weg op? B-rijbewijs is schakel. Rijschoolhouder zegt namelijk dat mijn schakelbewijs gewoon blijft bestaan, maar ik kan het me slecht voorstellen. Op zich overweeg ik een andere rijschool te kiezen (ben nog niet begonnen), aangezien ik graag wil leren rijden in aanhanger met schakelen, maar wil sowieso even weten wat de mogelijkheden zijn. Iemand die het weet? | |
Daantke | dinsdag 3 januari 2012 @ 12:06 |
Geslaagd ![]() 1e keer na 29 lessen en TTT. Afgereden in Utrecht, eerst (via de snelweg) richting Maarssenbroek gereden, eenmaal aangekomen de borden volgen naar 1 of ander winkelcentrum, en daarna weer terug naar Overvecht. Twee kleine foutjes gemaakt, op de snelweg zag ik de afslag wat laat, dus moest ik weer afremmen om achter een vrachtwagen te gaan rijden en zodoende af te kunnen slaan. Daarna zag ik bij een rotonde een scooter bijna over het hoofd, ik zag hem nog wel op tijd om zelf te kunnen remmen, maar de examinator zat ook al met de voet bij de rem ![]() | |
Chocolate-chick | dinsdag 3 januari 2012 @ 13:23 |
Na 32 lessen en 2 keer zakken nu eindelijk geslaagd voor mijn rijbewijs ![]() ![]() | |
Prequel | dinsdag 3 januari 2012 @ 14:31 |
Gefeliciteerd Daantke & Chocolate-chick. ![]() Mijn gezeur over rijles is niet meer terecht, had net rijles en m'n instructeur verwacht dat ik in februari wel af kan rijden! Mijn kijkgedrag moet beter (ik doe namelijk niet altijd dode hoek erbij.. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Ferdo | dinsdag 3 januari 2012 @ 14:35 |
Je zit nooit bij anderen voorin in de auto? Als passagier bedoel ik dan uiteraard. ![]() Maar dan kun je in principe wel een beetje oefenen. ![]() | |
IJsdraakje | dinsdag 3 januari 2012 @ 14:51 |
Dat kan je ook op de fiets oefenen hoor. ![]() | |
GlenSpey | dinsdag 3 januari 2012 @ 15:05 |
Gisteren mijn eerste rijles op de bus gehad. Man wat is dat verschillend met de auto zeg! Het stuur- en bochtenwerk druist tegen alles wat ik kan als gewone autobestuurder in. Pas gaan sturen als je bijna met de voorkant ergens tegenaan zit etc. Moet er dus flink aan wennen. Het schakelen werkt natuurlijk ook weer geheel anders. Ik voelde me weer net zo onervaren en onkundig als tijdens mijn eerste autorijlessen ![]() | |
Ferdo | dinsdag 3 januari 2012 @ 15:09 |
Dat klinkt nog wel enigszins logisch, aangezien je als buschauffeur je voorwielen achter je hebt zitten, in plaats van, zoals bij een auto, vóór je. ![]() | |
Prequel | dinsdag 3 januari 2012 @ 15:33 |
Vooruitkijken etc doe ik wel gewoon etc. maar vooral de dode hoek kijkenmoet er nog ff flink ingestampt worden ![]() ![]() Maar goed, mijn dag kan niet meer stuk ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Prequel op 03-01-2012 15:45:08 ] | |
jeroentje93 | dinsdag 3 januari 2012 @ 15:44 |
Ik net ook weer een lesje gehad na twee weken, alweer mijn 17e uurtje. Het begint een voorspelbaar riedeltje te worden van mijn instructeur/oom: je kan best aardig rijden maar vooruit kijken en drukke kruispunten zijn nog niet op examenniveau. Hoezo frustrerend:P | |
Chocolate-chick | dinsdag 3 januari 2012 @ 16:59 |
Voor jezelf continue herhalen, binnenspiegel,buitenspiegel, over je schouder, en wees nieuwsgierig naar wat er om je heen gebeurd zodat je snel kunt anticiperen zonder dat je in de problemen komt . En op een rechte weg om de 6 seconden in je binnenspiegel kijken En dat zou je ook kunnen oefenen als je naast iemand zit of op de fiets etc ![]() | |
kingtoppie | dinsdag 3 januari 2012 @ 17:03 |
Ik kijk alleen in de binnenspiegel als er iemand achter me rijdt of als ik af ga slaan oid. | |
Chocolate-chick | dinsdag 3 januari 2012 @ 17:08 |
Ja als je dat doet op je examen zak je dus, je moet echt consequent kijken | |
Niles-Crane | dinsdag 3 januari 2012 @ 17:10 |
Ach ja de CBR methodetjes.. Uitgebreid op de rotonde kijken doe ik ook amper meer behalve als het druk is. Rotonde kan je ruim van te voren toch wel analyseren. Net zoals alle spiegels bekijken terwijl het niet druk is.. Voor het eindexamen moet het natuurlijk, maar als er geen spits is is het absoluut niet nodig. | |
xibalba | dinsdag 3 januari 2012 @ 17:13 |
Totdat je opeens een motorrijder met haast naast je hebt zitten.... | |
tralalala | dinsdag 3 januari 2012 @ 17:16 |
Wat een hekel had ik altijd aan dat onzinnige geforceerd kijken. ![]() Dat is het eerste wat je afleert als je je papiertje hebt, dan gaat het allemaal wat natuurlijker... Alleen kijken als het nut heeft. | |
Niles-Crane | dinsdag 3 januari 2012 @ 17:16 |
Dat soort dingen gebeuren net zo makkelijk als je wel kijkt, en je moet toch ook wel een beetje vertrouwen hebben in je medeweggebruikers anders kan je nooit ontspannen achter het stuur plaatsnemen ![]() ![]() | |
Barbapapamama | dinsdag 3 januari 2012 @ 17:16 |
Morgen voor 1e keer examen, ben benieuwd! ![]() | |
Chocolate-chick | dinsdag 3 januari 2012 @ 17:17 |
Succes ![]() | |
Niles-Crane | dinsdag 3 januari 2012 @ 17:18 |
Juist, kijken als het ook echt van belang is. Als je om 3 uur snachts nog op de weg bent ga je toch niet iedere keer al die spiegels checken ![]() | |
Niles-Crane | dinsdag 3 januari 2012 @ 17:18 |
Succes ![]() ![]() | |
Daantke | dinsdag 3 januari 2012 @ 17:19 |
Succes! Ik keek met rijlessen ook nooit echt heel goed in de spiegels, veel dingen kun je al vantevoren zien (bv. dat er geen fietsers op het fietspad rechts van je rijden). Dode hoek checkte ik nog wel altijd; ook bij het links voorsorteren ![]() Maar goed, tijdens het examen moet je steeds als je even niks te doen hebt, je spiegels checken. Gewoon nieuwsgierig zijn en om je heen kijken, dan komt je blik ook vanzelf wel langs die spiegels ![]() | |
Nagelschaartje | dinsdag 3 januari 2012 @ 18:01 |
Ik merkte dat ik toen ik rijlessen had, ik veel beter wist wat er om me heen gebeurde op de fiets, op het irritante af ![]() En het doen op plekken waar het niet persee hoeft is inderdaad een goede methode om "eraan te werken". Fijn dat je je weer beter voelt bij de rijles ![]() | |
Prequel | dinsdag 3 januari 2012 @ 18:31 |
Klopt, dat heb ik ook op de fiets. Bij drukke punten kijk ik ook wel hoor, maar bij die nutteloze punten (van 1 rijstrook naar 3 voorsorteerstroken bijv. daar kijk ik niet omdat er gewoon niemand kán zitten). Maar het is eigenlijk een note to self momentje. Gewoon kijken, niet zo moeilijk doen. ![]() | |
D0808 | dinsdag 3 januari 2012 @ 22:10 |
Dat is dus basisfout nr. 1, je medeweggebruikers vertrouwen. Bij geen enkel voertuig/fiets whatever mag je ervan uitgaan dat hij/zij het wel goed zal doen. Doe je dat wel dan is het wachten op een aanrijding. Mijn instructeur dramde destijds (paar jaartjes geleden) er continue op dat je iedereen om je heen gewoon als complete dwazen moet beschouwen (hij zei het letterlijk zo ![]() Hou je gewoon aan de regels/snelheid en pas de kijktechnieken toe en dan kan je ook heerlijk ontspannen rondrijden omdat je dan simpelweg aan alle kanten marges hebt en je stupiditeiten van je medeweggebruikers ruim op tijd kan opvangen en dat weet je. Ik liet het na mijn examen ook enigzins verslonzen en na een half jaar begon het me toch op te vallen dat het aantal near-misses toch wel begon op te lopen. Toen ben ik maar weer op de rijlesmanier gaan rijden en ben dat blijven volhouden, werkt echt. [ Bericht 8% gewijzigd door D0808 op 03-01-2012 22:16:05 ] | |
Daantke | woensdag 4 januari 2012 @ 20:21 |
Vanmorgen aangevraagd bij burgerzaken, hopelijk is ie er vrijdag al... Jammer dat dat dan weer zo lang moet duren terwijl het best sneller kan. | |
Prequel | woensdag 4 januari 2012 @ 21:27 |
' 2 dagen valt toch best mee? ![]() ![]() | |
Daantke | woensdag 4 januari 2012 @ 21:28 |
Nou ja, officieel kan ik 'm woensdag pas ophalen, 5 werkdagen is de norm. En het kan dus wel binnen een dag als je even dertig euro aftikt. Dat is toch gewoon belachelijk? | |
Pino112 | woensdag 4 januari 2012 @ 21:33 |
En? | |
Prequel | woensdag 4 januari 2012 @ 22:12 |
Ja klopt.. 30 euro voor 1 dag sneller. Ze zeggen wel 5 dagen, maar meestal kan je hem al wel na 2 ophalen ![]() | |
Tamashii | woensdag 4 januari 2012 @ 23:45 |
Ik heb dus volgende week mijn examen en ik vergeet nog wel eens kruispunten te checken en parkeren kan ik ook nog niet zo goed. ![]() ![]() | |
DX11 | woensdag 4 januari 2012 @ 23:47 |
Hangt echt van het moment en de richting af.. | |
HeetBoven | woensdag 4 januari 2012 @ 23:52 |
vanaf nu 2 x 1,5 uur lessen per week en morgen praktijkexamen plannen, dit zal binnen nu en 3 weken worden:) | |
MissSpooky | donderdag 5 januari 2012 @ 12:40 |
Rijbewijs opgehaald bij de gemeente! ![]() En straks mn eerste ritje in de saab maken van mn folks. Yeahbaby ![]() | |
DX11 | donderdag 5 januari 2012 @ 12:50 |
Voor de lessers: ben ik nou zo slecht of wat? Elke rotonde dat ik stilsta voor ik er op rij rijd ik natuurlijk in de 1 er op, maar vervolgens moet ik tijdens het sturen, knipperen, kijken, en alles ook nog naar de 2 schakelen. Ik heb daar echt moeite mee en vergeet altijd 1 van die dingen dan.. Hadden jullie dat ook? | |
Swomp | donderdag 5 januari 2012 @ 12:53 |
In het begin is dat wel lastig ja, ik reed dan ook gewoon door in zijn 1 ![]() | |
DX11 | donderdag 5 januari 2012 @ 12:53 |
Mag ik niet ![]() | |
Swomp | donderdag 5 januari 2012 @ 12:56 |
Op een grote rotonde zou ik het ook niet doen idd ![]() Heb je het schakelen wel goed onder de knie ? Dit zou dan moeten lukken zonder er bij na te denken waardoor je op de andere punten kan letten. | |
Prequel | donderdag 5 januari 2012 @ 12:58 |
Jazeker inclusief afslaan ![]() ![]() | |
MissSpooky | donderdag 5 januari 2012 @ 12:59 |
Dat schakelen gaat automatisch na een tijdje, kwestie van heul vaak doen. ![]() | |
Daantke | donderdag 5 januari 2012 @ 13:05 |
En kijken onder het schakelen, sowieso handig want als er dan nog een fietser aankomt bij het afslaan, kan je hem nog in z'n 1 laten. | |
Tamashii | donderdag 5 januari 2012 @ 13:11 |
Ik rijd nu elke dag en ik merk dat het met de dag beter gaat. Mag ook wel trouwens. Ik vind het moeilijk om te bedenken wat ik moet doen wanneer hij me een opdracht geeft. Dus wanneer hij zegt; doe in deze straat maar een omkeer opdracht. Dan denk ik; ohja shit, wat moet er eerst? | |
Ferdo | donderdag 5 januari 2012 @ 13:26 |
Ik denk dat je het beste eerst kunt kíjken waar dat kan, en op die plek vervolgens eerst kijken of er ander verkeer is. ![]() Het begint dus áltijd met kijken. ![]() | |
HeetBoven | donderdag 5 januari 2012 @ 22:11 |
26 januari om 8.00 afrijden ![]() ![]() | |
wimpie-bosboom | vrijdag 6 januari 2012 @ 16:56 |
Hoe doen jullie het met optrekken? Tegelijkertijd koppeling omhoog en gas geven of eerst koppeling omhoog en vlak daarna gas geven? | |
DX11 | vrijdag 6 januari 2012 @ 17:06 |
Koppeling omhoog tot aangrijpingspunt, beetje gas bij, zo vasthouden, koppeling langzaam los, meer gas. Ik vind het zelf niet logisch maar zo moet ik het. | |
Tamashii | vrijdag 6 januari 2012 @ 17:12 |
Hier hetzelfde. Vooral erg handig bij wegen die wat omhoog of omlaag lopen. Dan ga ik niet zomaar naar achter, vooral handig bij stoplichten. ![]() Deze hele week rijden, het vermoeit me erg maar tegelijkertijd is het ontzettend tof. Wat ik trouwens vreemd vind, is de band die je tijdens het rijden hebt met met de instructeur. Na je afrijden spreek je zo iemand nooit meer. ![]() | |
Nagelschaartje | vrijdag 6 januari 2012 @ 19:13 |
Ik doe min of meer tegelijk gas heel klein beetje indrukken en koppeling op laten komen. Hoewel de koppeling misschien net wat eerder gaat. Eigenlijk weet ik het niet zo goed, het is aardig automatisme geworden ![]() | |
wimpie-bosboom | vrijdag 6 januari 2012 @ 23:21 |
Wanneer weet je wanneer je het aangrijpingspunt te pakken hebt? Is dat als de auto vooruit gaat? | |
H-D | vrijdag 6 januari 2012 @ 23:36 |
Ja als ie begint te trekken zegmaar. | |
Daantke | zaterdag 7 januari 2012 @ 00:49 |
hoor je wel aan het toerental | |
AeroxV8 | zaterdag 7 januari 2012 @ 00:55 |
Het aangrijpingspunt is heel eenvoudig te vinden, door de auto op de handrem te zetten en de koppeling geleidelijk te laten op komen. Zodra de auto iets begint te trillen en het neusje iets omhoog komt, weet je wanneer je het aangrijpingspunt te pakken hebt. Wellicht maak je je nu nog enigszins druk, maar naar verloop van tijd gaat koppelen en schakelen volautomatisch, zonder ook maar te hoeven nadenken over wat je doet, die handeling wordt echt routine. Daardoor krijg je ook weer extra tijd voor het spiegelen en het overige kijken. Autorijden is gewoon oefenen, oefenen, oefenen.. Succes! | |
vannelle | zaterdag 7 januari 2012 @ 00:59 |
Ik ben een aantal jaren instructeur geweest, ben jij een ex-collega? Je had het niet beter kunnen verwoorden. ![]() | |
wimpie-bosboom | zondag 8 januari 2012 @ 00:34 |
Bedankt voor de reacties. Denk dat ik dan toch eerder gas moet geven om de auto niet af te laten slaan. | |
Martijn93 | zondag 8 januari 2012 @ 15:05 |
Dit ligt er ook aan of je een benzine rijd of een diesel, benzine slaat gemakkelijker af dan een diesel. | |
LeNick | zondag 8 januari 2012 @ 15:14 |
Dat heb ik gemerkt, afgelopen week mocht ik even stukje met m'n moeders auto rijden in de wijk (van onze parkeerplaats naar de voordeur), en bij het achteruit rijden vanuit de plek al 3x afgeslagen ![]() | |
Morenoo | maandag 9 januari 2012 @ 14:37 |
Even een kickje omhoog. Ik zit momenteel op zon ~25 lessen en er werd gezegd dat ik nog 5-10 rijlessen nodig heb. Mijn enige punten zijn snelheid beter aanpassen bij invoegen en soms verder vooruit kijken (wat volgens mijn instructeur al een stuk beter gaat). Ik les nu 2x per week 1,5 uur (dubbele les) en hoop dat ik eind januari mijn praktijkexamen mag aanvragen want ik zit nu wel op het punt dat ik zelfverzekerd van mijn zaak ben. Vanavond word de eerste keer dat ik in de avond rij, ben benieuwd! | |
Tamashii | maandag 9 januari 2012 @ 14:42 |
Mijn rijles net ging echt ongelofelijk slecht. Ik was totaal niet geconcentreerd, reed bijna door rood en dat soort leuke dingen. Hij had het ook door waarna hij me gerust probeerde te stellen, waarbij ik mijn ontzettend hopeloze best deed om niet te gaan janken. Examen is donderdag en ik merk dat ik er nu 24/7 mee bezig ben en gewoon bang word. Wat normaliter nog niet zo goed gaat is parkeren en blijven kijken. Ik weet nog niet helemaal welke spiegels je nou moet gebruiken als nacontrole. Elke keer vergeet ik dat en pak ik binnenspiegel + links. Maar soms moet rechts ook zegt de instructeur. ![]() | |
Ferdo | maandag 9 januari 2012 @ 15:20 |
Wees blij dat je die fouten nu maakte. ![]() ![]() Maar herken het wel: juist op het laatst lijkt het ineens allemaal minder te gaan. | |
Prequel | maandag 9 januari 2012 @ 15:26 |
Als je rechts afslaat moet je rechts kijken ![]() ![]() Zelf (+ander meisje, best relaxed, met iemand anders. Ook leuk om dan te vergelijken) net rijles gehad. Godogod.. kijken enzo ging goed.. ik lette ook echt bij gelijkwaardige kruispunten goed op rechts etc. dan komt er niks aan.. let je 1x (!) minder op.. komt er meteen een auto uitgecrossed natuurlijk. ![]() Ook mocht ik voor een lesvrachtwaggel achteruit rijden.. smal straatje, die gast had geen richting naar links. Ik voel me dan echt zo kneuzerig, terwijl het dan helemaal niet slecht gaat, maar op dat moment denk ik altijd dat het mijn schuld is dat 't niet gaat zoals t hoort. Maaaaaaaaar het examenmoment komt er wel aan ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Prequel op 09-01-2012 15:38:43 ] | |
Repeating | maandag 9 januari 2012 @ 15:44 |
Zo; terug van TTT. Ging opzicht wel goed. Alleen me orienteren kan ik dus totaal niet waardoor ik bijna verkeerd reed ergens. Ik moest namelijk naar het station toe. Maar 2 kleine foutjes gemaakt. Zo stond ik bij een kruistpunt achter (ofja, half op) een fietspad waarbij ik er ook voor had kunnen staan. En ik nam de bocht iets te ruim bij een smal straatje. Me rijinstructeur zei dat als dit me examen was ik gewoon was geslaagd. Altijd fijn om te horen. Bijzondere verrichtingen waren een piece of cake. Stopopdracht, omkeren (Had hem maar achteruit een straatje ingereden en zo weer teruggereden) en als laatste nog even voorruit inparkeren bij het CBR. Al met al viel het dus reuze mee en maakte me rijinstructeur het wat erger waardoor het mischien nu wel erg meeviel. Ook fijn was dat ik helemaal geen auto van rechts heb gehad + vrijstelling! ![]() | |
LeNick | maandag 9 januari 2012 @ 16:00 |
Netjes! Ik heb over 2 weken de TTT. Kreeg je niet echt feedback van de examinator zelf? Zei hij niet of je zo geslaagd was of niet? | |
msnk | maandag 9 januari 2012 @ 16:05 |
Na hoeveel lessen nemen jullie deze TTT? | |
Tamashii | maandag 9 januari 2012 @ 16:10 |
Thanks, dat vind ik echt fijn om te horen. Zat er net echt even doorheen. Jij haalde hem gewoon in een keer? Nemen mensen trouwens wat voor het examen of de dagen voor het examen tegen de spanning? Ik ben echt zo'n mietje dat ik me zoveel zorgen maak. ![]() | |
Ferdo | maandag 9 januari 2012 @ 16:12 |
Ik slaagde in één keer. ![]() | |
LeNick | maandag 9 januari 2012 @ 20:46 |
Ik zal ten tijde van de TTT er ongeveer 25 lessen op hebben zitten, heb er dan nog 10 over in mijn pakket, en dat moet makkelijk lukken (ook volgens m'n instructeur) ![]() | |
AeroxV8 | maandag 9 januari 2012 @ 21:06 |
Misschien een stomme vraag hoor, maar wat houdt die TTT nou precies in? Ik heb hem 2,5 jaar terug niet gedaan, maar begreep dat het zoiets was als een vrijstelling verdienen voor bijzondere manoeuvres. Is dat alles, of kijken ze ook of je rijkwaliteiten voldoende zijn voor het aantal lessen dat je hebt gevolgd? Ik vind het best een vaag begrip, die TTT en klinkt mij een beetje als extra, maar overbodige examenkosten. | |
Niles-Crane | maandag 9 januari 2012 @ 21:11 |
Kruidenthee ![]() | |
Chocolate-chick | maandag 9 januari 2012 @ 21:18 |
ik heb niks genomen maar kruidenthee schijnt goed te helpen | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 21:35 |
Of een banaan ofzo. | |
Prequel | maandag 9 januari 2012 @ 21:41 |
Of Dextro | |
LeNick | maandag 9 januari 2012 @ 21:41 |
Correct me if I'm wrong, het is volgens mij gewoon 100% als een echt examen, maar dan kan je niet slagen of zakken. Je krijgt daarna feedback op wat er nog moet gebeuren allemaal beter, en je kan vrijstelling krijgen voor de bijzondere verrichtingen. Het schijnt de spanning voor het echte examen enorm af te nemen en daardoor het slagingspercentage is hoger. Ik nam het maar omdat hij het uiterst aanbeveelde en m'n ouders het ook graag wilden (en zij betalen ![]() | |
Linds155 | maandag 9 januari 2012 @ 21:50 |
Tuurlijk moet je het zien als een echte examen, je doet alles wat je ook op n echte examen moet doen, alleen is het nog niet het "echte" moment, maar aan de andere kant toch ook wel. als je je bijzondere verrichtingen haalt , ben je toch al "voor een deel" geslaagd, des te makkelijker maak je je echte examen, dat is dan echt gewoon een beetje rijden. parkeren etc zit hier dan niet meer bij als opdracht ! en dat maakt je examen toch wel een heel stuk relaxter. dus ik zou de TTT idd wel serieus nemen. en op de vraag van AeroxV8 : de examinator kijkt idd ook naar hoe je al voor de rest rijdt, geeft je tips waar je nog aan moet werken/ wat je nog beter onder de knie moet krijgen om nog een hoger kans van slagen te krijgen. Zo weet je dus n beetje wat je huiswerk is en waar ze allemaal op letten bij een examen. dus eigelijk is het super handig als je het van te voren heb gedaan ![]() | |
Prequel | maandag 9 januari 2012 @ 23:15 |
Zou je instructeur niet dezelfde punten moeten aankaarten? Het lijkt me dat een TTT vooral voor het wennen aan een andere/onbekende persoon naast je. Ik ga zelf geen TTT doen.. moet het zelf betalen, en 20 euro verschil tussen de kans op een rijbewijs of een vrijstelling voor bijz. verrichtingen. Easy choice ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Prequel op 09-01-2012 23:43:10 ] | |
msnk | maandag 9 januari 2012 @ 23:28 |
20 verschil? Kost toch 100? | |
Prequel | maandag 9 januari 2012 @ 23:30 |
Hangt van je rijschool af.. sommige kunnen idd een TTT voor 100 eurie doen.. nou die is hier volgens mij iets van 190 ![]() | |
.aeon | maandag 9 januari 2012 @ 23:50 |
Hoe lang hebben jullie geleerd op het theorie examen? Ik heb 'm namelijk donderdag en ben nog niet echt begonnen, maar nu krijg ik van familie te horen dat ik super laat begin. Is het echt zo enorm veel? Ik dacht het wel te kunnen halen in 3 avonden leren. | |
Ferdo | maandag 9 januari 2012 @ 23:56 |
Dat is volgens mij toch aan de korte kant. In een week zou moeten kunnen, maar drie avonden is echt kort. | |
msnk | dinsdag 10 januari 2012 @ 00:00 |
Haha same here ![]() ![]() Ook als je drie dagen vrijwel niets te doen hebt en je er volledig op kunt storten ![]() | |
Prequel | dinsdag 10 januari 2012 @ 00:11 |
Niet vergeten de oefenexamens te maken. De theorie is duidelijk etc. maar ik had zelf dat er heel vaak 2 keuzes wel goed zouden kunnen zijn.. dan helpt het oefenen echt veel beter. | |
LeNick | dinsdag 10 januari 2012 @ 00:30 |
Ik denk ik in totaal een week, maar voornamelijk de 2 dagen ervoor. Ben in één keer geslaagd.. Moet daarbij wel zeggen dat ik sowieso heel makkelijk leer, maar moet ook helaas zeggen dat zoveel kort dag leren vaak voor de korte termijn is, dat merk ik nu ook met m'n lessen.. M'n rij instructeur zegt vaak, hoe ben jij ooit geslaagd ![]() | |
Martijn93 | dinsdag 10 januari 2012 @ 17:39 |
Heb voor mijn theorie examen alleen theorieles gehad, dit was 6 weken? 1x in de week 2 uur theorieles waarbij ze eigenlijk alles in het boekje behandelden. Nu kreeg ik dit van mijn ouders betaald anders had ik het misschien ook niet gedaan, maar het heeft wel erg goed gewerkt, ik heb namelijk thuis niets meer geleerd alleen nog wat oefen examens op cd gemaakt, waar ik ook op bijna allemaal zakte ![]() Wel de 1e keer geslaagd. | |
Prequel | dinsdag 10 januari 2012 @ 18:09 |
Zo, m'n rijschool heb ik gemachtigd.. nu hopen dat ik niet superlang hoef te wachten ![]() | |
Repeating | dinsdag 10 januari 2012 @ 20:02 |
Jawel. Hij wees me opdezelfde punten die mij zelf ook al waren opgevallen, en nog enkele tips voor het examen. Mijn rijinstructeur zelf zei dat hij het vreemd zou vinden als ik niet geslaagd zou zijn geweest als dit een echt examen was. Normaal doe je dit halverwege, maar omdat ik grotere vorderingen maakte dan verwacht zit heb ik dus heel snel na mijn TTT al het examen. Klopt helemaal. Maar de dingen die de examinator je verteld na afloop zijn natuurlijk ook niet verrassend voor jou én je rijinstructeur. | |
Tamashii | dinsdag 10 januari 2012 @ 20:18 |
Vandaag ging iets beter, nog wel een ingreep gehad. Ik ben zo zenuwachtig. ![]() | |
HeetBoven | dinsdag 10 januari 2012 @ 20:40 |
hehe, vandaag had ik een k*t les, examenroute gereden en alle valkuilen in Amsterdam kwamen wel aan bod, ging een tijdje goed, maar er zijn situaties / wegen die examinatoren ook heel goed kennen waar het erg makkelijk zakken is. Een weg zo breed als hier de hele straat van deur tot deur, niet geheel duidelijk of het eenrichtingsverkeer is op het eerste gezicht en dan een keeropdracht krijgen. Zonder nadenken doen en Bam, mijn instructeur ging op de rem staan en het was over haha. De rest deed ik waarschijnlijk per ongeluk goed, want hij heeft me wel naar alle bekende punten gestuurd vanavond ![]() | |
msnk | dinsdag 10 januari 2012 @ 20:45 |
Op zulke momenten ben ik echt super pissed off dat ik in Amsterdam woon. Niet eens per se de vele verwarrende wegen, maar ook de fietsers hier die net kamikaze-piloten zijn ![]() | |
Prequel | dinsdag 10 januari 2012 @ 21:23 |
Fietsers zijn in bijna alle steden kamikaze-piloten.. ![]() Maar het Drachtsterplein in leeuwarden slaat echt alles.. | |
jeroentje93 | woensdag 11 januari 2012 @ 16:33 |
Je beseft nu zelf pas hoe gevaarlijk je vroeger zelf was als fietsertje. Net weer een uurtje gereden in Breda, ging best aardig op wat domme fouten na. Vervolgens moest ik een uurtje bij iemand achterin zitten die tweemaal gezakt is. Wel fijn om te kunnen vergelijken om te zien hoe ver je zelf bent en wat je dus nog moet verbeteren. Gelukkig zit ik dicht tegen een examenaanvraag aan, dus dat is positief. | |
XxSwollie | woensdag 11 januari 2012 @ 19:52 |
hey lieve mensen! ![]() Vandaag weer rijles 39 gehad, over 2 weekjes afrijden, alleen ik lig nu al elke nachtt wakker. ![]() Het rijden gaat ansich wel helemaal vlekkeloos, alleen op sommige hele drukke stukken, vergeet ik bij het afslaan te kijken of het fietspad ook leeg is.. Hij zegt steeds, ik heb jou op het lijstje staan waarvan ik zeker weet dat je slaagt.. Mijn probleem is alleen, ik denk altijd als ik ga rijlessen ''Doe alsof dit je examen is'' Dan rijd ik namelijk beter, dan als ik dit niet denk.. ![]() Alleen.... Hij zegt, als je examen hebt, doe dan net alsof het een normale rijles is. ![]() Alleen dat is toch juist verkeerd. Ik heb dit opgescheven: Goed je best doen, Goed kijken, Niet te zenuwachtig zijn. Ik moet gewoon zo'n papiertje bij me hebben, want anders lukt mij dat soort dingen nooit. ![]() Alleen is het verstandig om erbij te zetten: rij als in een normale rijles? Hebben jullie tips nog... Wat mij zenuwachtig maakt is dat je maar ong 35 minuten hebt. En als ik eenmaal iets verkeerd doe, dan doe , schiet ik zo in de stress dat de hele rit kut gaat.. Alleen wat moet je nou precies denken, als je het examen hebt, want dat is voor mij heel belangrijk, dan kan ik me namelijk aan die zin vasthouden. En als ik denkt ''als ik dit goed doe, ben ik geslaagd'' dit wil ik dan ook weer niet denken, aangezien je dan al een blij gevoel krijgt, en je niet meer vollop concentreert op het verkeer. | |
kingtoppie | woensdag 11 januari 2012 @ 20:04 |
Ik laat die vreemde man zien dat ik kan autorijden! En dan gewoon verkeer om je heen in de gaten houden met je spiegels en als je van baan wisselt spiegels, over je schouder kijken... knippertje nog een keer schouder. Je kent het riedeltje.... Waarom zou je vergeten hoe je moet rijden als je examen hebt? | |
XxSwollie | woensdag 11 januari 2012 @ 20:33 |
Je hebt helemaal gelijk, dankjewel!! ![]() | |
kingtoppie | woensdag 11 januari 2012 @ 20:38 |
Wat ik wel zou doen is die week 2 lesjes inplannen... Ik weet niet hoe jij dat hebt geregeld? | |
XxSwollie | woensdag 11 januari 2012 @ 22:15 |
Ik moet om 3 uur afrijden, en van kwart voor 2 tot kwart voor 3 heb ik die week een les staan, geen 2 dus, is dat wel verstandig? ![]() x | |
Mieska | donderdag 12 januari 2012 @ 05:29 |
Zometeen voor de derde keer afrijden (08.00 uur) hoop dat het nu wel gaat lukken en niet te zenuwachtig ben. | |
H-D | donderdag 12 januari 2012 @ 05:50 |
Je bent iig op tijd wakker ![]() | |
Mieska | donderdag 12 januari 2012 @ 06:08 |
Ja was ook niet zo heel moeilijk.. met al die zenuwen... | |
Nagelschaartje | donderdag 12 januari 2012 @ 07:30 |
Misschien erbij schrijven "fouten maken mag". Mijn instructeur vertelde dat hij een meisje had meegemaakt met het examen dat na 10 minuten een fout maakte en daarna compleet de mist in ging. Terwijl die 10 minuten daarvoor prima gingen. Dus niet gelijk denken dat je gezakt bent als je een fout maakt. Ik moest bij mijn examen vrijwel gelijk de snelweg op en dat invoegen ging niet bepaald soepel. Ben gewoon doorgereden alsof er niks aan de hand was en uiteindelijk wel geslaagd. Mijn examinator zei achteraf ook dat die eerste keer niet helemaal netjes was, maar omdat hij me verder wel goed vond rijden heeft hij me het later in het examen nog een keer laten doen en toen ging het wel goed. Dus niet opgeven als je een fout maakt. Sterker nog: Je kan er vanuit gaan dat je een fout gaat maken, want vrijwel niemand rijd vlekkeloos het examen. Waar het om gaat is dat je je fouten inziet en op een veilige manier oplost. | |
AeroxV8 | donderdag 12 januari 2012 @ 13:06 |
Hoe is het gegaan Mieska? | |
XxSwollie | donderdag 12 januari 2012 @ 16:20 |
Super bedankt!! Ik schijf hem erbij, en dat is inderdaad zo! ![]() Mijn rijleraar zei ook dat het niveau van zijn leerlingen op het examen wat lager lag, dan in de normale lessen, maar dat komt grotendeels denk ik door de zenuwen. ![]() | |
XxSwollie | donderdag 12 januari 2012 @ 16:20 |
Ik ben ook erg benieuwd! ![]() | |
Axia | donderdag 12 januari 2012 @ 16:49 |
Ik vond zowel Utrecht ook verschrikkelijk om te lessen. Ben er dan ook 2x gezakt. Verrassend weer dat ik in 1x ben geslaagd in Amsterdam. ik was er zelf verbaasd over (zeker met die trams erbij), maar volgens mijn Amsterdamse rij-instructeur is Utrecht dus 1 van de moeilijkste steden om af te rijden. ![]() Maar ik scheet ook 1000 kleuren toen mijn rij-instructeur het geweldige idee kreeg om in het centrum van Amsterdam te gaan lessen. En dan ook echt bij de Dam, Rokin en Spui. Nog nooit zo vaak om me heen gekeken of ik geen fietser of voetganger doodreed. ![]() | |
XxSwollie | donderdag 12 januari 2012 @ 16:55 |
Volgens mij hebben mensen in Friesland/Leeuwarden het meeste geluk en Drenthe, geen al te brede wegen enzo! ![]() Utrecht is idd een rotstad om doorheen te rijden zeg! | |
Prequel | donderdag 12 januari 2012 @ 17:42 |
Leeuwarden is gewoon een normale stad hoor. Maar we hoeven geen snelweg te doen tijdens t examen omdat die te ver weg is.. in plaats daarvan is t waarschijnlijk invoegen op de ringweg, met z'n uberkorte invoegstroken.. Ook met z'n drukke centrum, rare rotondes, vage invoegstroken, wijken waar je pas wat kan zien als je de bocht toch al om bent etc. En ja.. ook de nodige portie fietsers.. ;p Drenthe.. ja volgens mij zit daar echt niemand.. Maar natuurlijk is de randstad drukker.. (goh) Ben eigenlijk wel benieuwd naar de volgorde van moeilijke->makkelijke steden om af te rijden.. Ikke ook! ![]() | |
HeetBoven | donderdag 12 januari 2012 @ 17:47 |
als je kunt rijden, kun je (en moet je straks) overal rijden toch? Het niveau moet dus voldoende zijn om ook in een drukke / moeilijke stad als Utrecht te kunnen rijden. Als het aan mij ligt mag het CBR het examen best tot dat niveau opschroeven, want idd, de provinciaal die om 10 uur afrijdt slaagt meestal en de stedeling die in de spits moet heeft een hogere kans op zakken (zoals ik de 26e, mijn tijd is 8.00 ![]() | |
Prequel | donderdag 12 januari 2012 @ 17:53 |
Yup vind ik ook ![]() Eigenlijk vind ik 't gewoon debiel om met een auto in de stad te gaan rijden.. daar heb je toch treinen en bussen voor? ![]() | |
DX11 | donderdag 12 januari 2012 @ 17:53 |
Flinke blunder in me les vandaag: Moest een bult op, en boven aan de bult kwam een kruispunt. Maar ik kruiste 2 banen, met daar tussen een berm waar nog een auto kan staan. Toen ik eindelijk kon had ik al erg veel moeite om de bult lekker op te komen en op te trekken, dus lette ik niet op en zat ik zo bijna boven op de auto's van de 2e baan. Die was ik compleet vergeten ![]() | |
Ferdo | donderdag 12 januari 2012 @ 18:14 |
Bij de cbr's in de meer landelijke gebieden is het slagingspercentage inderdaad hoger dan die in (de directe nabijheid van) grotere steden. Vaak fors hoger zelfs. | |
Mieska | donderdag 12 januari 2012 @ 18:17 |
Helaas weer niet gehaald ![]() ![]() Maar had wel het idee dat het rijden een stuk beter ging dan de vorige examens. De rijlessen zelf gaan eigenlijk altijd wel goed, nu alleen het examen nog.. Hopelijk kan ik volgende maand weer,, | |
Prequel | donderdag 12 januari 2012 @ 18:21 |
Balen!! ![]() | |
TwenteFC | donderdag 12 januari 2012 @ 18:33 |
![]() Zal morgen wel eens mijn afrij route uitstippelen in googlemaps, dan kan je lachen. | |
Nagelschaartje | donderdag 12 januari 2012 @ 20:08 |
Zeeland lijkt me het meest ideaal! ![]() Maar ik rijd nu dagelijks door de Randstad en eigenlijk ben ik heel blij dat ik al die nare knooppunten al heb gehad tijdens de lessen. Anders zou ik het misschien eng vinden, maar als je nabij knooppunt Ypenburg/knooppunt prins clausplein (a13/a4/a12) zit met de lessen kan je vrijwel alles aan. Ben aan de andere kant wel blij dat ik er met m'n examen niet langs hoefde. Bij m'n ttt wel trouwens ![]() | |
msnk | donderdag 12 januari 2012 @ 20:30 |
Oh, wat goed van je!!! Ja, ik kom daar zelf wel vaak langs en woon mijn hele leven lang al hier en toch schijt ik ook in mijn broek bij de gedachte alleen al dat ik tussen die mensen door moet rijden ![]() | |
Nagelschaartje | donderdag 12 januari 2012 @ 20:35 |
En wat fietsers betreft is de TUwijk hier in Delft rond een uur of 9 's ochtends ook erg fijn ![]() | |
XxSwollie | donderdag 12 januari 2012 @ 22:19 |
Ik les in Zwolle, het enigste wat hier een beetje lastig is, is die grote rotonde bij de IJsseltoren (Afslag Zwolle Zuid).. ![]() En voor de rest de breedste weg is de A28 IJsselbrug over 2x4 rijstroken.. ![]() Altijd in Rotterdam gewoont, en m'n vader ook gewoon daar geslaagd na 40 lessen in een keer, alleen dat is wel heul veel jaar geleden ;p | |
Boterbartje | donderdag 12 januari 2012 @ 22:35 |
Je moet gewoon overal kunnen rijden dus dit is een beetje bullshit dat het ene moeilijker is dan het andere. Ik lees veel dingen van te druk met optrekken dus zag dit dat niet. Je moet met je snoet om je heen kijken, die pook zit altijd op dezelfde plek en de pedalen ook. je hoeft ECHT NIET naar binnen te kijken welke je moet intrappen of om te schakelen. optrekken gewoon lekker gasje bij en hij slaat je ook niet af. god wat moeilijk weer. en rij trek alsjeblieft eens wat harder door en 80 is ook de teller op 82 en niet 50 gaan rijden want ik erger me altijd dood aan die lesautotjes | |
vannelle | donderdag 12 januari 2012 @ 22:43 |
Jij hebt het nooit hoeven leren? Je reed vanaf je geboorte al perfect? Of heb je je rijbewijs nog niet en projecteer je hier je eigen onvermogen? Hoe dan ook zielig en behoorlijk dom als je het principe "lessen" niet snapt. | |
Boterbartje | donderdag 12 januari 2012 @ 23:01 |
Ja tuurlijk heb ik lessen gehad, is verplicht enzo. Ik had hem met 3 maanden en een paar lesjes voor en na m'n eindexamen en ben de dag na dat ik hem had naar spanje heen en weer gereden, rij op minivrachtwagens en bestelbusjes voor de zaak en alles. Misschien rij ik wat makkelijk als iemand anders maar waarom WAAROM? 50 op een 80 weg? WAAROM zowat stilstaand de bocht de snelweg op door? dat faal je als instructeur ook? doorstroming? | |
Repeating | donderdag 12 januari 2012 @ 23:07 |
Rij maar eens mee met mij en mijn rijninstructeur. Das bijna racen nu. ![]() | |
Boterbartje | donderdag 12 januari 2012 @ 23:10 |
zo hoort dat ook, nouja wel veilig natuurlijk maar gewoon 130 als je links rijd, optrekken als een bever. gas zit rechts go! | |
.aeon | donderdag 12 januari 2012 @ 23:12 |
Theorie gehaald! ![]() | |
jeroentje93 | donderdag 12 januari 2012 @ 23:21 |
Ik snap zijn ergernis wel, hierboven. Alleen is het nogal overdreven gesteld. Vooral in het begin rij je rustig, rem je vroeg af voor bochten, kruispunten etc etc. Maar als je eenmaal alle dingentjes geleerd hebt, dan zal iedereen steeds vlotter gaan rijden. | |
vannelle | donderdag 12 januari 2012 @ 23:53 |
En de leerling moet ook de ruimte krijgen fouten te maken, als er constant té vroeg gecorrigeerd wordt word er weinig geleerd. | |
msnk | donderdag 12 januari 2012 @ 23:59 |
Mijn rijinstructeur blijft ook maar hameren dat ik sneller moet rijden en zo. Liever iets er boven dan te veel eronder zegt ie dan ![]() ![]() ![]() | |
vannelle | vrijdag 13 januari 2012 @ 09:17 |
Klopt ook wel natuurlijk, de 3 belangrijkste woorden zijn immers: VLOT, veilig en zelfstandig? Maar Boterbartje doet net alsof álle lesauto's zo rijden en áltijd voor hem rijden. Daarnaast geen begrip heeft voor mensen die duidelijk nog in het leerproces zitten (alsof elke leerling direct na 1 opmerking van de instructeur z'n fout verbetert en nooit meer maakt) en niet beseft dat niet iedereen zo'n vlotte leerling is als hij zelf was. Zal zich ook wel ergeren aan taxichauffeurs, vrachtwagens, bouwvakkers, koeriers, fietsers, voetgangers, leasebakken enzovoort. Vergeet nooit dat verkeer een sociaal gebeuren is: communicatie is belangrijk en we moeten elkaars fouten oplossen. Niet alleen maar ergeren aan anderen want dan krijg je die "ikke ikke ikke" mentaliteit. @Boterbartje, door mijn quote lijkt het alsof ik alleen maar óver je praat ipv. tegen je maar uiteraard mag je je aangesproken voelen. ![]() Als de mods van mening zijn dat dit te ver offtopic gaat wil ik er best een apart topic over openen. | |
Sounddragon | vrijdag 13 januari 2012 @ 09:29 |
Mjah, niet zozeer offtopic, maar het is idd niet helemaal waar dit topic voor bedoeld is, het is hier voor en door lessers, en als Boterbart daarover wil klagen, mag hij daarvoor best een apart topic openen van mij, dan blijft het hier wat meer voor de lessers onderling ![]() | |
Prequel | vrijdag 13 januari 2012 @ 09:34 |
Wat mijn instructeur zegt; los het maar zelf op. (en als iets echt niet lukt helpt hij natuurlijk) Leer je inderdaad veel van ![]() | |
Pino112 | vrijdag 13 januari 2012 @ 09:58 |
Heuujjj, rijbewijs gehaald ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
H-D | vrijdag 13 januari 2012 @ 10:07 |
Congratz! | |
H-D | vrijdag 13 januari 2012 @ 10:08 |
Daarom staat er ook een 'L' op. Zodat je sociaal kan doen en daar rekening mee kan houden. Die mensen zijn het zegmaar aan het leren en hebben (vaak) nog niet het zelfvertrouwen van een wat meer geroutineerde bestuurder. Logisch toch? | |
LeNick | vrijdag 13 januari 2012 @ 10:20 |
Gefeliciteerd! Eerste keer? Hoe ging het? | |
Pino112 | vrijdag 13 januari 2012 @ 12:38 |
Tweede keer. Was opt nippertje, kijken enz is nog niet echt perfect. Ga ik dus aan werken nu ![]() | |
msnk | vrijdag 13 januari 2012 @ 13:21 |
Gefeliciteerd Pino ![]() | |
Tamashii | vrijdag 13 januari 2012 @ 14:50 |
Huuu, eerste keer gezakt. Kwam voor een groot deel door de zenuwen dus volgende keer gaat beter. Kon niet slapen en kreeg geen hap door mijn keel. Gepaard met ziekte en totaal ander ritme ging het gewoon niet. ![]() | |
XxSwollie | vrijdag 13 januari 2012 @ 16:07 |
GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Tamashii | vrijdag 13 januari 2012 @ 16:09 |
Nou. Thanks. ![]() ![]() | |
Boterbartje | vrijdag 13 januari 2012 @ 17:50 |
Ik snap iedereen zijn punt wel en ben ook voor de 'leer van je fouten aanpak' maar het heeft denk ik niets met vertrouwen of wat dan ook te maken als jij op een lege rechte 80 weg 40/50 gaat rijden. Dat ben je gewoon debiel of weet je niet waar het gas zit. Of het is het gevolg van de 16,5 jarigen in en auto maar god wat gaat het traag zeg? ![]() Ik erger met trouwens helemaal niet aan leasebakken/ koeriers etc. Ik erger me alleen aan asociaal rijdende mensen. Wat mij betreft is het gewoon VLOT rijden maar volgens de regels. Richting aan geven sowieso, hoe vervelend is dat bij een rotonde als je zelf blijft wachten en hij af gaat? Wel rijd ik te hard waar dat kan, vooral snelweg 160/170 maar alleen als het niet druk is en veilig. ![]() En voor alle lessers: Succes MAAR: het gas zit rechts ![]() | |
jeroentje93 | vrijdag 13 januari 2012 @ 18:10 |
Kan me haast niet voorstellen dat er een instructeur is die een leerling 40 of 50 laat rijden op een 80weg. En dat jij zelf 160/170 rijdt, is denk ook niet veilig en bijna rijbewijsintrekking waardig.. | |
Boterbartje | vrijdag 13 januari 2012 @ 18:14 |
Ik woon niet in de randstad he? hier heb je kilometers rechte snelweg met de linkerbaan helemaal vrij, ik ben op de weg voor m'n werk en ik heb genoeg te doen. het is hartstikke veilig. Wordt het drukker, ben ik moe, regent het, is het mistig, glad wat dan ook? dan ga ik toch gewoon netjes 120 rechts rijden? Duits snelheid systeem dus, en dat zou hier ook moeten gelden want god wat fijn is dat. En bebouwde kom is sowieso altijd netjes 50 want veel kinderekens ditdat. Laatst was het nog dat we de weg naar de snelweg allemaal aan het remmen waren en alles. kijk ik voor me, gewoon de weg naar de snelweg leeg?! ik zo van: huh hoe kan dit nu.. draait er een lesauto de bocht om. nou grutjes dan denk ik wel van schiet verdomme nou eens op man. Ik heb absoluut niet zo gereden he. Wil eigenlijk niet zeggen dat het er wat mee te maken heeft maar het zijn veelal vrouwen. | |
IJsdraakje | vrijdag 13 januari 2012 @ 18:14 |
Dat heeft juist alles met vertrouwen te maken, iets met onzeker zijn over je eigen kunnen en nog weinig ervaring in een groot brok metaal. | |
Boterbartje | vrijdag 13 januari 2012 @ 18:16 |
groot brok metaal? Je bedoel polo bluemotion, corsatje, golfje al die wagentjes waarin je gewoon lekker optrekt als je het gaspedaal tegen de bodem trapt? Ik wil niet weten hoe het gaat als die mensen in de gemiddelde audi bmw stappen met meer dan 200 pk onder het rechter pedaaltje ![]() | |
IJsdraakje | vrijdag 13 januari 2012 @ 18:17 |
In vergelijking met een fiets? Jazeker. | |
Boterbartje | vrijdag 13 januari 2012 @ 18:23 |
Waarom doet iedereen alsof het besturen van een auto raketwetenschap is? je hebt verdomme een koppeling, die doe je omhoog en naar beneden als je schakkeld en gas. stoppen is remmen. na 2/3 lessen weet je precies dat je koppeling op gasje bij en weetje de pook te vinden. gewoon naar buiten kijken en vervolgens is het alleen maar regels in praktijk brengen. 20 lessen lijkt me maximaal. Stappenplannen en die vele lessen is gewoon uitmelken door rijscholen | |
IJsdraakje | vrijdag 13 januari 2012 @ 18:26 |
Zeg ik dat dan? Het enige wat ik zeg is dat het enorm moet WENNEN als je daarvoor alleen maar een fiets als vervoer had. ![]() | |
HeetBoven | vrijdag 13 januari 2012 @ 18:27 |
Net weer 1,5 uur gereden, in principe zijn we klaar. Instructeur vroeg hoeveel ik nog wilde lessen, ik zei laten we maar aan het plan vasthouden en volgende week nog 2 x 1,5 uur en de week daarop hetzelfde. Totaal nog 6 klokuren dus en dan moet het gebeuren. Eerlijk is eerlijk, vandaag gebeurde er niet zo heel veel spannends op de weg, was lekker makkelijk, en het ging zoals het hoorde. Ik voelde me ook top fit en dat scheelt. Als deze condities er op de 26e ook zijn, dan begin ik veel vertrouwen te krijgen in een goede afloop ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door HeetBoven op 13-01-2012 18:33:18 ] | |
jeroentje93 | vrijdag 13 januari 2012 @ 18:45 |
Volgesmij is 20 lessen redelijk snel en lukt dat niet veel mensen. 30 lessen is volgesmij gemiddeld tegenwoordig. | |
Boterbartje | vrijdag 13 januari 2012 @ 19:10 |
Ok, eens. Ik ken iemand die heeft vorige week zijn ttt gehaald (nog zoiets, waarom ttt doen? ![]() ![]() Tevens ken ik mensen met 60 of 70+ lessen. Nooit achter het stuur laten die mensen grr | |
Nagelschaartje | vrijdag 13 januari 2012 @ 19:11 |
Ja hoor, iedereen moet z'n rijbewijs in 20 lessen kunnen halen en als je er langer over doet dan kun je beter gelijk stoppen want dan hoor je nooit de weg op te gaan (daarbij: hoe langer je lest, hoe langer je andere mensen in de weg zit en dat kan natuurlijk niet). Want het is zo ontzettend simpel, dus iedereen die het ook maar een beetje lastig vind of zich onzeker voelt zit te zeuren en stelt zich aan ![]() Jij bent zeker ook zo'n type dat vind dat je gerechtvaardigd bent om te bumperkleven en rechts in te halen omdat mensen nou eenmaal niet opschieten ![]() | |
Repeating | vrijdag 13 januari 2012 @ 19:14 |
Dit doe ik alleen dus met lessen. Tijdens de TTT en het aankomende examen gewoon netjes 120. Maar tijdens de lessen gewoon 130 op de teller. Dit is namelijk maar zo'n 124/125 echte kilometers. | |
D0808 | vrijdag 13 januari 2012 @ 19:22 |
Haha, weer zo'n pipo (petje?) die zich (onterecht!) verheven voelt boven nota bene beginners... ![]() | |
Boterbartje | vrijdag 13 januari 2012 @ 19:23 |
Goeie ben jij! ![]() Waarom TTT doen? ben je zo onzeker van je zaak dat je tijden je examen niet kan keren op de weg of ergens parkeren? Nee ik hou altijd ruim afstand, en anders haal ik netjes links in als het niet opschiet. Ik rij helemaal niet asociaal, netjes richting voor zijdelingse verplaatsing en alles, maar wel een beetje tempo. Dus 80 weg is 82/83. Snelweg is 160, nouja caddy van werk gaat maar 155 ![]() Ik heb maar 1x rechts ingehaald maar dat mocht want was via blokmarkering. en blokmarkering mag je dus rechts inhalen he. Maar dat weten jullie die theorie hebben gehaald wel toch? Was trouwens ook een lesauto die 30 gaat rijden omdat er werkzaamhedenbord staat. IN HET WEEKEND ![]() | |
Boterbartje | vrijdag 13 januari 2012 @ 19:23 |
Thanks man, geen petje maar erger me alleen aan lessers die nog trager als dikke stront door een trechter gaan Groetjes ![]() | |
D0808 | vrijdag 13 januari 2012 @ 19:25 |
Als er een bord 30 staat ga je 30, OOK IN HET WEEKEND. Bord staat er niet voor jan lul! Of... jij weet het natuurlijk beter en gelden de regels voor jou natuurlijk niet, die zijn er voor vrije interpretatie ![]() | |
Boterbartje | vrijdag 13 januari 2012 @ 19:26 |
Succes. Prima als jij dan netjes 30 gaat rijden. Ik haal je gewoon netjes in en rij lekker door ![]() | |
LeNick | vrijdag 13 januari 2012 @ 19:30 |
Ga dan in Duitsland wonen, hier is dat niet zo en jij staat echt niet boven de wet, heb het idee dat je zelf denkt van wel. Ik zou er niet om rouwen als ik in de krant lees dat jij met je 170 km p/uur de controle over je stuurtje kwijt bent geraakt. En dan nog durven te suggereren dat je niet aso rijdt met je 170 km p/uur op de snelweg ![]() Het ontgaat mij overigens geheel waarom je hier even komt afgeven op mensen die lessen, maar dat terzijde. | |
Martijn93 | vrijdag 13 januari 2012 @ 19:30 |
Dit omdat je zelf natuurlijk direct de meester op de weg was met de wagen. Beetje triest dit, nu je zelf een x aantal jaren/weken/maanden rijervaring hebt dit gaan lopen verkondigen. | |
Nagelschaartje | vrijdag 13 januari 2012 @ 19:31 |
Staan regelmatig flitspalen bij wegwerkzaamheden die ook in het weekend aan staan. Instructeurs houden niet zo van boetes betalen, is heel gek. Verder is die "stoere praat" van je een beetje triest. En niet echt constructief in dit topic. | |
msnk | vrijdag 13 januari 2012 @ 19:33 |
Het slaat nu wel een beetje door inderdaad ![]() | |
vannelle | vrijdag 13 januari 2012 @ 19:34 |
@Boterbartje, Als je een stukje terugleest zie je dat ook Sounddragon vindt dat dit te ver gaat in dit topic, dit topic is vóór en dóór lessers. Als het je echt zo hoog zit is je gezegd dat je er een eigen topic over mag openen, kun je daar je gal spuwen en je frustraties kwijt. Kun je gewoon openen met frustraties in het algemeen, denk zelfs dat er behoefte aan is. Aan jou om de toon te zetten. Mocht je dat niet zelf doen dan maak ik er wel 1, speciaal gewijd aan jou. Maar dan zet ik de toon. Hoe dan ook: lesauto's zijn gewoon een eigen topic waard. ![]() | |
Boterbartje | vrijdag 13 januari 2012 @ 19:35 |
Succes met jullie topic en met de lessen. Dat jullie allemaal veilig en goede bestuurders mogen worden met veel plezier op de weg. Boterbartje out. | |
D0808 | vrijdag 13 januari 2012 @ 19:37 |
Het is zo jammer dat figuren zoals jij pas wijs worden als het te laat is. Ik hoop dat je alleen niemand anders meeneemt de ellende in op je weg naar volwassenheid. Dat snap ik ook niet, ik zat vanmorgen nog achter een leswagen die, ja ook wat traag ging.. nou en? Gewoon erachter blijven zitten en voor het fatsoen wat extra ruimte houden zodat je die persoon niet in de zenuwen zit te werken. Ook nog veiliger voor jezelf want lessers willen nog wel eens vreemde capriolen uithalen, geeft niet, heb ik toen ook gedaan. | |
Chocolate-chick | vrijdag 13 januari 2012 @ 19:39 |
ik had 3 januari mijn examen en de insteucteur zei als er zo'n bord staat moet je gewoon 30/40 rijden ook al zijn er geen werkzaamheden, dat bord staat er niet voor jan met de korte achternaam. | |
Boterbartje | vrijdag 13 januari 2012 @ 19:44 |
Dat klopt, hele verstandige instructeur. Ik heb dit ook gedaan toen ik examen had. Maar dan ook alleen toen ik examen had. Mijn instructeur zei zelf met de les, geen 30 rijden als je het maar met je examen doet. Ik rij gewoon netjes volgens de snelheid. Ik hou afstand, ik geef richting aan, ik denk aan de doorstroming, ik stop ALTIJD voor zebrapad en vaak ook voor fietsers zonder voorrang als dat oudere mensen zijn of scootmobiels maar ik vind het gewoon jammer als mensen en vooral lessers 50/60 op 80 wegen rijden. Verder rij ik te hard op de snelweg maar dat doe ik bewust en ik let ook goed op. Nog nooit onder invloed of wat gereden. Ben ik nu asociaal? Sorry voor de mensen die zich op de teentjes voelen getrapt en alles | |
vannelle | vrijdag 13 januari 2012 @ 19:44 |
Klopt, heeft te maken met smallere rijstroken, onverwachte krappe bochten, op de snelweg kan het zijn dat er geen vluchtstrook meer is, asfalt kan ineens naar beneden duiken omdat een bepaald gedeelte al afgefreesd is enz. Maar ja, sommigen zijn nou eenmaal superman op de weg he? ![]() | |
vannelle | vrijdag 13 januari 2012 @ 19:46 |
Psst: [Centraal] Rijbewijs-/Rijlestopic #160 Maak jij em? | |
D0808 | vrijdag 13 januari 2012 @ 19:49 |
Die staat er ook niet zomaar. Veel mensen denken dat bijv. in het weekend je wel harder kan simpelweg omdat er geen mensen werken. Maarrrr... die snelheidsbeperking is er ook omdat vaak de weg niet van goede kwaliteit is (putten, sporen, langere remweg omdat het net nieuw is enz.). Tevens kan er nog rondslingerend puin op de weg aanwezig zijn (stenen bijv.). Ook kan het natuurlijk gewoon zijn dat er in het weekend wel wegwerkers bezig zijn maar dat je ze niet ziet als jij komt aanrijden (tenzij je thermal imaging sensoren in je auto hebt). Hoe dan ook, die snelheidsbeperking is er, hou je er aan, hij is er namelijk ook voor jouw eigen veiligheid. Iedereen die denkt het zelf wel te weten (het bekende ik knal lekker door want in het weekend is er daar niemend) DIE zouden ze weer terug naar de rijschool moeten sturen, want die hebben er weinig van begrepen. | |
DX11 | vrijdag 13 januari 2012 @ 19:54 |
Eerst zeggen dat je weg bent, en dan toch doorgaan ![]() ![]() | |
H-D | vrijdag 13 januari 2012 @ 20:07 |
Dat is juist een vertrouwenszaak? Mensen die nog niet veel vertrouwen in zichzelf als bestuurder hebben durven ook niet zo hard te gaan, nogal logisch lijkt me. En zelf hou ik ook heel erg van vlot doorrijden en ik rij zelf ook vaak/meestal te hard op de snelweg màar dat betekent niet dat lessers(!) dat ook meteen moeten doen of überhaupt moeten doen. Geef lessers gewoon een beetje ruimte en verwacht niet meteen dat ze dezelfde snelheden/vlotheid/anticipatievermogen(want dat moet ook natuurlijk als je besluit meer dan Vmax. te rijden) hanteren als jijzelf of een ander meer ervaren automobilist ![]() | |
LeNick | vrijdag 13 januari 2012 @ 20:09 |
Ja, zo hoort het ![]() Overigens moet ik een ding wel nageven aan Boterbartje, aan ervaring geen gebrek.. ![]() | |
msnk | vrijdag 13 januari 2012 @ 20:13 |
Ik vind dit juist heel fijn ![]() ![]() ![]() Het bespaart ook brandstof had ik begrepen ![]() | |
Martijn93 | vrijdag 13 januari 2012 @ 20:15 |
Ja, als je dit 100x doet misschien. Ik denk dat het niet echt veel brandstof zal besparen. Ik denk dat als de verkeerslichten beter op elkaar af waren gestemd dat dat veel meer brandstof zou kunnen besparen, omdat je dan minder vaak hoeft te stoppen en dus niet opnieuw hoeft op te trekken. | |
Chocolate-chick | vrijdag 13 januari 2012 @ 21:15 |
170 op een snelweg waar je 100/120 mag vind ik wat ver gaan, die limiet is er niet voor niks ![]() | |
D0808 | vrijdag 13 januari 2012 @ 23:11 |
Ook in je eigen auto hoor, je denkt nu hetzelfde als die boterbabbelaar. Waarom niet? Doorrijden kan je toch niet (rood licht) en rollen is gratis. Als je dat doet zit je nog wel wat langer dan 4 weken in de lesauto. | |
Sounddragon | vrijdag 13 januari 2012 @ 23:13 |
Je weet dat de boetes bij werkzaamheden X2 zijn? Helaas zijn er hele volksstammen op de weg die zo'n kutinstelling hebben, en die rijden mij en mijn collega's met enige regelmaat bijkans de zoom uit de broek.. het is dat het niet mag van mijn werkgever, maar ik heb af en toe serieus de neiging om een afzetschildje voor zo'n idioot op de weg te trappen ![]() Wegwerkzaamheden zijn er voor jóu. En ook voor jou, werken daar juist in de avonden en weekenden mensen, om de overlast te beperken tot een minimum, dan is het wel tof als je dan effe je reet afveegt met onze veiligheid, bijdehandje ![]() | |
D0808 | vrijdag 13 januari 2012 @ 23:14 |
Dat is de grap nu juist. Als je het consequent toepast scheelt het wel degelijk. Ik ben van een verbruik van 1:12 in de stad naar 1:14 gegaan. | |
vannelle | vrijdag 13 januari 2012 @ 23:22 |
Kee, hij staat er, uit fatsoen heb ik je anoniem gemaakt. ![]() Lesauto's, kut of cool? | |
vannelle | vrijdag 13 januari 2012 @ 23:27 |
Als je toevallig moet niezen en daardoor schiet je voet uit waardoor er toevallig een bord voor die aso belandt...............kan gebeuren. ![]() Sarcastisch uiteraard, maar oh, het zou moeten mogen. Gewoon schandalig dat zo weinig mensen denken aan de veiligheid van ONZE wegwerkers, die het voor ONS beter maken. Misschien is het wel beter om de campagne te voeren alsof het alleen maar om HUN gaat. Ego:istische klootzakken..... | |
Marrije | vrijdag 13 januari 2012 @ 23:57 |
True. Toevallig ervaring met rijden in de schilderswijk in den haag? Als het me daar foutloos lukt dan haal ik mn examen ook wel ![]() In de spits heb je ook meer kansen om te laten zien wat je wél kunt. Als je een foutje hebt gemaakt dan heb je met druk verkeer meer kansen om te laten zien dat je het wel kunt. | |
Sounddragon | zaterdag 14 januari 2012 @ 00:00 |
Kewl, dan kan het vanaf nu weer ontopic hier, en kan het bekvechten daar verder ![]() | |
vannelle | zaterdag 14 januari 2012 @ 00:11 |
Zoals gewenst. ![]() Heb er als ex instructeur en tegenwoordig vrachtwagenchauffeur behoorlijk moeite mee dat er mensen zijn die er zo over denken. En jij ook vermoed ik. Dus daarom dat andere topic en vanaf nu hier geen gezeik meer op lessers. Al zal ik als ex instructeur mss. nog wel eens mijn mening geven maar dat zal dan echt lesgerelateerd zijn. ![]() | |
LeNick | zaterdag 14 januari 2012 @ 00:46 |
Met je eerste twee punten ben ik het wel eens, derde punt is per situatie verschillend maar toevallig gebeurde dat met dat oranje stoplicht dus twee weken terug, ik vroeg heel snel of ik moest stoppen, en ja dat moest. Hij zegt, als er niemand achter je zit moet je (bij mij in de lesauto) zo veel mogelijk stoppen, ikzelf had wel doorgereden en dat moet jij ook gaan doen in je eigen auto, maar het is beter als je tijdens je examen zou stoppen als dat mogelijk is bij oranje (als het geen gevaar oplevert uiteraard). En zou ook niet graag geflitst willen worden in andermans auto ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 14 januari 2012 @ 01:12 |
In je eigen auto wel? ![]() ![]() | |
LeNick | zaterdag 14 januari 2012 @ 01:15 |
Ook niet natuurlijk, had moeten zeggen dat ik me lullig zou voelen als ik een andermans auto geflitst zou worden, al moet je het wss wel zelf betalen gewoon. Die 2-3 min zijn vaak niet eens van toepassing. Iemand die krap door rood rijdt staat vaak bij de volgende stoplichten te wachten voor je.. | |
Sounddragon | zaterdag 14 januari 2012 @ 01:24 |
Ook dat idd, het is redelijk nutteloos, eigenlijk net als te hard rijden; het heeft meer nadelen als voordelen als je het goed beschouwt. Volgens mij zijn de prenten voor de instructeur, hij kan dat inschatten en moet voortijdig ingrijpen, je rijdt onder zijn supervisie, en hij is verantwoordelijk voor jouw weggedrag.. Ik ben met motorrijlessen wel eens geflitst, nooit iets van gehoord ![]() Vannelle is instructeur geweest, die zal wel weten hoe dat precies zit. | |
Anne | zaterdag 14 januari 2012 @ 01:57 |
Met motorrijlessen heb je geluk gehad, want die zijn wel voor jezelf aangezien de instructeur niet direct kan ingrijpen. | |
Sounddragon | zaterdag 14 januari 2012 @ 02:02 |
Die kerel was toch leip, reed af en toe als een eersteklas cowboy, ik zag het op oranje springen en liet mijn gas los, maar mijn medelesser reed voor me en reed al bijna onder het licht, dus die pakte 'legaal' oranje.. ik hoorde in mijn helm: GAS!, dus ik deed braaf wat hij zei, en hij ook achter me, toen gingen we gezellig saampjes op de foto ![]() | |
Greenpeas | maandag 16 januari 2012 @ 13:18 |
Vandaag geslaagd, eindelijk, na twee keer gezakt te zijn. Was behoorlijk zenuwachtig toen we begonnen, maar lekker met een muziekje aan en heb alles goed gedaan. Hij zei ook dat ik vrijwel foutloos gereden had. Nu zo meteen maar even gaan aanvragen ![]() | |
msnk | maandag 16 januari 2012 @ 13:19 |
Feli ![]() | |
wc-eendjuh | maandag 16 januari 2012 @ 13:19 |
Gefeliciteerd greanpeas!! | |
Greenpeas | maandag 16 januari 2012 @ 13:52 |
Thanks ![]() De houding van je examinator maakt trouwens echt een wereld van verschil, had er de vorige keer eentje die de hele tijd met z'n gezicht op onweer naast me zat en overal zat te klagen of het niet wat sneller kon (ik kan moeilijk door de auto's voor me heen rijden). Die van vandaag was echt relax, gewoon lekker praatje gemaakt tijdens het rijden. Dat verandert echt zoveel, was vandaag dan ook een stuk minder zenuwachtig. | |
Prequel | maandag 16 januari 2012 @ 15:15 |
Gefeliciteerd ! ![]() Vandaag een bijna foutloze les gereden ![]() ![]() Worden jullie lessen ook opgenomen? Das echt grappig om terug te kijken. | |
Marrije | maandag 16 januari 2012 @ 15:59 |
Gefeliciteerd! Haha, nee mijn lessen worden niet opgenomen, had me wel erg leerzaam geleken. | |
jeroentje93 | maandag 16 januari 2012 @ 16:27 |
Opgenomen? Hah nog nooit van iemand gehoort. Lijkt me idd erg leerzaam omdat je geconfronteerd wordt met je fouten. | |
Chocolate-chick | maandag 16 januari 2012 @ 17:02 |
dit, de eerste 2x had ik echt chagrijnige examinators en toen zakte ik omdat ik er nerveus van werd, de 3e keer had ik een relaxte man en ben ik gewoon geslaagd. | |
Prequel | maandag 16 januari 2012 @ 17:12 |
Yup, zeker leerzaam. Ook handig om gelijk te krijgen als instructeur vs. andere automobilist (mocht dat nodig zijn) ;p | |
jeroentje93 | woensdag 18 januari 2012 @ 17:59 |
Zo het 19e uurtje weer gehad vanmiddag. Even aan het klote met voorsorteren bij stoplichten als je weet dat je daarna links of rechts moet maar verder wel oke. Het moet nu snel gaan zei mn instructeur dus das positief. | |
Warmemelk | donderdag 19 januari 2012 @ 13:11 |
Hoi allemaal, Een nieuweling hier. Heb net vandaag mijn 2e les achter de rug ![]() Ik les bij de anwb. Ik vroeg me af hoeveel jullie ongeveer kwijt waren aan kosten? | |
arucard | donderdag 19 januari 2012 @ 13:12 |
Ik betaal 35 per uur, over een kwartier weer lessen. | |
Warmemelk | donderdag 19 januari 2012 @ 13:14 |
Zo hee, Lekker goedkoop in vergelijking met mijn lessen! Ik betaal 47 per uur ![]() Maar ik heb een pakket gekocht van 260 euro bij Groupon, 10 lessen + praktijkexamen. Dus dat scheelt wel weer. Waar les jij? | |
msnk | donderdag 19 januari 2012 @ 13:46 |
Ik ook 35 euro per uur. 260 euro voor 10 lessen + examen ![]() | |
arucard | donderdag 19 januari 2012 @ 14:33 |
10 lessen is toch nooit genoeg ? | |
Prequel | donderdag 19 januari 2012 @ 14:38 |
Ik had/heb (is nu allaang afgelopen namelijk) een pakket van 20 voor 790; en 43/uur. Een pakket betekent niet dat je in dat aantal lessen kan afrijden, het is gewoon een 'lokkertje' om klanten binnen te halen omdat hett goedkoper is. Zij hebben hun geld, jij zit aan ze vast (sort of). En zelf vertrouw ik die ubergoedkope rijscholen niet, maar ik ben vast de enige die dat heeft. | |
arucard | donderdag 19 januari 2012 @ 14:41 |
Ik zit gewoon bij een privaat rijschooltje, wat valt er niet te vertrouwen dan? Het is juist eerder persoonlijker dan bij zo'n grote rijschool. | |
Daantke | donderdag 19 januari 2012 @ 14:53 |
Ik had 9 lessen + examen voor 252 euro (ook Groupon, privaat rijschooltje, die doen die acties om klanten en dus naamsbekendheid te krijgen). Daarnaast nog 22 lessen van 35 per uur 150 TTT 25 theorie 25 eigen verklaring oid 50 rbw aanvragen bij gemeente =1272 ongeveer ![]() | |
Prequel | donderdag 19 januari 2012 @ 14:54 |
Weet niet.. heb dan zo'n gevoel dat ze je extra lang laten lessen om uberhaupt te blijven bestaan. Verder maakt het toch geen zak uit of je bij een grote of kleine rijschool zit? Trouwens.. wanneer is een rijschool groot; aantal instructeurs, aantal examens, examenplaatsen etcetc. Je hebt toch maar 1 instructeur. (meestal dan.. een vriendin van me heeft steeds verschillende ![]() | |
Ferdo | donderdag 19 januari 2012 @ 14:58 |
Da's ook niet echt handig. ![]() | |
Prequel | donderdag 19 januari 2012 @ 15:06 |
We zitten niet bij dezelfde rijschool hoor. En dat zei ik ook al tegen haar.. steeds andere instructeur, andere manier van lessen, andere auto's etc. ![]() | |
xliefs. | donderdag 19 januari 2012 @ 17:33 |
dadelijk m'n laatste les voor m'n examen van volgende week! ![]() ![]() | |
XxSwollie | donderdag 19 januari 2012 @ 17:41 |
Volgende maandag examen, vandaag een na laatste les gehad, en hij vind het beter dan ooit gaan, nu het examen dichterbij komttt, ziet hij dat ik nog meer me best doe. ![]() Het gaat beter dan ooit, en hij zei dat ik op zijn lijsje sta van mensen waarbij hij vrijwel zeker weet dat die slagen ![]() ![]() | |
HeetBoven | donderdag 19 januari 2012 @ 19:18 |
Dat dus ![]() | |
Marrije | donderdag 19 januari 2012 @ 20:03 |
Ik betaal 45 e p/u. Heb wel het idee dat het dat ook echt waard is, ben zeer tevreden. | |
XxSwollie | donderdag 19 januari 2012 @ 20:53 |
Ik 33,- voor 60 minuten.... | |
Pino112 | donderdag 19 januari 2012 @ 21:00 |
42.50 per 60min hier. | |
LeNick | donderdag 19 januari 2012 @ 23:19 |
44 per 60 min | |
Swomp | vrijdag 20 januari 2012 @ 07:53 |
Dit. Ik heb nog 2 lessen, dan mag ik op. Ben er alleen bang voor dat het niet gaat lukken... | |
H-D | vrijdag 20 januari 2012 @ 10:04 |
Als je op mag zal je instructeur wel erop vertrouwen dat je op examenniveau zit toch? Dus dan kan je het ![]() | |
Marrije | vrijdag 20 januari 2012 @ 11:29 |
Op welke punten ben je bang dat het niet lukt? | |
DX11 | vrijdag 20 januari 2012 @ 11:45 |
Hellingproef is eigenlijk heel simpel, mits je het uit jezelf doet en niet op commando (bij mij dan) ![]() | |
XxSwollie | vrijdag 20 januari 2012 @ 16:25 |
Als je gewoon niet te krampachtig gaat rijden op je examen, en gewoon als je een kruising oversteekt relaxed naar links en naar recht kijkt, en bij rotonde's gewoon het standaard riedeltje aanhoud, dan is het gewoon een ei'tje, denk ik ![]() Als je vertrouwen erin hebt, rij je beter dan als je bij voorbaat al gaat denken dat je zakt ;p | |
msnk | vrijdag 20 januari 2012 @ 16:38 |
Kreeg dit bij mijn 6e rijles ![]() ![]() ![]() ![]() | |
DX11 | vrijdag 20 januari 2012 @ 16:49 |
Ik bedoelde dus WEL met de handrem hè. Stel dat je bij het stoplicht staat tegen een bult op en je pakt de handrem erbij, dan vind ik dat makkelijker dan met de voetrem wegkomen. Maar als het op commando moet, raak ik gestresst en dan gaat t ineens wel moeilijk ![]() | |
XxSwollie | vrijdag 20 januari 2012 @ 19:10 |
Ik rij in een diesel auto, die slaan bijna nooit af, dat is wel handigg! ![]() xx | |
Daantke | vrijdag 20 januari 2012 @ 19:30 |
dat verschilt ook per auto natuurlijk, ik heb tijdens rijles nog nooit de auto af laten slaan, dinsdag reed ik een dagje met een Vito diesel en daar gebeurde het me een keer of drie, vier ![]() | |
DX11 | vrijdag 20 januari 2012 @ 19:34 |
Geloof mij maar, ik krijg het makkelijk voor mekaar een diesel af te laten slaan hoor ![]() | |
Repeating | vrijdag 20 januari 2012 @ 19:53 |
Herkenbaar. | |
Swomp | zaterdag 21 januari 2012 @ 10:18 |
Gewoon ik weet dat ik beter moet anticiperen en vooruit moet kijken. Soms gaan dingen goed, en dan heb ik weer een les waar ik het totaal verneuk ![]() Start-stop systeem ![]() | |
DX11 | zaterdag 21 januari 2012 @ 12:06 |
Alhoewel. als je te vaak afslaat, raakt de start-stop in de war, heel irritant, moet je m zelf helemaal uitzetten en daarna weer aan dus. | |
HeetBoven | zaterdag 21 januari 2012 @ 12:26 |
dadelijk nog even lessen, nu nog 4 x achter elkaar en dan is het zover ![]() | |
Swomp | zaterdag 21 januari 2012 @ 14:47 |
Zo laatste les gehad... | |
XxSwollie | zondag 22 januari 2012 @ 18:01 |
Stel ik zou zakken, dan moet je weer opnieuw je examen aanvragen, 200 euro betalen, keer weer 4 lessen, het zou in totaal ongeveer dan weer op 360 euro uitkomen wat ik dan weer kwijt zou zijn, en dan nog geen garantie hebben dat je hem dan wel haalt.. Stel dat ik 3 keer zou zakken, dan zou ik het rijden moeten opgeven, aangezien ik dan geen rode cent meer zou hebben. ![]() | |
msnk | zondag 22 januari 2012 @ 21:02 |
Stel je zakt niet. Dan ben je klaar. | |
Daantke | zondag 22 januari 2012 @ 23:15 |
Vrouwen... ![]() Ik zei de week vantevoren tegen mn vrienden: volgende week heb ik mijn rijbewijs ook, dan gaan we een keertje touren! ![]() | |
H-D | zondag 22 januari 2012 @ 23:45 |
Niet zo negatief denken? Je slaagt gewoon ![]() | |
XxSwollie | maandag 23 januari 2012 @ 08:23 |
Thanks allemaal! ![]() geeft me echt steunn! ;p Vandaag laatste 2 lesjes gelijk vanuit school, jullie ook allemaal heel veel succes weer deze week met autorijden. ![]() ![]() | |
Coca_Cola | maandag 23 januari 2012 @ 15:36 |
Vandaag was voor de eerste keer op gegaan en ik ben gezakt. Ik stond om de hoek in een drukke straat geparkeerd. Daar moest ik even parkeren zodat de examinator mij de cluster opdracht kon opgeven. Toen keek ik in de spiegel en dode hoek en zag ik een fietser een auto om de bocht komen. Die liet ik langs gaan en daarna zag ik niks meer. Toen wilde ik gaan wegrijden en keek ik nog eens in de spiegel maar ik zag niks. Maar toen ik dus wilde wegrijden kwam er nog even snel een fietser langs die alleen in de dode hoek te zien was. Ik keek niet in de dode hoek en dus moest de examinator remmen en ik was dus gezakt. Het was ook zo kut om zo vlakbij een hoek te gaan parkeren maar was ook dom van me want ik mocht ook gewoon verderop in de straat parkeren en dan had ik beter zicht. | |
Marrije | maandag 23 januari 2012 @ 16:41 |
Balen! De rest van het examen ging wel goed? | |
arucard | maandag 23 januari 2012 @ 20:05 |
Morgen theorie examen | |
Prequel | maandag 23 januari 2012 @ 20:05 |
Succes! Als je een beetje geleerd/geoefend hebt moet t wel goed komen ![]() | |
LeNick | maandag 23 januari 2012 @ 20:07 |
Ik morgen TTT ![]() ![]() Wat is nou ook alweer het verschil tussen een stopopdracht en een parkeeropdracht? Ben bang dat ik daarmee ga falen ![]() | |
Prequel | maandag 23 januari 2012 @ 20:10 |
Stopopdracht is zo dicht mogelijk achter een andere auto stoppen zonder dat je achteruit moet rijden om weer weg te komen. Klopt t dat de parkeeropdracht 99% van de tijd gewoon bij het CBR parkeren is? ![]() | |
H-D | maandag 23 januari 2012 @ 21:04 |
Bij mij niet. ![]() ![]() | |
Prequel | maandag 23 januari 2012 @ 21:43 |
Oh okay.. nouja ik zit em nogal te stressen over de parkeeropdracht omdat ik dat gewoon echt niet kan.. (echte vrouw wat dat betreft.. :$) Maar volgens m'n instructeur hoef ik me daar niet zo druk om te maken >.< | |
LeNick | maandag 23 januari 2012 @ 21:52 |
Mijn instructeur zegt dat het belangrijker is dat je goed kijkt tijdens het parkeren dan dat je goed parkeert ![]() | |
H-D | maandag 23 januari 2012 @ 22:04 |
Ja inderdaad. Goed kijken. Zolang het allemaal maar veilig gebeurt ![]() Als je dan niet helemaal recht staat oid is dat niet zo erg. | |
XxSwollie | maandag 23 januari 2012 @ 22:06 |
Dat is idd zo! ![]() Vandaag stond ik voor het stoplicht, zet ik hem ipv. in zijn 1 in zijn achteruit. ![]() ![]() | |
Prequel | maandag 23 januari 2012 @ 22:07 |
Maar niet helemaal recht is iets anders dan dat je de achterkant van de auto vergeet.. En ja had ik ook een keer geloof ik.. deed ik hem bijna in zn achteruit O.o'' | |
H-D | maandag 23 januari 2012 @ 22:22 |
Vergeet? | |
Prequel | maandag 23 januari 2012 @ 22:31 |
Ja, dan staat de voorkant wel gewoon normaal, maar omdat ik dan te vroeg instuur steekt de achterkant voor de helft uit ![]() ![]() | |
H-D | dinsdag 24 januari 2012 @ 11:21 |
Inderdaad, gewoon veel oefenen ![]() | |
LeNick | dinsdag 24 januari 2012 @ 15:54 |
TTT gehad. Wel vrijstelling (beetje gematst hiermee!), maar verder ging het wel kut.. Paar keer verkeerde versnelling ingeschat bij bochten (hoe dat kan weet ik niet, nooit eerder gehad al was ik niet echt zenuwachtig, dus best vreemd). En kijkgedrag moet ik echt verbeteren ![]() Maar voor de rest wel fluitje van een cent ![]() | |
H-D | dinsdag 24 januari 2012 @ 16:27 |
Niet ver genoeg vooruit gekeken ofzo? | |
arucard | dinsdag 24 januari 2012 @ 16:46 |
Is inderdaad goedgekomen ![]() | |
LeNick | dinsdag 24 januari 2012 @ 16:47 |
Ook, maar vooral niet consequent genoeg de 3 stappen gedaan (binnenspiegel, buitenspiegel, dode hoek).. Maar dat is allemaal in situaties waar het niet belangrijk was ![]() | |
H-D | dinsdag 24 januari 2012 @ 17:08 |
Haha klopt. Soms weet je gewoon dat er ònmogelijk iets in je dode hoek kàn zitten. Mja toch kijken. Anders zak je ![]() En meer vooruit kijken zeggen ze bijna altijd geloof ik ![]() | |
Swomp | dinsdag 24 januari 2012 @ 17:48 |
Vrijdag is het zover, ben nu al zenuwachtig ![]() | |
Marrije | dinsdag 24 januari 2012 @ 18:33 |
Dat kijken volgens die 3 stappen gaat hier wel goed, maar ik heb nou al een paar keer gehad dat ik toch verrast werd door iemand die ik toch nog ovrr het hoofd heb gezien. Beetje uit mn stoel komen als ik over mn schouder kijk. Een keer was het een ligfiets, pff. | |
jeroentje93 | dinsdag 24 januari 2012 @ 22:18 |
Heb ik ook last van idd, Marrije. Je denkt de situatie goed te overzien en toch schiet er dan wel is een fietser voorbij. Wat mijn probleem daarbij nog wel eens is, is dat ik soms geen nacontrole doe. Enerzijds omdat je soms gezien hebt dat er toch niks aan kwam en anderzijds vergeet ik het wel eens. Wel balen, want al die kleine minpunten maken dat ik nog niet op mag helaas. |