Die Polen tover je weg door twee dingen.quote:Op zondag 11 december 2011 15:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
als je de openingpost had gelezen, wil de minister die Polen dus wegtoveren op een of andere manier.
Anders zijn er maar 100.000 vacatures voor 500.000 werkelozen.
Voor een gezonde economie is het alleen maar goed als er een x aantal werklozen zijn, zij fungeren als de olie in de motor. Het is dus ook helemaal niet nodig dat alle 500 duizend werklozen aan het werk gaan.quote:
die hoeven dan niet te verhuizen, dus wat heeft dat er mee te maken ?quote:Op zondag 11 december 2011 15:51 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Die Polen tover je weg door twee dingen.
1. Je pakt de oneerlijke concurrentie aan, dus onderbetaling etc.
2. Je neemt de smoesjes van bijstandstrekkers niet meer serieus. Je krijgt een baan aangeboden tegen wettelijke condities en die neem je, of je verliest je uitkering.
Zeker in het Westland (en de Bollenstreek) waar nu tienduizenden Polen het werk doen terwijl er meer dan honderdduizend mensen in de bijstand elke dag bij wijze van spreke langsfietsen.
Frappant he? Die mensen wonen op een steenworp afstand van werk maar toch komen ze niet.quote:Op zondag 11 december 2011 15:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
die hoeven dan niet te verhuizen, dus wat heeft dat er mee te maken ?
Ahum. Mensen komen niet opdagen bij een sollicitatie gesprek of laten blijken er geen zin in te hebben. Als ze wel aan het werk gaan komen ze vaak te laat of komen niet opdagen, luieren maar wat etc. Daardoor wordt de uitkering echt niet gekort hoor.quote:Als je een baan weigert onder de huidige voorwaarden wordt je uitkering ook gekort, niemand die dat onterecht vind.
en die mag je straffen wat nu al gebeurt, dus wat is je punt ?quote:Op zondag 11 december 2011 15:59 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Frappant he? Die mensen wonen op een steenworp afstand van werk maar toch komen ze niet.
En wat heeft dit te maken met gedwongen verhuizingen ?quote:Op zondag 11 december 2011 15:59 schreef Wokkel het volgende:
Ahum. Mensen komen niet opdagen bij een sollicitatie gesprek of laten blijken er geen zin in te hebben. Als ze wel aan het werk gaan komen ze vaak te laat of komen niet opdagen, luieren maar wat etc. Daardoor wordt de uitkering echt niet gekort hoor.
Het moet gewoon veel strenger, baan aangeboden gekregen maar niet serieus opgepakt? Uitkering per direct stoppen. Wie kan daar nou tegen zijn, dat is toch wel zo eerlijk?
Dat gebeurt helemaal niet. Daarom zeg ik ook:quote:Op zondag 11 december 2011 16:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
en die mag je straffen wat nu al gebeurt, dus wat is je punt ?
quote:Het moet gewoon veel strenger, baan aangeboden gekregen maar niet serieus opgepakt? Uitkering per direct stoppen. Wie kan daar nou tegen zijn, dat is toch wel zo eerlijk?
quote:Op zondag 11 december 2011 13:19 schreef kawotski het volgende:
[..]
In de eerste plaat, zat kamers. En terug, doordat een kamer weinig kost kan je je bijstandswoning gewoon aanhouden waar je vandaan komt.
dat gebeurt wel.quote:Op zondag 11 december 2011 16:08 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat gebeurt helemaal niet. Daarom zeg ik ook:
[..]
Nee joh, hij heeft een vriend die een kamer heeft voor 230 euro dus iedereen kan zo'n kamer vinden. Iets met oogkleppen ophebben enzo.quote:Op zondag 11 december 2011 16:08 schreef TripleS het volgende:
[..]![]()
Zal je even uit de droom helpen schat.
Hier in het oosten des lands waar meer vee dan mensen rondloopt kost een appartementje zo'n â¬360, een eensgezinswoning gemiddeld ⬠550 . Beide kale huur.
Dit is in een uithoek van NL dus lijkt het me logisch dat richting een stad de huurprijzen nog hoger zijn.
Huur daar nog eens een kamertje bij en ik vraag me hoe die persoon z'n reiskosten,eten enz. wil betalen, dat is praktisch onmogelijk.
Je korte termijngeheugen is niet erg goed. Zoals ik zei:quote:Op zondag 11 december 2011 16:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
En wat heeft dit te maken met gedwongen verhuizingen ?
Bij verwijtbaar gedrag wordt je uitkering wel gekort, dat dat strenger kan bij veel gevallen is een andere discussie, hier gaat het over gedwongen mensen laten verhuizen voor werk.
Baan te ver weg, te lang onderweg met het OV, mijn fiets is stuk...dat zijn gewoon smoezen om maar niet aan de slag te moeten. Denk je nou werkelijk dat die verhuismaatregel is bedacht om mensen 200km te laten verhuizen? Nederland is zo klein, dat haal je bijna nergens.quote:2. Je neemt de smoesjes van bijstandstrekkers niet meer serieus. Je krijgt een baan aangeboden tegen wettelijke condities en die neem je, of je verliest je uitkering.
dus je voert een maatregel in, terwijl volgens jou eerdere maatregelen niet worden toegepast ?quote:Op zondag 11 december 2011 16:11 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Je korte termijngeheugen is niet erg goed. Zoals ik zei:
[..]
Baan te ver weg, te lang onderweg met het OV, mijn fiets is stuk...dat zijn gewoon smoezen om maar niet aan de slag te moeten. Denk je nou werkelijk dat die verhuismaatregel is bedacht om mensen 200km te laten verhuizen? Nederland is zo klein, dat haal je bijna nergens.
De verhuismaatregel is gewoon een maatregel om de mensen die de kantjes ervanaf lopen aan te pakken. De grootste concentratie van mensen in de bijstand is in de Randstad, die hoeven niet ver te reizen om laaggeschoold werk te doen.
Ik heb nergens gelezen dat de gemeente Den Haag, Monster, Naaldwijk, Poeldijk, Delft, Rotterdam, Maasdijk etc uitkeringen hebben stopgezet bij mensen omdat ze niet in het Westland werken. Jij wel?quote:
Vraag het eens na bij die gemeentes.quote:Op zondag 11 december 2011 16:14 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ik heb nergens gelezen dat de gemeente Den Haag, Monster, Naaldwijk, Poeldijk, Delft, Rotterdam, Maasdijk etc uitkeringen hebben stopgezet bij mensen omdat ze niet in het Westland werken. Jij wel?
Of bedoel je softe maatregelen als 'voor de duur van 3 maanden wordt 10% van uw uitkering ingehouden, deze betalen wij uit zodra u met uw arbeidsconsulent heeft gesproken en er een plan van aanpak is gemaakt met betrekking tot uw arbeidsinspanningen.'?
Je voert een maatregel in omdat mensen er nu onderuit duiken. Zodra deze maatregel van kracht is kunnen de mensen ook daarop aangepakt worden.quote:Op zondag 11 december 2011 16:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus je voert een maatregel in, terwijl volgens jou eerdere maatregelen niet worden toegepast ?
En deze maatregel gaat dan wel helpen ?
de minister zegt zelf al dat het om een handvol mensen zal gaan.quote:Op zondag 11 december 2011 16:15 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Je voert een maatregel in omdat mensen er nu onderuit duiken. Zodra deze maatregel van kracht is kunnen de mensen ook daarop aangepakt worden.
Stopzetten gebeurt niet. Het is soms een 'maatregel' die wordt opgelegd, ik heb zojuist uitgelegd hoe dat werkt.quote:Op zondag 11 december 2011 16:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
Vraag het eens na bij die gemeentes.
Prima aanpak ja. Laten ze dat doen ipv deze onzinnige regel toevoegen.quote:Op zondag 11 december 2011 16:18 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Stopzetten gebeurt niet. Het is soms een 'maatregel' die wordt opgelegd, ik heb zojuist uitgelegd hoe dat werkt.
Dus: Scherp de regels aan zodat je meer grond hebt om strengere maatregelen op te leggen. Lijkt mij een prima aanpak.
Wat is het probleem dan? Mensen die hun snor drukken kunnen worden aangepakt door deze regel.quote:Op zondag 11 december 2011 16:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
de minister zegt zelf al dat het om een handvol mensen zal gaan.
Mensen die hun snor drukken moet je eerder aanpakken. Maar dat kan wettelijk gezien vaak niet, dan moet je dat veranderen. Niet deze extra maatregel nemen.quote:Op zondag 11 december 2011 16:23 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Wat is het probleem dan? Mensen die hun snor drukken kunnen worden aangepakt door deze regel.
Maar gelukkig hoeven ze niet te integreren en is dat nergens voor nodig. Ze gaan toch weer weg.quote:Op zondag 11 december 2011 15:46 schreef Flow3r het volgende:
De Pool wil hard werken, maar dat is gauw afgelopen als ie net zoveel af moet dragen als de Nederlander en allerlei regeltjes moet volgen. Gezeik met mensenrechten, inhumaan enzo...dan moeten ze straks een woning huren, mogen niet meer met zovelen op een kluitje, brandgevaar, recht op privacy, niet meer met zovelen een woning delen maar gewoon net als ieder ander een vette huur betalen , etc...dan houden ze niks over en zijn ze zo weg, of ze blijven natuurlijk vrolijk hangen als dakloze en alcoholist op straat met alle fijne randverschijnselen die erbij horen, de burger zit er maar mee.
Heb jij dan misschien suggesties om de smoezen aan te pakken? De wet is niet toereiken zeg je, wat zou er nog meer wettelijk moeten worden geregeld?quote:Op zondag 11 december 2011 16:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
Mensen die hun snor drukken moet je eerder aanpakken. Maar dat kan wettelijk gezien vaak niet, dan moet je dat veranderen. Niet deze extra maatregel nemen.
Ik heb zelf bij de sociale dienst gewerkt en weet precies welke smoezen mensen hebben, maar zolang het binnen de wet is, kan jij geen kant op om zulke mensen te bestraffen.
Ik zal me als overheid meer drukmaken over nieuwe WW/bijstandstrekkers die er bijkomen door allerlei moelanders te importeren hier.quote:Op zondag 11 december 2011 16:27 schreef Flow3r het volgende:
Maar dan, als die mensen nu écht niet willen verhuizen? Dan zetten we ze uit hun uitkering, huizen ? En dan? Dan komt de hele 'zieligheidsindustrie' weer op gang
meer controles om mee te beginnen.quote:Op zondag 11 december 2011 16:37 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Heb jij dan misschien suggesties om de smoezen aan te pakken? De wet is niet toereiken zeg je, wat zou er nog meer wettelijk moeten worden geregeld?
Moelanders?quote:Op zondag 11 december 2011 16:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik zal me als overheid meer drukmaken over nieuwe WW/bijstandstrekkers die er bijkomen door allerlei moelanders te importeren hier.
Klinkt leuk maar is niet haalbaar. Daar steken behoorlijk wat verdragen wel een stokje voor.quote:Op zondag 11 december 2011 16:42 schreef macca728 het volgende:
iedereen verplicht Nederlands te leren voor recht op uitkering ?
Nee hoor, kan best.quote:Op zondag 11 december 2011 16:47 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Klinkt leuk maar is niet haalbaar. Daar steken behoorlijk wat verdragen wel een stokje voor.
En hoe wil je die tegenhouden? Dat kan helemaal niet.quote:Op zondag 11 december 2011 16:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja mensen uit Midden en Oost Europa.
quote:Op zondag 11 december 2011 16:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja mensen uit Midden en Oost Europa. M O E
Binnen de EU heb je vrije vestiging en hoef je niet te integreren. Met Turkije zijn zulke afspraken ook al decennia geleden gemaakt. Daar kom je echt niet snel onderuit.quote:
Net zoals we Turken een inburgeringscursus wilden laten doen?quote:
je kan ze wel uit de uitkering houden.quote:Op zondag 11 december 2011 16:53 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En hoe wil je die tegenhouden? Dat kan helemaal niet.
Je mag nog blij zijn dat de Spanjaarden niet massaal deze kant op komen met hun enorme werkloosheid.
Nee, gewoon voorwaarden voor uitkering handhaven. De minister zegt het ook in OP dus het kan wel.quote:Op zondag 11 december 2011 16:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Net zoals we Turken een inburgeringscursus wilden laten doen?
Spanjaarden, Portugezen werken al in Zeeland. Van de week zag ik op tv dat de Grieken ook willen komen. Maar het is nog niet massaal nee.quote:Op zondag 11 december 2011 16:53 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En hoe wil je die tegenhouden? Dat kan helemaal niet.
Je mag nog blij zijn dat de Spanjaarden niet massaal deze kant op komen met hun enorme werkloosheid.
en dat is een groter probleem dan die 10 mensen die niet willen verhuizen. Dus moet je dat aanpakken.quote:Op zondag 11 december 2011 16:56 schreef Mylene het volgende:
[..]
Spanjaarden, Portugezen werken al in Zeeland. Van de week zag ik op tv dat de Grieken ook willen komen. Maar het is nog niet massaal nee.
En dat ga je niet makkelijk tegenhouden gezien het recht op vrije vestiging. Nog meer goedkope krachten die alles willen aanpakken omdat het in hun thuisland een verdomd stuk erger en uitzichtlozer is.quote:Op zondag 11 december 2011 16:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
en dat is een groter probleem dan die 10 mensen die niet willen verhuizen. Dus moet je dat aanpakken.
Simpel toch, recht op uitkering na min 5 jaar werken in Nederland. Anders pech.quote:Op zondag 11 december 2011 17:01 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En dat ga je niet makkelijk tegenhouden gezien het recht op vrije vestiging. Nog meer goedkope krachten die alles willen aanpakken omdat het in hun thuisland een verdomd stuk erger en uitzichtlozer is.
En hoe wil je dat doen met geboren Nederlanders?quote:Op zondag 11 december 2011 17:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
Simpel toch, recht op uitkering na min 5 jaar werken in Nederland. Anders pech.
tot je 27ste krijg je sowieso al geen bijstand meer. Het autochtone aantal bijstandstrekkers daalt ook.quote:Op zondag 11 december 2011 17:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En hoe wil je dat doen met geboren Nederlanders?
Onzin, kijk bijv. in de bouw waar men gewend is ver te rijden.quote:Op zondag 11 december 2011 13:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vaker solliciteren en in een ruimere omtrek van de woning.
Kijk, in de praktijk zal dit weinig ingezet worden. Het is meer de bekende stok achter de deur waarmee men in zeer onwelwillige gevallen zal moeten slaan.
Wanneer de reiskostenvergoeding dekkend is, is dat ook geen probleem. Genoeg familie die drie kwartier tot een uur moeten rijden en dit gewoon vergoed krijgen.quote:Op zondag 11 december 2011 17:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Onzin, kijk bijv. in de bouw waar men gewend is ver te rijden.
Daar zit het probleem nu net. Geen werkgever die er aan denkt om jou in dienst te nemen om vervolgens dezelfde sollicitant om de hoek niet te accepteren.quote:Op zondag 11 december 2011 18:01 schreef paddy het volgende:
[..]
Wanneer de reiskostenvergoeding dekkend is, is dat ook geen probleem. Genoeg familie die drie kwartier tot een uur moeten rijden en dit gewoon vergoed krijgen.
de eis die er nu is is dat 1,5 reistijd aceptabel is.quote:Op zondag 11 december 2011 18:01 schreef paddy het volgende:
[..]
Wanneer de reiskostenvergoeding dekkend is, is dat ook geen probleem. Genoeg familie die drie kwartier tot een uur moeten rijden en dit gewoon vergoed krijgen.
Ligt dus idd aan de functionaliteit v/d werknemer (zoals ik in eerder verhaal ook probeerde uit te leggen)quote:Op zondag 11 december 2011 18:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Daar zit het probleem nu net. Geen werkgever die er aan denkt om jou in dienst te nemen om vervolgens dezelfde sollicitant om de hoek niet te accepteren.
Dan nog maakt dat mijn verhaal niet anders. Ik snap dat sommige users niet denken in gezinnen, maar die onderschatten is leven als op een roze wolk. Is gewoon niet te doen voor veel gezinnen die het minimum zullen krijgen na een verhuizing. Verhuizen kost veel geld. Dus ook wanneer je alleen de basisdingen aanschaftquote:Op zondag 11 december 2011 18:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
de eis die er nu is is dat 1,5 reistijd aceptabel is.
Dus als je moet verhuizen moet je denken aan langere reistijden.
Ja, maar dan verhuizen ze niet. Dan gaat pa toch lekker gewoon in die andere stad op een kamer door de week en alleen in eht weekend naar huis? Dat vinden sommige van die rukkers heel normaal.quote:Op zondag 11 december 2011 18:19 schreef paddy het volgende:
[..]
Dan nog maakt dat mijn verhaal niet anders. Ik snap dat sommige users niet denken in gezinnen, maar die onderschatten is leven als op een roze wolk. Is gewoon niet te doen voor veel gezinnen die het minimum zullen krijgen na een verhuizing. Verhuizen kost veel geld. Dus ook wanneer je alleen de basisdingen aanschaft
Verhaaltje niet gelezen. Maar ja daar komt het op neer.quote:Op zondag 11 december 2011 18:17 schreef paddy het volgende:
[..]
Ligt dus idd aan de functionaliteit v/d werknemer (zoals ik in eerder verhaal ook probeerde uit te leggen)
nee daar heb je gelijk in maar sommige users vinden van niet. Die denken dat verhuizen niets kost en dat je makkelijk 2 huizen kan aanhouden.quote:Op zondag 11 december 2011 18:19 schreef paddy het volgende:
[..]
Dan nog maakt dat mijn verhaal niet anders. Ik snap dat sommige users niet denken in gezinnen, maar die onderschatten is leven als op een roze wolk. Is gewoon niet te doen voor veel gezinnen die het minimum zullen krijgen na een verhuizing. Verhuizen kost veel geld. Dus ook wanneer je alleen de basisdingen aanschaft
Trailer parks!!!!! Chase the American Dream.quote:Op zondag 11 december 2011 18:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee daar heb je gelijk in maar sommige users vinden van niet. Die denken dat verhuizen niets kost en dat je makkelijk 2 huizen kan aanhouden.
Weer die smoesjes...quote:Op zondag 11 december 2011 14:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Goh, gek zeg. En dat terwijl al die aardige, filantropische ondernemers toch bereid zijn om wel het hele minimumloon te betalen en je toestaan om een uur of 65 per week zwaar werk te doen voor dat hongerloontje, je afschepen met een contract voor 6 maanden, wat vervolgens niet verlengd wordt, of je alleen willen als je via een uitzendburo binnenkomt, zodat ze je er per dag uit kunnen stampen om je te vervangen door een Pool die voor 80% van het minimumloon wil werken.
Wat een flauwekul. Het is gewoon heel simpel: uitkeringen zijn er voor mensen die niet kunnen werken. Vanuit een baan kun je kijken of er ook een leukere baan is.quote:Op zondag 11 december 2011 15:41 schreef deelnemer het volgende:
Het is de competitie. Iedereen tegen uitspelen, zodat iedereen onder druk staat om zo hard mogelijk te werken. Je hoeft niet meer te begrijpen dan marktwerking en je heb alles recht gedaan. Wat het werk inhoud is irrelevant. Het gaat erom of het euro's schuift. Dat rechtvaardigt alles.
Jij ziet niet in dat je een morele beweging vertegenwoordigd. Een platte moraal van egoisme, een streven naar meer consumptie, en de woede die je voelt als anderen daarin niet meewillen. Je denk dat het marktmechanisme het universum verklaart. Eindeloos kun je mensen om de oren slaan met deze marktlogica.
Werkloosheid in NL is gewoon laag.quote:Op zondag 11 december 2011 14:53 schreef Ludd het volgende:
Daar ligt een fundamenteel verschil in onze opvatting aan te grondslag natuurlijk. Kapitalisten zijn het liefst een grote geglobaliseerde wereld waar telkens gebruikt gemaakt kan worden van zo'n goedkoop mogelijk werknemers.
Dat de eigen bevolking daardoor werkloos raakt interesseert ze niet, als de winsten maar verder geoptimaliseerd kunnen worden.
Ik ben tegen globalisme en tegen gastarbeiders zolang er Nederlanders werkeloos zijn.
Had ik al gezegd dat dat in de praktijk helemaal niet gebeurt? Ja! Dat had ik gezegd.quote:Op zondag 11 december 2011 16:05 schreef macca728 het volgende:
en die mag je straffen wat nu al gebeurt, dus wat is je punt ?
Nogmaals: dan is er ook geen probleem.quote:Op zondag 11 december 2011 18:03 schreef betyar het volgende:
Daar zit het probleem nu net. Geen werkgever die er aan denkt om jou in dienst te nemen om vervolgens dezelfde sollicitant om de hoek niet te accepteren.
Het is stoere praat uit Den Haag, in de praktijk verandert er niets.quote:Op zondag 11 december 2011 23:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Had ik al gezegd dat dat in de praktijk helemaal niet gebeurt? Ja! Dat had ik gezegd.
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.quote:Op zondag 11 december 2011 23:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het is stoere praat uit Den Haag, in de praktijk verandert er niets.
Als dat ook echt gaat leiden tot afnemen van de uitkering houdt dat misschien wel eens op.quote:Op zondag 11 december 2011 23:57 schreef Flow3r het volgende:
En dan nog wil men niet. Rara...
En als men dan toch niet wil, hoe zit het dan als men gedwongen wordt en toch aan de slag moet? Zit een baas daar op te wachten?
Elke week opnieuw ziekmelden? Smoesjes hebben van lekke band tot de brug stond open, continu te laat komen , slecht werk afleveren en zo een last worden voor collega's?
Ik heb zo'n collega gehad en werd er niet goed van, geen leuk vooruitzicht.
Die kant gaat het, zeker voor jongere werklozen, ook steeds meer op. Lijkt me een goede zaakquote:Op maandag 12 december 2011 00:05 schreef DS4 het volgende:
De vrijblijvendheid heeft een groep gecreëerd die meent te kunnen luieren. Dat moet gewoon afgelopen zijn. De vrijblijvendheid moet eruit. Wat mij betreft moet iedereen zich om 7.30u melden bij de gemeente en worden daar dagtaken uitgedeeld. Dan krijgt men in ieder geval werkritme. Ik zou willen dat dit soort flauwekul niet nodig is, maar voorzieningen worden nu eenmaal misbruikt...
Ik heb ook niet echt de indruk dat iemand in dit topic daar echt op tegen is, maar om mensen verplicht te laten verhuizen is mij ook een brug te ver.quote:Op maandag 12 december 2011 00:05 schreef DS4 het volgende:
De vrijblijvendheid heeft een groep gecreëerd die meent te kunnen luieren. Dat moet gewoon afgelopen zijn. De vrijblijvendheid moet eruit. Wat mij betreft moet iedereen zich om 7.30u melden bij de gemeente en worden daar dagtaken uitgedeeld. Dan krijgt men in ieder geval werkritme. Ik zou willen dat dit soort flauwekul niet nodig is, maar voorzieningen worden nu eenmaal misbruikt...
Precies. En het is ook logisch dat met name jongeren zo aangepakt worden. Na 20 jaar inactiviteit is er niet veel meer van te maken.quote:Op maandag 12 december 2011 00:09 schreef du_ke het volgende:
Die kant gaat het, zeker voor jongere werklozen, ook steeds meer op. Lijkt me een goede zaak.
Ik ben bang dat heel erg de nadruk wordt gelegd op dat verhuizen terwijl het daar natuurlijk niet om draait.quote:Op maandag 12 december 2011 00:14 schreef AchJa het volgende:
Ik heb ook niet echt de indruk dat iemand in dit topic daar echt op tegen is, maar om mensen verplicht te laten verhuizen is mij ook een brug te ver.
Klopt, bij die groep is het maar de vraag of alle inzet ooit nog tot iets komt, hoewel het me wel een poging waard lijkt. Liever gesubsidieerde arbeid dan maar thuis zitten met een uitkering.quote:Op maandag 12 december 2011 00:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies. En het is ook logisch dat met name jongeren zo aangepakt worden. Na 20 jaar inactiviteit is er niet veel meer van te maken.
Dienstplicht?quote:Op maandag 12 december 2011 00:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt, bij die groep is het maar de vraag of alle inzet ooit nog tot iets komt, hoewel het me wel een poging waard lijkt. Liever gesubsidieerde arbeid dan maar thuis zitten met een uitkering.
Voor de jongeren kan het ook nog daadwerkelijk nut hebben en ze richting een echte baan helpen. Al zijn het ook niet de makkelijkste gevallen die in zo'n traject terecht komen.
daar gaat deze discussie wel over alleen jij wilt er een andere discussie van maken.quote:Op maandag 12 december 2011 00:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat heel erg de nadruk wordt gelegd op dat verhuizen terwijl het daar natuurlijk niet om draait.
Het zal slechts in zeer beperkte gevallen zinvol kunnen zijn. Het gaat om de denkwijze dat belemmeringen moeten worden opgeheven.
De wet bestaat ook al jaren en slechts in een enkel geval wil men mensen laten verhuizen.quote:Op maandag 12 december 2011 00:31 schreef Brussel het volgende:
Studenten worden niet bijgeteld bij de werklozen toch?
Wat als je niet werkt en ook geen bijstand ontvangt, men kan je dan toch niet dwingen om te werken?
Van wat ik begrepen heb van de reacties op de frontpage bestaat deze wet al jaren, VVD doet populistisch om de stemmen te winnen van de simpele zielen.
En dan krijgen nog minder mensen een baan. Dat is nu ook al een probleem. Waarom zouden werknemers iemand aannemen voor vast terwijl ze een gratis arbeidskracht kunnen krijgen in het kader van de "reïntegratie". Je laat de kutklusjes gewoon doen door iemand die op werkstage moet, die geef je natuurlijk never nooit niet een contract want je kunt als de stage afloopt zo weer een nieuwe krijgen en hoppa, weer een fte minder aan betaald werk. Maar gelukkig zeg, de werkzoekende heeft in ieder geval "werkritme". Een baan vindt ie niet dus hij heeft er geen fuck aan maar toch he. Die hebben we mooi tuk.quote:Op maandag 12 december 2011 00:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als dat ook echt gaat leiden tot afnemen van de uitkering houdt dat misschien wel eens op.
Kijk, in het verre verleden bestond dit probleem niet. Dan ging je werken, anders had je honger. En ja, dan moest je ook verhuizen naar vaak genoeg zelfs een ander land (hoe denk je dat mijn Italiaanse en Duitse familie hier in Nederland terecht zijn gekomen?).
Volgens Kamp wel, die zegt dat je gewoon moet verhuizen.quote:Op zondag 11 december 2011 23:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nogmaals: dan is er ook geen probleem.
Voor sommigen zou dat wel helpen bij het vormen. Maar de militaire dienstplicht lijkt me wel wat dat niet meer echt in deze tijd past...quote:
Dat heeft niets te maken met meer of minder zijn.quote:Op zondag 11 december 2011 23:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Werkloosheid in NL is gewoon laag.
En ik gun Polen ook dat ze een baan hebben. Waarom zijn Nederlanders meer dan Polen?
De Minister heeft gesproken over een cultuuromslag en als voorbeeld daarvan dat een werkloze desnoods moet verhuizen, waarbij hij aan heeft gegeven dat hij het heeft over de groep onwilligen en dat die op snellere en zwaardere sancties mogen rekenen.quote:Op maandag 12 december 2011 02:02 schreef macca728 het volgende:
daar gaat deze discussie wel over alleen jij wilt er een andere discussie van maken.
Dan kan je beter een eigen topic openen.
Feit is dat minister mensen verplicht wil laten verhuizen bij een nieuwe baan en in de praktijk is dat vaak onhaalbaar.
Ik heb het over klusjes die nu gewoon niet gedaan worden.quote:Op maandag 12 december 2011 06:30 schreef Mwanatabu het volgende:
En dan krijgen nog minder mensen een baan. Dat is nu ook al een probleem. Waarom zouden werknemers iemand aannemen voor vast terwijl ze een gratis arbeidskracht kunnen krijgen in het kader van de "reïntegratie". Je laat de kutklusjes gewoon doen door iemand die op werkstage moet, die geef je natuurlijk never nooit niet een contract want je kunt als de stage afloopt zo weer een nieuwe krijgen en hoppa, weer een fte minder aan betaald werk. Maar gelukkig zeg, de werkzoekende heeft in ieder geval "werkritme". Een baan vindt ie niet dus hij heeft er geen fuck aan maar toch he. Die hebben we mooi tuk.
Als je een baan aangeboden krijgt. Niet daarvoor al. Dat is ook wat lastig natuurlijk...quote:Op maandag 12 december 2011 07:35 schreef betyar het volgende:
Volgens Kamp wel, die zegt dat je gewoon moet verhuizen.
Als het UWV dus iemand woonachtig in Maastricht een vacature uit Groningen toestuurt moet die persoon daar op solliciteren, als de werkgever dus vraagt eist te verhuizen heeft die persoon zijn spullen maar te pakken en naar Groningen te verhuizen? Die kant gaat het dan op he, onwenselijk en vooral asociaal.quote:Op maandag 12 december 2011 08:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je een baan aangeboden krijgt. Niet daarvoor al. Dat is ook wat lastig natuurlijk...
Wat een dom gereutel op de vroege ochtend zeg...quote:Op maandag 12 december 2011 08:35 schreef Ludd het volgende:
Dat heeft niets te maken met meer of minder zijn.
Ik ben echter fel tegen globalisme en het vervagen van landsgrenzen t.b.v. één megalomaan Europa wat alle individuele culturen vernietigt. Het grootkapitaal wil gewoon zielloze eenheidsmensen, zonder binding met hun wortels. Die fungeren immers het beste als loonslaaf.
Want?quote:Daarbij vind ik dus dat Polen hier niets te zoeken hebben.
Geografisch en cultureel ligt dat niet zo voor de hand en de situatie in Afrika staat dat op dit moment ook helemaal niet toe. Wel kunnen we daar de welvaart ook helpen door onze handelsbelemmeringen op te heffen, zodat b.v. de boeren daar een fatsoenlijke prijs krijgen voor hun waar.quote:Jij vindt het ook goed als de grenzen voor Afrikaanse arbeiders open gezet worden? Ik neem aan dat je ook gunt dat zij een baan hebben, en wat zijn Nederlanders of Polen meer dan Afrikanen?
Dagtaken zijn wat anders dan een volwaardige baan. De leeftijdsgrens zoals die geldt voor de aanpak met de jeugd (werken of leren) zou voor een stuk opgetrokken moeten worden. Elke dag om 07.30 melden voor een nieuwe schooldag dus!quote:Op maandag 12 december 2011 06:30 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En dan krijgen nog minder mensen een baan. Dat is nu ook al een probleem. Waarom zouden werknemers iemand aannemen voor vast terwijl ze een gratis arbeidskracht kunnen krijgen in het kader van de "reïntegratie". Je laat de kutklusjes gewoon doen door iemand die op werkstage moet, die geef je natuurlijk never nooit niet een contract want je kunt als de stage afloopt zo weer een nieuwe krijgen en hoppa, weer een fte minder aan betaald werk. Maar gelukkig zeg, de werkzoekende heeft in ieder geval "werkritme". Een baan vindt ie niet dus hij heeft er geen fuck aan maar toch he. Die hebben we mooi tuk.
Er is niets asociaals aan als iemand in Groningen een bestaan op kan bouwen en in Maastricht uitzichtloos blijft.quote:Op maandag 12 december 2011 08:45 schreef betyar het volgende:
Als het UWV dus iemand woonachtig in Maastricht een vacature uit Groningen toestuurt moet die persoon daar op solliciteren, als de werkgever dus vraagt eist te verhuizen heeft die persoon zijn spullen maar te pakken en naar Groningen te verhuizen? Die kant gaat het dan op he, onwenselijk en vooral asociaal.
Sterk argument, het zal inderdaad dagelijks gebeuren dat mensen van Groningen naar Maastricht moeten verhuizen. Het is jammer dat Nederland niet wat groter is, dan had je nog sterker overgekomen.quote:Op maandag 12 december 2011 08:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Als het UWV dus iemand woonachtig in Maastricht een vacature uit Groningen toestuurt moet die persoon daar op solliciteren, als de werkgever dus vraagt eist te verhuizen heeft die persoon zijn spullen maar te pakken en naar Groningen te verhuizen? Die kant gaat het dan op he, onwenselijk en vooral asociaal.
Het gaat wel die kant op. Mensen worden dadelijk gedwongen te verhuizen.quote:Op maandag 12 december 2011 08:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is niets asociaals aan als iemand in Groningen een bestaan op kan bouwen en in Maastricht uitzichtloos blijft.
Maar ik ben de smoesjes wel zat. Het gaat helemaal niet die kant op, want iedere kleuter kan begrijpen dat men begint in de nabije omgeving met zoeken en vervolgens de cirkel wat vergroten. Nooit, maar dan ook nooit wordt die cirkel zo groot.
Let wel: iedere kleuter kan dat begrijpen, maar de "uitkeringsgerechtigden zijn allemaal heel erg werkwillend en dus ziehieluuuug en worden onderdrukt door werkgevers die allemaal superasociaal zijn"-huilies op fok begrijpen het niet.
En het dan gek vinden als iemand hier weer oud-links "dom" noemt... (wereldvreemd is de betere term, maar toch)
Maar je snapt het dus wel........... Kom je nu ook nog met een zinnige opmerking?quote:Op maandag 12 december 2011 08:55 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Sterk argument, het zal inderdaad dagelijks gebeuren dat mensen van Groningen naar Maastricht moeten verhuizen. Het is jammer dat Nederland niet wat groter is, dan had je nog sterker overgekomen.
Wat moet je doen als het UWV jou een vacature stuurt?quote:Op maandag 12 december 2011 08:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is niets asociaals aan als iemand in Groningen een bestaan op kan bouwen en in Maastricht uitzichtloos blijft.
Maar ik ben de smoesjes wel zat. Het gaat helemaal niet die kant op, want iedere kleuter kan begrijpen dat men begint in de nabije omgeving met zoeken en vervolgens de cirkel wat vergroten. Nooit, maar dan ook nooit wordt die cirkel zo groot.
Let wel: iedere kleuter kan dat begrijpen, maar de "uitkeringsgerechtigden zijn allemaal heel erg werkwillend en dus ziehieluuuug en worden onderdrukt door werkgevers die allemaal superasociaal zijn"-huilies op fok begrijpen het niet.
En het dan gek vinden als iemand hier weer oud-links "dom" noemt... (wereldvreemd is de betere term, maar toch)
Ik denk er serieus zo over. Het staat jou uiteraard vrij om te denken wat je wilt. Maar wat vind je er precies niet aan kloppen? Het lijkt me vrij aannemelijk te maken dat het kapitaal zo goedkoop mogelijke arbeidskrachten wil, dat is nog nooit anders geweest. Voorts lijkt het me ook aannemelijk te maken dat wanneer je alle volkeren met elkaar mixt dat je veel meer een eenheidsmens krijgt welke veel ambulanter is, en daarmee ook flexibeler op de arbeidsmarkt in te zetten is. Wat is daar onzin aan volgens jou?quote:Op maandag 12 december 2011 08:50 schreef DS4 het volgende:
Wat een dom gereutel op de vroege ochtend zeg...
Great, nog meer zogenaamde welvaart. FYI, ik vind welzijn veel belangrijker dan materiële welvaart. En echt welzijn draagt uiteindelijke bij aan een hogere intrinsieke welvaart. Wat jij onder welvaart verstaat iets niet meer dan het bevredigen van materiële behoeft, het degraderen van mensen tot consumensen, alle gevolgen voor de natuur op de koop toenemende.quote:De bedoeling is dat we welvaart langzaam exporteren, via de olievlekwerking.
Op basis van wat ik al eerder aangaf in dit topic...quote:Teveel mensen zijn niet in staat om dat te zien en zetten zich af tegen Europa op basis van... ja, van wat eigenlijk?
Omdat ik vind dat ze in Polen thuishoren?quote:Want?
Als jij met zinnige argumenten komt. Het is leuk dat je de uitersten opzoekt qua geografie maar ook jij snapt wel dat het niet zo zal werken.quote:Op maandag 12 december 2011 08:59 schreef betyar het volgende:
[..]
Maar je snapt het dus wel........... Kom je nu ook nog met een zinnige opmerking?
Ik ben ziek.quote:Op maandag 12 december 2011 09:02 schreef Ludd het volgende:
Reageren er op dit tijdstip trouwens alleen mensen die werkeloos zijn of vakantie hebben, of zitten hier 'harde werkers' tijdens werktijd te fokken?
Iets met vuurtje aanwakkeren. Je moet wel een hele beknopte wereld hebben wil je dat niet in de gaten hebben.quote:Op maandag 12 december 2011 09:02 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als jij met zinnige argumenten komt. Het is leuk dat je de uitersten opzoekt qua geografie maar ook jij snapt wel dat het niet zo zal werken.
De verhuisregeling bestaat al voor de WW, deze wordt nauwelijks toegepast.
Kamp wil dat de verhuisregeling gaat ook gaat gelden voor de bijstand, denk je dat de regeling nu ineens leidt tot een massale volksverhuizing van Groningen tot Maastricht?
Gezien het feit dat het bij de WW niet vaak wordt toegepast, waarom denk jij dan dat het voor bijstandstrekkers wel zo zal zijn?
Wat dacht je van solliciteren en je stinkende best doen om er te mogen werken? Als je dat niet doet op basis van allerlei smoesjes, tja, dan loop je het risico dat men in een steeds grotere regio verder zal zoeken voor jouw droombaan.quote:Op maandag 12 december 2011 09:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat moet je doen als het UWV jou een vacature stuurt?
Je bent verplicht om op die vacature te reageren.Niks mis mee natuurlijk behalve zoals Kamp wil dat je moet verhuizen.quote:Op maandag 12 december 2011 09:05 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Wat dacht je van solliciteren en je stinkende best doen om er te mogen werken? Als je dat niet doet op basis van allerlei smoesjes, tja, dan loop je het risico dat men in een steeds grotere regio verder zal zoeken voor jouw droombaan.
Sowieso belachelijk dat het UWV vacatures stuurt, dan is het zeker ook de schuld van het UWV dat mensen geen werk kunnen vinden?
Leuk eufemisme, ik moest er even over denken maar inderdaad, een beetje peper in de reet van de mensen die genieten van de bijstand kan geen kwaad.quote:Op maandag 12 december 2011 09:04 schreef betyar het volgende:
[..]
Iets met vuurtje aanwakkeren. Je moet wel een hele beknopte wereld hebben wil je dat niet in de gaten hebben.
Nee, in zeer extreme gevallen kan van je gevraagd worden om op grotere afstand te gaan werken waardoor verhuizen een goede keuze is.quote:Op maandag 12 december 2011 08:58 schreef betyar het volgende:
Het gaat wel die kant op. Mensen worden dadelijk gedwongen te verhuizen.
De regel bestaat al lang in de WW. Vertel eens: in de praktijk geeft het de volgende problemen:quote:Op maandag 12 december 2011 09:00 schreef betyar het volgende:
Wat moet je doen als het UWV jou een vacature stuurt?
Genieten van de bijstand..........quote:Op maandag 12 december 2011 09:09 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Leuk eufemisme, ik moest er even over denken maar inderdaad, een beetje peper in de reet van de mensen die genieten van de bijstand kan geen kwaad.
Het zou verplicht moeten zijn dat je je stinkende best doet. Als je telkenmale pislauw reageert op vacatures moet je niet raar opkijken als de maatschappij je gaat wijzen op je plichten.quote:Op maandag 12 december 2011 09:07 schreef betyar het volgende:
[..]
Je bent verplicht om op die vacature te reageren.Niks mis mee natuurlijk behalve zoals Kamp wil dat je moet verhuizen.
Nu nog wel ja. Dadelijk wordt het de normaalste zaak van de wereld om constant te verhuizen.quote:Op maandag 12 december 2011 09:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, in zeer extreme gevallen kan van je gevraagd worden om op grotere afstand te gaan werken waardoor verhuizen een goede keuze is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |