Moelanders?quote:Op zondag 11 december 2011 16:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik zal me als overheid meer drukmaken over nieuwe WW/bijstandstrekkers die er bijkomen door allerlei moelanders te importeren hier.
Klinkt leuk maar is niet haalbaar. Daar steken behoorlijk wat verdragen wel een stokje voor.quote:Op zondag 11 december 2011 16:42 schreef macca728 het volgende:
iedereen verplicht Nederlands te leren voor recht op uitkering ?
Nee hoor, kan best.quote:Op zondag 11 december 2011 16:47 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Klinkt leuk maar is niet haalbaar. Daar steken behoorlijk wat verdragen wel een stokje voor.
En hoe wil je die tegenhouden? Dat kan helemaal niet.quote:Op zondag 11 december 2011 16:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja mensen uit Midden en Oost Europa.
quote:Op zondag 11 december 2011 16:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja mensen uit Midden en Oost Europa. M O E
Binnen de EU heb je vrije vestiging en hoef je niet te integreren. Met Turkije zijn zulke afspraken ook al decennia geleden gemaakt. Daar kom je echt niet snel onderuit.quote:
Net zoals we Turken een inburgeringscursus wilden laten doen?quote:
je kan ze wel uit de uitkering houden.quote:Op zondag 11 december 2011 16:53 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En hoe wil je die tegenhouden? Dat kan helemaal niet.
Je mag nog blij zijn dat de Spanjaarden niet massaal deze kant op komen met hun enorme werkloosheid.
Nee, gewoon voorwaarden voor uitkering handhaven. De minister zegt het ook in OP dus het kan wel.quote:Op zondag 11 december 2011 16:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Net zoals we Turken een inburgeringscursus wilden laten doen?
Spanjaarden, Portugezen werken al in Zeeland. Van de week zag ik op tv dat de Grieken ook willen komen. Maar het is nog niet massaal nee.quote:Op zondag 11 december 2011 16:53 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En hoe wil je die tegenhouden? Dat kan helemaal niet.
Je mag nog blij zijn dat de Spanjaarden niet massaal deze kant op komen met hun enorme werkloosheid.
en dat is een groter probleem dan die 10 mensen die niet willen verhuizen. Dus moet je dat aanpakken.quote:Op zondag 11 december 2011 16:56 schreef Mylene het volgende:
[..]
Spanjaarden, Portugezen werken al in Zeeland. Van de week zag ik op tv dat de Grieken ook willen komen. Maar het is nog niet massaal nee.
En dat ga je niet makkelijk tegenhouden gezien het recht op vrije vestiging. Nog meer goedkope krachten die alles willen aanpakken omdat het in hun thuisland een verdomd stuk erger en uitzichtlozer is.quote:Op zondag 11 december 2011 16:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
en dat is een groter probleem dan die 10 mensen die niet willen verhuizen. Dus moet je dat aanpakken.
Simpel toch, recht op uitkering na min 5 jaar werken in Nederland. Anders pech.quote:Op zondag 11 december 2011 17:01 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En dat ga je niet makkelijk tegenhouden gezien het recht op vrije vestiging. Nog meer goedkope krachten die alles willen aanpakken omdat het in hun thuisland een verdomd stuk erger en uitzichtlozer is.
En hoe wil je dat doen met geboren Nederlanders?quote:Op zondag 11 december 2011 17:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
Simpel toch, recht op uitkering na min 5 jaar werken in Nederland. Anders pech.
tot je 27ste krijg je sowieso al geen bijstand meer. Het autochtone aantal bijstandstrekkers daalt ook.quote:Op zondag 11 december 2011 17:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En hoe wil je dat doen met geboren Nederlanders?
Onzin, kijk bijv. in de bouw waar men gewend is ver te rijden.quote:Op zondag 11 december 2011 13:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vaker solliciteren en in een ruimere omtrek van de woning.
Kijk, in de praktijk zal dit weinig ingezet worden. Het is meer de bekende stok achter de deur waarmee men in zeer onwelwillige gevallen zal moeten slaan.
Wanneer de reiskostenvergoeding dekkend is, is dat ook geen probleem. Genoeg familie die drie kwartier tot een uur moeten rijden en dit gewoon vergoed krijgen.quote:Op zondag 11 december 2011 17:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Onzin, kijk bijv. in de bouw waar men gewend is ver te rijden.
Daar zit het probleem nu net. Geen werkgever die er aan denkt om jou in dienst te nemen om vervolgens dezelfde sollicitant om de hoek niet te accepteren.quote:Op zondag 11 december 2011 18:01 schreef paddy het volgende:
[..]
Wanneer de reiskostenvergoeding dekkend is, is dat ook geen probleem. Genoeg familie die drie kwartier tot een uur moeten rijden en dit gewoon vergoed krijgen.
de eis die er nu is is dat 1,5 reistijd aceptabel is.quote:Op zondag 11 december 2011 18:01 schreef paddy het volgende:
[..]
Wanneer de reiskostenvergoeding dekkend is, is dat ook geen probleem. Genoeg familie die drie kwartier tot een uur moeten rijden en dit gewoon vergoed krijgen.
Ligt dus idd aan de functionaliteit v/d werknemer (zoals ik in eerder verhaal ook probeerde uit te leggen)quote:Op zondag 11 december 2011 18:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Daar zit het probleem nu net. Geen werkgever die er aan denkt om jou in dienst te nemen om vervolgens dezelfde sollicitant om de hoek niet te accepteren.
Dan nog maakt dat mijn verhaal niet anders. Ik snap dat sommige users niet denken in gezinnen, maar die onderschatten is leven als op een roze wolk. Is gewoon niet te doen voor veel gezinnen die het minimum zullen krijgen na een verhuizing. Verhuizen kost veel geld. Dus ook wanneer je alleen de basisdingen aanschaftquote:Op zondag 11 december 2011 18:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
de eis die er nu is is dat 1,5 reistijd aceptabel is.
Dus als je moet verhuizen moet je denken aan langere reistijden.
Ja, maar dan verhuizen ze niet. Dan gaat pa toch lekker gewoon in die andere stad op een kamer door de week en alleen in eht weekend naar huis? Dat vinden sommige van die rukkers heel normaal.quote:Op zondag 11 december 2011 18:19 schreef paddy het volgende:
[..]
Dan nog maakt dat mijn verhaal niet anders. Ik snap dat sommige users niet denken in gezinnen, maar die onderschatten is leven als op een roze wolk. Is gewoon niet te doen voor veel gezinnen die het minimum zullen krijgen na een verhuizing. Verhuizen kost veel geld. Dus ook wanneer je alleen de basisdingen aanschaft
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |