Inderdaad.quote:Op zondag 11 december 2011 14:46 schreef Wokkel het volgende:
Goh, verrassend. Bijstandstrekkers die de baan niet met beide handen aangrijpen maar er juist ver vanaf blijven staan. Toch wel weer het ultieme bewijs dat het allemaal tussen de oren zit hier in Nederland.
Het UWV zou stante pede de uitkering van die mensen moeten beeindigen.
De laatste keer dat ik keek was de beroepsbevolking in Duitsland ongeveer 43 miljoen mensen. 6 miljoen betekent dus 14% van de bevolking die voor 4/5 euro per uur zonder zeuren hun werk doen in plaats van een ander voor hun levensonderhoud te laten opdraaien.quote:Op zondag 11 december 2011 14:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
6 miljoen op 80 miljoen ? Paar procent. Hij zegt toch Oost Duitse deel ?
Dat argument is om aan te tonen dat Luxemburg en Nederland niet goed op 1 lijn zijn te trekken vanwege de grote verschillen. Duitsland is daarom veel beter met Nederland te vergelijken.quote:Op zondag 11 december 2011 14:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat argument snijdt alleen hout als je kunt aantonen dat in Luxemburg een heleboel laaggeschoolden hierdoor in de bijstand zitten. is dat zo?
Daar ligt een fundamenteel verschil in onze opvatting aan te grondslag natuurlijk. Kapitalisten zijn het liefst een grote geglobaliseerde wereld waar telkens gebruikt gemaakt kan worden van zo'n goedkoop mogelijk werknemers.quote:Op zondag 11 december 2011 14:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij ziet daar iets fouts in, ik niet. Als een Pool hard wil werken mag hij dat van mij.
Heel bizar. In dit topic zijn inderdaad veel mensen ervan overtuigd dat mensen in de bijstand wel willen werken, maar ondertussen blijkt uit de praktijk gewoon heel duidelijk dat dat totaal niet zo is.quote:Op zondag 11 december 2011 14:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Inderdaad.
Maar dit fenomeen wordt dus ontkend door velen hier en ze doen net alsof op een baan een bijstandsgerechtigde af vliegt als een bij op honing.
de meeste mensen willen ook werken, alleen een klein gedeelte niet.quote:Op zondag 11 december 2011 14:54 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Heel bizar. In dit topic zijn inderdaad veel mensen ervan overtuigd dat mensen in de bijstand wel willen werken, maar ondertussen blijkt uit de praktijk gewoon heel duidelijk dat dat totaal niet zo is.
Zelfs als de baan naast de deur ligt is er geen persoon te vinden die gaat werken!
Goh, gek zeg. En dat terwijl al die aardige, filantropische ondernemers toch bereid zijn om wel het hele minimumloon te betalen en je toestaan om een uur of 65 per week zwaar werk te doen voor dat hongerloontje, je afschepen met een contract voor 6 maanden, wat vervolgens niet verlengd wordt, of je alleen willen als je via een uitzendburo binnenkomt, zodat ze je er per dag uit kunnen stampen om je te vervangen door een Pool die voor 80% van het minimumloon wil werken.quote:Op zondag 11 december 2011 14:54 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Heel bizar. In dit topic zijn inderdaad veel mensen ervan overtuigd dat mensen in de bijstand wel willen werken, maar ondertussen blijkt uit de praktijk gewoon heel duidelijk dat dat totaal niet zo is.
Zelfs als de baan naast de deur ligt is er geen persoon te vinden die gaat werken!
En de overheid zelf ook natuurlijk.quote:Op zondag 11 december 2011 14:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Goh, gek zeg. En dat terwijl al die aardige, filantropische ondernemers toch bereid zijn om wel het hele minimumloon te betalen en je toestaan om een uur of 65 per week zwaar werk te doen voor dat hongerloontje, je afschepen met een contract voor 6 maanden, wat vervolgens niet verlengd wordt, of je alleen willen als je via een uitzendburo binnenkomt, zodat ze je er per dag uit kunnen stampen om je te vervangen door een Pool die voor 80% van het minimumloon wil werken.
Of nog leuker: gewoon niet reageren op je sollicitatie, of je afwijzen omdat je zogenaamd 'te hoog gekwalificeerd bent' of omdat je 'niet de juiste werkervaring hebt' en het feit dat je als 45-jarige solliciteert heeft er natuurlijke heeeeeelemaal niks mee te maken.
Hou toch op. Hou op met het falen van de aansluiting tussen werklozen en arbeidsmarkt volledig op het bordje van de werklozen te leggen. De werkgevers zijn er minstens even schuldig aan.
Ik denk dat er maar een heel klein deel is dat echt te lui is om te werken. Nu is het meer het gebrek aan gebrek aan respect aan waardering, en dat beperkt zich niet tot het materiële . Want ook al werk je hard, als je weinig verdient hoor je er niet bij, en ben je toch maar waardeloos is gedachte bij veel figuren hier.quote:Op zondag 11 december 2011 14:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
de meeste mensen willen ook werken, alleen een klein gedeelte niet.
ik denk dat de meeste bijstandtrekkers al in de Randstad wonen.quote:Op zondag 11 december 2011 15:19 schreef Flow3r het volgende:
Mensen willen niet werken als het weinig oplevert.Polen doen dat zware werk ook alleen omdat het voor hun veel oplevert.
Waarom zou je elke dag de deur uitgaan als je hetzelfde bedrag zomaar in je handje kan krijgen?
Maar dan nog wat: als bijstandtrekkers moeten verhuizen voor een baan trekken ze weer allemaal naar de Randstad of is er zoveel werk in die krimpgemeentes?
Nee, in het oosten, noorden en midden van het land. Misschien is het in het Westland anders.quote:Op zondag 11 december 2011 14:25 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Apart. Was dat ook in het Westland?
Voor een paar tientjes meer werkweken van meer dan 50 uur draaien zouden een hoop aangrijpen, ware het niet dat die vacatures niet uitgezet worden in de regio maar in Oost-Europa.quote:[..]
Ik heb het niet over voltijds werken, ik heb het over de verrotte mentaliteit om voor een paar tientjes meer per maand niet je nest uit te komen en ondertussen wel verwachten dat elke maand op de 21e je bijstand wordt gestort + alle toeslagen.
Let wel: betaald door mensen die wel vroeg opstaan en geld verdienen!
De redenen hiervoor zijn al genoemd, laat de politiek hier eens aan werken. Indeed.quote:[..]
De redenen hiervoor zijn al genoemd, laat de politiek hier eens aan werken.
Mjah, maar dat zijn allemaal van die probleemgevallen waar weer uitzonderingen voor gevonden gaan wordenquote:Op zondag 11 december 2011 15:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
ik denk dat de meeste bijstandtrekkers al in de Randstad wonen.
Hou nou toch op, DS4 gaf net ook al prima aan dat de Nederlanders niet eens willen werken waar gewoon volgens de regels gewerkt en betaald wordt. Overuren worden dus ook normaal betaald.quote:Op zondag 11 december 2011 14:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Goh, gek zeg. En dat terwijl al die aardige, filantropische ondernemers toch bereid zijn om wel het hele minimumloon te betalen en je toestaan om een uur of 65 per week zwaar werk te doen voor dat hongerloontje, je afschepen met een contract voor 6 maanden, wat vervolgens niet verlengd wordt, of je alleen willen als je via een uitzendburo binnenkomt, zodat ze je er per dag uit kunnen stampen om je te vervangen door een Pool die voor 80% van het minimumloon wil werken.
Of nog leuker: gewoon niet reageren op je sollicitatie, of je afwijzen omdat je zogenaamd 'te hoog gekwalificeerd bent' of omdat je 'niet de juiste werkervaring hebt' en het feit dat je als 45-jarige solliciteert heeft er natuurlijke heeeeeelemaal niks mee te maken.
Hou toch op. Hou op met het falen van de aansluiting tussen werklozen en arbeidsmarkt volledig op het bordje van de werklozen te leggen. De werkgevers zijn er minstens even schuldig aan.
Waar dan? Ik heb alleen een heleboel aannames gezien maar geen antwoorden op vragenquote:Op zondag 11 december 2011 15:30 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Hou nou toch op, DS4 gaf net ook al prima aan dat de Nederlanders niet eens willen werken waar gewoon volgens de regels gewerkt en betaald wordt. Overuren worden dus ook normaal betaald.
... voor 80% van het minimumloon.quote:Hou toch op met smoesjes verzinnen, de Nederlander wordt links en rechts ingehaald door hooggeschoolde buitenlandse arbeiders die hier (steeds meer) volgens de regels werken in laaggeschoolde baantjes.
Bron?quote:Ondertussen denkt de bijstandstrekker nog steeds dat voor hem een laaggeschoolde baan is weggelegd waarvoor 2x het minimumloon wordt uitbetaald.
quote:Op zondag 11 december 2011 15:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waar dan? Ik heb alleen een heleboel aannames gezien maar geen antwoorden op vragen
quote:Op zondag 11 december 2011 14:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb nogal wat kwekers gesproken en die vertellen mij dat ze niet of nauwelijks reacties krijgen op de vacatures en de reacties die komen zijn doorgaans in het kader van "wel solliciteren, niet de baan aannemen".
Overigens is dat ook de ervaring van mijn vrouw en mij. B.v. een vacature voor schoonmaakster: je ziet in de reacties meerdere sollicitaties die duidelijk bedoeld zijn om de baan niet te krijgen. En meermaals hebben we een baan aangeboden die vervolgens geweigerd werd. Niet omdat ze iets anders hadden, maar gewoon GEEN ZIN AN.
EN als je dat dan meldt bij het UWV wordt er NIETS mee gedaan. En we maken die melding steeds, maar nooit is er iets mee gedaan.
De meeste Polen worden naar minimumloon betaald, ook overuren dus.quote:... voor 80% van het minimumloon.
Dat is mijn interpretatie van de 'problematiek' van de bijstandstrekker. Werken loont niet, vanaf welk nivo zou het volgens jou wel lonen?quote:Bron?
en de Roemenen en Bulgaren, en mensen die niet snappen dat deze mensen goedkoper zijn dan Nederlanders.....quote:Op zondag 11 december 2011 15:37 schreef Flow3r het volgende:
Tegen Polen is niet op te boksen, een Pool verdient in zijn land iets van 300 euro per maand minimumloon, dus ik snap wel dat ze hier komen
Maar met de EU zijn we allemaal gelijk toch? Dus hoeft een NL bijstandstrekker straks pas te poetsen tegen 3000 netto per maandquote:Op zondag 11 december 2011 15:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
en de Roemenen en Bulgaren, en mensen die niet snappen dat deze mensen goedkoper zijn dan Nederlanders.....
Het is de competitie. Iedereen tegen uitspelen, zodat iedereen onder druk staat om zo hard mogelijk te werken. Je hoeft niet meer te begrijpen dan marktwerking en je heb alles recht gedaan. Wat het werk inhoud is irrelevant. Het gaat erom of het euro's schuift. Dat rechtvaardigt alles.quote:Op zondag 11 december 2011 14:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij ziet daar iets fouts in, ik niet. Als een Pool hard wil werken mag hij dat van mij.
Iedereen maar in de bijstand en de Polen dan maar het werk laten opknappen? De Polen gaan voorlopig niet weg, dat is een ding wat zeker is.quote:Op zondag 11 december 2011 15:37 schreef Flow3r het volgende:
Tegen Polen is niet op te boksen, een Pool verdient in zijn land iets van 300 euro per maand minimumloon, dus ik snap wel dat ze hier komen
als je de openingpost had gelezen, wil de minister die Polen dus wegtoveren op een of andere manier.quote:Op zondag 11 december 2011 15:46 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Iedereen maar in de bijstand en de Polen dan maar het werk laten opknappen? De Polen gaan voorlopig niet weg, dat is een ding wat zeker is.
eerder 300. Wat een onzinpost.quote:Op zondag 11 december 2011 15:41 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Maar met de EU zijn we allemaal gelijk toch? Dus hoeft een NL bijstandstrekker straks pas te poetsen tegen 3000 netto per maand
quote:Op zondag 11 december 2011 15:46 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Iedereen maar in de bijstand en de Polen dan maar het werk laten opknappen? De Polen gaan voorlopig niet weg, dat is een ding wat zeker is.
quote:Hij wijst erop dat er een half miljoen mensen in Nederland zijn met een uitkering terwijl ze wel kunnen werken. Daarnaast zijn er driehonderdduizend mensen uit andere Europese landen die in Nederland werken en nog eens honderdduizend vacatures. Er is volgens hem dus werk genoeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |