Verhaaltje niet gelezen. Maar ja daar komt het op neer.quote:Op zondag 11 december 2011 18:17 schreef paddy het volgende:
[..]
Ligt dus idd aan de functionaliteit v/d werknemer (zoals ik in eerder verhaal ook probeerde uit te leggen)
nee daar heb je gelijk in maar sommige users vinden van niet. Die denken dat verhuizen niets kost en dat je makkelijk 2 huizen kan aanhouden.quote:Op zondag 11 december 2011 18:19 schreef paddy het volgende:
[..]
Dan nog maakt dat mijn verhaal niet anders. Ik snap dat sommige users niet denken in gezinnen, maar die onderschatten is leven als op een roze wolk. Is gewoon niet te doen voor veel gezinnen die het minimum zullen krijgen na een verhuizing. Verhuizen kost veel geld. Dus ook wanneer je alleen de basisdingen aanschaft
Trailer parks!!!!! Chase the American Dream.quote:Op zondag 11 december 2011 18:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee daar heb je gelijk in maar sommige users vinden van niet. Die denken dat verhuizen niets kost en dat je makkelijk 2 huizen kan aanhouden.
Weer die smoesjes...quote:Op zondag 11 december 2011 14:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Goh, gek zeg. En dat terwijl al die aardige, filantropische ondernemers toch bereid zijn om wel het hele minimumloon te betalen en je toestaan om een uur of 65 per week zwaar werk te doen voor dat hongerloontje, je afschepen met een contract voor 6 maanden, wat vervolgens niet verlengd wordt, of je alleen willen als je via een uitzendburo binnenkomt, zodat ze je er per dag uit kunnen stampen om je te vervangen door een Pool die voor 80% van het minimumloon wil werken.
Wat een flauwekul. Het is gewoon heel simpel: uitkeringen zijn er voor mensen die niet kunnen werken. Vanuit een baan kun je kijken of er ook een leukere baan is.quote:Op zondag 11 december 2011 15:41 schreef deelnemer het volgende:
Het is de competitie. Iedereen tegen uitspelen, zodat iedereen onder druk staat om zo hard mogelijk te werken. Je hoeft niet meer te begrijpen dan marktwerking en je heb alles recht gedaan. Wat het werk inhoud is irrelevant. Het gaat erom of het euro's schuift. Dat rechtvaardigt alles.
Jij ziet niet in dat je een morele beweging vertegenwoordigd. Een platte moraal van egoisme, een streven naar meer consumptie, en de woede die je voelt als anderen daarin niet meewillen. Je denk dat het marktmechanisme het universum verklaart. Eindeloos kun je mensen om de oren slaan met deze marktlogica.
Werkloosheid in NL is gewoon laag.quote:Op zondag 11 december 2011 14:53 schreef Ludd het volgende:
Daar ligt een fundamenteel verschil in onze opvatting aan te grondslag natuurlijk. Kapitalisten zijn het liefst een grote geglobaliseerde wereld waar telkens gebruikt gemaakt kan worden van zo'n goedkoop mogelijk werknemers.
Dat de eigen bevolking daardoor werkloos raakt interesseert ze niet, als de winsten maar verder geoptimaliseerd kunnen worden.
Ik ben tegen globalisme en tegen gastarbeiders zolang er Nederlanders werkeloos zijn.
Had ik al gezegd dat dat in de praktijk helemaal niet gebeurt? Ja! Dat had ik gezegd.quote:Op zondag 11 december 2011 16:05 schreef macca728 het volgende:
en die mag je straffen wat nu al gebeurt, dus wat is je punt ?
Nogmaals: dan is er ook geen probleem.quote:Op zondag 11 december 2011 18:03 schreef betyar het volgende:
Daar zit het probleem nu net. Geen werkgever die er aan denkt om jou in dienst te nemen om vervolgens dezelfde sollicitant om de hoek niet te accepteren.
Het is stoere praat uit Den Haag, in de praktijk verandert er niets.quote:Op zondag 11 december 2011 23:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Had ik al gezegd dat dat in de praktijk helemaal niet gebeurt? Ja! Dat had ik gezegd.
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.quote:Op zondag 11 december 2011 23:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het is stoere praat uit Den Haag, in de praktijk verandert er niets.
Als dat ook echt gaat leiden tot afnemen van de uitkering houdt dat misschien wel eens op.quote:Op zondag 11 december 2011 23:57 schreef Flow3r het volgende:
En dan nog wil men niet. Rara...
En als men dan toch niet wil, hoe zit het dan als men gedwongen wordt en toch aan de slag moet? Zit een baas daar op te wachten?
Elke week opnieuw ziekmelden? Smoesjes hebben van lekke band tot de brug stond open, continu te laat komen , slecht werk afleveren en zo een last worden voor collega's?
Ik heb zo'n collega gehad en werd er niet goed van, geen leuk vooruitzicht.
Die kant gaat het, zeker voor jongere werklozen, ook steeds meer op. Lijkt me een goede zaakquote:Op maandag 12 december 2011 00:05 schreef DS4 het volgende:
De vrijblijvendheid heeft een groep gecreëerd die meent te kunnen luieren. Dat moet gewoon afgelopen zijn. De vrijblijvendheid moet eruit. Wat mij betreft moet iedereen zich om 7.30u melden bij de gemeente en worden daar dagtaken uitgedeeld. Dan krijgt men in ieder geval werkritme. Ik zou willen dat dit soort flauwekul niet nodig is, maar voorzieningen worden nu eenmaal misbruikt...
Ik heb ook niet echt de indruk dat iemand in dit topic daar echt op tegen is, maar om mensen verplicht te laten verhuizen is mij ook een brug te ver.quote:Op maandag 12 december 2011 00:05 schreef DS4 het volgende:
De vrijblijvendheid heeft een groep gecreëerd die meent te kunnen luieren. Dat moet gewoon afgelopen zijn. De vrijblijvendheid moet eruit. Wat mij betreft moet iedereen zich om 7.30u melden bij de gemeente en worden daar dagtaken uitgedeeld. Dan krijgt men in ieder geval werkritme. Ik zou willen dat dit soort flauwekul niet nodig is, maar voorzieningen worden nu eenmaal misbruikt...
Precies. En het is ook logisch dat met name jongeren zo aangepakt worden. Na 20 jaar inactiviteit is er niet veel meer van te maken.quote:Op maandag 12 december 2011 00:09 schreef du_ke het volgende:
Die kant gaat het, zeker voor jongere werklozen, ook steeds meer op. Lijkt me een goede zaak.
Ik ben bang dat heel erg de nadruk wordt gelegd op dat verhuizen terwijl het daar natuurlijk niet om draait.quote:Op maandag 12 december 2011 00:14 schreef AchJa het volgende:
Ik heb ook niet echt de indruk dat iemand in dit topic daar echt op tegen is, maar om mensen verplicht te laten verhuizen is mij ook een brug te ver.
Klopt, bij die groep is het maar de vraag of alle inzet ooit nog tot iets komt, hoewel het me wel een poging waard lijkt. Liever gesubsidieerde arbeid dan maar thuis zitten met een uitkering.quote:Op maandag 12 december 2011 00:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies. En het is ook logisch dat met name jongeren zo aangepakt worden. Na 20 jaar inactiviteit is er niet veel meer van te maken.
Dienstplicht?quote:Op maandag 12 december 2011 00:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt, bij die groep is het maar de vraag of alle inzet ooit nog tot iets komt, hoewel het me wel een poging waard lijkt. Liever gesubsidieerde arbeid dan maar thuis zitten met een uitkering.
Voor de jongeren kan het ook nog daadwerkelijk nut hebben en ze richting een echte baan helpen. Al zijn het ook niet de makkelijkste gevallen die in zo'n traject terecht komen.
daar gaat deze discussie wel over alleen jij wilt er een andere discussie van maken.quote:Op maandag 12 december 2011 00:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat heel erg de nadruk wordt gelegd op dat verhuizen terwijl het daar natuurlijk niet om draait.
Het zal slechts in zeer beperkte gevallen zinvol kunnen zijn. Het gaat om de denkwijze dat belemmeringen moeten worden opgeheven.
De wet bestaat ook al jaren en slechts in een enkel geval wil men mensen laten verhuizen.quote:Op maandag 12 december 2011 00:31 schreef Brussel het volgende:
Studenten worden niet bijgeteld bij de werklozen toch?
Wat als je niet werkt en ook geen bijstand ontvangt, men kan je dan toch niet dwingen om te werken?
Van wat ik begrepen heb van de reacties op de frontpage bestaat deze wet al jaren, VVD doet populistisch om de stemmen te winnen van de simpele zielen.
En dan krijgen nog minder mensen een baan. Dat is nu ook al een probleem. Waarom zouden werknemers iemand aannemen voor vast terwijl ze een gratis arbeidskracht kunnen krijgen in het kader van de "reïntegratie". Je laat de kutklusjes gewoon doen door iemand die op werkstage moet, die geef je natuurlijk never nooit niet een contract want je kunt als de stage afloopt zo weer een nieuwe krijgen en hoppa, weer een fte minder aan betaald werk. Maar gelukkig zeg, de werkzoekende heeft in ieder geval "werkritme". Een baan vindt ie niet dus hij heeft er geen fuck aan maar toch he. Die hebben we mooi tuk.quote:Op maandag 12 december 2011 00:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als dat ook echt gaat leiden tot afnemen van de uitkering houdt dat misschien wel eens op.
Kijk, in het verre verleden bestond dit probleem niet. Dan ging je werken, anders had je honger. En ja, dan moest je ook verhuizen naar vaak genoeg zelfs een ander land (hoe denk je dat mijn Italiaanse en Duitse familie hier in Nederland terecht zijn gekomen?).
Volgens Kamp wel, die zegt dat je gewoon moet verhuizen.quote:Op zondag 11 december 2011 23:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nogmaals: dan is er ook geen probleem.
Voor sommigen zou dat wel helpen bij het vormen. Maar de militaire dienstplicht lijkt me wel wat dat niet meer echt in deze tijd past...quote:
Dat heeft niets te maken met meer of minder zijn.quote:Op zondag 11 december 2011 23:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Werkloosheid in NL is gewoon laag.
En ik gun Polen ook dat ze een baan hebben. Waarom zijn Nederlanders meer dan Polen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |